Jaką kamerę samochodową?

Data: 2014-10-16 10:18:06
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Proszę o radę osoby, które to co doradzają
lub odradzają same sprawdziły.

Chcę kupić kamerę, która:
- będzie miała szeroki kąt widzenia
- będzie dawała obraz i dźwięk dobrej jakości,
   nagrywany w formatach do odtwarzania na
   komputerze bez dodatkowych konwersji
- będzie miała pamięć o pojemności wystarczającej
  na nagranie w dobrej jakości podczas długiej
  podróży bez konieczności przegrywania
- będzie bardzo łatwa do zakładania i zdejmowania
  w samochodzie (zostawianie kamery w aucie odpada)
- będzie zasilana z zapalniczki i ładowalnej baterii
Nie zależy mi na tym żeby była tania.

Bardzo proszę o rady co warto kupić, a czego
zdecydowanie nie warto kupować.

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-16 10:57:24
Autor: tck
Jaką kamerę samochodową?

Użytkownik "Krzysztof" <Chris@Chris.com.pl> napisał w wiadomości news:543f7f38$0$18075$65785112news.neostrada.pl...
[...]

poszukaj w archiwum, ostatnio watek w tym temacie byl ok miesiac temu

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2014-10-16 12:01:04
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
[...]

Jak to znaleźć? Gdy w http://pl.misc.samochody.narkive.com/
pod Szukaj... wpisuję kamera, pokazuje się pusta strona,
całkowicie pusta, a nie 0 wyników, co też byłoby dziwne,
bo przecież powinno znaleźć przynajmniej mój news.

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-16 10:23:12
Autor: masti
Jaką kamerę samochodową?

<https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.samochody/kamera>

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-16 12:31:07
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
http://pl.misc.samochody.narkive.com/c2rIJILY/jaki-rejestrator-video-polecacie
Dzięki. Przejrzę co tam radzą.
Gdyby ktoś chciał jeszcze dorzucić jakieś rady, to będę wdzięczny

<https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.samochody/kamera>
To już wcześniej widziałem. Podaje newsy z 2011 r.

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-16 10:44:01
Autor: masti
Jaką kamerę samochodową?
Krzysztof wrote:

[...]

SOA#1. U mnie ostatni jest z przed 14 minut
--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-16 12:51:34
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
<https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.samochody/kamera>
To już wcześniej widziałem. Podaje newsy z 2011 r.
SOA#1. U mnie ostatni jest z przed 14 minut
Pewnie jest to kwestia posortowania wg czasu, ale na stronie,
która mi się wyświetla, żadnej możliwości sortowania nie widzę. :-(
Niemniej, dziękuję.

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-16 12:20:22
Autor: Mirek Ptak
Jaką kamerę samochodową?
Dnia 2014-10-16 12:01,  *Krzysztof* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Jeśli już koniecznie chcesz tam szukać.
Co do G1W i Twoich wymagań - bateria jest "momentalna" :) - wystarczy na spokojne zakończenie zapisu po odcięciu zasilania - na rower jej nie weźmiesz.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-10-16 12:28:27
Autor: MichaelDataÂŽ
Jaką kamerę samochodową?
Mirek Ptak wydumał(a) w news:543f9bee$0$3167$65785112news.neostrada.pl :

WeĹşmiesz :]
1. Power Bank 12000
http://allegro.pl/nowy-power-bank-12000-mah-lcd-bateria-zestaw-usb-i4685921247.html
2. Ładowarka http://allegro.pl/ladowarka-rowerowa-ms203-usb-telefon-gps-na-dynamo-i4701298725.html
3. "dynamo w piaście" :)

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-10-16 13:54:11
Autor: Mirek Ptak
Jaką kamerę samochodową?
Dnia 2014-10-16 12:28,  *MichaelDataÂŽ* napisał, a mnie coś podkusiło, Ĺźeby odpisać:

Co do G1W i Twoich wymagań - bateria jest "momentalna" :) - wystarczy
na spokojne zakończenie zapisu po odcięciu zasilania - na rower jej
nie weĹşmiesz.

[...]

Druciarstwo ;)

Data: 2014-10-16 23:22:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Jaką kamerę samochodową?
On Thu, 16 Oct 2014, Mirek Ptak wrote:

Druciarstwo ;)

  Prawo konstrukcyjne nr 1: prowizorki są najtrwalsze!
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-16 14:16:58
Autor: anacron
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 16.10.2014 o 12:20, Mirek Ptak pisze:
Co do G1W i Twoich wymagań - bateria jest "momentalna" :) - wystarczy na
spokojne zakończenie zapisu po odcięciu zasilania - na rower jej nie
weźmiesz.

G1WH (szerszy kąt).

--
anacron

Data: 2014-10-16 12:47:28
Autor: TM
Jaką kamerę samochodową?

Wybierz jedną z: LS430W, lub jej nowszą wersję LS460W. Obsługują karty SDHC do 64 GB. Ja kupiłem LS430W, ważne jest to, że ma GPS i rejestruje położenie i prędkość. Kupiłem tutaj: http://nais-net.istore.pl/pl/rejestratory-trasy. Możesz sobie przestudiować dane kamerek.

Data: 2014-10-16 12:58:02
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
[...]

Bardzo dziękuję. Rejestracja położenia, czasu i prędkości jest bardzo ważna
jeśli taki obraz ma być dowodem albo przynajmniej wsparciem dowodowym.
Tak przy okazji, na ile teraz taki obraz jest traktowany jako dowód na policji,
w prokuraturze lub sądzie? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie?

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-16 13:27:01
Autor: Czesław Wiśniak
Jaką kamerę samochodową?
[...]

Jak jest traktowany to zależy tylko od "widzimisię" sędziego, a tego nie przewidzisz :)

Data: 2014-10-16 14:09:18
Autor: TM
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-16 13:27, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Wolisz mieć film z kamerki na swoją obronę, czy zupełnie nic, albo opinię "biegłego", który przypisze Ci winę?

Mnie już raz przed 8 m-cami kamerka pomogła, gdy dama "wychylając się" zza dostawczego mercedesa walnęła  lusterkiem swojego samochodu w moje i twierdziła z uporem , że to ja spowodowałem ten przypadek. Po obejrzeniu odtworzonego filmu bardzo szybko uznała swoją winę. Policjant stwierdził, że gdyby nie kamerka i jej przyznanie trzeba byłoby powoływać biegłego, który po rozmieszczeniu na drodze fragmentów lusterek stwierdziłby czyja była wina (ha, ha, ha). Nie żartuję, fragmenty w tym czasie były już kilka razy zmiatane przez inne samochody. Ciekawe, jakby to zrobił.
W przypadku zajechania drogi i kolizji film z kamerki przy braku świadków może być jedynym dowodem na obronę. Lepiej ją mieć niż potem udowadniać, że nie jest się wielbłądem.

