Data: 2017-09-03 19:39:26 | |
Autor: Adam | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-01 o 10:01, Poldek pisze:
Z LED-ami niewiele miałem do czynienia, natomiast od czasu do czasu jeżdżę z ksenonami - które w zasadzie świecą podobnie, jak starsze auta z LED-ami nie-adaptacyjnymi. W niektórych autach linia odcięcia jest na tyle ostra, że w nocy widzisz słupek (znaczy: stoi jakiś znak), ale samego znaku już nie zobaczysz, bo jest w ciemności. Oraz: może być pieszy, i może być, że czarnych spodni nie zauważysz, to nieco jaśniejszej kurtki też nie zauważysz, bo jest już w "cieniu". Cieniu, którego nie ma w klasycznym reflektorze. Moim zdaniem jest to duży problem. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-09-03 20:55:19 | |
Autor: Poldek | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-03 o 19:39, Adam pisze:
W dniu 2017-09-01 o 10:01, Poldek pisze: To by wyjaśniało dlaczego liczne auta z ksenonami/ledami mają ustawione światła za wysoko, czyli tak, że rażą innych kierowców. |
|
Data: 2017-09-03 23:33:13 | |
Autor: re | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
Użytkownik "Adam"
Z LED-ami niewiele miałem do czynienia, natomiast od czasu do czasu jeżdżę z ksenonami - które w zasadzie świecą podobnie, jak starsze auta z LED-ami nie-adaptacyjnymi. W niektórych autach linia odcięcia jest na tyle ostra, że w nocy widzisz słupek (znaczy: stoi jakiś znak), ale samego znaku już nie zobaczysz, bo jest w ciemności. Oraz: może być pieszy, i może być, że czarnych spodni nie zauważysz, to nieco jaśniejszej kurtki też nie zauważysz, bo jest już w "cieniu". Cieniu, którego nie ma w klasycznym reflektorze. Moim zdaniem jest to duży problem. -- - Ale gdzie tu problem ? Nie oślepiasz pieszych i pojazdów z naprzeciwka |
|
Data: 2017-09-04 12:10:04 | |
Autor: Poldek | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-03 o 23:33, re pisze:
Problem polega na tym, że super widać to, co jest w obszarze do 50 m przed autem. Dalej jest tylko ciemność. |
|
Data: 2017-09-04 18:17:37 | |
Autor: re | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
Użytkownik "Poldek" ....
Problem polega na tym, że super widać to, co jest w obszarze do 50 m przed autem. Dalej jest tylko ciemność. -- - Dobrze, ale tak właśnie ma być. Światła samochodowe świecą poziomo i muszą gdzieś kończyć się by nie raziło innych. By widzieć więcej bez przeszkadzania innym masz właśnie światła długie lub te adaptacyjne załączane w razie możliwości. |
|
Data: 2017-09-05 07:24:08 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-04 o 12:10, Poldek pisze:
Zaręczam Ci, że w 90% przypadków ksenon lub led święcą jaśniej i dalej niż ich halogenowy odpowiednik. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2017-09-05 09:51:04 | |
Autor: J.F. | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59ae34f8$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-09-04 o 12:10, Poldek pisze: Problem polega na tym, że super widać to, co jest w obszarze do 50 m przed autem. Dalej jest tylko ciemność. Zaręczam Ci, że w 90% przypadków ksenon lub led święcą jaśniej i dalej niż ich halogenowy odpowiednik. w 50%. Poza tym ci powiedza, ze tego sie nie ustawia :-) J. |
|
Data: 2017-09-05 09:54:32 | |
Autor: Poldek | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-05 o 07:24, Mirek Ptak pisze:
