Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?

Data: 2010-12-05 16:39:56
Autor: mnt22
Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
Witam,

Chcę kupić w amerykańskim Amazonie czytnik Kindle.

Któr± kart± najlepiej zapłacić, aby maksymalnie ograniczyć dodatkowe
koszty (prowizje, przewalutowania) oraz dokonać zakupu po
najkorzystniejszym kursie? W swoim portfelu mam:
- mBank Visa Electron "Delfinek"
- Open Online Visa Electron Debit - Open Online Visa Keep It Simple Credit Card
- BZ WBK Visa Electron payWave.

Mam również możliwo¶ć skorzystania z uprzejmo¶ci znajomych:
- mBank MasterCard Debit
- Inteligo Visa Electron Debit.

Znam tabele kursowe, ale nie w tym rzecz. Chcę unikn±ć podwójnego
przewalutowania (USD>EUR>PLN). Ponoć karty Getin/Open Online jako walutę
rozliczeniow± maj± USD, ale kursy s± złodziejskie. Reszta, z tego co się
orientuję, rozlicza się w EUR.

Ponoć dodatkowo płac±c kart± Visa dochodzi prowizja 2-3%, czego nie ma
płac±c MC. Gdzie¶ słyszałem też, że s± jakie¶ różnice w naliczaniu
prowizji między Vis± Debit a Vis± Credit... Jak to w końcu jest?

Jestem zdecydowany pój¶ć choćby do BZ WBK i założyć kolejne konto
walutowe USD z kart± MC
(http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/do-kont-osobistych/walutowych/dolar-usd/karta-mastercard-w-dolarach-amerykanskich.html lub http://bit.ly/e8uppX), o ile to rzeczywi¶ci przyniesie wymierne korzy¶ci. Co o tym my¶licie?

Zamierzam w przyszło¶ci sporo kupować w USA, dlatego te
kilka(na¶cie/dziesi±t) złotych na każdym zamówieniu zaczyna mieć
znaczenie.

Swoj± drog± - jaka polska karta obiektywnie byłaby najkorzystniejsza?
Może co¶ z Polbanku? Albo jeszcze co¶ innego?

Z góry dziękuję za odpowiedĽ i pozdrawiam,
mnt22

Data: 2010-12-05 08:51:00
Autor: raz-dwa-trzy
Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
On 5 Gru, 17:39, mnt22 <mn...@haha-haha.pl> wrote:
Witam,

Chc kupi w ameryka skim Amazonie czytnik Kindle.

Polbank i długo, długo nic. Mam tam konto tylko i wył±cznie do
płatno¶ci internetowych.
Sam brałem niedawno kindla.

209,98$
Rozliczono 15.11 602,45zł, wychodzi 2,86usd.
Kurs nbp 15.11 - 2,89usd
Kurs visa 15.11 - 1 United States Dollar = 2.869100 Polish New Zloty

Nic więcej nie trzeba dodawać.

Data: 2010-12-06 11:41:12
Autor: Akkon
W dniu 05.12.2010 17:51, raz-dwa-trzy pisze:

Polbank i długo, długo nic. Mam tam konto tylko i wył±cznie do
płatno¶ci internetowych.
Sam brałem niedawno kindla.

Podepnę się. Będę niedługo składał w Amazonie jednorazowo zamówienie na ksi±żki za kilkaset złotych. W tej sytuacji raczej nie opłaca mi się wyrabiać nowej karty. Zapłacić mogę:
mBank - visa electron i kk mastercard
Getinonline - kk get mastercard

Mastercard nie bierze za przewalutowanie, a z tego co pisze założyciel w±tku wynika, że getin rozlicza się w USD? Wychodzi na to, że w moim przypadku karta get będzie najlepszym rozwi±zaniem?

Data: 2010-12-06 11:05:07
Autor: mnt22
Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w U SA?
Akkon napisał:

W dniu 05.12.2010 17:51, raz-dwa-trzy pisze:

Polbank i długo, długo nic. Mam tam konto tylko i wyłącznie do
płatności internetowych.
Sam brałem niedawno kindla.