Data: 2014-10-16 17:14:08
Autor: Czesław Wiśniak
Jaką kamerę samochodową?
Jak jest traktowany to zależy tylko od "widzimisię" sędziego, a tego nie przewidzisz :)

Wolisz mieć film z kamerki na swoją obronę, czy zupełnie nic, albo opinię "biegłego", który przypisze Ci winę?

Nie odnosiłem się do tego co wolę a czego nie.

Data: 2014-10-16 17:50:13
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
W tej chwili skłaniałbym się ku zakupowi jednej
z kamer G1W/G1WH/G1W-C.
Wydaje mi się, że w moim przypadku wygodna
byłaby kamera z uchwytem na lusterko.
Nadal jednak nie wiem czy zdecydować się na
G1W - 120 deg
G1WH - 140 deg
G1W-C - 120 deg z kondensatorem zamiast baterii

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-29 19:38:43
Autor: anacron
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 16.10.2014 o 17:50, Krzysztof pisze:
[...]

http://youtu.be/-yjjztFuQ8I G1WH po zmroku. 140° daje widok od słupka do
słupka. Bateria przydaje się chociażby do podtrzymania ustawień zegara,
gdy auto stoi.

--
anacron

Data: 2014-11-11 10:33:52
Autor: m4rkiz
Jaką kamerę samochodową?
"anacron" <anacron@anacron.pl> wrote in message news:54513433$0$18084$65785112news.neostrada.pl...
[...]

mialem g1wh, mam g1wc, roznice pomijalne, bateria zdycha po jednym lecie
w samochodzie - te kilkadziesiat stopni jej nie sluzy, kondensator
podobno ma wytrzymac 10 lat

ustawienia w g1wc jescze mi nigdy nie zniknely, duzym plusem jest
cena - $42

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-10-16 14:22:55
Autor: anacron
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 16.10.2014 o 12:58, Krzysztof pisze:
Bardzo dziękuję. Rejestracja położenia, czasu i prędkości jest bardzo ważna
jeśli taki obraz ma być dowodem albo przynajmniej wsparciem dowodowym.

Nie może. Prędkość i tak zawsze wylicza biegły z zapisu video i dopiero
ta prędkość jest brana przez sąd pod uwagę. Z praktyki, ważne, aby
kamera miała szeroki kąt, widziała coś w nocy i nanosiła na ekran
sekundnik. W tej chwili najlepszym rozwiązaniem na rynku (stosunek ceny
do jakości) jest G1WH.

Tak przy okazji, na ile teraz taki obraz jest traktowany jako dowód na
policji w prokuraturze lub sądzie?

Policja jeśli ogląda na żywo na miejscu akceptuje zazwyczaj, w sądzie
potrzebna jest ekspertyza, że przy filmie nie majstrowano, ale warto w
dziwnych sytuacjach zgrać na miejscu sobie film na laptopa a oryginalną
kartę natychmiast oddać policji wtedy takich cyrków nie robią (nie
powinni).

--
anacron

Data: 2014-10-16 14:54:59
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Napisałeś:
Z praktyki, ważne, aby kamera miała szeroki kąt, widziała coś w nocy
i nanosiła na ekran sekundnik. W tej chwili najlepszym rozwiązaniem
na rynku (stosunek ceny do jakości) jest G1WH.

Podczas gdy Myjk napisał:
Ja sobie specjalnie ściągałem z podmienionym obiektywem z kątem
120 stopni, bo standardowo wszędzie są montowane 140 a nawet 160
-- a wtedy się już robi sieczka, tablice pojazdów jadących z boku są
nieczytelne.

a wcześniej PiteR:
a jak bez tego ficzera? Wolałbym normalny obraz.

To jak to jest? Raczej nie będę miał możliwości spróbować z szerokim
kątem i normalnym. A ile stopni ma normalny?

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-16 15:23:30
Autor: Tomasz Pyra
Jaką kamerę samochodową?

Podczas gdy Myjk napisał:
[...]

Tu film z kamery chyba 170deg (GoPro):
https://www.youtube.com/watch?v=QoyBA1RBEcw

A tu 90deg (jakaś słaba komórka):
https://www.youtube.com/watch?v=mZPaxxHTG0M

Im szerszy kąt, tym więcej widać po bokach, a im mniejszy kąt z tym większej odległości zobaczysz szczegóły przed samochodem (np. odczytasz numer rejestracyjny).

IMO szeroki lepszy jako rejestrator.

Jeszcze z takich własności przy odbiorze filmu:
- szeroki kąt daje wrażenie większej prędkości
- wąski kąt daje wrażenie ostrzejszych zakrętów
- szeroki wszystko oddala - wydaje się że odległość do poprzedzającego auta była większa

Data: 2014-10-16 16:09:12
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
[...]

Mam wątpliwości czy o ewidentnej różnicy w jakości obrazu
na obu powyższych filmach decyduje kąt. Jakość zależy chyba
od urządzenia, na którym film był nagrywany, Pomimo podanych
przez Ciebie liczb, na filmach kąt wydaje się podobny.
Co mnie jeszcze interesuje, to miejsce umocowania kamery.
Na pierwszym z filmów jest ona chyba zamontowana między
fotelami kierowcy i pasażera. Nie wydaje mi się żeby tak były
montowane kamery w prywatnych samochodach używanych
do zwykłego użytkowania.
W moim samochodzie jest duża odległość do przedniej szyby,
a jak już pisałem nie zakładam zostawiania kamery w aucie,
więc w moim przypadku najlepszy byłby chyba jakiś rodzaj
stojaka do przyssania na poziomej (mniej więcej) powierzchni
nad tablicą rozdzielczą, po środku.
Czy taki rodzaj mocowania jest łatwy do kupienia?  Z tego co
widziałem to chyba najczęściej kamery są montowane na szybie,
przed lusterkiem wewnątrz samochodu.

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-16 17:49:39
Autor: J.F.
Jaką kamerę samochodową?
Użytkownik "Krzysztof"  napisał w wiadomości
[...]