W dniu 2017-09-04 o 12:10, Poldek pisze: Wiem, że ksenony i ledy świecą ostrzej, mocniej i - jeśli źle ustawione - dalej. Jeżeli są ustawione prawidłowo, to nie świecą dalej, bo zasięg świateł mijania jest regulowany przepisami i kontrolowany podczas przeglądów w stacji diagnostycznej. A przynajmniej powinien być, bo w praktyce bywa z tym różnie. Widzę codziennie (raczej co wieczór i noc) na drodze, że mijające mnie auta świecące jasnym ostrym światłem rażą. Nie mylmy jednak pojęć. Bardziej agresywne świecenie nie znaczy bynajmniej, że kierowca widzi więcej. Przejechałem się parę razy samochodem z ksenonami i widziałem mniej, niż jadąc w nocy Golfem szóstką z halogenami. Niedoskonałość ksenonów i ledów w zastosowaniu do świateł mijania polega właśnie na tym ostrym świeceniu. Wzrok kierowcy adaptuje się do jasnego światła z reflektorów przymykając "przysłonę". Więc widać dobrze to, co się znajduje w snopie ostrego światła - przy prawidłowo ustawionych reflektorach jest to obszar 50 metrów przed autem. To, co jest dalej niż 50 m jest tylko czernią. Halogeny świecą bardziej "łagodnie". Widmo światła z halogenów jest bardziej ciągłe i światło jest cieplejsze, bardziej "łagodne". Oczy nie muszą się aż mocno adaptować przez zmniejszanie "przysłony". Dzięki temu nie ma zero-jedynkowego efektu światło-ciemność. Na forach np. Passata można wyczytać jak sobie radzą z tym problemem posiadacze ledów/ksenonów: przy pomocy klucza ampulowego przekręcają reflektory, żeby snop światła był kierowany wyżej. Efektem jest agresywne rażenie innych użytkowników drogi. |
|
Data: 2017-09-05 01:11:32 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
-- Przejechałem się parę razy samochodem z ksenonami i widziałem mniej, niż jadąc w nocy Golfem szóstką z halogenami.
co to byl za samochod ? bo jesli chcesz udowodnic ze ksenony swieca lepiej niz halogeny to bedzie ciezko :-) https://www.youtube.com/watch?v=Pfs56DYi3Zg od 12:40 jest porownanie LED vs ksenon auta z jednego segmentu/producenta ps jezdze B7 z ksenonami w porownaniu do zafiry b z halogenami jest duzo lepiej ale zafira byla lepsza od golfa iv tez halogeny |
|
Data: 2017-09-05 11:47:25 | |
Autor: Poldek | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-05 o 10:11, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Przejechałem się parę razy samochodem z ksenonami i widziałem mniej, niż Co to znaczy "świecą lepiej"? Chyba wszyscy zgadzamy się, że zenony/ledy świecą mocniej, jaśniej, bardziej agresywnie z silniej zaznaczoną linią odcięcia. Moim zdaniem agresywne świecenie przekłada się na pogorszenie widoczności. Przyczyną jest natura adaptacyjna oka ludzkiego. Z tymi światłami jest trochę podobnie jak z equalizerem w audio. Można podbić basy i soprany i w pierwszym kontakcie z takim dźwiękiem jest wrażenie, że sprzęt "lepiej gra", a dźwięk jest bardziej wyraźny. Po pewnym czasie jednak słuch się męczy takim dźwiękiem i na dłuższą metę wyrównany, łagodniejszy dźwięk okazuje się bardziej przyjazny dla ucha. Od czasów Kopernika wiadomo, że "gorszy pieniądz wypiera lepszy". W tym roku kupując nowe auto trzeba jeszcze dopłacić, żeby kupić pełne ledy. Za dwa lata pewnie będzie odwrotnie, czyli dopłata, żeby auto było wyposażone w lampy ledowo/halogenowe (dzienne led/mijania halogen). Za trzy lata halogeny nie będą prawdopodobnie dostępne w nowych samochodach. Wszyscy będziemy sobie wkrótce dawać nawzajem jeszcze agresywniej po gałach na drodze. Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie na dziś to ledy dzienne i migacze, a światła mijania na halogenach. |
|
Data: 2017-09-05 02:56:34 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
-- Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie na dziś to ledy dzienne i migacze, a światła mijania na halogenach.
