Jaka lampka przednia?

Data: 2016-09-25 23:57:44
Autor: Leszek Karlik
Jaka lampka przednia?
On Sat, 24 Sep 2016 18:18:39 +0200, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com>  wrote:

[...]
Poradzicie jakiś przyzwoity model LED na dynamo?

Ja zainstalowałem w rowerze miejskim coś takiego:
http://allegro.pl/lampa-przednia-2k-led-pradnica-3w-podtrzymanie-i5996809510.html

I działa całkiem nieźle, świeci ładnie, koniec z wymienianiem przepalonych  żarówek.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2016-09-25 22:49:49
Autor: przemek.jedrzejczak
Jaka lampka przednia?
cena rewelacyjna ale przydalaby sie jakas fotka jak to w nocy wyglada

P.

Data: 2016-09-28 15:05:49
Autor: Jacek
Jaka lampka przednia?
W dniu 26.09.2016 o 07:49, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
cena rewelacyjna ale przydalaby sie jakas fotka jak to w nocy wyglada
Kupiłem taką lampkę. Świeci fajnie. Konstrukcja jest ciekawa, bo dioda LED jest umieszczona pionowo i świeci w dół na reflektor. Na oko nie wygląda mi na 3 W (raczej na 1), ale napiszę o tym jeszcze, jak zmierzę pobór prądu.
Jacek
Dzięki za sugestie.

Data: 2016-09-28 21:17:20
Autor: Jacek
Jaka lampka przednia?
W dniu 28.09.2016 o 15:05, Jacek pisze:

LED jest umieszczona pionowo i świeci w dół na reflektor. Na oko nie
wygląda mi na 3 W (raczej na 1), ale napiszę o tym jeszcze, jak zmierzę
pobór prądu.
Jak obiecałem, tak zrobiłem.
Lampka przy zasilanie prądem stałym o napięciu 6 V pobiera 0,38 A.
Czyli 2,28 W. Podwyższyłem nieco ponad 6 V, ale nie było widać zwiększenia jasności. Zakładając, że w lampce jest jakaś elektronika, której sprawność będzie pewnie w granicach 60-70% mamy moc na diodzie ok. 1,5 W.
Podsumowując, za 35 zł z przesyłką fajna lampka. Polecam.
Świeci ładnie, oświetla światłem rozproszonym drogę z bliskiej odległości , a światło skupione ma przyzwoitą geometrię i na odległość 20 m jest w porządku (jak dla starego ramola jeżdżącego głównie po mieście i po ścieżkach w terenie i nie przekraczającego 30 km/h)
Jacek

Data: 2016-09-28 14:22:34
Autor: zbrochaty
Jaka lampka przednia?
Podwyższyłem nieco ponad 6 V, ale nie było widać zwiększenia jasności. Zakładając, że w lampce jest jakaś elektronika

Ta elektronika obcina wyzsze napiecia, aby nie spalic ukladu np. przy dlugim, szybkim zjezdzie.
Natomiast warto zadbac o wyzsze napiecie przy niewielkiej predkosci roweru (2-4km/h). Po odpieciu tylnej lampki napiecie wzrosnie i lampa daje wiecej swiatla. Bateryjne czerwone strobo jest bezpieczniejsze i baterie starczaja praktycznie na caly sezon (2x do roku wymiana przy jezdzie calorocznej)

Data: 2016-10-01 02:06:38
Autor: Titus Atomicus
Jaka lampka przednia?
In article <op.yoc8miknx6wrx9@honest-mistake>,
 "Leszek Karlik" <leszek.karlik@gmail.com> wrote:

> [...]

tml

I działa całkiem nieźle, świeci ładnie, koniec z wymienianiem przepalonych  żarówek.

No, do miejskiego to bardzo ok.

Ale jakos do turystyki nie wyobrazam sobie nic slabszego od B+M Lumotec Fly.
--
TA

Jaka lampka przednia?