Data: 2018-10-27 11:18:27 | |
Autor: J.F. | |
Jaka jest wydajność prądowa alternator Ăłw? | |
Dnia Fri, 26 Oct 2018 19:54:06 +0200, Marek S napisał(a):
Pytam wyłącznie z ciekawości. Otóż czytając o problemach posiadaczy samochodów osobowych z np. ładowaniem akumulatora gdy coś tam ekstra włączą (np. grzanie szyby, światła czy radio) kłóci mi się z obserwacją jaką poczyniłem w swoim aucie. Jak to zatem jest z alternatorami? Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia. Czy jedne (szczególnie na postoju) ledwo dają radę ładować akumulator a inne, geometrycznie podobne, mogą niemalże miasto zasilić? Oczywiście koloryzuję aby podkreślić konflikt logiczny. Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach. Na niskich prad jest mniejszy. I jeszcze kwestia - diesel czy benzyna ? Diesel ma nizsze obroty, przelozenie do altka moze byc wyzsze, a potem 850 rpm silnika daje wieksze obroty niz w benzynie. A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty, ale tez wylaczyl grzalki. No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5 minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach .. Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego drutu, sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie jest. Drut jest zadziwiajaco cienki, choc takiego 200A to nie rozkrecalem. Moze licza, ze stalego poboru nie bedzie, moze przy duzych obrotach wentylator dobrze chlodzi ... I wcale nie sa duze http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Products/9007203590525707.html Ale to nie sa seryjne. J. |
|
Data: 2018-10-27 21:49:06 | |
Autor: Marek S | |
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw? | |
W dniu 2018-10-27 o 11:18, J.F. pisze:
Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie W osobówkach 230A? Wow Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach. No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują. I jeszcze kwestia - diesel czy benzyna ? Jak napisałem - diesel. Diesel ma nizsze obroty, przelozenie do altka moze byc wyzsze I jest. Ten sam alternator dla podobnego modelu w benzynie różnie się .... średnicą kółka jedynie :-) Tak mi w serwisie powiedziano przy jakiejś tam pogawędce. A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty, Absolutnie nie. Nie mam automatyki garażowej więc wyciągam auto z garażu, zamykam sam garaż, zamykam bramę na posesję, wsiadam - i mam ciepło. No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5 Kiedyś gadaliśmy o tym. Zwykle w korku ze 35 minut + chyba z 15 minut ekspresówką. I wcale nie sa duze Coś link nie podejmuje ze mną współpracy :-) Ale to nie sa seryjne. Zresztą nieseryjne nie stanowią odniesienia dla mnie. Ja mam zwykły, seryjny. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-10-27 22:55:22 | |
Autor: J.F. | |
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów? | |
Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:49:06 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-10-27 o 11:18, J.F. pisze: Tez tak powiedzialem. Cytryna jakas. Moze mieli dosc narzekajaych kierowcow :-) Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach. Ale nie mierzyles ? Np ten - 210A http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Products/9007202033226251.html# ale 120A dopiero przy 4000 rpm - alternatora, silnika znacznie mniej. A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty, A napiecie patrzyles ? Moze z akumulatora leci, a komputer kontroluje, zeby za bardzo nie rozladowac :-) No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5Kiedyś gadaliśmy o tym. Zwykle w korku ze 35 minut + chyba z 15 minut ekspresówką. No to zdazy naladowac na nastepny raz :-) I wcale nie sa duze U mnie dziala. Ale wpisz w google "alternator 230A" - pelno linkow. Audi, Porsche, BMW ... J. |
|
Data: 2018-10-27 23:14:52 | |
Autor: Marek S | |
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw? | |
W dniu 2018-10-27 o 22:55, J.F. pisze:
Tez tak powiedzialem. Cytryna jakas. Wierzę, wierzę. Moja ciekawość została niniejszym zaspokojona :-) No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem Owszem, mierzyłem. Oczywiście nie amperomierzem, bo nie mam takiego, który 130A by wytrzymał. Wiem o tych amperach właśnie wskutek oglądania sobie silnika pod komputerem. Zbyt często auto zaczęło mi wchodzić na wyższe obroty więc zastanowiło mnie to. Dociekałem i znalazłem przyczynę: permanentne grzanie elektryczne. A napiecie patrzyles ? J/w - siłą rzeczy również. Stabilne 14.3V. Ale wpisz w google "alternator 230A" - pelno linkow. Oki, ufam. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-10-28 17:48:44 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Jaka jest wydajnoĹÄ prÄ dowa alternatorĂłw ? | |
W dniu .10.2018 o 22:55 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Tez tak powiedzialem. Cytryna jakas. Miałem taki w C4GP. Te 230A potrzebe było min. do grzania kabiny grzałką 1,5kW. Teraz w kia mam więcej "podgrzewaczy", z kierownicą włącznie, ale altek chyba mniejszy bo na dużym mrozie dopóki nie ruszę fotele słabo grzeją :-) TG |