Jaka komórka do Internetu w laptopie?

Data: 2010-08-28 07:35:24
Autor: WAON
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
Witam!

Chcę używać komórki jako modemu do laptopa
gdzie połączenie odbywałoby się przez BT.

Jakie minimalne warunki powinna taka komórka
spełniać (poza BT oczywiście)?
W szczególności czy niezbędne jest 3G?

Bardzo proszę o rady.

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 08:14:36
Autor: robertcb
[...]

Nie jest niezbędne.

potrzebny jest jeszcze GPRS.

Na laptopie warto zainstalowac opere mini

jakaś prosta nokia z BT i GPRS wystarczy
im prostszy model, tym lepszy bedzie miał zasięg poza miastem.

Data: 2010-08-28 08:35:18
Autor: WAON
[...]

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Jeśli chodzi o Nokie, to mam do wyboru:
Nokia 2330 Classic:   GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots) 32-48 kbps i BT v2.0
Nokia 2700 Classic:   GPRS Class 32 i BT v2.0

Czy GPRS Class 32 jest dużo lepsze niż Class 10?
Przy niektórych komórkach jest napisane BT v2.0 with A2DP, czy to A2DP
ma istotne znaczenie przy łączeniu komórki z komputerem?

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 09:15:33
Autor: BAREK
Jaka komĂłrka do Internetu w laptopie?
Pamiętaj o tym, że;
-GPRS jest najwolniejszy
-EDGE trochę szybciej
-3G, UMTS, itp to najszybciej
Wszędzie nawet "daleko od szosy" jest GPRS, najnowsze technologie w centrum miast.
Nowe technologie szybciej zżerają baterię.

Pozdrawiam,
Bartek

Data: 2010-08-28 09:38:21
Autor: WAON
[...]

Zatem jak bardzo będzie się różniło korzystanie z Internetu np. w centrum Warszawy
łącząc komputer przez komórkę w zależności od tego czy ma ona:
- tylko GPRS
- EDGE
- 3G
Czy będzie się to objawiało w szybkości otwierania stron?

Czy przy omawianym zastosowaniu ma znaczenie czy komĂłrka ma:
- HSDPA
- HSCSD

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 10:00:04
Autor: ToMasz
W dniu 2010-08-28 09:38, WAON pisze:
[...]

dlaczego komórka? nowe modemy, wmiarę przyzwolite kosztują ok 100zł. tanie, globetrotter pcmcia wifi+gsm dostaniesz za 50, albo i taniej. Brak problemu z kablami, ładowaniem baterii, oprogramowaniem..
Co do telefonów. jak żyje nie słyszałem zeby ktoś mając wybór i doświadczennie chwalił nokie w tej roli. ja bym raczej szedł w sony eryka. kiedyś dawno temu w tej roli dobrze sprawowału sie siemensy. Podobnie z BT. tez system komunikacji taki ze jak coś nie zadziała to nie bardzo jest jak przeprowadzić diagnoze.
jeśli chcesz korzystać z Playa, to musisz mieć telefon/modem g3, chćby najwolniejszy. i to by było chyba minimum. GPRS zawsze dostaniesz "gratis" Różnica pomiędzy szybkim g3, a GPRS jest kolosalna, ale w momencie transferu. jeżeli możesz czytać, i czekać ta różnica jest, i koniec jeśli sciagasz pliki i spieszy Ci sie- przy gprsie - zanudzisz sie.

ToMasz

Polecam modem. naprawde.

Data: 2010-08-28 10:17:00
Autor: WAON
Jaka komĂłrka do Internetu w laptopie?
Polecam modem. naprawde.
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Łączenie przez modem albo przez komórkę, ale za pośrednictwem USB
odpada. Nie chcę jednak tego tutaj rozwijać.
Interesuje mnie tylko komórką przez BT.
Metoda sprawdzona, ale z komórką z 3G. Mogę mieć za darmo komórkę,
ale bez 3G. Stąd moje pytanie.

Pozdrawiam
WAON.

Data: 2010-08-28 12:22:57
Autor: boxfish
Jaka komĂłrka do Internetu w laptopie?
W dniu 2010-08-28 10:17, WAON pisze:
Polecam modem. naprawde.
[...]

