Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?

Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?

Data: 2012-08-01 11:10:51
Autor: ojciecc
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-07-31 21:55, ojciecc pisze:
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?

Poradnik

http://jazdapopijanemu.pl/poradnik-rowerzysty-zatrzymanego-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu/

Wynika z niego że nie jest tak jak sie wszystkim wydaje. Zabieranie prawo jazdy nie jest już obligatoryjne jednak Sędzia może nadal zdecydować o jego zabraniu (zależy od jego dobrej woli) Krótko: Nadal za jedno piwo na rowerze można stracić Prawo Jazdy samochodem.

Data: 2012-08-01 11:46:06
Autor: bans
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 11:10, ojciecc pisze:

http://jazdapopijanemu.pl/poradnik-rowerzysty-zatrzymanego-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu/


Niestety, stracilem cierpliwośc szukając przycisku "zamknij", aby zlikwidować okienko ze zdjęciem jakiegos wikarego, zapraszajacego do kliknięcie w jego "funpage".


--
bans

Data: 2012-08-01 11:50:55
Autor: ojciecc
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 11:46, bans pisze:
W dniu 2012-08-01 11:10, ojciecc pisze:

http://jazdapopijanemu.pl/poradnik-rowerzysty-zatrzymanego-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu/



Niestety, stracilem cierpliwośc szukając przycisku "zamknij", aby
zlikwidować okienko ze zdjęciem jakiegos wikarego, zapraszajacego do
kliknięcie w jego "funpage".


Masz coś nie tak z przeglądarką!
Najważniejsze! -  nie podpisywać dobrowolnie oświadczenia o winie! Policjanty (te głupsze bo wiem że są prawdziwi Policjanci i dla nich szacunek) przetrzymują bez prawnie na komisariacie aż do przyznania się do winy(zesrano rowerzysty nie zgłaszają takich zdarzeń do sądu).

Data: 2012-08-01 12:09:35
Autor: bans
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 11:50, ojciecc pisze:

Masz coś nie tak z przeglądarką!


Za drugim razem udało się.

Najważniejsze! -  nie podpisywać dobrowolnie oświadczenia o winie!

Tak jest, dobra rada.

Ale czytając komentarze jestem załamany - co za bydło... Mówię o pytających o rade. Złapany pod pwływem raz, drugi, wyrok w zawieszeniu... i wsiada na rower po piwie...



--
bans

Data: 2012-08-01 12:15:54
Autor: Marek
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
bans wrote:
Ale czytając komentarze jestem załamany - co za bydło... Mówię o pytających o rade. Złapany pod pwływem raz, drugi, wyrok w zawieszeniu... i wsiada na rower po piwie...

I pyta jeszcze o najlepszą linię obrony.

Proponuję linię obrony taką jak dopuszczone w prawie anglosaskim: impuls nie do pohamowania!

Marek

Data: 2012-08-01 12:40:55
Autor: MichałG
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
Marek pisze:
bans wrote:
Ale czytając komentarze jestem załamany - co za bydło... Mówię o pytających o rade. Złapany pod pwływem raz, drugi, wyrok w zawieszeniu... i wsiada na rower po piwie...

I pyta jeszcze o najlepszą linię obrony.

Proponuję linię obrony taką jak dopuszczone w prawie anglosaskim: impuls nie do pohamowania!
Wystarczy pomrocznośc jasna...

Data: 2012-08-01 12:45:18
Autor: ojciecc
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 12:15, Marek pisze:
bans wrote:
Ale czytając komentarze jestem załamany - co za bydło... Mówię o
pytających o rade. Złapany pod pwływem raz, drugi, wyrok w
zawieszeniu... i wsiada na rower po piwie...

I pyta jeszcze o najlepszą linię obrony.

Proponuję linię obrony taką jak dopuszczone w prawie anglosaskim: impuls
nie do pohamowania!

Marek

Czytaj ze zrozumieniem i myśl o konsekwencjach -  jak to juĹź ktoś napisał w "samochodzie by go nie skontrolowali";/

Adam Łaczek: Czy w Niemczech macie tak liberalne prawo, bo żaden Niemiec nie wsiądzie na rower po spożyciu alkoholu? Naprawdę jesteście tacy święci?

Konrad Krause: Oczywiście, że nie. Wręcz przeciwnie: w Niemczech możesz jeździć na rowerze do 1,6‰ tak długo, jak jesteś w stanie robić to prawidłowo i bez wypadku. Liberalne prawo skutkuje tym, że ludzie jadąc do knajpy odstawiają samochody i jadą na rowerach. To wybór mniejszego zła, bo jeśli wprowadzilibyśmy jednolite przepisy dla wszystkich nietrzeźwych, to znaczna część z ludzi, która teraz jeździ nietrzeźwa na rowerach przesiądzie się do samochodów, co przyczyni się do większej liczby zabitych i ciężko rannych na drogach.

źródło: http://przewodnik.onet.pl/reportaze/rower-i-alkohol-niemiecka-kultura,1,5184608,artykul.html

Data: 2012-08-01 12:32:04
Autor: ojciecc
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 12:09, bans pisze:
W dniu 2012-08-01 11:50, ojciecc pisze:

Masz coś nie tak z przeglądarką!


Za drugim razem udało się.

Najważniejsze! -  nie podpisywać dobrowolnie oświadczenia o winie!

Tak jest, dobra rada.

Ale czytając komentarze jestem załamany - co za bydło... Mówię o
pytających o rade. Złapany pod pwływem raz, drugi, wyrok w
zawieszeniu... i wsiada na rower po piwie...




Inny jeździ cały czas nawalony jak prosiak i go nie zatrzymują. Inny zjaramy jeździ a Policja nie robi narkotesterów rowerzystą. Indywidualna sprawa osoby. Jak widzisz, jak masz pieniążki to możesz wyjść z sytuacji bez komplikacji.

Data: 2012-08-01 12:40:18
Autor: Alfer_z_pracy
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
ojciecc napisał:
zjaramy jeździ a Policja nie robi narkotesterów rowerzystą

Ładnie piszesz. Fajnie się czyta. I nawet daje radę zrozumieć :)

A.

Data: 2012-08-01 13:14:05
Autor: bans
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 12:32, ojciecc pisze:

a Policja nie robi narkotesterów rowerzystą.

Hm, widziałem coś takiego w "Trainspotting" - dealerzy mieli ze sobą ćpuna, który służył im do oceniania kupowanego towaru. Ale czemu miałby być rowerzystą?

Albo nie, inaczej - policyjny narkotester w nagrodę za wyniki dostaje od komendanta rower i zostaje rowerzystą?


--
bans

Data: 2012-08-01 12:20:08
Autor: de Fresz
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
On 2012-08-01 11:10:51 +0200, ojciecc <dr@op.pl> said:

Zabieranie prawo jazdy nie jest już obligatoryjne jednak Sędzia może nadal zdecydować o jego zabraniu (zależy od jego dobrej woli)

AFAIK Sąd Najwyższy podważył zasadność odbierania prawa jazdy i obecnie już Sądy Rejonowe tego nie praktykują (choć zawsze można trafić na niedouczonego sędziego, w najniższych instancjach to nic niezwykłego).


Krótko: Nadal za jedno piwo na rowerze można stracić Prawo Jazdy samochodem.

Nie. I w większości przypadków jedno piwo 0,5 l mieści w widełkach 0,2 promila, więc jeśli nawet coś wyjdzie, to wykroczenie (jazda po spożyciu).

--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2012-08-01 12:24:06
Autor: bans
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 12:20, de Fresz pisze:

Nie. I w większości przypadków jedno piwo 0,5 l mieści w widełkach 0,2
promila,

Nie bardzo, w zależności od tempa wypicia tego piwa, masy pijącego i czasu badania możesz i ponad 0,4 wyciągnąć.


--
bans

Data: 2012-08-01 12:29:33
Autor: ojciecc
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 12:24, bans pisze:
W dniu 2012-08-01 12:20, de Fresz pisze:

Nie. I w większości przypadków jedno piwo 0,5 l mieści w widełkach 0,2
promila,

Nie bardzo, w zależności od tempa wypicia tego piwa, masy pijącego i
czasu badania możesz i ponad 0,4 wyciągnąć.


dokładnie

Data: 2012-08-01 15:11:59
Autor: MichałG
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
ojciecc pisze:
W dniu 2012-08-01 12:24, bans pisze:
W dniu 2012-08-01 12:20, de Fresz pisze:

Nie. I w większości przypadków jedno piwo 0,5 l mieści w widełkach 0,2
promila,

Nie bardzo, w zależności od tempa wypicia tego piwa, masy pijącego i
czasu badania możesz i ponad 0,4 wyciągnąć.


dokładnie
ale piszemy o męzczyznach a nie pokurczach...... ;0)

Data: 2012-08-01 15:55:41
Autor: bans
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 15:11, MichałG pisze:

ale piszemy o męzczyznach a nie pokurczach...... ;0)

80kg to pokurcz?