zdanie jak dupa kazdy ma swoje ale upieranie sie ze halogeny swieca lepiej niz ksenony (cokolwiek to znaczy dla Kowalskiego) jest niepowazne |
|
Data: 2017-09-05 13:35:49 | |
Autor: Poldek | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-05 o 11:56, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie na dziś to ledy dzienne i migacze, a Przekonałeś mnie siłą swojej argumentacji. Biorę ledy. Poznasz mnie na drodze, jak się będziemy mijać, że poczujesz agresywne rażenie po oczach moimi jasnymi, lepiej świecącymi światłami :-) |
|
Data: 2017-09-05 04:40:42 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
-- Przekonałeś mnie siłą swojej argumentacji. Biorę ledy. Poznasz mnie na drodze, jak się będziemy mijać, że poczujesz agresywne rażenie po oczach moimi jasnymi, lepiej świecącymi światłami :-)
I tak niestety jest, B8 na full LED-ach swieci w nocy dosc nieprzyjemnie |
|
Data: 2017-09-05 15:46:25 | |
Autor: Poldek | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-05 o 13:40, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Przekonałeś mnie siłą swojej argumentacji. Biorę ledy. Poznasz mnie na Zgadzam się z przedmówcą. Tzn. nieprzyjemnie dla współużytkowników drogi. Czy jest przyjemnie dla jadących takim samochodem, to trzeba by ich zapytać. Dotyczy to nie tylko B8, ale większości nowych Audi, Jaguarów itp. |
|
Data: 2017-09-05 06:58:39 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
-- Dotyczy to nie tylko B8, ale większości nowych Audi, Jaguarów itp.
zeby bylo smieszniej efektywnosc pozostawia wiele do zyczenia, niemieckie do dupy, amerykanskie tez i wygrywa Toyota: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/iihs-scheinwerfer-test-2016-10796227.html ps nalezy wziac pod uwage ze ostatnio USA jakos nie po drodze z Niemcami i wyniki moga byc niemiarodajne :-) |
|
Data: 2017-09-06 07:23:13 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-05 o 13:35, Poldek pisze:
Przekonałeś mnie siłą swojej argumentacji. Biorę ledy. Poznasz mnie na drodze, jak się będziemy mijać, że poczujesz agresywne rażenie po oczach moimi jasnymi, lepiej świecącymi światłami :-) Ironia nie na miejscu - upierasz się nad czymś zupełnie nie do obrony. Ksenony i ledy świecą lepiej i dalej (dalej widać, jeśli się już upierasz). Zjawisko widzenia mniej, bo światła są jaśniejsze i mają ostrzejszą granicę jest wyjęte z tyłka jakiegoś miłośnika halogenów. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2017-09-06 10:39:54 | |
Autor: Poldek | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-06 o 07:23, Mirek Ptak pisze:
W dniu 2017-09-05 o 13:35, Poldek pisze: Może tak, może nie. "[...] adaptacja oka do warunków oświetlenia nie jest procesem symetrycznym: przy przejściu z ciemności do jasności oko adoptuje się bardzo szybko, natomiast w kierunku odwrotnym, do pełnej adaptacji oka do ciemności potrzebny jest czas około 30 - 40 minut." http://www.o-nauce.pl/artykul/fizyka-procesu-widzenia,37 |
|
Data: 2017-09-07 08:39:04 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-06 o 10:39, Poldek pisze:
Może tak, może nie. Nie w temacie - nie wchodzisz z jasnego pokoju do ciemnej piwnicy lub odwrotnie. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2017-09-05 02:45:21 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu wtorek, 5 września 2017 09:54:32 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