Podepnę się. Będę niedługo składał w Amazonie jednorazowo zamówienie na książki za kilkaset złotych. W tej sytuacji raczej nie opłaca mi się wyrabiać nowej karty. Zapłacić mogę:
mBank - visa electron i kk mastercard

VE - przewalutowanie na walutÄ™ rozliczeniowÄ… karty (EUR) + prowizja 2%
od ceny transakcji.
MC Standard - przewalutowanie USD>EUR, prawdopodobnie po kursie MC, brak
prowizji banku.

Getinonline - kk get mastercard

Nie radzÄ™. Z regulaminu: "...dla kart MasterCard operacje dokonane
w pozostałych walutach obcych, innych niż euro, przeliczane są
najpierw z waluty obcej na euro przez organizacjÄ™ MasterCard
według kursu tej organizacji, a następnie przeliczane są z euro na złote
polskie według kursu walut Banku..."

Oznacza to niestety podwĂłjne przewalutowanie. O ile jeszcze MC wycenia w
miarÄ™ korzystnie, to juĹĽ Getin po prostu kradnie... Spread jest
zabĂłjczy.

Mastercard nie bierze za przewalutowanie, a z tego co pisze założyciel wątku wynika, że getin rozlicza się w USD? Wychodzi na to, że w moim przypadku karta get będzie najlepszym rozwiązaniem?

MC za przewalutowanie nie bierze, ale ma własne kursy, dość dobre.
Getinem nie radzÄ™, regulamin jest kuriozalny, karta niestety rozliczana
w EUR...

Data: 2010-12-06 12:18:15
Autor: Akkon
W dniu 06.12.2010 12:05, mnt22 pisze:
Akkon napisał:

MC za przewalutowanie nie bierze, ale ma własne kursy, dość dobre.
Getinem nie radzÄ™, regulamin jest kuriozalny, karta niestety rozliczana
w EUR...

Czyli w moim przypadku - drogÄ… eliminacji - zostaje Mastercard mBanku.
Dzięki za informacje.

Data: 2010-12-05 18:59:53
Autor: MarekZ
Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
Użytkownik "mnt22" <mnt22@haha-haha.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:idgf8s$lc5$1@news.task.gda.pl...

Swoj± drog± - jaka polska karta obiektywnie byłaby najkorzystniejsza?
Może co¶ z Polbanku? Albo jeszcze co¶ innego?

Orientacyjnie to byłoby tak: Polbank, a następnie Amex Millennium, a następnie karty Visa Raiffeisen,a następnie dowolna karta ING.

Nie brałem pod uwagę kart DB, bo nic o nich konkretnego nie wiem.

Data: 2010-12-05 20:00:46
Autor: konieczko
Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
na allegro bez kombinacji masz te sama cene bez pieprzenia z celnikami i kartami.

Data: 2010-12-05 11:24:32
Autor: raz-dwa-trzy
On 5 Gru, 20:00, konieczko <tr...@ops.pl> wrote:
na allegro bez kombinacji masz te sama cene bez pieprzenia z celnikami i
kartami.

W którym miejscu kupie na allegro kindla 3g za 628zł / wifi za 478zł ?

Z celnikami nie musisz się pieprzyć, amazon za wszystko płaci. A
przesyłka ups'em jest po 3dniach w Polsce.

Data: 2010-12-05 14:39:39
Autor: witek
On 12/5/2010 1:24 PM, raz-dwa-trzy wrote:
[...]

+ 22% VAT i koszt do jazdu do urzedu celnego.
oczywiscie jak bedziesz mial pecha.

Z celnikami nie musisz się pieprzyć, amazon za wszystko płaci.

taaaa,
a kto ci tak powiedzial?

przesyłka ups'em jest po 3dniach w Polsce.

po 3 dniach to moze i ona w polsce jest. w urzedzie celnym.

Data: 2010-12-05 13:28:27
Autor: raz-dwa-trzy
On 5 Gru, 21:39, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

> W kt rym miejscu kupie na allegro kindla 3g za 628z / wifi za 478z ?

+ 22% VAT i koszt do jazdu do urzedu celnego.
oczywiscie jak bedziesz mial pecha.

> Z celnikami nie musisz si pieprzy , amazon za wszystko p aci.

taaaa,
a kto ci tak powiedzial?

> przesy ka ups'em jest po 3dniach w Polsce.

po 3 dniach to moze i ona w polsce jest. w urzedzie celnym.

