Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jaka jest wydajność prądowa alternator Ăłw?

Jaka jest wydajność prądowa alternator Ăłw?

Data: 2018-10-27 11:18:27
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternator Ăłw?
Dnia Fri, 26 Oct 2018 19:54:06 +0200, Marek S napisał(a):
Pytam wyłącznie z ciekawości. Otóż czytając o problemach posiadaczy samochodów osobowych z np. ładowaniem akumulatora gdy coś tam ekstra włączą (np. grzanie szyby,  światła czy radio) kłóci mi się z obserwacją jaką poczyniłem w swoim aucie.
Otóż instalacja w moim aucie jest prądożerna. Np. gdy zewnętrzna temperatura jest dyskomfortowo niska, to zaraz po uruchomieniu zimnego silnika włącza się elektryczne grzanie kabiny (niemalże natychmiast robi się ciepło). Ciągnie ono 60...130A w zależności od potrzeb. Zdarzyło mi się całą zimę przejeździć na nim nie wiedząc, że zepsuł się zawór od klasycznego grzania hydraulicznego. Do tego podgrzewane fotele, szyby, lusterka, audio. Mimo to żadnych problemów z akumulatorem. Alternator dawał radę nawet na postoju. Owszem, przyznaję, że silnik czasem podnosił obroty spoczynkowe z 800 na 1000 gdy by podreperować wydajność alternatora, ale tylko na chwilę.

Jak to zatem jest z alternatorami?

Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.

Czy jedne (szczególnie na postoju) ledwo dają radę ładować akumulator a inne, geometrycznie podobne, mogą niemalże miasto zasilić? Oczywiście koloryzuję aby podkreślić konflikt logiczny.

Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach. Na niskich prad jest mniejszy.

I jeszcze kwestia - diesel czy benzyna ?
Diesel ma nizsze obroty, przelozenie do altka moze byc wyzsze, a potem
850 rpm silnika daje wieksze obroty niz w benzynie.

A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
ale tez wylaczyl grzalki.

No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..

Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego drutu, sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie jest.

Drut jest zadziwiajaco cienki, choc takiego 200A to nie rozkrecalem.
Moze licza, ze stalego poboru nie bedzie, moze przy duzych obrotach
wentylator dobrze chlodzi ... I wcale nie sa duze http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Products/9007203590525707.html

Ale to nie sa seryjne.

J.

Data: 2018-10-27 21:49:06
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-27 o 11:18, J.F. pisze:

Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.

W osobówkach 230A? Wow

Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach.
Na niskich prad jest mniejszy.

No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują.

I jeszcze kwestia - diesel czy benzyna ?

Jak napisałem - diesel.

Diesel ma nizsze obroty, przelozenie do altka moze byc wyzsze

I jest. Ten sam alternator dla podobnego modelu w benzynie różnie się .... średnicą kółka jedynie :-) Tak mi w serwisie powiedziano przy jakiejś tam pogawędce.

A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
ale tez wylaczyl grzalki.

Absolutnie nie. Nie mam automatyki garażowej więc wyciągam auto z garażu, zamykam sam garaż, zamykam bramę na posesję, wsiadam - i mam ciepło.

No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..

Kiedyś gadaliśmy o tym. Zwykle w korku ze 35 minut + chyba z 15 minut ekspresówką.

I wcale nie sa duze
http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Products/9007203590525707.html

Coś link nie podejmuje ze mną współpracy :-)

Ale to nie sa seryjne.

Zresztą nieseryjne nie stanowią odniesienia dla mnie. Ja mam zwykły, seryjny.


--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-27 22:55:22
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:49:06 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-10-27 o 11:18, J.F. pisze:
Alternatory sa rozne. Kiedys byly 35A, potem 55A, a dzis zdarzaja sie
i 230A. Alternator dobiera producent do auta i wyposazenia.

W osobówkach 230A? Wow

Tez tak powiedzialem. Cytryna jakas.

Moze mieli dosc narzekajaych kierowcow :-)


Osobna sprawa, ze ten prad to na wysokich obrotach.
Na niskich prad jest mniejszy.

No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują.

Ale nie mierzyles ?

Np ten - 210A
http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Products/9007202033226251.html#

ale 120A dopiero przy 4000 rpm - alternatora, silnika znacznie mniej.

A teraz jeszcze te cwane komputery ... moze nie tylko podniosl obroty,
ale tez wylaczyl grzalki.

Absolutnie nie. Nie mam automatyki garażowej więc wyciągam auto z garażu, zamykam sam garaż, zamykam bramę na posesję, wsiadam - i mam ciepło.

A napiecie patrzyles ? Moze z akumulatora leci, a komputer kontroluje, zeby za bardzo nie
rozladowac :-)

No i kwestia jazdy - moze sobie 30 minut jedziesz do pracy, a moze 5
minut jedziesz i 10 minut stoisz na swiatlach ..
Kiedyś gadaliśmy o tym. Zwykle w korku ze 35 minut + chyba z 15 minut ekspresówką.

No to zdazy naladowac na nastepny raz :-)

I wcale nie sa duze
http://www.bosch-motorsport.de/content/downloads/Products/9007203590525707.html

Coś link nie podejmuje ze mną współpracy :-)

U mnie dziala.

Ale wpisz w google "alternator 230A" - pelno linkow. Audi, Porsche, BMW ...

J.

Data: 2018-10-27 23:14:52
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-27 o 22:55, J.F. pisze:

Tez tak powiedzialem. Cytryna jakas.

Moze mieli dosc narzekajaych kierowcow :-)

Wierzę, wierzę. Moja ciekawość została niniejszym zaspokojona :-)

No więc właśnie przy niskich spokojnie wyciąga u mnie ok 150-200A. Wiem
to doskonale ponieważ gdy obroty silnika na jałowym mnie o tym informują.

Ale nie mierzyles ?

Owszem, mierzyłem. Oczywiście nie amperomierzem, bo nie mam takiego, który 130A by wytrzymał. Wiem o tych amperach właśnie wskutek oglądania sobie silnika pod komputerem. Zbyt często auto zaczęło mi wchodzić na wyższe obroty więc zastanowiło mnie to. Dociekałem i znalazłem przyczynę: permanentne grzanie elektryczne.

A napiecie patrzyles ?
Moze z akumulatora leci, a komputer kontroluje, zeby za bardzo nie
rozladowac :-)

J/w - siłą rzeczy również. Stabilne 14.3V.

Ale wpisz w google "alternator 230A" - pelno linkow.
Audi, Porsche, BMW ...

Oki, ufam.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-28 17:48:44
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów ?
W dniu .10.2018 o 22:55 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:


Tez tak powiedzialem. Cytryna jakas.

Miałem taki w C4GP.
Te 230A potrzebe było min. do grzania kabiny grzałką 1,5kW.
Teraz w kia mam więcej "podgrzewaczy", z kierownicą włącznie, ale altek  chyba mniejszy bo na dużym mrozie dopóki nie ruszę fotele słabo grzeją :-)

TG

Jaka jest wydajność prądowa alternator Ăłw?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona