Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona

Data: 2019-02-12 08:21:15
Autor: Bolko
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd tym bateria dłużej posłuży.
Orginalną ładowarkę mam 2A.

Wchodzę więc na allegro i szukam ładowarki
stacjonarna 2 gniada (super 4)
prąd ładowania do 1 A
i co?

https://allegro.pl/kategoria/ladowarki-sieciowe-19357?prad-wyjsciowy-do=1000&przewod-w-zestawie=nie&liczba-urzadzen-ladowanych-jednoczesnie-do=2&liczba-urzadzen-ladowanych-jednoczesnie-od=2&zlacza=USB&order=pd&bmatch=baseline-n-ele-1-5-0131

i wszystkie są 2amperowe
albo ja źle szukam

Data: 2019-02-12 17:38:10
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-12 o 17:21, Bolko pisze:
Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd
tym bateria dłużej posłuży.

Gówno prawda. Mam Samsunga S5 (4 lata) i zawsze ładuję go 2A. Jest już tak stary i umulny, że muszę się przesiąść na coś szybszego. Bateria ma 80% sprawności i mogę sobie za 30zł kupić nową.

Mam Huawei (6 lat) i to samo...
Mam tablet z Biedry (4lata) (MyTab)i bateria zdechła po 2 latach. Kupiłem nową ale stał się taki muł, że kupiłem nowy tablet.
Mam LG sprzed 7 lat i bangla na 80% baterii.

Gdybym miał czasem czekać 4 godziny na naładowanie 1 Amperem zamiast 2 to bym potrzebował urlopu żeby te czasy dogonić. W przypadku tabletu to 8h albo dłużej.

Nie będę wymieniał co mają w rodzinie ale ci którzy mają w miarę markowe sprzęty, nie odczuli potrzeby zmiany baterii. Prędzej sprzęt się zestarzał technologicznie bo dzisiaj z 512 RAM to ledwie przegladarka chodzi, nie pisząc już o braku możliwości bluetooth (często 2.0) czy starym systemie na którym można odpalić kalkulator.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-02-12 18:06:22
Autor: ToMasz
W dniu 12.02.2019 o 17:38, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2019-02-12 o 17:21, Bolko pisze:
Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd
tym bateria dłużej posłuży.

Gówno prawda. Mam Samsunga S5 (4 lata) i zawsze ładuję go 2A.
ło matko! Właśnie w weekend zrobiłem modyfikacje ładowarki 2.1 amperowej, która zamiast 5V dawała 4.66. przy tak niskim napięciu telefon ładował sie prądem 200mA. naprawa się udała, teraz mam 0.8A. dlaczego tylko tyle? bo sprawdziłem specyfikacje układu scalonego który zarządza ładowaniem i producent przewidział go na....0.8A!!!. w ładowarce 3 gniazda 2.1 amper każde!!!!
To że na ładowarce jest napisane że MOŻE dać 2 ampery, nie znaczy że telefon tyle "weźmie". co więcej - na 100% nie weźmie przez cały czas ładowania. znaczy od 20-80% (mniej więcej) będzie brał tyle ile ładowarka i kabelek dadzą, ale to raczej nie będą 2 ampery. powiem więcej. odłączenie kabla zasilającego od telefonu, w momencie gdy płynie przez niego 2 ampery - to morderstwo gniazda.
1. wszelkie "wydaje mi się" zastąpcie wynikami pomiarów z usbdoktora za dolara
2. nie martw się o prąd ładowania.  Telefon go sam ograniczy na początku i końcu procesu. kup ładowarkę odpowiedzialnej firmy i zapomnij o problemie
3. jak ładujesz przez noc (tak jest najlepiej) ładuj z gniazda usb komputera - dostaniesz maks 500mA

ToMasz

ToMasz

Data: 2019-02-12 18:19:46
Autor: LordBluzg(R)

Ja pisałem o fabrycznych ładowarkach 2A i od zawsze sprawdzam prąd ładowania, albo programem w telefonie albo amperomierzem :) Nawet w samochodzie mam miernik (https://img.staticbg.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/16/44/c9193559-dc6a-4667-9116-2d84cd7a76fd.jpg) który pokazuje mi jaki prąd i napięcie wyłazi. Ważny oczywiście jest kabelek bo byle gówniaty nie potrafi 2A prowadzić.

Data: 2019-02-12 23:09:49
Autor: ToMasz
[...]

daj fotkę na której widać prąd ładowania telefonu który ma 50% baterii i 95% baterii.
A jak to nie jest problem, to jeszcze jedną z usbdoktora który mierzy ładunek jaki przyjęła bateria wspomnianego w innym wątku xiaomi. telefon ma być wyłączony podczas ładowania. moja bateria w xiaomi ma mieć 3000mAh, a po 2 latach przyjmuje 1800mAh. A teraz najlepsze: to i tak jest dużo. Bo nowe baterie do samsunga s4 za 30zł, z opisem 2600mah, przyjmowały okolice 1000mAh
ToMasz

Data: 2019-02-13 00:21:20
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-12 o 23:09, ToMasz pisze:

[...]

Misiu drogi. Skoro producent Samsunga S5 podaje że baterię 2800mAh ładuje się przez 160 minut to sobie oblicz:
https://www.liczby.pl/kalkulatory/kalkulator-czasu-ladowania-baterii

Dodaj do tego stratę efektywności oraz +- 450mA na wyswietlacz. Ładowarkę oryginalną samsunga do tego modelu, łącznie z kablem pewnie znajdziesz w necie, jesli Cię to interesuje.

A jak to nie jest problem, to jeszcze jedną z usbdoktora który mierzy ładunek jaki przyjęła bateria wspomnianego w innym wątku xiaomi.

Nie posługuję się półśrodkami. Posiadam miernik i potrafię wpiąć amperomierz :> Nieoryginalny zasilacz też posiadam z wydolnoscią do 10A i pełną obsługą w zakresie pomiarowym.

moja bateria w xiaomi ma mieć 3000mAh, a po 2 latach przyjmuje 1800mAh.

No tak mają niektóre. Córa, która przesiadła się z Xiaomi 3 Pro na Xiaomi 6 Pro po 2 latach nie odczuwała takiego spadku ale nie mierzyłem starego. Może kiedyś...

A teraz najlepsze: to i tak jest dużo. Bo nowe baterie do samsunga s4 za 30zł, z opisem 2600mah, przyjmowały okolice 1000mAh

To po co kupowałeś leżaki magazynowe, które mają kilka lat od daty produkcji a że są nieużywane to mają gówno nie pojemność? Trzeba było kupić zamiennik z datą produkcji jak najświeższą.

