Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?

Data: 2010-10-02 11:56:05
Autor: jeo stancey
Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?
Jaką kartę WiFi z bezproblemowym wsparciem przez jądro Linuksa ktoś by
mógł polecić?
Jak NAJTAŃSZA, tylko do rutera domowego w celach internetowych.
I taka żeby bez kłopotu dało się ją gdzieś kupić.

Jak się miałem okazję przekonać to ważne co sie wybierze. Raz bez
zastanowienia kupiłem w sklepie: TL-WN350G
nie dość, że nie było szansy tego uruchomić pod Linuksem to także
ZAWIESZAŁA system pod windowsXP. Potem wyczytałem w różnych forach, że
to znane problemy z tą kartą i, że ponoć ciężko ją zmusić do
działania...

Data: 2010-10-02 21:00:42
Autor: qwerty
Użytkownik "jeo stancey"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:527cdced-a4f3-4d2a-a39d-59b73664f1fe@a15g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

Obojętnie, czy będzie na broadcom, czy atheros. Pamiętaj, aby odpowiednio skonfigurować.

Data: 2010-10-02 12:02:29
Autor: jeo stancey
On Oct 2, 8:00 pm, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Obojętnie, czy będzie na broadcom, czy atheros. Pamiętaj, aby odpowiednio
skonfigurować.

Tak zupełnie obojętne który model z tych 2 firm?

Data: 2010-10-02 21:11:53
Autor: qwerty
Użytkownik "jeo stancey"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:004f5ffb-be33-40ed-b086-ac6cda021d8a@28g2000yqm.googlegroups.com...

On Oct 2, 8:00 pm, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Obojętnie, czy będzie na broadcom, czy atheros. Pamiętaj, aby odpowiednio
skonfigurować.

Tak zupełnie obojętne który model z tych 2 firm?

Openwrt je obsługuje.

Data: 2010-10-02 12:32:46
Autor: jeo stancey
On Oct 2, 8:11 pm, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
> Obojętnie, czy będzie na broadcom, czy atheros.

Ale nie mogę znaleźć w najbliższym sklepie tego.
A coś takiego:
http://comprix-pclweb.systemb2b.com/pricelist/item.aspx?PID=C1062001
lub
http://comprix-pclweb.systemb2b.com/pricelist/item.aspx?PID=C0409406
czy będzie chodzić?

Data: 2010-10-02 21:29:53
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2010-10-02 21:00, qwerty pisze:

Obojętnie, czy będzie na broadcom, czy atheros. Pamiętaj, aby
odpowiednio skonfigurować.

Przeciez TL-WN350G jest na Atherosie i dziala na 100% pod Linuxem. Po prostu trzeba potrafic skonfigurowac. O problemach pod Win tez nie slyszalem, uzywam TL-WN551G i nie ma zadnych problemow.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-10-02 12:48:40
Autor: jeo stancey
Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?
On Oct 2, 8:29 pm, Maciej Browarczyk <maciekNOS...@NOSPAMwiedzmin.org>
wrote:
> [...]

> odpowiednio skonfigurować.

Przeciez TL-WN350G jest na Atherosie i dziala na 100% pod Linuxem. Po

"potrafić" czyli JAK?  Ja mam Gentoo i się namęczyłem, cały dzień mi
poleciał na darmo bo i tak się nie dało.

O problemach pod Win tez nie
slyszalem, uzywam TL-WN551G i nie ma zadnych problemow.

Proszę, takie coś jak tu:
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/783786.html

ja też miałem - po paru sekundach od pojawienia się sieci natępuje
DEEPFREEZE i tylko twardy reset.

Data: 2010-10-03 00:08:38
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2010-10-02 21:48, jeo stancey pisze:

"potrafić" czyli JAK?  Ja mam Gentoo i się namęczyłem, cały dzień mi
poleciał na darmo bo i tak się nie dało.

No nie wiem, nie uzywam Gentoo, masz jakies wieksze doswiadczenie z Linuxem? Bo mi do tej pory zawsze "udawalo sie" uruchomic praktycznie wszystkie urzadzenia. Co oznacza wlasciwie "nie dalo sie"?

ja też miałem - po paru sekundach od pojawienia się sieci natępuje
DEEPFREEZE i tylko twardy reset.

IMHO kwestia sterownikow, ew. konfliktu sprzetu, ktorego niestety nie da sie przewidziec kupujac karte, zdarza sie czasem.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-10-04 15:29:22
Autor: jeo stancey
Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?
On Oct 2, 11:08 pm, Maciej Browarczyk
<maciekNOS...@NOSPAMwiedzmin.org> wrote:
> ja też miałem - po paru sekundach od pojawienia się sieci natępuje
> DEEPFREEZE i tylko twardy reset.

