Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?

Data: 2009-07-06 12:12:38
Autor: Gargamel
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?
  Witam,
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?
Serio pytam.
Wlazł pod ekran monitora LCD taki mały ruchomy "przecinek" i zasuwa se tam i
z powrotem, czasami niknąc za brzegiem ekranu.
Pytanie: kiedy to tam zdechnie, jeśli nie zdoła wyleźć? :/

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Piętenko na czółeczko i kijeczek w dupeczkę zdrabniaczom"

Data: 2009-07-06 03:33:23
Autor: Marcin Zawadzki
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?
On Jul 6, 11:12 am, Gargamel <delKichote_WYTNIJ_...@o2.pl> wrote:
  Witam,
[...]

No cóż... nie jest chyba tajemnicą, że robaczki podmatrycowe są
padlinożercami. Jeśli zatem masz dużo "martwych pikseli", to robaczek
trochę pociągnie, a nawet jest szansa, że założy rodzinę. ;)
Marcin Zawadzki

Data: 2009-07-06 12:44:48
Autor: Przemek M

Użytkownik "Marcin Zawadzki" <zawias@gmail.com> napisał w wiadomości news:19328589-51db-4b3e-9e73-b5a771fe2a24q11g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

Prawda ! A jesli to urodziny drapieznik to bedzie Ci kilował pixele !
Sprobuj go kursorem ubic.

Data: 2009-07-07 22:48:28
Autor: rs
Jaka jest przeciętn a długo?ć życia rob aczka podmatrycoweg o?
On Mon, 6 Jul 2009 12:44:48 +0200, "Przemek M"
<przemyslaw.michalczyk@adams.com.pl> wrote:

[...]

ch... wie jak z tymi bydlatkami jest. moze jednak zamiast polowac i
zabijac. zgas monitor na noc, a obok niego wlacz jakas nieduza lampe.
moze bydle, jest swiatlolubne i na tyle inteligentne, zeby potrafic
wyjsc z tego labiryntu i przelezie na lampe. stamtad juz go latwo
mozna wyprosic. <rs>

Data: 2009-07-08 11:07:50
Autor: Gargamel
Jaka jest przeciętn a długo?ć życia rob aczka podmatrycoweg o?
rs <no.address@no.spam.pl> w wiadomości
<news:l228555pci26a439etqqcu3sgi587et4g44ax.com> napisał/a:

[...]

Dokładnie - po szybie monitora crt, gdy się go włączy, też łażą chyba
identyczne robaczki (wczoraj na crt ubiłem dwa, i jest to bez wątpienia coś
latającego, bo niedawno taki sam zaczął znienacka łazić po moim ramieniu -
"nie ma bata", żeby dostał się tam niezauważony przeze mnie (swędzi jak
cholera, gdy zaczyna spacerować) inną drogą niż desantem powietrznym).

A ten podmatrycowy ma zwyczaj wychodzić poza brzeg ekranu, jeśli monitor
jest wyłączony przez parę godzin - widać, że "jeśli powierzchnia nie świeci,
to nie jest atrakcyjna"...

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Piętenko na czółeczko i kijeczek w dupeczkę zdrabniaczom"

Data: 2009-07-06 12:53:39
Autor: Kapsel
Mon, 6 Jul 2009 12:12:38 +0200, Gargamel napisał(a):

[...]

Ja tam za bardzo się ze sprzętem nie cackam, odczekałbym aż przelezie za
krawędź ekranu i bym go wycisnął palcem ^_^

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-07-06 12:54:01
Autor: gosmo
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?
Użytkownik "Gargamel" <delKichote_WYTNIJ_TO_@o2.pl> napisał w wiadomości news:1kmmsez3i4tz0$.z0hpsz8iejbw.dlg40tude.net...
 Witam,
[...]

Żyje do momentu, aż znajdzie się na brzegu ekranu, wtedy jego ciężki żywot należy skrócić naciskając ekran. Bo niestety, gnić i rozpadać się to nie chce, a na środku ekranu tylko dodaje bad pixeli.