Proponuje złożyć zamówienie a potem pieprzyć.
Przesyłka jest zwolniona z vatu, amazon go opłacił na fakturze
znajduj± się magiczne literki FD, paczki nikt nie otwiera, ups
przywozi kindla z dokumentacj± 'zwolniono z podoboru opłat, proszę
przekazać dokumenty odbiorcy'
Sk±d to wiem? Zamówiłem już 6 sztuk.
Sk±d o tym wiem?
http://forum.eksiazki.org/amazon-com-kindle-f146/wysylka-nowego-kindle-przez-amazon-kiedy-wreszcie-bedzie-t8963.html
Dziękuje i dobranoc.

My¶lisz, że sk±d taki zalew kindli na allegro? Wła¶nie przez ten
trick, nikt ich nie ma na stanie tylko ci±gnie prosto z amazon po
zakupie na allegro. Proceder przygasł ostatnio, bo jest okres
przed¶wi±teczny i okres realizacji przeci±gn±ł się do końca grudnia.

Data: 2010-12-06 08:19:28
Autor: konieczko
Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
"

[...]

cytat z tego forum:
" Re: Wysyłka nowego Kindle przez Amazon, kiedy wreszcie będzi

  spadak napisał(a):
Witam,

Zdziwiło mnie że będzie extra opłata za cło ... ze strony Amazon wynikało że nie będzie.
Kupowałe¶ z tej specjalnej podstrony dla Polski ?

Pozdrawiam

Tak ze strony dla wysyłki międzynarodowej.
Informacje o dodatkowej opłacie otrzymałem w trakcie rozmowy telefonicznej z kurierem.
Zobaczę co będzie w papierach jak już będę odbierał przesyłkę osobi¶cie."

Nie pierdol nastepnym razem boi paczki ze stanoiw nie sa i nie moga byc zwolnione z VATu juz o oplacie celnej nie wspomne bo to duza wartosc.

Data: 2010-12-06 08:26:23
Autor: Jan Werbinski
Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
One nie s± zwolnione z VAT.
VAT jest pobierany już przez Amazon!
Kupiłem 2x Kindle i otrzymałem z nimi polskie dokumenty celne.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-12-06 09:26:30
Autor: mnt22
konieczko napisał:

"

Proponuje złożyć zamówienie a potem pieprzyć.
Przesyłka jest zwolniona z vatu, amazon go opłacił na fakturze
znajdujÄ… siÄ™ magiczne literki FD, paczki nikt nie otwiera, ups
przywozi kindla z dokumentacją 'zwolniono z podoboru opłat, proszę
przekazać dokumenty odbiorcy'
Skąd to wiem? Zamówiłem już 6 sztuk.
SkÄ…d o tym wiem?
[...]

  spadak napisaĹ‚(a):
Witam,

Zdziwiło mnie że będzie extra opłata za cło ... ze strony Amazon wynikało że nie będzie.
Kupowałeś z tej specjalnej podstrony dla Polski ?

Pozdrawiam

Tak ze strony dla wysyłki międzynarodowej.
Informacje o dodatkowej opłacie otrzymałem w trakcie rozmowy telefonicznej z kurierem.
Zobaczę co będzie w papierach jak już będę odbierał przesyłkę osobiście."

Nie pierdol nastepnym razem boi paczki ze stanoiw nie sa i nie moga byc zwolnione z VATu juz o oplacie celnej nie wspomne bo to duza wartosc.

 Aha, tutaj jest podstawa prawna, ktĂłra dowodzi o fakcie zwolnienia z
opłat celnych towarów o wartości 150 Euro:
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/100275,paczki_z_zagranicy_do_150_euro_bez_cla.html

Data: 2010-12-06 10:43:18
Autor: Robert Kois
Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w U SA?
Dnia Mon, 6 Dec 2010 09:26:30 +0000 (UTC), mnt22 napisał(a):

 Aha, tutaj jest podstawa prawna, która dowodzi o fakcie zwolnienia z
opłat celnych towarów o warto¶ci 150 Euro:
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/100275,paczki_z_zagranicy_do_150_euro_bez_cla.html

z cła tak, VAT to inna kwestia.
--
Kojer

Data: 2010-12-06 09:22:25
Autor: mnt22
raz-dwa-trzy napisał:

> [...]

znajdujÄ… siÄ™ magiczne literki FD, paczki nikt nie otwiera, ups
przywozi kindla z dokumentacją 'zwolniono z podoboru opłat, proszę

Myślisz, że skąd taki zalew kindli na allegro? Właśnie przez ten
trick, nikt ich nie ma na stanie tylko ciÄ…gnie prosto z amazon po
zakupie na allegro. Proceder przygasł ostatnio, bo jest okres
przedświąteczny i okres realizacji przeciągnął się do końca grudnia.

