Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?

Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?

Data: 2018-10-27 10:17:44
Autor: PiteR
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
na  ** p.m.s **  Marek S pisze tak:

Zdarzyło mi się całą zimę przejeździć na nim nie
wiedząc, że zepsuł się zawór od klasycznego grzania
hydraulicznego.

Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to chyba muszę kupić jakiś porządny samochód a nie vw ;)


Owszem, przyznaję, że silnik czasem podnosił obroty spoczynkowe z 800 na 1000 gdy by podreperować
wydajność alternatora, ale tylko na chwilę.

No pacz pan a moj nigdy nie podnosi i przy 800 jest takie samo napięcie jak przy 3000 . Zepsuty vw ;)


Jak to zatem jest z alternatorami? Czy jedne (szczególnie na
postoju) ledwo dają radę ładować akumulator a inne, geometrycznie
podobne, mogą niemalże miasto zasilić? Oczywiście koloryzuję aby
podkreślić konflikt logiczny.

Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego
drutu, sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie
jest.

Na pewno działają zgodnie z prawami fizyki czyli grubszy drut i silne wymuszone chłodzenie.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-27 12:57:01
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Sat, 27 Oct 2018 10:17:44 +0100, PiteR napisał(a):
na  ** p.m.s **  Marek S pisze tak:
Zdarzyło mi się całą zimę przejeździć na nim nie
wiedząc, że zepsuł się zawór od klasycznego grzania
hydraulicznego.

Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to chyba muszę kupić jakiś porządny samochód a nie vw ;)

Zawor byl w starej dacii (Renault 12), byl w syrenie,
Owszem, przyznaję, że silnik czasem podnosił obroty spoczynkowe z 800 na 1000 gdy by podreperować
wydajność alternatora, ale tylko na chwilę.
No pacz pan a moj nigdy nie podnosi i przy 800 jest takie samo napięcie jak przy 3000 . Zepsuty vw ;)

Wlacz wszystkie swiala i grzanie foteli :-)

Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego
drutu, sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie
jest.

Na pewno działają zgodnie z prawami fizyki czyli grubszy drut i silne wymuszone chłodzenie.

230A to tylko 2x wieksza srednica drutu niz w 55A ... ale czy sie
zmiesci w rowkach ?

A chlodzenie jakby to samo - taki sam kiepski wentylatorek w obu ...

J.

Data: 2018-10-27 07:21:48
Autor: piter.niusy
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Moj alternator jest 20cm za wisko hyhy no dobra moze w glownym strumieniu powietrza z grila. Albo impregnaty i lozyska lepsze w mocnym altku, nawijany trzema drutami. Ile on moze miec stopni? Tyle co silnik 90'?

Data: 2018-10-27 21:58:50
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-27 o 16:21, piter.niusy@gmail.com pisze:
> Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to chyba muszę
> kupić jakiś porządny samochód a nie vw

Nie widzę Twojego komentarza ale wyczytałem go z odpowiedzi JF. Chcesz zobaczyć mityczne zawory? Proszę bardzo:

https://www.google.pl/search?q=elektrozaw%C3%B3r+ogrzewania&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjmvfWls6feAhUxqYsKHdJ3CAsQ_AUIDigB&biw=1414&bih=951

Masz tu wyniki dla pierdyliona marek samochodowych. A jeśli chcesz zobaczyć mityczne zawory do VW, to proszę bardzo:

https://www.google.pl/search?biw=1414&bih=951&tbm=isch&sa=1&ei=08LUW-W6IubRrgSbyILgCQ&q=zaw%C3%B3r+nagrzewnicy++vw&oq=zaw%C3%B3r+nagrzewnicy++vw&gs_l=img.3..0l4j0i8i30k1j0i24k1l2.31030.35738.0.36286.18.18.0.0.0.0.101.1372.17j1.18.0....0...1c.1.64.img..0.18.1359...0i7i30k1j0i8i7i30k1.0.eil6kWpeJw0

:-D

Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc nagrzewnica jest zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto. Ja bym nie wydolił w upale dogrzewania.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-27 22:28:31
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Sat, 27 Oct 2018 21:58:50 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-10-27 o 16:21, piter.niusy@gmail.com pisze:
 > Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to chyba muszę
 > kupić jakiś porządny samochód a nie vw

Nie widzę Twojego komentarza ale wyczytałem go z odpowiedzi JF. Chcesz zobaczyć mityczne zawory? Proszę bardzo:
https://www.google.pl/search?q=elektrozaw%C3%B3r+ogrzewania&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjmvfWls6feAhUxqYsKHdJ3CAsQ_AUIDigB&biw=1414&bih=951

Masz tu wyniki dla pierdyliona marek samochodowych. A jeśli chcesz zobaczyć mityczne zawory do VW, to proszę bardzo:
https://www.google.pl/search?biw=1414&bih=951&tbm=isch&sa=1&ei=08LUW-W6IubRrgSbyILgCQ&q=zaw%C3%B3r+nagrzewnicy++vw&oq=zaw%C3%B3r+nagrzewnicy++vw&gs_l=img.3..0l4j0i8i30k1j0i24k1l2.31030.35738.0.36286.18.18.0.0.0.0.101.1372.17j1.18.0....0...1c.1.64.img..0.18.1359...0i7i30k1j0i8i7i30k1.0.eil6kWpeJw0

Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc nagrzewnica jest zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto. Ja bym nie wydolił w upale dogrzewania.

Nagrzewnica jest goraca, ale powietrze przez nia nie przeplywa. I cieplo z nagrzewnicy do kabiny nie wplywa

http://www.mondeoklubpolska.pl/content.php/231-Podci%C5%9Bnieniowy-uk%C5%82ad-sterowania-nawiewem

J.

Data: 2018-10-27 23:08:29
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-27 o 22:28, J.F. pisze:


Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc nagrzewnica jest
zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto. Ja bym nie
wydolił w upale dogrzewania.

Nagrzewnica jest goraca, ale powietrze przez nia nie przeplywa. I
cieplo z nagrzewnicy do kabiny nie wplywa

http://www.mondeoklubpolska.pl/content.php/231-Podci%C5%9Bnieniowy-uk%C5%82ad-sterowania-nawiewem

O ja piprzę. Faktycznie są takie układy ze sterowaniem pneumatycznym :-) A audio zawiera czytnik wałków Edisona? :-D

A już poważnie. Logika oparta na podciśnieniu również zawiera zawór. Jest on opisany w linku jaki zapodałeś.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-27 23:44:11
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Sat, 27 Oct 2018 23:08:29 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-10-27 o 22:28, J.F. pisze:
Nagrzewnica jest goraca, ale powietrze przez nia nie przeplywa. I
cieplo z nagrzewnicy do kabiny nie wplywa

http://www.mondeoklubpolska.pl/content.php/231-Podci%C5%9Bnieniowy-uk%C5%82ad-sterowania-nawiewem

O ja piprzę. Faktycznie są takie układy ze sterowaniem pneumatycznym :-) A audio zawiera czytnik wałków Edisona? :-D

Moze po prostu takie silowniki sa tansze niz elektryczne.
A tu kazdy cent ma znaczenie :-)

A już poważnie. Logika oparta na podciśnieniu również zawiera zawór. Jest on opisany w linku jaki zapodałeś.