Inaczej. Od tysięcy lat świetlnych zajmuję się profesjonalnie elektroniką w szerokim tego słowa znaczeniu. Czasem serwisuję smartfony (głównie znajomych) i posiadam dostęp do serwisów (części). Generalnie zabawa z gówniatym problemem, który można rozwiązać kupując nowy model a (jeśli to możliwe) odzysk danych ze starego.
Można czasem coś załatwić niskim kosztem ale w moim środowisku to rzadkość.

Data: 2019-02-13 11:09:33
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Wed, 13 Feb 2019 00:21:20 +0100, w <5c635522$0$491$65785112@news.neostrada.pl>,
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

https://www.liczby.pl/kalkulatory/kalkulator-czasu-ladowania-baterii

Dodaj do tego stratę efektywności oraz +- 450mA na wyswietlacz.

Najprościej jest zainstalować sobie AccuBattery z GP.
Pomiedzy ile czasu ładujesz, prąd ładowania i pokaże pojemność.
Nawet masz wykres w czasie, więc można prześledzić zużycię baterii.

Data: 2019-02-28 21:06:30
Autor: Marek S
W dniu 2019-02-13 o 11:09, radekp@konto.pl pisze:

Najprościej jest zainstalować sobie AccuBattery z GP.
Pomiedzy ile czasu ładujesz, prąd ładowania i pokaże pojemność.
Nawet masz wykres w czasie, więc można prześledzić zużycię baterii.

Wierzysz w prawdziwość informacji? Na Nexusie 6p prąd pomierzony przyrządem pomiarowym i prąd wykazany przez aplikację ma się nijak.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-01 10:48:47
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Thu, 28 Feb 2019 21:06:30 +0100, w <q59f0h$ecl$1@node1.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> [...]

Wierzysz w prawdziwość informacji? Na Nexusie 6p prąd pomierzony przyrządem pomiarowym i prąd wykazany przez aplikację ma się nijak.

Najczęściej prąd pokazany przez apkę jest mniejszy, bo pokazuje bilans
przepływu w telefonie -- czyli pomniejszony o aktualne zużycie.

Aby odczytać prawidłowy wyłącz ekran i przełącz telefon w Deep Sleep.
Ale ciężko czyta się wtedy ekran ;)

No i faktycznie na części telefonów te dane są trochę z kosmosu.

Na dwóch telefonach pomierzyłem pojemność.
W jednym wyszło 2800, w drugim 3200 (nominalnie 3000 w obu).
Oba pomiary dosyć zgodne z odczuciami (ten 2800 jakby nieco mniej żywotny).

W tablecie po kilku latach pokazał 8000/8000 i faktycznie spadek pojemności
jest nieodczuwalny.

Na test czeka tablet, w którym bateria wytrzymuje 20min.

Data: 2019-03-02 00:31:06
Autor: Marek S
W dniu 2019-03-01 o 10:48, radekp@konto.pl pisze:

Najczęściej prąd pokazany przez apkę jest mniejszy, bo pokazuje bilans
przepływu w telefonie -- czyli pomniejszony o aktualne zużycie.

No to podam konkretne dane. Na Nexusie 5 i 6 CurrentWidget podaje napięcie ładowania 5V i 2A. Miernik w tym samym momencie pokazuje 9V i 1.4A.

W Nexusie 6p również jakieś absurdy były, ale nie pamiętam wskazań. Sprawdzałem inne apki - było podobnie.

W moim bieżącym OnePlus 6T CurrentWidget nie działa. Używam 3C Battery Monitor. Tu mam poprawne odczyty: 4.1V i 3.5A na oryginalnej ładowarce.

> Aby odczytać prawidłowy wyłącz ekran i przełącz telefon w Deep Sleep.
> Ale ciężko czyta się wtedy ekran ;)

A po co Ci ekran? Ja robię zrzuty do logów i potem sobie je odczytuję.

Na dwóch telefonach pomierzyłem pojemność.
W jednym wyszło 2800, w drugim 3200 (nominalnie 3000 w obu).
Oba pomiary dosyć zgodne z odczuciami (ten 2800 jakby nieco mniej żywotny).

Jeśli bazujesz na odczuciach, no to rzeczywiście masz precyzyjne pomiary :-D Do pomiaru pojemności baterii służą specjalne przyrządy. Bateria musi być wymontowana. To co, nazywasz pomiarem pojemności, to jest odczyt z jądra Androida i/lub z samej baterii. Takie małe czary mary a nie pomiar czegokolwiek.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-02 02:16:02
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Mar 2019 00:31:06 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

Ale moze sie zgadzac - jesli przetwornica obniza 9V do 5, i
jednoczesnie podnosi prad.

J.

Data: 2019-03-03 22:38:43
Autor: Marek S
W dniu 2019-03-02 o 02:16, J.F. pisze:
[...]

Nawet jeśli, to różnica jest prawie 30%. Jakoś zupełnie mi się to nie zgadza.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-04 02:46:34
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Mar 2019 22:38:43 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

Akurat tak ma byc.
9*1.4 = 12.6W, 5*2 = 10W.
Kiepska troche ta przetwornica, ale imo calkiem mozliwe. Jak jeszcze odejmiesz spadek napiecia na kablu, to moze sie lepiej
zgadzac.

J.

Data: 2019-03-04 22:39:41
Autor: Marek S
W dniu 2019-03-04 o 02:46, J.F. pisze:

[...]

Równie dobrze można przyjąć dowolne inne liczby i uznać, że wszystko ok bo coś jest kiepskie. Sęk w tym, że ten sam telefon na QC 3.0 ładuje się nieporównywalnie dłużej ciągnąć niecałe 2A (chyba 1850mA - ale głowy już nie dam).

Jest jeszcze jeden aspekt - charakterystyka ładowania. To nie jest tak, że telefon cały czas ciągnie max. prąd. Wiele zależy od temperatury baterii i pewnie jeszcze jakiś czynników. No i jak obecny telefon pokazuje, bardzo dużym prądem można szybko w dużym stopniu naładować baterię zanim uruchomią się ograniczniki wszelkiej maści.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-06 12:59:52
Autor: Budzik
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...

[...]

Z ciekawości - czyli jak mam miernik podpiety do ładowarki, zeruje baterie w telefonie, wyłączam telefon i podpinam ładowanie po czym sprawdzam ile telefon "wział" prądu to taki pomiar jest zły?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2019-03-06 14:41:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA0A85C4D859Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Nie uwzglednia:
-poboru pradu przez telefon, a moze byc spory ... choc wylaczenie pomaga,
-przy nowych telefonach - przetwornicy obnizajacej napiecie, i podnoszacej prad.

Ale Marek nie o tym pisal, tylko o jakims programie.

Natomiast odczyt z baterii ... o, to moze byc dobre.
Tylko IMO baterie w telefonie nie maja stosownego ukladu,
a moze nawet sam telefon go nie ma.