--
bans

Data: 2012-08-01 15:57:16
Autor: johnkelly
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 15:55, bans pisze:
W dniu 2012-08-01 15:11, MichałG pisze:

ale piszemy o męzczyznach a nie pokurczach...... ;0)

80kg to pokurcz?

Zależy od mocy piwa.


Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2012-08-02 07:52:54
Autor: bans
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 15:57, johnkelly pisze:

80kg to pokurcz?

Zależy od mocy piwa.


Mówimy o standardowym około 5%, zlituj się, nie zaczynaj typowej internetowej tetrapiloktomii.


--
bans

Data: 2012-08-02 08:15:51
Autor: MichałG
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
bans pisze:
W dniu 2012-08-01 15:11, MichałG pisze:

ale piszemy o męzczyznach a nie pokurczach...... ;0)

80kg to pokurcz?


pewna znajoma pani mówiła, że meżczyzna zaczyna sie od 185cm (wzrostu- żeby nie było..... ;) ) i 100 kg.... Jestem skłonny sie zgodzic .....;)
A i rachunki dot stezenia alkoholu  wtedy latwiejsze...... ;)

--
Miłego
Michał

Data: 2012-08-01 16:35:22
Autor: ojciecc
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 15:11, MichałG pisze:
ojciecc pisze:
W dniu 2012-08-01 12:24, bans pisze:
W dniu 2012-08-01 12:20, de Fresz pisze:

Nie. I w większości przypadków jedno piwo 0,5 l mieści w widełkach 0,2
promila,

Nie bardzo, w zależności od tempa wypicia tego piwa, masy pijącego i
czasu badania możesz i ponad 0,4 wyciągnąć.


dokładnie
ale piszemy o męzczyznach a nie pokurczach...... ;0)
Znajomy ze szkoły jazdy ma kolegę który: pije wódkę z 2 towarzyszami o 20:00 dnia 1 w ilości 1 litra na głowę, libacja kończy się o 23:30 ,dnia 2 o godzinie 12:00 towarzysze mają 0,0 promila a ów zawodnik ma 4 promile i niszczy alkomat. Chłop przestraszony robi badanie watrąby, nic nie wskazuje zę jego organ był uszkodzony. No i co na to powiesz?

Znam osobiście człowieka który po 2 piwach nie pamięta na drugi dzień co robił. I co ty na to?

Data: 2012-08-01 07:58:22
Autor: WS
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
On 1 Sie, 16:35, ojciecc <d...@op.pl> wrote:

Znajomy ze szkoły jazdy ma kolegę który: pije wódkę z 2 towarzyszami o
20:00 dnia 1 w ilości 1 litra na głowę, libacja kończy się o 23:30 ,dnia
2 o godzinie 12:00 towarzysze mają 0,0 promila a ów zawodnik ma 4
promile i niszczy alkomat. Chłop przestraszony robi badanie watrąby, nic
nie wskazuje zę jego organ był uszkodzony. No i co na to powiesz?

Ze ci dwaj klamali ;)
Wg ogolnodostepnego "alkoholowego liczydelka" zakladajac, ze od 20
przez cztery godziny pili po 5x50ml 40% wodki na godzine (czyli do 24
litr) to wychodzi na drugi dzien o 12:00 4,3 promila ;) dla 80kg
chlopa

WS

Data: 2012-08-01 18:37:08
Autor: mt
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 16:35, ojciecc pisze:

Znajomy ze szkoły jazdy ma kolegę który: pije wódkę z 2 towarzyszami o
20:00 dnia 1 w ilości 1 litra na głowę, libacja kończy się o 23:30 ,dnia
2 o godzinie 12:00 towarzysze mają 0,0 promila a ów zawodnik ma 4
promile i niszczy alkomat. Chłop przestraszony robi badanie watrąby, nic
nie wskazuje zę jego organ był uszkodzony. No i co na to powiesz?

Że to bardzo, ale to bardzo mało prawdopodobne, aby ci dwaj po 12 godzinach od wypicia litra mieli po 0,0. Wszyscy trzej na tym samym alkomacie mierzyli? No i co to za alkomat, który pada przy 4 promilach?

Znam osobiście człowieka który po 2 piwach nie pamięta na drugi dzień co
robił. I co ty na to?

Że to nie ma nic do rzeczy, można nic nie pamiętać mając 1 promil, a można pamiętać wszystko mając 3, czego to niby ma dowodzić?