IMHO kwestia sterownikow,

Sterowniki (do MSwindows) są standardowo dostarczane przez producenta,
nawet w pudełku z kartą wifi jest CD. Przeszukałem cały internet i nic
innego nie udało się znaleźć, co najwyżej poprzednie wersje tych
sterowników. Problem więc chyba nie w sterownikach jest?

ew. konfliktu sprzetu, ktorego niestety nie da
sie przewidziec kupujac karte, zdarza sie czasem.

Czyli pewnie o TO TU chodzi! Ale co można z tym zrobić? Ponoć da się w
BIOSie poprzestawiać prerwania itp. Tylko szczerze pojęcia ni mam jak
się do tego zabrać?
Albo w ogóle wcześniej jakoś zdiagnozować jakimś programem które
przerwanie jest przedmiotem konfliktu i którego składnika sprzętu
dokładnie?
Jeśli ktoś coś wie to BŁAGAM O POMOC!

Data: 2010-10-04 19:05:38
Autor: jeo stancey
Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?
On 5 Paź, 00:30, vDon <vondona...@onet.eu> wrote:
Mało prawdopodobne. Ale zawsze możesz spróbować najnowsze stery pod
Windows, tak na wszelki wypadek. Znajdziesz je np. podhttp://www.atheros.cz/.

Sprawdziłem, okazuje się, że są to te same pliki sterowników co są
podane stronie producenta:
http://www.tp-link.com/products/productDetails.asp?pmodel=TL%2DWN350GD
Tak więc nic tą drogą się nie zyska. Chyba, że warto bawić się z
przeszłymi wersjami sterowników?

Najprościej - spróbuj "powachlować" kartą po dostępnych slotach PCI.
Konflikty przerwań przy kartach WiFi na tym złączu niestety się
zdarzają. Dużo zależy od płyty głównej, sposobu "rozparcelowania"
przerwań między konkretne sloty, ich współdzielenia. Warto przestudiować
manual pod tym kątem. Powodzenia!

Sugerujesz, że przełożenie karty do innego slotu PCI może sprawić, że
uniknie się konfliktującego przerwania?
Jeśli tak to nie ma sprawy, mogę sprawdzić wszystkie sloty PCI!
Ale czy może zdarzyć się, że wszystkie sloty PCI mają ten konflikt?

I jeszcze jedno pytanie:  czy to zależy od systemu operacyjnego? Jeśli
już jest ten konflikt pod XP to czy np. pod Linuksem też on wystąpi?

Data: 2010-10-05 04:28:05
Autor: Maciej Browarczyk
Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?
W dniu 10-10-05 04:05, jeo stancey pisze:

[cut]

Tak mi sie przypomnialo, przed wachlowaniem karta po slotach PCI sproboj updatowac bios plyty lub jak nie chcesz grzebac (bo mozna popsuc ;) ) to chociaz zaladuj defaultowe ustawienia biosu. IMHO cos z tego powinno pomoc.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-10-05 08:41:47
Autor: jeo stancey
Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?
On Oct 5, 3:28 am, Maciej Browarczyk <maciekNOS...@NOSPAMwiedzmin.org>
wrote:
Tak mi sie przypomnialo, przed wachlowaniem karta po slotach PCI sproboj
updatowac bios plyty lub jak nie chcesz grzebac (bo mozna popsuc ;) )

wydaje mi się, że mam apdejtowane na maksa (sam o to zadbałem dużo
wcześniej)

a... nie odpowiedziałeś czy to jest niezależne od ytemu operacyjnego?
Czyli jak jest już ten konflikt z przerwaniami to będzie on występował
na każdym systemie operacyjnym, zarówno XP, 2000 jak i na Linukie?

to chociaz zaladuj defaultowe ustawienia biosu.

ja raczej wcześniej (dużo przedtem) powyłączałem w BIOSie wszystkie
niepotrzebne/nieużywane peryferia: FDD, wszystkie porty szeregowe/
równoległe, dżojstki itp. (w sumie wszystko czego nie używam!)
Czy sądzisz, że to mogło zakłócić przydzielenie przerwań? Bo trochę
nie chce mi się tego reetować i potem zaczynać zabawy od początku....

IMHO cos z tego powinno pomoc.

Odnalazłem w sieci jeszcze takie spostrzeżenie:
o co chodzi temu odpowiadającemu o opcjach w BIOSie "PIC/APIC"?
A jednak sugerują żeby "pogrzebać" w ustawieniach BIOSu?

Data: 2010-10-05 08:46:08
Autor: jeo stancey
Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?
Odnalazłem w sieci jeszcze takie spostrzeżenie:

ale on pisze, że wyłączył kartę dźwiękową w Menedżerze Urządzeń a nie
w BIOSie... Czy nie lepiej to zrobić w BIOSie?