Data: 2009-07-06 14:25:45
Autor: venioo
Jaka jest przeciętna długość ży cia robaczka podmatrycowego?
Gargamel pisze:
  Witam,
[...]

Mi juz 2 padly i nie mam jak ich wytrzasnac :(
Wiecie ci z tym zrobic? Matryca 22", jeszcze 18mies. gwarancji, wiec rozkrecenie nie wchodzi w gre :(

--
venioo

Data: 2009-07-06 15:07:15
Autor: Gargamel
Jaka jest przeciętna długość ży cia robaczka podmatrycowego?
venioo <venioo.usunto@poczta.fm> w wiadomości
<news:h2sr2r$1fd$1nemesis.news.neostrada.pl> napisał/a:

[...]

No to już całkiem niezła próbka statystyczna (btw, kondolencje).
Ale - ile trwało ich łażenie, zanim padły????????

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Piętenko na czółeczko i kijeczek w dupeczkę zdrabniaczom"

Data: 2009-07-07 07:45:17
Autor: venioo
Gargamel pisze:
[...]

Nie wiem, czy to te same ciagle byly, bo na poczatku chodzil sobie 1,
na nastepny dzien mialem juz 3, kolejnego dnia mialem ich 5.
Czwartego dnia po przyjsciu z pracy i odpaleniu kompa juz tylko te dwa trupy zostaly, reszta gdzies wylazla.

--
venioo

Data: 2009-07-06 18:34:56
Autor: Piter
Jaka jest przeciętna długość życia robac zka podmatrycowego?

Użytkownik "venioo" <venioo.usunto@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h2sr2r$1fd$1nemesis.news.neostrada.pl...
Gargamel pisze:
  Witam,
[...]

a nie da się tego podciągnąć pod gwarancję jako brak szczelności tej przestrzeni ?

Data: 2009-07-06 18:36:48
Autor: Zenon Zygzak
Jaka jest przeciętna długość życia r obaczka podmatrycowego?
No raczej wątpię czy gwarancja tu coś pomoże to nie jest wina
producenta że weszły ci tam robaki :)

Data: 2009-07-06 18:38:50
Autor: Piter
Jaka jest przeciętna długość życia robac zka podmatrycowego?
No raczej wątpię czy gwarancja tu coś pomoże to nie jest wina
producenta że weszły ci tam robaki :)

no gdyby nie było wejścia to by nie wlazły, pytanie tylko czy matryca z założenia jest robaczkoodporna ;)

Data: 2009-07-07 11:44:51
Autor: Gargamel
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?
Zenon Zygzak <zigzak09@gmail.com> w wiadomości
<news:mailman.240.1246898219.22357.pecetman.lodz.pl> napisał/a:

No raczej wątpię czy gwarancja tu coś pomoże to nie jest wina
producenta że weszły ci tam robaki :)

CHYBA SE KPISZ? :P
A NIBY CZYJA? Użytkownika, czy TANDECIARZA-producenta, który zrobił aż do
tego stopnia nieszczelną obudowę (i wcale bym się nie ździwił, gdyby się
okazało, że celowo, no bo robaki to "nie jego wina", tiaaa)...? :P!

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Biada wam, wykształciuchy i szanowani obywatele, obłudnicy! Bo podobni jesteście do grobów pobielanych, które z zewnątrz wyglądają pięknie, lecz wewnątrz pełne są kości trupich i wszelkiego plugastwa." ("Mt 23,27"?)

Data: 2009-07-08 09:01:25
Autor: venioo
Gargamel pisze:
[...]

A gdzie masz napisane, ze obudowa monitora musi byc szczelna????
Wrecz musi byc nieszczelna, by odprowadzala cieplo.
Co do samej matrycy - jej jakosc okresla sie iloscia martwych/goracych pixeli, a nie szczelnoscia.

--
venioo

Data: 2009-07-08 10:52:26
Autor: Gargamel
<news:h31gch$eig$1atlantis.news.neostrada.pl> napisał/a:

[...]

