Jaka klawiatura?

Data: 2017-01-13 14:44:35
Autor: Borneq
Jaka klawiatura?
Chcę kupić przez Allegro.
Kupiłem w sklepie ale ta nowa ma zamienione y - z, podwójne napisy na klawiszach i zamienione niektóre jak "?"
Chcę bez dodatkowych klawiszy, najchętniej Logitech

Data: 2017-01-13 14:51:27
Autor: Borneq
Jaka klawiatura?
W dniu 13.01.2017 o 14:44, Borneq pisze:
Chcę kupić przez Allegro.
Kupiłem w sklepie ale ta nowa ma zamienione y - z, podwójne napisy na
klawiszach i zamienione niektóre jak "?"
Chcę bez dodatkowych klawiszy, najchętniej Logitech
Najchętniej podświetlana, ale na przykład taka
http://allegro.pl/podswietlana-klawiatura-tracer-avenger-gamingowa-i5824850681.html?bi_s=ads&bi_m=p2,2&bi_c=122812
odpada bo ma po lewo dodatkowy rząd a ja się przyzwyczaiłem gdzie sa klawisze.

Data: 2017-01-14 18:46:05
Autor: Trefniś
Jaka klawiatura?
W dniu .01.2017 o 14:51 Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl> pisze:

[...]

Obok zdjęcia masz miniaturki "kolor/wzór" i drugie zdjęcie pokazuje  klawiaturę bez tego rzędu po prawej. Prawdopodobnie znajdziesz też swój  ulubiony układ.

Nb. bardzo miło wspominam stareńkie klawiatury, dołączane do IBM PC XT.
Po prawej był podwójny pionowy rząd z klawiszami funkcyjnymi F1..F10.
To było _znacznie_ lepsze od funkcyjnych na górze, zwłaszcza dla piszących  dziesięciopalczaście bezwzrokowo.

--
Trefniś

Data: 2017-01-14 19:59:00
Autor: Trefniś
Jaka klawiatura?
W dniu .01.2017 o 18:46 Trefniś <trefnis1@mailinator.com> pisze:

(...)

[...]

Jednak to była klawiatura "IBM PC AT", taka właśnie:
https://www.grush.one.pl/gazety/teksty/uklan.1.87/ibmat-03.jpg

ze strony:
https://www.grush.one.pl/?issue=uklan.1.87&article=ibmat

Siła przyzwyczajenia jest taka, że do dzisiaj odczuwam dyskomfort przy  używaniu klawiszy funkcyjnych, wolałbym je pod lewymi palcami bez  odrywania nadgarstka.
Klawiatura między literową a numeryczną dla mnie nie istnieje zwyczajnie,  wszystko dostaję na numerycznej. To "dawca narządów" :)

Dla mnie "nowe" klawiatury to przykład rewolucji psującej świat :)
Kto nie używał tej opisanej powyżej, pewnie nie zrozumie.
Dawniej nawet producenci oprogramowania udostępniali skróty Alt-F-ileś,  Ctrl-F-ileś, Alt-Shift-F-ileś itd. Teraz trzeba klikać...

--
Trefniś

Data: 2017-01-15 11:33:36
Autor: Uncle Pete
Jaka klawiatura?
Nb. bardzo miło wspominam stareńkie klawiatury, dołączane do IBM PC XT.
Po prawej był podwójny pionowy rząd z klawiszami funkcyjnymi F1..F10.

Po lewej :)

To było _znacznie_ lepsze od funkcyjnych na górze, zwłaszcza dla
piszących dziesięciopalczaście bezwzrokowo.

I generalnie klawisze były jakby lepsze. Nadal wolę duży skok i wyraźne poczucie naciśnięcia klawisza. I nadal korzystam z klawiatury Fujitsu kupionej za jakieś straszne jak na dzisiejsze czasy pieniądze w 1993 roku.

Piotr

Data: 2017-01-15 04:28:48
Autor: s.grushka83
Jaka klawiatura?
On Sunday, January 15, 2017 at 10:33:37 AM UTC, Uncle Pete wrote:
> [...]