Jest dokładnie tak, jak mówisz.

Przy zamawianiu jednej sztuki Kindle VAT i opłaty celne pokrywa Amazon,
tego siÄ™ akurat nie bojÄ™. Co prawda zdarza siÄ™, ĹĽe kurier zaĹĽada np. 148
PLN, ale wystarczy mu pokazać literki FD na przesyłce, albo nawet i
zapłacić, a następnie poskarżyć się Amazonowi, który zwróci równowartość
w dolarach i dalej juĹĽ sam sklep siÄ™ rozliczy z UPS.

Na Allegro nie mam zamiaru kupować, ponieważ raz - za drogo; dwa -
problemy z gwarancją. Amazon jest baaardzo liberalny i przysyła nowe
urządzenie za darmo, często nawet jeżeli uszkodzenie powstało z winy
uĹĽytkownika.

Co by nie mówić - Kindle jest świetne i tanie, Amazon idzie na rękę
klientom nawet w Polsce, o czym świadczy fakt niemal dumpingowej ceny
urządzenia, szybkiej przesyłki, bezproblemowych świadczeń gwarancyjnych
i świetny serwis mailowy oraz telefoniczny. Że o darmowym internecie 3G
nie wspomnÄ™ ;)

Pozdrawiam,
mnt22

Data: 2010-12-06 09:39:48
Autor: Olgierd
Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
Dnia Mon, 06 Dec 2010 09:22:25 +0000, mnt22 napisał(a):

Co by nie mówić - Kindle jest ¶wietne i tanie, Amazon idzie na rękę
klientom nawet w Polsce,

No wła¶nie, lekko offtopicznie: co jest takiego fajnego w Kindlu dla *polskiego czytelnika*? --
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-12-06 10:46:51
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 6 Dec 2010 09:39:48 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Co by nie mówić - Kindle jest ¶wietne i tanie, Amazon idzie na rękę
klientom nawet w Polsce,
No wła¶nie, lekko offtopicznie: co jest takiego fajnego w Kindlu dla *polskiego czytelnika*?

No coż, jeżeli kto¶ kupuje dużo ksi±żek po angielsku to wiadomo. Przy ksi±żkach po polsku rzeczywi¶cie jest gorzej. Aczkolwiek w tej chwili
wystarczy zdj±ć drm z epubów kupionych np. w empiku i po zainstalowaniu
dodatkowego softu od przyjaciół rosjan (teoretycznie to chyba naruszenie
licencji) i można czytać. Bez jailbreaka i dodatkowego softu trzeba
dodatkowo konwertować epub do mobi. Ja kupiłem przej¶ciowo, czekam na
kolorowy epapier w rozs±dnej cenie :).

--
Kojer

Data: 2010-12-06 10:05:44
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 06 Dec 2010 10:46:51 +0100, Robert Kois napisał(a):

[...]

Ano wła¶nie, czyli nadal kombinowanie z konwersj± ePuba do innego formatu. Mnie mogłaby przekonać dostępno¶ć różnych tytułów polskiej prasy, ale w rozs±dnych cenach. Ksi±żek po angielsku nie mam potrzeby czytać, więc odpada.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-12-06 10:32:04
Autor: mnt22
Olgierd napisał:

Dnia Mon, 06 Dec 2010 10:46:51 +0100, Robert Kois napisał(a):

Co by nie mówić - Kindle jest świetne i tanie, Amazon idzie na rękę
klientom nawet w Polsce,

No właśnie, lekko offtopicznie: co jest takiego fajnego w Kindlu dla
*polskiego czytelnika*?