W dniu 2017-09-05 o 07:24, Mirek Ptak pisze: Miałem okazję pojeździć _takim_samym_ autem z halogenami (fiat ulysse) i xenonami (citroen c8 żony) - zapewniam, że różnica na plus dla xenonów jest ogromna. Pewnie w różnych autach jest różnie, ale w tym modelu jest przepaść, przy halogenach (z markowymi żarówkami) tęskniłem w nocy za fragmentami drogi, gdzie można włączyć długie, przy xenonach w zasadzie nie, jadąc z rozsądną prędkością. No i mają system oczyszczania, czego brak w halogenach. W sumie to i zaleta, i wada, bo płyn do spryskiwaczy kończy się w zastraszającym tempie - ale przy długiej trasie bez postojów na przetarcie lamp i brudnej, mokrej nawierzchni jakość oświetlenia halogenowego bez spryskiwaczy jeszcze się pogarsza. Swoją drogą - ciekawe czemu nikt już nie oferuje lamp z małymi wycieraczkami, popularnych w latach 90-tych?.. pablo |
|
Data: 2017-09-05 03:01:16 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
-- No i mają system oczyszczania, czego brak w halogenach. nie no bez przesady nawet zafira miala spryskiwacze golfik chyba zreszta tez, lepsze marki daja (w opcji) dodatkowy zbiornik na plyn przy ksenonach
-- Swoją drogą - ciekawe czemu nikt już nie oferuje lamp z małymi wycieraczkami, popularnych w latach 90-tych? a jak sobie wyobrazasz prace wycieraczki po krzywiznie wspolczesnych lamp ? czasy Volvo z klocka struganego juz minely :-) |
|
Data: 2017-09-05 04:31:40 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu wtorek, 5 września 2017 12:01:17 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- No i mają system oczyszczania, czego brak w halogenach. nie no bez przesady nawet zafira miala spryskiwacze golfik chyba zreszta tez, lepsze marki daja (w opcji) dodatkowy zbiornik na plyn przy ksenonach No oczywiście, że mają - o ile mają xenony. Z halogenami nie. Co z tego, że jest większy zbiornik? Żona ma chyba 7 litrów - a i tak w okresie jesień/wiosna co 2-3 dni trzeba dolewać, tyle tego idzie.
Całkiem sporo aut ma na tyle płaskie i regularne lampy, że przy odrobinie wysiłku inżynierów było by do zrobienia. Ja chętnie bym dopłacił do takiej opcji. pablo |
|
Data: 2017-09-05 04:39:12 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
-- No oczywiście, że mają - o ile mają xenony. Z halogenami nie.
chcesz mi powiedziec ze tyle lat zylem w nieswiadomosci bedac szczesliwym posiadaczen ksenonow do ktorych pasowaly zwykle H4 I H7 ? -- Całkiem sporo aut ma na tyle płaskie i regularne lampy, że przy odrobinie wysiłku inżynierów było by do zrobienia.. Ja chętnie bym dopłacił do takiej opcji. daj jakis przyklad tylko zadnych egzotycznych wynalazkow :-) |
|
Data: 2017-09-05 05:02:37 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu wtorek, 5 września 2017 13:39:14 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- No oczywiście, że mają - o ile mają xenony. Z halogenami nie. Skoro twierdzisz, że żyłeś - pewnie tak było. Nie zmienia to faktu, że prawie żaden samochód z lampami halogenowymi nie ma systemu oczyszczania, a przy xenonach jest to wymuszone przepisami - i dlatego mają. -- Całkiem sporo aut ma na tyle płaskie i regularne lampy, że przy odrobinie wysiłku inżynierów było by do zrobienia. Ja chętnie bym dopłacił do takiej opcji. Mitsubishi L200, VW touran, passat, LR discovery, kangoo - na szybko te, które mam w zasięgu wzroku :-) Żadnych wąskich kresek, nie powyginane na błotniki - duże i regularne, na każdym zmieści się jedna lub dwie małe wycieraczki ;-) pablo |
|
Data: 2017-09-05 05:28:01 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
-- Nie zmienia to faktu, że prawie żaden samochód z lampami halogenowymi nie ma systemu oczyszczania, a przy xenonach jest to wymuszone przepisami - i dlatego mają.
