Jaka, ku*wa, prędkość?!

Data: 2010-10-12 12:37:08
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jaka, ku*wa, prędkość?!
W dniu 2010-10-12 12:15, R2r pisze:
Kierujący busem, przewożąc nadmierną liczbę pasażerów, podejmuje przy
bardzo ograniczonej widoczności ryzyko manewru wyprzedzania. Dochodzi do
zderzenia czołowego z ciężarówką, w wyniku którego ginie 18 osób.
Prokuratura dopuszcza jeszcze jako przyczynę również awarię pojazdu.
Tymczasem w pasku informacyjnym TVN24 czytamy:
"możliwe przyczyny to śliska nawierzchnia i _nadmierna prędkość_"...

Ano nadmierna - zgodnie z tym co podawali to ryzykownie wyprzedzał
przy ograniczonej widoczności. Jak byk prędkość była niedostosowana
do warunków - o głupocie nie wspomnę.

No, ludzie...

No, no.

Data: 2010-10-12 12:57:42
Autor: R2r
Jaka, ku*wa, prędkość?!
W dniu 2010-10-12 12:37, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
Ano nadmierna - zgodnie z tym co podawali to ryzykownie wyprzedzał
przy ograniczonej widoczności. Jak byk prędkość była niedostosowana
do warunków - o głupocie nie wspomnę.

Artur, ale to właśnie nie "nadmierna prędkość" ale ta głupota (o ile nie awaria, której na razie nie wyklucza się) polegająca na nieodpowiedzialnym podjęciu manewru przy braku warunków może być przyczyną tego wypadku. Jeśli dodać do tego kolejną głupotę polegającą na przeładowaniu samochodu pasażerami (18 osób zamiast 6) to i mamy przyczynę takiego rozmiaru tragedii
Naprawdę chyba nie wierzysz, że znaczenie miało to, czy VW wyprzedzał z prędkością 30, 70 czy 100 km/h? Szanse przeżycia w każdym z tych przypadków przy zderzeniu czołowym z kilkunastotonową ciężarówką dla pasażerów busa są praktycznie zerowe.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-10-12 12:07:26
Autor: kamil
Jaka, ku*wa, prędkość?!

"R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> wrote in message news:4cb43f23$0$22813$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Skoro wyprzedzal, znaczy ze jechal szybciej od reszty. A skoro jechal szybciej, to predkosci nie dostosowal i byla nadmierna. Czego tu nie rozumiec?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-12 13:09:58
Autor: PH
Jaka, ku*wa, prêdko¶æ?!

U¿ytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i91fhf$psk$1inews.gazeta.pl...

"R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> wrote in message news:4cb43f23$0$22813$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-10-12 12:37, Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze:
Ano nadmierna - zgodnie z tym co podawali to ryzykownie wyprzedza³
przy ograniczonej widoczno¶ci. Jak byk prêdko¶æ by³a niedostosowana
do warunków - o g³upocie nie wspomnê.

Artur, ale to w³a¶nie nie "nadmierna prêdko¶æ" ale ta g³upota (o ile nie awaria, której na razie nie wyklucza siê) polegaj±ca na nieodpowiedzialnym podjêciu manewru przy braku warunków mo¿e byæ przyczyn± tego wypadku. Je¶li dodaæ do tego kolejn± g³upotê polegaj±c±

Skoro wyprzedzal, znaczy ze jechal szybciej od reszty. A skoro jechal szybciej, to predkosci nie dostosowal i byla nadmierna. Czego tu nie rozumiec?

ale sk±d wiesz ¿e wyprzedza³
to tylko jedna z hipotez. gdzie pojazd wyprzedzany??

Data: 2010-10-12 13:12:28
Autor: Cavallino
Jaka, ku*wa, prêdko¶æ?!
U¿ytkownik "PH" <PH@pl.news> napisa³ w wiadomo¶ci news:

to tylko jedna z hipotez. gdzie pojazd wyprzedzany??

Ju¿ go maj±.
Pytanie jaki by³ jego udzia³ w tym wypadku?

Data: 2010-10-12 13:19:58
Autor: PH
Jaka, ku*wa, prêdko¶æ?!

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i91fqt$2l1$1news.onet.pl...
U¿ytkownik "PH" <PH@pl.news> napisa³ w wiadomo¶ci news:

to tylko jedna z hipotez. gdzie pojazd wyprzedzany??

Ju¿ go maj±.
Pytanie jaki by³ jego udzia³ w tym wypadku?
jakiby nie by³ to nie zatrzyma³ siê do pomocy a raczej nikt mu nie uwierzy ¿e nie widzia³ wypadku

Data: 2010-10-12 13:22:26
Autor: Cavallino
Jaka, ku*wa, prêdko¶æ?!
U¿ytkownik "PH" <PH@pl.news> napisa³ w wiadomo¶ci news:i91g8u$47q$1news.onet.pl...

[...]

To jest piku¶.
Pytanie jest grubsze - czy przypadkiem nie on spowodowa³ ten wypadek i dlatego zwia³.

Data: 2010-10-12 13:39:12
Autor: Robert_J
Jaka, ku*wa, prêdko¶æ?!
...a raczej nikt mu nie uwierzy ¿e nie widzia³ wypadku

Nie ¿ebym kogo¶ broni³, ale jecha³e¶ kiedy¶ we mgle?

Data: 2010-10-12 13:41:00
Autor: Cavallino
Jaka, ku*wa, prêdko¶æ?!
U¿ytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i91hd4$83e$1news.onet.pl...
...a raczej nikt mu nie uwierzy ¿e nie widzia³ wypadku

Nie ¿ebym kogo¶ broni³, ale jecha³e¶ kiedy¶ we mgle?

Takiej co wy³±cza s³uch osobi¶cie jeszcze nie widzia³em.

Nic mi nie wiadomo, ¿eby w pobli¿u Radomia wybuch³ wulkan.
Opad spiroplastyczny podcza takiego wybuchu faktycznie móg³by uniemo¿liwiæ zauwa¿enie tego wypadku, ale to raczej by³a jednak zwyk³a mg³a.

Data: 2010-10-12 15:53:04
Autor: Jaroslaw Berezowski
Jaka, ku*wa, prêdko¶æ?!
Dnia Tue, 12 Oct 2010 13:41:00 +0200, Cavallino napisał(a):

Opad spiroplastyczny
:D
To sie nazywa "piroklastyczny" :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-10-13 09:47:47
Autor: Yakhub
Jaka, ku*wa, prêdko¶æ?!
Dnia Tue, 12 Oct 2010 15:53:04 +0200, Jaroslaw Berezowski napisa³(a):

Dnia Tue, 12 Oct 2010 13:41:00 +0200, Cavallino napisa³(a):

Opad spiroplastyczny
:D
To sie nazywa "piroklastyczny" :)

A potem wszyscy siê infundybu³owali chronosynklastycznie...

--
Yakhub

Data: 2010-10-12 13:27:07
Autor: R2r
Jaka, ku*wa, prędkość?!
W dniu 2010-10-12 13:07, kamil pisze:
Skoro wyprzedzal, znaczy ze jechal szybciej od reszty.
Nie od reszty tylko od wyprzedzanego.

A skoro jechal
szybciej, to predkosci nie dostosowal i byla nadmierna. Czego tu nie
rozumiec?

Ktoś już zauważył, że gdyby VW jechał zdecydowanie szybciej to pewnie do zderzenia by nie doszło.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-10-12 12:33:45
Autor: kamil
Jaka, ku*wa, prędkość?!

"R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> wrote in message news:4cb44608$0$22811$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja zauwazylem, nie gryzie cos w zadek?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-12 14:13:59
Autor: R2r
Jaka, ku*wa, prędkość?!
W dniu 2010-10-12 13:33, kamil pisze:
Ja zauwazylem, nie gryzie cos w zadek?

No, wiesz, wielu ludzi całkiem poważnie tak argumentuje prędkość jako przyczynę niemal wszystkich wypadków...
O.K. Ciepłe spodnie mam to i nie zauważyłem. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-10-12 13:28:33
Autor: kogutek
Jaka, ku*wa, pr�dko��?!
> [...]
Nie od reszty tylko od wyprzedzanego.

> A skoro jechal
> szybciej, to predkosci nie dostosowal i byla nadmierna. Czego tu nie

KtoÅ&#65533; już zauważyÅ&#65533;, że gdyby VW jechaÅ&#65533; zdecydowanie szybciej to pewnie do zderzenia by nie doszÅ&#65533;o.

-- Pozdrawiam. Artur.
Jasne. Du¿o wcze¶niej by wtedy zaliczy³ rów. Mo¿e by nie by³o a¿ tylu zabitych.

Data: 2010-10-12 13:00:58
Autor: Cavallino
Jaka, ku*wa, prędkość?!
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał w wiadomości news:4cb43f23$0$22813$65785112news.neostrada.pl...
[...]

NaprawdÄ™ chyba nie wierzysz

Wierzy.
Dla kapelusznika wiara w śmiertelną prędkość jest sensem życia, a już na pewno obecności i zaśmiecania tej grupy.

, że znaczenie miało to, czy VW wyprzedzał z prędkością 30, 70 czy 100 km/h? Szanse przeżycia w każdym z tych przypadków przy zderzeniu czołowym z kilkunastotonową ciężarówką dla pasażerów busa są praktycznie zerowe.

Zwłaszcza że ciężarówka mogła tam jechać te 70 czy 80 i to już w zupełności wystarczy, nawet jeśli VW by się wlókł a nie jechał.

Data: 2010-10-12 13:37:58
Autor: Robert_J
Jaka, ku*wa, prędkość?!
Dla kapelusznika wiara w śmiertelną prędkość jest sensem życia, a już na pewno obecności i zaśmiecania tej grupy.

Proponuję Ci założyć nową grupę:
pl.miszcz.demonypredkosci ;-)
tudzież
pl.miszcz.kapeluszplonk

Data: 2010-10-12 13:39:35
Autor: Cavallino
Jaka, ku*wa, prędkość?!
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:i91haq$7sf$1news.onet.pl...
Dla kapelusznika wiara w śmiertelną prędkość jest sensem życia, a już na pewno obecności i zaśmiecania tej grupy.

Proponuję Ci założyć nową grupę:

Nie - to Wy sobie założcie grupę o kapelusznictwie i tam głoście swoją mantrę.
Możecie zresztą skorzystać z jakiegoś policyjnego forum - zdolnością do rozumowania będziecie pasować jak ulał.

Data: 2010-10-12 17:49:59
Autor: Artur Maśląg
Jaka, ku*wa, prędkość?!
W dniu 2010-10-12 12:57, R2r pisze:
(...)
Artur, ale to właśnie nie "nadmierna prędkość" ale ta głupota (o ile nie
awaria, której na razie nie wyklucza się) polegająca na
nieodpowiedzialnym podjęciu manewru przy braku warunków może być
przyczynÄ… tego wypadku.

Bardzo przepraszam - wyprzedzał, jechał za szybko, prędkości nie
dostosował do warunków. Mnie uczono, że jedziesz najwyżej tak szybko
jak widzisz, a nie na ślepo. Głupota? Oczywiście, o tym też pisałem.
Jednak gdyby jechał wolniej, to mimo ewentualnej głupoty skutki
mogły być dużo mniej poważne, o ile w ogóle by do wypadku doszło.
W sumie nawet jeżeli nie wyprzedzał w tym momencie, to i tak wychodzi
na jedno.

Jeśli dodać do tego kolejną głupotę polegającą
na przeładowaniu samochodu pasażerami (18 osób zamiast 6) to i mamy
przyczynÄ™ takiego rozmiaru tragedii

Był przeładowany, fakt. Tym bardziej mógł jechać ostrożniej/wolniej.

[...]

A co ma do tego wiara? Na tym bym się nie opierał.

Jaka, ku*wa, prędkość?!