Te telefony, które wymieniłeś nadają się w najlepszym przypadku do oglądania stron na nich samych - nie osiągniesz odpowiedniej prędkości łącza do tego aby oglądać pełne serwisy www - takie jak normalnie w przeglądarkach na komputerze, rozbudowana skrypty, dożo grafiki etc przy tym najwolniejszym połączeniu to będzie gorzej niż tragedia - nie przesadzam.

Nie chcesz napisać z jakiego powodu nie usb ok ale jeśli już ma być przez telefon to tylko z 3G

Data: 2010-08-31 15:16:24
Autor: kogutek
> [...]

Na laptopie warto zainstalowac opere mini

jakaś prosta nokia z BT i GPRS wystarczy
im prostszy model, tym lepszy bedzie miał zasięg poza miastem.

Mógłbyś przybliżyć temat z operą mini na laptopie. Zawsze mi się wydawało że to
przeglądarka na telefon. Jestem tym zainteresowany bo zrezygnowałem z Internetu
stacjonarnego i ma teraz z Playa. W zamian podzielę się wrażeniami. Jadę na
doładowaniach za 5 dych. Wychodzi trochę drożej niż 25 zł na miesiąc. Jako
modemu używam telefonu LG model 250. Prędkość transmisji mam zawsze na poziomie
470. Podobno na telefonie więcej się nie da. Jakieś ograniczenia konstrukcyjne.
4 Giga na dwa miesiace praktycznie wystarcza do normalnego dla mnie korzystania
z sieci. Nie ciągnę filmów ani muzyki. A z tym co zostaje na koniec wiem co
zrobić. Jestem bardzo zadowolony. Co z tego że na stałym łączu miałem prawie 10
razy większą szybkość. Ale tylko w mieszkaniu. Mobilność warta jest tego żeby z
czegoś zrezygnować. Teraz jestem w domu. Za 30 minut będę w pracy i też będę
miał internet. W pracy dokładałem się komuś żeby mieć internet. Ciągle były
jakieś problemy. Że za mało kasy chcę dać, że ktoś wyjął na fajrant wtyczkę i
netu nie ma jak poszedł do domu. W sumie internet kiedyś mnie kosztował z 7 dych
na miesiąc. Za 7 dych miesięcznie w Playu to jak bym chciał to filmy i muzykę
mogę ciągnąć praktycznie bez ograniczeń. Kiedyś w samochodzie mi się przydał.
Przy prędkości jaką mam nie zauważyłem specjalnego spowolnienia ściągania stron.
Trochę gorzej z obrazkami. Ale żadnej tragedii nie ma. Teraz chcę sobie kupić to
coś co się wtyka w PCMCIA czy jak to się nazywa. Kolega kupił to coś za 35
złotych i ma transmisję na poziomie 950. Też jest zadowolony. Internet z Playa
według mnie działa. Ze stacjonarnego niby też byłem zadowolony. Firma z nie
najgorszych, ale potrafiło się coś od czasu do czasu wysypać. Przy operatorze
komórkowym widać pełny profesjonalizm. Miał praktycznie nieograniczoną ilość
kasy na zbudowanie sieci to zbudował najlepiej jak się dawało. Przez miesiąc
może zerwało mi transmisję z 4 razy a może i mniej. Teraz czekam na jakąś
obniżkę ceny. Bo na o warto zawsze czekać. Sprawdzałem wczoraj w Orange. Mają
jakąś ofertę porównywalną cenowo z Playem ale z dłuższym okresem ważności karty.
Testował ktoś to? --

Data: 2010-08-31 22:45:58
Autor: WAON
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
Jako modemu używam telefonu LG model 250.
Napisz proszę dokładnie jaki to telefon.
Zwykle szukam parametrów poszczególnych modeli na stronie www.gsmarena.com
ale takiego modelu tam nie ma.

Z jakiego transferu zwykle korzystasz - GPRS (2G), EDGE(2.5), UMTS (3G) czy HSDPA (3.5G)?

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-09-01 05:07:03
Autor: kogutek
> [...]
ale takiego modelu tam nie ma.