nie chcialbym psuc tej statystyki ale na 3 uzywane auta jakie kupilem, dwa: golf iv i zafira b mialy spryskiwacze (przy halogenach) -- Mitsubishi L200, VW touran, passat, LR discovery, kangoo - na szybko te, które mam w zasięgu wzroku :-) Żadnych wąskich kresek, nie powyginane na błotniki - duże i regularne, na każdym zmieści się jedna lub dwie małe wycieraczki ;-) L200 odpada, touran slabo to widze: https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Touran#/media/File:VW_Touran_TDI_front-1.JPG Passat tez pewnie jakis starszy bo do B7 mozna zapomniec disko odpada kangur ktora generacja ale tez slabo https://de.wikipedia.org/wiki/Renault_Kangoo#/media/File:Renault_Kangoo_II_Rapid_Phase_I_dCi.JPG dla wiekszosci czyli aut miejskich i kompaktow to nie ma sensu, bo gdzie niby te auta maja sie tak pobrudzic ? rynek zepchnal takie rozwiazanie do niszy dla terenowek no moze jeszcze Kanada i Skandynawia ze wzgledu na snieg :-) |
|
Data: 2017-09-06 01:42:58 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu wtorek, 5 września 2017 14:28:04 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Nie zmienia to faktu, że prawie żaden samochód z lampami halogenowymi nie ma systemu oczyszczania, a przy xenonach jest to wymuszone przepisami - i dlatego mają. Nie chciałbym Ci psuć samopoczucia, ale może kupowałeś powypadkowe auta, które ktoś naprawiał po taniości i zamiast oryginalnych xenonów wstawiał tańsze lampy halogenowe? ;-)
Dlaczego? touran slabo to widze: https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Touran#/media/File:VW_Touran_TDI_front-1..JPG No taki jak ze zdjęcia do 2015 - płaski klosz Passat tez pewnie jakis starszy bo do B7 mozna zapomniec Np. dla volvo v40 (w miarę współczesny kompakt) z okolic 2000r. był sens, a teraz nie ma? :-) Mnie to nie przekonuje - po prostu dzisiaj forma przerasta treść, rzeczy praktyczne są wypierane przez 'ładne' - oczywiście de gustibus.. ;-) pablo |
|
Data: 2017-09-06 02:35:01 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
-- Nie chciałbym Ci psuć samopoczucia, ale może kupowałeś powypadkowe auta, które ktoś naprawiał po taniości i zamiast oryginalnych xenonów wstawiał tańsze lampy halogenowe? ;-)
dwa te z spryskiwaczami byly na rynek niemiecki ale focus na hiszpanski i faktycznie byl golas nawet czujniki parkowania musialem dokladac -- L200 odpada, Dlaczego? egzotyka Np. dla volvo v40 (w miarę współczesny kompakt) z okolic 2000r. był sens, a teraz nie ma? :-) nigdy nie mial sensu ale ciagneli z rozpedu, na kiego grzyba w miejskim kompakcie wycieraczki na reflektorach ? do Biedronki przez tundre jedziesz ? -- Mnie to nie przekonuje - po prostu dzisiaj forma przerasta treść, rzeczy praktyczne są wypierane przez 'ładne' - oczywiście de gustibus.. ;-) te wycieraczki sa praktyczne tylko w okreslonych warunkach i wiekszosc uzytkownikow ich nie potrzebowala wiec baba z wozu koniom lzej :-) |
|
Data: 2017-09-06 06:30:26 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu środa, 6 września 2017 11:35:03 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Nie chciałbym Ci psuć samopoczucia, ale może kupowałeś powypadkowe auta, które ktoś naprawiał po taniości i zamiast oryginalnych xenonów wstawiał tańsze lampy halogenowe? ;-) ?? :-) Przecież ich mnóstwo jeździ, poza moim codziennie mijam ich jak psów :-) Policyjne też ;-) pablo |
|
Data: 2017-09-06 07:36:30 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-05 o 13:31, Pablo Eldiablo pisze:
No oczywiście, że mają - o ile mają xenony. Z halogenami nie. Co z tego, W Oplach (widziałem też inne marki) wystarczyło dokupić pakiet zimowy i były spryskiwacze przednich halogenów - wiem bo miałem w Astrze II :) Teraz przy ledach nie mam spryskiwaczy. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2017-09-05 19:20:33 | |
