Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?

Data: 2013-01-18 12:31:13
Autor: Q
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Kobieta wlasnie probowala zaplacic za zakupy karta debetowa
mastercard getinonline w leclercu i w jakims osiedlowym sklepie
w Paryzu i dupa - nie przyjelo karty.

Gowniany bank / gowniana karta czy "tak czasami sie zdarza"?

W jakim banku zalozyc jej konto z jaka karta
(albo dwoma kartami: jedna w PLN, druga w EUR),
zeby mogla placic w Europie (Niemcy, Francja, Benelux,
czasami Hiszpania, Wlochy, Austria, i inne)?

Data: 2013-01-18 09:24:13
Autor: mietek
W dniu pi±tek, 18 stycznia 2013 12:31:13 UTC+1 użytkownik Q napisał:
[...]

alior (sync) + mbank
http://livesmarter.pl/w-jakim-banku-zalozyc-konto-walutowe-i-nie-zaplacic-ani-grosza-za-obluge-polak-za-granica-cz-iii/

Data: 2013-01-18 16:21:50
Autor: Krzysztof
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?

Użytkownik "Q" <no@spam.org> napisał w wiadomo¶ci news:kdbbqp$r4h$1node1.news.atman.pl...
[...]

Karta do konta w EUR np. AliorSync-bezplatna, Mbank-platna po roku-30zl, BZWBK-platna po roku 10EUR
EUR- kupujesz w kantorach internetowych, jak go nie masz. Karty sa debetowe wypukle, trzeba pamietac, ze np. w Niemczech nimi nie zaplacisz w dyskontach typu Lidl, Netto, Rosmann (generalnie nie dzialaja karty z innych krajow, chyba ze duze supermarkety, sieciowe sklepy z ciuchami, itd).
MBank-bezplatne wyplaty z bankomatow -strefa EUR.(polecane w niemieckim kraju)

Data: 2013-01-18 17:44:16
Autor: osa
W dniu 2013-01-18 16:21, Krzysztof pisze:
Karta do konta w EUR np. AliorSync-bezplatna.
EUR- kupujesz w kantorach internetowych, jak go nie masz.

Albo pro¶ciej: karta z Aliorowego Kantora, bezpłatna je¶li zostanie użyta w ci±gu 6 miesięcy od wydania i od razu przypięta do rachunku na który można kupić EUR po (w miarę) przyzwoitym kursie.

Data: 2013-01-19 12:40:13
Autor: Q
[...]

Kobieta ma juz konto w Kantor Alior -
- OIDP tam jest chyba jedna wyplata z bankomatu (EUR)
na miesiac gratis a z placeniem nia pewnie tez bedzie problem :/.

Chodzi mi o taka karte (w EUR, ew. w PLN),
zeby mozna bylo placic w sklepach EU,
ew. wyplacac za darmo z bankomatow EU.

Co do placenia w sklepach - czy karta kredytowa
predzej przejdzie w takim francuskim leclercu niz karta debetowa?
No, ale chyba KK w EUR to ciezko dostac...

Data: 2013-01-19 14:20:42
Autor: osa
W dniu 2013-01-19 12:40, Q pisze:
[...]

Chyba faktycznie jedna wypłata z bankomatu. Ja tę kartę mam jako awaryjn± na czas wyjazdu więc jest to dla mnie akceptowalne. Ale za płatno¶ci w sklepach raczej nie kasuj±.. bo nie przypominam sobie, żeby w jakimkolwiek banku były opłaty za transakcje bezgotówkowe.

Data: 2013-01-20 18:13:41
Autor: Q
[...]

Yyyy.... ale kto napisal, ze kasuja za bezgotowkowe?...

Chodzilo mi o to, ze pewnie i z ta karta "beda problemy z placeniem"
w sensie, ze bedzie tak samo akceptowalna jak getinowa.
Oczywiscie chcialbym sie mylic.

Data: 2013-01-21 18:46:55
Autor: osa
W dniu 2013-01-20 18:13, Q pisze:
[...]

