Data: 2010-10-13 03:36:36 | |
Autor: empe | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał w wiadomości news:4cb43531$0$27034$65785112news.neostrada.pl... Kierujący busem, przewożąc nadmierną liczbę pasażerów, podejmuje przy bardzo ograniczonej widoczności ryzyko manewru wyprzedzania. Dochodzi do zderzenia czołowego z ciężarówką, w wyniku którego ginie 18 osób. Prokuratura dopuszcza jeszcze jako przyczynę również awarię pojazdu. Byc moze jednak jest cos na zeczy... http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,48316,2435137.html -- empe |
|
Data: 2010-10-13 09:53:14 | |
Autor: R2r | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
W dniu 2010-10-13 03:36, empe pisze:
Może przeczytaj o czym pisałem... -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-10-13 09:54:54 | |
Autor: Cavallino | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
Użytkownik "empe" <aaaa@smieci.tu> napisał w wiadomości news:
Byc moze jednak jest cos na zeczy... Nie, to jest niemożliwe, przecież samochody czym starsze tym lepsze. Więc nic nie może być na RZECZY. |
|
Data: 2010-10-13 13:54:28 | |
Autor: J.F. | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
UĹĽytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl>
Użytkownik "empe" <aaaa@smieci.tu> napisał w wiadomości news: Zaraz zaraz - przeciez tam nic nie pisza o wieku aut, wiec skad jakies takie wnioski. Tobie punkt siedzenia przeslania punkt widzenia. A artykulik ciekawy. Z jednej strony nie dziwi ze obciazenie zmienia zachowanie, z drugiej - ciekawe na ile naprawde drastycznie. Bo z drugiej strony mi sie wydaje ze w wielu przypadkach roznica powinna byc minimalna - wzrasta masa, wzrasta nacisk, wzrasta tarcie - i wszystko proporcjonalnie, wiec przyspieszenie zostaje. Hm, musialbym dokladnie popatrzec .. ale czy dodatkowi pasazerowie nie powinni miec na starego fiata mniejszego wplywu niz na kompaktowego golfa ? Czy w sumie to w obu jednak ci z tylu na tylnej osi siedza. Mysle ze jednak tu dziala presja kolegow [szybciej szybciej] plus brak umiejetnosci - i to nie rajdowych tylko zwyklej oceny bezpiecznej predkosci i spokojnej jazdy po luku. I mlodziez konczy na drzewie, a starszy kierowca nie - nawet gdy jedzie z paroma osobami. J. |
|
Data: 2010-10-13 13:55:43 | |
Autor: Cavallino | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i946le$spp$1news.onet.pl...
UĹĽytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> Nie piszÄ… mĂłwisz? Pewnie jeĹĽdĹĽÄ… 26 letnim Golfem i kanciakiem przez czysty przypadek. ;-) |
|
Data: 2010-10-13 17:55:49 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
W dniu 2010-10-13 13:55, Cavallino pisze:
Nie piszÄ… mĂłwisz? Eeeeeeeee, kant na drodze to juĹĽ rarytas ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-10-13 23:07:08 | |
Autor: J.F. | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
On Wed, 13 Oct 2010 13:55:43 +0200, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci Ale cos pisza ze nowsze sa lepsze ? Nic. J. |
|
Data: 2010-10-13 23:27:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaka, ku*wa, prędko�ć?! | |
W dniu 2010-10-13 23:07, J.F. pisze:
On Wed, 13 Oct 2010 13:55:43 +0200, Cavallino wrote: Tu akurat nowe auta będą lepsze. Po pierwsze teraz się robi dużo twardsze zawiasy, które lepiej znoszą większe obciążenia. Do tego dziś chyba w każdym samochodzie jest EBD, a kiedyś to nawet korektory reagujący na nacisk zawieszenia to była rzadkość. O innych ABS i ESP nie mówiąc. |
|
Data: 2010-10-14 22:55:51 | |
Autor: J.F. | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
On Wed, 13 Oct 2010 23:27:03 +0200, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2010-10-13 23:07, J.F. pisze: Zaraz, a kto narzeka na to twarde niemiecke zawieszenie ? Do tego dzi¶ chyba w każdym samochodzie jest EBD, a kiedy¶ to nawet korektory reaguj±cy na nacisk zawieszenia to była rzadko¶ć. Tu mozesz miec troche racji. J. |
|
Data: 2010-10-14 23:25:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
W dniu 2010-10-14 22:55, J.F. pisze:
On Wed, 13 Oct 2010 23:27:03 +0200, Tomasz Pyra wrote: No jak kto¶ akurat ma do odwiezienia 8 osób z dyskoteki, to wtedy taki zawias będzie jak znalazł. |
|
Data: 2010-10-14 00:08:27 | |
Autor: Cavallino | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:pq7cb61ijomdbue6c0mk5mvhh20rr5q1ob4ax.com...