Z jakiego transferu zwykle korzystasz - GPRS (2G), EDGE(2.5), UMTS (3G) czy

Telefon to LGKU250. W programie są tylko dwie możliwości GPRS i 3G-PS. Ja się na
tym specjalnie nie znam. Przy obydwu ustawieniach wyskuje ramka że prędkość to
460,8kbps. Z telefonami jest pewien problem. Włożyłem kartę do LGKU500. I gowno.
Nie znalazł sieci. A na zwykłej karcie do gadania na ekraniku internet był. W
Motoroli to samo. Dopiero w starym LG250 działa bez problemu. W salonie jak
reklamowałem kartę to nic nie wiedzieli. Ale sobie przypomniałem o tym starym i
poszło. Wszystkie trzy telefony oryginalne od Playa. Wygląda na to ze
sprzedawali z jakąś wadą fabryczną. A coś o tej operze mini wiesz? Wkurza mnie
ze jak otwieram jakiś onet to pierdyliard obrazkow się ładuje. Na reklamy mam
program blokujący. Niby 2Giga na miesiąc mi starcza. Ale jak by mi trochę więcej
zostawało to bym zmartwienia nie miał.  bo dzisiaj jest dobrze  a jutro może
brakować.  Niby i tak już z 4 dychy jestem zarobiony na tym ze mam internet z
komórki, Ale jak by można było jeszcze zaoszczędzić to bym się nie pogniewał.

Data: 2010-09-01 06:47:30
Autor: WAON
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
Na wspomnianej stronie www.gsmarena.com nie ma ani LG 250 ani LG KU500.
Jest LG KU250 z GPRS(2G) i UMTS(3G) 384kbps.
Nadal więc nie wiem co to za model LG 250 i co to jest 3G-PS.

Ważne jest czy karta SIM jest do gadania czy do Internetu, bo od tego zależy
cena za odebrane/wysłane bajty z/do Internetu.

A coś o tej operze mini wiesz?
Na pożyczonej Nokii E51 była Opera mini, ale to jest pod Symbianem.

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-09-01 13:22:37
Autor: kogutek4
> [...]

> A coś o tej operze mini wiesz?
Na pożyczonej Nokii E51 była Opera mini, ale to jest pod Symbianem.

Na tyle ze są rożne karty do internetu i do gadania to się znam. Za to nie znam
się na całej reszcie. Wisi mi czy to gprs, 3g czy coś innego. Żeby jeździć
samochodem nie muszę wiedzieć z jakiego gatunku gumy zrobili uszczelkę do
wentylka.  Znalazłeś obydwa telefony. W tej chwili używam LGKU250. Jak to szybko
idzie napisałem. Dla mnie ma działać. Dwa inne telefony zwyczajnie nie działały.
Nawet nie rozpoznawały karty do internetu. Chociaż ze zwykłymi kartami działały.
Dla jasności. Z oryginalnych płyt były zainstalowane programy w komputerze.
Motorola się zawieszała a LGKU500 tylko alarmowe numery. Po włożeniu kart do
gadania działały normalnie. A na LG500 na ekraniku był internet. Interesuje mnie
opera mini, czy da się ją zainstalować na komputerze. Ktoś pisał ze można to
zrobić. To teraz czekam żeby ktoś napisał jak. W zamian, żeby nie było ze chcę
coś za friko opisałem moje doświadczenia z internetem z komórki.

Data: 2010-08-28 11:34:56
Autor: Tomek
Jaka komórka do Internetu w laptopie?

Użytkownik "WAON" <WA@ON.pl> napisał

Jakie minimalne warunki powinna taka komórka
spełniać (poza BT oczywiście)?

Poza obsługą modemu via BT,  oczywiście miałeś na myśli. Bo nie każda to potrafi.

Data: 2010-08-28 12:12:49
Autor: WAON
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
Jakie minimalne warunki powinna taka komórka
spełniać (poza BT oczywiście)?

Poza obsługą modemu via BT,  oczywiście miałeś na myśli. Bo nie każda to potrafi.

Nie rozumiem.
Jeśli komórka ma BT i może się łączyć z laptopem wyposażonym przez BT
np. przy pomocy One Touch Access w programie Nokia PC Suite, to może
to nie wystarczyć by na laptopie surfować po Internecie?

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 12:59:42
Autor: JoteR
"WAON" napisał:

[...]

Urządzenie musi zameldować się w systemie (w domyśle - Windows) jako "Standardowy modem wykorzystujący łącze Bluetooth" lub podobnie, w zależności od sterowników. Ale w każdym razie jako modem. Swoją drogą jedynym urządzeniem, jakie spotkałem a które nie chciało się w ten sposób zgłosić, była Omnia. Ale to chyba tylko uroda mojego egzemplarza, w nim w ogóle żadne usługi BT nie były aktywne.

JoteR

Data: 2010-08-28 13:07:41
Autor: Tomek
[...]

Dobrze właśnie rozumiesz. Są telefony, w których modem jest obsługiwany przez BT, ale jest też wiele takich, w których BT służy tylko do HF, wymiany plików lub komunikacji z PC.

Data: 2010-08-28 13:47:54
Autor: WAON
[...]

To skąd mam wiedzieć (bez zrobienia próby), że jeśli komórka wg opisu jest
wyposażona w BT (i co najmniej w GPRS), to będzie mogła działać jako modem?

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-09-02 10:44:26
Autor: Dominik & Co
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
WAON rzecze:

To skąd mam wiedzieć (bez zrobienia próby), że jeśli komórka wg opisu jest
wyposażona w BT (i co najmniej w GPRS), to będzie mogła działać jako modem?

Poczytać, czy ma blututowy profil DUN (Dial Up Networking).

Pierwszy z brzegu opis:
http://www.nokia.pl/produkty/telefony/nokia-e63/cechy-i-funkcje
(patrz pod "Profile Bluetooth").

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-08-28 13:22:19
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-08-28 07:35, WAON pisze:
[...]

nokia e51 sobie doskonale radzi z szybkim internetem, a nowa zakupisz juz za 300 zl na allegro

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-08-28 13:49:22
Autor: JoteR
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
"Kotlet Mielony" napisał:

nokia e51 [...] nowa zakupisz juz za 300 zl na allegro

Nie zakupi nowej za 300 zł.
Czemu ma służyć ta propaganda?

JoteR

Data: 2010-08-28 16:50:23
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-08-28 13:49, JoteR pisze:
"Kotlet Mielony" napisał:

nokia e51 [...] nowa zakupisz juz za 300 zl na allegro

Nie zakupi nowej za 300 zł.
Czemu ma służyć ta propaganda?

JoteR

dlaczego propaganda?
wspomnialem cos o lg gt 540 ?:-)
Pamietam po prostu jak skorzystalem z neta przez ten telefon i wszystko stabilnie pracowalo.
I nie napisalem ze zakupi za ale ze zakupi JUZ ZA

Data: 2010-08-28 19:10:02
Autor: JoteR
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
"Kotlet Mielony" napisał:

dlaczego propaganda?

Nie wiem, dlaczego, o to się właśnie pytam, czemu propagujesz tu zakup na (za przeproszeniem) Allegro telefonu, którego i tak za taką cenę się tam nie kupi.
Chyba, że podasz link do trwającej aukcji KT i wyprowadzisz mnie z mylnego błędu.

JoteR

Data: 2010-08-29 17:24:29
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-08-28 19:10, JoteR pisze:
"Kotlet Mielony" napisał:

[...]

no to trolling a nie propaganda jak juz a ze jestem trollem to mi nie przeszkadza :)

http://allegro.pl/idealna-nokia-e51-1gb-gwarancja-12m-faktura-i1190944098.html

o 80 zl sie pomylilem.
Ale jak odejmiesz od tego zdjecie simlocka to wychodzi 300 .

Ale fakt te aukcje to cwaniactwo bo telefony sa jak nowe.
Co nie zmienia faktu ze nokia e51 doskonale sie do tego nadaje.

Data: 2010-08-29 18:21:09
Autor: JoteR
"Kotlet Mielony" napisał:

no to trolling a nie propaganda jak juz a ze jestem trollem to mi nie przeszkadza :)

Troll to pół biedy, zresztą do tego zaszczytnego miana jeszcze ci dużo brakuje, mimo wysiłków na a.p.a. Gorzej, bo jesteś sprzedawcą na (za przeproszeniem) Allegro, i to w dodatku również w dziale GSM. Czyli bez sprawdzania można przyjąć w ciemno, że gdzie ci się uda - to zełgasz. Ale chciałem ci dać szansę i sprawdziłem. Wynik do przewidzenia.

http://allegro.pl/idealna-nokia-e51-1gb-gwarancja-12m-faktura-i1190944098.html

Ale fakt te aukcje to cwaniactwo bo telefony sa jak nowe.