Na paragonie: "monitor LCD" = urządzenie do wyświetlania czytelnego obrazu,
z technologią dopuszczającą pewną ilość niedziałających punktów obrazu.
Drobna wskazówka: robak nie jest częścią tego obrazu ani punktem monitora
niedziałającym z powodów technologicznych. :P

ps.: Co to - homo sowjetikus nowej generacji? ;P

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.

Data: 2009-07-09 09:52:01
Autor: Artur\(m\)
Jaka jest przeciętna długość życia robac zka podmatrycowego?

Użytkownik "venioo" <venioo.usunto@poczta.fm> napisał w wiadomości

A gdzie masz napisane, ze obudowa monitora musi byc szczelna????
Wrecz musi byc nieszczelna, by odprowadzala ciepło.

Moim zdaniem ciepło jest odprowadzane z miejsca gdzie powstaje
A ekran jako taki nie grzeje się prawie w ogóle.
Grzeje się świetlówka z tyłu i z tyłu przetwornica, a z tyłu to niech sobie
skurczybyki chodzą ile chcą

Artur(m)

Data: 2009-07-06 19:10:10
Autor: KILu
venioo wrote:
Mi juz 2 padly i nie mam jak ich wytrzasnac :(

W moim pierwszym LCD (obecnie uzywanym od swieta) w ciagu ostatnich lat
zebralo sie ich juz grubo ponad 20... :) O ile jeden nie przeszkadzal, to
przy takiej ich ilosci mozna dostac oczoplasu.

k,

Data: 2009-07-06 14:37:52
Autor: ikov
Jaka jest przeciętna długość ży cia robaczka podmatrycowego?
Gargamel pisze:
  Witam,
[...]

Mi tez raz coś wlazło w lcd, na szczęście rano już nie było. Podobno
pomaga wyłączenie monitora i świateł w pokoju, a potem przystawienie
przy krawędzi ekranu lampki. W teorii, gdy będzie ciemno, to robaczek
pójdzie w stronę światła i wyjdzie... Swoją drogą, to czy po śmierci one
tez idą w stronę światła? :)

Data: 2009-07-06 15:13:07
Autor: Jakub Spiernowski
[...]

użyj tego programu, jak osiągniesz 1000 to zjada robaki zamiast kursora
http://www.naprzerwie.pl/naprzerwie/1,89389,6765486,Obron_kursor_myszki_.html

Data: 2009-07-06 20:47:03
Autor: koment
[...]

Witam
Mam ten sam problem - monitor LG 19" - ostatnio łaziło 5 przecinków w środku pod warstwą doprowadzając mnie do nerwicy - i nijak tego nie szło zabić - 2 zdechły i na ekranie mam teraz ozdoby. Rok temu jeden zdechł i pozostała niewielka plamka.
Okleiłem taśmą izolacyjną wszelkie możliwe szpary - ale człowieka krew zalewa :/

pozdrawiam
Koment

Data: 2009-07-07 09:53:50
Autor: Nex@pl
Jaka jest przeciętna długość ży cia robaczka podmatrycowego?
A może czas posprzątać w domu :P

Kurde, mam już drugi monitor LCD i jak żyje robaczków nie widziałem :)

Data: 2009-07-07 10:22:31
Autor: Paweł Ubysz

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:h2uv2i$e2b$3atlantis.news.neostrada.pl...
A może czas posprzątać w domu :P

Kurde, mam już drugi monitor LCD i jak żyje robaczków nie widziałem :)

Może w mieszkaniu co jakis czas sprzątasz ? Bo IMHO to taki robalek musi sie miec gdzie ulęgnąć.....

Data: 2009-07-07 11:39:15
Autor: Gargamel
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?
Paweł Ubysz <puby@WYWALwp.pl> w wiadomości
<news:h2v0k8$772$1inews.gazeta.pl> napisał/a:

Kurde, mam już drugi monitor LCD i jak żyje robaczków nie widziałem :)

Może w mieszkaniu co jakis czas sprzątasz ? Bo IMHO to taki robalek musi sie miec gdzie ulęgnąć.....