Ja tam widze "silnik sterowania klapą gorącego powietrza".

I "Nagrzewnica w jest z tzw. ciągłym przepływem czynnika w układzie
znaczy to, że za ciepło - zimno odpowiada Mondeo nie zawór na
przewodzie zasilającym tylko silnik i klapa zamykająca kanał
powietrzny"

J.

P.S. Ja oni to zrobili - jeden z silownikow jest trojpozycyjny.
Dochodza dwa wezyki, jak sie do obu poda podcisnienie to wciaga
koncowke calkowicie, a jak tylko do jednego - to wciaga do polowy.
Wszystko jedno do ktorego - i to jest ciekawe.

Data: 2018-10-27 23:56:22
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-27 o 23:44, J.F. pisze:

Moze po prostu takie silowniki sa tansze niz elektryczne. A tu kazdy cent ma znaczenie :-)

Z pewnością. Nikt nie wie jak to działa, ale działa :-)

A już poważnie. Logika oparta na podciśnieniu również zawiera zawór. Jest on opisany w linku jaki zapodałeś.

Ja tam widze "silnik sterowania klapą gorącego powietrza".

A czym sterowany? ;-) Czy nie przypadkiem wspomnianym podciśnieniem?

P.S. Ja oni to zrobili - jeden z silownikow jest trojpozycyjny. Dochodza dwa wezyki, jak sie do obu poda podcisnienie to wciaga koncowke calkowicie, a jak tylko do jednego - to wciaga do polowy. Wszystko jedno do ktorego - i to jest ciekawe.

Nie daj Boże coś się rozjedzie w takim układzie. Żaden komputer nie poda wartości bo tylko szlauch dociera do takich miejsc. Jasne, to jest świetne rozwiązanie w przypadku ataku nuklearnego, bo nic nie może się zepsuć w następstwie niego. Żadne przepięcia w niczym nie zaszkodzą. Pytanie brzmi: czy jest czym się rajcować bo się posiada VW pneumatycznego? Piter jest z tego dumny. Może faktycznie ma rację i nastał czas na pneumatyki a ja tu bez sensu zastanawiam się nad elektrykami? :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-27 23:13:14
Autor: PiteR
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
na  ** p.m.s **  Marek S pisze tak:

Żadne przepięcia w niczym nie zaszkodzą. Pytanie brzmi: czy jest czym się rajcować bo się posiada VW pneumatycznego? Piter jest z tego dumny. Może faktycznie ma rację i nastał czas na pneumatyki a ja tu bez sensu zastanawiam się nad elektrykami? :-D

Boh gdzie ja napisałem, że mam coś pneumatycznego w aucie? Jak najdalej od tego g. Wszystko działa na linki i siłę kierowcy. Żadnej automatyki i silniczków siłowniczków.


--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-28 00:45:05
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Sat, 27 Oct 2018 23:56:22 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-10-27 o 23:44, J.F. pisze:
Moze po prostu takie silowniki sa tansze niz elektryczne. A tu kazdy cent ma znaczenie :-)

Z pewnością. Nikt nie wie jak to działa, ale działa :-)

A już poważnie. Logika oparta na podciśnieniu również zawiera zawór. Jest on opisany w linku jaki zapodałeś.

Ja tam widze "silnik sterowania klapą gorącego powietrza".

A czym sterowany? ;-) Czy nie przypadkiem wspomnianym podciśnieniem?

Silnik to silnik ... choc moglby byc pneumatyczny.

Ale nie - ten musi uchylic klape proporcjonalnie do nastawy
galki-potencjometru.

P.S. Ja oni to zrobili - jeden z silownikow jest trojpozycyjny. Dochodza dwa wezyki, jak sie do obu poda podcisnienie to wciaga koncowke calkowicie, a jak tylko do jednego - to wciaga do polowy. Wszystko jedno do ktorego - i to jest ciekawe.

Nie daj Boże coś się rozjedzie w takim układzie. Żaden komputer nie poda wartości bo tylko szlauch dociera do takich miejsc.

Ale tam sie nie ma co rozjechac.
Klapka od regulacji ogrzewania jest elektrycznie sterowana, a
podcisnieniem to tylko kierunek nawiewow. I sa dwustanowe, czasem 3-.

15 lat dziala dobrze, a potem dzieja sie cuda ... elektryczne tez nie
sa wieczne. Zreszta na tyle dobrze zrobione, ze w razie awarii dmucha
na szybe, wiec ta nie paruje.

Za to jak mialem, to klalem troche na ten przelacznik - mozna dmuchac
na nogi, na twarz, na szybe, na nogi i twarz, na nogi i szybe ... i
brakuje "na wszystko" oraz na twarz i szybe.

J.

Data: 2018-10-28 15:15:14
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-28 o 00:45, J.F. pisze:

15 lat dziala dobrze, a potem dzieja sie cuda ... elektryczne tez nie
sa wieczne.

Sam powiedziałeś, że te nastawy są pneumatyczno - elektryczne. Więc ryzyko złego działania logiki pneumatycznej + elektrycznej rośnie. Nie znam oczywiście statystyk.

Budowanie komputera na wężykach  kompletnie mnie nie przekonuje :-)

Za to jak mialem, to klalem troche na ten przelacznik - mozna dmuchac
na nogi, na twarz, na szybe, na nogi i twarz, na nogi i szybe ... i
brakuje "na wszystko" oraz na twarz i szybe.

W zasadzie to standard. Chyba chodzi o uproszczenie sterowania do 1 manipulatora.

A z drugiej strony tak się zastanawiam - po co Ci te kombinacje? Ja ustawiam praktycznie zawsze nawiewy w tryb auto. Logika sama wie gdzie i czym dmuchać w zależności od wilgotności i temperatury zewnętrznej i wewnętrznej, od kierunku padania słońca i być może jeszcze czegoś. No i robi to naprawdę dobrze. Czasem jedynie ręcznie zmniejszam obroty gdy nie chcę huraganu w kabinie przy intensywnym schładzaniu.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-28 10:36:48
Autor: P.B.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Sat, 27 Oct 2018 23:56:22 +0200, Marek S napisał(a):

Może faktycznie ma rację i nastał czas na pneumatyki a ja tu bez sensu zastanawiam się nad elektrykami? :-D

Ty się tak z pneumatyki nie nabijaj: mercedes W123 miał centralny na
podciśnienie. Polonez sterowanie nawiewami.
W fabrykach sprężone powietrze jest bardzo wygodnym nośnikiem energii.
Połowa Twojego Mercedesa była zrobiona na maszynach napędzanych powietrzem.
Jesteś z Gdańska, to zrób sobie wycieczkę do Aptiv (dawniej Delphi) na
Nowatorów i zobacz jak powstają podzespoły elektromechaniczne do
samochodów. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-10-28 14:58:48
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-28 o 10:36, P.B. pisze:

Ty się tak z pneumatyki nie nabijaj: mercedes W123 miał centralny na
podciśnienie. Polonez sterowanie nawiewami.