To czemu propagujesz tu cwaniactwo?

Co nie zmienia faktu ze nokia e51 doskonale sie do tego nadaje.

Oczywiście, tego nikt nie podważa. Tylko po co klepać tę mantrę o tanich nówkach na (za przeproszeniem)Allegro?

JoteR

Data: 2010-08-30 17:58:58
Autor: Kotlet Mielony
[...]

kłamiesz. Raz sprzedawałem telefony nie zajmuje się tym nacodzień.

Czyli bez
sprawdzania można przyjąć w ciemno, że gdzie ci się uda - to zełgasz.

:)

[...]

bo sam dałem sie nabrac ? (na szczescie nie kupilem)

Data: 2010-08-28 13:50:49
Autor: WAON
[...]

Ale za darmo mogę mieć Nokię 2330 Classic lub Nokię 2700 Classic.
Ponadto jakieś LG i Samsungi, ale żaden nie ma 3G.

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 16:51:14
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-08-28 13:50, WAON pisze:
[...]

nokia 2330 ma edge. Zapomnij o przegladaniu normalnych stron przez normalna przegladarke.
A LG ku990i ? On ma szybki modem z HDSPA

Data: 2010-08-28 15:18:38
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-08-28 07:35, WAON wrote:
Witam!

Chcę używać komórki jako modemu do laptopa
gdzie połączenie odbywałoby się przez BT.

Jakie minimalne warunki powinna taka komĂłrka
spełniać (poza BT oczywiście)?
W szczególności czy niezbędne jest 3G?

3G nie jest niezbędny, ale moim zdaniem bardzo polecany. Internet na GPRS/EDGE to taka sobie ostateczność.
Już HSDPA 1.8 Mbit jest dość przyjemne.

Warto pamietać, że przy takim korzystaniu z internetu, mogą występować problemy z urządzeniami na 2.4Ghz /wifi na 2.4, myszki na bluetooth itp/

pozdr.
Rafał

Data: 2010-08-28 15:35:31
Autor: WAON
[...]

W opisie E51 jest napisane: 3G Network   HSDPA 850/2100
Jak to rozumieć?

Warto pamietać, że przy takim korzystaniu z internetu, mogą występować problemy z urządzeniami na 2.4Ghz /wifi na 2.4, myszki na bluetooth itp/
Nie rozumiem tego.:-(

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 15:45:37
Autor: JoteR
"WAON" napisał:

Już HSDPA 1.8 Mbit jest dość przyjemne.

W opisie E51 jest napisane: 3G Network   HSDPA 850/2100

Jak to rozumieć?

Popatrz dalej w specyfikacji, w sekcji DATA:
HSDPA, 3.6 Mbps

JoteR

Data: 2010-08-28 16:16:34
Autor: WAON
[...]

Jest.

Czyli 3G nie jest absolutnie niezbędne, jednak dla przyzwoitej
szybkości lepiej gdyby to było 3G HSDPA min. 1,8 Mbps.

Dziękuję i pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 16:55:55
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-08-28 16:16, WAON wrote:
[...]

Tak, przypuszczam, że wszystkie nowe urządzenia oferują co najmniej 3.6 lub 7.2 Mbit przy HSDPA, jeżeli jakiś starszy telefon będzie oferował tylko 1.8 - moim zdaniem będzie już to zadowalające.

Poza tym pamiętajmy - max. prędkość jest czysto teoretyczna, bardzo dużo zależy gdzie korzystasz z komórki (poza większymi miastami jest tylko GPRS/EDGE) Tak czy owak ja bym uznał HSDPA jako niezbędnik nie ze względów technicznych a ze względu na wygodę.

Jeżeli możesz, nie baw się w GPRS/EDGE (oczywiście każde urządzenie z HSDPA ma GPRS, EDGE).

R.

Dziękuję i pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 17:35:27
Autor: Michal Jankowski
Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> writes:

Tak, przypuszczam, że wszystkie nowe urządzenia oferują co najmniej
3.6 lub 7.2 Mbit przy HSDPA, jeżeli jakiś starszy telefon będzie
oferował tylko 1.8 - moim zdaniem będzie już to zadowalające.

Primo, tak piszesz jakby wszyscy mieli w domu linie 100M co najmniej.