Tak, geniusze :P, pewnie musi - np. w którymś z dwóch sąsiednich ogrodów;
bardzo podobny jest tutaj inny robaczek - tak bardzo, że to pewnie to samo,
tylko wersja latająca.
U nas na wsi nawet w blokach, ale tych sąsiadujących bezpośrednio z polami,
są dodatkowi "lokatorzy" - nawet wtedy, jak lokator próbuje zasrać się na
śmierć ze sprzątania (co widać w całym mieszkaniu)...

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Piętenko na czółeczko i kijeczek w dupeczkę zdrabniaczom"

Data: 2009-07-07 15:13:33
Autor: Nex@pl
Paweł Ubysz pisze:

Może w mieszkaniu co jakis czas sprzątasz ? Bo IMHO to taki robalek musi sie miec gdzie ulęgnąć.....

Może też przyfrunąć na miotle ;P

Data: 2009-07-08 13:20:58
Autor: grafi@poczta.onet.pl
Paweł Ubysz wrote:

[...]

bo to nie robaczki, tylko mali chinscy inzynierowie dogladajacy pracy monitorow ;)

sam ich tez nie widzialem, ale wczoraj zadzwonil kolega, ze ma takie robaczki. Probowalem mu wytlumaczyc, co to jest, to mnie wysmial. No wiec polecilem zainstalowanie noda32. Podobno pomoglo ;))

grafi

Data: 2009-07-09 23:19:38
Autor: stonek
Dnia 07.07.2009 Paweł Ubysz <puby@WYWALwp.pl> napisał/a:

[...]

Miastowe! Ja w sezonie letnim na swoim parapecie przy otwartym oknie muszę zbierać odkurzaczem setki robaczków-przecinków. Szczęśliwym trafem w LCD jak do tej pory jeszcze żaden nie zdechł, choć chodziło już pare.
Moim zdaniem monitory lcd nie są zabezpieczone przed naszą zwierzyną. Dlaczego to tylko mogę przypuszczać: w klimatyzowanych biurach wielkich korporacji wspomnianych robali raczej brak, a głosu nas maluczkich to
producenci raczej nie usłyszą.

Data: 2009-07-07 11:40:33
Autor: Gargamel
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?
koment <pjwrules_wytnij_@poczta.onet.pl> w wiadomości
<news:h2theu$uu$1nemesis.news.neostrada.pl> napisał/a:

[...]

i co - pomogło?

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.

Data: 2009-07-07 20:33:17
Autor: koment

Użytkownik "Gargamel" <delKichote_WYTNIJ_TO_@o2.pl> napisał w wiadomości news:1p0r9lbdqfwqd.xrj1hsiaw6o0.dlg40tude.net...
[...]

Kolejne nie chodzą :)

Koment

Data: 2009-07-09 10:20:01
Autor: Gargamel
<news:h30516$inm$1nemesis.news.neostrada.pl> napisał/a:

Okleiłem taśmą izolacyjną wszelkie możliwe szpary - ale człowieka krew zalewa :/

i co - pomogło?

Kolejne nie chodzą :)

Hmmm, czyli okleiłeś brzeg monitora dookoła i zakleiłeś wszystkie otwory
wentylacyjne z tyłu obudowy???

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Piętenko na czółeczko i kijeczek w dupeczkę zdrabniaczom"

Data: 2009-07-07 11:48:55
Autor: Gargamel
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?
Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO_@o2.pl> w wiadomości

  Witam,

Odpowiedź: po 3 dobach... :P

Pozdrawiam,
  Gargamel

Data: 2009-07-07 23:17:43
Autor: Gargamel
<news:16u4fkyg4otsn$.7lpuh66qutck$.dlg40tude.net> napisał/a:

Pytanie: kiedy to tam zdechnie, jeśli nie zdoła wyleźć? :/

Odpowiedź: po 3 dobach... :P

Poprawka - po 3 dobach ledwo ledwo, ale jeszcze łazi...