Ba! Ja miałem nawet 124 z pneumatycznym centralnym (model 300E). No i był to zawodny element.

W fabrykach sprężone powietrze jest bardzo wygodnym nośnikiem energii.
Połowa Twojego Mercedesa była zrobiona na maszynach napędzanych powietrzem.

Ok, jasne. Tyle tylko, że komputery sterujące tymi pneumatycznymi maszynami są z krzemu. A ja miałem na myśli logikę pneumatyczną typu gdzieś ciśnienia ubędzie, gdzieś przybędzie, gdzieś zostanie zredukowane i to steruje wentylacją, regulatorem turbiny i cholera wie czym jeszcze. Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.

Dlatego napisałem, że budowanie logiki pneumatycznej jest kiepskim pomysłem. Nie tylko zresztą z tych względów ale także wielu innych. Choćby reakcja na zdarzenie układów skomputeryzowanych jest nieporównywalnie szybsza. Nie trzeba czekać na np. zmianę podciśnienia po wciśnięciu gazu aby turbina zmieniła swoją charakterystykę pracy. Itd.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-28 15:28:37
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Sun, 28 Oct 2018 14:58:48 +0100, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-10-28 o 10:36, P.B. pisze:
Ty się tak z pneumatyki nie nabijaj: mercedes W123 miał centralny na
podciśnienie. Polonez sterowanie nawiewami.
Ba! Ja miałem nawet 124 z pneumatycznym centralnym (model 300E). No i był to zawodny element.

W fabrykach sprężone powietrze jest bardzo wygodnym nośnikiem energii.
Połowa Twojego Mercedesa była zrobiona na maszynach napędzanych powietrzem.

Ok, jasne. Tyle tylko, że komputery sterujące tymi pneumatycznymi maszynami są z krzemu.

Elektrozawory sa znane.
A wspomniane mondeo nie mialo do tego komputera - galka bezposrednio
krecila zaworem, a komputer nie jest potrzebny zeby skierowac nadmuch
tam, gdzie kierowca sobie zyczy.

A ja miałem na myśli logikę pneumatyczną typu gdzieś ciśnienia ubędzie, gdzieś przybędzie, gdzieś zostanie zredukowane i to steruje wentylacją, regulatorem turbiny i cholera wie czym jeszcze.

Ale to niekoniecznie jest az tak skomlikowane.

Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.

Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
zarowka z kabelkami :-)

Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..

Dlatego napisałem, że budowanie logiki pneumatycznej jest kiepskim pomysłem. Nie tylko zresztą z tych względów ale także wielu innych. Choćby reakcja na zdarzenie układów skomputeryzowanych jest nieporównywalnie szybsza. Nie trzeba czekać na np. zmianę podciśnienia po wciśnięciu gazu aby turbina zmieniła swoją charakterystykę pracy. Itd.

Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
krzemu. Jakis tam silownik musi byc. I tu juz roznie z szybkoscia bywa.

Fakt, ze silniki elektryczne jakby potanialy i coraz rzadziej sa
mieszane technologie ... elektryka daje rade.

J.

Data: 2018-10-28 20:50:08
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-28 o 15:28, J.F. pisze:


Ok, jasne. Tyle tylko, że komputery sterujące tymi pneumatycznymi
maszynami są z krzemu.

Elektrozawory sa znane.
A wspomniane mondeo nie mialo do tego komputera - galka bezposrednio
krecila zaworem, a komputer nie jest potrzebny zeby skierowac nadmuch
tam, gdzie kierowca sobie zyczy.

Ale my nie o tym.

Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.

Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
zarowka z kabelkami :-)

ECU ma mnóstwo informacji. Pewnie zależy od modelu auta. W ten sposób mogę sprawdzić nawet sprawność konkretnej lampki w bagażniku - nie tylko czy świeci ale czy pobiera właściwy prąd. Zacznie brać inny - jest odłączana automatycznie. Wszystkie czujniki również na bieżąco są testowane czy dają prawidłowy zakres odpowiedzi (u mnie wszystkie są  z interfejsem cyfrowym). Czujniki są praktycznie w każdym istotnym elemencie silnika.

Jakiś kabel przetniesz - natychmiast jest informacja. Oczywiście jeśli którąś z magistral uszkodzisz lub samo ECU, to dupa.

Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..

Dlaczego? Jak dla mnie, nie mechanika, wszystko jest przejrzyste. Skoro o wentylacji mowa, to np. monitorowany jest % wychylenia klapek sterujących przepływem powietrza. W komputerze zapodajesz test klapek - jeśli wychylenie którejkolwiek odstaje od żądanej wartości - pojawia się błąd. W ciemno możesz iść do sklepu po nową. Co w tym trudnego?

Idźmy dalej - turbina i jej sterownik elektryczny. Na wyłączonym silniku ustawiasz % otwarcia sterownika i nawet wizualnie możesz ocenić czy działa poprawnie. A jak chcesz dokładniej, to też możesz. Porównujesz żądanie z odpowiedzią. W ten sposób kiedyś sam sobie zdiagnozowałem uszkodzenie turbiny i konieczność jej wymiany/regeneracji.

Wtryski? Też nie ma problemu. Star Diagnosis pięknie pokazuje przepływy. Bez rozbierania silnika dowiesz się, który leje lub ma inną usterkę. Zresztą czujniki na głowicach sygnalizują ogólną niesprawność po lewej czy prawej stronie, potem podłączach kompa i patrzysz w detale.

Na mechanice nie znam się bardziej niż majsterkowicz domorosły.

Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
krzemu. Jakis tam silownik musi byc.
I tu juz roznie z szybkoscia bywa.

Oczywiście, że musi być. Różnie bywa? Uważasz, że jakikolwiek pneumatyczny szybciej i precyzyjniej zareaguje na np. wciśnięcie gazu niż elektryczny? Śmiem mocno wątpić.

U mnie jest tak, że gdy jadę spokojnie i nagle depnę, to sterownik otwiera turbinę na krótko na maxa (zanim silnik zdąży zareagować na gaz) by szybciej rozbujała się a potem regulacja "pływa" w zależności od potrzeb (obciążenia silnika / obrotów / kompresji). Wątpię by pneumatyka potrafiła nawet tak proste rzeczy - pomijając już nawet szybkość reakcji.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-28 21:46:46
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Sun, 28 Oct 2018 20:50:08 +0100, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-10-28 o 15:28, J.F. pisze:
Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.

Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
zarowka z kabelkami :-)

ECU ma mnóstwo informacji. Pewnie zależy od modelu auta. W ten sposób mogę sprawdzić nawet sprawność konkretnej lampki w bagażniku - nie tylko czy świeci ale czy pobiera właściwy prąd. Zacznie brać inny - jest odłączana automatycznie. Wszystkie czujniki również na bieżąco są

Tylko to wszystko kosztuje. Na szczescie elektronika tanieje i samochody nie drozeja.

testowane czy dają prawidłowy zakres odpowiedzi (u mnie wszystkie są  z interfejsem cyfrowym). Czujniki są praktycznie w każdym istotnym elemencie silnika.

Jakiś kabel przetniesz - natychmiast jest informacja. Oczywiście jeśli którąś z magistral uszkodzisz lub samo ECU, to dupa.

Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..

Dlaczego? Jak dla mnie, nie mechanika, wszystko jest przejrzyste. Skoro o wentylacji mowa, to np. monitorowany jest % wychylenia klapek sterujących przepływem powietrza. W komputerze zapodajesz test klapek -

Tylko widzisz - dawniej byla linka od dzwigni do klapki, dzis silnik,
przekladnia, czujnik polozenia. Linka calkiem dobrze dzialala, dopoki sie nie urwala lub nie
zardzewiala.

jeśli wychylenie którejkolwiek odstaje od żądanej wartości - pojawia się błąd. W ciemno możesz iść do sklepu po nową. Co w tym trudnego?

W opisie wyglada pieknie, ale:
-komputer masz, aby ten test uruchomic ?
-ile kosztuje jedna klapka ... a moze jednej nie sprzedaja ?
-klapka ... a moze sie zepsul silnik, albo czujnik, albo zaciela
przekladnia ... -ile trzeba rozebrac, zeby sie do tych klapek dobrac ...

Idźmy dalej - turbina i jej sterownik elektryczny. Na wyłączonym silniku ustawiasz % otwarcia sterownika i nawet wizualnie możesz ocenić czy działa poprawnie.

O ile masz odpowiedni komputer sterujacy. ASO ma, ale nie da :-)

A jak chcesz dokładniej, to też możesz. Porównujesz żądanie z odpowiedzią. W ten sposób kiedyś sam sobie zdiagnozowałem uszkodzenie turbiny i konieczność jej wymiany/regeneracji.

Wtryski? Też nie ma problemu. Star Diagnosis pięknie pokazuje przepływy. Bez rozbierania silnika dowiesz się, który leje lub ma inną usterkę.

Masz przeplywomierz gdzies w ukladzie ?

Zresztą czujniki na głowicach sygnalizują ogólną niesprawność po lewej czy prawej stronie, potem podłączach kompa i patrzysz w detale.
Na mechanice nie znam się bardziej niż majsterkowicz domorosły.

Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
krzemu. Jakis tam silownik musi byc.
I tu juz roznie z szybkoscia bywa.

Oczywiście, że musi być. Różnie bywa? Uważasz, że jakikolwiek pneumatyczny szybciej i precyzyjniej zareaguje na np. wciśnięcie gazu niż elektryczny? Śmiem mocno wątpić.

Elektronika poszla mocno do przodu, ale jakbys mial 10kg przestawic
bardzo szybko ...

U mnie jest tak, że gdy jadę spokojnie i nagle depnę, to sterownik otwiera turbinę na krótko na maxa (zanim silnik zdąży zareagować na gaz) by szybciej rozbujała się a potem regulacja "pływa" w zależności od potrzeb (obciążenia silnika / obrotów / kompresji). Wątpię by pneumatyka potrafiła nawet tak proste rzeczy - pomijając już nawet szybkość reakcji.

O, to zwykly regulator, nie takie rzeczy dawniej robiono.

Tylko tu masz racje - pieknie dziala, dopoki sie cos nie
zepsuje/zuzyje, a potem nikt nie naprawi.

Ciagle w samochodach wspomaganie hamulcow jest pneumatyczne, choc to
chyba juz zaszlosc historyczna, ciagle sie uzywa hydraulicznego
wspomagania kierownicy - choc tu sie pojawily elektryczne.

J.

Data: 2018-10-29 00:03:23
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-28 o 21:46, J.F. pisze:


W opisie wyglada pieknie, ale:
-komputer masz, aby ten test uruchomic ?

Pewnie! Kupiłem sobie takowy na Allegro. Przydał się parę razy.

-ile kosztuje jedna klapka ... a moze jednej nie sprzedaja ?

Zależy jaką kupisz. Oryginał, podróba, używka. Cen nie znam. Nigdy klapki się u mnie nie zepsuły.

-klapka ... a moze sie zepsul silnik, albo czujnik, albo zaciela
przekladnia ...

Klapka to całość.

-ile trzeba rozebrac, zeby sie do tych klapek dobrac ...

Zależy, która padnie. Jedną mogę wyjąć bez specjalnego grzebania. Właśnie gdy miałem kłopot z zaworem nagrzewnicy, musiałem zgłębić temat. Druga przed dmuchawą - trzeba wyjąć dmuchawę. Jakieś 10 minut pracy. Pozostałe - mogą stanowić problem, ale pewności nie mam.


O ile masz odpowiedni komputer sterujacy. ASO ma, ale nie da :-)

To se kupujesz za 500zł :-) Taki wystarczy. Malutki, poręczny.

Wtryski? Też nie ma problemu. Star Diagnosis pięknie pokazuje przepływy.
Bez rozbierania silnika dowiesz się, który leje lub ma inną usterkę.

Masz przeplywomierz gdzies w ukladzie ?

Tak. Każdy z cylindrów ma mnóstwo parametrów w komputerze. Nie pamiętam już czy na moim czy na Star Diagnosis. Widać tam parametry pracy wtryskiwaczy (każdego z osobna). Można nawet ręcznie korygować coś przy nich. Fajna rzecz.



Oczywiście, że musi być. Różnie bywa? Uważasz, że jakikolwiek
pneumatyczny szybciej i precyzyjniej zareaguje na np. wciśnięcie gazu
niż elektryczny? Śmiem mocno wątpić.

Elektronika poszla mocno do przodu, ale jakbys mial 10kg przestawic
bardzo szybko ...

Jakie 10kg? Sprawna zwrotnica w turbinie nie stawia praktycznie żadnego oporu. Zapieczona, to co innego. Wtedy turbinę trzeba regenerować.

Tylko tu masz racje - pieknie dziala, dopoki sie cos nie
zepsuje/zuzyje, a potem nikt nie naprawi.

No coś Ty! Przecież naprawiałem turbinę. Właśnie zwrotnica się zapiekła częściowo i doprowadziło to do uszkodzenia mechaniki nastawnika. Zdemontowałem go więc, zaniosłem do speców od tych rzeczy, po 2h odebrałem. Zapłaciłem 300zł za wymianę zębatek i elementu sterującego silnikiem (scalak).