Autor: Cavallino | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 05-09-2017 o 11:45, Pablo Eldiablo pisze:
Miałem okazję pojeździć _takim_samym_ autem z halogenami (fiat ulysse) i xenonami (citroen c8 żony) - >zapewniam, że różnica na plus dla xenonów jest ogromna. A te halogenowe były porządne czy badziewne? Bo różnica między jednym a drugim autem z halogenami, też potrafi być ogromna. |
|
Data: 2017-09-06 01:53:55 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu wtorek, 5 września 2017 19:20:33 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 05-09-2017 o 11:45, Pablo Eldiablo pisze: Raczej bez odchyłów ani na plus, ani na minus. Ogólnie rzadko kiedy trafiały mi się samochody z tradycyjnymi lampami, z których byłbym zadowolony ponadprzeciętnie. Dlatego doceniam lepsze oświetlenie i byłbym skłonny dopłacić do xenonów lub ledów. pablo |
|
Data: 2017-09-06 18:28:30 | |
Autor: Cavallino | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 06-09-2017 o 10:53, Pablo Eldiablo pisze:
W dniu wtorek, 5 września 2017 19:20:33 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał: Ano właśnie. A jak ktoś ma duże lampy, to odchył na plus jest porażający. W Ceedzie czy Dusterze, lampy świeciły mi o niebo lepiej niż we wszystkich, również nowszych, wąskich wynalazkach, zwłaszcza takich z projektorami. Z obecnym Sportage włącznie. Może tu leży pies pogrzebany. |
|
Data: 2017-09-06 07:39:37 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-05 o 19:20, Cavallino pisze:
Miałem okazję pojeździć _takim_samym_ autem z halogenami (fiat ulysse) i xenonami (citroen c8 żony) - >zapewniam, że różnica na plus dla xenonów jest ogromna. Jeździłem Astrą 5 zastępczą z halogenami i różnica jest bardzo widoczna na korzyść ledów. I to nawet pomijając brak świateł adaptacyjnych przy halogenach - po prostu porównanie mijania. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2017-09-06 18:26:49 | |
Autor: Cavallino | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 06-09-2017 o 07:39, Mirek Ptak pisze:
A te halogenowe były porządne czy badziewne? Moje pytanie pozostaje aktualne. Jak świeciła ta Astra z halogenami, w porównaniu do DOBRYCH lamp z takim źródłem? |
|
Data: 2017-09-07 08:43:34 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-06 o 18:26, Cavallino pisze:
A te halogenowe były porządne czy badziewne? To były przyzwoite lampy (nie czułem, że oświetlam drogę świeczkami :) ), choć oczywiście podejrzewam, że dało by się znaleźć lepsze halogeny ale porównania wielkiego nie mam. Wydaje mi się, że lepsze, niż soczewkowe halogeny w Vectrze C FL. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2017-09-06 21:27:32 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
On Tue, 5 Sep 2017 09:54:32 +0200, Poldek <pugilares@interia.eu>
wrote: zasięg świateł mijania jest regulowany przepisami Zasięg minimalny. Chyba w przepisach nie ma nic na temat zasiegu maksymalnego. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2017-09-05 10:08:15 | |
Autor: Poldek | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-04 o 18:17, re pisze:
Reflektory samochodowe nie świecą poziomo. Przynajmniej prawidłowo ustawione zgodnie z przepisami. Prawidłowo ustawione światła mijania świecą ukośnie w dół. By widzieć więcej bez przeszkadzania innym masz właśnie światła długie lub te adaptacyjne załączane w razie możliwości. Światła drogowe, zwane potocznie długimi można włączać tylko poza terenem zabudowanym i tylko wtedy, kiedy nikt nie jedzie z przeciwka, ani w tym samym kierunku przed nami. |
|
Data: 2017-09-05 18:02:26 | |
Autor: re | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
Użytkownik "Poldek" ...