On Wed, 13 Oct 2010 13:55:43 +0200, Cavallino wrote: Ja się nie dziwię że ciężko się z Tob± dogadać, je¶li aż tak nie rozumiesz co czytasz. Współczuję. |
|
Data: 2010-10-14 23:02:50 | |
Autor: J.F. | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
On Thu, 14 Oct 2010 00:08:27 +0200, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci Zaraz - przegapilem opis jak to pojechali nowka sztuka i tam nie ma zadnej roznicy jedna osoba czy 6 w srodku ? Czy moze ty wyciagasz jakies wnioski z "Już po chwili czuję, jak wielki postęp dokonał się w motoryzacji w ci±gu 26 lat" ? J. |
|
Data: 2010-10-14 23:18:19 | |
Autor: Cavallino | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:fpreb6lauh55mpeqpsj5uaarhts6982ckk4ax.com...
On Thu, 14 Oct 2010 00:08:27 +0200, Cavallino wrote: Zdecydowanie przegapiłe¶ że porównywali do prowadzenia się współczesnych pojazdów. |
|
Data: 2010-10-15 00:10:15 | |
Autor: J.F. | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
On Thu, 14 Oct 2010 23:18:19 +0200, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci Przeczytalem sobie jeszcze raz .. i znow nie zauwazylem zeby sprobowali pokonac te trase nowszym autem. Wsrod zachwytow nad tymi nowoczesnymi autami, narzekaniami na waskie opony i brak abs mozna wyczytac jednak zdania godne TVN: "Niewiarygodne, ile można wycisn±ć z 26-letniego auta." "Volkswagen mija cztery słupki i dopiero o pi±ty lekko zahacza zderzakiem." "A teraz duma polskiej motoryzacji. Ogromne przechyły w łukach czyni± jej przejazd jeszcze bardziej spektakularnym. Cienkie oponki kompletnie nie nadaj± się do takich popisów. Mimo że tył auta miota się coraz silniej na boki, Wojtkowi udaje się potr±cić tylko ostatni, ósmy, słupek." No i sam juz nie wiem co sie dziennikarzynom wydaje a co obiektywnie lepsze :-P J. |
|
Data: 2010-10-15 00:33:57 | |
Autor: Cavallino | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:
Przeczytalem sobie jeszcze raz .. i znow nie zauwazylem zeby Znaczy nie wierzysz że zachowałyby się lepiej i ż±dasz dowodu? Bo oni przyjęli to za pewnik. A test dotyczył czego innego, że przeładowany dwudziestolatek jest niekierowalny nawet przez fachowca, a co dopiero przez smyka który niedawno prawko zrobił. |
|
Data: 2010-10-15 12:45:08 | |
Autor: J.F. | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl>
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news: A ja juz taki niedowiarek jestem ze nie wierze w pewniki, a nawet nie bardzo wierze w testy ktorych sam nie przeprowadzilem. A test dotyczył czego innego, że przeładowany dwudziestolatek jest niekierowalny nawet przez fachowca, a co dopiero przez smyka który niedawno prawko zrobił. Ale czy mi sie wydaje ze wyciagnales z tego wniosek ze przeladowane nowka sztuka z salonu jest kierowalna ? No owszem, jak ma ESP, to moze troche lepiej. Tylko troche, bo ESP moze zapobiegnie jakiemus piruetowi, ale cudow nie dziala :-) J. |
|
Data: 2010-10-15 12:59:59 | |
Autor: Cavallino | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i99bbl$b19$1news.onet.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> Ale to już nie mój, ani autorów testu problem.
Wydaje Ci się. |
|
Data: 2010-10-16 23:37:57 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
W dniu 2010-10-15 00:10, J.F. pisze:
"A teraz duma polskiej motoryzacji. Ogromne przechyły w łukach czyni± Zależy co chcesz badać. Z jednej strony może być tak że VW jechał szybciej, a "duma" wolniej. Bo VW sprawia lepsze wrażenie niż faktycznie się prowadzi, a 125p przeciwnie. I tu pytanie - co lepsze? |
|
Data: 2010-10-13 20:28:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
W dniu 2010-10-13 13:54, J.F. pisze:
A artykulik ciekawy. Z jednej strony nie dziwi ze obciazenie zmienia Im cięższy samochód tym mniejszy wpływ na jego stabilność mają amortyzatory i stabilizatory. Do tego jak zawieszenie już nie nowe, a sprężyny udeptane, to wystarczą z tyłu dwie osoby i już się tył zacznie odbijać na odbojach, a takie atrakcje przy wyższej prędkości to już problemy. No i pasażerowie podnoszą środek ciężkości, więc wszystko zaczyna się bardziej bujać na boki. Co do wniosków to zgadzam się że samochód który z pustą tylną kanapą będzie jeszcze zdecydowanie podsterowny, z pełną tylną kanapą może już wystawić tył na zakręcie, zwłaszcza jak pomoże w tym jakaś nierówność. Mysle ze jednak tu dziala presja kolegow [szybciej szybciej] plus brak To by tłumaczyło zjawisko tylko do pewnego stopnia. Bo kierowca mając dwóch kolegów na pokładzie będzie już świrował równie mocno jak wtedy kiedy kolegów będzie miał na pokładzie czterech. |
|
Data: 2010-10-14 23:08:02 | |
Autor: J.F. | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
On Wed, 13 Oct 2010 20:28:20 +0200, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2010-10-13 13:54, J.F. pisze: A sa jakies statystyki sugerujace ze w 3 mlodziencow jedzie sie bezpieczniej niz w 4 ? J. |
|
Data: 2010-10-14 23:23:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaka, ku*wa, prędko�ć?! | |
W dniu 2010-10-14 23:08, J.F. pisze:
To by tłumaczyło zjawisko tylko do pewnego stopnia. No ten z artykułu powołuje się na jakiś Kanadyjczyków którym wyszło że "im więcej rówieśników wiozą, tym bardziej niebezpiecznie prowadzą". Tyle że to oczywiście już jest piąta pochodna po danych statystycznych i równie dobrze może być legendą. |
|
Data: 2010-10-15 00:12:37 | |
Autor: J.F. | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
On Thu, 14 Oct 2010 23:23:27 +0200, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2010-10-14 23:08, J.F. pisze: A sa jakies statystyki sugerujace ze w 3 mlodziencow jedzie sieNo ten z artykułu powołuje się na jaki¶ Kanadyjczyków którym wyszło że "im więcej rówie¶ników wioz±, tym bardziej niebezpiecznie prowadz±". Albo skutek tego ze jak samochod z 5 mlodziencami przywali w drzewo to jest 5 trupow, a jak z trzema to tylko 3 :-P Bo danych ilu mlodziencow dojezdza calo do domu to chyba nie maja. J. |
|
Data: 2010-10-16 23:40:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaka, ku*wa, prędko?ć?! | |
W dniu 2010-10-15 00:12, J.F. pisze:
Albo skutek tego ze jak samochod z 5 mlodziencami przywali w drzewo to Całkiem możliwe. Pomylenie przyczyny ze skutkami to częsta przypadło¶ć wszelakiej "dziennikarskiej" statystyki. |
|
Data: 2010-10-13 23:05:53 | |
Autor: LEPEK | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
W dniu 2010-10-13 03:36, empe pisze:
Aha, Calibra +8 osób załogi i 200 km/h. Musiało być z 10 km prostej z górki ;] Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-10-13 23:23:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
W dniu 2010-10-13 23:05, LEPEK pisze:
W dniu 2010-10-13 03:36, empe pisze: To pewnie stary dziennikarski sposób określania pojazdu po tym, na jakiej wartości zatrzymała się wskazówka prędkościomierza. Chyba uczą tej precyzyjnej metody na studiach dziennikarskich. Tzn. niby nie ma przeciwskazań żeby taką Calibrę konkretnie zdłubać, ale do 200km/h nie pasuje ten kierowca uciekający z miejsca wypadku. No chyba że 200 to jechali z tej 10km prostej z górki, a z zakrętu wypadki przy 60, no to może. |
|
Data: 2010-10-13 23:32:01 | |
Autor: jerzu | |
Jaka, ku*wa, prędko¶ć?! | |
On Wed, 13 Oct 2010 23:23:30 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Tam jest raczej płasko jak na stole bilardowym. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-10-13 23:29:05 | |
Autor: jerzu | |
Jaka, ku*wa, prędko¶ć?! | |
On Wed, 13 Oct 2010 23:05:53 +0200, LEPEK <gdzies@wsi.pl> wrote:
Aha, Calibra +8 osób załogi i 200 km/h. Musiało być z 10 km prostej z górki ;] Na pms Lanosy 1.6 lataj± 200 km/h, Calibra nie może? ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-10-14 00:03:49 | |
Autor: J.F. | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
On Wed, 13 Oct 2010 23:29:05 +0200, jerzu wrote:
On Wed, 13 Oct 2010 23:05:53 +0200, LEPEK <gdzies@wsi.pl> wrote: Calibra przegrala wyscig z lanosem, o ile prawidlowo te historie pamietam :-) J. |
|
Data: 2010-10-14 07:55:55 | |
Autor: Seba | |
Jaka, ku*wa, prędkość?! | |
Dnia Thu, 14 Oct 2010 00:03:49 +0200, J.F. napisał(a):
Na pms Lanosy 1.6 lataj± 200 km/h, Calibra nie może? ;) Ta, gadajcie dalej a zaraz RoMan Wam wytłumaczy jak to było NAPRAWDĘ ;) -- Pozdrawiam, Sebastian S. |
|