Jaka jest historia uprawnień straży gminnych do używania fotoradarów?

Data: 2011-01-27 15:43:41
Autor: Samotnik
Jaka jest historia uprawnień straży gminnych do używania fotoradarów?
Dostałem dzisiaj (koniec stycznia 2011) fotę z początku czerwca 2010.
Ostatnio było spore zamieszanie z ich uprawnieniem do FR. Wiem, że jakoś
jesienią TK orzekł, że nie powinni używać. Czy to powoduje niemożność
dalszego karania kierowców, którym zrobiono fotę, ale jeszcze nie
'przetworzono'?

Teraz zdaje się w rozporządzeniu zostali pominieci i dalej nie mogą używać FR. Ale jak ugryźć mój temat, czyli fota zrobiona przed wyrokiem TK, a przysłana teraz? Jeszcze nie widziałem dokładnie tego, co przysłali, odebrała rodzina. Tak właściwie to chyba powinien przyjść wyrok z sądu po tym czasie, prawda? Tymczasem list jest z urzędu miasta Pszczyna.

Pies gonił mandat, ale w ten sposób traci się (teoretycznie) podstawowy
koncept systemu punktów karnych, dzięki któremu ktoś z niezerowym
kontem wolniej jeździ, bo nie chce dobić do 24. Może tez bym wolniej
jeździł, a tak to jeszcze ze trzy foty z cyklu koszmar minionego lata mi przyślą poniewczasie i nagle powstanie poważny problem.
--
Samotnik

Data: 2011-01-27 16:58:31
Autor: Cavallino
Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnik34ld.jbs.samotniklocalhost.localdomain...
Dostałem dzisiaj (koniec stycznia 2011) fotę z początku czerwca 2010.

A w jakim celu?
Kolekcjonerskim?

Bo na wystawienie mandatu jest miesiąc, a później do sądu tylko mogą.

Data: 2011-01-27 10:00:37
Autor: witek
On 1/27/2011 9:58 AM, Cavallino wrote:
[...]

ale zakazu pytania po miesiacu w celu wysłania do sądu, albo wniosku o ukaranie za przekroczenie predkosci albo wniosku o ukaranie za niewskazanie komu oddało sie samochód nie ma.

Data: 2011-01-27 17:05:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ihs4ri$ikt$2inews.gazeta.pl...
[...]

A obowiązek odpowiedzi jest?

Data: 2011-01-29 00:35:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 27 Jan 2011, Cavallino wrote:

[...]

  Pouczenie. Nieskuteczne.
  Żeby obywatel wiedział że prawo łamie :P
(a nuż nieświadomie :|)

Bo na wystawienie mandatu jest miesiąc, a później do sądu tylko mogą.

  Ale czy urząd *musi* mieć podstawę prawną w postaci usiłowania ukarania
obywatela, nie może mu posłać "informacji"?

pzdr, Gotfryd

Jaka jest historia uprawnień straży gminnych do używania fotoradarów?