I generalnie klawisze były jakby lepsze. Nadal wolę duży skok i wyraźne poczucie naciśnięcia klawisza. I nadal korzystam z klawiatury Fujitsu kupionej za jakieś straszne jak na dzisiejsze czasy pieniądze w 1993 roku.

do dzisiaj sie takie klawiatury produkuje, koszt takowej klawy z unicompu to ok 110 dolarow (w zaleznosci od tego ktora wersje sie chce)- z tym ze tam sa jeszcze sprezynki, a nie przelaczniki z wisienka- co kto lubi.
https://www.pckeyboard.com/

sg

Data: 2017-01-19 01:42:42
Autor: Uncle Pete
Jaka klawiatura?
[...]

Wow, są nawet klawiatury bez windowsowych klawiszy! http://www.pckeyboard.com/page/product/UNI041A

Ale USB to skundlenie ))) Musi być 5-pin DIN.

Piotr

Data: 2017-01-19 10:37:10
Autor: m
Jaka klawiatura?
W dniu 19.01.2017 o 01:42, Uncle Pete pisze:
[...]

Niemniej jednak, klawisze funkcyjne są na górze a nie z boku. Czyli taka
klasyka i nie klasyka.

p. m.

Data: 2017-01-19 14:26:18
Autor: Uncle Pete
Jaka klawiatura?
Niemniej jednak, klawisze funkcyjne są na górze a nie z boku. Czyli taka
klasyka i nie klasyka.

p. m.

Ile jeszcze żyjących osób pracowało na klawiaturach z dziesięcioma klawiszami F po lewej stronie? ;) Klawiatury 101/102 klawisze to teraz też klasyka. I wygodniejsze w korzystaniu, bo chyba nie są produkowane jako rzecz kolekcjonerska...

Piotr

Data: 2017-01-19 14:50:00
Autor: Michał Jankowski
Jaka klawiatura?
W dniu 19.01.2017 14:26, Uncle Pete pisze:
[...]

Ja. Żadne późniejsze wynalazki sie nie umywają. W szczególności jest mi
całkowicie niepotrzebna klawiatura numeryczna, za to układ strzałek na
niej jest wygodniejszy, ale sięganie z pominięciem 'drugich strzałek' -
niewygodne.

   MJ

Data: 2017-01-19 20:51:19
Autor: Marsjanin
Jaka klawiatura?
Dnia Thu, 19 Jan 2017 14:50:00 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

W   szczególności  jest   mi   całkowicie  niepotrzebna   klawiatura
numeryczna,  za to  układ strzałek  na niej  jest wygodniejszy,  ale
sięganie z pominięciem 'drugich strzałek' - niewygodne.

Każdemu wedle  potrzeb. :) Programista doceni  inne klawisze, księgowy
jeszcze inne.

Ja niby  nigdy specjalnie  dużo nie grałem,  chyba, jako  nastolatek w
jakiegoś Tomb Raidera  czy wcześniej Prince of Persia. To  i owszem. A
potem nastały  czasy różne, jednak jak  dziś mam w cokolwiek  pograć i
sterowanie mam na  WSAD+myszka to jakoś tak się czuję  jak na sprzęcie
dla mańkutów  (nie ujmując im oczywiście,  bo i nie ma  czego). Zawsze
się chodziło po labiryntach strzałkami w grach, bez myszki, a pod lewą
ręką było wszystko inne, różniste:  strzał, kucanie, zmiana broni, czy
cokolwiek. I to na takich leciwych klikających klawiaturach się grało...
Ale podstawą zawsze  strzałki w układzie 1+3, nie 1+3+1  (krzyż jak na
numpadzie). Góra i dół obsługiwane środkowym paluchem muszą być.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2017-01-19 22:02:40
Autor: Trefniś
Jaka klawiatura?
W dniu .01.2017 o 14:50 Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> pisze:

[...]

