Jaka jest dokładność pomiaru prędkości samochodów z "uwaga pirat"?

Data: 2013-01-29 21:17:39
Autor: Marcin N
Jaka jest dokładność pomiaru prędkości samochodów z "uwaga pirat"?
Jaką oni mają tam dokładność?
Czy jak mówią: "panie kierowco, przekroczył pan o 52" to trzeba im wierzyć, czy równie dobrze mógł przekroczyć o 49?

--
MN

Data: 2013-01-29 22:00:25
Autor: Kowal
[...]

Równie dobrze mógł przekroczyć 20.
Dziwie się, że do tej pory nikt nie spytał policjantów o błąd pomiarowy.
Nie raz widać jak "podjeżdżają" klienta, aby dodać mu kilkanaście km/h.
Było kiedyś, jak stwierdzili u gościa coś koło 120km/h a on miał blokadę na <100km/h założoną -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2013-01-29 22:32:53
Autor: Cavallino

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ke9aor$ghk$3@news.task.gda.pl...
Jaką oni mają tam dokładność?

Zależy gdzie.
W nowszych autach może być videoradar, może być i zwykły radar jak Iskra w Alfach.
Ale przyjmijmy że mówimy o tych pierwszych.

Czy jak mówią: "panie kierowco, przekroczył pan o 52" to trzeba im wierzyć, czy równie dobrze mógł przekroczyć o 49?

Mógł i o 40, przecież oni poza optycznym wrażeniem własnych oczu nie mają żadnego miernika prędkości

Data: 2013-01-30 10:17:13
Autor: elmer radi radisson
On 2013-01-29 22:32, Cavallino wrote:

Zależy gdzie.
W nowszych autach może być videoradar, może być i zwykły radar jak Iskra
w Alfach.

a jaka jest roznica miedzy w/w?

Iskra na pokladzie Alfy dziala w takim zestawie
http://www.spalaczbenzyny.pl/media/wnetrze_policyjnej_alfa_romeo.jpg

Polcam zintegrowal ja z wideorejestratorem.

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-01-30 17:16:54
Autor: Cavallino

On 2013-01-29 22:32, Cavallino wrote:

Zależy gdzie.
W nowszych autach może być videoradar, może być i zwykły radar jak Iskra
w Alfach.

a jaka jest roznica miedzy w/w?

Radar mierzy prędkość przeciwnika.

Data: 2013-01-30 17:23:41
Autor: elmer radi radisson
On 2013-01-30 17:16, Cavallino wrote:

Radar mierzy prędkość przeciwnika.

A "wideoradar"? I czy w ogole istnieje oficjalnie i prawidlowo nazwana
taka rzecz?

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-01-30 17:45:20
Autor: Cavallino

On 2013-01-30 17:16, Cavallino wrote:

Radar mierzy prędkość przeciwnika.

A "wideoradar"?

A takowy nie.
I dobrze o tym wiesz, przynajmniej od 10 lat, kiedy mnie o tym przekonywałeś, skutecznie zresztą. ;-)

I czy w ogole istnieje oficjalnie i prawidlowo nazwana
taka rzecz?

A to już inna kwestia.
Ale jakoś trzeba rzeczy nazywać, choćby umownie.

Data: 2013-02-05 08:21:58
Autor: Jan Koval
Jaka jest dok³adno¶æ pomiaru prêdko¶ci samochodów z "uwaga pirat"?

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:51094775$0$1212$65785112news.neostrada.pl...

U¿ytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:keaoev$1ot$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2013-01-29 22:32, Cavallino wrote:

Zale¿y gdzie.
W nowszych autach mo¿e byæ videoradar, mo¿e byæ i zwyk³y radar jak Iskra
w Alfach.

a jaka jest roznica miedzy w/w?

Radar mierzy prêdko¶æ przeciwnika.

Ale zwglêdem pojazdu czy ziemi?

On 2013-01-29 22:32, Cavallino wrote:

[...]

Radar nie nierzy prêdko¶ci.
Tylko czas zlicza.
Reszt± zajmuje siê komputer - jak go oprogramujesz, tak bêdziesz mia³...

--
Bydlê

Data: 2013-02-05 16:53:11
Autor: Cavallino
Jaka jest dok³adno¶æ pomiaru prêdko¶ci samochodów z "uwaga pirat"?

U¿ytkownik "Jan Koval" <jan.koval@oniet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:keqbum$f8t$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

On 2013-01-29 22:32, Cavallino wrote:

[...]

Po¶rednio czy bezpo¶rednio?

Data: 2013-02-05 22:58:37
Autor: Artur Miller
Jaka jest dok³adno¶æ pomiaru prêdko¶ci samochodów z "uwaga pirat"?

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:51112ae1$0$26697$65785112news.neostrada.pl...

Radar mierzy prêdko¶æ przeciwnika.

Ale zwglêdem pojazdu czy ziemi?

Po¶rednio czy bezpo¶rednio?

posrednio dodaj±c prêdkosc z jak± siê porusza. pytanie - z jak± dok³adno¶ci± wie, z jak± prêdko¶ci± sie porusza.

@

Data: 2013-02-05 15:35:26
Autor: kogutek444
Jaka jest dok³adno¶æ pomiaru prêdko¶ci samochodów z "uwaga pirat"?
W dniu wtorek, 5 lutego 2013 22:58:37 UTC+1 u¿ytkownik Artur Miller napisa³:
> [...]

posrednio dodaj±c prêdkosc z jak± siê porusza. pytanie - z jak± dok³adno¶ci± wie, z jak± prêdko¶ci± sie porusza.