Zalezy do czego - im wiekszy kat, tym wieksze pole widzenia i tym mniejszy kazdy element na matrycy.
Jak komus zalezy np na odczytaniu nr rejestracyjnych, to matryca HD moze okazac sie za mala, tzn za malo rozdzielcza.
Ale numer - jak dojdzie do solidnej kolizji, to raczej niepotrzebny, obaj sie zatrzymaja, wazna rejestracja sytuacji, nawet nedzna kamera.
Moze sie przydac gdy bedzie lekkie stukniecie i ten drugi sp* ...

No i 170 to juz bardzo szeroki kat, i moze sie nie dac dobrego obiektywu zrobic.

Z drugiej strony mniejszy kat nie widzi co sie dzieje po bokach, a to czasem istotne.
Chociaz ... moze byc tez przydatne, bo widzi to co widzi kierowca jak sie nie rozglada. A na takim rybim oku widac ze np wyprzedzany migal migaczem, albo ze pieszy wchodzi na przejscie.

No i nie wprowadza znieksztalcen geometrycznych, wiec mozna rzetelnej ocenic sytuacje i odleglosci ...

Pomimo podanych
przez Ciebie liczb, na filmach kąt wydaje się podobny.

Hm, zobacz jak wyglada ta gorna rura. To jest naprawde szeroki kat ... chyba ze ona w naturze tak samo wygieta :-)
Ale faktycznie - 170 deg chyba nie ma ...

J.

Data: 2014-10-16 20:41:03
Autor: Tomasz Pyra
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-16 16:09, Krzysztof pisze:

Mam wątpliwości czy o ewidentnej różnicy w jakości obrazu
na obu powyższych filmach decyduje kąt.

Jakość nie jest związana z kątem, a z jakością obiektywu, matrycy i przetwarzania

  Jakość zależy chyba
od urządzenia, na którym film był nagrywany, Pomimo podanych
przez Ciebie liczb, na filmach kąt wydaje się podobny.

Różnica w kącie jest około dwukrotna.
Możesz sobie wziąć dowolny aparat cyfrowy i zobaczyć jak wygląda obraz na maksymalnym oddaleniu i na zoomie x2. No to taka jest różnica.

Jeżeli masz aparat z szerszym kątem, to możesz sobie w ogóle przetestować jakie będziesz miał pola widzenia przed zakupem kamery i sprawdzić różne miejsca na montaż.

Czy taki rodzaj mocowania jest łatwy do kupienia?  Z tego co
widziałem to chyba najczęściej kamery są montowane na szybie,
przed lusterkiem wewnątrz samochodu.

Mocowanie do deski?
Łatwy, ale trzeba wiercić dziury.
Do tego im kamera niżej tym mniej widać i gorzej (większy udział jasnego nieba w kadrze i ewentualne problemy z automatyką odpowiedzialną za jasność).
Ładniej wychodzą filmy kręcone z kamery zamontowanej wyżej i patrzącej w ulicę przed samochodem.

Data: 2014-10-16 21:26:59
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Dzięki.

[...]

Czy mam z tego rozumieć, że radzisz kupić kamerę z 140 deg zamiast 120 deg?

Ładniej wychodzą filmy kręcone z kamery zamontowanej wyżej i patrzącej w ulicę przed samochodem.
Widziałem ofertę kamery G1WH z uchwytem na lusterko. Takie mocowanie
byłoby chyba dla mnie najlepsze.

Natomiast nie mogę się połapać w sprawie zasilania w przypadku kamer
G1W/G1WH/G1W-C.
W której jest zasilacz podłączany do zapalniczki, w której zasilanie
z baterii - jakiej i jak działa kondensator?
W opisach tych kamer znajduję sprzeczne informacje.

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-16 22:18:39
Autor: Tomasz Pyra
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-16 21:26, Krzysztof pisze:
Dzięki.

[...]

Tak, a chętnie nawet więcej jeśli by były.
Ja zamówiłem G1WH, właśnie ze względu na szerszy kąt.

Moim zdaniem cenne jest to że przy szerszym kącie więcej łapie się w kadr.

[...]

Wszystkie trzy zasilane są z zapalniczki, różnią się jedynie podtrzymaniem zasilania - bo coś musi dokończyć nagrywanie po tym jak wyłączysz stacyjkę.

W dwóch pierwszych za podtrzymanie zasilania odpowiada wbudowana bateria (która wystarczy pewnie na kilka-kilkanaście minut nagrywania), a w trzeciej zamiast baterii jest kondensator który wystarczy pewnie góra na minutę.

Jeśli planujesz używać tylko jako rejestrator to w sumie bez różnicy, z taką bateryjną można jeszcze wyjść i sfilmować coś obok auta.

Data: 2014-10-16 22:29:14
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Bardzo dziękuję.

Ja zamówiłem G1WH, właśnie ze względu na szerszy kąt.
Najprawdopodobniej też się na tę zdecyduję.

[...]

Kupując G1WH będę miał właśnie bateryjną. Sfilmowanie czegoś obok auta
może też się czasem przydać.
Czy ta bateria ładuje się sama czy trzeba ją wyjmować i doładowywać?

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-16 22:51:28
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Bardzo dziękuję.

[...]

I jeszcze jedno - pamięć. Czy zapisuje się na wymienialnych kartach
SD lub MicroSD? Jak maksymalna pojemność kart jest akceptowana?

Krzysztof

Data: 2014-10-16 23:27:30
Autor: Tomasz Pyra
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-16 22:51, Krzysztof pisze:
Bardzo dziękuję.

Bardzo proszę :)

[...]

Ładuje się sama jak w zapalniczce jest prąd, służy do podtrzymania pracy jak prąd w zapalniczce znika

I jeszcze jedno - pamięć. Czy zapisuje się na wymienialnych kartach
SD lub MicroSD? Jak maksymalna pojemność kart jest akceptowana?

Internet mówi, że microsd 32GB.

Data: 2014-10-17 00:07:08
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
[...]

No to decyzja podjęta - G1WH z uchwytem na lusterko.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Krzysztof

Data: 2014-10-17 00:59:55
Autor: Tomasz Pyra
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-17 00:07, Krzysztof pisze:

Internet mówi, że microsd 32GB.

No to decyzja podjęta - G1WH z uchwytem na lusterko.

No to dokładnie to co ja zamówiłem.

Data: 2014-10-18 13:40:19
Autor: babel77
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-16 o 23:27, Tomasz Pyra pisze:

Ładuje się sama jak w zapalniczce jest prąd, służy do podtrzymania pracy
jak prąd w zapalniczce znika

Rozumiem, że ta kamerka spokojnie pochodzi z jamiś powerbankiem podpiętym przez microusb. Dobże kombinuję?

Data: 2014-10-18 13:46:05
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Ładuje się sama jak w zapalniczce jest prąd, służy do podtrzymania pracy
jak prąd w zapalniczce znika

Rozumiem, że ta kamerka spokojnie pochodzi z jamiś powerbankiem
podpiętym przez microusb. Dobże kombinuję?

Chodzi Ci o to żeby tę kamerkę móc używać poza samochodem?
Do czego wtedy musiałaby być podłączona?

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-18 14:11:24
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
[...]

Mam ładowarkę USB do tabletu o parametrach:
Input: AC 100-240 V 50/60 Hz
Output: DC 5V 500 mA
Czy można by z niej ładować kamerkę G1W/G1WH  np. do nagrania
czegoś w domu?

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-18 23:28:43
Autor: Adam
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-18 14:11, Krzysztof pisze:
[...]

Internety piszą, że zasilacz do kamerki też daje 0,5A przy 5V.

A co to masz za tablet, któremu wystarcza tak mały prąd?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-10-18 23:49:25
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
[...]

Rozumiem więc, że można by jej używać w domu, a przynajmniej
nie powinno jej się nic stać przy takiej próbie.

A co to masz za tablet, któremu wystarcza tak mały prąd?
To jest ładowarka zastępcza. Na oryginalnej, nie USB, jest napisane
wyjście 5V == 2A. Kłopot z nią polega na tym, że coś jest nie tak
z gniazdem w tablecie i ładowanie ciągle się przerywa.

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-22 21:45:02
Autor: Krzysztof
Zasilanie kamery samochodowej (było: Jaką kamerę samochodową?)
[...]

Na ładowarce samochodowej G1WH jest napis:
Output DC 5V ==1.5 A

1) czy powyższa ładowarka da radę?
2) ile i jakie paluszki powinny zasilać PowerBank (USB)?

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-18 14:45:26
Autor: babel77
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-18 o 13:46, Krzysztof pisze:
[...]

dokładnie np na rower

Data: 2014-10-19 11:54:06
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Chodzi Ci o to żeby tę kamerkę móc używać poza samochodem?
Do czego wtedy musiałaby być podłączona?

dokładnie np na rower

Interesowałaby mnie możliwość zasilania takiej kamerki ze źródła
typu ładowalne paluszki. Specjalnie nie używam słowa akumulator
żeby uniknąć pomylenia z akumulatorem, który jest w kamerce.
(Wydaje się, że ewentualne używanie w domu będzie możliwe przez
zastosowanie ładowarki usb z innego urządzenia, o odpowiednich
parametrach).
Teraz chodzi mi o możliwość (w sytuacjach wyjątkowych) używania
takiej kamerki poza samochodem i poza domem.
Czy taki zestaw ładowalnych baterii, który nadawałby się do zasilania
kamerki można kupić gotowy?
Nie znam się na elektronice, więc z pewnością sam czegoś takiego
nie zrobię. Zresztą to nie jest grupa na dyskusje o budowaniu urządzeń
elektronicznych. Chodzi o gotowca.

Spodziewając się takiego pytania od razu wyjaśnię, że "normalna" kamera
nie jest mi potrzebna. Chodzi o wykorzystanie kamerki samochodowej,
która jest mi potrzebna, a może mogłaby się przydać wyjątkowo także poza
autem.

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-19 13:14:30
Autor: ToMasz
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 19.10.2014 11:54, Krzysztof pisze:
[...]

(..)
Dowolny powerbank. moża sobie zamówić na ebayu za 7zł, plus ogniwo. tyle ze ogniwa z ebaya mają napisane 4600mah a naprawdę mają 1200mah
ToMasz

Data: 2014-10-19 13:33:49
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
[...]
A ile powinno być i czym grozi gdy jest za dużo/za mało?

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-19 18:07:59
Autor: masti
Jaką kamerę samochodową?
Krzysztof wrote:

[...]

za mało grozi wyłączeniem się z braku prądu :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-10-20 12:34:36
Autor: Adam
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-19 20:07, masti pisze:> Krzysztof wrote:

> za mało grozi wyłączeniem się z braku prądu :)

Natomiast w tym (i wielu podobnych) przypadkach pojęcie "za dużo" nie istnieje ;)

Na rower to może szukaj PowerBanku z ogniwem słonecznym. Pierwszy z brzegu przykład:
http://www.sandberg.it/product/Solar-PowerBank-6000-mAh

Są też plecaki z wbudowanymi ogniwami słonecznymi.
Zależy, jak długie trasy jeździsz, i czy chcesz/masz możliwość brać prąd z dynama.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-11-11 10:45:50
Autor: m4rkiz
Jaką kamerę samochodową?
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:54402821$0$3165$65785112news.neostrada.pl...
[...]

jedna uwaga - te kamerki to sprzet klasy nizszej sredniej i komponenty
sa takie sobie

glownym problemem bedzie kiepska bateria ktora wysokie temperatury latem
i ujemne zima zalatwiaja w rok, konieczna jest wymiana bo wideo nie
zostaje poprawnie zakonczone i nie daje sie odtworzyc ostatniego kawalka

g1wc nie ma takich problemow, jednak nie mozna go odpalic bez podlaczenia
zasilania (kondensator umozliwia prace do 10 sekund)

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-10-17 15:00:11
Autor: anacron
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 16.10.2014 o 16:09, Krzysztof pisze:
Mam wątpliwości czy o ewidentnej różnicy w jakości obrazu
na obu powyższych filmach decyduje kąt.

Nie chce mi się iść do auta teraz, bo wrzuciłbym Ci G1WH 140 stopni
obraz. Myślę jednak, że bez problemu znajdziesz demo na YT.

Co mnie jeszcze interesuje, to miejsce umocowania kamery.

Moje G1WH wisi na uchwycie na lusterku (nie przyssawce do szyby, bo te
mi kilka razy się odkleiły i kosztowało to życie jednej kamery -
wyświetlacz pęk).

anacron

Data: 2014-10-17 15:26:27
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
[...]

