Jaka karta do Francji?

Data: 2009-07-21 12:51:50
Autor: Artur Czeczko
Jaka karta do Francji?
Cze¶ć,

Pytanie do tych, którzy bywaj± we Francji: Jaka karta wydana przez
polski bank najlepiej się tam sprawdzi? Spędziłem tam ostatnio tydzień,
posiadaj±c Mastercard Millennium i Visę Electron Inteligo i taki
zestaw nie bardzo dał radę.
Najpierw, jeszcze w Polsce, chciałem kupić bilety na TGV. Rezerwacja
miejsc, płatno¶ć kart± przez internet - bez problemu. Gorzej
z odbiorem biletów. Jedn± z opcji było wydrukowanie biletów
w terminalu samoobsługowym na dowolnym dworcu, z użyciem tej samej
karty, któr± była dokonana płatno¶ć. Ale z zastrzeżeniem, że musi
to być karta z chipem. Nic to, skorzystałem z opcji wysyłki biletów
poczt±.
Metro w Lyonie - s± automaty do sprzedaży biletów. Można zapłacić
monetami lub kart±. Żadna z moich kart nie zadziałała.
Kolejna sytuacja - w Lyonie jest bardzo fajna bezobsługowa
wypożyczalnia rowerów. Trzeba użyć karty, na któr± jest zakładana
blokada na 150 euro. Je¶li rower nie zginie, blokada jest zdejmowana.
I też nie zadziałała żadna z moich kart. :(
Ponieważ najprawdopodobniej nie był to mój ostatni pobyt we Francji,
chciałbym następnym razem mieć kartę, która będzie miała mniej
ograniczeń. Pierwszym tropem jest to, że musi to być karta z chipem.
Czy to wystarczy, żeby karta działała "wszędzie"? Zauważyłem też, że
wszędzie, gdzie s± przyjmowane płatno¶ci kart±, widnieje logo CB (jak
np. tu:  http://www.graines-de-tortue.com/contents/media/paiement.jpg).
Pewnie w Polsce nie dostanę nigdzie takiej karty?
A więc co by¶cie polecili?

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-21 05:59:18
Autor: bradley.st
Jaka karta do Francji?
On 21 Lip, 06:51, Artur Czeczko <a.czec...@wyciepaj.student.uw.edu.pl>
wrote:

Pierwszym tropem jest to, że musi to być karta z chipem.

Zgadza sie. Nawet jezeli na drzwiach jest logo VISA lub MC, to czesto
bez "carte Ă  puce" mozna sobie co najwyzej poogladac. Moje "bezpucowe"
karty nie dzialaly nawet w muzeach, w automatach z czytnikiem do kart
stricte "magnetycznych".

Czy to wystarczy, żeby karta działała "wszędzie"?

Przy kolejnej podrozy przetestowalem dwie karty z chipem, obie nie-
francuskie, (ale tez i nie-polskie, wiec tu Ci nie pomoge) i dzialaly
"wszedzie".

Pewnie w Polsce nie dostanÄ™ nigdzie takiej karty?

Bardzo watpie, chyba ze przez jakis private banking Credit Agricole,
wiec to nie ta skala. Bo w Lukas Bank to raczej nie... :)

Jesli juz wszystko zawiedzie, to moze karta przedplacona na miejscu?
Bo otwarcia konta nie polecam, juz wolalbym leczenie kanalowe zeba.

Data: 2009-07-21 15:28:33
Autor: Artur Czeczko
Jaka karta do Francji?
bradley.st pisze:

Przy kolejnej podrozy przetestowalem dwie karty z chipem, obie nie-
francuskie, (ale tez i nie-polskie, wiec tu Ci nie pomoge) i dzialaly
"wszedzie".

To, że działają tam niefrancuskie karty z chipem, jest dla mnie
cenną informacją. Wielkie dzięki!

Jesli juz wszystko zawiedzie, to moze karta przedplacona na miejscu?
Bo otwarcia konta nie polecam, juz wolalbym leczenie kanalowe zeba.

Nie jestem aż tak zdesperowany :) Chociaż jeśli wyjadę kiedyś na dłużej
niĹĽ miesiÄ…c, to zastanowiÄ™ siÄ™ nad tym.