Nie do końca rozumiem, bo raczej wydzielona część nawigacyjna jest  niepotrzebna.
Wszystko jest dostępne w części numerycznej, a tej znów żaden księgowy  itp. nie odda nigdy :)

--
Trefniś

Data: 2017-01-29 13:44:34
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka klawiatura?
Duży DIN czy mały DIN?
USB wygodniejsze, m.in. zapewnia hot plug.

-- -- -
Musi być 5-pin DIN.

Data: 2017-01-29 13:43:00
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka klawiatura?
Podobnie używałem Olivetti.
Wybrudziła się strasznie (głównie boki klawiszy) - jaki masz patent na solidne domycie klawiatury?

-- -- -
I nadal korzystam z klawiatury Fujitsu kupionej za jakieś straszne jak na dzisiejsze czasy pieniądze w 1993 roku.

Data: 2017-02-01 13:44:16
Autor: BUNIEK
Jaka klawiatura?
Wybrudziła się strasznie (głównie boki klawiszy) - jaki masz patent na solidne domycie klawiatury?

Trzeba rozkręcić, jak klawisze odchodzą bez elektroniki (w starszych było to często spotykane) to miska mydło i szczotka i będzie jak nowa :).
Chicony tak myłem i chyba Mitsumi

Buniek

Data: 2017-01-13 14:54:22
Autor: Borneq
Jaka klawiatura?
[...]
A tu mi akurat rozkłąd klawiszy bardzo pasuje, nie wiem jak z mechaniką - niski skok klawiszy
http://allegro.pl/podswietlana-klawiatura-dla-graczy-cobra-pro-3-kol-i6641777956.html

Data: 2017-01-13 15:58:51
Autor: Borneq
Jaka klawiatura?
W dniu 13.01.2017 o 14:54, Borneq pisze:
[...]

W końcu kupiłem Razer Deathstalker (RZ03-0080 z podświetleniem) używana ale na gwarancji

Data: 2017-01-17 17:13:17
Autor: Borneq
Jaka klawiatura?
W dniu 13.01.2017 o 15:58, Borneq pisze:
W końcu kupiłem Razer Deathstalker (RZ03-0080 z podświetleniem) używana
ale na gwarancji

Razer ma trudno wciskane klawisze, może tylko ta sztuka, będę musiał oddać. Pytanie jest otwarte, klawiatura nie musi byc poświetlana ale lepiej z dużym skokiem tak jak Logitech K120 - może właśnie Logitech K120 - sprawdzona

Data: 2017-01-29 13:46:38
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka klawiatura?
A dlaczego nie klawiatura Microsoftu?

-- -- -
Pytanie jest otwarte

Data: 2017-01-29 16:36:04
Autor: marfi
Jaka klawiatura?
Użytkownik " ąćęłńóśźż" <nie@dla.spamerow> napisał w wiadomości news:o6ko7e$ig1$1node2.news.atman.pl...
A dlaczego nie klawiatura Microsoftu?

  Posiadałem klawiaturę MS (typ bezprzewodowa 800) - wykonanie fatalne, żeby nie skrzypiała zużyłem rolkę srebrnej taśmy.

--
marfi

Data: 2017-01-14 16:51:07
Autor: Jan StoĹźek
Jaka klawiatura?
Po głębokim namyśle Borneq napisał w piątek, 13 stycznia 2017 14:44:

Chcę kupić przez Allegro.
Kupiłem w sklepie ale ta nowa ma zamienione y - z, podwójne napisy
na klawiszach i zamienione niektóre jak "?"

Czyżbyś kupił klawiaturę w układzie maszynistki? Może daj namiary na model, bo ja najchętniej używam tego właśnie układu. --
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2017-01-14 16:52:30
Autor: Jan StoĹźek
Jaka klawiatura?
Po głębokim namyśle Jan Stożek napisał w sobota, 14 stycznia 2017 16:51:

Czyżbyś kupił klawiaturę w układzie maszynistki? Może daj
namiary na model, bo ja najchętniej używam tego właśnie układu.

A - i czy mechanicznie jest ok (pochylenie, skok klawiszy, zachowanie pod palcami)?