--
marcin

Data: 2012-08-01 22:18:25
Autor: ojciecc
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 18:37, mt pisze:
W dniu 2012-08-01 16:35, ojciecc pisze:

Znajomy ze szkoły jazdy ma kolegę który: pije wódkę z 2 towarzyszami o
20:00 dnia 1 w ilości 1 litra na głowę, libacja kończy się o 23:30 ,dnia
2 o godzinie 12:00 towarzysze mają 0,0 promila a ów zawodnik ma 4
promile i niszczy alkomat. Chłop przestraszony robi badanie watrąby, nic
nie wskazuje zę jego organ był uszkodzony. No i co na to powiesz?

Że to bardzo, ale to bardzo mało prawdopodobne, aby ci dwaj po 12
godzinach od wypicia litra mieli po 0,0. Wszyscy trzej na tym samym
alkomacie mierzyli? No i co to za alkomat, który pada przy 4 promilach?

Znam osobiście człowieka który po 2 piwach nie pamięta na drugi dzień co
robił. I co ty na to?

Że to nie ma nic do rzeczy, można nic nie pamiętać mając 1 promil, a
można pamiętać wszystko mając 3, czego to niby ma dowodzić?


Że wolty i oddziaływanie na organizm to indywidualne cechy oganizmu i nie można generalizować że pijesz browara i masz 0,2.

Data: 2012-08-02 07:53:38
Autor: bans
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 16:35, ojciecc pisze:

 ma 4
promile i niszczy alkomat.

Nie pisz głupot.


--
bans

Data: 2012-08-02 08:17:30
Autor: MichałG
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
ojciecc pisze:
W dniu 2012-08-01 15:11, MichałG pisze:
ojciecc pisze:
W dniu 2012-08-01 12:24, bans pisze:
W dniu 2012-08-01 12:20, de Fresz pisze:

Nie. I w większości przypadków jedno piwo 0,5 l mieści w widełkach 0,2
promila,



Znam osobiście człowieka który po 2 piwach nie pamięta na drugi dzień co robił. I co ty na to?


a ja znam takiego co pamieta... ;) I co Ty na to? ;)

Data: 2012-08-03 17:27:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
On Wed, 1 Aug 2012, ojciecc wrote:

Znam osobiście człowieka który po 2 piwach nie pamięta na drugi dzień co
robił. I co ty na to?

  Tak sobie gdybnę, że pracownicy wymiaru sprawiedliwości znają całkiem
dużo ludzi, którzy bez żadnego piwa nijak nie umieją sobie przypomnieć
co robili poprzedniego dnia ;)
  Musiałbyś mu zrobić jakiś test obiektywny, skutkujący reakcją na
informację lub zdarzenie którego wcześniej nie mógł znać.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-03 16:15:18
Autor: Ignac
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
On Wed, 1 Aug 2012, ojciecc wrote:

> Znam osobiście człowieka który po 2 piwach nie pamięta na drugi dzień co
> robił. I co ty na to?

Tym się objawia (chyba) ostatnie stadium alkoholizmu


  Musiałbyś mu zrobić jakiś test obiektywny, skutkujący reakcją na
informację lub zdarzenie którego wcześniej nie mógł znać.


Np.taka informacja,chłopie przecież ty wczoraj nie piłeś,więc nie mów
że nic nie pamiętasz,bo nie jechałeś na rowerze a mimo to policja cię złapała
Musisz przestać pić.

 Ignac


--


Data: 2012-08-01 12:29:17
Autor: ojciecc
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?

Nie. I w większości przypadków jedno piwo 0,5 l mieści w widełkach 0,2
promila, więc jeśli nawet coś wyjdzie, to wykroczenie (jazda po spożyciu).


Pierdoły! Zależne od budowy ciała i wątroby!

Data: 2012-08-01 12:39:18
Autor: Olivander
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
ojciecc <dr@op.pl> napisał(a):
Pierdoły! Zależne od budowy ciała i wątroby!
od używanej przerzutki (i pci, rowerzysty, nie przerzutki) :-)

A mnie najbardziej dziwi, że młodzi, silni, muskularni rowerzyści dają się w
ogóle łapać PIESZYM policjantom/strażnikom.