Najbardziej szkoda mi tej wypożyczalni rowerów. W ogóle nie zauważyłem
na automatach je obsługujących logo żadnej karty.
W sumie nawet jeśli tam działają wyłącznie francuskie "cartes bleues",
to mnie to bardzo nie dziwi. Dokładają sporo do tego interesu, więc
mogą promować swoich obywateli.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-21 17:06:23
Autor: blad
Jaka karta do Francji?
UĹĽytkownik "Artur Czeczko"
[...]

ja czytałem miesiąc temu o rowerach w Paryżu (chyba w Focusie)
i z tego co pamiętam kartę należało gdzieś jednorazowo do systemu wprowadzić
(chociażby dla tej blokady). Może nie da się tego zrobić akurat w punktach
wypoĹĽyczenia rowerĂłw a trzeba gdzie indziej.
Potem system kartę już zna i z nią działa
*** blad ***

Data: 2009-07-21 08:38:23
Autor: bradley.st
Jaka karta do Francji?
On 21 Lip, 11:06, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

ja czytałem miesi±c temu o rowerach w Paryżu (chyba w Focusie)
i z tego co pamiętam kartę należało gdzie¶ jednorazowo do systemu
wprowadzić
(chociażby dla tej blokady). Może nie da się tego zrobić akurat w
punktach
wypożyczenia rowerów a trzeba gdzie indziej.
Potem system kartę już zna i z ni± działa

Ze strony Velib wynika, ze Electron i Maestro powinny chodzic w ich
kioskach. Jezeli ma sie karte abonamentowa (Carte Vélib' 1 an), mozna
odczepic rower bezposrednio ze stojaka.

http://www.velib.paris.fr/comment_ca_marche/faq__1/velib_a_la_loupe

http://www.velib.paris.fr/comment_ca_marche/les_stations

Data: 2009-07-21 19:59:32
Autor: marco
Jaka karta do Francji?
blad pisze:
[...]

MoĹĽna w punktach wypoĹĽyczania rowerĂłw pod warunkiem posiadania karty.
Wybiera siÄ™ zakup abonamentu krĂłtkoterminowego i oprĂłcz kwoty za
abonament robiona jest blokada na 150 euro na wypadek gdyby rower nie
został zwrócony.
W przypadku abonamentĂłw krĂłtkoterminowych wypoĹĽycza siÄ™ po wprowadzeniu
numeru który dostajesz po zapłaceniu za abonament i zdefiniowanego PINu.

Generalnie na ĹĽadnym automacie w .fr nie ma loga akceptowanych kart, ale
Visa z chipem przechodzi wszędzie - w automatach RATP (komunikacja
miejska), velib (wypoĹĽyczanie rowerĂłw), McDonaldach ;) czy nawet przy
wejściu do ogrodu w Wersalu pomimo napisu, że akceptowane są tylko
francuskie karty. Co ciekawe w większości z nich transakcje polską kartą
nie były potwierdzane pinem. Francuską owszem. Nie mam pojęcia czemu.

Z paskowymi sÄ… duĹĽe problemy, nawet w tradycyjnych punktach z normalnymi
terminalami. Nie miałem ochoty dochodzić czy kwestia problemu z
użytkowaniem ich przez obsługę która rzadko widzi takie karty czy jakiś
problem systemowy, ale po 2 próbach w różnych miejscach schowałem taką
kartę głębiej do portfela ;)

--
Pozdrawiam,
MP

Data: 2009-07-21 13:59:01
Autor: MarekZ
Jaka karta do Francji?
Użytkownik "Artur Czeczko" <a.czeczko@wyciepaj.student.uw.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h446j3$5ur$1achot.icm.edu.pl...

To ich CB to chyba po prostu Cartes Banques...

We Francji nigdy nie zawiodły mnie karty ING oraz Raiffeisena. Raz czy trzy razy chyba też używałem mbankowej debetowej. Szczerze mówi±c to nigdy mnie żadna nie zawiodła, choć akurat nie używałem ani Mille alni Inteligo.

Data: 2009-07-21 05:38:52
Autor: bradley.st
Jaka karta do Francji?
On 21 Lip, 07:59, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

To ich CB to chyba po prostu Cartes Banques...

CB to Cartes Bancaires albo Carte Bleue, zalezy kogo pytasz. To logo
to Cartes Bancaires.

Data: 2009-07-21 14:45:57
Autor: MarekZ
Jaka karta do Francji?
Uzytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:78db5fca-7f57-4033-92af-2e6779926912p36g2000vbn.googlegroups.com...

CB to Cartes Bancaires albo Carte Bleue, zalezy kogo pytasz. To logo
to Cartes Bancaires.

Czyli to sa takie ich lokalne karty jak w pl byly kiedys Polcard?

Data: 2009-07-21 06:08:59
Autor: bradley.st
Jaka karta do Francji?
On 21 Lip, 08:45, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Czyli to sa takie ich lokalne karty jak w pl byly kiedys Polcard?

Wlasnie. Na ile zdolalem sie zorientowac i pamietam (bo to tak ze dwa
lata temu bylo), to CB Carte Bleue to wlasnie taka karta PolCardu.
Prawie wszystkie sa debetowe. Duzo Cartes Bleues ma jeszcze logo VISA
i wtedy dzialaja poza Francja. (Ale taki luksus kosztuje wiecej, a
przynajmniej kosztowal kiedy sie temu przygladalem.)

Wszystkie CB Cartes Bleues sa w systemie CB Cartes Bancaires, ale nie
wszystkie CB Cartes Bancaires to CB Cartes Bleues - bo moze byc na
przyklad MasterCard CB Carte Bancaire.

Proste, prawda? ;) Mam nadzieje, ze nic nie pokrecilem.

Data: 2009-07-21 15:18:54
Autor: Artur Czeczko
Jaka karta do Francji?
MarekZ pisze:

[...]

Generalnie tam gdzie obsługiwał mnie człowiek, też nie miałem
problemów. Gorzej było tam, gdzie opłatę za co¶ miał pobrać
automat. Czy płaciłe¶ w takich miejscach? I czy karty, o których
piszesz, maj± chipy?

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-07-21 15:26:51
Autor: MarekZ
Jaka karta do Francji?
Użytkownik "Artur Czeczko" <a.czeczko@wyciepaj.student.uw.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h44f6s$ckv$1achot.icm.edu.pl...

[...]

Za TGV nie płaciłem, ale za metro tak. Karty ING maj± mikroprocesory. Rajfiego mam jeszcze bez chipa, nie wiem jak teraz wydaj±.

Bierz ewentualnie w wariancie zwykłym a nie złotym (bo złote w obu bankach s± rozliczane przez USD).

Data: 2009-07-21 14:34:46
Autor: dana
Jaka karta do Francji?

Ponieważ najprawdopodobniej nie był to mój ostatni pobyt we Francji,
chciałbym następnym razem mieć kartę, która będzie miała mniej
ograniczeń. Pierwszym tropem jest to, że musi to być karta z chipem.

W 2007 używałam KK Silver MC z BZWBK i nigdy nie miałam problemów

Data: 2009-07-21 18:48:23
Autor: Rafał
Jaka karta do Francji?
Artur Czeczko pisze:
[...]

Taki zestaw dałby radę, gdyby to były karty chipowe. Jedyny automat jaki mi wzi±ł magnetyka (Polbank) to te od RER na CDG. Automaty w Paryżu chciały już tylko chipowe karty (Alior działa, ale kurs to ma ¶mieszny).

--
Raf

Data: 2013-08-20 04:08:09
Autor: kasia.mlodzianowska
Jaka karta do Francji?
Czy mozliwe jest wypozyczenie roweru miejskiego w Paryzu na stacji, na zwykła kartę debetowa visa z chipem, jeżlei posiadam zabezpieczenie 150 euro na koncie? Bo nie jest to możliwe drog± internetowa, gdyz wymagana jest karta kredytowa.

Data: 2013-08-20 13:17:50
Autor: Paweł Muszyński
Jaka karta do Francji?
W dniu 2013-08-20 13:08, kasia.mlodzianowska@gmail.com pisze:
[...]

A próbowała¶, czy kierujesz się napisem, że jest wymagana kredytowa?

Jaka karta do Francji?