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Piętenko na czółeczko i kijeczek w dupeczkę zdrabniaczom"

Data: 2009-07-07 11:56:38
Autor: Thror
Jaka jest przeciętna długość ży cia robaczka podmatrycowego?
Gargamel pisze:
  Witam,
[...]

Miałem kiedyś taki problem w 15 calowej Iiyamie. W czasie burzy wlazła tam cała gromada, po burzy większość sobie poszła, lecz 2 dokonały tam swojego żywota. Wysłałem monitor do serwisu Iiyamy - tam wszystko wyczyścili i odesłali z powrotem (i to jeszcze Door-to-door, więc nic nie zapłaciłem). Jeśli Twój robaczek zdechnie w środku - zadzwoń do serwisu producenta swojego Lcd - może też to uwzględnią.

Pozdrawiam
Thror

Data: 2009-07-07 12:56:15
Autor: Przemek M
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?

Użytkownik "Thror" <thror@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h2v5vl$9hi$1news.onet.pl...
Gargamel pisze:
  Witam,
[...]

Zawsze mozna przekazac serwisowi ze to monitor zabil robaka i boisz sie o swoje zdrowie.

Data: 2009-07-07 23:21:57
Autor: Gargamel
Jaka jest przeciętna długość ży cia robaczka podmatrycowego?
Thror <thror@poczta.onet.pl> w wiadomości <news:h2v5vl$9hi$1news.onet.pl>
napisał/a:

[...]

Napisałem maila, odpisali, żeby wysłać monitor do ich serwisu, też
drzwi-w-drzwi (LG, monitor dosłownie nówka).

Tyle że dzisiaj sprawdzam, a ten mały łoś polazł se gdzieś, chociaż wczoraj
już ledwo łaził (ma zwyczaj wychodzić, jeśli monitor jest długo wyłączony,
ale wczoraj to tak cienko już "przędł", że myślałem, że nie zdoła wyjść poza
brzeg ekranu, ale jak widać, żywotne to małe bydle jest...).

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Piętenko na czółeczko i kijeczek w dupeczkę zdrabniaczom"

Data: 2009-07-08 03:41:51
Autor: p47

napisał/a:

[...]

Jeśli to tzw. Centralny Serwis LG  w Warszawie przy ul. Kobielskiej to może okazać się w nastepstwie "naprawy", że Twoje dotychczasowe problemy to pryszcz, tak tam działają "frontem do klienta";-)

Jest tam taki "wybitny fachowiec" niejaki p. Chmiel. Zabrał on do naprawy pogwarancyjnej mój wielki i cięzki (70kg) telewizor projekcyjny, który złosliwie padł 2 miesiące po zakończeniu gwarancji. Po miesiacu poinformował, ze sprzet naprawiony , sprawny, wygrzewa się i jak tylko bedzie miał czas to (zgodnie z umową) go firmowym transportem odwiezie, itak jak zabrał. Poczym przez nastepne 2 miesice wyznaczał rozmaite terminy przywozu, żadnego nie dotrzymując bez słowa wyjaśnienia. W końcu wysłałem e-maila do kierownictwa firmy  z żądaniem zwrotu sprzetu. Następnego dnia otrzymałem wezwanie do odbioru NIENAPRAWIONEGO telewizora, bo, cyt. "bebechy już wyjeliśmy" a telewizora rzekomo nie da się naprawić.
I co im zrobić, skoro mówią prawie jak u Barei "palta nie ma i co nam pan zrobisz"...
Zresztą jest  dużo w sieci skarg na ich fachowośc, terminowośc i generalnie jakość obsługi, także gwarancyjnej , można google zapuścić.
A kierownictwu LG najwidoczniej to wisi, bo już 2 miesiące na moją skargę nie reaguje.
Zdecydowanie doradzam dużą czujność!

p47

Data: 2009-07-08 10:58:26
Autor: Gargamel
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?
p47 <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> w wiadomości
<news:h30u3d$l51$1nemesis.news.neostrada.pl> napisał/a:

[...]