J.

Data: 2019-03-07 02:07:19
Autor: Marek S
W dniu 2019-03-06 o 13:59, Budzik pisze:

Z ciekawości - czyli jak mam miernik podpiety do ładowarki, zeruje
baterie w telefonie, wyłączam telefon i podpinam ładowanie po czym
sprawdzam ile telefon "wział" prądu to taki pomiar jest zły?

Tak jak JF napisał - zupełnie nie o tym mowa lecz o bazowaniu na wskazaniach jakiegoś softu.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-02-12 21:03:52
Autor: J.F.
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c62f69c$0$506$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-02-12 o 17:21, Bolko pisze:
Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd
tym bateria dłużej posłuży.

Gówno prawda. Mam Samsunga S5 (4 lata) i zawsze ładuję go 2A. Jest już

Ale jestes pewien, ze 2A ?

tak stary i umulny, że muszę się przesiąść na coś szybszego. Bateria ma 80% sprawności i mogę sobie za 30zł kupić nową.

No to S6 sobie kup :-P

Ludzie sobie jednak jakos radza.

J.

Data: 2019-02-12 21:21:13
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-12 o 21:03, J.F. pisze:

Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd
tym bateria dłużej posłuży.

Gówno prawda. Mam Samsunga S5 (4 lata) i zawsze ładuję go 2A. Jest już

Ale jestes pewien, ze 2A ?

Dokładnie tak samo jak ty jesteś pewien spacji przed pytajnikiem :]

tak stary i umulny, że muszę się przesiąść na coś szybszego. Bateria ma 80% sprawności i mogę sobie za 30zł kupić nową.

No to S6 sobie kup :-P

Po co mi śmieć technologiczny? Miałem miesiąc S8 ale sprzedałem bo niewygodny i drogi.
Żona ma Pocophone F1 a córa Xiaomi 6 pro. Bateria 4000 robi swoje. Składam się właśnie do Pocophone F2. Już dawno bym zmienił ale łażę ze smatrwaczem GearS i ten  nie chce się popsuć od 4 lat a działa tylko z Samsungiem. Wincyj Samsunga nie kupię, pomimo że nie miałem problemów, jedynie 3 tyg temu wysiadł mi G-sensor ale naprawiać nie będę.

Gdybym miał czasem czekać 4 godziny na naładowanie 1 Amperem zamiast 2 to bym potrzebował urlopu żeby te czasy dogonić. W przypadku tabletu to 8h albo dłużej.

Ludzie sobie jednak jakos radza.

Widzę: "Nie mogę gadać bo mam 15% baterii bo nie miałem czasu naładować" :)

Data: 2019-02-12 23:22:49
Autor: ToMasz
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
No to S6 sobie kup :-P

Po co mi śmieć technologiczny?
ale może dla kogoś ten telefon ma zalety?

Miałem miesiąc S8 ale sprzedałem bo
pisałeś że masz s5 który to telefon ładuje się tylko z 5 wolt i naprawdę trudno mi uwierzyć że jest w stanie pociągnąć 2 ampery. Miałes s8, które ma Quick chargea. S8 powinien ładować się niemalże (w środku stanu naładowania baterii) dwa razy szybciej. więc jeśli szybkość ładowania ma istotne znaczenie to już dawno nie powinieneś mieć s5!!

Widzę: "Nie mogę gadać bo mam 15% baterii bo nie miałem czasu naładować" :)

każdy powód, wymówka jest dobry. wiekszość z nas ma smartfony, bo korzysta ze "smart" a to kosztuje energię. jedna z teorii głosi że jeśli ładujesz smartfona raz na 3 dni, to znaczy że nie potrzebujesz smartfona. Gdyby osoba której słowa zacytowałeś  ładowała telefon co noc - nie byłoby problemu. Ogólnie naprawdę przydało by się jakieś zdjęcie filmik pokazujący ładowarkę i telefon który łyka 2 ampery. Ja Ci mogę pokazać ładowarkę na 3 porty ktorej zasilacz ma 5.7V, 5A ale galaxy s4, s5 nigdy nie chciały ładować się więcej niż 1.2A. podkręcanie napięcia skutkowało komunikatem - za wysokie napięcie ładowania i przerwaniem ładowania. Quick charge też nie "wskakuje" na xiaomi mi 5 wyżej niż 1.2a9v, co i tak jest wynikiem rewelacyjnym, bo w optymalnych warunkach mam +50% baterii w mniej niż 30 minut.
ToMasz

Data: 2019-02-12 23:42:03
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Tue, 12 Feb 2019 23:22:49 +0100, w <q3vgvp$4i3$1@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

Ogólnie naprawdę przydało by się jakieś zdjęcie filmik pokazujący ładowarkę i telefon który łyka 2 ampery.

A to coś niezwykłego?
Mam miernik na USB i on pokazywał mi prąd niemal 2A (niemal, bo zawsze było pod
2A, ale nie przypominam sobie dwójki z przodu).

Data: 2019-02-13 00:37:27
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-12 o 23:22, ToMasz pisze:
No to S6 sobie kup :-P

Po co mi śmieć technologiczny?
ale może dla kogoś ten telefon ma zalety?

Może. Mnie nie interesuje stary śmieć.

więc jeśli szybkość ładowania ma istotne znaczenie to już dawno nie powinieneś mieć s5!!

Mam bo muszę (smratwacz, czekam aż zdechnie) :)
Ma 4 lata i bateria na oryginalnym zasilaczu trzyma 2 dni (mowa o smartwaczu) Już zainwestowałem w nowy pasek (130zł) bo padł po 2 latach. Szkiełko nieryśnięte i nie chce zdechnąć :/ No szkoda.

Widzę: "Nie mogę gadać bo mam 15% baterii bo nie miałem czasu naładować" :)

każdy powód

Blebleble. Zainstaluj sobie Pokemony i Ingress Prime+kilka innych. Ciekawe jak pociągniesz baterię bez zładowania w terenie, gdzie jak wiadomo geolokacja+net+grafika wpierdalają megaampery :) Skoro mam przenośny komputer to chcę go wykorzystać maksymalnie a nie głaskać i cmokać. Zakładam max 2 lata na zdechnięcie, bo taka jego rola (jak widać nie chce zdechnąć).
Do pracy na zdalnych pulpitach (RDP, Team Viewer), do obsługi email, do rozmów (unikalna funkcja :D) do komunikacji vi'a Facebook/komunikatory, do oglądania filmów, telewizji...obsługi OBD2 w samochodzie+ challenge z innych programów+ecodrive. Czytania wiadomości (fajne powiadomienia o nowinkach/dobre do kibla) krzyżówkach, quizach...no nie będę wymieniał wszystkiego. Mam-używam. Po to jest. Nie ograniczam się bo dlaczego miałbym to robić? :) Rano mam świeżo naładowany...jak niedoładuję w ciągu dnia (samochód) to mi zdechnie wieczorem. Odpychanie się powerbankiem to dodatkowe kieszenie wypchane i kable :) Może kiedyś zrozumiesz :)

Data: 2019-02-12 21:45:53
Autor: LordBluzg(R)
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
W dniu 2019-02-12 o 21:03, J.F. pisze:

Gówno prawda. Mam Samsunga S5 (4 lata) i zawsze ładuję go 2A. Jest już

Ale jestes pewien, ze 2A ?