A secundo, to ostrzegam, ze bity przez komorke sa drogie, wiec duza
szybkosc lacza wcale nie musi byc zaleta.

  MJ

Data: 2010-08-29 17:26:06
Autor: Kotlet Mielony
[...]

jak ktos jest kretynem i nie kupuje paczek to na pewno wychodzi drogo.

Data: 2010-09-05 09:44:03
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-08-28 17:35, Michal Jankowski wrote:
[...]

Badzmy realistami, 1.8 wirtualnego lacza w praktyce oznacza znacznie mniej. Lub też inaczej - korzystałem z poczty służbowej i aplikacji intranetowych przez EDGE i HSDPA z download na 1.8. Porównałbym to do "na siłę odpisać na emaila" do "jako tako pracować zdalnie"

Nie mĂłwimy o pracy typu telnet, a np. Exchange (wzglednie IMAP), fikusne aplikacje budzetowe dostepne przez IE itp.

Gdzie tam 100Mbit na kablu ;)

A secundo, to ostrzegam, ze bity przez komorke sa drogie, wiec duza
szybkosc lacza wcale nie musi byc zaleta.

Bywa roznie, najlepiej wykupic sobie pakiet x GB/mies z monitoringiem. Bywalo ze sciagalem plytki ISO via HSDPA, gdy mialem swiadomosc, ze do konca miesiaca nie wykorzystam limitu.

Placisz STAŁĄ kwotę, niezależną od przesłanych danych. Nie wiem czy w chwili obecnej operatorzy oferują takie same pakiety dla modemów /standalone/ jak i komórek. To decyzja stricte biznesowa. /rok temu np. w PTC nie było/ Teraz warto po prostu poszukac.

pozdr.

   MJ

Data: 2010-08-28 23:24:39
Autor: ToMasz
Jaka komĂłrka do Internetu w laptopie?
WAON pisze:
(...)
Czyli 3G nie jest absolutnie niezbędne, jednak dla przyzwoitej
szybkości lepiej gdyby to było 3G HSDPA min. 1,8 Mbps.

napisz jeszcze parę rzeczy. Czy masz nielimitowany transfer? czy
bedziesz w zasiegu g3? MAsz w kompie wifi? Do czego ma słuzyc ten internet?

Internet mozna z komórki "przekazać" po wifi - trochę bardziej finezyjne
rozwiazanie.
GPRS to maks6kilobajtĂłw na sekunde - czyli tak jak modem telefoniczny z
początków internetu. Edge - tak ze 2 razy tyle. Strony sie otwierają
wolno, ale to w niczym nie przeszadza. chyba ze to jakaś praca na
czas... Ale chyba nie. Transfer po BT to maksymalnie... sam sprawdĹş, ale
chyba 50kilobajtów na sekunde. 1Mbps to 128 kilobajtów na sekunde? jeśli
 sie nie pomyliłem, to samo wykorzystanie BT obetnie Ci strasznie
transfer, wiec dyskusja o szybkim G3 jest jałowa.... JEdynie w Play - g3
jest niezbędny. ODpowiedz na moje pytania z pierwszej częsci - pogadamy
dalej.

ToMasz

Data: 2010-08-29 09:56:32
Autor: WAON
[...]

Na kartę za 25 zł można mieć 1-miesięczny limit ponad 1 GB. Do przeglądania
stron to w zupełności wystarcza.
Zakładam o wiele częstsze używanie w dużych miastach niż poza nimi, więc 3G
powinno być dostępne. W laptopie jest WiFi, ale HotSpoty czy inne miejsca z WiFi
nie dają komfortu dostępu w dowolnym miejscu.

Próba z pożyczoną Nokią E51 przez BT pokazały, że otwieranie i przeglądanie
stron nie rózni się co do szybkości z analogicznymi czynno

Data: 2010-08-29 11:58:16
Autor: ToMasz
WAON pisze:
[...]

w orange masz _bonusu_ 6gb/100zł - a to 100zł do wygadania.

Do przeglądania
stron to w zupełności wystarcza.
JEśli zakładasz 1gb na 30 dni, i przegladanie stron - to moze być.
Zakładam o wiele częstsze używanie w dużych miastach niż poza nimi, więc 3G
powinno być dostępne. W laptopie jest WiFi,
wiec mozesz mieć telefon z wifi+3G i ten internet przekazać przez wifi.