Ciagle w samochodach wspomaganie hamulcow jest pneumatyczne,

Serio? Ja mam w zasadzie elektryczne (bez wdawania się w opisy). :-)

choc to
chyba juz zaszlosc historyczna, ciagle sie uzywa hydraulicznego
wspomagania kierownicy - choc tu sie pojawily elektryczne.

Więc właśnie. Odchodzi się od logiki gumowej.


--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-29 01:16:05
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Mon, 29 Oct 2018 00:03:23 +0100, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-10-28 o 21:46, J.F. pisze:
O ile masz odpowiedni komputer sterujacy. ASO ma, ale nie da :-)
To se kupujesz za 500zł :-) Taki wystarczy. Malutki, poręczny.

I wszystkie procedury ma ?

Wtryski? Też nie ma problemu. Star Diagnosis pięknie pokazuje przepływy.
Bez rozbierania silnika dowiesz się, który leje lub ma inną usterkę.

Masz przeplywomierz gdzies w ukladzie ?

Tak. Każdy z cylindrów ma mnóstwo parametrów w komputerze. Nie pamiętam już czy na moim czy na Star Diagnosis. Widać tam parametry pracy wtryskiwaczy (każdego z osobna). Można nawet ręcznie korygować coś przy nich. Fajna rzecz.

Ale czy osobny przeplywomierz jest ?

Bo z tego co slyszalem, to raczej komputer liczy dawke w/g czasu
otwarcia wtryskow. A wtedy nie ma jak sprawdzic.

Oczywiście, że musi być. Różnie bywa? Uważasz, że jakikolwiek
pneumatyczny szybciej i precyzyjniej zareaguje na np. wciśnięcie gazu
niż elektryczny? Śmiem mocno wątpić.

Elektronika poszla mocno do przodu, ale jakbys mial 10kg przestawic
bardzo szybko ...

Jakie 10kg? Sprawna zwrotnica w turbinie nie stawia praktycznie żadnego oporu. Zapieczona, to co innego. Wtedy turbinę trzeba regenerować.

Kierownica moze i mala, ale bywaja ciezsze obiekty.

I wtedy nie zawsze elektryczny naped okazuje sie szybki.

Tylko tu masz racje - pieknie dziala, dopoki sie cos nie
zepsuje/zuzyje, a potem nikt nie naprawi.

No coś Ty! Przecież naprawiałem turbinę. Właśnie zwrotnica się zapiekła częściowo i doprowadziło to do uszkodzenia mechaniki nastawnika.

Bo to prosty silownik. Napraw pneumatyczny sterownik ze sprzezeniami ...

Ciagle w samochodach wspomaganie hamulcow jest pneumatyczne,
Serio? Ja mam w zasadzie elektryczne (bez wdawania się w opisy). :-)

A wielkiej puszki serwa nie masz ?

Choc skoro ESP potrafi samo hamulec wlaczyc to po co ta puszka ...

J.

Data: 2018-10-29 20:30:16
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-29 o 01:16, J.F. pisze:

To se kupujesz za 500zł :-) Taki wystarczy. Malutki, poręczny.

I wszystkie procedury ma ?

Chyba żartujesz :-) Do Merców jedynym pełnym sprzętem jest Star Diagnosis. Ten, który mam jest idealny do napraw, które sam możesz dokonać typu wymiana jakiegoś czujnika lub wykrycia usterek tego, co zazwyczaj nawala jak wspomniana turbina, klapy wirowe, klimatyzacja itp. Są też bardziej zaawansowane parametry, które mi nic nie mówią typu ciśnienie w czymś tam.

Tak. Każdy z cylindrów ma mnóstwo parametrów w komputerze. Nie pamiętam
już czy na moim czy na Star Diagnosis. Widać tam parametry pracy
wtryskiwaczy (każdego z osobna). Można nawet ręcznie korygować coś przy
nich. Fajna rzecz.

Ale czy osobny przeplywomierz jest ?

Tak, na każdy cylinder.

Bo z tego co slyszalem, to raczej komputer liczy dawke w/g czasu
otwarcia wtryskow. A wtedy nie ma jak sprawdzic.

Nie mam bladego pojęcia jak to działa, ale działa. Właśnie miałem z 2 wtryskami taką właśnie historię. Komputer pokazał, że fizyczne przepływy są inne względem żądanych. Wtryskiwacze poszły na złom.

Jakie 10kg? Sprawna zwrotnica w turbinie nie stawia praktycznie żadnego
oporu. Zapieczona, to co innego. Wtedy turbinę trzeba regenerować.

Kierownica moze i mala, ale bywaja ciezsze obiekty.

Jakie cięższe obiekty miałby sterownik turbiny podnosić?

Bo to prosty silownik.

Rzecz mocno względna. Jest w nim CPU, komunikacja oczywiście cyfrowa.

Napraw pneumatyczny sterownik ze sprzezeniami ...

No więc o tym mówię. Elektryka w samochodzie jest prostsza w diagnostyce i precyzyjniejsza w działaniu.

Ciagle w samochodach wspomaganie hamulcow jest pneumatyczne,
Serio? Ja mam w zasadzie elektryczne (bez wdawania się w opisy). :-)

A wielkiej puszki serwa nie masz ?

Nie. Wszystkim steruje pompa elektryczna. Stosunkowo mały silnik z radiatorem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-30 11:50:53
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pr7n49$tmo$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-10-29 o 01:16, J.F. pisze:
Jakie 10kg? Sprawna zwrotnica w turbinie nie stawia praktycznie żadnego
oporu. Zapieczona, to co innego. Wtedy turbinę trzeba regenerować.

Kierownica moze i mala, ale bywaja ciezsze obiekty.

Jakie cięższe obiekty miałby sterownik turbiny podnosić?

sterownik turbiny to nie, ale rozne napedy bywaja.
O takie np otwieranie bagaznika.

Bo to prosty silownik.
Rzecz mocno względna. Jest w nim CPU, komunikacja oczywiście cyfrowa.

Napraw pneumatyczny sterownik ze sprzezeniami ...

No więc o tym mówię. Elektryka w samochodzie jest prostsza w diagnostyce i precyzyjniejsza w działaniu.

Ale rozroznijmy pare rzeczy:
-np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,
-ustawianie tejze klapki na potrzebny
-stabilizacja temperatury w pojezdzie.

Pierwsze sie robi pneumatyka prosto i dobrze.

Ciagle w samochodach wspomaganie hamulcow jest pneumatyczne,
Serio? Ja mam w zasadzie elektryczne (bez wdawania się w opisy). :-)

A wielkiej puszki serwa nie masz ?

Nie. Wszystkim steruje pompa elektryczna. Stosunkowo mały silnik z radiatorem.

No to widac ktos w koncu pomyslal.

A krok nastepny - zaciski elektryczne ... bo po co jakas pompa ...

J.

Data: 2018-10-30 17:47:12
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-30 o 11:50, J.F. pisze:


Jakie cięższe obiekty miałby sterownik turbiny podnosić?

sterownik turbiny to nie, ale rozne napedy bywaja.
O takie np otwieranie bagaznika.