Generalnie możesz sobie obliczyć, skoro producent podaje że akumulator 2800mAh ładuje się w czasie 160 minut :)

Data: 2019-02-13 01:49:19
Autor: J.F.
Dnia Tue, 12 Feb 2019 21:45:53 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):
W dniu 2019-02-12 o 21:03, J.F. pisze:

Gówno prawda. Mam Samsunga S5 (4 lata) i zawsze ładuję go 2A. Jest już

Ale jestes pewien, ze 2A ?

Generalnie możesz sobie obliczyć,

Ale ja wole wynik pomiaru a nie wynik teoretycznych obliczen.

skoro producent podaje że akumulator 2800mAh ładuje się w czasie 160 minut :)

1.05 A

J.

Data: 2019-02-12 23:39:14
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Tue, 12 Feb 2019 17:38:10 +0100, w <5c62f69c$0$506$65785112@news.neostrada.pl>,
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Gdybym miał czasem czekać 4 godziny na naładowanie 1 Amperem zamiast 2 to bym potrzebował urlopu żeby te czasy dogonić. W przypadku tabletu to

A po co czekać? Nie prościej zasnąć i obudzić się z naładowanym? :)

Data: 2019-02-12 23:49:28
Autor: Animka
W dniu 2019-02-13 o 0:39, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Jak mi telefon albo tablet potrzebny to korzystam z nich nawet podczas ładowania baterii. Fakt, że bateria szybko się ładuje.
Nie można zostawiać telefonu do ładowania na całą noc. Telefon Cię powiadamia kiedy bateria już naładowana i prosi o odłączenie ładowarki,

--
animka

Data: 2019-02-12 23:59:30
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona

Mnie nie prosi.

Data: 2019-02-13 00:40:46
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-12 o 22:49, Animka pisze:

Nie można zostawiać telefonu do ładowania na całą noc. Telefon Cię powiadamia kiedy bateria już naładowana i prosi o odłączenie ładowarki,

Ech...bo tu o ekologię chodzi a nie o baterię. Masz odłączyć ładowarkę, żeby elektrownia nie musiała palić tyle węgla :)

Data: 2019-02-13 01:53:32
Autor: Animka
W dniu 2019-02-13 o 1:40, LordBluzg(R) pisze:
[...]

To też fakt, ale ładowanie baterii całą noc psuje telefon (czy baterię).

--
animka

Data: 2019-02-13 09:10:15
Autor: ToMasz
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona

To też fakt, ale ładowanie baterii całą noc psuje telefon (czy baterię).
coś na potwierdzenie tej teorii?

Data: 2019-02-13 11:51:01
Autor: J.F.
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c63d0e7$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
To też fakt, ale ładowanie baterii całą noc psuje telefon (czy baterię).

coś na potwierdzenie tej teorii?

Hm ... stary Siemens ME45 ?

On mial tak, ze po naladowaniu baterii odlaczal ladowarke.
Ale czuwal nad napieciem i jak sie bateria troche rozladowala, to ponownie wlaczal ladowanie.
Tym razem trwalo kilka minut, bo bateria prawie pelna.
A to oczekiwanie trwalo ok 30 minut.

Zachowanie w miare sensowne ... ale efekt ... po poltora roku bateria miala polowe pojemnosci.
Pierwsza Siemens/Panasonic, to mogl byc przypadek, ale kolejne zamienniki roznych marek jakos podobnie mialy.

Telefon mial jeszcze jedna ceche - po dojsciu do 4.2V wylaczal ladowanie na ulamek sekundy, potem wlaczal i staral sie te 4.2V utrzymac.
Zgodnie z zaleceniami, ale zalecenia raczej mowily o stalym napieciu, a tu IMO bylo wieksze, tylko na moment.

Po pewnym czasie, czy moze jak mu wspolczynnik wypelnienia spadl jednak wylaczal ladowarke calkowicie.
Tez zgodnie z zaleceniami.

J.

Data: 2019-02-13 14:23:35
Autor: Animka
W dniu 2019-02-13 o 10:10, ToMasz pisze:

To też fakt, ale ładowanie baterii całą noc psuje telefon (czy baterię).
coś na potwierdzenie tej teorii?

Poszukaj sobie na google. Nie mam linka.

--
animka

Data: 2019-02-13 14:40:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-02-13 o 13:23, Animka pisze:
W dniu 2019-02-13 o 10:10, ToMasz pisze:

To też fakt, ale ładowanie baterii całą noc psuje telefon (czy baterię).
coś na potwierdzenie tej teorii?

Poszukaj sobie na google. Nie mam linka.

Na google znajdziesz potwierdzenie tej tezy, jak i przeciwnej. Przy czym dominuje pogląd, że częste ładowanie bateriom Li-Ion nie szkodzi, a wręcz pomaga (lepiej ładować często niż rzadko).

Więc opierając się na tym, co się znajdzie na googlu - nie masz racji.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-13 16:40:51
Autor: ToMasz
W dniu 13.02.2019 o 13:23, Animka pisze:
W dniu 2019-02-13 o 10:10, ToMasz pisze:

To też fakt, ale ładowanie baterii całą noc psuje telefon (czy baterię).
coś na potwierdzenie tej teorii?

Poszukaj sobie na google. Nie mam linka.

https://tech.wp.pl/najwieksze-mity-dotyczace-elektroniki-powinienes-to-wiedziec-zanim-popelnisz-blad-6035073491965057g/6
co ty na to?

Data: 2019-02-13 00:38:07
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-12 o 23:39, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Noi? Ładuję nocami i w dzień, ciągle mao :(

Data: 2019-02-13 11:10:08
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Wed, 13 Feb 2019 00:38:07 +0100, w <5c63591e$0$488$65785112@news.neostrada.pl>,

Outkitel K10000

Data: 2019-02-13 12:02:35
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-13 o 11:10, radekp@konto.pl pisze:

[...]