Próba z pożyczoną Nokią E51 przez BT pokazały,
ale e51 ma g3 i BT v2.

Zrób jeszcze jeden test. prześlij jakiś duzy plik z telefonu do laptopa.
Conajmniej wielką mp3, albo najlepiej filmik, teledysk, to sprawdzisz
szybkość tego BT. (podaj wielkość pliku i czas w sekundach)

ToMasz

Data: 2010-08-29 12:13:04
Autor: WAON
Jaka komĂłrka do Internetu w laptopie?
Próba z pożyczoną Nokią E51 przez BT pokazały,
ale e51 ma g3 i BT v2.
Ale E51 nie jest dostępna za darmo. Nawet, jak ktoś tu pisał,
nie jest do kupienia za 300 zł.

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-10-06 01:06:54
Autor: Piotr M
Dnia 05-10-2010 o 04:32:52 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

[...]

Programikiem :) Można też np podłączyć komórkę kabelkiem do kompa w którym  jest internet i również przekazać internet przez wifi..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-10-06 07:31:33
Autor: Pszemol
"Piotr M" <xx@xx.xx> wrote in message news:op.vj4k5swn13q3bqpiotr-komputer...
[...]

Jakim? Na telefonie ten programik czy w komputerze?

Można też np podłączyć komórkę kabelkiem do kompa w którym  jest internet i również przekazać internet przez wifi..

Po co wifi skoro masz kabelek USB, co jest szybszy?

Data: 2010-08-29 09:59:43
Autor: WAON
[...]

stron nie różni się co do szybkości z analogicznymi czynnościami na Internecie
domowym.

Problem w tym, że mogę dostać za darmo komórkę, ale bez 3G.

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-29 10:25:11
Autor: WAON
[...]
W trakcie tego połączenia na komórce widniał napis 3.5G.

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-29 11:13:15
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 29 Aug 2010 09:59:43 +0200, WAON napisał(a):

[...]

GPRS (2G): 115 kbps (czyli maksymalnie ~12 kB/s)
EDGE (2.5G): 236 do 473 kbps (realnie do 150 kbps, transfery odpowiednio
16, 24 i 48 kB/s)
UMTS (3G): 384 kbps (~40 kB/s)
HSDPA (3,5G) - w zależności od zastosowanej wersji od 1.2 do 10 Mbit/s (są
już próby z szybszym, niektóre oferty na kartę mają przyciętą szybkość do 1
Mbit)
Wszystkie szybkości są dla downloadu, szybkości uploadu są znacznie niższe,
zazwyczaj nie przekraczają 64 kbps, czyli połowę szybkości GPRS, nawet
jeżeli połączenie jest 3.5G.
Wyjątkiem jest tu technologia HSUPA pozwalająca na upload z szybkością do
5,67 Mbit/s
Sieci oferujące jednocześnie HSDPA i HSUPA oznaczane są HSPA

Ponieważ jak mówi stare przysłowie, "mądrej głowie dość dwie słowie" masz
powyżej wielokrotnie więcej informacji niż potrzeba do wyciągnięcia
logicznych wniosków co ci wystarczy do używania internetu.
Dziwi mnie tylko, że nie znalazłeś ich do tej pory - są powszechnie
dostępne, nie są zaszyfrowane, nie trzeba do tego hasła, nie trzeba być
kolegą Dzidka, za ich poznanie nie grozi żadna kara ani klątwa, a
znalezienie tego zajmuje 5 minut.

"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
"Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-08-29 12:47:12
Autor: WAON
[...]
Dziękuję za te informacje. Są one cenne i z pewnością, jak piszesz, do znalezienia
w ciągu paru minut. Tyle, że one nie dają mi ostatecznej odpowiedzi.
Pewnie nie mam wystarczającej wyobraźni, ale nie potrafię przełożyć sobie tych
liczb na "spodziewany komfort" przeglądania stron przy każdej z tych prędkości.
Zatem albo muszę kolejno pożyczać komórki z różnymi parametrami i próbować
albo pytać na grupie z nadzieją, że odpowie ktoś, kto używa komórki o danych
parametrach i może określić swoje wrażenia.

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-31 06:12:27
Autor: Paweł Muszyński
W dniu 2010-08-29 12:47, WAON pisze:
[...]