Serwis monitorów LG jest w Łodzi.

Pozdrawiam,
  Gargamel

ps.: A robal póki co poszedł sobie gdzieś ostatkiem sił, więc przez jakiś
czas nie będę włączał monitora, aż delikwent całkiem wyzionie ducha będąc
poza powierzchnią wyświetlacza.

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Piętenko na czółeczko i kijeczek w dupeczkę zdrabniaczom"

Data: 2009-07-07 16:59:59
Autor: Tomek Głowacki
Jaka jest przeciętna długość ży cia robaczka podmatrycowego?
Gargamel pisze:
  Witam,
[...]

Muchozolem, skur*a, Muchozolem! ;-)

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-07-07 23:23:01
Autor: Gargamel
Jaka jest przeciętna długość ży cia robaczka podmatrycowego?
Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> w wiadomości
<news:1246978800.959947bongos2.pseinfo.pl> napisał/a:

Muchozolem, skur*a, Muchozolem! ;-)

"Mydłem! Dobijmy go mydłem"! ;)

(BPMSPANC)

Pozdrawiam,
  Gargamel

--
"Piętenko na czółeczko i kijeczek w dupeczkę zdrabniaczom"

Data: 2009-07-07 21:10:37
Autor: nadir
Jaka jest przeciętna długość ży cia robaczka podmatrycowego?
Użytkownik Gargamel napisał:
  Witam,
[...]

Większość sprzętu elektronicznego można przechowywać/przewozić w temperaturach ujemnych, pewnie Twój LCD też.
Nic się więc monitorowi nie stanie jak go na jakiś czas umieścisz w zamrażalniku o ile się zmieści. Temperatura -5 stopni krzywdy monitorowi nie wyrządzi, a kilkugodzinna krioterapia powinna robaczkom wystudzić zapał do biegania w tę i z powrotem na amen.

Data: 2009-07-11 14:44:32
Autor: STranger
nadir pisze:

[...]

Pomysł może okazać się skuteczny na robaczka. :)
Jest jednak małe "ale". Po wyjściu z zamrażalnika na oraz w LCD skropli się natychmiast woda... a woda może już wyrządzić krzywdę monitorowi.

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-12 22:15:00
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomości news:h3a1c4$2f8g$1opal.icpnet.pl...

Jest jednak małe "ale". Po wyjściu z zamrażalnika na oraz w LCD skropli się natychmiast woda... a woda może już wyrządzić krzywdę monitorowi.

    Jest i na to sposób znany posiadaczom aparatów fotograficznych. Nie wyjmować aparatu z futerału aż temp. sprzętu i otoczenia wyrówna się.

    W przypadku monitora można przed włożeniem do zamrażalnika owinąć go np. w ręcznik, który będzie robił za pochłaniacz wilgoci w oziembiającym się powietrzu, i to wszystko wsadzić razem w foliowy worek (np. na śmieci). Po wyjęciu z zamrażalnika wypakować monitor należy dopiero po kilku godzinach, gdy jego temperatura zrówna się z temp. otoczenia.

Data: 2009-07-12 23:37:12
Autor: STranger
Marcin Wasilewski pisze:

[...]

Ha! Sprytne :)

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-13 08:57:14
Autor: Marx
STranger pisze:
Marcin Wasilewski pisze:

[...]

tylko zeby monitor sie zmiescil, to musisz miec lodowke FullHD
;)
Marx

Data: 2009-07-22 15:31:58
Autor: WOJTI
Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?
On 6 Lip, 12:12, Gargamel <delKichote_WYTNIJ_...@o2.pl> wrote:
  Witam,
[...]

3 dni.
A jak zostanie to należy wypukać zwłoki na najbliższy kąt.

Jaka jest przeciętna długość życia robaczka podmatrycowego?