5,5 cala, Andek 7 (max) i 2G Ram? Co ja miałbym z tym robić? Chyba w piaskownicy kopać dołki :D

Powyżej 6 cali, 8 redzni (nie MediaTek), 6G Ram i 64/128 pamięci Andek 8.1. Niestety jestem skazany na nowinki, które nie były testowane przez dłuższy czas bo dopiero powstały. Każdy staroć, który jest na rynku, nie spełnia moich wymagań a cwani producenci systemu (Android) szybko wprowadzają nową wersję, która spycha na dno starsze modele. Już coraz częściej dostaję odmowę ze sklepu Play (przegladarka komputerowa) że czegoś nie mogę zainstalować na starszym telefonie. Tych wyników nie widać w telefonie bo się nie wyświetlają. Nie zamierzam kupować drogiego sprzętu, bo nim minie rok, jego cena spadnie o 50% a alternatywa z Chin wydaje się całkiem spoko bo mogę wydać 1500zł zamiast 3000 na model podobny ale mało znany. Ponieważ bywam betatesterem w różnych apkach to nim apka uzyska jakotakie działanie, często drenuje baterię i głównie to jest problemem, nawet jeśli się aplikacji nie używa a działa "w tle" jako proces i przykładowo skanuje BT co jakiś czas lub lokację. BitCoinów nie zmierzam tym liczyć :D...ale nawet jeśli nie używam telefonu (noc) to pojemność spada często o 20% przez 8 godzin, gdzie telefon lezy i nikt go nie dotyka. Taki urok niektórych apek. Mogę Ci powymieniać ale nie widzę sensu. Ja te aplikację muszę mieć więc muszę też zadbać o środowisko dla nich i częste ładowanie sprzetu. Już pomijam fakt, że apki różnie zachowują się na różnych sprzętach. Na jednym potrafią zagotować procesor i zjeść baterię w chwilę a na innym sprzęcie działają spoko. Głównie używam wspomnianego S5 ale albo zdechnie niebawem albo go porzucę bo nie wyrabia. Apki o wiekszych wymaganiach testuję na lepszym sprzęcie ale nie chce mi się nosić kilku telefonów ze sobą.

Data: 2019-02-13 12:34:39
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Wed, 13 Feb 2019 12:02:35 +0100, w <5c63f981$0$523$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Powyżej 6 cali, 8 redzni (nie MediaTek), 6G Ram i 64/128 pamięci Andek 8.1. Niestety jestem skazany na nowinki, które nie były testowane przez

Weź targaj ze sobą laptopa z akumulatorem skoro lubisz cegły :)

Data: 2019-02-13 14:27:16
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-13 o 12:34, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Targam ale obsługa Androida na lapku to porażka :)

Data: 2019-02-12 20:19:11
Autor: PiteR
Bolko pisze tak:

Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd tym bateria dłużej posłuży.

Co Ty, nieprawda. Masz dostarczyć +5v telefonowi. Sam sobie weźmie prądu ile ma wziąć. Chyba nie będziesz ładował komórki z portu usb kompa bo tam jest ograniczenie 500 mA?

Orginalną ładowarkę mam 2A

a ja mam zasilacz 5v 10A mogę podłączyć telefon czy nie?

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-12 23:44:07
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Tue, 12 Feb 2019 08:21:15 -0800 (PST), w
<69634be3-77fa-4dd3-bf90-e233aab173fc@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisał(-a):

[...]

Kup jakiegoś grzmota z aliexpress za <1$.
Daję głowę, że nawet nie zbliży się do 2A - nawet z 1A mogą być problemy :)

Data: 2019-02-28 21:23:14
Autor: Marek S
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
W dniu 2019-02-12 o 17:21, Bolko pisze:
Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd
tym bateria dłużej posłuży.
Orginalną ładowarkę mam 2A.

Pewnie się pomyliłeś - niewiele osób z Tobą się zgodzi :-) A po drugie: czy gdybyś miał ładowarkę 100A, to sądzisz, że telefon naładowałby Ci się w sekundę?

Nie pasz żadnych podstaw technicznych i w tym problem. Nie rozumiesz jak to działa. Telefon sam sobie ustala prąd ładowania na podstawie negocjacji z ładowarką (po przewodach D+ i D-). W dodatku jeśli spadek napięcia na kablu będzie większy niż ok. 0.2 - 0.3V (nie pamiętam już pomiarów), to do negocjacji w ogóle nie dojdzie. Telefon będzie ładował się prądem np. 0.8A czy nawet 0.2A. Jeśli jesteś fanatykiem religijnym, to kup sobie tani chiński kabel USB do ładowania i osiągniesz cel: telefon będzie się wieki ładował.

Jako praktyk powiem, że w powyższym telefonie codzienne ładowanie znacznie większą mocą (9V i ok. 1.5A) dopiero po ponad 2 latach lekko baterię nadwyrężyło.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-01 09:00:21
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q59fvs$fer$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2019-02-12 o 17:21, Bolko pisze:
Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd tym bateria dłużej posłuży.
Orginalną ładowarkę mam 2A.

Pewnie się pomyliłeś - niewiele osób z Tobą się zgodzi :-)

Czemu ? powolne ladowanie niskim pradem powinno baterii sluzyc.

[...]

Przy czym czesto to bylo tak, ze ladowarka ma te piny zwarte, i po tym telefon wie, ze to jest zwykla ladowarka i moze ciagnac ile sie uda :)

W dodatku jeśli spadek napięcia na kablu będzie większy niż ok. 0.2 - 0.3V (nie pamiętam już pomiarów), to do negocjacji w ogóle nie dojdzie.

A na ladowarce 100A z kablem 100A spadku nie bedzie ... tzn przy 100A bedzie :-)

Jako praktyk powiem, że w powyższym telefonie codzienne ładowanie znacznie większą mocą (9V i ok. 1.5A) dopiero po ponad 2 latach lekko baterię nadwyrężyło.

I trudno powiedziec, czy to zle, czy dobrze.
Zle, jesli zauwazalnie nadwyrezylo :-)

J.

Data: 2019-03-02 01:30:27
Autor: Marek S
W dniu 2019-03-01 o 09:00, J.F. pisze:

Czemu ? powolne ladowanie niskim pradem powinno baterii sluzyc.

Ok, ale pogadajmy o liczbach.

https://www.quora.com/Does-fast-charging-a-mobile-phone-lead-to-a-faster-battery-drain

However, we're talking something like an 11% reduction in battery life over two years (IIRC), and many people will swap out their phones for newer, shinier ones before that.

A moja praktyka co mówi? Mniej więce po

Przy czym czesto to bylo tak, ze ladowarka ma te piny zwarte, i po tym telefon wie, ze to jest zwykla ladowarka i moze ciagnac ile sie uda :)

Nie, nigdy tak nie było, że ile się uda. Żaden telefon nie próbowałby ciągnąć 100A nawet jeśli zamiast kabla USB zastosowałbyś przewody grube jak palec. Co do sygnalizacji zgoda - zazwyczaj zwarcie D- i D+ odblokowywało szybsze ładowanie. Mierzyłem kiedyś jak to funkcjonuje w kilku topowych smartfonach z QC, bo zależało mi aby w aucie poprawić fabryczne rozwiązania w taki sposób by telefon z uruchomionym Yanosikiem i nawigacją mógł się ładować a nie tylko wolniej rozładowywać. Wyniki dla tych kilku smartfonów były identyczne:

1. Wymagane było zwarcie D+ i D- by zasygnalizować gotowość ładowarki na większy prąd. W jednym przypadku to "zwarcie" wymagało drabinki rezystorów by zapewnić konkretne napięcia na tych żyłach. Zwykłe zwarcie nie spełniało roli.

2. Po odblokowaniu szybkiego ładowania następowała weryfikacja rezystancji wewnętrznej źródła zasilania. W zależności od niej telefon ładował się w jednym z 3 trybów: 200mA, 800-900mA lub max. dla danego modelu - czyli 1.4A czy 2A.

3. Nie ma czegoś takiego jak piszesz poniżej, że pociągnie np. 100A.

[...]

....lecz zapewniam Cię, że elektronika smartfona ZAWSZE ograniczy prąd do maksimum dla danego smartfona - nawet w przypadku zasilacza z zerową rezystancją wewnętrzną.

[...]

Sprawdziłem w fakturach. Kupiłem Nexusa 6p w grudniu 2015. Prawie codziennie ładowałem go dedykowaną ładowarką (czyli w trybie szybkim). Minęły 3 lata i bateria zaczęła dawać pierwsze oznaki niezadowolenia w postaci takiej, że dość gwałtownie telefon w samochodzie, z uruchomionym Yanosikiem i nawigacją - zaczął się rozładowywać. Zawsze było tak, że powoli, ale ładował się. Druga rzecz, przy stanie baterii 20%, moment uruchomienia prądożernej aplikacji zaczął skutkować wyłączeniem się telefonu.

Owszem, źle ale nie żyjemy w świecie idealnym. Chyba tylko przycisk do papieru nie zużywa się. Wiem, że Twoja dociekliwość zaraz spowoduje, że udowodnisz iż owy przycisk też się zużywa - ale błagam, nie brnij w tę stronę. Rozmawiając o realiach:

1. Smartfon 3-letni, to zazwyczaj coś, co się wymienia.
2. Jeśli ktoś jest oszczędny, to jeśli zmiana w pojemności baterii po 3 latach powoduje dyskomfort, to kurde co za problem wymienić baterię wartą 50zł na nową?

O czym my w ogóle gadamy? Problemy czysto akademickie, nie mające zastosowania w realnym świecie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-02 02:14:10
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Mar 2019 01:30:27 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

Ale liczb tam brak. Co to znaczy fast  i normal ?

Moze dla 1A jest ubytek 11%, a dla 2A jest ubytek 35% :-)

[...]

Bo tych pomyslow na sygnalizowanie bylo wiele, co firma to obyczaj,
ale przez lata wypracowal sie prosty system ze zwarciem.

[...]

IMO - starsze telefony mialy te kontrole gorsza.
Ale owszem - jak podlaczysz male ogniwo li-ion pod zasilacz 5.0V, to
100A nie poplynie.
Szczegolnie jak po drodze jest jeszcze cienki kabel i jakis tranzystor wlaczajacy. Ale wieksze ogniwo wiecej wezmie.

[...]

Strasznie male te wtyczki i trudno zmierzyc :-)
ale jaki jest prad maksymalny np dla samsunga S4 ?

[...]

Ale czy to aby na pewno objaw zuzycia baterii ?
Bo jesli pradu wplywa wiecej niz telefon potrzebuje, to nawet zuzyta
bateria powinna sie ladowac.
A jesli przestaje ... moze telefon wiecej zuzywa na potrzeby wlasne.
Bo np program po upgrade lepiej procesor obciaza, czy wlaczyles LTE,
czy np zmieniles operatora i nowy ma gorszy zasieg.

Druga rzecz, przy stanie baterii 20%, moment uruchomienia prądożernej aplikacji zaczął skutkować wyłączeniem się telefonu.

O, i to juz jest objaw zuzycia.

[...]

rozwoj elektroniki na szczescie przyhamowal, teraz moze nie byc powodu
:-)

2. Jeśli ktoś jest oszczędny, to jeśli zmiana w pojemności baterii po 3 latach powoduje dyskomfort, to kurde co za problem wymienić baterię wartą 50zł na nową?

Niewielki:
https://www.youtube.com/watch?v=U0ePbtqaPVA

Ale to byl telefon z wymienna bateria, sa modele w ktorych tak prosto
sie nie da :-)

J.

Data: 2019-03-03 22:59:07
Autor: Marek S
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
W dniu 2019-03-02 o 02:14, J.F. pisze:

Ale liczb tam brak.
Co to znaczy fast  i normal ?

Więc właśnie. W takich przypadkach user experience ma zastosowanie. A u mnie mówi ono, że fast (przy 9V) było nieporównywalnie szybsze od ładowarki 5V QC 3.0 (przy 1.4A).

Druga przesłanka, to, że baterii to zaszkodziło dopiero po 3 latach - czyli pod koniec żywotności smartfona. Efekt był dość gwałtowny więc łatwo było go można zauważyć.

Strasznie male te wtyczki i trudno zmierzyc :-)

Trudno? Żaden problem dla kogoś z minimalnymi zdolnościami elektrotechnicznymi.

ale jaki jest prad maksymalny np dla samsunga S4 ?

A skąd mam to wiedzieć?

Ale czy to aby na pewno objaw zuzycia baterii ?

Pewności 100% nigdy nie będzie. Jednakże to klasyczne objawy w każdym smartfonie jakie miałem. Zawsze wymiana baterii przywracała normalne działanie.

Bo jesli pradu wplywa wiecej niz telefon potrzebuje, to nawet zuzyta
bateria powinna sie ladowac.

Niestety tak nie jest. Opisuję rzeczywiste obserwacje.

1. Smartfon 3-letni, to zazwyczaj coś, co się wymienia.

rozwoj elektroniki na szczescie przyhamowal, teraz moze nie byc powodu
:-)

Wymieniłem praktycznie najszybszy model sprzed 3 lat (Nexus 6p) na najszybszy obecnie (OnePlus 6T). Porównania nie ma np. w czasie ładowania się mojej ulubionej gry. Nie ma też efektu przycinania się NaviExpert przy przesuwaniu mapki paluchem. Oczywiście nie jestem badaczem prędkości smartfonów lecz jako zwykły użytkownik dostrzegam kolosalne różnice.

