Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?

Data: 2015-10-09 22:21:45
Autor: arkadiusz.machol
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?
Witajcie,
w związku ze zmianami w toip chcę zamknąć tę kartę. W jej miejsce chciałbym jednak wyrobić sobie inną, która posiadałaby poniższe cechy:
- operacje w walutach przeliczane kursem organizacji płatniczej bez dodatkowych przewalutowań i prowizji,
- zwolnienie z opłat za obrót roczny około 20 tys,
- brak obowiązkowych, płatnych ubezpieczeń.

Nie interesuje mnie oprocentowanie, długość grace periodu, możliwość rozkładania na raty, itp.

Czy jest coś na rynku godne zainteresowania?

Pozdrawiam,
A.

Data: 2015-10-10 19:23:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?

<arkadiusz.machol@gmail.com> a6882af8-d293-4e71-9253-78c26df07d1e@googlegroups.com

: Czy jest coś na rynku godne zainteresowania?

Citi i EB. Patrz wątki sąsiednie.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-10 23:02:25
Autor: arkadiusz.machol
On Saturday, October 10, 2015 at 7:23:25 PM UTC+2, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
<arkadiusz.machol@gmail.com> a6882af8-d293-4e71-9253-78c26df07d1e@googlegroups.com

: Czy jest coś na rynku godne zainteresowania?

Citi i EB. Patrz wątki sąsiednie.

W Citi jest prowizja 5,8% więc się nie kwalifikuje. W EB nie mogę nic znaleźć na temat przewalutowań i dodatkowych prowizji...

Data: 2015-10-11 12:59:00
Autor: PP

W dniu 2015-10-11 o 08:02, arkadiusz.machol@gmail.com pisze:
[...]

Eurobank ma po zlodziejskim swoim kursie. Wszystko jest zazwyczaj w regulaminach kart.

Data: 2015-10-12 17:59:54
Autor: 666
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?
Czy debetowe Eurocard/Mastercard też mają po złodziejskim kursie?
Przykładowo przy płaceniu w funtach lub w euro?

-- -- -
Eurobank ma po zlodziejskim swoim kursie.

Data: 2015-10-12 20:43:02
Autor: xbartx
W dniu 12.10.2015 o 17:59,  666 pisze:
Czy debetowe Eurocard/Mastercard też mają po złodziejskim kursie?
Przykładowo przy płaceniu w funtach lub w euro?

-- -- -
Eurobank ma po zlodziejskim swoim kursie.

Nie do końca się zgodzę. Zależy to od karty np. VISA rozliczana jest po kursie organizacji bezpośrednio na PLN a do tego wypłata z bankomatu zagranicą to tylko 1% od transakcji i jest niezależna od kwoty wypłaty.

Xenocide

Data: 2015-10-11 18:12:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?

<arkadiusz.machol@gmail.com> ca6ea2c0-787e-49fa-a039-f55584fc4149@googlegroups.com

: Czy jest coś na rynku godne zainteresowania?

Citi i EB. Patrz wątki sąsiednie.

: W Citi jest prowizja 5,8% więc się nie kwalifikuje.

Te 4 stówy to ściema?

: W EB nie mogę nic znaleźć na temat
: przewalutowań i dodatkowych prowizji...

Prowizją jest 5 dych.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-12 07:25:42
Autor: arkadiusz.machol
On Sunday, October 11, 2015 at 6:19:11 PM UTC+2, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]

Te 4 stówy to ściema?

: W EB nie mogę nic znaleźć na temat
: przewalutowań i dodatkowych prowizji...

Nie wiem o jakich 400 piszesz. W każdym razie ani karta CITI ani EB nie spełnia warunku z mojego pierwszego postu - obie mają kiepski przelicznik walutowy. A więc szukam dalej - czy macie jakieś inne propozycje na jakie karty zwrócić uwagę?

Pozdr.

Data: 2015-10-12 20:26:53
Autor: Krzysztof
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Banki szukaja dodatkowych prychodow dokonujac przewalutowan na kartach, stad moze byc trudno wyszukac atrakcyjne kursy. Jezeli duzo kupujesz w EUR lub GBP to najtansza opcja jest zakup waluty w kantorach bankowych on-line i wyrobienie odpowiednich kart debetowych do rach walutowych.

Data: 2015-10-12 20:48:16
Autor: xbartx
W dniu 12.10.2015 o 16:25, arkadiusz.machol@gmail.com pisze:

[...]

KK VISA w EB mają bardzo dobre przeliczniki tylko, że je popsuli, bo do tej pory był wymóg bodajże 35 transakcji na rok do zwolnienia z opłaty a teraz jest limit transakcji miesięczny 300/700 zł.

Xenocide

Data: 2015-10-12 14:03:05
Autor: arkadiusz.machol
On Monday, October 12, 2015 at 8:48:17 PM UTC+2, xbartx wrote:
> [...]

KK VISA w EB mają bardzo dobre przeliczniki tylko, że je popsuli, bo do tej pory był wymóg bodajże 35 transakcji na rok do zwolnienia z opłaty a teraz jest limit transakcji miesięczny 300/700 zł.

-- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide

Miesięczny limit to nie problem. Ważne żeby przeliczniki były dobre, sporo kupuję na aliexpress, sporo jeżdżę do krajów EUR.
Nie mogę znaleźć informacji po jakim kursie przeliczana jest Visa EB i czy są jakieś dodatkowe prowizje za przewalutowanie z USD lub EUR.

Data: 2015-10-13 00:30:32
Autor: Waldek
W dniu 2015-10-12 o 23:03, arkadiusz.machol@gmail.com pisze:
[...]

Nie możesz czy raczej ... nie kce_ci_sie ? - LOL

http://www.visaeurope.com/making-payments/exchange-rates

http://www.eurobank.pl/files/docs/przykad_KK_na_www.pdf

Data: 2015-10-13 20:57:50
Autor: Slavekk
W dniu 2015-10-13 o 00:30, Waldek pisze:

[...]

Coś starszawy ten przykład...
Na tej stronie
http://www.eurobank.pl/produkty,karty-kredytowe,zasady-rozliczania-transakcji-zagranicznych,115,7.html
piszą, że przeliczają bezpośrednio na PLLN (a nie na EUR jak w przykładzie) i doliczają 3% prowizji za przewalutowanie.
Trochę mniej niż w innych bankach, ale bez rewelacji...

Sławek

Data: 2015-10-13 21:55:02
Autor: gral
W dniu 2015-10-13 o 20:57, Slavekk pisze:

piszą, że przeliczają bezpośrednio na PLLN (a nie na EUR jak w
przykładzie) i doliczają 3% prowizji za przewalutowanie.
Trochę mniej niż w innych bankach, ale bez rewelacji...

Dokładnie, TOIP też mówi o 3% prowizji. Poprzedni kolega wygrzebał coś z archiwum.

Data: 2015-10-13 22:00:56
Autor: gral
W dniu 2015-10-13 o 21:55, gral pisze:
[...]

Mille pobiera 2%. Ktoś da mniej? (mowa o kredytowych)

Data: 2015-10-14 16:41:27
Autor: 666
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?
Dla Visy jest prowizja, dla E/M nie ma prowizji.
Pytanie, jak EB rozlicza płatności E/M w walucie innej niż euro (przykładowo płatności w GBP)?

Data: 2015-10-14 16:47:40
Autor: RobertS
W dniu 2015-10-14 o 16:41,  666 pisze:
Dla Visy jest prowizja, dla E/M nie ma prowizji.
Pytanie, jak EB rozlicza płatności E/M w walucie innej niż euro
(przykładowo płatności w GBP)?

może niech się ktoś wypowie kto ma taką kartę i w ostatnim czasie robił transakcje w obcych walutach

RobertS

Data: 2015-10-15 08:47:36
Autor: 666
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?
14.10.2015
E/M
kwota 240,00 gbp -> kwota 324,47 eur -> 1407,62 pln
kwota 10,72 gbp -> kwota 14,50 eur -> 62,90 pln

-- -- -
może niech się ktoś wypowie kto ma taką kartę i w ostatnim czasie robił transakcje w obcych walutach

Data: 2015-10-14 19:28:58
Autor: Slavekk
[...]

po 1. EB nie wydaje kart kredytowych EM/MC
po 2. nawet dla kart debetowych "zasady rozliczania transakcji zagranicznych realizowanych kartami płatniczymi eurobanku" nie rozróżniają Visa od MC w zakresie prowizji.

Sławek

Data: 2015-10-14 20:34:24
Autor: gral
W dniu 2015-10-14 o 19:28, Slavekk pisze:

> po 1. EB nie wydaje kart kredytowych EM/MC
> po 2. nawet dla kart debetowych "zasady rozliczania transakcji
> zagranicznych realizowanych kartami płatniczymi eurobanku" nie
> rozróżniają Visa od MC w zakresie prowizji.

Ad2. Nieprawda.

http://www.eurobank.pl/produkty,karty-debetowe,zasady-rozliczania-transakcji-zagranicznych,113,7.html

Dla Visy jest prowizja 1% w pakiecie Prestige, 3% w innych pakietach. Ale kurs jest Visy, bezpośrednio na PLN.
Dla MC niby nie ma prowizji, ale stosowany jest kurs banku EUR->PLN, co (z doświadczenia) wynosi ok. 3-3,5% ukrytej prowizji.

Data: 2015-10-14 11:38:25
Autor: arkadiusz.machol
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?
Czy to znaczy, że nie ma alternatywy dla karty KK Wizz Raiffeisena?

Data: 2015-10-14 22:17:50
Autor: xbartx
W dniu 14.10.2015 o 20:38, arkadiusz.machol@gmail.com pisze:
Czy to znaczy, że nie ma alternatywy dla karty KK Wizz Raiffeisena?

Pozostaje Ci jeszcze VISA w Getin banku. Ma przeliczanie bezpośrednio z danej walty na PLN po kursie VISA. Tylko, że to jest karta debetowa i kredytowa w jednym plastiku. Aczkolwiek kiedyś jak zapytałem Pani na partyline czy jak już ją dostanę to mogę zastrzec tylko debetową i zostanie mi kredytowa (dla debetówki są jakiś wymogi aby była darmowa) to Pani gdzieś się tam konsultowała i w końcu powiedziała, że da się tak zrobić. Jednak trzeba iść po nią do oddziału, więc na razie sobie odpuściłem.

Xenocide

Data: 2015-10-14 23:01:04
Autor: gral
W dniu 2015-10-14 o 22:17, xbartx pisze:
[...]

Takie nadeszły czasy, że bardziej się opłaca płacić za granicą debetówkami. Choćby głupie Pekao najzwyklejszą kartę do konta
przewalutowuje po kursie MC (lub dwóch kursach MC, gdy inna waluta niż rozliczeniowa), bez żadnej prowizji (i nie mówię o karcie wielowalutowej).

Data: 2015-10-14 22:31:18
Autor: Waldek
W dniu 2015-10-14 o 20:38, arkadiusz.machol@gmail.com pisze:
Czy to znaczy, że nie ma alternatywy dla karty KK Wizz Raiffeisena?

Alternatywa zawsze jakaś jest, ale póki co z mojego doświadczenia
KK Gold Raifiego była niepokonana ;)
Bywało też, że przelicznik z innych lokalnych walut
wychodził ciut lepiej niż zakup w kantorze

Pozdro

Data: 2015-10-14 22:26:20
Autor: Waldek
W dniu 2015-10-14 o 20:34, gral pisze:

> [...]

Dla MC niby nie ma prowizji, ale stosowany jest kurs banku EUR->PLN, co
(z doświadczenia) wynosi ok. 3-3,5% ukrytej prowizji.

Pisałem powyżej, że sprawdziłem na wyciągach transakcje zagraniczne
dokonane i rozliczone w tych samych dniach
a wiec bez zmiany kursu EU/PLN i KK Raifiego
była tańsza o ~9gr na 1 Euro w stosunku do EB (MC)

Różnica miedzy MC a Visa (EB) wychodziła ok. 1gr/euro korzystniej dla Visa - pomimo prowizji 1% (konto Prestige)
- są to dane z lipca tego roku

Pozdrawiam

Data: 2015-10-13 22:13:39
Autor: Waldek
[...]

Nie wczytywałem się dokładnie - to pierwsze linki które wypluł gugiel

Mam obie karty EB master i visa - ale debetowe, nie kredytowe.
Ostatnio jak byłem poza RP użyłem obu (bezgotówkowo)
i różnica nie była jakaś znacząca.

KK Rajfiego wychodziła korzystniej.

Looknąłem w wyciągi transakcji w Euro w tym samym okresie np.
(22/23.07 data operacji/data ksiegowania)
i Rajfi przeliczał euro na złotówki po kursie 4,14 a EB po 4,23  - czyli ~9 groszy różnicy na sztuce ;)

Natomiast "zakodowałem" sobie że gdybym awaryjnie potrzebował
dodatkowej gotówki z bankomatu, to mam użyć EB debetowej visy :)

Pozdro

Data: 2015-10-15 01:42:02
Autor: MrMrooz
W dniu sobota, 10 października 2015 07:21:47 UTC+2 użytkownik arkadius....@gmail.com napisał:
[...]

Sprawdź inne MC z Raiffiego. Tylko karta wizz nie ma opcji zwolnienia z opłaty miesięczniej - inne mają, o ile pamiętam - niezbyt wygórowane. Nie będzie bonusuów - ale reszta powinna być OK.

Michał M

Data: 2015-10-15 13:41:50
Autor: yossarian
W dniu 2015-10-15 o 10:42, MrMrooz pisze:
[...]

Ja się przyłaczę do pytania. Czy w innych kartach MC z Raiffiego nie ma ubezpieczeń z których się nie da zrezygnować? W tabeli opłat jest tak napisane jakby się nie dało zrezygnować, ktoś to trenował?
yossarian

Data: 2015-10-16 08:29:15
Autor: MrMrooz
W dniu czwartek, 15 października 2015 13:41:52 UTC+2 użytkownik yossarian napisał:
[...]
Tego to chyba nawet najstarsi górale nie wiedzą :-). I jak zapytasz dwóch konsultantów z Raiffiego, to możesz mieć 3 odpowiedzi.
Ja akurat mam kartę wizz, wydaną po 10 kwietnia 2015 - i za ubezpieczenie nie płacę. Więc powinno się dać to samo zrobić z innymi kartami - bo tekst jest taki sam. Miałem naliczone ubezpieczenie za pierwszy okres, złożyłem reklamację i dostałem zwrot oraz zostało to wyłączone. I już mam za sobą kilka wyciągów bez ubezpieczenia.
Ale na forum fly4free ludzie piszą, że dalej czasami płacą, nawet Ci, którzy mieli kartę wydaną po 10 kwietnia 2015.

Pozdrawiam
Michał M Pozdrawiam
Michał M

Data: 2015-10-27 04:19:00
Autor: arkadiusz.machol
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?
Czyli podsumowując wątek - nie ma na rynku nic godnego zainteresowania, co przebiłoby warunki MC Wizz (albo przynajmniej zrównało).

Data: 2015-11-02 05:39:41
Autor: arkadiusz.machol
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?
Dobra, to jeszcze raz ja :)
Zdecydowałem się na kartę CITI - tę z poleceniem.

Czy ktoś mógłby mnie polecić tak żeby przytulić 400 zł?

Data: 2015-11-03 16:21:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?

<arkadiusz.machol@gmail.com> ae84abec-588b-449c-a61b-61d5f31c529b@googlegroups.com

: Dobra, to jeszcze raz ja :)
: Zdecydowałem się na kartę CITI - tę z poleceniem.

: Czy ktoś mógłby mnie polecić tak żeby przytulić 400 zł?

A te przytulanki są nadal aktualne?
Jeśli tak -- mogę polecić.
Jeśli nie -- mogę pogrzebać w śmietniku...
          A nuż znajdę kartę z tabletem...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-11-03 10:36:54
Autor: arkadiusz.machol
On Tuesday, November 3, 2015 at 4:21:49 PM UTC+1, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

Już zostałem polecony, także propozycja nieaktualna :)

Data: 2015-11-03 23:57:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?

<arkadiusz.machol@gmail.com> 286d2211-b98a-4697-a8e6-d05843c8968a@googlegroups.com

: Już zostałem polecony, także propozycja nieaktualna :)

Więc nadal można polecać? Jakoś nie widzę.
Nie zdążyłem do tej pory, więc to dla mnie dobra wiadomość. :)

Dzięki. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-11-09 17:46:27
Autor: xbartx
W dniu 02.11.2015 o 14:39, arkadiusz.machol@gmail.com pisze:
Dobra, to jeszcze raz ja :)
Zdecydowałem się na kartę CITI - tę z poleceniem.

Czy ktoś mógłby mnie polecić tak żeby przytulić 400 zł?

He he szukałeś karty z dobrymi przelicznikami a wybrałeś zupełnie odwrotnie. Gdzie tu logika?

Xenocide

Data: 2015-11-09 09:37:28
Autor: arkadiusz.machol
On Monday, November 9, 2015 at 5:46:28 PM UTC+1, xbartx wrote:
> [...]

He he szukałeś karty z dobrymi przelicznikami a wybrałeś zupełnie odwrotnie. Gdzie tu logika?

Nikt nie polecił równie dobrej (pewnie nie ma), więc przynajmniej na otarcie łez wezmę taką, która daje żywą gotówkę.

Data: 2015-11-11 23:29:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?

<arkadiusz.machol@gmail.com> f19c1c76-1ea6-44ed-b5c5-b39e164300de@googlegroups.com

[...]

Weż jeszcze inne produkty -- wybór jest duży.
Przy okazji -- EB dać może 100 od banku i 50 ode mnie.
Trzeba podać mój numer -- kod:

   779694035

i zgłosić się do mnie, podając numer swego konta bankowego w Polsce.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?