Jaka karta kredytowa?

Data: 2010-03-20 18:12:30
Autor: ledres
Jaka karta kredytowa?
Witam.
Szukam karty kredytowej. Jest mi ona potrzebna glownie po to, zeby sobie pozytywna historie w BIKu zrobic, no i zeby pokorzystac z darmowego kredytu. W zwiazku z tym powinna ona miec nastepujace parametry (albo jak najwiecej z nich):

- byc za darmo albo miec latwe do spelnienia warunki zwolnienia z oplat (mysle, ze jakies 500 PLN miesiecznie nia wydam)
- miec jakies bonusy w postaci zwrotu jakiegos odsetka kwoty wydawanej nia itd.
- limit nie musi byc duzy, 5000 wystarczy
- oprocentowanie nie jest zbyt wazne, bo mam zamiar splacac ja regularnie

Wiem, ze getin juz nie ma przelewow za darmo z rachunku karty, a to byloby dla mnie idealne rozwiazanie. Czy jakis inny bank ma taka pozycje w ofercie?

Z gory dzieki za odpowiedzi.

pzdr. ledres

Data: 2010-03-20 10:37:19
Autor: Rafal M
Jaka karta kredytowa?
On 20 Mar, 18:12, ledres <lost2tegoni...@usunto.op.pl> wrote:
[...]

Polbank - KK komfortowa?
36 transakcji rocznie i karta za free, bonus w postaci zwrotu 0,62%
(po odjeciu oplaty za ubezpieczenie), calkiem przyjemny kredyt ratalny
w karcie (oprocentowanie rzeczywiste 8,50% rocznie), dobre kursy walut
(wazne przy zakupach zagranicznych), opcjonalnie 2 pln miesiecznie za
pakiet assistance.
Nie wiem tylko jak u nich wyglada ubezpieczenie od ewentualnych
tranzakcji po kradziezy karty.

Wiem, ze getin juz nie ma przelewow za darmo z rachunku karty, a to
byloby dla mnie idealne rozwiazanie. Czy jakis inny bank ma taka pozycje
w ofercie?

Juz chyba nie ma :(

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-03-20 19:06:39
Autor: Robert Kois
Jaka karta kredytowa?
Dnia Sat, 20 Mar 2010 10:37:19 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

- limit nie musi byc duzy, 5000 wystarczy
Polbank - KK komfortowa?
36 transakcji rocznie i karta za free, bonus w postaci zwrotu 0,62%

Akurat od 5000 limitu mozna brać golda, zwracają 0,9%. Jedyna różnica to 60
transakcji rocznie do zrobienia.

--
Kojer

Data: 2010-03-21 00:27:00
Autor: witrak()
Jaka karta kredytowa?
On 2010-03-20 18:37, Rafal M wrote:

Wiem, ze getin juz nie ma przelewow za darmo z rachunku karty, a to
byloby dla mnie idealne rozwiazanie. Czy jakis inny bank ma taka pozycje
w ofercie?

Juz chyba nie ma :(

Chyba Citi ? A przynajmniej miesiąc temu gold miał...

witrak()

Data: 2010-03-20 19:17:11
Autor: Robert Wicik
Jaka karta kredytowa?
Data: 2010-03-21 12:10:53
Autor: azot
Jaka karta kredytowa?

Użytkownik "Robert Wicik" <rwicik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ho33f8$9r8$1news.onet.pl...
https://www.keepitsimple.pl/

Ciekwy punkt regulaminu karty:
6. Klienta obciążają Transakcje dokonane po zgłoszeniu utraty Karty, jeżeli doszło do nich z winy Klienta,

To po co zastrzegamy kartę? Inni też tak mają?

azot

Data: 2010-03-21 21:31:06
Autor: Krzysztof Halasa
Jaka karta kredytowa?
"azot" <afriko@gazeta.pl> writes:

Ciekwy punkt regulaminu karty:
6. Klienta obciążają Transakcje dokonane po zgłoszeniu utraty Karty, jeżeli doszło do nich z winy Klienta,

Art 28.4. Posiadacza obciążają operacje dokonane po zgłoszeniu, o którym
mowa w art. 22, jeżeli doszło do nich z winy umyślnej jego lub
                                        ^^^^^^^^^^^^^
użytkownika. Postanowienia umowy o kartę płatniczą mniej korzystne dla
posiadacza są nieważne.
              ^^^^^^^^
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-22 11:07:29
Autor: Rafal M
Jaka karta kredytowa?
On 21 Mar, 21:31, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

[...]

