Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?

Data: 2013-01-18 19:49:21
Autor: Slavekk
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
dniu 2013-01-18 12:31, Q pisze:> Kobieta wlasnie probowala zaplacic za zakupy karta debetowa
> mastercard getinonline w leclercu i w jakims osiedlowym sklepie
> w Paryzu i dupa - nie przyjelo karty.

Kto to jest to ONO co nie przyjęło?
Automat białkowy? Co powiedział?
Maszyna? Co wypluła?
Karta była już używana? W Polsce? Za granicą?
Jakie były naklejki organizacji kartowych w sklepie, który nie przyjął.

> Gowniany bank / gowniana karta czy "tak czasami sie zdarza"?
>
> W jakim banku zalozyc jej konto z jaka karta
> (albo dwoma kartami: jedna w PLN, druga w EUR),
> zeby mogla placic w Europie (Niemcy, Francja, Benelux,
> czasami Hiszpania, Wlochy, Austria, i inne)?

W dowolnym.
W Niemczech z każdym możesz mieć kłopoty.

SÅ‚awek

Data: 2013-01-18 22:08:05
Autor: August
Użytkownik "Slavekk" <slavekk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:50f999d4$0$1213

> [...]

W dowolnym.
W Niemczech z każdym możesz mieć kłopoty.

Na samoobsługowych stacjach bezynowych tez, np. Sardynia, stolica Cagliari , zadne Visy zadne Mastercardy, tylko lokalne/i/lub staroeuropejskie organizacje.

Data: 2013-01-19 09:51:51
Autor: Slavekk

> [...]

Na samoobsługowych stacjach bezynowych tez, np. Sardynia, stolica
Cagliari , zadne Visy zadne Mastercardy, tylko lokalne/i/lub

Na wielu stacjach we Włoszech (np. przy autostradach) są oddzielne dystrybutory z tańszym paliwem, gdzie lejesz sam i płacisz ichnią lokalną kartą, oraz obok dystrybutory z droższym paliwem gdzie albo lejesz sam albo obsługa, a płacisz "normalną" kartą (tylko więcej ;-)
Na mniejszych stacjach może być obsługa tylko na 1. zmianie i wtedy zapłacisz normalną kartą, a wieczorem tylko w automacie lokalną
Różnica w cenie też jest...

SÅ‚awek

Data: 2013-01-20 23:32:33
Autor: August

Użytkownik "Slavekk" <slavekk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:50fa5f4a$0$1215$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zgadzam siÄ™,ale w rejonach gdzie takie rozroznienie nie dotarlo masz albo

wieczor/niedziela/swiÄ™to - tryb samoobsÅ‚ugowy - tylko automat na karte lokalna PLUS (trzeba przyznać) zawsze  automat na gotówkÄ™

dzień - ewentualnie wewnatrz pos na vise/mastercard.

Sprawdzałem wiele stacji na Sardynii i w święto bez gotówki nic nie urodzisz.

Data: 2013-01-19 12:43:19
Autor: Q
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Kto to jest to ONO co nie przyjê³o?
Automat bia³kowy? Co powiedzia³?
Maszyna? Co wyplu³a?

Jeszcze dzisiaj bede mial wydruk z owej maszyny,
wiec kto zna francuski niech pomoze w tlumaczeniu :).

Karta by³a ju¿ u¿ywana? W Polsce? Za granic±?

W Polsce wiele razy, na koncie bylo sporo wiecej niz 10 EUR,
na ktore opiewal rachunek.

Jakie by³y naklejki organizacji kartowych w sklepie, który nie przyj±³.

Ponoc z tym bylo ok.

Data: 2013-01-20 18:27:56
Autor: Q
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Maszyna? Co wyplu³a?

Wyplula "abandon debit" (fr.):
http://s1.pokazywarka.pl/i/1677255/635271/slip.jpg
ale mimo tego na koncie pojawila sie blokada na 41.81 pln.

Dlaczego pojawila sie blokada? Kiedy zejdzie?

Dlaczego blokada jest na taka a nie inna kwote?
Wchodze na kurs dewiz getina z tego dnia i:
kurs pierwszy:
10.15*4.2445= 43.08 pln
kurs drugi
10.15*4.2818=43.46 pln

Skad im sie wzielo 41.81 pln?

Data: 2013-01-20 18:56:07
Autor: Slavekk
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
W dniu 2013-01-20 18:27, Q pisze:
Maszyna? Co wyplu�a?

Wyplula "abandon debit" (fr.):

Debet niedopuszczalny (??)

No dobra, ale ja na GoL widzÄ™ kartÄ™ debetowÄ… tylko do konta Skarbonkowego. To takie?
Jeśli tak to pewnie przy płatności poleciało zapytanie o konto debetowe a Getin mógł je mieć zakwalifikowane jako oszczędnościowe.
Czyli odmówił obciążenia konta debetowego bo takiego nie było.
Kiedyś we Francji na stacji benzynowej obsługa mi zafundowała odmowę z podobnym komunikatem. A dostali kartę kredytową Polbanku do łapy.
Nie dziwne bo w Polbanku konta nie mam tylko kartÄ™
Ale druga kredytówka z Citi już przeszła ;-)

http://s1.pokazywarka.pl/i/1677255/635271/slip.jpg
ale mimo tego na koncie pojawila sie blokada na 41.81 pln.

Dlaczego pojawila sie blokada? Kiedy zejdzie?

Jest blokada bo było żądanie zapłaty.
Jak się nie pojawi rozliczenie to wygaśnie

Dlaczego blokada jest na taka a nie inna kwote?
Skad im sie wzielo 41.81 pln?

Pewnie z kursów MC
Jakby przyszło rozliczenie to by cię obciążyli po swoim kursie a różnicę schowali do kieszeni...

SÅ‚awek

Data: 2013-01-20 19:01:10
Autor: Slavekk
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Ja bym brał kredytową GET do płatności bezgotówkowych.
A przy bankomacie (z debetową) to cię (albo żonę) maszyna zapyta z jakiego konta wypłacić i może się dogadacie.
Bo tu zapewne obsługa "nie dopytała"

SÅ‚awek

Data: 2013-01-21 11:07:15
Autor: Q
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
A przy bankomacie (z debetow±) to ciê (albo ¿onê) maszyna zapyta z jakiego konta wyp³aciæ i mo¿e siê dogadacie.
Bo tu zapewne obs³uga "nie dopyta³a"

Konto poprawne (osobiste) zostalo obciazone
a kasy na nim bylo znacznie wiecej niz te 10 EUR.

No nic - caly czas czekam na odp. z banku :).

Data: 2013-01-21 11:05:49
Autor: Q
Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
Je¶li tak to pewnie przy p³atno¶ci polecia³o zapytanie o konto debetowe a Getin móg³ je mieæ zakwalifikowane jako oszczêdno¶ciowe.

To raczej nie to - poprawne konto zostalo obciazone,
mimo, ze na oszczednosciowym tez byla kasa.

W tym samym francuskim leclercu bez zadnego problemu
przeszla debetowka PKO BP (nie inteligo).

Jest blokada bo by³o ¿±danie zap³aty.
Jak siê nie pojawi rozliczenie to wyga¶nie

Ok, ale kiedy? :)

Skad im sie wzielo 41.81 pln?

Pewnie z kursów MC

Wlazlem na kursy MC i tez mi sie nie zgadza :/

Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?