Data: 2017-01-14 17:15:55
Autor: Borneq
Jaka klawiatura?
W dniu 14.01.2017 o 16:52, Jan Stożek pisze:
Czyżbyś kupił klawiaturę w układzie maszynistki? Może daj
namiary na model, bo ja najchętniej używam tego właśnie układu.

A - i czy mechanicznie jest ok (pochylenie, skok klawiszy,
zachowanie pod palcami)?

Jest lekka, z dużym skokiem, czarna, tańsza więc może własności mechaniczne nie rewelacyjne ale bardziej przeszkadzał mi rozkład. Nawet ma specjalne nóżki by się pochyliła. Ma napisane tylko "Silver Line"
Była w Biedronce sprzedawana chyba razem z myszką ale myszkę mam lepszą.
Trochę podobna do https://www.bestmarkt.hu/silverline-mm-kb909-usb-keyboard-p287635 ale nie identyczna

Może poszukać: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=qwertz&search_scope=category-4566&bmatch=base-relevance-floki-5-ele-1-3-1018
?

Data: 2017-01-19 06:12:14
Autor: Borneq
Jaka klawiatura?
W dniu 14.01.2017 o 16:51, Jan Stożek pisze:
Czyżbyś kupił klawiaturę w układzie maszynistki? Może daj
namiary na model, bo ja najchętniej używam tego właśnie układu.

Mam opakowanie: Silverline MMS-8890PL (choć PL na wyrost, jest zdjęcie na opakowaniu QWERTY a klawiatura jest QWERTZ)
http://www.arukereso.hu/billentyuzet-c3111/silverline/mms-8890-p260862155/

Mogę wysłać za darmo wraz z myszą, tylko koszty przesyłki.
Pytanie: Przy wysyłaniu większych rzeczy takich jak klawiatura, skąd wytrzasnąć odpowiednie pudełko do wysyłki?

Data: 2017-01-29 13:50:28
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka klawiatura?
Owinąć folią i wysłać?

-- -- -
Przy wysyłaniu większych rzeczy takich jak klawiatura, skąd wytrzasnąć odpowiednie pudełko do wysyłki?

Data: 2017-01-29 13:49:30
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka klawiatura?
Miewa zalety (szczególnie, gdy ktoś maszynę do pisania znał na pamięć), ale jak szybko robisz duże 'Ś', 'Ć', 'Ń', 'Ź'?

-- -- -

Data: 2017-01-29 17:37:22
Autor: Jan StoĹźek
Jaka klawiatura?
Po głębokim namyśle  ąćęłńóśźż napisał w niedziela, 29 stycznia 2017 13:49:

Miewa zalety (szczególnie, gdy ktoś maszynę do pisania znał na
pamięć), ale jak szybko robisz duże 'Ś', 'Ć', 'Ń', 'Ź'?

Co za różnica, skoro potrzebuję ich sporadycznie? A za to ponad połowę pliterek mam pod naciśnięciem pojedynczego klawisza (żśółą) bez modyfikatorów. Bardziej dokuczliwy jest skomplikowany dostęp do takich znaków, jak []{}\|~` - ale to tylko przy zdalnym dostępie spod wingrozy do linuksa. A w pakiecie mam też względnie łatwy dostęp do takich znaków, jak §ß÷× i większości liter akcentowanych w dowolnym języku, bo klawiatura (przynajmniej pod Linuksem) pozwala dość prosto składać znaki, których nie ma wprost na klawiaturze. --

Data: 2017-01-30 14:09:59
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka klawiatura?
Pisząc po polsku potrzebujesz sporadycznie Ć, Ś, Ź ???
Jeszcze Ą Ę Ń to bym zrozumiał :-o

@ też potrzebujesz sporadycznie?

-- -- -
Co za różnica, skoro potrzebuję ich sporadycznie?

Data: 2017-01-30 22:40:09
Autor: Jan StoĹźek
Jaka klawiatura?
Po głębokim namyśle  ąćęłńóśźż napisał w poniedziałek, 30 stycznia 2017 14:09:

Pisząc po polsku potrzebujesz sporadycznie Ć, Ś, Ź ???

A ile znasz polskich słów zaczynających się na te litery i jak często ich używasz na początku zdania? Ćma, ćwiek, ślimak, świnia, źrebak... i to by prawie było na tyle. No dobra... jescze Śrem i Świnoujście. :D Od razu uprzedzam: wersalikami prawie nie piszę z wyjątkiem skrótowców. W przypadku dłuższych fragmentów (np. tytuły) wolę wpisać tekst normalnie i narzucić wersaliki jako format. Ale jakby co, to klawiatura linuksowa traktuje polskie znaki inteligentnie, tzn, jak się pisze z caps-lockiem, to z "ż" się robi "Ż". Windowsowa tak inteligentna nie jest, co mnie trochę irytuje, ale nie na tyle, żeby się katować "programistką". Zresztą Word ma funkcję przełączania tekstu pomiędzy wersalikami a normalnym pismem. Ale nawet gdyby, to ich wprowadzenie nie jest wielki problemem, skoro te rzadko spotykane litery mogę wrzucić wciskając AltGr-9 (akcent) i potem "C", "S" czy "Z". Zresztą równie "często" potrzebuję różnych akcentów i umlautów do obcojęzycznych nazw i nazwisk, a mogę je wrzucić równie łatwo: ?, â, ă, ?, ?, á, ä (w każdym przypadku jest to AltGr-cyfra, a po niej litera, czyli w tym wypadku "a").
@ też potrzebujesz sporadycznie?

Małpy używam zdecydowanie rzadziej, niż "ą", "ś" czy "ł" albo "ó". Ale mam ją pod AltGr-v - czyli pod nie gorszą, dwuklawiszową kombinacją, niż w klawiaturze programisty (Shift-2). A może nawet lepszą, bo przy pracy obóręcznej łatwiej ją nacisnąć.
Co za różnica, skoro potrzebuję ich sporadycznie?

Czego potrzebujesz sporadycznie?

Data: 2017-01-31 09:15:47
Autor: Borneq
Jaka klawiatura?
W dniu 30.01.2017 o 22:40, Jan Stożek pisze:
[...]

Klawiatura jest w opakowaniu więc wystarczy tylko owinąć papierem. Wysłanie mniejszej paczki kosztowało 14 zł, klawiatury może też, może to zależy od wagi. Mogę wysłać.

Data: 2017-01-31 23:24:15
Autor: Jan StoĹźek
Jaka klawiatura?
Po głębokim namyśle Borneq napisał w wtorek, 31 stycznia 2017 09:15:

Klawiatura jest w opakowaniu więc wystarczy tylko owinąć papierem.
Wysłanie mniejszej paczki kosztowało 14 zł, klawiatury może też,
może to zależy od wagi. Mogę wysłać.

A to chętnie przytulę. Tylko daj znać ile Ci zwrócić i w jaki sposób. --

Data: 2017-02-01 09:09:47
Autor: Borneq
Jaka klawiatura?
W dniu 31.01.2017 o 23:24, Jan Stożek pisze:
A to chętnie przytulę. Tylko daj znać ile Ci zwrócić i w jaki
sposób.

Klawiatura + mysz ma symbol MMS-8890PL , ale chyba powinno być bez PL.
Mój adres: borneq[mauupa]wp.pl, podaj adres wysyłki a ja podam konto bankowe.
Jak ostatnio wysyłałem paczkę priorytetową (nie priorytet prawie w tej samej cenie) to było 14 zł, paczka miała mniejszy rozmiar, ale pewnie ta cena jest do jakiejś wagi. Jeszcze możliwość InPostu ale nie ma w mojej wsi, a nie wiem kiedy w mieście będę.
Pozdrawiam

Data: 2017-02-01 20:00:31
Autor: Animka
Jaka klawiatura?
W dniu 2017-02-01 o 09:09, Borneq pisze:
[...]

Cennik na pocztach ostatnio zmienili, więc sprawdź.

--
animka

Jaka klawiatura?