Reflektory samochodowe nie świecą poziomo. Przynajmniej prawidłowo ustawione zgodnie z przepisami. Prawidłowo ustawione światła mijania świecą ukośnie w dół. -- - Mówię, poziomo ... lekko tylko na dół. Więc silą rzeczy świecą po oczach a raczej świeciłyby gdyby nie właśnie to, że strumień światła mają ograniczony od góry. By widzieć więcej bez przeszkadzania innym masz właśnie światła długie lub te adaptacyjne załączane w razie możliwości. Światła drogowe, zwane potocznie długimi można włączać tylko poza terenem zabudowanym i tylko wtedy, kiedy nikt nie jedzie z przeciwka, ani w tym samym kierunku przed nami. -- - Serio ? A ja o czym myślisz mówię ? |
|
Data: 2017-09-06 06:42:35 | |
Autor: vikenty.yurievich | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
On Tuesday, September 5, 2017 at 10:08:23 AM UTC+2, Poldek wrote:
Światła drogowe, zwane potocznie długimi można włączać tylko poza terenem zabudowanym [...]. Litosci, ten przepis przestal obowiazywac 20 lat temu! Teren zabudowany czy nie, nie ma znaczenia. Wazne, ze droga nieoswietlona. J. |
|
Data: 2017-09-05 11:26:36 | |
Autor: J.F. | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oojub9$gp3$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Poldek" W niektórych autach linia odcięcia jest na tyle ostra, że w nocy widzisz Problem polega na tym, że super widać to, co jest w obszarze do 50 m Tylko ze 50m to troche za blisko przy wspolczesnych predkosciach. Mozna je ustawic dalej, ale: - dzieki ostremu odcieciu nie beda oslepiac, - ... na plaskiej drodze, bo na naszych wybojach to czasami beda - ... lub przy gorszym ustawieniu, lub przy niedokladnosci ukladu samopoziomujacego - to beda stale oslepiac. .... wiec moze jednak wybrac halogeny :-) J. |
|
Data: 2017-09-05 04:22:13 | |
Autor: sczygiel | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu wtorek, 5 września 2017 11:26:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oojub9$gp3$1@mx1.internetia.pl...A ja mam wrażenie że niektórzy to wogóle maja taki syndrom "nic nie widze jak jade na swiatlach mijania". I jak jedzie cały rządek aut to taki sie wybija i jedzie dumnie oślepiając innych. Kiedys taki za mną jechał, odcięcie miał gdzieś na gałęziach drzew. Przepuscilem go i jak byl 200m przedemna to wrzucilem długie. Zapienił sie i miał obiekcje. Nie dotarło do niego. Jak ja bym chciał aby policja sie jednak za swiatła zabrała i zabierała DR i zabraniała dalej jechać... Moze by sie matoły nauczyły... |
|
Data: 2017-09-05 04:31:57 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
tepe dzidy czasami sie zdarzaja ale w wiekszosci to ludzie ktorzy nie ogarniaja tematu poprawnego ustawienia swiatel np starsze babki, dziadkowie czy mlode dziewczyny to zwykli uzytkownicy ktorzy potrafia auto zatankowac i tyle wiec jak nie ma kogos w rodzinie czy znajomego ktory zwroci uwage a jeszcze lepiej ustawi to beda tak jezdzic do konca swiata ew. najblizszego przegladu
|
|
Data: 2017-09-05 14:31:22 | |
Autor: J.F. | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
A ja mam wrażenie że niektórzy to wogóle maja taki syndrom "nic nie widze jak jade na swiatlach mijania". A co mialo dotrzec - jesli jechal na krotkich ? Moze nie wiedzial, ze ma zle ustawione. Moze ... po stluczce wstawili mu reflektory od anglika - to sie niestety zdarza. I oslepia tych po lewej. Moze awaria systemu samopoziomujacego - tez sie zdarza. Jak ja bym chciał aby policja sie jednak za swiatła zabrała i zabierała DR i zabraniała dalej jechać... W zasadzie moze. Moze by nawet wystarczylo pouczenie. Ale widac im sie nie chce ... a moze niewielu ma tak wysoko ustawione, ze bez watpliwosci nalezy DR zatrzymac ? J. |
|
Data: 2017-09-05 15:06:42 | |
Autor: Poldek | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-05 o 14:31, J.F. pisze:
