Jaka lampka przednia LED na baterie, jaka?

Data: 2012-10-05 16:04:42
Autor: Jacek
Jaka lampka przednia LED na baterie, jaka?
Szukam jakiejś przyzwoitej lampy w granicach 100-150 zł na przód.
Chciałbym, żeby była na baterie R6 (AA) a nie na R3 (AAA) i żeby dała się założyć na kierownicę 31 mm a jeszcze lepiej na mostek.
Czy są wogóle uchwyty do mocowania lampki na mostek?
Wstępnie wybrałem CATEYE HL-EL340 ale chętnie wysłucham rady mądrzejszych Kolegów.
Jacek

Data: 2012-10-05 09:04:10
Autor: Dominik Mirowski
Jaka lampka przednia LED na baterie, jaka?
W dniu pi±tek, 5 pa¼dziernika 2012 16:04:42 UTC+2 u¿ytkownik Jacek napisa³:

Wstêpnie wybra³em CATEYE HL-EL340 ale chêtnie wys³ucham rady m±drzejszych Kolegów.

Test 340-ki w³a¶nie pope³ni³em...
http://www.light-test.info/index.php?option=com_content&view=article&id=116
Zdecydowanie polecam zainteresowaæ siê 540 lub Philips SafeRide.

--
Dominik Mirowski
http://www.light-test.info

Data: 2012-10-05 20:37:22
Autor: Alex B
W dniu 2012-10-05 16:04, Jacek pisze:
Szukam jakiejś przyzwoitej lampy w granicach 100-150 zł na przód.

Mam dwie lampki - Sigma Cubelight II oraz Trelock LS-735. Pierwsza jest tańsza, ciężka (5xAA), świeci słabiej, krócej i cieplej, mocowanie da rady z 32mm rurką, ale wygląda że nie wytrzyma wielu demontażów. Druga tylko na węższe rurki (wygląda na solidniejsze), zdecydowanie mocniejsze światło i chłodniejsza barwa, o wiele dłuższy czas działania.

Używam ich w duecie i dalej mi mało (ilość światła) na nocne jazdy szosowe po górach ;) Obecnie celuję w Magicshine MJ-808, ale obawiam się, że może być zbyt oślepiająca dla samochodów. Ciekawi mnie które lampki dają dobre odcięcie (nieoślepiają), a jednocześnie dają dużo światła z dobrym doświetleniem boków (nie tylko skupiony strumień).

--
AB

Data: 2012-10-06 01:12:31
Autor: Piecia aka dracorp
Jaka lampka przednia LED na baterie, jaka?
Hej
Na miasto u¿ywam Sigma Pava(4xAA) i jest wystarczaj±ca. Niestety poza miasto daje ma³o i zbyt w±ski snop ¶wiat³a. Z drugiej strony mo¿e moje przezroczyste okulary nie s± w 100% przezroczyste. Ogólnie na teren poza miasto (szosa, las) u¿ywam Magicshine. Warto w ni± zainwestowaæ. Fakt ¿e o¶lepia jad±cych z naprzeciwka ale zawsze mo¿na dorobiæ jaki¶ daszek do niej. Swoja drog± s± jakie¶ lampki na DX w stylu Magicshine ale ¿eby w cyklu naciskania przycisku nie przechodzi³y przez wy³±czenie lampki?
Np. Sigma Pava ma co¶ takiego. W³±cza siê j± poprzez dwuklik. Przyciskiem prze³±cza siê pomiêdzy dwoma trybami ¶wiecenia. A jak d³u¿ej siê przytrzyma to siê j± wy³±cza. Tego samego brakuje mi w czo³ówce.

Data: 2012-10-06 18:30:23
Autor: Andrzej Ozieblo
Jacek pisze:
[...]

Bardzo sobie chwale Mactronic Noise 300 (na diodzie Cree, akumulator li-jonowy). Te 300 to od lumenow. Nowszy model ma ich 500, ale tez i drozej kosztuje. Kupilem juz trzy takie lampki (rozdalem w ramach prezentu). Wg. mnie swietna. Sila swiatla, rozklad dostosowany do jazdy rowerem, mocowanie, solidnosc. Jedyna wada to... zbyt duza liczba trybow. Dla mnie wystarczy ten najslabszy, ale by sie do niego doklikac trzeba kilkakrotnie wcisnac guzik. Cena ciut wysoka, ok. 170-180 zl.

