Jaka karta kredytowa?

Data: 2010-03-21 03:08:23
Autor: MichalL
Jaka karta kredytowa?
"ledres" <lost2tegoniema@usunto.op.pl> wrote in message news:ho2vlu$998$1inews.gazeta.pl...
Szukam karty kredytowej. Jest mi ona potrzebna glownie po to, zeby sobie pozytywna historie w BIKu zrobic, no i zeby pokorzystac z darmowego kredytu.

Te dwa założenia są sprzeczne. Jezeli korzystasz z darmowego kredytu i spłacasz kartę w terminie, to nie podnosisz sobie oceny kredytowej.

MichalL

Data: 2010-03-21 06:44:53
Autor: P.
Jaka karta kredytowa?
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) napisał(a):
Pozwolę się nie zgodzić. Wg mnie sytuacja "ma kredyt i wszystko terminowo spłacane" jest wyżej
punktowana, niż "pusto w BIK".

A tak w ogóle to spłacana całkowicie w okresie bezodsetkowym jest wpisywana do
BIK czy nie?

Data: 2010-03-21 10:08:55
Autor: Kamil Jońca
Jaka karta kredytowa?
"P." <unkn_0wn@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

[...]

Jest.
KJ

God created a few perfect heads.  The rest he covered with hair.

Data: 2010-03-21 09:22:21
Autor: Mithos
Jaka karta kredytowa?
W dniu 2010-03-21 06:51, Kamil Jońca pisze:
Pozwolę się nie zgodzić.
Wg mnie sytuacja "ma kredyt i wszystko terminowo spłacane" jest wyżej
punktowana, niż "pusto w BIK".

IMO sytuacja w BIK ma znaczenie jedynie wtedy kiedy nie ma tam nic negatywnego. Pozytywna historia w BIK ma takie samo znacznie jak neutralna (brak wpisów).

Nigdy nie dostałem żadnego bonusa za BIK. Liczyła się zdolność i brak negatywnych wpisów.

Jak ktoś ma natomiast za dużo wpisów (często zmienia karty i wszystko spłaca w GP) to marny z niego klient dla banku więc taki wpis może nie być zaletą.

--
Mithos

Data: 2010-03-21 10:42:32
Autor: MarekZ
Jaka karta kredytowa?
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ho4kvu$vgq$1@news.onet.pl...

Jak ktoś ma natomiast za dużo wpisów (często zmienia karty i wszystko spłaca w GP) to marny z niego klient dla banku więc taki wpis może nie być zaletą.

No właśnie ja mam podobny przypadek (tzn. korzystam z oprocentowanych kredytów na wybranych kartach), co jest zapewne powodem już drugiej odmowy w przypadku KIS. Przy czym ja mam wpisaną w BIK naprawdę dość kuriozalną liczbę kart, więc jestem dość skrajnym przypadkiem. :)

Data: 2010-03-21 13:03:39
Autor: darek
Jaka karta kredytowa?

Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości:
No właśnie ja mam podobny przypadek (tzn. korzystam z oprocentowanych kredytów na wybranych kartach), co jest zapewne powodem już drugiej odmowy w
przypadku KIS.

W innym watku opisalem podobna sytuacje. Polbank odmowil wydania KK poniewaz korzystalem/korzystam ze zbyt duzej liczby kart i innych produktow kredytowych. BIK bez nagytywnych wpisow a zdolnosc kredytowa sporo wieksza od wymaganej.
Jak mniemam nowa rekomentacja "T" KNF dodatkowo sposwduje coraz wieksza liczbe odmow w takich przypadkach.

darek

Data: 2010-03-21 13:20:04
Autor: MarekZ
Jaka karta kredytowa?
Użytkownik "darek" <biuro1SPAM@home.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ba60b1a$1@news.home.net.pl...

Jak mniemam nowa rekomentacja "T" KNF dodatkowo sposwduje coraz wieksza liczbe odmow w takich przypadkach.

Wymagań rekomendacji T nie będę w stanie spełnić zapewne nigdy (chyba żeby mi się nagle coś odmieniło). Więc teraz w miarę zamykania kolejnych kart (np. jak za 2 miesiące w przypadku KK Getin oraz Visy Multi) zapewne suma limitów zamiast rosnąć będzie mi się stopniowo obniżać. Ekstrapolując, za około 120 lat zapewne spełnię wymogi rekomendacji T. :)

Cały czas uważam, że ta rekomendacja będzie masowo obchodzona na przeróżne sposoby. Bo taki scenariusz jak powyżej dla dużej grupy klientów, raczej w długim terminie nie jest możliwy do zrealizowania - zawsze znajdzie się ten pierwszy bank, który stwierdzi, że ma to gdzieś.