Data: 2010-10-05 12:17:55
Autor: jeo stancey
On Oct 5, 4:46 pm, jeo stancey <jeostan...@gmail.com> wrote:
> Odnalazłem w sieci jeszcze takie spostrzeżenie:
>http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1595654.html

No niestety, odwiedziłem kartą możliwie wszystkie sloty PCI ale ciągle
to samo: karta się aktywuje, pojawia się sieć, ikonka po prawej na
pasku pokazuje "wykryto sieci", nawet czasem zdąży uzyskać połączenie
ze skonfigurowaną siecią - ale po 1-2 sekundach obraz na monitorze
ulega ZAMROŻENIU! tzn. zero reakcji na poruszanie myszką czy
klawiaturą, słychac tylko jak przyszpiesza wentylator więc CPU
szaleje, ale obraz jest idealnie nieruchomy jak na fotografii. Po
prostu FREEZE!

Aha, dodam może, że tuż przed tym zamrożeniem zdążyłem odczytać w
Menedżerze Urządzeń, że IRQ dla tej karty to 4 - lecz z uwagą "no
conflicts" - co więc dalej robić? Czy jakies przełączanie w BIOSie cos
pomoże? Jest tam cały szereg opcji co do przydzielania IRQ ale tych
opcji jest trochę za dużo i przyznam, że nie mogę ich zrozumieć....

Popróbowałem także w Menedżerze Urządzeń powyłączać coniektóre
"urządzenia", część z nich jest mi oobiście nieznana (np. co znaczy
SANDRA?) ale pomimo, że unieczynniłem w tym sposób TCPIP to i tak z
momentem kiedy dioda w karcie się zapala to komputer się zamraża... :(

POMOCY!

Data: 2010-10-06 10:12:24
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?
Dnia 2010-10-05, o godz. 12:17:55
jeo stancey <jeostancey@gmail.com> napisał(a):

Aha, dodam może, że tuż przed tym zamrożeniem zdążyłem odczytać w
Menedżerze Urządzeń, że IRQ dla tej karty to 4 - lecz z uwagą "no
conflicts" - co więc dalej robić?

Nie wiem na ile to pomoże ale IRQ 4 (i adres 3F8) było i chyba nadal
jest dość sztywno przydzielane dla COM1.

Zdrówko

Data: 2010-10-05 21:13:51
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 10-10-05 17:46, jeo stancey pisze:

ale on pisze, że wyłączył kartę dźwiękową w Menedżerze Urządzeń a nie
w BIOSie... Czy nie lepiej to zrobić w BIOSie?

Wydaje mi sie, ze lepiej w biosie wylaczyc. Co do resetu biosu, zapisz sobie obecna konfiguracje (chyba, ze Twoja plyta tego nie oferuje, moja, wiekowa ma mozliwosc zapisania dwoch roznych konfiguracji biosu) i wtedy zresetuj, powinno pomoc. Co do przerwan (sprzetowych?) to wydaje mi sie, ze bez roznicy jaki system ale moge sie mylic i opowiadac glupoty.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-10-03 00:12:08
Autor: Maciej Browarczyk
Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?
W dniu 2010-10-02 21:48, jeo stancey pisze:

"potrafić" czyli JAK?  Ja mam Gentoo i się namęczyłem, cały dzień mi
poleciał na darmo bo i tak się nie dało.

O, patrz, znalazlem, ze jednak innym dziala http://chwdp.org/d2c880
Czyli po prostu jednak nie potrafisz poprawnie skonfigurowac, tak jak mi sie wydawalo, bo karty na chipach Atherosa to jedne z lepszych i lubianych przez Linuxowcow.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-10-03 10:11:10
Autor: konieczko

http://madwifi-project.org/wiki/Compatibility

Data: 2010-10-03 11:55:46
Autor: Maru
W dniu 02.10.2010 20:56, jeo stancey pisze:
[...]

Jeśli nie musi być konieczne PCI to może pod USB?

http://linux-wless.passys.nl/query_alles.php

Bezproblemowo działają na chipsecie Zydas, wprawdzie trzeba doinstalować tą paczkę, ale jest w głównym repo i praktycznie automatycznie jest instalowana po wykryciu urządzenia. Na tym chipsecie jest oparty m.in. wifi usb pod liveboxa.

Data: 2010-10-04 15:59:55
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?
Dnia 2010-10-02, o godz. 11:56:05
[...]

Mam w kilku komputerach z Mikrotikiem i Ubuntu karty GIGABYTE
GN-WP01GS. Działały z tzw. palca.

Zdrówko

Jaka karta WiFi na PCI do Linuksa?