No coĹĽ, jeĹĽeli ktoĹ› kupuje duĹĽo ksiÄ…ĹĽek po angielsku to wiadomo. Przy
książkach po polsku rzeczywiście jest gorzej. Aczkolwiek w tej chwili
wystarczy zdjąć drm z epubów kupionych np. w empiku

Ano właśnie, czyli nadal kombinowanie z konwersją ePuba do innego formatu. Mnie mogłaby przekonać dostępność różnych tytułów polskiej prasy, ale w rozsądnych cenach. Książek po angielsku nie mam potrzeby czytać, więc odpada.

Nie oszukujmy siÄ™. Zdejmowanie DRM jest chwilÄ… w porĂłwnaniu z czasem,
jaki spędzimy na czytaniu danego tekstu.

Co jest fajnego? Dla każdej osoby, która lubi/musi dużo czytać, to jest
wybawienie - dla oczu, kręgosłupa (mam setki publikacji naukowych i
popularnonaukowych na komputerze, których nie czytam, bo świecący ekran
męczy wzrok, a pozycja siedząca przed komputerem odbije się po kilku
latach na zdrowiu). Nie mogę się doczekać, aż wezmę w JEDNĄ rękę lekkie
urządzenie, usiądę wygodnie w fotelu lub leżaku, zacznę czytać
zmieniając strony tą samą JEDNĄ ręką, podczas gdy drugą mogę choćby
głaskać psa ;)

Obsługa znaków PL jest bardzo dobra, dysponując pakietem Calibre +
MobiPocket Creator możemy większość publikacji umieścić w czytniku.

Bateria działa na jednym ładowaniu miesiąc. Czas oczywiście się skróci,
jeżeli korzystamy z łączności bezprzewodowej. Pojemność - kilka tysięcy
baaardzo długich tekstów.

Co więcej - darmowy internet w 100 krajach świata - Google, blogi,
"onety i pudelki". PĹ‚acÄ… ci, ktĂłrzy kupujÄ… w Amazon.com - sklep dolicza
2$ i tyle.

Zalet znajdę więcej, ale uważam, że powyższe uprawniają mnie do
stwierdzenia, że za 189$ + 21$ za wysyłkę nic lepszego na potrzeby moje
(czytanie artykułów naukowych + czytanie publicystyki + newsy ze świata
+ troska o zdrowie) oraz większości czytelników w Polsce jest to bardzo
korzystna oferta.

Hehe, że też taki OT rozwinął się przy okazji płatności kartą w dolarach
;)

Data: 2010-12-06 10:34:22
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 06 Dec 2010 10:32:04 +0000, mnt22 napisał(a):

Co jest fajnego? Dla każdej osoby, która lubi/musi dużo czytać, to jest
wybawienie - dla oczu, kręgosłupa (mam setki publikacji naukowych i
popularnonaukowych na komputerze, których nie czytam, bo ¶wiec±cy ekran
męczy wzrok, a pozycja siedz±ca przed komputerem odbije się po kilku
latach na zdrowiu).

Lubię dużo czytać, ale obawiam się, że w moim przypadku na nic by się to zdało. A tak przynajmniej jak kupię "Politykę", to mogę j± pu¶cić w obieg po rodzinie.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-12-06 11:46:50
Autor: Robert Kois
Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w U SA?
Dnia Mon, 6 Dec 2010 10:32:04 +0000 (UTC), mnt22 napisał(a):

Żeby nie było tak fajnieto ja dorzucę parę "wad".

mam setki publikacji naukowych i popularnonaukowych na komputerze, których nie czytam, bo ¶wiec±cy ekran
męczy wzrok, a pozycja siedz±ca przed komputerem odbije się po kilku
latach na zdrowiu.

Jeżeli s± w pdf to zwykle zrobione na A4 i zwykły kindle słabo się nadaje
do ich czytania a konwertery s± takie sobie. Co z tego, ze pdf ma mnóstwo
możliwo¶ci jak zwykle dokument jest generowany jako "wydruk" i wszystkie
zalety pdfa id± się pa¶ć.

Obsługa znaków PL jest bardzo dobra, dysponuj±c pakietem Calibre +
MobiPocket Creator możemy większo¶ć publikacji umie¶cić w czytniku.

Tak. Tylko, że calibre potrafi z tekstu zrobić je¶ień ¶redniowiecza przy
konwersji. Niestety często gęsto trzeba się mocno napocić by tekst jako
tako wygl±dał.

