Jaka kupic pralke

1 Data: Kwiecień 03 2009 19:09:38
Autor: Jacek
Jaka kupic pralke
Witam wszystkich,

Mam pytanie. Moja mama ma niedlugo urodziny, a ja nie mieszkam w PL i wiem,
ze cos jej zabytkowa pralka siada wiec chcialem jej kupic jakas dobra pralke
co proponujecie. Wiadomo zeby byla energooszczedna i nie musi byc z suszarka
byle porzadna niewadliwa pralka...
Z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

Jacek

2 Data: Kwiecień 03 2009 23:28:13
Autor: masti
Re: Jaka kupic pralke
Dnia pięknego Fri, 03 Apr 2009 19:09:38 -0400, osobnik zwany Jacek
wystukał:

[...]

przez internet o ile do Twojego kraju dotarł :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

3 Data: Kwiecień 04 2009 05:21:59
Autor: Panslavista
Re: Jaka kupic pralke
Użytkownik "Jacek" <jk240@wp.com> napisał w wiadomości
[...]

Automat ładowany od góry - niedrogie, bęben podparty z obu stron - mniejsza
awaryjność.

4 Data: Kwiecień 04 2009 10:12:34
Autor: J23
Re: Jaka kupic pralke

[...]

Nie wiem jak obecne ładowane od góry
Ale posiadacze starszych skarżą się, że
np. firanki potrafią porwać bo zaczepiają
się w miejscu zamknięcia bębna.
Wygoda uzytkowania tez przemawia za tymi
ład. od góry.

Pzdr
J23

5 Data: Kwiecień 04 2009 10:13:49
Autor: Panslavista
Re: Jaka kupic pralke

Użytkownik "J23" <izydor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
np. firanki potrafią porwać bo zaczepiają
się w miejscu zamknięcia bębna.
Wygoda uzytkowania tez przemawia za tymi

Nic się nie zaczepia. Firanki powinno prać się w worku, a przynajmniej w
poszewce.

6 Data: Kwiecień 04 2009 12:23:04
Autor: Jarek P.
Re: Jaka kupic pralke
J23 <izydor@poczta.onet.pl> wrote:

Wygoda uzytkowania tez przemawia za tymi
ład. od góry.

jak do kogo :-)
Było na ten temat milion dyskusji, nie chcę zaczynać kolejnej, ale dla mnie górnoładowana jest mniej wygodna. Gorzej się z niej wyciąga pranie (bo trzeba to robić na ślepo, w dodatku w niezdrowej dla kręgosłupa pozycji) no i nic na takiej pralce się nie postawi.

J.

7 Data: Kwiecień 04 2009 13:16:38
Autor: Panslavista
Re: Jaka kupic pralke

> [...]

pranie (bo trzeba to robić na ślepo, w dodatku w niezdrowej dla
kręgosłupa pozycji) no i nic na takiej pralce się nie postawi.

Czyżbyś wyciągał u siebie pranie razem z bębnem jak NRD-owskiej WA-68?

8 Data: Kwiecień 04 2009 12:15:45
Autor: Jarek P.
Re: Jaka kupic pralke
Panslavista <panslavista@wp.pl> wrote:

Automat ładowany od góry - niedrogie, bęben podparty z obu stron -
mniejsza awaryjność.

Niestety, nie jest to prawda. Bęben owszem jest podparty z dwóch stron, ale za to o wiele gorzej amortyzowany a i same łożyska są o wiele skromniejsze. Serwisanci twierdzą, że wbrew pozorom właśnie w tych górnoładowanych najszybciej łożyska się rozlatują.

J.

9 Data: Kwiecień 04 2009 13:15:25
Autor: Panslavista
Re: Jaka kupic pralke
> [...]

wiele skromniejsze. Serwisanci twierdzą, że wbrew pozorom właśnie w
tych górnoładowanych najszybciej łożyska się rozlatują.

E tam. Serwisanci sobie, sprzedawcy sobie, a starzy nie piorą zbyt często...
I niekoniecznie pełnwe ładunki...

10 Data: Kwiecień 04 2009 13:17:28
Autor: Theli
Re: Jaka kupic pralke
Panslavista pisze:
[...]

Jezeli starzy, to tym bardziej pralka ladowana z boku - zawsze mozna przy wkladaniu/wykladaniu siasc na stoleczku, a nie nurkowac do srodka w poszukiwaniu zaginionej skarpetki.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

11 Data: Kwiecień 04 2009 13:41:24
Autor: Panslavista
Re: Jaka kupic pralke

Użytkownik "Theli" <pisz_na_gosick@wp.pl> napisał w wiadomości
Panslavista pisze:
> [...]

Jezeli starzy, to tym bardziej pralka ladowana z boku - zawsze mozna
przy wkladaniu/wykladaniu siasc na stoleczku, a nie nurkowac do srodka w

Jak mali wzrostem to wystarczy taborecik aby siegnąć do dna.

12 Data: Kwiecień 05 2009 21:41:11
Autor: Boombastic
Re: Jaka kupic pralke

Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr7c0e$6qr$1inews.gazeta.pl...
[...]

Niestety, to prawda, mam tak w pralce Candy. Łożyska po 10 latach do wymiany, a pralka była użytkowana dosyc rzadko ze względu na kawalerskie życie. Do tego znaczny hałas i drgania, rozsypała się klapa która dodatkowo przywirowaniu waliła od samego początku jak oszalała. Teraz mam ładowanego od przodu Boscha i praktycznie ledno słyszę że pralka pracuje. Róznica jest kosmiczna.

13 Data: Kwiecień 04 2009 07:21:43
Autor: Bbjk
Re: Jaka kupic pralke
Jacek pisze:
> [...]
ze cos jej zabytkowa pralka siada wiec chcialem jej kupic jakas dobra pralke co proponujecie. Wiadomo zeby byla energooszczedna i nie musi byc z suszarka byle porzadna niewadliwa pralka...

Zdecydowanie polecam Hoover, model do wyboru, w zależności od Waszych oczekiwań.
Są bezawaryjne, ciche, energooszczędne. Może być też istotne, że jest bardzo prosta i intuicyjna w obsłudze, mimo wielości rozmaitych funkcji.
--
Basia

14 Data: Kwiecień 04 2009 08:39:28
Autor: doslaw
Re: Jaka kupic pralke
Bbjk pisze:
Jacek pisze:
> [...]

Są bezawaryjne, ciche, energooszczędne. Może być też istotne, że jest bardzo prosta i intuicyjna w obsłudze, mimo wielości rozmaitych funkcji.

nie ma rzeczy bezawaryjnych i bez wad (chociaz kiedys byly, ale to za komuny)
pracujesz w hooverze?

ja moge polecic bosha, jak mama pierze nie czesciej niz 1-2x dziennie, to na 5-7-10 lat ( w zaleznosci od wielu czynnikow) powinno wystarczyc

15 Data: Kwiecień 04 2009 08:47:00
Autor: Bbjk
Re: Jaka kupic pralke
doslaw pisze:

nie ma rzeczy bezawaryjnych i bez wad (chociaz kiedys byly, ale to za komuny)
pracujesz w hooverze?

Nie! Skąd ta supozycja?
Używam z satysfakcją. A Ty miałeś z tymi pralkami złe doświadczenia?

ja moge polecic bosha,

bosha, bosha.
Boscha?

jak mama pierze nie czesciej niz 1-2x dziennie,
to na 5-7-10 lat ( w zaleznosci od wielu czynnikow) powinno wystarczyc

Myślę, że to marki porównywalne, Ty polecasz swoją pralkę, ja swoją, jak te pliszki. Boscha też sobie chwalę, ale znam z autopsji inne urządzenia, np. zmywarkę.
--
Basia

16 Data: Kwiecień 04 2009 10:59:11
Autor: Chris
Re: Jaka kupic pralke
Bbjk pisze:

Używam z satysfakcją. A Ty miałeś z tymi pralkami złe doświadczenia?

ja moge polecic bosha,

bosha, bosha.
Boscha?

To ja też polecę Boscha, mam i sobie chwalę. Przy małym dziecku pralka pracuje dość często i odpukać działa bezbłędnie i cicho.

17 Data: Kwiecień 04 2009 15:06:29
Autor: krys
Re: Jaka kupic pralke
Chris wrote:

To ja też polecę Boscha, mam i sobie chwalę. Przy małym dziecku pralka
pracuje dość często i odpukać działa bezbłędnie i cicho.

Od jak dawna?

Bo mój 12 letni Polar chyba następnych 12 lat nie przeżyje, muszę sie powoli
rozglądać...