Czy mógłbyś napisać na ile skomplikowane jest zakładanie
i zdejmowanie kamery z lusterka?
Interesuje mnie zarówno zdejmowanie kamery z zostawianiem uchwytu
jak i zdejmowanie całości: kamery z uchwytem.
Samochód parkuje na ulicy i zdarza się, że złodziej włamuje się do auta
tylko dlatego, że widząc sam uchwyt liczy na to, że w schowku jest droga
kamera.

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-17 14:59:56
Autor: Budzik
Jaką kamerę samochodową?
[...]

Kurcze, myslałem, ze te czasy juz za nami.
CB juz nie kradną to teraz kamerki?
Przeciez to teraz tanie jak barszcz - głukom opłaca sie robić włam (zawsze jakies ryzyko złapania) za zysk rzedu 50-100zł?

Data: 2014-10-17 15:38:26
Autor: AZ
Jaką kamerę samochodową?
On 2014-10-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Kurcze, myslałem, ze te czasy juz za nami.
CB juz nie kradną to teraz kamerki?
Przeciez to teraz tanie jak barszcz - głukom opłaca sie robić włam (zawsze jakies ryzyko złapania) za zysk rzedu 50-100zł?

Dla niektorych miec na flaszke lub nie to spora roznica.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-10-18 08:59:52
Autor: Budzik
Jaką kamerę samochodową?
Użytkownik AZ artur.zabronski@gmail.com ...

[...]

Jasne, ale zarobić na flaszkę jest dość łatwo nie ryzykujac przy tym więzienia...

Data: 2014-10-18 12:21:03
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Porównałem 2 następujące nagrania z kamery G1W:
- zrobione przez Kol. jerzu (b. dobra jakość)
https://www.youtube.com/watch?v=Qqb7daJN9Dg&feature=youtu.be&list=UUuRxYmQXItyr7rjFBdZuKpA
- znalezione w Internecie (gorsza jakość w porównaniu z powyższym):
https://www.youtube.com/watch?v=LtfcNFEdAtw
Mam pytanie do Kol. jerzu - czy Twoje nagranie było wykonane właśnie
przy ustawieniu parametrów na 720p 30FPs, o których pisałeś później?

Przed ostatecznym zamówieniem kamery G1WH chciałbym zobaczyć
nagranie z niej zrobione przy takich samych parametrach (720p/30FPs),
ewentualnie inne dobrej jakości.
Czy ktoś mógłby podać adres takiego nagrania?
Takie nagranie pozwoliłoby mi zobaczyć "na własne oczy" owe różnice
w lepszym widzeniu po bokach (G1WH) i w lepszym widzeniu szczegółów
na dalszą odległość (G1W), o których tutaj Koledzy pisali.
(W Internecie znalazłem tylko nagrania zrobione G1WH nocą lub nocą
w deszczu, okropnej jakości i bez podania parametrów).

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-18 15:15:46
Autor: ToMasz
Jaką kamerę samochodową?

- znalezione w Internecie (gorsza jakość w porównaniu z powyższym):
https://www.youtube.com/watch?v=LtfcNFEdAtw

to jest podróba g1w

https://www.youtube.com/watch?v=PrzzYkXnW3U

ToMasz

Data: 2014-10-18 15:49:54
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
- znalezione w Internecie (gorsza jakość w porównaniu z powyższym):
https://www.youtube.com/watch?v=LtfcNFEdAtw
to jest podróba g1w
To by wyjaśniało gorszą jakość. Ale jak po nagraniu rozpoznać
jaką kamerą było robione: oryginalną czy nie?
Tylko nie pisz, że to widać po jakości. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=PrzzYkXnW3U
To nagranie było zrobione powyższą kamerą? Skąd wiesz?

Z filmu How to check if your G1W/G1W-C/G1WH is FAKE!
dowiedziałem się jak sprawdzić czy kamera jest oryginalna
rozbierając ją i sprawdzając napis na procesorze.
Nie o to mi tutaj chodzi. :-)

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-18 20:31:49
Autor: ToMasz
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 18.10.2014 15:49, Krzysztof pisze:
[...]

sory, ale niema innej metody. Opowiem Ci moją historie.
Napaliłem sie trochę na tą kamerę i kupiłem na ebayu, najtańsza jaka była. po otrzymaniu kamery, zdziwiłem się mocno, bo stary samsung i9100 kręcił lepsze filmy. ja jej nie musiałem rozbierać, bo po podłączeniu do kompa, zapytałem "dmesga" co tam zobaczył w porcie usb, i napisał mi że to urządzenie ma procesor novatec 962xxxxxx. wpisanie tego numerka do googlarki zwróciło setki listów z "fake" i złorzeczeniami na chinczyków. ja akurat mam pewne zdolności negocjacyjne, wiec umówiłem się tak, ze chińczyk zwróci połowę kasy, a ja nie ukrywając oszustwa za pozostałą kwotę sprzedałem kamere na allegro.
Jakość tej gorszej wersji była dokładnie taka jak na filmie. pierdylion pikseli ale jakość obrazu jak na VHS.
Potem, już nie oszczędzając kasy, kupiłem drugą, 2 razy upewniając się ze ma ten procesor który ma mieć. KAmerę mam zamontowaną od sierpnia - nagrywa ładnie.
ToMasz

Data: 2014-10-18 21:14:17
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Potem, już nie oszczędzając kasy, kupiłem drugą, 2 razy upewniając się ze ma ten procesor który ma mieć.

Jak można to sprawdzić podczas zakupu?

Już pytałem na grupie czy ktoś może wie gdzie taką kamerę można
kupić w Warszawie w sklepie nie-internetowym lub internetowym,
ale z osobistym odbiorem.
Lubię widzieć to co kupuję, chociaż zdaję sobie sprawę z tego,
że i tak mogę kupić gniota.

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-19 14:16:51
Autor: jerzu
Jaką kamerę samochodową?
On Sat, 18 Oct 2014 12:21:03 +0200, "Krzysztof" <Chris@Chris.com.pl>
wrote:

Mam pytanie do Kol. jerzu - czy Twoje nagranie było wykonane właśnie
przy ustawieniu parametrów na 720p 30FPs, o których pisałeś później?

Tak. Masz parametry w tytule filmu. Jak sobie popatrzysz na "moim" YT,
to są też nagrania z innymi parametrami.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-19 15:46:46
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
[...]

Obejrzałem i bardzo ładnie widać jak parametry wpływają na jakość
obrazu.
Rozumiem, że filmy o nr 2,5,6,7,8,9  były nagrywane tą samą kamerą
z procesorem Novatek 96650 (nie zawsze podajesz to w tytule filmu).

Mam teraz dylemat czy "upierać" się przy kamerze G1WH, bo na Twojej
G1W widać otoczenie drogi bardzo dobrze. Nie mam porównania,
gdyż w Internecie znalazłem tylko b. słabe filmy nagrane przy pomocy
G1WH.

Bardzo dziękuję i pozdrawiam

Krzysztof

Data: 2014-10-19 21:03:04
Autor: jerzu
Jaką kamerę samochodową?
On Sun, 19 Oct 2014 15:46:46 +0200, "Krzysztof" <Chris@Chris.com.pl>
wrote:

Rozumiem, że filmy o nr 2,5,6,7,8,9  były nagrywane tą samą kamerą
z procesorem Novatek 96650 (nie zawsze podajesz to w tytule filmu).

Filmy od 1 do 9 to wszystko jest G1W.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-19 22:02:57
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Rozumiem, że filmy o nr 2,5,6,7,8,9  były nagrywane tą samą kamerą
z procesorem Novatek 96650 (nie zawsze podajesz to w tytule filmu).

Filmy od 1 do 9 to wszystko jest G1W.

Jeszcze raz bardzo dziękuję.
A tak przy okazji, czy możesz napisać jakiej nawigacji z jaką mapą
używasz?

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-19 22:17:47
Autor: jerzu
Jaką kamerę samochodową?
On Sun, 19 Oct 2014 22:02:57 +0200, "Krzysztof" <Chris@Chris.com.pl>
wrote:

A tak przy okazji, czy możesz napisać jakiej nawigacji z jaką mapą
używasz?

NaviExpert na Androida.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-19 22:24:11
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
A tak przy okazji, czy możesz napisać jakiej nawigacji z jaką mapą
używasz?

NaviExpert na Androida.

Aktualność robi wrażenie. :-)

Pozdrawiam

Krzysztof

Data: 2014-10-17 17:13:13
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
Kurcze, myslałem, ze te czasy juz za nami.
CB juz nie kradną to teraz kamerki?
Przeciez to teraz tanie jak barszcz - głukom opłaca sie robić włam (zawsze
jakies ryzyko złapania) za zysk rzedu 50-100zł?

A widziałeś samochód zaparkowany na ulicy, szczególnie na noc,
z pozostawioną nawigacją lub kamerą?
Nawigacje i kamery bywają w różnych cenach, a zysk może być
dużo większy. Mnie ktoś kiedyś wybił szybę, bo na siedzeniu
zostawiłem latarkę (za kilkanaście złotych), która jednak ładnie
wyglądała.

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-17 17:32:45
Autor: Shrek
Jaką kamerę samochodową?
On 2014-10-17 17:13, Krzysztof wrote:

A widziałeś samochód zaparkowany na ulicy, szczególnie na noc,
z pozostawioną nawigacją lub kamerą?

Prawdę mówiąc nie zaglądam innym do samochodów. U mnie na co dzień wisi zestaw głośnomówiący. I jak dojdzie, to będzie wisieć kamera. Nie wyobrażam sobie wkładania i demontowania tego za każdym razem. A już zupełnie paranoją wydaje mi się demontowanie uchwytów, zeby złodziej nie wiedział, że w schowku może być kamera. Tak po prawdzie to jak mi się zwalił siłownik od tylnych drzwi to prawdopodobnie z pół roku jeżdziłem z odblokowanymi, zanim się zorientowałem.

Shrek/

Data: 2014-10-18 01:04:42
Autor: anacron
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 17.10.2014 o 17:13, Krzysztof pisze:
[...]

CB i kamera na stałe u mnie w aucie :)

--
anacron

Data: 2014-10-17 21:24:07
Autor: Tomasz Pyra
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-17 16:59, Budzik pisze:
Kurcze, myslałem, ze te czasy juz za nami.
CB juz nie kradną to teraz kamerki?
Przeciez to teraz tanie jak barszcz - głukom opłaca sie robić włam (zawsze
jakies ryzyko złapania) za zysk rzedu 50-100zł?

Znajomemu jak się włamali, to przeszukali schowek, bagażnik, a kamera za 100zł na szybie została :)

Ale raczej ślepi byli, bo jak już się ktoś włamuje to kamerę zostawić to trochę głupota jakby się okazało że cały czas nagrywała.

Data: 2014-10-17 22:46:03
Autor: John Kołalsky
Jaką kamerę samochodową?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>

[...]

Jeszcze nie ma kamer wysyłających obraz bezprzewodowo ?

Data: 2014-10-18 12:08:59
Autor: Tomasz Pyra
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-17 22:46, John Kołalsky pisze:

[...]

Na pewno jest to do zrobienia, jednak jakby nie patrzeć są dużo mniej popularne niż te które zapisują obraz w środku :-)

Data: 2014-10-18 01:02:58
Autor: anacron
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 17.10.2014 o 15:26, Krzysztof pisze:
[...]

Uchwyt zostaje, demontaż kamery to sekunda.

http://allegro.pl/uchwyt-lusterkowy-do-rejestratora-g1wh-i4694216382.html

--
anacron

Data: 2014-10-16 16:43:46
Autor: jerzu
Jaką kamerę samochodową?
On Thu, 16 Oct 2014 14:54:59 +0200, "Krzysztof" <Chris@Chris.com.pl>
wrote:

To jak to jest? Raczej nie będę miał możliwości spróbować z szerokim
kątem i normalnym. A ile stopni ma normalny?

Nie wiem ile ma normalny, ale tu masz 120 st.

http://youtu.be/Qqb7daJN9Dg?list=UUuRxYmQXItyr7rjFBdZuKpA

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-16 16:50:20
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
To jak to jest? Raczej nie będę miał możliwości spróbować z szerokim
kątem i normalnym. A ile stopni ma normalny?

Nie wiem ile ma normalny, ale tu masz 120 st.

http://youtu.be/Qqb7daJN9Dg?list=UUuRxYmQXItyr7rjFBdZuKpA
 Dzięki. Myślę, że to jest to czego szukam.
Czy mógłbyś napisać jaka to kamera i gdzie była przymocowana?

Pozdrowienia
Krzysztof

Data: 2014-10-17 18:16:30
Autor: jerzu
Jaką kamerę samochodową?
On Thu, 16 Oct 2014 16:50:20 +0200, "Krzysztof" <Chris@Chris.com.pl>
wrote:

Czy mógłbyś napisać jaka to kamera i gdzie była przymocowana?

G1W, przymocowana w miejscu lusterka wstecznego, w dostawczaku.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-16 15:20:44
Autor: TM
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-16 14:22, anacron pisze:
[...]

http://www.autowrzuta.pl/viewtopic.php?t=2711

Dla mnie jednak ze względu na GPS lepsza jest DOD LS430W

Data: 2014-10-16 14:03:57
Autor: Mirek Ptak
Jaką kamerę samochodową?
Dnia 2014-10-16 12:47,  *TM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Prawie 6x droższa od G1W - dobrze widzę?

Data: 2014-10-16 14:01:13
Autor: PiteR
Jaką kamerę samochodową?
na  ** p.m.s **  Krzysztof pisze tak:

Chcę kupić kamerę, która:
- będzie miała szeroki kąt widzenia

a jaka bez tego ficzera?

Wolałbym normalny obraz.

--
    Piter

Data: 2014-10-16 14:10:17
Autor: Myjk
Jaką kamerę samochodową?
Thu, 16 Oct 2014 14:01:13 +0200, PiteR
a jaka bez tego ficzera?

[...]

Pozdor Myjk

Data: 2014-10-16 21:28:15
Autor: ToMasz
Jaką kamerę samochodową?
Bardzo proszę o rady co warto kupić, a czego
zdecydowanie nie warto kupować.

zdecydowanie nie warto eksperymentować, jak rozwiązania są sprawdzone i dobre. czyli G1W, z ebaya albo z allegro. Tylko zejdź na ziemię. Będziesz zadowolony z jakości, z niczego więcej. akumulator jest na 1 minutę. jak Ci się nie podoba wstaw do środka większy, tylko po co? Zapis na karcie pamięci jest zapętlony i to na zakładkę. ale karta 16 giga, nie wiem czy na godzinę staraczy czy mniej. Sory, jak chcesz dobrą jakość obrazu to dane muszą zajmować dużo miejsca.

Urządzenie jest maleńkie, dobrze się chowa za lusterkiem. jak ktoś nie wie czego szukać, nie zauważy kamery.

ToMasz

Data: 2014-10-17 09:50:57
Autor: elmer radi radisson
Jaką kamerę samochodową?
On 2014-10-16 21:28, ToMasz wrote:

Będziesz zadowolony z jakości, z niczego więcej. akumulator jest na 1
minutę. jak Ci się nie podoba wstaw do środka większy, tylko po co?
Zapis na karcie pamięci jest zapętlony i to na zakładkę.

Tzn. ze akumulator na 1 minute tez pracuje w petli?

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-10-17 12:15:36
Autor: spider
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-16 21:28, ToMasz pisze:
Bardzo proszę o rady co warto kupić, a czego
zdecydowanie nie warto kupować.

zdecydowanie nie warto eksperymentować, jak rozwiązania są sprawdzone i
dobre. czyli G1W, z ebaya

Podczepię się pod temat, podpowie może ktoś sprzedawcę na ebay.com od którego warto kupić G1WH? Na czasie mi nie zależy więc może towar płynąć z Chin, a z tego co sprawdziłem to pewnie ze 160 zł na polskie wyjdzie taka kamerka. Czy do konta Pay-Pall wystarczy mieć kredytówkę MasterCard, czy jeszcze jakieś czary i inne problemy mogą wystąpić przy takim zakupie? (jakieś cło?)
--
spider

Data: 2014-10-17 12:18:44
Autor: Kapibara
Jaką kamerę samochodową?
Dnia Fri, 17 Oct 2014 12:15:36 +0200, spider napisał(a):

[...]

Jak z Chin to cło nie, ale jeśli przejmie urząd celny to naliczą VAT 23%

Data: 2014-10-17 12:45:33
Autor: Krzysztof
Jaką kamerę samochodową?
To ja też zapytam o zakup.
Może ktoś wie gdzie w Warszawie można kupić
kamerę G1WH z (dodatkowym) uchwytem na
lusterko?
Chodzi mi o "normalny" sklep lub internetowy,
ale z możliwością osobistego odbioru w W-wie.

Pozdrowienia

Krzysztof

Data: 2014-10-17 12:30:03
Autor: elmer radi radisson
Jaką kamerę samochodową?
On 2014-10-17 12:15, spider wrote:

[...]

w banggood maja promocje za 35 USD. wysylka friko.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-10-17 12:34:21
Autor: Kapibara
Jaką kamerę samochodową?

On 2014-10-17 12:15, spider wrote:

[...]

Ze swojej strony banggood polecam, bo bardzo szybko wysyłają, co niestety u
wielu Chińczyków z aliexpress nie jest normą.

Data: 2014-10-17 18:14:54
Autor: jerzu
Jaką kamerę samochodową?
On Fri, 17 Oct 2014 12:34:21 +0200, Kapibara <xxxx@yyyyy.zzz> wrote:

Ze swojej strony banggood polecam, bo bardzo szybko wysyłają, co niestety u
wielu Chińczyków z aliexpress nie jest normą.

Ja kupowałem tutaj:
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Original-Novatek-NT96650-HD-1080P-30FPS-G1W-2-7-LCD-Car-DVR-Camera-Recorder/1403041284.html
Od zamówienia do odbioru 10 dni.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-17 21:55:38
Autor: Tomasz Pyra
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-17 18:14, jerzu pisze:
[...]

No ja też, ale czekam już 20 dni.
A wysłana na pewno szybko bo się pojawiła w systemie śledzącym.

Z Chin to jednak loteria - zdarzyły się rzeczy które doszły w ciągu tygodnia, a najdłużej czekałem 2.5 miesiąca (i to w transporcie).

Data: 2014-10-19 19:32:53
Autor: ww
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-17 o 18:14, jerzu pisze:
[...]

I jaki kolor przyszedł ?

Data: 2014-10-19 21:01:41
Autor: jerzu
Jaką kamerę samochodową?
On Sun, 19 Oct 2014 19:32:53 +0200, ww <wokuukow@o2.pl> wrote:

I jaki kolor przyszedł ?

Czarny.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-17 22:36:24
Autor: neoniusz
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 17.10.2014 o 12:30, elmer radi radisson pisze:
[...]

