Jaką kartę prepaid warto?

Data: 2012-04-12 23:50:36
Autor: zlotowinfo
Jaką kartę prepaid warto?
Użytkownik "Ignacy" <nie.lubie@spamu.ignacy> napisał w wiadomości news:jm6ho4$8iu$1inews.gazeta.pl...
Jestem w Play, chciałbym zachować swój numer a jednocześnie nie płacić abonamentu. Chętnie zrezygnował bym z współpracy z Play ze względu na ich odnoszenie się do klienta, jednak zwykle inne karty niż play mają wygórowane ceny połączeń do play.

przenies do play prepaid

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-04-12 23:53:46
Autor: Ignacy
Jaką kartę prepaid warto?
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:jm7imv$rgl$1inews.gazeta.pl...
przenies do play prepaid

A jak jest z simlockiem? Czy Play w ostatnich latach daje telefony z simlockiem, a jeśli tak, to czy jest możliwość bezpłatengo zdjęcia w salonie Play po wygaśnięciu umowy ?

Data: 2012-04-12 23:58:26
Autor: zlotowinfo
Jaką kartę prepaid warto?
Użytkownik "Ignacy" <nie.lubie@spamu.ignacy> napisał w wiadomości news:jm7ist$5uu$1inews.gazeta.pl...
[...]

a co za różnica?
jak przechodzisz w tej samej sieci z abo do prepaid
to nie musisz ściągać simlock

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-04-13 00:03:57
Autor: Ignacy
Jaką kartę prepaid warto?
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:jm7j5k$hth$1inews.gazeta.pl...
a co za różnica?
jak przechodzisz w tej samej sieci z abo do prepaid
to nie musisz ściągać simlock

Zraziłem się do Play za to jak traktują nie nowych klientów

Data: 2012-04-12 23:13:57
Autor: Waldek Godel
Jaką kartę prepaid warto?
Dnia Fri, 13 Apr 2012 00:03:57 +0200, Ignacy napisał(a):

Zraziłem się do Play za to jak traktują nie nowych klientów

I co, wyemigrujesz do Emiratów Arabskich? Bo w Europie jest wszędzie takie
samo bagno.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2012-04-13 01:21:22
Autor: JoteR
Jaką kartę prepaid warto?
"Ignacy" napisał:

przenies do play prepaid

A jak jest z simlockiem? Czy Play w ostatnich latach daje telefony
z simlockiem, a jeśli tak, to czy jest możliwość bezpłatengo zdjęcia
w salonie Play po wygaśnięciu umowy ?

Play od 3 lat nie zakłada blokad na sprzedawane przez siebie aparaty, co więcej - owe 3 lata temu przeprowadził akcję bezpłatnego odblokowywania sprzedawanych przez siebie telefonów, również tych, którym tzw. okres zastrzeżony się nie skończył, a nawet wręcz dopiero co się zaczął (jak u mnie ;->). Zresztą taka informacja jest ci chyba całkowicie zbędna, skoro masz zamiar przejść na abonament beztelefonowy, zwany dla zmyłki prepaidem.

JoteR

Data: 2012-04-13 11:38:13
Autor: Ignacy
Jaką kartę prepaid warto?
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:jm7o39$bp5$1inews.gazeta.pl...
mnie ;->). Zresztą taka informacja jest ci chyba całkowicie zbędna, skoro masz zamiar przejść na abonament beztelefonowy, zwany dla zmyłki prepaidem.

Dlaczego "abonament"? W abonamecie jestem uziemiony conajmniej na 12 miesięcy i nie mam kontroli nad wydatkami. Ostatnio w Play dałem nabrać się na promocję i w play 29 nie płacę 29 tylko 29+29 za internet którego nie używam, poza tym po zmianie tej dostałem rachunek za abonament za dwa miesiące.
A dlaczego "beztelefonowy"? Mogę kupić na aleegro telefon jaki chcę a i tak mi wyjdzie lepiej niż abonament na 24 czy 36 miesięcy. Nawet mogę kupić droższy za 600 zł, 600/24=25 zł które mogę doliczyć do doładowań i tak taniej wyjdzie.

Data: 2012-04-13 17:34:35
Autor: JoteR
Jaką kartę prepaid warto?
"Ignacy" napisał:

masz zamiar przejść na abonament beztelefonowy, zwany dla zmyłki prepaidem.

Dlaczego "abonament"?

A czymże innym jest ów C.K. "prepaid" za 9 EUR/mies. jak nie formą abonamentu?
Zresztą w rodzimych sieciach żeby choćby zbliżyć się do stawki za minutę w abonamencie, użytkownicy prepaidu muszą nakombinować się jak koń pod górkę, stosując długookresową strategię bazującą m.in. na podwójnych doładowaniach, dostępnych raz na pół roku i jednorazowych doładowaniach wysoką kwotą z kilkumiesięcznym okresem na wykorzystanie. Czasowo wychodzi to porównywalnie z abonamentem, finansowo już niekoniecznie.

Ostatnio w Play dałem nabrać się  na promocję i w play 29 nie płacę 29
tylko 29+29 za internet którego nie używam,

Te dodatkowe 29 zł to chyba tylko przez pierwszy miesiąc?
Zresztą nie ty pierwszy i nie ostatni dałeś się naciągnąć na "promocję".
Straty w ludziach muszą być.

Mogę kupić na aleegro telefon jaki chcę a i tak mi wyjdzie lepiej niż abonament
na 24 czy 36 miesięcy. Nawet mogę kupić droższy za 600 zł, 600/24=25 zł
które mogę doliczyć do doładowań i tak taniej wyjdzie.

Polimeryzowałbym, ale mi się już nie chce. W każdym razie z twojego wyliczenia wynika, że po spłaceniu raty za telefon w kwocie 25 zł za pozostałe 20 zł mam 230 minut i 1 GB. W którym prepaidzie uzyskam choćby zbliżone warunki. bo nie dosłyszałem?

JoteR

Data: 2012-04-14 19:13:59
Autor: ALEX MR
Jaką kartę prepaid warto?
W dniu Pt 13 04 2012 17:34, JoteR pisze:

[...]

W którym abo będę miął jedną stawkę za minutę w przedziale 1-10000 min/miesiąc i zapłacę za to co wykorzystam? Bo nie dosłyszałem?

--
ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-04-16 00:37:19
Autor: JoteR
Jaką kartę prepaid warto?
"ALEX MR" napisał:

W którym abo będę miął jedną stawkę za minutę w przedziale 1-10000 min/miesiąc i zapłacę za to co wykorzystam? Bo nie dosłyszałem?

Ty - w żadnym. Abonament wybierają ludzie, którzy znają z grubsza swój profil dzwonienia, a nie gimnazjaliści, doładowujący z kieszonkowego po 5 zł. rocznie.

JoteR

Data: 2012-04-16 09:00:48
Autor: tl
Jaką kartę prepaid warto?
W dniu 2012-04-16 00:37, JoteR pisze:
"ALEX MR" napisał:

[...]

Nawiedzony ? Czy wielbiciel klasyka od białego i czarnego ?
Średnie AUPU abo oscyluje wokół 200 , a ARPU wokół 60.
Daje to 0,3 gr/min gdy większość abonamentowców puszy się stawką 10gr/min. Coś cienka ta Twoja teza. Acha, ci gimnazjaliści mają AUPU ok 100-120 przy ARPU 20 pln co daje 0,2 gr/min. Z Twojego tekstu i powyższych wuliczeń wynika, że człowiek jest mądry w gimnazjum, a potem z wiekiem głupieje.

Data: 2012-04-17 02:12:20
Autor: Animka
Jaką kartę prepaid warto?
"ALEX MR" napisał:

[...]

Ja zauważyłam, że nawet dwulatek jest bystrzejszy. Ma swoje telefony komórkowe i normalne i zabawki, ma swoje zabawki uczące laptopy, ale jego to nudzi. Dwa dni temu podszedł do córki laptopa, właczył go sobie i zaczął przeglądać zdjęcia! Córki nie było, była moja siostra i ta sirota opowiadała, że nie umiała tego laptopa wyłaczyć. Latała po wszystkich klawiszach. Ma w swoim domu dwa laptopy, a nic nie umie. Mogła dwulatka poprosić, żeby wyłączył jak skończy oglądać zdjęcia :-)

--
animka

Data: 2012-04-17 08:14:43
Autor: J.F.
Jaką kartę prepaid warto?
Dnia Mon, 16 Apr 2012 09:00:48 +0200, tl napisał(a):
Nawiedzony ? Czy wielbiciel klasyka od białego i czarnego ?
Średnie AUPU abo oscyluje wokół 200 , a ARPU wokół 60.
Daje to 0,3 gr/min gdy większość abonamentowców puszy się stawką

30 gr/ min ?

10gr/min. Coś cienka ta Twoja teza.

Bo ona zawiera tez raty za telefon. Przynajmniej statystycznie.

Acha, ci gimnazjaliści mają AUPU ok 100-120 przy ARPU 20 pln co daje 0,2 gr/min. Z Twojego tekstu i powyższych wuliczeń wynika, że człowiek jest mądry w gimnazjum, a potem z wiekiem głupieje.

Widac od zawsze ceni wygode abo, tylko jak dorosnie to ma zdolnosc :-)

J.

Data: 2012-04-17 15:04:45
Autor: tl
Jaką kartę prepaid warto?
W dniu 2012-04-17 08:14, J.F. pisze:
[...]

Słuszna uwaga, już poprawiam : Oranż - z usług głosowych abo ma 20 gr/min , prepaid 12 gr/min. Sądzę, że w Playu jest podobnie, natomiast w t-mobile jest odwrotnie, co kiepsko świadczy o tiktakowcach i heyowcach.

Data: 2012-04-20 14:31:29
Autor: Skrypëk
Jaką kartę prepaid warto?
JoteR <joter@pf.pl> wrote:
"ALEX MR" napisał:

[...]

No właśnie. Tylko z grubsza.
A ja znam dokładnie i "na kartę" wychodzi mnie taniej.

Data: 2012-04-14 22:42:26
Autor: Ignacy
Jaką kartę prepaid warto?
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:jm9h34$55d$1inews.gazeta.pl...
[...]

Skomplikowane to, jak miała by wyglądać ta strategia na podstawie Play Fresh czy MBank Mobile?

Data: 2012-04-16 00:34:51
Autor: JoteR
Jaką kartę prepaid warto?
"Ignacy" napisał:

Skomplikowane to, jak miała by wyglądać ta strategia na podstawie
Play Fresh czy MBank Mobile?

Pogrzeb w archiwum grupy, co bardziej wytrwali prepaidziarze usiłowali przedstawiać swoje wyliczenia, z mizernym zresztą skutkiem. Ja jakbym nie liczył - abonament zawsze mi wychodził dużo taniej, tym bardziej, że nie zajmuję się porównywaniem na osiedlowej ławeczce kto ma dłuższego smartfona, więc biorę najlepszy, jaki jest dostępny w tzw. "promocji" w wybranej przeze mnie taryfie i używam go do dzwonienia lub jako modem. Tak po prostu. Różnica rzędu 400 zł pomiędzy ceną tzw. rynkową a ceną u operatora w zupełności mi wystarcza do cieszenia się ceną za minutę nieosiągalną dla prepaidu. Ale ja znam swój profil dzwonienia, który nie opiera się na doładowywaniu raz do roku po 5 zł.

JoteR

Data: 2012-04-16 11:59:58
Autor: Ignacy
Jaką kartę prepaid warto?
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:jmfijf$6ds$1inews.gazeta.pl...
[...]

No włąśnie, w prepaidzie mogę mieć takiego smartfona JAKIEGO CHCĘ, dzwoniłem właśnie do Play i pytałem się o HDC Desire, nie mają, mają za to za 65 zł abonament z blackberry 9300 za 300 złotych. I co się okazuje, to 65 zł jest bez internetu (to znaczy 100 MB a nie 1 GB) za 1 GB trzeba by zapłacic dodatkowo 25 zł.
Podczas gdy na Allegro ten telefon jest za 750 zł (a trafiają się i tańsze okazje).
Więc co mamy: opłacają nam jedynie 450 zł, czyli 18.75 /miesiąc, więc abonament wynosi -46.25 zł z minimalnym internetem.
I trzeba jeszcze doliczyć koszty niewymierne:
- w ofercie mam telefon, który nie koniecznie chcę, bo chcę Desire
- jestem uwaiżany na wiele miesięcy, nie kontroluję kosztów, a ta wolność warta jest nawet gdybym miał finansowo niewiele tracić.

Data: 2012-04-15 23:21:00
Autor: Ignacy
Jaką kartę prepaid warto?
[...]

W prepaidzie Mbank Mobile, mój ulubiony telefon HTC Desire Z jest na Allegro 950 z dostawą nowe http://tnij.org/desireallegro
natomiast na skrzydełku:
http://skrzydelko.pl/szukaj/index.php?m=s&b=&h=&o=&u=&p=9&t=542&y=
dla 29 zł miesięcznie aktywacja kosztuje 838 zł w play, a na przykład w TMobile ponad 1500 zł!
Więcej niż telefon na własną rękę. Wielkiej łaski nie robią, a człowiek jest uwiązany na 24 miesiące.
Można wziąć oczywiście większy abonament niż 29 zł ale jeszcze drożej wyjdzie.

Data: 2012-04-15 22:40:59
Autor: Waldek Godel
Jaką kartę prepaid warto?
Dnia Sun, 15 Apr 2012 23:21:00 +0200, Ignacy napisał(a):

[...]

Błąd w liczeniu - przecież telefonu nie kupujesz po to, żeby mieć ładny
telefon. Tak, wiem są tacy, ale oni kupują głównie zabawki z owocowym logo.
Powinieneś uwzględnić koszta dzwonienia i internetu. Tzn oblicz najtańszy
możliwy koszt przez czas cyrografu, nieważne jak, abo, prepaid, cokolwiek.
Weź pod uwagę twój średni profil dzwonienia.
Wyliczenie odejmij od kosztu abonamentu z telefonem przez czas trwania
cyrografu. Wtedy dane będa realne.
Jeżeli np. najtaniej wychodzi prepaid, a doładowanie za 20 zł starcza
powiedzmy na miesiąc, to z dwuletnim cyrografem porównuj koszt 480 zł.
Weź pod uwagę, ze do smartfona jakiś pakiet danych by się przydał.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Udzial Androida sie kurczy kosztem iOSa na rynku smartphonów" - Paweł

Data: 2012-04-15 23:51:28
Autor: Ignacy
Jaką kartę prepaid warto?
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomości news:ig07oicgoo1t.dlglepper.institute.com...
Jeżeli np. najtaniej wychodzi prepaid, a doładowanie za 20 zł starcza
powiedzmy na miesiąc, to z dwuletnim cyrografem porównuj koszt 480 zł.
Weź pod uwagę, ze do smartfona jakiś pakiet danych by się przydał.

W prepaidzie mam comiesieczne doładowanie i własny telefon, natomiast w abonamencie miesięczne raty 29 zl + jednorazowo za telefon a i tak w takim abonamencie nie ma internetu zdaje sie. Ja otrzymałem abonament 29 zł + 25 zł internet, tym internetem mnie wkurzyli, ale w play online mogłem go wyłączyć i mam nadzieję że nie będę za niego wiecej płacił skoro go nie zamawiałem
Chyba że za cenę 29 zł miesięcznie byłby w pakiecie 1 GB internetu wraz z telefonem to oferta mogła by być tańsza niż prepaid,ale zawsze ma on tę zaletę że człowiek jest wolny i moze kontrolować koszty.

Pozdrawiam

Data: 2012-04-20 14:41:22
Autor: Skrypëk
Jaką kartę prepaid warto?
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote:
[...]

Tylko po co wywala 1500zł? Żeby mieć brzydki telefon?

Data: 2012-04-14 09:51:42
Autor: Terry Jonesty
Jaką kartę prepaid warto?
On 13 Kwi, 01:21, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"Ignacy" napisał:

> [...]

masz zamiar przejść na abonament beztelefonowy, zwany dla zmyłki prepaidem.

POCHWAŁA DLA PLAY! :)

Jaką kartę prepaid warto?