--
Justyna

18 Data: Kwiecień 05 2009 06:18:13
Autor: wolim
Re: Jaka kupic pralke

Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał

ja moge polecic bosha, jak mama pierze nie czesciej niz 1-2x dziennie, to
na 5-7-10 lat ( w zaleznosci od wielu czynnikow) powinno wystarczyc

Ja używam od 10 lat Polara Dafne. Od 3 lat ze względu na dziecko pierze
właściwie na okrągło, co najmniej raz dziennie. Przez te 10 lat wymieniłem
tylko grzałkę, ale to z mojej głupoty, bo przy wyciąganiu śmieci spod bębna
ją uszkodziłem. Teraz przydałoby się chyba wymienić łożyska... i może
amortyzatory... Bo powoli zaczyna głośno chodzić przy wirowaniu

Widać, nie tylko Bosch jest bezawaryjny.

19 Data: Kwiecień 05 2009 18:16:20
Autor: Jan Werbiński
Re: Jaka kupic pralke
Użytkownik "wolim" <nie@tutaj.pisz> napisał w wiadomości news:gr9ahb$meo$1news.interia.pl...

[...]

Miałem jakiegoś Polara, jeszcze jak był "dobry". Zwykle prała na 40 stopni, ale po pewnym czasie użyłem programu do gotowania i poszły wszystkie uszczelki, zalało silnik i łazienkę. Nie polecam.

Lodówka Polar zepsuła się po 2 latach. Tuż po upływie gwarancji.

Ta firma jest u mnie spalona.
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

20 Data: Kwiecień 04 2009 17:13:34
Autor: Piotrek
Re: Jaka kupic pralke
Zdecydowanie polecam Hoover, model do wyboru, w zależności od Waszych
oczekiwań.

ja rowniez polece Hoovera, co prawda dlugo go nie mam bo dopiero 3 lata ale
poki co wszystko dziala super

--
pzdr
piotrek

21 Data: Kwiecień 04 2009 21:38:58
Autor: Jan Werbiński
Re: Jaka kupic pralke
[...]

Kupuj bez suszarki!
Bosch (za wyjątkiem WAA najtańszych), Siemens, AEG i jak lubisz szastać forsą to Miele.
Ładowana od przodu ze względu na trwałość.
Nie kupuj nic poniżej 1000. Za 1000-1500 kupisz bardzo dobrą pralkę, która posłuży lata.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

22 Data: Kwiecień 05 2009 16:48:14
Autor: Lila
Re: Jaka kupic pralke
Jacek <jk240@wp.com> napisał:
[...]

Ostatnio kupilam pralke Amica (www.amica.pl)- seria Easytronic w wersji Slim - zajmuje znaczaco
mniej miejsca niz pralka standardowa, a prania miesci prawie tyle samo.
Ladnie wyglada, dziala OK, ma bardzo latwy system ustawiania programow, z wyswietlaczem LCD.
No i jesli kupisz do konca maja - daja na nia 5 lat gwarancji (normalnie sa 2), na obudowe 7 lat, na beben 10.
Ceny czesci zamiennych banalnie tanie w porownaniu z innymi producentami.
W sklepie internetowym, z dowozem i wyniesieniem starej pralki ok. 950 zl.
Jestem pod wrazeniem, ze i nasi cos w tej dziedzinie potrafia i ciesze sie, ze wspieram polskiego producenta.

Acha Bosch tez teraz podobno daje 5 lat gwarancji, ale nie obejmuje to zakupow w sklepach internetowych,
ceny wyzsze, o koszcie czesci zamiennych nie wspomne.

Pozdrowienia,
Lila

23 Data: Kwiecień 05 2009 21:43:55
Autor: Boombastic
Re: Jaka kupic pralke
[...]

A ja mam w dupie polskich producentów jak produkują chłam. Mam zmywarkę Amiki i większego gówna w rodzinie nigdy nie było. Ozdobny aluminiowy panel odpadł bardzo szybko, częste jakie sproblemy z programatorem i innymi zacięciami w pracy zmywarki.
Jak ich pralki sa takie same to ja dziekuję.

24 Data: Kwiecień 06 2009 06:34:49
Autor: Lila
Re: Jaka kupic pralke
Boombastic <boombasticNOSPAM@poczta.onet.pl> napisał:
[...]

Nie pisalam o zmywarce, ale o pralce i to o konkretnym modelu tej pralki,
ktory dobrze dziala i mi sie podoba.

A tak w ogóle to nie lubie jak ktoś przeklina.

Pozdrowienia,
Lila

Jaka kupic pralke