Ale ja na codzien, w tym rowniez nocne wycieczki, uzywam Mactronic dif-1w. Oczywiscie nie ta sila swiecenia, ale i nie ta cena (ok. 50 zl). Na zwykle cztery AAA. Tylko dwa tryby: ciagly i pulsujacy. Solidna, choc troche delikatne mocowanie - przy duzych wstrzasach mozna zgubic. Lepiej zabezpieczyc rzepem. Uzywam tez jej jako latarki do codziennych potrzeb. To juz moja druga. Pierwsza padla, bo wylaly bateryjki.

Aha, polecam ladowarke do akumulatorkow Technoline bc-700. Dzieki niej podratowalem juz dwa komplety akumulatorkow, ktore zamierzalem wyrzucic.

Data: 2012-10-06 18:30:53
Autor: Andrzej Ozieblo
Jacek pisze:
[...]

Ekspertem nie jestem, ale zobacz moje uwagi w pobocznym watku

Data: 2012-10-06 18:45:50
Autor: Andrzej Ozieblo
Andrzej Ozieblo pisze:

Ekspertem nie jestem, ale zobacz moje uwagi w pobocznym watku

Mialo pojsc w innym watku.

Data: 2012-10-06 23:15:46
Autor: Maciek
Jaka lampka przednia LED na baterie, jaka?
W dniu 2012-10-05 16:04, Jacek pisze:
Szukam jakiejś przyzwoitej lampy w granicach 100-150 zł na przód.

Jak nie chcesz dÅ‚ubać we wÅ‚asnym zakresie to szukaÅ‚bym Ultrafire C2 z diodÄ… XM-L i reflektorem OP. Szerokie i bardzo mocne Å›wiatÅ‚o na rower. Na DX  jak i na naszym wiadomym portalu powinieneÅ› coÅ› znaleźć ;-).

Jak masz trochę umiejętności manualnych to możesz kupić sobie n apoczątek Romisena U4 z reflektorem OP - również na znanym portalu aukcyjnym ;-D. Świeci słabawo i wąsko , ale i tak lepiej od wielu światełek rowerowych. Nie zabija ceną.

Jest masywniejsza od C2 - to bardzo dobra podstawa do rozbudowy, świetnie odprowadza ciepło. Z czasem możesz wywalić tą diodę co tam jest, włożyć szeroko świecącą cree XM-L i sterownik 2,8 - 3A. Rezultat jest piorunujący. Wszystko w miarę pasuje od "kopa", łatwość upgrad-u ;-)

Stojąc na światłach w mieście i porównując z samochodem, U4 po upgrad-zie świeci zazwyczaj punktowo mocniej od reflektora samochodu a punkt ma spory :->.
Jeździłem z nią w totalnych ciemnościach >40kmh, jest spoko:) wszystko widać.

Chciałbym, żeby była na baterie R6 (AA) a nie na R3 (AAA) i żeby dała
się założyć na kierownicę 31 mm a jeszcze lepiej na mostek.

Z akumulatorków AAA raczej zrezygnuj. Jeżeli chcesz mocnej lampki, jedynie słuszna droga to akumulatory 18650, a dokładnie sztuk 1 wystarcza :-).
Z 3xAAA same problemy do tego słabawe, trzeba często ładować, jak ciągle coś nie styka to śniedzieje. Takie lampki z moich doświadczeń zachowują się niestabilnie, jak nie od razu to po jakimś czasie- kwestia jak mocno eksploatujesz - IMHO dziadostwo.

Czy są wogóle uchwyty do mocowania lampki na mostek?

....a tego to nie wiem :-) W każdym razie co za problem sobie zrobić ;-)

Wstępnie wybrałem CATEYE HL-EL340 ale chętnie wysłucham rady
mądrzejszych Kolegów.
Jacek

Jak dla mnie za drogie patrząc na stosunek ilość światła/cena :-) Nie widziałem naocznie porównania ale jestem przekonany, że taka C2 będzie druzgocąco mocniejsza. Jedyny plus CATEYE to taki, że ma szansę nie oślepiać kierowców.

Data: 2012-10-06 15:08:17
Autor: rmikke
Jaka lampka przednia LED na baterie, jaka?
W dniu sobota, 6 pa¼dziernika 2012 23:15:43 UTC+2 u¿ytkownik Maciek napisa³:
W dniu 2012-10-05 16:04, Jacek pisze:

> Czy s± wogóle uchwyty do mocowania lampki na mostek?

...a tego to nie wiem :-) W ka¿dym razie co za problem sobie zrobiæ ;-)

Na DX jest tego trochê.

Jaka lampka przednia LED na baterie, jaka?