Jaka komórka do Internetu w laptopie?

Data: 2010-08-28 08:14:36
Autor: robertcb
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
Witam!

Chcę używać komórki jako modemu do laptopa
gdzie połączenie odbywałoby się przez BT.

Jakie minimalne warunki powinna taka komórka
spełniać (poza BT oczywiście)?
W szczególności czy niezbędne jest 3G?

Nie jest niezbędne.

potrzebny jest jeszcze GPRS.

Na laptopie warto zainstalowac opere mini

jakaś prosta nokia z BT i GPRS wystarczy
im prostszy model, tym lepszy bedzie miał zasięg poza miastem.

Data: 2010-08-28 08:35:18
Autor: WAON
[...]

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Jeśli chodzi o Nokie, to mam do wyboru:
Nokia 2330 Classic:   GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots) 32-48 kbps i BT v2.0
Nokia 2700 Classic:   GPRS Class 32 i BT v2.0

Czy GPRS Class 32 jest dużo lepsze niż Class 10?
Przy niektórych komórkach jest napisane BT v2.0 with A2DP, czy to A2DP
ma istotne znaczenie przy łączeniu komórki z komputerem?

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 09:15:33
Autor: BAREK
Jaka komĂłrka do Internetu w laptopie?
Pamiętaj o tym, że;
-GPRS jest najwolniejszy
-EDGE trochę szybciej
-3G, UMTS, itp to najszybciej
Wszędzie nawet "daleko od szosy" jest GPRS, najnowsze technologie w centrum miast.
Nowe technologie szybciej zżerają baterię.

Pozdrawiam,
Bartek

Data: 2010-08-28 09:38:21
Autor: WAON
[...]

Zatem jak bardzo będzie się różniło korzystanie z Internetu np. w centrum Warszawy
łącząc komputer przez komórkę w zależności od tego czy ma ona:
- tylko GPRS
- EDGE
- 3G
Czy będzie się to objawiało w szybkości otwierania stron?

Czy przy omawianym zastosowaniu ma znaczenie czy komĂłrka ma:
- HSDPA
- HSCSD

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-08-28 10:00:04
Autor: ToMasz
W dniu 2010-08-28 09:38, WAON pisze:
[...]

dlaczego komórka? nowe modemy, wmiarę przyzwolite kosztują ok 100zł. tanie, globetrotter pcmcia wifi+gsm dostaniesz za 50, albo i taniej. Brak problemu z kablami, ładowaniem baterii, oprogramowaniem..
Co do telefonów. jak żyje nie słyszałem zeby ktoś mając wybór i doświadczennie chwalił nokie w tej roli. ja bym raczej szedł w sony eryka. kiedyś dawno temu w tej roli dobrze sprawowału sie siemensy. Podobnie z BT. tez system komunikacji taki ze jak coś nie zadziała to nie bardzo jest jak przeprowadzić diagnoze.
jeśli chcesz korzystać z Playa, to musisz mieć telefon/modem g3, chćby najwolniejszy. i to by było chyba minimum. GPRS zawsze dostaniesz "gratis" Różnica pomiędzy szybkim g3, a GPRS jest kolosalna, ale w momencie transferu. jeżeli możesz czytać, i czekać ta różnica jest, i koniec jeśli sciagasz pliki i spieszy Ci sie- przy gprsie - zanudzisz sie.

ToMasz

Polecam modem. naprawde.

Data: 2010-08-28 10:17:00
Autor: WAON
Jaka komĂłrka do Internetu w laptopie?
Polecam modem. naprawde.
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Łączenie przez modem albo przez komórkę, ale za pośrednictwem USB
odpada. Nie chcę jednak tego tutaj rozwijać.
Interesuje mnie tylko komórką przez BT.
Metoda sprawdzona, ale z komórką z 3G. Mogę mieć za darmo komórkę,
ale bez 3G. Stąd moje pytanie.

Pozdrawiam
WAON.