Ale mi chodzi o ubezpieczenie typu "na 48h przed zastrzezeniem
karty..."

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-03-22 16:05:52
Autor: sTav
Jaka karta kredytowa?
Krzysztof Halasa wrote:

[...]

Z czego cytowałeś?

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-03-22 17:54:06
Autor: Krzysztof Halasa
Jaka karta kredytowa?
"sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> writes:

[...]

W sensie, ze to jest ustawa o elektronicznych instrumentach platniczych?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-20 15:13:11
Autor: Rafal M
Jaka karta kredytowa?
On 20 Mar, 20:31, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

KIS z open finance

A kursy walut przy platnosciach zagranicznych jak w OF wygladaja?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-03-21 03:08:23
Autor: MichalL
Jaka karta kredytowa?
"ledres" <lost2tegoniema@usunto.op.pl> wrote in message news:ho2vlu$998$1inews.gazeta.pl...
Szukam karty kredytowej. Jest mi ona potrzebna glownie po to, zeby sobie pozytywna historie w BIKu zrobic, no i zeby pokorzystac z darmowego kredytu.

Te dwa założenia są sprzeczne. Jezeli korzystasz z darmowego kredytu i spłacasz kartę w terminie, to nie podnosisz sobie oceny kredytowej.

MichalL

Data: 2010-03-21 06:44:53
Autor: P.
Jaka karta kredytowa?
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) napisał(a):
Pozwolę się nie zgodzić. Wg mnie sytuacja "ma kredyt i wszystko terminowo spłacane" jest wyżej
punktowana, niż "pusto w BIK".

A tak w ogóle to spłacana całkowicie w okresie bezodsetkowym jest wpisywana do
BIK czy nie?

Data: 2010-03-21 10:08:55
Autor: Kamil Jońca
Jaka karta kredytowa?
"P." <unkn_0wn@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

[...]

Jest.
KJ

God created a few perfect heads.  The rest he covered with hair.

Data: 2010-03-21 09:22:21
Autor: Mithos
Jaka karta kredytowa?
W dniu 2010-03-21 06:51, Kamil Jońca pisze:
Pozwolę się nie zgodzić.
Wg mnie sytuacja "ma kredyt i wszystko terminowo spłacane" jest wyżej
punktowana, niż "pusto w BIK".

IMO sytuacja w BIK ma znaczenie jedynie wtedy kiedy nie ma tam nic negatywnego. Pozytywna historia w BIK ma takie samo znacznie jak neutralna (brak wpisów).

Nigdy nie dostałem żadnego bonusa za BIK. Liczyła się zdolność i brak negatywnych wpisów.

Jak ktoś ma natomiast za dużo wpisów (często zmienia karty i wszystko spłaca w GP) to marny z niego klient dla banku więc taki wpis może nie być zaletą.

--
Mithos

Data: 2010-03-21 10:42:32
Autor: MarekZ
Jaka karta kredytowa?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ho4kvu$vgq$1@news.onet.pl...

Jak ktoś ma natomiast za dużo wpisów (często zmienia karty i wszystko spłaca w GP) to marny z niego klient dla banku więc taki wpis może nie być zaletą.

No właśnie ja mam podobny przypadek (tzn. korzystam z oprocentowanych kredytów na wybranych kartach), co jest zapewne powodem już drugiej odmowy w przypadku KIS. Przy czym ja mam wpisaną w BIK naprawdę dość kuriozalną liczbę kart, więc jestem dość skrajnym przypadkiem. :)

Data: 2010-03-21 13:03:39
Autor: darek
Jaka karta kredytowa?

Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości:
No właśnie ja mam podobny przypadek (tzn. korzystam z oprocentowanych kredytów na wybranych kartach), co jest zapewne powodem już drugiej odmowy w
przypadku KIS.

W innym watku opisalem podobna sytuacje. Polbank odmowil wydania KK poniewaz korzystalem/korzystam ze zbyt duzej liczby kart i innych produktow kredytowych. BIK bez nagytywnych wpisow a zdolnosc kredytowa sporo wieksza od wymaganej.
Jak mniemam nowa rekomentacja "T" KNF dodatkowo sposwduje coraz wieksza liczbe odmow w takich przypadkach.

darek

Data: 2010-03-21 13:20:04
Autor: MarekZ
Jaka karta kredytowa?
Użytkownik "darek" <biuro1SPAM@home.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ba60b1a$1@news.home.net.pl...

Jak mniemam nowa rekomentacja "T" KNF dodatkowo sposwduje coraz wieksza liczbe odmow w takich przypadkach.

Wymagań rekomendacji T nie będę w stanie spełnić zapewne nigdy (chyba żeby mi się nagle coś odmieniło). Więc teraz w miarę zamykania kolejnych kart (np. jak za 2 miesiące w przypadku KK Getin oraz Visy Multi) zapewne suma limitów zamiast rosnąć będzie mi się stopniowo obniżać. Ekstrapolując, za około 120 lat zapewne spełnię wymogi rekomendacji T. :)

Cały czas uważam, że ta rekomendacja będzie masowo obchodzona na przeróżne sposoby. Bo taki scenariusz jak powyżej dla dużej grupy klientów, raczej w długim terminie nie jest możliwy do zrealizowania - zawsze znajdzie się ten pierwszy bank, który stwierdzi, że ma to gdzieś.

Data: 2010-03-21 05:27:53
Autor: Erazmus
Jaka karta kredytowa?
On 21 Mar, 13:20, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "darek" <biuro1S...@home.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]

długim terminie nie jest możliwy do zrealizowania - zawsze znajdzie się ten
pierwszy bank, który stwierdzi, że ma to gdzieś.

Teoretycznie Polbank jako bank zagraniczny powinien mieć ją gdzieś ale
wypełnia ją  nim nawet weszła w życie .

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2010-03-21 13:38:06
Autor: MarekZ
Jaka karta kredytowa?
Użytkownik "Erazmus" <jacek.erazmus@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:733585c5-7d7f-4f3b-b253-781f120e7cae@d27g2000yqf.googlegroups.com...

Teoretycznie Polbank jako bank zagraniczny powinien mieć ją gdzieś ale
wypełnia ją  nim nawet weszła w życie .

Polbank po prostu realizuje swoją politykę kredytową, niekoniecznie jest to związane z rekomendacją T.

Data: 2010-03-21 13:44:07
Autor: darek
Jaka karta kredytowa?

Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości
Polbank po prostu realizuje swoją politykę kredytową, niekoniecznie jest to związane z rekomendacją T.

Jesli chodzi o mnie uzyskalem wprost informacje, ze odmowa zwiazana jest z zastosowanie sie banku do wymagan ww rekomendacji.
darek

Data: 2010-03-21 13:52:21
Autor: MarekZ
Jaka karta kredytowa?
Użytkownik "darek" <biuro1SPAM@home.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ba61497@news.home.net.pl...

Jesli chodzi o mnie uzyskalem wprost informacje, ze odmowa zwiazana jest z zastosowanie sie banku do wymagan ww rekomendacji.

To że uzyskałeś taką informację w żadnym razie nie oznacza, że jest ona prawdziwa (tym bardziej że zapewne uzyskałeś ją na jakiejś infolinii, a nie bezpośrednio od osoby podejmującej decyzję kredytową). Ja, i na pewno nie tylko ja, już takie pierdoły "uzyskiwałem" w bankach, że szkoda gadać (m.in. np. taką, że jakaś odmowa wynika ze złego standingu w BIK, a raporty zamawiam regularnie, więc wiem jak jest). W żadnym razie nie warto ufać takim deklaracjom banków.

Data: 2010-03-21 14:02:06
Autor: darek
Jaka karta kredytowa?

Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości
To że uzyskałeś taką informację w żadnym razie nie oznacza, że jest ona prawdziwa

To prawda, uzyskalem ja w oddziale. . Nie musieli podawac zadnej informacji a ja niespecjalnie nalegalem bo przeciez i tak jestem uztkownikiem "wielu" produktow kredytowych. Ale nie o to chodzi, pojawił się kolejny instrumnet do nadregulacji, weryfikujacy klinte poki co w conajmniej dziwaczny sposob.

darek

Data: 2010-03-21 13:42:25
Autor: darek
Jaka karta kredytowa?

Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości news:

[...]

No wlasnie ... Branie pod uwage sumy limitow ma jeszcze jakis sens ale liczenie produktow kredytowych na sztuki ? Ma to oznaczac, ze klient ktory kupil 5 odkurzaczy na raty nowej karty mimo tego,  ze suma obciazen miesiecznych z tego tytulu to 300 zl a ten, z aktywnymi tylko 3 produktami, w tym kredytem mieszkaniowym, samochodowym itp - spokojnie otrzyma kolejna karte lub limit w rachunku....?

darek

Data: 2010-03-21 12:28:33
Autor: Marcin Mokrzycki
Jaka karta kredytowa?
On Sun, 21 Mar 2010 09:22:21 +0100, Mithos wrote:

IMO sytuacja w BIK ma znaczenie jedynie wtedy kiedy nie ma tam nic negatywnego. Pozytywna historia w BIK ma takie samo znacznie jak neutralna (brak wpisów).

Prasa donosiła o przypadkach odmowy udzielenia kredytu z powodu braku
jakiejkolwiek historii w BIK-u. Również promocje "kredyt na dowód w 15
minut" wymagały pozyztywnej historii.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-03-21 23:55:01
Autor: MichalL
Jaka karta kredytowa?
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:ho4kvu$vgq$1news.onet.pl...

[...]

Jeżeli wziąłeś kredyt, nawet duży i go spłacasz w terminie, to wzrasta ci ocena. Same karty spłacane w GP nic pozytywnego nie dają.

MichalL

Data: 2010-03-21 10:30:49
Autor: P.
Jaka karta kredytowa?
Podłącze się z pytaniem, jaką kartę kredytową byście polecili jeśli wymagania co do niej były by podobne jak autora wątku z tą różnicą że:
- nie zależy mi na zwrotach, bonusach, programach partnerskich itp
- warunki do spełnienia darmowości jak najmniej uciążliwe (tak żebym nie musiał co chwila pamiętać o jakichś haczykach - "naturalne" użytkowanie karty będzie sporadyczne, głównie w czasie podróży, normalnie będzie leżała sobie spokojnie w szufladzie).
- brak obowiązkowych lub włączanych bez wiedzy użytkownika ubezpieczeń i innych ukrytych opłat.
Mile widziane, choć niekonieczne - dobry przelicznik przy transakcjach w euro i koronach czeskich.

Data: 2010-03-21 10:32:25
Autor: P.
Jaka karta kredytowa?
No i najlepiej żeby ta "darmowość" była stała a nie w promocji, tzn. żeby za rok znowu karty nie trzeba było zmieniać ;)

Data: 2010-03-21 11:51:39
Autor: Tomasz Opalski
Jaka karta kredytowa?
P. <unkn_0wn@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
No i najlepiej żeby ta "darmowość" była stała a nie w promocji, tzn. żeby za rok znowu karty nie trzeba było zmieniać ;)

Nic lepszego ponad to co koledzy powyżej już wymienili IMHO nie znajdziesz:
1. Polbank, IMHO najlepsza jest Polbank ERA jesli kursy isotne i robisz min 36 transakcji w roku
2. KiS z Open Finance - za free, ale bez bonusów i słabsze kursy

Tomek

--

Jaka karta kredytowa?