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości No to kiedyś ktoś powinien mu zasygnalizować, że coś jest nie tak - ? Moze ... po stluczce wstawili mu reflektory od anglika - to sie niestety zdarza. Albo wiedział, że od anglika, ale miał w dupie, bo przecież "nie jego oślepieją" jak to mi już ktoś w tym wątku doradził, a tańsze. Moze awaria systemu samopoziomujacego - tez sie zdarza. Moim zdaniem Policja się boi zabierać DRy, bo sprawa wątpliwa i potem taki policjant może mieć jeszcze kłopoty, że w sposób nieuzasadniony gnębi obywateli, a Policja jako całość też nie wiadomo, czy zyskuje wizerunkowo, czy traci. Ostatniej jesieni była w radiu nagłaśniana akcja rzekomego wyłapywania oślepiaczy, ale chyba skończyło się na ogłaszaniu w radiu. Sezon na jazdę po zmroku niedługo się zaczyna, więc może w tym roku znów coś będzie, może mniej niemrawo, bo rażenie się nasila. |
|
Data: 2017-09-05 06:46:48 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
w wiekszosci przypadkow (nieprawdlowe ustawienie) wystarczy zwrocic uwage a zabierac DR mozna wiejskim eksperymentatorom i oszczednym inaczej co pakuja angielski zlom :-)
przede wszystkim liczy sie EDUKACJA http://www.licht-test.de/ Sie wird von ADAC, Osram, Fuchs Schmierstoffe und dem Zentralverband der Augenoptiker unterstützt. Autopartner 2017 ist Renault Deutschland. Medienpartner Auto Bild. Die Schirmherrschaft hat wieder Bundesverkehrsminister Alexander Dobrindt übernommen. w Polsce jakos kulawo to idzie :-) PzMot skupiony na zarabianiu kasy i motosporcie, minister czepnal sie seniorow http://www.seniornadrodze.pl/ brak koordynacji i pomyslu, kazdy ciagnie w swoja strone a efektow nie ma |
|
Data: 2017-09-04 08:28:19 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-03 o 19:39, Adam pisze:
A moim zdaniem wydumana sytuacja samochodu na postoju i blisko znaku - w trasie nic takiego mi się nie zdarzyło ani na ksenonach ani na ledach. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2017-09-04 11:33:19 | |
Autor: Adam | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
W dniu 2017-09-04 o 08:28, Mirek Ptak pisze:
W dniu 2017-09-03 o 19:39, Adam pisze: Pojeździj trochę po Bieszczadach, pojeździj po Litwie, pojeździj po Śląsku lub po wzgórzach morenowych na Pomorzu - to zobaczysz. W Austrii już jest lepiej, natomiast na starszych drogach Czech czy Słowacji kiepsko. Kwestia odbijania światła (albo jego braku) od porowatego asfaltu, kwestia materiału, z którego zrobione są znaki drogowe (bywają jeszcze takie malowane farbą olejną), kwestia pogody. Jeżdżę praktycznie codziennie, czasami kilkaset km. Różnymi samochodami, bez względu na porę i na pogodę. Trochę sytuacji widziałem. Jeszcze jedno: z takim samym typem świateł zupełnie inaczej jeździ się i widzi się z niskiego samochodu (Hondy Civic, Mazdy MX) aniżeli z samochodów wysokich (RR, LR Disco, Mitsubishi Pajero, Toyota LC). -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-09-04 12:58:56 | |
Autor: J.F. | |
Jaka jest prawda o światłach ledowych? | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ooheoe$log$1@usenet.news.interia.pl...
Z LED-ami niewiele miałem do czynienia, natomiast od czasu do czasu jeżdżę z ksenonami - które w zasadzie świecą podobnie, jak starsze auta z LED-ami nie-adaptacyjnymi. W niektórych autach linia odcięcia jest na tyle ostra, że w nocy widzisz słupek (znaczy: stoi jakiś znak), ale samego znaku już nie zobaczysz, bo jest w ciemności. W ksenonach problemu ze znakami raczej nie mam. One wyzej odciecia troche swieca, wystarczy, zeby odblaskowe znaki widziec dobrze. A w ogole to po prawej stronie odciecie podniesione, wiec znaki na slupkach powinno dobrze oswietlac. Piesi, jezdnia, rowerzysci bez swiatel to inna bajka - czasem faktycznie kiepsko widac, bo swiatlo siega "blisko". J. |