Szczegó³ bez znaczenia. Nie ³±pi± takimi samochodami tych co przekroczyli o 5% prêdko¶æ. Po co mieli by to robiæ skoro takich co przekraczaj± o 50 maj± na pêczki. Mog± uj±æ 10, I tak zostanie rezerwa na s±d. jak siê pacjent uprze na s±d to tam mog± zrobiæ dok³adn± ekspertyzê i rozliczyæ z faktycznej prêdko¶ci.

Data: 2013-02-06 16:41:45
Autor: Cavallino
Jaka jest dok³adno¶æ pomiaru prêdko¶ci samochodów z "uwaga pirat"?

U¿ytkownik "Artur Miller" <arrmii@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kervae$9b2$1@usenet.news.interia.pl...

[...]

Tu akurat nie ma ró¿nicy pomiêdzy obydwoma typami, bo oba polegaj± na dok³adno¶ci prêdko¶ciomierza radiowozu.

Data: 2013-02-06 16:50:37
Autor: J.F
Jaka jest dok³adno¶æ pomiaru prêdko¶ci samochodów z "uwaga pirat"?
U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Tak mi chodzi po glowie, ze Iskra tego nie potrzebuje.
Analizuje widmo odbite, ma skladowa od pojazdu z przeciwka, ma skladowa od otoczenia, wystarczy znalezc maksima i odjac od siebie.

Zgrubna wartosc predkosci moze byc algorytmowi przydatna do dzialania, ale niedokladnosc moze byc nieistotna.

J.

Data: 2013-01-30 09:45:47
Autor: AZ
On 2013-01-29, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Jaką oni mają tam dokładność?

Zadna. Maja w czasie w pomiaru utrzymywac stala odleglosc, ale to zalezy
tylko od tego co kieruje. Nieraz widac jak gonia kogos na jakiejs ekspresowce
i mierza predkosc z odleglosci 200-300m czasami tez pojazd znika z kadru
na zakretach.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-01-30 02:01:48
Autor: kogutek444
Jaka jest dok³adno¶æ pomiaru prêdko¶ci samochodów z "uwaga pirat"?
W dniu ¶roda, 30 stycznia 2013 10:45:47 UTC+1 u¿ytkownik AZ napisa³:
On 2013-01-29, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

> [...]

i mierza predkosc z odleglosci 200-300m czasami tez pojazd znika z kadru

I dlatego w czasie pomiaru nagrywaj± film. Na nim da siê sprawdziæ czy by³a sta³a odleg³o¶æ w czasie pomiaru. Milicja Obywatelska robi³a na tak± okoliczno¶æ dwa zdjêcia w ustalonym odstêpie czasu.

Data: 2013-01-30 19:13:19
Autor: Marcin N
W dniu 2013-01-30 10:45, AZ pisze:
On 2013-01-29, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
[...]

No dobra, to idźmy dalej.
Czy ktoś z Was próbował nie przyjąć mandatu i wygrać sprawę w sądzie?
Skoro nie mają pomiaru mojej prędkości ani odległości ode mnie w czasie pomiaru - to sprawa powinna być umorzona z braku dowodów, nie?

--
MN

Data: 2013-01-30 19:35:34
Autor: Artur Miller
Jaka jest dok³adno¶æ pomiaru prêdko¶ci samochodów z "uwaga pirat"?

U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kebnrn$jgo$1news.task.gda.pl...
On 2013-01-29, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Jak± oni maj± tam dok³adno¶æ?

[...]

No dobra, to id¼my dalej.
Czy kto¶ z Was próbowa³ nie przyj±æ mandatu i wygraæ sprawê w s±dzie?
Skoro nie maj± pomiaru mojej prêdko¶ci ani odleg³o¶ci ode mnie w czasie pomiaru - to sprawa powinna byæ umorzona z braku dowodów, nie?

ci±gle mam taki zamiar, ale niestety chyba za grzecznie je¿d¿ê, bo nigdy mnie mobilne studio nagrañ nie zatrzyma³o ...

@

Data: 2013-01-31 10:07:51
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-01-30 19:13, Marcin N pisze:
> Czy ktoś z Was próbował nie przyjąć mandatu i wygrać sprawę w sądzie?
> Skoro nie mają pomiaru mojej prędkości ani odległości ode mnie w czasie pomiaru - to sprawa powinna być umorzona z braku dowodów, nie?

Oni to mierzÄ… - jak twierdzÄ… - zgodnie z instrukcjÄ….
Jeśli to zakwestionujesz, to albo sąd powoła rzeczoznawcę - eksperta od analizy obrazu,
który sprawdzi czy ich prędkość względem twojej mieściła się w jakimś dopuszczalnym zakresie,
albo też "da wiarę" stróżom prawa, że tak właśnie było, i wyśle cię na drzewo...
Z moich doświadczeń (ogólnie, z sądami, ale nie z radarami) wynika że może być różnie.
Sąd sądowi nierówny.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2013-01-31 10:17:36
Autor: Marcin N
> [...]

drzewo...
Z moich doświadczeń (ogólnie, z sądami, ale nie z radarami) wynika że

Oczywiście masz rację - dlatego gdyby mnie nagrali i zaprosili obejrzeć film - oglądałbym bardzo starannie. Gdybym dostrzegł zmianę odległości - od razu bym negocjował i na pewno nie przyjąłbym automatycznie ich mandatu.

--
MN

Jaka jest dokładność pomiaru prędkości samochodów z "uwaga pirat"?