Ale tego nikt Ci nie powie, bo:
- wrażenia nt. komfrtu są mocno subiektywne, to co jednemu się ślimaczy, dla innego będzie OK
- różni ludzie różnie korzystają z internetu - jedni klikają i skaczą po stronach, inni czytają i wtedy może to działać nieco wolniej
- w zależności od przeładowania stron grafiką, flashem itp. prędkość ich ładowania się zmienia - tu polecam Operę i wyłączenie ładowania obrazków

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2010-08-30 09:55:43
Autor: Adramelech
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> Odpowiedz na news:i5buqo$9a5$1inews.gazeta.pl:

wolno, ale to w niczym nie przeszadza. chyba ze to jakaś praca na
czas... Ale chyba nie. Transfer po BT to maksymalnie... sam sprawdź, ale
chyba 50kilobajtów na sekunde. 1Mbps to 128 kilobajtów na sekunde? jeśli

BT2.0 ma ~100KiB(kilobajtów)realnego transferu. Z taką przedkością kopiuje pliki TotalComanderem z/na telefon.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-08-30 12:02:03
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-08-30 11:55, Adramelech pisze:
[...]

BT2.0 z EDR - wyciągam koło 180KiB.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-08-28 16:52:26
Autor: Rafał Łukawski
Jaka komĂłrka do Internetu w laptopie?

Już HSDPA 1.8 Mbit jest dość przyjemne.
W opisie E51 jest napisane: 3G Network HSDPA 850/2100
Jak to rozumieć?

850/2100 to częstotliwości (MHz) na których pracuje urządzenie, moim zdaniem trochę niefortunnie umieszczane jest przy HSDPA, bo tu nas interesuje przepustowość a nie warstwa sieciowa.

Warto pamietać, że przy takim korzystaniu z internetu, mogą występować
problemy z urządzeniami na 2.4Ghz /wifi na 2.4, myszki na bluetooth itp/
Nie rozumiem tego.:-(

Wiele urządzeń pracuje na częstotliwości 2.4 GHz / komunikacja o małym zasięgu / Przy dużych ich zagęszczeniu i ew. dużym ruchu w pasmie, będą się zakłócać tym samym tam gdzie oczekujemy natychmiastowej reakcji /np. myszka/ mogą być opóźnieia

Nie ma się co przejmować, jeżeli nie masz myszki na Bluetooth, WiFi jakoś sobie poradzi - będzie to praktycznie niewidoczne.

Dla przykładu w starym laptopme mam jeszcze BT w wersji 1.1, gdy zacznie "gadać" z komórką, myszka czasami traci połączenie z kompem.

Chwilowo nie korzystam z BT2.0, być może wygląda to lepiej.

Innymi słowy tym wątkiem nie ma się co specjalnie przejmować, warto po prostu wiedzieć.

pozdrawiam
R.

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 22:08:21
Autor: berloo
Jaka komĂłrka do Internetu w laptopie?
28.08.2010 16:52 Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> w wiadomości
<news:i5b7ra$ofu$1news.onet.pl> napisał(a):

Innymi słowy tym wątkiem nie ma się co specjalnie przejmować, warto po prostu wiedzieć.

Absolutnie nie ma potrzeby się tym przejmować. WiFi od standardu G oraz
BT 2 są właściwi niewrażliwe na wzajemne interferencje. Inne obecnie
produkowane urządzenia pracujące w paśmie 2,4 GHz (w tym myszki i
klawiatury) też są przygotowane na "śmietnik" w tym pasmie.

--
Mateusz Berlik - berloo
kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

Data: 2010-09-04 19:58:04
Autor: Rafał Łukawski
On 2010-08-28 22:08, berloo wrote:
[...]

Ok. Być może od BT2.0, w starym lapku mam BT bodajże 1.3... gdy zaczyna gadać z komórką, myszka traci połączenie. Mam dongla 2.0, więc jeszcze dla formalności sprawdze ;)

R.

Data: 2010-10-04 21:38:01
Autor: Pszemol
"Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> wrote in message news:i5b7ra$ofu$1news.onet.pl...
[...]

Ta informacja też jest potrzebna aby odróżnić np. urządzenia 3G z USA,
które do 3G nie używają pasma 2100MHz.

Jaka komórka do Internetu w laptopie?