Ale to byl telefon z wymienna bateria, sa modele w ktorych tak prosto
sie nie da :-)

To dajesz do byle serwisu. One są wszędzie. Nadal problemu nie widzę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-03 23:40:22
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Sun, 3 Mar 2019 22:59:07 +0100, w <q5hinp$6jc$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

Druga przesłanka, to, że baterii to zaszkodziło dopiero po 3 latach - czyli pod koniec żywotności smartfona. Efekt był dość gwałtowny więc łatwo było go można zauważyć.

No widzisz, a przy normalnym ładowaniu efekt zauważyłem po 6 latach :)

Data: 2019-03-04 22:28:44
Autor: Marek S
W dniu 2019-03-03 o 23:40, radekp@konto.pl pisze:

No widzisz, a przy normalnym ładowaniu efekt zauważyłem po 6 latach :)

Jasne, ale jak z tego praktyczna przesłanka? 6lat dla smartfona to zabytek. To tak jakby kupować sobie samochód na 40 lat.

Średnia światowa życia smartfona to 21 miesięcy ponoć.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-05 10:41:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q5k5aq$tio$1@node1.news.atman.pl...
[...]

W Polsce, w swiecie ?

Jak operatorzy daja nowe co 24m, to nie dziwne.
Ale ten sprzet potrafi dluzej dzialac ...

J.

Data: 2019-03-05 11:41:56
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-03-05 o 10:41, J.F. pisze:

[...]

Hmm, spróbuj zatem na 3 letnim telefonie odpalić nowe apki :>...albo pobrać ze sklepu/zainstalować :)

Data: 2019-03-05 12:51:20
Autor: J.F.
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c7e5281$0$498$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ciagle uzywam S4 i na razie problemow nie ma, poza zbyt mala iloscia flasha :-)

Zestarzal mi sie natomiast Ace 3 - na moj gust, to mu RAM brakuje, i co ciekawe - dosc nagle to nastapilo - starczal, starczal, a potem jakos wszystko zaczelo szwankowac.

No i mial jakis problem z wifi, a dokladniej to chyba z ktoras apka, podejrzewam BZ/Santandera.

Gdzies tam po drodze jakies ciekawe zmiany nastapily w systemie - np program skanujacy sieci wifi mowi, ze bez GPS nie ruszy.
A starsza wersja na moich telefonach dziala bez.

J.

Data: 2019-03-05 13:36:40
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-03-05 o 12:51, J.F. pisze:
[...]

No właśnie. Dochodzi czasem do tego, że aplikację się wysypują, nie pisząc już o muleniu się google maps czy asystenta. Coraz więcej apek wymaga wyższej wersji Androida i zwyczajnie na Twoim S4 nie wyświetlają Ci się apki, których telefon nie przyjmie...Tak działa sklep.

Zestarzal mi sie natomiast Ace 3 - na moj gust, to mu RAM brakuje, i co ciekawe - dosc nagle to nastapilo - starczal, starczal, a potem jakos wszystko zaczelo szwankowac.

Aktualizacje. Każda aktualizacja zawiera coraz więcej a stare mają odmowę, że jeśli nie zaktualizujesz to koniec zabawy...a zaktualizowac możesz jedynie na wyższą wersję Andka :/

[...]

Ja gram w nowe gry oparte o geolokację. Bez 3G RAM to raczej porażka, podobnie z niską wersją procka. Co miesiąc potrafią wydać aktualizację a stara wersja nie działa. Nawet sklep Play się muli na starszym sprzęcie a bez aktualizacji też nie działa. Ponieważ mam całą gamę sprzętu (bo nie wyrzucam) to widzę już spore różnice pomiędzy pracą starego sprzętu (megazamulony) a nowego. Obsługa Google (nie tyle wyszukiwarki) co całego oprogramowania Google zamula już straszliwie. Nowy sprzęt działa jak kiedyś stary i dodatkowo ma więcej funkcji, niedostepnych na starym.

Data: 2019-03-05 17:12:36
Autor: J.F.
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c7e6d77$0$482$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak jakos dziala, ale tam mam 5.0 i i chyba w praktyce jeszcze nie trafilem na taka, co nie dziala.
Byc moze aktualizacje nie przychodza ... ale czy to zle ? :-)

[...]

Tu jest 4.4 i faktycznie juz sie pojawiaja informacje, ze przestana dzialac.

Ale te co dzialaja, to nie jest tak, ze nie pracuja, tylko np potrafia sie zwiesic.
Byc moze nowy format reklam google wprowadzilo i zawiesza :-)

[...]

A trekbuddy dziala, GMaps dziala, janosik dziala, here dziala ...

[...]

No ale to by nie dzialalo wcale, a nie bylo zmulone.

Chyba, ze maja jakis workaround - nie ma funkcji w systemie,
to wykonaj zastepczą. Ktora niestety gorsza/wolniejsza.

J.

Data: 2019-03-05 18:28:00
Autor: LordBluzg(R)
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
W dniu 2019-03-05 o 17:12, J.F. pisze:
[...]

[...]

Zwyczajnie RAMu brakuje a procek nie wyrabia.

[...]

To działa nawet na przedpotopowych kuchenkach mikrofalowych :)

GMaps, nim się odpalą, to często można dojechać na miejsce bez nawigacji :D

[...]

Nie, muli i tyle. Wybieranie czegoś to koszmar i jeszcze potrafi się zawiesić...jak poczekasz 10 min to się nawet odwiesza :D

Data: 2019-03-05 19:31:44
Autor: J.F.
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c7eb1b1$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Gdyby procek nie wyrabial, to powinno dalej dzialac, tylko nieco wolniej.
No chyba, ze napchali pracy w funkcje cyklicznie wykonywane, ze uzyty na 100% czy wiecej.

RAM brakuje ... tez tak podejrzewam. Ale pare miesiecy wczesniej nie bylo takich problemow.
Nagle wzroslo zuzycie RAM, czy akurat pare aktualizacji rozroslo czesc rezydentna, i dostepna pamiec  zmalala ponizej jakiejs krytycznej...

[...]

Na starym telefonie ?
Bo na nowym dosc sprawnie ...

[...]

No ale czemu ?
Przeciez nie dlatego, ze w starej wersji Androida brakuje jakiejs funkcji, wiec program wykonuje ja 10 minut :-)

J.

Data: 2019-03-05 20:10:42
Autor: LordBluzg(R)
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
W dniu 2019-03-05 o 19:31, J.F. pisze:
[...]
Zwyczajnie RAMu brakuje a procek nie wyrabia.

Gdyby procek nie wyrabial, to powinno dalej dzialac, tylko nieco wolniej.
No chyba, ze napchali pracy w funkcje cyklicznie wykonywane, ze uzyty na 100% czy wiecej.