35USD? U mnie pokazuje 35, ale EUR.

http://www.banggood.com/Full-HD1080P-G1WH-LCD-Car-DVR-Recorder-G-sensor-Novatek-NT96650-p-916394.html

Data: 2014-10-18 15:55:05
Autor: elmer radi radisson
Jaką kamerę samochodową?
On 2014-10-17 22:36, neoniusz wrote:

35USD? U mnie pokazuje 35, ale EUR.

Tak, racja. jakos sie przyzwyczailem do podawanych przez bg i dx cen w dolcach. No to nie jest to zdecydowanie najlepsza oferta.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-10-18 17:29:01
Autor: neoniusz
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 18.10.2014 o 15:55, elmer radi radisson pisze:
35USD? U mnie pokazuje 35, ale EUR.

Tak, racja. jakos sie przyzwyczailem do podawanych przez bg i dx cen w
dolcach. No to nie jest to zdecydowanie najlepsza oferta.

Skoro szybko wysylaja to moze jednak jest jakas opcja. Tez szukam kamerki i dla 20 zl roznicy nie bed pol dnia szukal i pewnie tam zamowie ;)

Data: 2014-10-18 17:36:44
Autor: neoniusz
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 18.10.2014 o 17:29, neoniusz pisze:
[...]

A nawet jak teraz patrze po ebaju to wychodzi, ze i tak jest to chyba najtansza opcja z wysylka.

Data: 2014-10-17 13:39:38
Autor: ToMasz
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 17.10.2014 12:15, spider pisze:
[...]

nie. znajdź sam, kogoś kto sprzedaje: G1W Novatek 96650. Ważny jest ten numer, bo bywają tańsze, ale 92cośtam i oczywiście duuuużo gorsze. Napisz do gościa, jak nie odpisze w 24 godziny - zapomnij o nim. jak odpisze normalnie, jak człowiek -- handluj.
Płacisz paypalem, a na paypala przelewasz kase ze _swojego_ konta w poslkim banku. żadnych kart nie używaj, to kolejny siwy włos na głowie. a tak przelewasz tyle ile potrzebujesz, przelew trwa 10 sekund, jest bezpłatny, śpisz spokojnie.

ToMasz

Data: 2014-10-17 15:58:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-17 13:39, ToMasz pisze:
żadnych kart nie używaj, to kolejny siwy włos na głowie.
a tak przelewasz tyle ile potrzebujesz, przelew trwa 10 sekund, jest
bezpłatny, śpisz spokojnie.

Chyba, że ma wirtualną kartę do płatności online. Wtedy też śpi spokojnie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-10-17 18:12:36
Autor: jerzu
Jaką kamerę samochodową?
On Thu, 16 Oct 2014 21:28:15 +0200, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
wrote:

[...]

U mnie akumulator wytrzymuje zdecydowanie dłużej, niż minutę. Karta
16GB wystarcza na c.a. 4h 720p 30FPS.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-18 14:19:22
Autor: Icek
Jaką kamerę samochodową?
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=1-VlnYVrqLE - Lukas

Icek

Data: 2014-10-19 14:24:00
Autor: jerzu
Jaką kamerę samochodową?
On Sat, 18 Oct 2014 14:19:22 +0200, Icek <icek@do.pl> wrote:

https://www.youtube.com/watch?v=1-VlnYVrqLE - Lukas

Nie wiem co chciałeś tym przekazać, ale jakość dupy nie urywa.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-20 14:12:38
Autor: Icek
Jaką kamerę samochodową?
W dniu 2014-10-19 14:24, jerzu pisze:
On Sat, 18 Oct 2014 14:19:22 +0200, Icek <icek@do.pl> wrote:

https://www.youtube.com/watch?v=1-VlnYVrqLE - Lukas

Nie wiem co chciałeś tym przekazać, ale jakość dupy nie urywa.

ale ja się nie chwalę jakością, ja pokazuje jak działa lukas. To jest więcej warte niż pierdzenie, że ta jest lepsza a nie bo ta jest lepsza.

Icek

Data: 2014-10-20 19:31:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Jaką kamerę samochodową?
On Mon, 20 Oct 2014, Icek wrote:

> [...]

ale ja się nie chwalę jakością, ja pokazuje jak działa lukas. To jest więcej warte niż pierdzenie, że ta jest lepsza a nie bo ta jest lepsza.

  Dobrze gadasz.
  Dorzuć jeszcze jedną istotną uwagę - Tobie łatwiej, bo masz dostęp
do źródła. Czy filmik ściągnięty z youtube jakościowo nie odstaje od
źródła które wrzucałeś?
  Ściągnij z powrotem na harddysk, aby nie być zakłócanym przez
"otoczenie" filmiku tudzież ewentualne wstrzymywanie transmisji
i porównaj. Jestem ciekaw komentarza :)
  Bo AFAIR narzekania na (re)konwersję przez youtube były co najmniej
do niedawna na porządku dziennym, więc ta oglądana przez nas
jakość może być GORSZA niż "prosto z kamery".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-23 18:07:58
Autor: Icek
Jaką kamerę samochodową?
On Mon, 20 Oct 2014, Icek wrote:

> [...]

do niedawna na porządku dziennym, więc ta oglądana przez nas
jakość może być GORSZA niż "prosto z kamery".

na moje oko jest lekko gorsza na YT (ale na oko to chłop w szpitalu umarł). Nie mam żadnego systemu pomiarowego do wiarygodnego porównania.

Icek

Data: 2014-10-25 02:03:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Jaką kamerę samochodową?
On Thu, 23 Oct 2014, Icek wrote:

[...jakość oryginał/YT...]

na moje oko jest lekko gorsza na YT (ale na oko to chłop w szpitalu umarł).

  Czyli rekonwertuje. Klops.

Nie mam żadnego systemu pomiarowego do wiarygodnego porównania.

  Pozostają krótkie próbki wrzucone na jakiś serwer *plików*.

  Tu jest jeszcze problem czym wyciąć taką próbkę, żeby przy samym
cięciu nie rekonwertowało. Znaczy trzeba pilnować czy program
to "umie" i czy tak zrobi (oczywiście od "klatki pełnej",
jak jest jedna na dwie minuty to może być problem).
  No i wiadomo - miejsce "auto z przeciwka" :) (na którym najlepiej
widać dlaczego "nowe lepsze" kodeki wcale nie są takie lepsze)

pzdr, Gotfryd

Jaką kamerę samochodową?