Niedawno starsiawy znajomy przejechał czerwone światło ze stojącym tam
radiowozem drogówki na czele sznura samochodów. Jechał składaczkiem, totalnym
dezelem, ale na trzeźwiuteńko. Radiowóz zaraz za skrzyżowaniem z piskiem
wjechał na chodnik, policjant wysiadał i unosił rękę do zatrzymania. Dalej znajomy nie wie, bo zrobił zwrot o 180stopni, wjechał na chodnik i
pojechał sobie precz. Niezbyt szybko (jego rower by się rozpadł), ale policja
musiała by pojechać pod prąd kawalkady samochodów, lub za nim biegać, by go
dorwać. Ponoć słyszał nawet włączoną syrenę, jak już skręcił w boczną uliczkę,
ale w to już mu nie wierzę, a myślę, że policja machnęła na niego ręką, choć
jak nic dostał by słony mandat.

Nim policja nie zacznie jeździć rowerami, rowerzystę może złapać tylko
mobilizacja kilku [nastu] samochodów i pieszych patroli. Chyba, że go
odstrzelą. Nawet motocykl nie przejedzie po schodach, nie wjedzie do metra,
nie przejedzie przez krzaki. A nawet koń zmęczy się pościgiem przy marnych
30km/h. Dziwię się, że się zatrzymują do kontroli, tym bardziej gdy jadą "na cyku".

--


Data: 2012-08-01 16:41:24
Autor: ojciecc
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
W dniu 2012-08-01 14:39, Olivander pisze:
ojciecc <dr@op.pl> napisał(a):
Pierdoły! Zależne od budowy ciała i wątroby!
od używanej przerzutki (i pci, rowerzysty, nie przerzutki) :-)

A mnie najbardziej dziwi, że młodzi, silni, muskularni rowerzyści dają się w
ogóle łapać PIESZYM policjantom/strażnikom.

Podchodzą z zaskoczenia, kiedyś we Wrocławiu na placu Wolności ktoś woła Panowie Panowie miłym głosem, myślę chłop chce żeby mu pomóc.Jest ciemno, podchodzi Pan w ciemnym stroju dopiero zauważam pagony;] i się zaczyna ile piw było...

Niedawno starsiawy znajomy przejechał czerwone światło ze stojącym tam
radiowozem drogówki na czele sznura samochodów. Jechał składaczkiem, totalnym
dezelem, ale na trzeźwiuteńko. Radiowóz zaraz za skrzyżowaniem z piskiem
wjechał na chodnik, policjant wysiadał i unosił rękę do zatrzymania.

Dalej znajomy nie wie, bo zrobił zwrot o 180stopni, wjechał na chodnik i
pojechał sobie precz. Niezbyt szybko (jego rower by się rozpadł), ale policja
musiała by pojechać pod prąd kawalkady samochodów, lub za nim biegać, by go
dorwać. Ponoć słyszał nawet włączoną syrenę, jak już skręcił w boczną uliczkę,
ale w to już mu nie wierzę, a myślę, że policja machnęła na niego ręką, choć
jak nic dostał by słony mandat.

Nim policja nie zacznie jeździć rowerami, rowerzystę może złapać tylko
mobilizacja kilku [nastu] samochodów i pieszych patroli. Chyba, że go
odstrzelą. Nawet motocykl nie przejedzie po schodach, nie wjedzie do metra,
nie przejedzie przez krzaki. A nawet koń zmęczy się pościgiem przy marnych
30km/h.

Dziwię się, że się zatrzymują do kontroli, tym bardziej gdy jadą "na cyku".


Kto powiedział że Policjanty łapią tak chuliganów? Zwykle zatrzymują grzecznych chłopców.;]

Data: 2012-08-01 18:50:20
Autor: Shrek
Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?
On 2012-08-01 14:39, Olivander wrote:
ojciecc <dr@op.pl> napisał(a):
Pierdoły! Zależne od budowy ciała i wątroby!
od używanej przerzutki (i pci, rowerzysty, nie przerzutki) :-)

A mnie najbardziej dziwi, że młodzi, silni, muskularni rowerzyści dają się w
ogóle łapać PIESZYM policjantom/strażnikom.

Przede wszystkim, to skoro mając 0,21 odpowiadamy za prowadzenie pojazdu, to nalezy zatrzymać pojazd. A to pewna procedura, której większośc krawężników i SM nie potrafi i nie jest w stanie przeprowadzić (lizak, latarka w nocy). Wiem, że to nawoływanie do anarchii, ale skoro służby twierdzą, że jesteśmy groźni, bo prowadzimy _pojazd_, no to ze wszystkimi tego konsekwencjami. Czy gdzieś się mylę?

Shrek.

Jaka kara jest obecnie za 2 piwa na rowerze?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona