Jaka jest roznica pomiędzy ...

Data: 2009-08-06 21:57:21
Autor: Artur Miller
Jaka jest roznica pomiędzy ...
.... silnikami X20DTL a X20DTH ? chodzi oczywiście o różnice konstrukcyjne, bo parametry znam :)

@

Data: 2009-08-06 22:59:44
Autor: Bastion
Jaka jest roznica pomiędzy ...

Użytkownik "Artur Miller" <armi@nigdzie.pl> napisał w wiadomości news:h5fbdv$trs$1news.interia.pl...
... silnikami X20DTL a X20DTH ? chodzi oczywiście o różnice konstrukcyjne,
bo parametry znam :)

Jezeli dobrze pamietam to (przynajmniej w Zafirze), X20DTL
byl produkowany tylko w roku 2000 a od roku 2001 juz tylko X20DTH.
Natomiast od 2002r byl tez X20DTR (pojemnosc 2.2l)

Nie jestem pewien, ale czy przypadkiem silniki X20DTH i X20DTR to
nie byly juz wersje z intercoolecem, czyli DTi w przeciwienstwie do X20DTL?

Data: 2009-08-06 23:33:05
Autor: Artur Miller
Jaka jest roznica pomiędzy ...

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h5fh33$kj8$1mx1.internetia.pl...

[...]

X22DTR :)

Nie jestem pewien, ale czy przypadkiem silniki X20DTH i X20DTR to
nie byly juz wersje z intercoolecem, czyli DTi w przeciwienstwie do X20DTL?

ja już zgłupłem. EPC w ogóle nie wspomina o silniku X20DTH, zamiast tego jest Y20DTH, a na wielu forach wersja X jednak istnieje :)

chyba temat trzeba dokładniej zgłębić ...

@

Data: 2009-08-06 23:45:20
Autor: Bastion
Jaka jest roznica pomiędzy ...

Użytkownik "Artur Miller" <armi@nigdzie.pl> napisał w wiadomości news:h5fh1v$4dm$1news.interia.pl...

> [...]
> byl produkowany tylko w roku 2000 a od roku 2001 juz tylko X20DTH.
> Natomiast od 2002r byl tez X20DTR (pojemnosc 2.2l)

Chyba racja X22DTR a nie X20DTR.
Niemnie X20DTL to byla chyba  bez intercoolera?
Dodatkowo byly tam mechaniczne elektorozawory?

Data: 2009-08-07 00:58:15
Autor: slaweks
Jaka jest roznica pomiędzy ...
On 6 Sie, 21:57, "Artur Miller" <a...@nigdzie.pl> wrote:
... silnikami X20DTL a X20DTH ? chodzi oczywiście o różnice konstrukcyjne,
bo parametry znam :)

@
http://www.autocentrum.pl/go/75____747515415__1358711799__21__0__0__eot=747515415.html

Treść: sa tylko dwa rodzaje silnika: DTL i DTH. Samochody z silnikami
DTL maja oznaczenie wlasnie DTL a samochody wyposazone w silniki DTH
maja na klapie oznaczenie werskji DTI. Tyle z roznic opisu modelu
znajdujacego sie na emblemacie z tylu auta. Roznica techniczna jest
bardzo prosta. DTL nie intercoolera a w DTH wlasnie jest. W DTL rura z
powietrzem biegnie od turbiny bezposrednio do kolektora ssacego, a w
DTH idzie z turbiny pod przedni lewy naroznik auta (tam jest
intercooler) a potem wraca do kolektora ssacego. Dodatkowo DTH rozni
sie od DTL oprogramowaniem i pompa paliwowa. I tu jest pies
pogrzebany... nie dosc, ze przez brak intercoolera DTL jest slabszy
(DTL -82KM, DTH -101KM) To jeszcze lanie do niego paliwa zlej jakosci
konczy sie uszkodzeniem pompy i bardzo kosztowna naprawa (podobno ktos
slyszal, ze w DTH tez sie to zdarzalo, ale nikt nie wie gdzie i komu,
za to w DTL masowo pojawiaja sie te usterki - i oby tak bylo bo jak w
moim DTH sie cos zwali to sie powiesze... ). Tak czy siak na paliwie
tu nie nalezy oszczedzac. Dodatkowo DTH dziela sie na dwie wersje:
X20DTH i Y20DTH. Roznia sie tym, ze Y20DTH ma wiekszy moment
obrotowy.

Data: 2009-08-07 21:03:57
Autor: Bastion
Jaka jest roznica pomiędzy ...

Użytkownik "slaweks" <slaweks@seznam.cz> napisał w wiadomości
[...]

Jezeli chodzi o pompe to chyba wtryskowa a nie paliwa;)
Sprawa pompy nie jest taka prosta bo X20DTL miala pompe jednowtykowa PSG 5
podobnie jak X20DTH w rocznikach 2001- 2003 (w Zafirach do maja 2003)
Natomiast w silnikach Y20DTH (w Zafirach od maja 2003) byla pompa
dwuwtykowa PSG 16 czyli Bosch VP 44 PSG 16.

Jaka jest roznica pomiędzy ...