Ale tu szybkości nie trzeba przecież. A wręcz przeciwnie. Nie bardzo łapię do czego zmierzasz. Miałeś wykazać, że pneumatyczne rozwiązania do sterowania silnikiem czy urządzeniami "komfortowymi" są lepsze. Więc pogubiłem się teraz :-)

Ale rozroznijmy pare rzeczy:
-np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,

Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.

-ustawianie tejze klapki na potrzebny
-stabilizacja temperatury w pojezdzie.

Pierwsze sie robi pneumatyka prosto i dobrze.

Serio ciągnięcie węży pneumatycznych po kabinie jest lepsze zamiast 3 przewodów elektrycznych (zasilanie + magistrala), do których są wszystkie klapki podłączone?

Załóżmy nawet, że z jakiegoś powodu lepiej ciągnąć kupę rurek, to jak to diagnozować bez rozbierania połowy auta i wizualnej weryfikacji? A jak nie działa, to ciśnieniomierzem sprawdzać czy jest "zasilanie"? Czy na ucho czy syczy?

Chyba coś przekombinowałeś :-)


A krok nastepny - zaciski elektryczne ... bo po co jakas pompa ...

To już się robi od dawna choć nieco inaczej. Hamulce elektrodynamiczne to się nazywa :-) W elektryku używałem ich. Klocki też są ale prawie nie używane, pajęczyną porosły :-D Pewnie wytrzymają tyle co samochód bez wymiany :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-30 19:38:12
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pra1uh$26p$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-10-30 o 11:50, J.F. pisze:
Jakie cięższe obiekty miałby sterownik turbiny podnosić?
sterownik turbiny to nie, ale rozne napedy bywaja.
O takie np otwieranie bagaznika.

Ale tu szybkości nie trzeba przecież. A wręcz przeciwnie. Nie bardzo łapię do czego zmierzasz. Miałeś wykazać, że pneumatyczne rozwiązania do sterowania silnikiem czy urządzeniami "komfortowymi" są lepsze. Więc pogubiłem się teraz :-)

To inaczej - takie mieszane napedy byly w przeszlosci uzywane do bardziej wymagajacych zadan ... bo szybsze.

Teraz elektronika zrobiła postep i juz taki pewny bym nie byl.

Ale rozroznijmy pare rzeczy:
-np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,

Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.

Ale do uruchomienia nadmuchu na szybe nie trzeba 100 stanow, wystarcza dwa :-)

We wspomnianym mondeo klapka do dawkowania cieplego powietrza z nagrzewnicy byla sterowana elektrycznie.

Ale wspomaganie kierownicy przez lata bylo hydrauliczne i nikt na predkosc nie narzekal :-)

-ustawianie tejze klapki na potrzebny
-stabilizacja temperatury w pojezdzie.
Pierwsze sie robi pneumatyka prosto i dobrze.

Serio ciągnięcie węży pneumatycznych po kabinie jest lepsze zamiast 3 przewodów elektrycznych (zasilanie + magistrala), do których są wszystkie klapki podłączone?

Eee tam wezy. Widziales fotki - rurka ze 4 mm srednicy.
Niewiele grubsze niz kabel elektryczny.
I wcale nie "po kabinie", jesli galka sterujaca gdzies na srodkowej konsoli, a klapki gdzies za ta konsola.

Fakt - zbyt szybko to nie dzialalo.
Ale tez nie musialo szybko dzialac.

A sam rozumiesz, ze taki silownik pneumatyczny ma znacznie prostsza i tansza konstrukcje niz silnik elektryczny z enkoderem i mikroprocesorem.
Ktory wymaga dostarczenia zasilania i sterowania, wiec kabli jest wiecej wiecej :-)

Załóżmy nawet, że z jakiegoś powodu lepiej ciągnąć kupę rurek, to jak to diagnozować bez rozbierania połowy auta i wizualnej weryfikacji? A jak nie działa, to ciśnieniomierzem sprawdzać czy jest "zasilanie"? Czy na ucho czy syczy?

Na ucho, na palec ...
Skoro nie dmucha tam gdzie trzeba, to i tak wiadomo, ze jest uszkodzone, i trzeba rozebrac.

Diagnostyka bylaby prosta ... tylko niestety - nie mialem dokladnego opisu, reverse engineerig okazal sie mylacy, a byc moze zawor był uszkodzony i mylil dodatkowo - bo funkcjonalnosc okazala sie dosc skomplikowana.

Ale komputerami producent rownie chetny do dzielenia sie jak opisami, wiec komputery zdiagnozowac IMO jeszcze trudniej :-)

A krok nastepny - zaciski elektryczne ... bo po co jakas pompa ...

To już się robi od dawna choć nieco inaczej. Hamulce elektrodynamiczne to się nazywa :-) W elektryku używałem ich. Klocki też są ale prawie nie używane, pajęczyną porosły :-D Pewnie wytrzymają tyle co samochód bez wymiany :-)

Byc moze, choc glowy nie dam jak z potrzebna sila ... choc jesli Tesla potrafi 200kW napedzac kola, to i hamowac silnikiem powinna dobrze.

Ale ja o zwyklych samochodach - pomysl elektrycznego zacisku sie pojawil wiele lat temu,  o prosze, jeden patent juz pewnie wygasl
http://www.freepatentsonline.com/6412610.pdf

a jakos sie nie przebil. A moze i przebil - na razie w parkingowych hamulcach.

Przy calym narzekaniu na hydraulike, cos producenci z niej nie zrezygnowali.

No i sam zobacz - sterownik ABS dosc szybki jest, a nikt nie narzeka, ze hydraulika nie wyrabia :-)

P.S. pierwsze ABS byly zdaje sie czysto hydrauliczno-mechaniczne. Ale tez sie nie przyjely.

J.

Data: 2018-10-30 20:49:58
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-30 o 19:38, J.F. pisze:

Ale rozroznijmy pare rzeczy:
-np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,

Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.

Ale do uruchomienia nadmuchu na szybe nie trzeba 100 stanow, wystarcza dwa :-)

Przykro mi, klapki mają tyle stanów bo są zrealizowane na silnikach krokowych lub jakimś serwo. Nie zagłębiałem się.

A co do regulacji nadmuchu na szybę, to ta konkretna klapka nie przyjmuje 2 pozycji, jak sugerujesz. W zależności od wilgotności i temperatury powietrza i stanu rozgrzania chyba nagrzewnicy, płynnie dzielony jest nadmuch na poszczególne kierunki. Zmienia się w takt pracy elektronicznej inteligencji.

Eee tam wezy. Widziales fotki - rurka ze 4 mm srednicy.

Wiem o tym, że to węże akwarystyczne bardziej.

Niewiele grubsze niz kabel elektryczny.
I wcale nie "po kabinie", jesli galka sterujaca gdzies na srodkowej konsoli, a klapki gdzies za ta konsola.

