Jaka karta na AGP?

Data: 2009-11-16 10:13:20
Autor: bogas
Jaka karta na AGP?
Witam,
chciałbym troche usprawnić starego PC-ta, wymieniając grafikę AGP i dokładając ramu. Stad moja prośba o pomoc w wyborze karty. Nie chciał bym niepotrzebnie przepłacić za taką kartę, żeby nie była na wyrost w stosunku do pozostałych komponentów, a nie za bardzo się orientuję co będzie optymale dla konfiguracji Athlon64 2800+, 768 DDR RAM GoodRam ,na płycie GIGABYTE i niemarkowym zailaczu 400W. Obecnie GF 5200. Nie musi to być jakiś super wypas, chciałbym żeby jescze ze dwa lata pograć w gry typu FIFA czy PES, ewentualnie NFS i żeby ten zasilacz to uciągnął.

Z drugiej strony może, lepiej było by kpuić nową płytę głowną+procek+ram ze zintegrowaną grafą a w przyszłości dokupić lepszą grafikę? Jeżeli tak to co polecacie pod w/w gry?

Z góry dzięki za pomoc.

Data: 2009-11-16 10:43:18
Autor: Michał
Jaka karta na AGP?
Z drugiej strony może, lepiej było by kpuić nową płytę głowną+procek+ram ze zintegrowaną grafą a w przyszłości dokupić lepszą grafikę?

Moja propozycja: E3200 2,4 GHz kosztuje jakieś 150zł i daje się podkręcić, do tego tania płytka na G31, 2GB DDR2 i karta graficzna z budżetowego segmentu, ale pozwalająca na granie (9600GSO / 4670). Koszt się zamyka w granicach 600 zł.

A do Twojego strucla karty AGP kosztują dziś kosmiczne pieniądze w stosunku do wydajności, jaką oferują. Warto myśleć o takiej "rozbudowie" jeśli uda się dostać coś po naprawdę okazyjnej cenie (jakiś 7300GT na pamięciach DDR3, lub odpowiednik wydajnościowy od ATI) a warto też pamiętać o dołożeniu RAM. Koszt ~300 zł.

Data: 2009-11-18 13:04:12
Autor: Paweł
Jaka karta na AGP?
Użytkownik "bogas" <bodzio82@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hdr53v$qph$1news.onet.pl...
[...]

W podobnej sytuacji, do Athlona 64 3000+ jakis czas temu włożyłem Radeona x1950 Saphire'a
Moim zdaniem nie ma lepszej karty AGP pod tę nieco wiekową konfigurację.
Jako opcję rozważałbym dołożenie nieco RAM.

--
Paweł

Jaka karta na AGP?