Data: 2010-03-21 05:27:53
Autor: Erazmus
Jaka karta kredytowa?
On 21 Mar, 13:20, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "darek" <biuro1S...@home.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]

długim terminie nie jest możliwy do zrealizowania - zawsze znajdzie się ten
pierwszy bank, który stwierdzi, że ma to gdzieś.

Teoretycznie Polbank jako bank zagraniczny powinien mieć ją gdzieś ale
wypełnia ją  nim nawet weszła w życie .

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2010-03-21 13:38:06
Autor: MarekZ
Jaka karta kredytowa?
Użytkownik "Erazmus" <jacek.erazmus@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:733585c5-7d7f-4f3b-b253-781f120e7cae@d27g2000yqf.googlegroups.com...

Teoretycznie Polbank jako bank zagraniczny powinien mieć ją gdzieś ale
wypełnia ją  nim nawet weszła w życie .

Polbank po prostu realizuje swoją politykę kredytową, niekoniecznie jest to związane z rekomendacją T.

Data: 2010-03-21 13:44:07
Autor: darek
Jaka karta kredytowa?

Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości
Polbank po prostu realizuje swoją politykę kredytową, niekoniecznie jest to związane z rekomendacją T.

Jesli chodzi o mnie uzyskalem wprost informacje, ze odmowa zwiazana jest z zastosowanie sie banku do wymagan ww rekomendacji.
darek

Data: 2010-03-21 13:52:21
Autor: MarekZ
Jaka karta kredytowa?
Użytkownik "darek" <biuro1SPAM@home.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ba61497@news.home.net.pl...

Jesli chodzi o mnie uzyskalem wprost informacje, ze odmowa zwiazana jest z zastosowanie sie banku do wymagan ww rekomendacji.

To że uzyskałeś taką informację w żadnym razie nie oznacza, że jest ona prawdziwa (tym bardziej że zapewne uzyskałeś ją na jakiejś infolinii, a nie bezpośrednio od osoby podejmującej decyzję kredytową). Ja, i na pewno nie tylko ja, już takie pierdoły "uzyskiwałem" w bankach, że szkoda gadać (m.in. np. taką, że jakaś odmowa wynika ze złego standingu w BIK, a raporty zamawiam regularnie, więc wiem jak jest). W żadnym razie nie warto ufać takim deklaracjom banków.

Data: 2010-03-21 14:02:06
Autor: darek
Jaka karta kredytowa?

Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości
To że uzyskałeś taką informację w żadnym razie nie oznacza, że jest ona prawdziwa

To prawda, uzyskalem ja w oddziale. . Nie musieli podawac zadnej informacji a ja niespecjalnie nalegalem bo przeciez i tak jestem uztkownikiem "wielu" produktow kredytowych. Ale nie o to chodzi, pojawił się kolejny instrumnet do nadregulacji, weryfikujacy klinte poki co w conajmniej dziwaczny sposob.

darek

Data: 2010-03-21 13:42:25
Autor: darek
Jaka karta kredytowa?

Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości news:

[...]

No wlasnie ... Branie pod uwage sumy limitow ma jeszcze jakis sens ale liczenie produktow kredytowych na sztuki ? Ma to oznaczac, ze klient ktory kupil 5 odkurzaczy na raty nowej karty mimo tego,  ze suma obciazen miesiecznych z tego tytulu to 300 zl a ten, z aktywnymi tylko 3 produktami, w tym kredytem mieszkaniowym, samochodowym itp - spokojnie otrzyma kolejna karte lub limit w rachunku....?

darek

Data: 2010-03-21 12:28:33
Autor: Marcin Mokrzycki
Jaka karta kredytowa?
On Sun, 21 Mar 2010 09:22:21 +0100, Mithos wrote:

IMO sytuacja w BIK ma znaczenie jedynie wtedy kiedy nie ma tam nic negatywnego. Pozytywna historia w BIK ma takie samo znacznie jak neutralna (brak wpisów).

Prasa donosiła o przypadkach odmowy udzielenia kredytu z powodu braku
jakiejkolwiek historii w BIK-u. Również promocje "kredyt na dowód w 15
minut" wymagały pozyztywnej historii.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-03-21 23:55:01
Autor: MichalL
Jaka karta kredytowa?
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:ho4kvu$vgq$1news.onet.pl...

[...]

Jeżeli wziąłeś kredyt, nawet duży i go spłacasz w terminie, to wzrasta ci ocena. Same karty spłacane w GP nic pozytywnego nie dają.

MichalL

Jaka karta kredytowa?