Data: 2010-08-28 12:22:57
Autor: boxfish
Jaka komĂłrka do Internetu w laptopie?
W dniu 2010-08-28 10:17, WAON pisze:
Polecam modem. naprawde.
[...]

Te telefony, które wymieniłeś nadają się w najlepszym przypadku do oglądania stron na nich samych - nie osiągniesz odpowiedniej prędkości łącza do tego aby oglądać pełne serwisy www - takie jak normalnie w przeglądarkach na komputerze, rozbudowana skrypty, dożo grafiki etc przy tym najwolniejszym połączeniu to będzie gorzej niż tragedia - nie przesadzam.

Nie chcesz napisać z jakiego powodu nie usb ok ale jeśli już ma być przez telefon to tylko z 3G

Data: 2010-08-31 15:16:24
Autor: kogutek
> [...]

Na laptopie warto zainstalowac opere mini

jakaś prosta nokia z BT i GPRS wystarczy
im prostszy model, tym lepszy bedzie miał zasięg poza miastem.

Mógłbyś przybliżyć temat z operą mini na laptopie. Zawsze mi się wydawało że to
przeglądarka na telefon. Jestem tym zainteresowany bo zrezygnowałem z Internetu
stacjonarnego i ma teraz z Playa. W zamian podzielę się wrażeniami. Jadę na
doładowaniach za 5 dych. Wychodzi trochę drożej niż 25 zł na miesiąc. Jako
modemu używam telefonu LG model 250. Prędkość transmisji mam zawsze na poziomie
470. Podobno na telefonie więcej się nie da. Jakieś ograniczenia konstrukcyjne.
4 Giga na dwa miesiace praktycznie wystarcza do normalnego dla mnie korzystania
z sieci. Nie ciągnę filmów ani muzyki. A z tym co zostaje na koniec wiem co
zrobić. Jestem bardzo zadowolony. Co z tego że na stałym łączu miałem prawie 10
razy większą szybkość. Ale tylko w mieszkaniu. Mobilność warta jest tego żeby z
czegoś zrezygnować. Teraz jestem w domu. Za 30 minut będę w pracy i też będę
miał internet. W pracy dokładałem się komuś żeby mieć internet. Ciągle były
jakieś problemy. Że za mało kasy chcę dać, że ktoś wyjął na fajrant wtyczkę i
netu nie ma jak poszedł do domu. W sumie internet kiedyś mnie kosztował z 7 dych
na miesiąc. Za 7 dych miesięcznie w Playu to jak bym chciał to filmy i muzykę
mogę ciągnąć praktycznie bez ograniczeń. Kiedyś w samochodzie mi się przydał.
Przy prędkości jaką mam nie zauważyłem specjalnego spowolnienia ściągania stron.
Trochę gorzej z obrazkami. Ale żadnej tragedii nie ma. Teraz chcę sobie kupić to
coś co się wtyka w PCMCIA czy jak to się nazywa. Kolega kupił to coś za 35
złotych i ma transmisję na poziomie 950. Też jest zadowolony. Internet z Playa
według mnie działa. Ze stacjonarnego niby też byłem zadowolony. Firma z nie
najgorszych, ale potrafiło się coś od czasu do czasu wysypać. Przy operatorze
komórkowym widać pełny profesjonalizm. Miał praktycznie nieograniczoną ilość
kasy na zbudowanie sieci to zbudował najlepiej jak się dawało. Przez miesiąc
może zerwało mi transmisję z 4 razy a może i mniej. Teraz czekam na jakąś
obniżkę ceny. Bo na o warto zawsze czekać. Sprawdzałem wczoraj w Orange. Mają
jakąś ofertę porównywalną cenowo z Playem ale z dłuższym okresem ważności karty.
Testował ktoś to? --

Data: 2010-08-31 22:45:58
Autor: WAON
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
Jako modemu używam telefonu LG model 250.
Napisz proszę dokładnie jaki to telefon.
Zwykle szukam parametrów poszczególnych modeli na stronie www.gsmarena.com
ale takiego modelu tam nie ma.

Z jakiego transferu zwykle korzystasz - GPRS (2G), EDGE(2.5), UMTS (3G) czy HSDPA (3.5G)?

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-09-01 05:07:03
Autor: kogutek
> [...]
ale takiego modelu tam nie ma.

Z jakiego transferu zwykle korzystasz - GPRS (2G), EDGE(2.5), UMTS (3G) czy

Telefon to LGKU250. W programie są tylko dwie możliwości GPRS i 3G-PS. Ja się na
tym specjalnie nie znam. Przy obydwu ustawieniach wyskuje ramka że prędkość to
460,8kbps. Z telefonami jest pewien problem. Włożyłem kartę do LGKU500. I gowno.
Nie znalazł sieci. A na zwykłej karcie do gadania na ekraniku internet był. W
Motoroli to samo. Dopiero w starym LG250 działa bez problemu. W salonie jak
reklamowałem kartę to nic nie wiedzieli. Ale sobie przypomniałem o tym starym i
poszło. Wszystkie trzy telefony oryginalne od Playa. Wygląda na to ze
sprzedawali z jakąś wadą fabryczną. A coś o tej operze mini wiesz? Wkurza mnie
ze jak otwieram jakiś onet to pierdyliard obrazkow się ładuje. Na reklamy mam
program blokujący. Niby 2Giga na miesiąc mi starcza. Ale jak by mi trochę więcej
zostawało to bym zmartwienia nie miał.  bo dzisiaj jest dobrze  a jutro może
brakować.  Niby i tak już z 4 dychy jestem zarobiony na tym ze mam internet z
komórki, Ale jak by można było jeszcze zaoszczędzić to bym się nie pogniewał.

Data: 2010-09-01 06:47:30
Autor: WAON
Jaka komórka do Internetu w laptopie?
Na wspomnianej stronie www.gsmarena.com nie ma ani LG 250 ani LG KU500.
Jest LG KU250 z GPRS(2G) i UMTS(3G) 384kbps.
Nadal więc nie wiem co to za model LG 250 i co to jest 3G-PS.

Ważne jest czy karta SIM jest do gadania czy do Internetu, bo od tego zależy
cena za odebrane/wysłane bajty z/do Internetu.

A coś o tej operze mini wiesz?
Na pożyczonej Nokii E51 była Opera mini, ale to jest pod Symbianem.

Pozdrawiam
WAON

Data: 2010-09-01 13:22:37
Autor: kogutek4
> [...]

> A coś o tej operze mini wiesz?
Na pożyczonej Nokii E51 była Opera mini, ale to jest pod Symbianem.

Na tyle ze są rożne karty do internetu i do gadania to się znam. Za to nie znam
się na całej reszcie. Wisi mi czy to gprs, 3g czy coś innego. Żeby jeździć
samochodem nie muszę wiedzieć z jakiego gatunku gumy zrobili uszczelkę do
wentylka.  Znalazłeś obydwa telefony. W tej chwili używam LGKU250. Jak to szybko
idzie napisałem. Dla mnie ma działać. Dwa inne telefony zwyczajnie nie działały.
Nawet nie rozpoznawały karty do internetu. Chociaż ze zwykłymi kartami działały.
Dla jasności. Z oryginalnych płyt były zainstalowane programy w komputerze.
Motorola się zawieszała a LGKU500 tylko alarmowe numery. Po włożeniu kart do
gadania działały normalnie. A na LG500 na ekraniku był internet. Interesuje mnie
opera mini, czy da się ją zainstalować na komputerze. Ktoś pisał ze można to
zrobić. To teraz czekam żeby ktoś napisał jak. W zamian, żeby nie było ze chcę
coś za friko opisałem moje doświadczenia z internetem z komórki.

--

Jaka komórka do Internetu w laptopie?