Ja mówię o całości w postaci logiki pneumatycznej. A więc turbina, zamek centralny i wszystko cholera wie co jeszcze. Dmuchniesz w jeden - auto przyspieszy, dmuchniesz w drugi - drzwi się zamkną.  Daj spokój. Brakuje tylko odtwarzacza wałka Edisona jako systemu audio.

A nawet jeśli mówimy o w/w gałce. Dajmy na to, że chcesz zaprojektować aby ten wężyk zyskał ciśnienie i ustawił jakąś klapkę wentylacyjną w chwili gdy na pilocie wciśniesz przycisk szybkiego schładzania auta zaparkowanego na słońcu (otwieranie okien i centralnego zamka, uruchomienie odpowiednich nawiewów, wentylacja foteli i inne). I co wtedy? Skrzyżowania wężyków robisz? Inteligentne zaworki imitujące bramki logiczne? Butlę podtrzymującą ciśnienie instalacji logicznej na postoju?

A sam rozumiesz, ze taki silownik pneumatyczny ma znacznie prostsza i tansza konstrukcje niz silnik elektryczny z enkoderem i mikroprocesorem.
Ktory wymaga dostarczenia zasilania i sterowania, wiec kabli jest wiecej wiecej :-)

Kabli jest zawsze, konsekwentnie 3: zasilanie i magistrala. W tym układzie pracuje chyba każdy czujnik, każdy zamek, światła tak są sterowane. Nawet cały zespół ambient light gdzie pierdylion jest źródeł światła, reaguje na światło z zewnątrz, na guziki przyciskane przez kierowcę itp a do sterownika tym zarządzającego dochodzą ... 3 kabelki. To nie te czasy, o których piszesz.

Załóżmy nawet, że z jakiegoś powodu lepiej ciągnąć kupę rurek, to jak to diagnozować bez rozbierania połowy auta i wizualnej weryfikacji? A jak nie działa, to ciśnieniomierzem sprawdzać czy jest "zasilanie"? Czy na ucho czy syczy?

Na ucho, na palec ...
Skoro nie dmucha tam gdzie trzeba, to i tak wiadomo, ze jest uszkodzone, i trzeba rozebrac.

A dmucha tak mocno jak ma dmuchać? A czy to dmuchanie jest poprawnie zmienne? W końcu niektóre dmuchania mogą być uzależnione np. od obciążenia silnika. A to z kolei podczas jazdy można sprawdzić jedynie. I wtedy co? Z silnika do kabiny ciągniesz wężyk i podłączasz do swojego ucha by stwierdzić czy syczenie jest ok, czy o oktawę wyżej powinno? :-)

Ale komputerami producent rownie chetny do dzielenia sie jak opisami, wiec komputery zdiagnozowac IMO jeszcze trudniej :-)

Jak widać na rynku: komputerki do grupy VAG są tanie i chyba nawet kompletne. Więc sporo tych informacji wyciekło skoro one powstały.

Z innymi markami jest gorzej, ale warsztat stać na kupienie lepszego sprzętu. Są nawet takie, które aktualizują się poprzez GSM (pobieranie nowych bibliotek) i mają interfejsy do wszelkich marek. Ceny nawet tych oryginalnych mocno spadły. To nie jest żaden problem.


Byc moze, choc glowy nie dam jak z potrzebna sila ... choc jesli Tesla potrafi 200kW napedzac kola, to i hamowac silnikiem powinna dobrze.

Nawet Nissan Leaf potrafi mocno hamować w ten sposób... powodując zagrożenie bo hamowanie poprzez zdjęcie nogi z gazu jest bez świateł stopu. Przynajmniej było za czasów kiedy ja nim jeździłem. Może to poprawili.

No i sam zobacz - sterownik ABS dosc szybki jest, a nikt nie narzeka, ze hydraulika nie wyrabia :-)

Mówiliśmy o pneumatyce. Hydraulika to zupełnie coś innego. Chociażby potrafi ciepło odprowadzać, potrafi też smarować, można ją wymienić poprzez wylanie i wlanie - żadna elektronika tego nie umie.

Natomiast o szybkości działania tej hydrauliki w ABS decyduje wyłącznie elektronika a nie pneumatyka :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-30 23:53:11
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Tue, 30 Oct 2018 20:49:58 +0100, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-10-30 o 19:38, J.F. pisze:
Ale rozroznijmy pare rzeczy:
-np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,

Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.

Ale do uruchomienia nadmuchu na szybe nie trzeba 100 stanow, wystarcza dwa :-)

Przykro mi, klapki mają tyle stanów bo są zrealizowane na silnikach krokowych lub jakimś serwo. Nie zagłębiałem się.

A co do regulacji nadmuchu na szybę, to ta konkretna klapka nie przyjmuje 2 pozycji, jak sugerujesz. W zależności od wilgotności i temperatury powietrza i stanu rozgrzania chyba nagrzewnicy, płynnie dzielony jest nadmuch na poszczególne kierunki. Zmienia się w takt pracy elektronicznej inteligencji.

Widac jest roznica miedzy mercedesem a fordem :-)

Eee tam wezy. Widziales fotki - rurka ze 4 mm srednicy.

Wiem o tym, że to węże akwarystyczne bardziej.

Niewiele grubsze niz kabel elektryczny.
I wcale nie "po kabinie", jesli galka sterujaca gdzies na srodkowej konsoli, a klapki gdzies za ta konsola.

Ja mówię o całości w postaci logiki pneumatycznej. A więc turbina, zamek centralny i wszystko cholera wie co jeszcze. Dmuchniesz w jeden - auto przyspieszy, dmuchniesz w drugi - drzwi się zamkną.  Daj spokój. Brakuje tylko odtwarzacza wałka Edisona jako systemu audio.

No ale widzisz - tak robili.

A nawet jeśli mówimy o w/w gałce. Dajmy na to, że chcesz zaprojektować aby ten wężyk zyskał ciśnienie i ustawił jakąś klapkę wentylacyjną w chwili gdy na pilocie wciśniesz przycisk szybkiego schładzania auta zaparkowanego na słońcu (otwieranie okien i centralnego zamka, uruchomienie odpowiednich nawiewów, wentylacja foteli i inne). I co wtedy? Skrzyżowania wężyków robisz? Inteligentne zaworki imitujące bramki logiczne? Butlę podtrzymującą ciśnienie instalacji logicznej na postoju?

Widziales strone - akumulator podcisnienia tam jest.
Choc pewnie nieszczelnosci szybko go wypelnia.

No i maly + dla projektantow mondeo - po awarii podcisnienia ustawia
sie do nadmuchu na szybe. Moze mily chlodek nie dmuchnie ci po twarzy, ale szyba nie zaparuje
:-)

No i sam zobacz - sterownik ABS dosc szybki jest, a nikt nie narzeka, ze hydraulika nie wyrabia :-)

Mówiliśmy o pneumatyce. Hydraulika to zupełnie coś innego. Chociażby potrafi ciepło odprowadzać, potrafi też smarować, można ją wymienić poprzez wylanie i wlanie - żadna elektronika tego nie umie.

Natomiast o szybkości działania tej hydrauliki w ABS decyduje wyłącznie elektronika a nie pneumatyka :-)

Zdaje sie robia ciezarowki z ABS.

J.

Data: 2018-10-31 01:07:00
Autor: PiteR
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
wysyłam jeszcze raz z innego serwera



na  ** p.m.s **  Marek S pisze tak:

Żadne przepięcia w niczym nie zaszkodzą. Pytanie brzmi: czy jest czym się rajcować bo się posiada VW pneumatycznego? Piter jest z tego dumny. Może faktycznie ma rację i nastał czas na pneumatyki a ja tu bez sensu zastanawiam się nad elektrykami? :-D

Boh gdzie ja napisałem, że mam coś pneumatycznego w aucie? Jak najdalej od tego g. Wszystko działa na linki i siłę kierowcy. Żadnej automatyki i silniczków siłowniczków.



--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-31 08:04:45
Autor: J.F.
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Dnia Wed, 31 Oct 2018 01:07:00 GMT, PiteR napisał(a):
wysyłam jeszcze raz z innego serwera
na  ** p.m.s **  Marek S pisze tak:
Żadne przepięcia w niczym nie zaszkodzą. Pytanie brzmi: czy jest czym się rajcować bo się posiada VW pneumatycznego? Piter jest z tego dumny. Może faktycznie ma rację i nastał czas na pneumatyki a ja tu bez sensu zastanawiam się nad elektrykami? :-D

Boh gdzie ja napisałem, że mam coś pneumatycznego w aucie? Jak najdalej od tego g.

A bo to masz wybor ...

Wszystko działa na linki i siłę kierowcy. Żadnej automatyki i silniczków siłowniczków.

linki rdzewieja :-)

J.

Data: 2018-10-27 22:50:28
Autor: PiteR
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
na  ** p.m.s **  Marek S pisze tak:

W dniu 2018-10-27 o 16:21, piter.niusy@gmail.com pisze:
> Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to
> chyba muszę kupić jakiś porządny samochód a nie vw Nie widzę Twojego komentarza ale wyczytałem go z odpowiedzi JF.

Oj to bardzo niedobrze, że nie widać postów :/

Wysyłam na serwer nntp.aioe.org bo z Uk nie mam dużego wyboru
a J.F. odczytał post z news.neostrada.pl czyli nie z jakiegoś egzotycznego serwera. Ty chyba korzystasz z atmana i tam mnie nie widać :/


Chcesz zobaczyć mityczne zawory? Proszę bardzo:

linki

:-D

o dzieki przyjacielu zrobię sobie listę samochodów jakich nie kupować ;)


Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc
nagrzewnica jest zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto.
Ja bym nie wydolił w upale dogrzewania.

I tu mi dałeś temat do rozkminy. O ile stopni nagrzewnica podgrzewa deskę (zakładając, że kierownice powietrza są szczelne)



--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-31 01:04:19
Autor: PiteR
Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
na  ** p.m.s **  Marek S pisze tak:

W dniu 2018-10-27 o 16:21, piter.niusy@gmail.com pisze:
> Chciałbym kidyś zobaczyć na oczy ten mityczny zawór. Ale to
> chyba muszę kupić jakiś porządny samochód a nie vw Nie widzę Twojego komentarza ale wyczytałem go z odpowiedzi JF.

Oj to bardzo niedobrze, że nie widać postów :/

Wysyłam na serwer nntp.aioe.org bo z Uk nie mam dużego wyboru
a J.F. odczytał post z news.neostrada.pl czyli nie z jakiegoś egzotycznego serwera. Ty chyba korzystasz z atmana i tam mnie nie
widać :/


Chcesz zobaczyć mityczne zawory? Proszę bardzo:

linki

:-D

o dzieki przyjacielu zrobię sobie listę samochodów jakich nie
kupować ;)


Jak wnioskuję, w Twoim aucie nie ma czegoś takiego więc
nagrzewnica jest zawsze gorąca? Masz więc rację - kup lepsze auto.
Ja bym nie wydolił w upale dogrzewania.

I tu mi dałeś temat do rozkminy. O ile stopni nagrzewnica podgrzewa deskę (zakładając, że kierownice powietrza są szczelne)



wychodzi że aioe jest blokowany

HWDA



--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-31 22:40:37
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-31 o 02:04, PiteR pisze:

Wysyłam na serwer nntp.aioe.org bo z Uk nie mam dużego wyboru
a J.F. odczytał post z news.neostrada.pl czyli nie z jakiegoś
egzotycznego serwera. Ty chyba korzystasz z atmana i tam mnie nie
widać
:/

Czytając grupę, sporadycznie widuję, że tnie jakąś osobę. Co ciekawe - zawsze jest to ta sama osoba. Przypuszczam, że jakieś filtry w komunikacji międzyserwerowej narzucają "ochronę".  :-(

I tu mi dałeś temat do rozkminy. O ile stopni nagrzewnica podgrzewa
deskę (zakładając, że kierownice powietrza są szczelne)

Ona jest gorąca jak cholera. U mnie chyba 80 czy 90 stopni. Już nie pamiętam. Dłuższy czas temu przyglądałem się temu... Z pewnością musi być nieźle wszystko rozgrzane wokół. Również wiele zależy od wielkości nagrzewnicy. Jeśli jest malutka jak w koreańczykach, to pół biedy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-31 23:24:29
Autor: Cavallino
Jaka jest wydajność prądowa alternator Ăłw?
W dniu 31-10-2018 o 22:40, Marek S pisze:
W dniu 2018-10-31 o 02:04, PiteR pisze:

Wysyłam na serwer nntp.aioe.org bo z Uk nie mam dużego wyboru
a J.F. odczytał post z news.neostrada.pl czyli nie z jakiegoś
egzotycznego serwera. Ty chyba korzystasz z atmana i tam mnie nie
widać
:/

Czytając grupę, sporadycznie widuję, że tnie jakąś osobę. Co ciekawe - zawsze jest to ta sama osoba. Przypuszczam, że jakieś filtry w komunikacji międzyserwerowej narzucają "ochronę".  :-(

Nie - tylko aioe to badziew, który nie propaguje postów na wiele serwerów.
Można używać wszystko, tylko nie to.

Data: 2018-11-01 21:57:41
Autor: Marek S
Jaka jest wydajność prądowa alternat orĂłw?
W dniu 2018-10-31 o 23:24, Cavallino pisze:


Nie - tylko aioe to badziew, który nie propaguje postów na wiele serwerów.
Można używać wszystko, tylko nie to.

Fakt, problemy z propagacją to najbardziej prawdopodobne uzasadnienie bo dla neostrady wszystkie jego wypowiedzi są widoczne a dla atmana już niektóre giną. Zwrócę na to uwagę na to w przyszłości.

--
Pozdrawiam,
Marek

Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona