Jaka kierownica do MTB?

Data: 2010-07-10 15:40:51
Autor: Gamariel
Jaka kierownica do MTB?
Witam

Chcialbym poradzic sie Was co do rodzaju kierownicy. Jezdze w zasadzie po lasach, w terenie lekkim i umiarkowanym. Male skoki do 30-40cm, tudziez korzenie i pagorki :)

Pytanie: czy do tego rodzaju lekkich terenow lepsza bedzie kierownica prosta czy tez moze profilowana? Do tej pory w zasadzie jezdzilem zawsze na prostej, ale z zaslysanych opinii wiem, ze profilowana jest wygodniejsza i lepsza do tego rodzaju jazdy. Czy to pawda?

Dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam
Dav.

Data: 2010-07-10 19:49:29
Autor: Wooyek
Jaka kierownica do MTB?
[...]

Prawda, chociaż samo gięcie to nie wszystko, równie istotna jest szerokość - w zależności od Twojej postury warto celować w 650-680 mm.

Wada to oczywiście mniej aerodynamiczna pozycja, jeśli ścigasz się na szutrach. Ale do górsko-leśnego fun-u, to w XXI wieku wręcz obowiązkowo :)

Data: 2010-07-11 01:17:22
Autor: zcxz
Jaka kierownica do MTB?
On 10-07-2010 19:49, Wooyek wrote:
Ale do górsko-leśnego fun-u, to w XXI wieku wręcz obowiązkowo :)
powiedz to wicemistrzyni Europy w kolarstwie górskim :)

a co do pytania, to poprostu nabadz pokrzywiona i pojezdzij. twoje kierownicze horyzonty sie poszerza :) rynek rowerowy zyska. zycie nie lubi stagnacji ;)

--
zcxz

Data: 2010-07-11 10:37:37
Autor: Wooyek
Jaka kierownica do MTB?
Ale do górsko-leśnego fun-u, to w XXI wieku wręcz obowiązkowo :)
powiedz to wicemistrzyni Europy w kolarstwie górskim :)

Przeczytaj jeszcze raz ;) Sądzę, że wicemistrzyni Europy jednak nie śmiga sobie dla funu, tylko dla wyniku sportowego i wtedy prosta kierownica z rogami ma swoje zalety. Zresztą w czołówce Pucharu Świata XC gięte kierownice też są coraz częstszym widokiem.

Data: 2010-07-11 11:02:46
Autor: Gamariel
Jaka kierownica do MTB?

[...]

Wniosek... sprawdzaja sie i tyle w temacie chyba :)

Co do szerokosci kierownicy... mysle ze szeokosc w granicach 650-680mm faktycznie bedzie akurat (wlasnie sobie zmierzylem), gdyz przy wroscie 185cm bedzie to wymiar dosc optymalny.

Pozdrawiam
Dav.

Data: 2010-07-11 14:09:05
Autor: kml
Jaka kierownica do MTB?

Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i1c1bn$uoa$1news.onet.pl...

[...]

Nie będzie. Dlaczego? Bo każdy ma inne barki i inne preferencje. Optymalnie jest kupić dłuższą kierę i mieć możliwość ją skrócić :)

kml
Last update 14/06/2010 Zestaw do czyszczenia bukłaka za 15PLN :)

Data: 2010-07-11 15:40:55
Autor: Wooyek
Jaka kierownica do MTB?
[...]

Dlatego napisałem, że 650-680 mm w zależności od postury. IMO trzeba by być Pudzianem, żeby w XC jeździć na kierownicy dłuższej, niż 680 mm. A z kolei moja dziewczyna (158 cm) jeździ na 650 mm i sprawia wrażenie idealnej (kierownica też ;)). Miałem też węższe i szersze i moim zdaniem ten zakres - mimo, że wydaje się wąski - jest do XC optymalny dla zdecydowanej większości rowerzystów.

Ale masz 100% rację, że najlepiej kupić za długą i eksperymentować z różnymi szerokościami przesuwając gripy i docelowo docinając do ulubionej długości.

Data: 2010-07-11 23:30:56
Autor: zcxz
Jaka kierownica do MTB?
On 11-07-2010 10:37, Wooyek wrote:
Przeczytaj jeszcze raz ;) Sądzę, że wicemistrzyni Europy jednak nie
śmiga sobie dla funu, tylko dla wyniku sportowego
nie lubi jezdzic ale lubi wyniki sportowe ;)
a powaznie to chyba jakos tak jest, ze podstawa sukcesu w wiekszosci dziedzin jest przyjemnosc :)

--
zcxz

Data: 2010-07-11 23:52:45
Autor: Wooyek
Jaka kierownica do MTB?
> [...]
nie lubi jezdzic ale lubi wyniki sportowe ;)
a powaznie to chyba jakos tak jest, ze podstawa sukcesu w wiekszosci

Taa... Tylko niektórym przyjemność sprawia poprawienie czasu o sekundę, czy też uzyskanie mega wydajności organizmu, a innym branie zakrętów driftem i wybijanie się z każdego korzenia - stąd na rynku różne kierownice ;)

Data: 2010-07-12 08:11:05
Autor: Gamariel
Jaka kierownica do MTB?

Taa... Tylko niektórym przyjemność sprawia poprawienie czasu o sekundę,

mowa tu o kierownicy prostej? :)

a innym branie zakrętów driftem i wybijanie się z każdego korzenia - stąd na rynku różne kierownice ;)

a tutaj o kierownicy profilowanej? :)
.... lub odwrotnie, jak kto woli :)

Ja dzis sie przejde do sklepu i cos wybiore, kierownice + most.

Pozdr.
Dav.

Data: 2010-07-12 09:18:35
Autor: Wooyek
Jaka kierownica do MTB?
[...]

Tak, to miałem na myśli, choć tak jak napisałem wcześniej - równie istotna, lub nawet ważniejsza, jest szerokość.

Data: 2010-07-12 09:29:29
Autor: Gamariel
Jaka kierownica do MTB?

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:i1efke$3lf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zgadzam sie, dlatego tez bede celowac w szerokosc siegajaca ponad 650mm, gdyz tyle wyszlo mi po pomiarach :) Interesuje mnie profilowana ale z malym katem natarcia, cos w stylu Amoeby do fr/dh, gdzie wznios ma tam chyba okolo 10stopni, taka lagodna fala :)

Data: 2010-07-11 16:15:43
Autor: Gamariel
Jaka kierownica do MTB?
Sprawe kierownicy mam w sumie juz przedyskutowana :P
Zostaje mi jeszcze kwestia mostku... czy pod katem, czy raczej "plaski", ktorki a moze troche dluzszy... ja generalnie mysle o raczej mostku z malym katem natarcia i racej krotkim, dobrym na jazde dynamiczniejsza z dobrym sterowaniem... co Wy na to?

wiem ze to lakonicznie zabrzmialo, bez konkretow, ale wymiarami nie bede rzucac, gdyz mysle ze po udaniu sie do sklepu okaze sie w praniu po przymiarce :P
Pozdrawiam
Dav.

Jaka kierownica do MTB?