 --
Kojer

Data: 2010-12-14 13:05:37
Autor: Jarek Andrzejewski
Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
On Mon, 6 Dec 2010 10:32:04 +0000 (UTC), mnt22 <mnt22@haha-haha.pl>
wrote:

Zalet znajdę więcej, ale uważam, że powyższe uprawniaj± mnie do
stwierdzenia, że za 189$ + 21$ za wysyłkę nic lepszego na potrzeby moje
(czytanie artykułów naukowych + czytanie publicystyki + newsy ze ¶wiata
+ troska o zdrowie) oraz większo¶ci czytelników w Polsce jest to bardzo
korzystna oferta.

A nook z Barnes & Noble na Androidzie nie lepszy?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-12-14 16:09:30
Autor: mnt22

wrote:

[...]

Niestety, większe zużycie baterii, oraz brak darmowego internetu nie
przechylaj± szalę zwycięstwa na stronę Kindle'a.

Zdaję sobie sprawę z ograniczeń czytnika Amazonu, ale ja akurat mam na
tyle zacięcia, że mogę się bawić w konwersję do odpowiedniego formatu.

Data: 2010-12-15 09:45:09
Autor: Michal Jankowski
mnt22 <mnt22@haha-haha.pl> writes:

A nook z Barnes & Noble na Androidzie nie lepszy?

Niestety, większe zużycie baterii, oraz brak darmowego internetu nie
przechylaj± szalę zwycięstwa na stronę Kindle'a.

"nie przechylaj±"?

  MJ

Data: 2010-12-15 12:26:00
Autor: yoss
[...]

Faktycznie ten internet działa tak "normalnie", bo na róznych forach róźnie piszą. Chodzi mi najbardziej o przeglądanie onetu itp i poczty przez WWW (załaczniki z mailach), pudelka nie będę raczej czytał ;-)
yossarian

Data: 2010-12-17 10:16:18
Autor: yoss

Użytkownik "yoss" <yoss@spam.wp.pl> napisał w wiadomości news:4d08a4de$0$20995$65785112news.neostrada.pl...

[...]

w moim poprzednim poście zabrakło znaku zapytania ;-)"?" Ja się pytałem czy ktoś korzysta w netu w miare "normalnie"
pozdrawiam

Data: 2010-12-06 11:33:24
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 6 Dec 2010 10:05:44 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Jak zrobisz jailbreaka i doinstalujesz soft od rosjan ( fbKindle - epub i
fb2 - imho o ile nie synchronizujesz z amazonem to soft wygodniejszy niż
oryginalny) to nie trzeba konwertować, zostaje zdjęcie drma skryptem w
pythonie (podobno jest też już plugin do calibre). Oczywi¶cie to dalej
kombinowanie, no ale ekran lepszy niż tego empikowego czytnika no i kindle
tańszy.

Mnie mogłaby przekonać dostępno¶ć różnych tytułów polskiej prasy, ale w rozs±dnych cenach.

To musiałby amazon wej¶ć na polski rynek, bo bez porz±dnej konkurencji na
rozs±dne ceny nie ma co liczyć (patrz ceny w empiku).

--
Kojer

Data: 2010-12-06 11:29:30
Autor: Michal Jankowski
Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
mnt22 <mnt22@haha-haha.pl> writes:

Co by nie mówić - Kindle jest ¶wietne i tanie, Amazon idzie na rękę
klientom nawet w Polsce, o czym ¶wiadczy fakt niemal dumpingowej ceny
urz±dzenia, szybkiej przesyłki, bezproblemowych ¶wiadczeń gwarancyjnych
i ¶wietny serwis mailowy oraz telefoniczny. Że o darmowym internecie 3G
nie wspomnę ;)

Czy tę wersję z modemem 3G (droższ±) też przysyłaj± bez konieczno¶ci
płacenia vatu i cła?

  MJ

Data: 2010-12-06 10:40:58
Autor: mnt22
Michal Jankowski napisał:

[...]

Czy tę wersję z modemem 3G (droższą) też przysyłają bez konieczności
płacenia vatu i cła?

  MJ

StÄ…d:
http://kindlemaniak.blogspot.com/2010/11/jak-kupic-czytnik-kindle-w-amazoncom.html, stąd: http://swiatkindle.pl/darmowa-przesylka-do-polski-z-amazon-uk-nie-dotyczy-kindle/, stąd: http://swiatkindle.pl/jak-zamowic-kindle-bez-cla/ oraz z wątku na forum.eksiazki.org: http://forum.eksiazki.org/amazon-com-kindle-f146/wysylka-nowego-kindle-przez-amazon-kiedy-wreszcie-bedzie-t8963.html wynika, że przysyłają bez dodatkowych opłat, trzeba tylko uważać na kuriera, bo nie zawsze widzi napisu FD na paczce, który to napis informuje o zwolnieniu z konieczności opłacenia cła i podatku przez odbiorcę końcowego.

Data: 2010-12-06 11:49:47
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 6 Dec 2010 10:40:58 +0000 (UTC), mnt22 napisał(a):

Czy tę wersję z modemem 3G (droższ±) też przysyłaj± bez konieczno¶ci
płacenia vatu i cła?
St±d:
http://kindlemaniak.blogspot.com/2010/11/jak-kupic-czytnik-kindle-w-amazoncom.html, st±d: http://swiatkindle.pl/darmowa-przesylka-do-polski-z-amazon-uk-nie-dotyczy-kindle/, st±d: http://swiatkindle.pl/jak-zamowic-kindle-bez-cla/ oraz z w±tku na forum.eksiazki.org: http://forum.eksiazki.org/amazon-com-kindle-f146/wysylka-nowego-kindle-przez-amazon-kiedy-wreszcie-bedzie-t8963.html wynika, że przysyłaj± bez dodatkowych opłat, trzeba tylko uważać na kuriera, bo nie zawsze widzi napisu FD na paczce, który to napis informuje o zwolnieniu z konieczno¶ci opłacenia cła i podatku przez odbiorcę końcowego.

A jeszcze pro¶ciej: jeżeli przy składaniu zamówienia Amazon nie doliczy to
nie zapłacisz.

--
Kojer

Data: 2010-12-06 11:55:05
Autor: mnt22
Robert Kois napisał:

[...]

A jeszcze prościej: jeżeli przy składaniu zamówienia Amazon nie doliczy to
nie zapłacisz.

W praktyce: zamawiajÄ…c Kindle 3G+Wifi z Ĺ‚adowarkÄ… sieciowÄ… europejskÄ…,
łącznie z przesyłką chcą 225,96$ - przy czym w pozycji Estimated Tax To
Be Collected: 0,00$.

Dokładając oryginalną okładkę za 39$, kwota całego zamówienia będzie
opiewać aż na 327,35$, w tym Import Fees Deposit: 60,41$. Wynika to
przepisu zwalniającego z opłat celnych przedmiotów o drobnej wartości
imprortowanych do ZwiÄ…zku Socjalistycznych Republik Europejskich, a
konkretnie równowartości 150 euro. Jest na to artukuł w DGP, który
linkowałem już w tym wątku.

Swoją drogą, zamawiając ładowarkę, przysłana będzie ona w osobnej paczce
półtora miesiąca przed samym czytnikiem (sic!). Że też Amazonowi to się
opłaca... Ich sprawa ;)

Data: 2010-12-06 12:01:20
Autor: Olgierd
Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
Dnia Mon, 06 Dec 2010 11:55:05 +0000, mnt22 napisał(a):

Swoj± drog±, zamawiaj±c ładowarkę, przysłana będzie ona w osobnej paczce
półtora miesi±ca przed samym czytnikiem (sic!). Że też Amazonowi to się
opłaca... Ich sprawa

Ja niedawno zamówiłem na Amazon UK dwa albumy. Miała być wspólna wysyłka (tylko tak przebijało magiczny próg Ł25), a że jeden to rzadko¶ć, kazali czekać bodajże 5-9 tygodni. Jak już się zrobiło te 6 tygodni, posłali ten dostępny, a 2 tygodnie póĽniej -- ten drugi. Mimo rozdzielenia przesyłki -- nic nie dopłacałem.
Fajny ten Amazon :)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-12-06 13:05:19
Autor: mvoicem
(06.12.2010 13:01), Olgierd wrote:
[...]

Podobnie robi Empik (a przynajmniej robił rok temu).

p. m.

Data: 2010-12-06 13:23:44
Autor: Robert Kois
Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w U SA?
Dnia Mon, 6 Dec 2010 11:55:05 +0000 (UTC), mnt22 napisał(a):

Dokładaj±c oryginaln± okładkę za 39$, kwota całego zamówienia będzie
opiewać aż na 327,35$, w tym Import Fees Deposit: 60,41$. Wynika to
przepisu zwalniaj±cego z opłat celnych przedmiotów o drobnej warto¶ci
imprortowanych do Zwi±zku Socjalistycznych Republik Europejskich, a
konkretnie równowarto¶ci 150 euro. Jest na to artukuł w DGP, który
linkowałem już w tym w±tku.

Powtarzasz bzdurę. Cło jest kompletnie niezwi±zane z VATem. To, że Amazon sam pokrywa VAT do kwoty zakupu (~150euro) to tylko ich dobra
wola (albo bł±d). --
Kojer

Data: 2010-12-06 13:36:56
Autor: mnt22
Robert Kois napisał:

[...]

Powtarzasz bzdurÄ™. CĹ‚o jest kompletnie niezwiÄ…zane z VATem. To, ĹĽe Amazon sam pokrywa VAT do kwoty zakupu (~150euro) to tylko ich dobra
wola (albo błąd).
Może to i bzdura. Może błąd. Może dobra wola. W każdym razie - cena,
którą Amazon podaje na swojej stronie w momencie składania zamówienia
jest dla klienta wiążąca. Jedyne, na co trzeba uważać to wartość
zamówienia. Jest tak, jak piszesz - Amazon pokrywa, ale nie wartość VAT,
a "import fees" do pewnego progu. VAT nie może wynosić aż 60$, tam musi
być oprócz tego.

Ludzie piszą, że nawet jeśli kurier pobierze niesłusznie ~150PLN, to
Amazon to oddaje po napisaniu maila do nich. ZresztÄ… - gdy znajdÄ™
najtańszy sposób zapłaty, podzielę się z Wami wrażeniami.

Data: 2010-12-06 14:51:22
Autor: Robert Kois
Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w U SA?
Dnia Mon, 6 Dec 2010 13:36:56 +0000 (UTC), mnt22 napisał(a):

Może to i bzdura. Może bł±d. Może dobra wola. W każdym razie - cena,
któr± Amazon podaje na swojej stronie w momencie składania zamówienia
jest dla klienta wi±ż±ca.

Cały czas o tym piszę, prostuję tylko twoje błedne wytłumaczenia tego
faktu.

Jedyne, na co trzeba uważać to warto¶ć
zamówienia. Jest tak, jak piszesz - Amazon pokrywa, ale nie warto¶ć VAT,
a "import fees" do pewnego progu. VAT nie może wynosić aż 60$, tam musi
być oprócz tego.

Od takiego zakupu + cło powinien wynosić nawet więcej (ale nie znam stawki
celnej dla okładki by dokładnie policzyć a szukać mi się nie chce). Vat to
22% (a już niedługo 23) to niestety całkiem sporo, od samego kindla 3G z
wysyłk± to > 46$. --
Kojer

Data: 2010-12-06 20:15:03
Autor: mnt22
Robert Kois wrote:

[...]

Cholercia, chyba faktycznie masz rację. Co nie zmienia faktu, że da się
do¶ć tanio sprowadzić Kindle'a do Polski.

Data: 2010-12-06 10:02:58
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 5 Dec 2010 13:28:27 -0800 (PST), raz-dwa-trzy napisał(a):

[...]

W kwestii formalnej. Nie jest zwolniona z VATu. Z nieznanych bliżej
przyczyn jak przesyłka ma warto¶ć poniżej 150 euro to amazon bierze opłatę
na siebie (na dokumentach jest wyliczony). Powinien to naliczyć przy
płatno¶ci ale tego nie robi. Jak zamówisz 2 kindle w jednej przesyłce to
jak najbardziej zapłacisz VAT i cło. Ale zapłacisz przy zakupie (amazon
pobierze tzw. depozyt). Jeżeli kurier domaga się jakich¶ pieniędzy to albo
kto¶ w Amazonie zrobił bład (i tu trzeba reklamować) albo kurier nie
doczytał (i łatwo mu pokazać magiczne F/D :)). Jeste¶my w programie "Amazon Global" i to co widzimy przy płaceniu powinno
być cen± ostateczn±.
 --
Kojer

Jak± kart± najlepiej zapłacić za zakupy w USA?