No a mnie się uroiło, że te problemy to opłaty za transakcje bezgotówkowe bo 'byli¶my' przy opłatach za bankomaty ;)

Ja tej karty użyłem raz aby j± wypróbować: chciałem X EUR we Włoszech, ale bankomat pomy¶lał... i oddał kartę. Nerwowo czekałem na kasę, ale nic nie wypluł. Spróbowałem niższ± kwotę i wydał bez problemów i do dzi¶ nie wiem o co maszynce chodziło bo ¶rodki były... ale na szczę¶cie wszystko zostało dobrze rozliczone :)

Data: 2013-01-27 10:48:44
Autor: Imka
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Dnia Mon, 21 Jan 2013 18:46:55 +0100, osa napisał(a):

Ja tej karty użyłem raz aby j˘ wypróbowaĺ: chciałem X EUR we Włoszech, ale bankomat pomy÷lał... i oddał kartý. Nerwowo czekałem na kasý, ale nic nie wypluł. Spróbowałem niższ˘ kwotý i wydał bez problemów i do dzi÷ nie wiem o co maszynce chodziło bo ÷rodki były... ale na szczý÷cie wszystko zostało dobrze rozliczone :)

Miałam identycznie z delfinkiem.
Poprosiłam o 300¤, bankomat powiedział że nie da.
Spróbowałam 200 - zapytał w jakich nominałach wydaĺ i wyplacił bez
problemów.

Dopiero po powrocie do domu skojarzyłam, że miałam ustawion˘ blokadý na
jednorazowe wypłaty z bankomatu "nie wiýcej niż 1000 zł"... ;/

--
Imka

Data: 2013-01-18 19:49:21
Autor: Slavekk
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
dniu 2013-01-18 12:31, Q pisze:> Kobieta wlasnie probowala zaplacic za zakupy karta debetowa
> mastercard getinonline w leclercu i w jakims osiedlowym sklepie
> w Paryzu i dupa - nie przyjelo karty.

Kto to jest to ONO co nie przyjęło?
Automat białkowy? Co powiedział?
Maszyna? Co wypluła?
Karta była już używana? W Polsce? Za granicą?
Jakie były naklejki organizacji kartowych w sklepie, który nie przyjął.

> [...]
> zeby mogla placic w Europie (Niemcy, Francja, Benelux,
> czasami Hiszpania, Wlochy, Austria, i inne)?

W dowolnym.
W Niemczech z każdym możesz mieć kłopoty.

SĹ‚awek

Data: 2013-01-18 22:08:05
Autor: August
Użytkownik "Slavekk" <slavekk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:50f999d4$0$1213

> [...]

W dowolnym.
W Niemczech z każdym możesz mieć kłopoty.

Na samoobsługowych stacjach bezynowych tez, np. Sardynia, stolica Cagliari , zadne Visy zadne Mastercardy, tylko lokalne/i/lub staroeuropejskie organizacje.

Data: 2013-01-19 09:51:51
Autor: Slavekk

> [...]

Na samoobsługowych stacjach bezynowych tez, np. Sardynia, stolica
Cagliari , zadne Visy zadne Mastercardy, tylko lokalne/i/lub

Na wielu stacjach we Włoszech (np. przy autostradach) są oddzielne dystrybutory z tańszym paliwem, gdzie lejesz sam i płacisz ichnią lokalną kartą, oraz obok dystrybutory z droższym paliwem gdzie albo lejesz sam albo obsługa, a płacisz "normalną" kartą (tylko więcej ;-)
Na mniejszych stacjach może być obsługa tylko na 1. zmianie i wtedy zapłacisz normalną kartą, a wieczorem tylko w automacie lokalną
Różnica w cenie też jest...

SĹ‚awek

Data: 2013-01-20 23:32:33
Autor: August

Użytkownik "Slavekk" <slavekk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:50fa5f4a$0$1215$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zgadzam siÄ™,ale w rejonach gdzie takie rozroznienie nie dotarlo masz albo

wieczor/niedziela/swiÄ™to - tryb samoobsĹ‚ugowy - tylko automat na karte lokalna PLUS (trzeba przyznać) zawsze  automat na gotĂłwkÄ™

dzień - ewentualnie wewnatrz pos na vise/mastercard.

Sprawdzałem wiele stacji na Sardynii i w święto bez gotówki nic nie urodzisz.

Data: 2013-01-19 12:43:19
Autor: Q
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Kto to jest to ONO co nie przyjęło?
Automat białkowy? Co powiedział?
Maszyna? Co wypluła?

Jeszcze dzisiaj bede mial wydruk z owej maszyny,
wiec kto zna francuski niech pomoze w tlumaczeniu :).

Karta była już używana? W Polsce? Za granic±?

W Polsce wiele razy, na koncie bylo sporo wiecej niz 10 EUR,
na ktore opiewal rachunek.

Jakie były naklejki organizacji kartowych w sklepie, który nie przyj±ł.

Ponoc z tym bylo ok.

Data: 2013-01-20 18:27:56
Autor: Q
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Maszyna? Co wypluła?

Wyplula "abandon debit" (fr.):
http://s1.pokazywarka.pl/i/1677255/635271/slip.jpg
ale mimo tego na koncie pojawila sie blokada na 41.81 pln.

Dlaczego pojawila sie blokada? Kiedy zejdzie?

Dlaczego blokada jest na taka a nie inna kwote?
Wchodze na kurs dewiz getina z tego dnia i:
kurs pierwszy:
10.15*4.2445= 43.08 pln
kurs drugi
10.15*4.2818=43.46 pln

Skad im sie wzielo 41.81 pln?

Data: 2013-01-20 18:56:07
Autor: Slavekk
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
W dniu 2013-01-20 18:27, Q pisze:
Maszyna? Co wyplu�a?

Wyplula "abandon debit" (fr.):

Debet niedopuszczalny (??)

No dobra, ale ja na GoL widzÄ™ kartÄ™ debetowÄ… tylko do konta Skarbonkowego. To takie?
Jeśli tak to pewnie przy płatności poleciało zapytanie o konto debetowe a Getin mógł je mieć zakwalifikowane jako oszczędnościowe.
Czyli odmówił obciążenia konta debetowego bo takiego nie było.
Kiedyś we Francji na stacji benzynowej obsługa mi zafundowała odmowę z podobnym komunikatem. A dostali kartę kredytową Polbanku do łapy.
Nie dziwne bo w Polbanku konta nie mam tylko kartÄ™
Ale druga kredytówka z Citi już przeszła ;-)

http://s1.pokazywarka.pl/i/1677255/635271/slip.jpg
ale mimo tego na koncie pojawila sie blokada na 41.81 pln.

Dlaczego pojawila sie blokada? Kiedy zejdzie?

Jest blokada bo było żądanie zapłaty.
Jak się nie pojawi rozliczenie to wygaśnie

Dlaczego blokada jest na taka a nie inna kwote?
Skad im sie wzielo 41.81 pln?

Pewnie z kursĂłw MC
Jakby przyszło rozliczenie to by cię obciążyli po swoim kursie a różnicę schowali do kieszeni...

SĹ‚awek

Data: 2013-01-20 19:01:10
Autor: Slavekk
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Ja bym brał kredytową GET do płatności bezgotówkowych.
A przy bankomacie (z debetową) to cię (albo żonę) maszyna zapyta z jakiego konta wypłacić i może się dogadacie.
Bo tu zapewne obsługa "nie dopytała"

SĹ‚awek

Data: 2013-01-21 11:07:15
Autor: Q
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
A przy bankomacie (z debetow±) to cię (albo żonę) maszyna zapyta z jakiego konta wypłacić i może się dogadacie.
Bo tu zapewne obsługa "nie dopytała"

Konto poprawne (osobiste) zostalo obciazone
a kasy na nim bylo znacznie wiecej niz te 10 EUR.

No nic - caly czas czekam na odp. z banku :).

Data: 2013-01-21 11:05:49
Autor: Q
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Je¶li tak to pewnie przy płatno¶ci poleciało zapytanie o konto debetowe a Getin mógł je mieć zakwalifikowane jako oszczędno¶ciowe.

To raczej nie to - poprawne konto zostalo obciazone,
mimo, ze na oszczednosciowym tez byla kasa.

W tym samym francuskim leclercu bez zadnego problemu
przeszla debetowka PKO BP (nie inteligo).

Jest blokada bo było ż±danie zapłaty.
Jak się nie pojawi rozliczenie to wyga¶nie

Ok, ale kiedy? :)

Skad im sie wzielo 41.81 pln?

Pewnie z kursów MC

Wlazlem na kursy MC i tez mi sie nie zgadza :/

Data: 2013-01-19 14:40:10
Autor: Adam S.
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Możesz sprawdzić BPH.
http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/karty/konto/classic_walutowa

Jeszcze niedawno wydanie , obsługa karty i wypłaty w bankomatch zagranic± były za darmo. Nie chce mi się sprawdzać czy jest to aktualne.

as

Data: 2013-01-19 17:43:03
Autor: Marcin Nowakowski
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Dnia 2013-01-18 12:31,  Q stwierdziĹ‚, ĹĽe:
Gowniany bank / gowniana karta czy "tak czasami sie zdarza"?

Chipowa? Sprawdź, czy ją akceptują. Mnie się żadną nie udało zapłacić np. na włoskich autostradach czy ichniejszych Lidlach.

--
Marcin Nowakowski

Data: 2013-01-27 10:05:17
Autor: WildS
On 2013-01-18, Q <no@spam.org> wrote:
[...]

We francji to nie ma reguły.
Troche tam jeżdżę, czasami pływam promami z francuskimi terminalami i to
jest totalna ruletka. Czasami nie przechodzi płatność raz a za drugą
prĂłbÄ… przechodzi, czasami w ogĂłle nie przechodzi danego dnia a
następnego i owszem.

Wcześniej jeździłem z MC z aliora, teraz z MC polbank t-mobajl. Różnica
jedynie taka, ĹĽe polbankowa losowo chce albo pinu albo podpisu ale
ogolnie w wiekszosci przypadkow dziala. Obsługa czasami głupieje jak
terminal pyta o podpis ;)

W niemczech w sklepach typu lidl czy aldi nie zaplacisz ĹĽadnÄ…
cywilizowanÄ… kartÄ…, tylko tym jakimĹ› ich lokalnym EC dla prawdziwych
niemcĂłw ;) W wielu innych miejscach pewne teĹĽ.

W przypadku Belgii i Francji może być zonk typu, że to ma być koniecznie
francuska albo belgijska karta. W Belgii widzialem na stacjach
benzynowych dystrybutory oznaczone, że płatność belgijskimi kartami
wyłącznie. Miałem też przypadek, że ani visą ani MC nie mogłem przez
internet doładować sobie belgijskiej karty SIM bo system płatności mnie
odrzucał na etapie weryfikacji czy moja karta jest... francuska ;)

Co do bankomatów - mało wypłacam za granicą gotówki. We francji w
bankomacie na stacji nie chciała mi chodzić MC Aliora debetówka, w UK z
kolei żadna MC nie chciała, tylko VISA EUR mimo, że na bankomacie były
znaczki MC. Ale tu siÄ™ nie znam zbytnio bo sporadycznie papierki za
granicą wybieram. Jeśli muszę to kartą w kantorze na promie jako
transakcje bezgotowkowa np. bo dla drajwerĂłw jest bez jakichstam oplat
manipulacyjnych.

--
WildS

Data: 2013-01-27 18:20:00
Autor: Q
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Troche tam jeżdżę, czasami pływam promami z francuskimi terminalami i to
jest totalna ruletka. Czasami nie przechodzi płatno¶ć raz a za drug±

Dzieki za bardzo ciekawe info -
- jestem ciekaw czy zagraniczne karty rownie kiepsko
dzialaja w polskich sklepach / bankomatach,
tzn. czy "to norma", czy jednak jestesmy karciana oaza
na tle "zacofanych krajow UE".

Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?