Misiu, jak dziecku, jak dziecku...kiedyś procki miały JEDEN rdzeń :] i 0,5G RAM jak nie masz apek poinstalowanych, które źrą RAM bo serwis siedzi w tle i czycha to OK. Jak tylko zainstalujesz jakieś messengery (często 3-4szt) to już RAM jest zapchany, pomimo ze niby nic nie uruchomione.

[...]

No pewnie. Apki mają apetyt na RAM co najmniej 2x tle co 2 lata temu :]

[...]

No fakt, cały czas rozmawiamy o nowych telefonach. Nie zauważyłem :>

j/w Kiedyś Google Play miało 2MB :D

Data: 2019-03-05 22:36:13
Autor: J.F.
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c7ec9d7$0$478$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak dziecko - RAM brakuje, czy procek nie wyrabia, zdecyduj sie :-)

Moze byc jedno i drugie, tylko objawy jednego i drugiego sa rozne.

[...]

Ale to nie bylo 2 lata, tylko raczej 3-6 miesiecy.
Tzn w sumie to tak dosc nagle telefon stal sie nieuzywalny,
ale mozliwe, ze wczesniej byly pierwsze objawy, tylko ignorowalem i zrzucalem na karb ogolnych bledow.

[...]

Czyli chciales powiedziec, ze na starym telefonie trekbuddy dziala sprawnie, a GMaps nie ?
Sie zgadzam.
I faktycznie GM dziala jakos wolno - tzn przyzwoicie startuje, adres wprowadzic trudno, bo klawiaturka sie dlugo wyswietla, wprowadzanie przez mikrofon startuje minutami ... swoja droga ciekawe co on wtedy robi ... pamiec odsmieca ?
A na koncu wylatuje czy sie wiesza ?

A janosik ? To nie jest juz maly program ...

Tak czy inaczej - wyglada na to, ze RAM brakuje, i trzeba telefon wymienic na nowy :-)

[...]

No ale funkcja po 10 minutach sie odwiesza i dziala.
Czyli jest.
Czyli nie mozesz pisac, ze w starej wersji systemu jej nie ma.

No chyba, ze to jakos inaczej dziala, niz mi sie wydaje :-)
Bo w nowych wersjach Androida funkcji faktycznie przybywa.

J.

Data: 2019-03-06 00:26:20
Autor: LordBluzg(R)
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
W dniu 2019-03-05 o 22:36, J.F. pisze:
[...]

[...]

Kurwa, Obie opcje :)

[...]

Nienawidzę ignorantów. Generalnie PLONK bo po chuj gadać? :>

[...]

Nie odśmieca...łaaaaaaaaaaaaaaaaaadujeeeeeeeeee. Dłuuuuuuuuuuugo. :)
A na koncu wylatuje czy sie wiesza ? <-- -- nie używaj spacji :) to też jest ignorancją rozmówcy.

....czekaj/zamknij...czekam...

A janosik ? To nie jest juz maly program ...

OPTYMALIZOWANY bo im zależy...Oni nie tylko obsługują smartfony.

Tak czy inaczej - wyglada na to, ze RAM brakuje, i trzeba telefon wymienic na nowy :-)

Noi? A co ze starym? Śmietnik?

j/w Kiedyś Google Play miało 2MB :D

No ale funkcja po 10 minutach sie odwiesza i dziala.
Czyli jest.
Czyli nie mozesz pisac, ze w starej wersji systemu jej nie ma.

Nie piszę o źródełku do którego dostęp jest po dłuuuuugiej kolejce. Wkurwia dłuuuga kolejka.

No chyba, ze to jakos inaczej dziala, niz mi sie wydaje :-)
Bo w nowych wersjach Androida funkcji faktycznie przybywa.
  :)
Nie rób z siebie idioty, skoro masz potencjał pisania na temat, zrozumiały. Nie piszesz do mnie. Piszesz do wielu... :)

Data: 2019-03-06 01:23:53
Autor: J.F.
Dnia Wed, 6 Mar 2019 00:26:20 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):
[...]

To jedna z nich spowoduje niewielkie spowolnienie programu, a druga
.... rozne moze skutki.

A obserwuje wlasnie rozne skutki, a nie niewielkie spowolnienie :-)

[...]

Rozmiar apki wzrosl 10 razy, ze teraz łaaaaaddddduuuuujjjjjeeee tak
dlugo ?

Tak czy inaczej - wyglada na to, ze RAM brakuje, i trzeba telefon wymienic na nowy :-)

Noi? A co ze starym? Śmietnik?

Jakos tak, szczegolnie gdy bateria juz niedomaga :-)

[...]

Ale do czego ta kolejka i czemu taka dluga ?

J.

Data: 2019-03-05 20:49:31
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Tue, 5 Mar 2019 18:28:00 +0100, w <5c7eb1b1$0$499$65785112@news.neostrada.pl>,
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> napisał(-a):

GMaps, nim się odpalą, to często można dojechać na miejsce bez nawigacji :D

Używałem GM na 512MB. Działało nader sprawnie :)

Data: 2019-03-05 16:03:17
Autor: radekp@konto.pl
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
Tue, 5 Mar 2019 12:51:20 +0100, w <5c7e6309$0$523$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Zestarzal mi sie natomiast Ace 3 - na moj gust, to mu RAM brakuje, i co ciekawe - dosc nagle to nastapilo - starczal, starczal, a potem jakos wszystko zaczelo szwankowac.

Skoro na Ace 2 jest Pie, to podejrzewam, że Ace 3 też można zaktualizować.

Data: 2019-03-05 17:03:44
Autor: J.F.
Użytkownik radekp  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1r3t7e16tsif0nofv7asoafvv8ic11frl9@4ax.com...
[...]

Ogolnie Samsung juz zaprzestal aktualizacji tego modelu,
ale zainstalowac cos alternatywnego ... musze sprobowac.

Ale jesli dobrze zgaduje i o RAM chodzi ... cos wspolczesnego zostawi programom wieksza ilosc z tego 1GB ?

J.

Data: 2019-03-05 21:57:05
Autor: Akarm
Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
W dniu 2019-03-05 o 12:51, J.F. pisze:

Ciagle uzywam S4 i na razie problemow nie ma, poza zbyt mala iloscia flasha :-)

Ja musiałem skombinować nowszy smartfon, bo producenci kilku aplikacji zażyczyli sobie wyższych wersji systemów operacyjnych, zarówno Androida, jak i iOS, z powodu ochrony danych osobowych. Kilka niezbędnych mi programów przestało działać wiosną 2018 roku, po prostu. :(

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-03-06 00:38:52
Autor: Marek S
[...]

Tak jak napisałem.

Jak operatorzy daja nowe co 24m, to nie dziwne.
Ale ten sprzet potrafi dluzej dzialac ...

To, że potrafi, to nie zmienia faktu.

--
Pozdrawiam,
Marek

Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona