Jaka lampka przód cena od 90 do 170zł

Data: 2014-05-30 15:09:02
Autor: a...mx
Jaka lampka przód cena od 90 do 170zł
hisjusz wrote:

Chciał bym możliwie mocną lampkę z pojemnym akumulatorem i sensownym
mocowaniem żebym nie musiał podczas podbijania na dziurach zbierać jej z
ziemi. Moje propozycje:

najbardziej podoba mi się taka

http://allegro.pl/latarka-rowerowa-xml-t6-cree-1800lum-czolowa-
i4224159790.html

Sprzedawca już na początek kłamie - z jednej diody cree nie da się wyciągnąć 1800lm.

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7784

Cena sugeruje szmelc. Dobry akumulator kosztuje 20-40zł (zależy czy z chin czy z pl), a tam ich jest 4 sztuki i jeszcze samo światełko.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2014-05-30 22:29:21
Autor: Marek
W dniu 2014-05-30 15:09, a...mx@gazeta.pl pisze:

Cena sugeruje szmelc. Dobry akumulator kosztuje 20-40zł (zależy czy z chin
czy z pl), a tam ich jest 4 sztuki i jeszcze samo światełko.

Potwierdzam. Akumulatory 18650 bywają na Allegro w fantastycznych pojemnościach typu 5800mAh za 8zł. Zwykle latarka na nich świeci 2-3x krócej nią na 3000mAh za 45zł. Nie rozumiem czemu nie napisano na nich od razu milion mAh :-D

Tutaj jest przykład jak się robi tanie i "pojemne" 18650:

https://www.youtube.com/watch?v=eOshOXcSkDA

Prawdziwe pojemności podaje chyba tylko Panasonic i Sanyo. Wszystkie "xxx Fire" to szmelc.

Marek

Data: 2014-05-31 01:11:33
Autor: Prot Ogenes
On 2014-05-30 22:29, Marek wrote:
W dniu 2014-05-30 15:09, a...mx@gazeta.pl pisze:

Cena sugeruje szmelc. Dobry akumulator kosztuje 20-40zł (zależy czy z
chin
czy z pl), a tam ich jest 4 sztuki i jeszcze samo światełko.

Potwierdzam, minimum za 4x18650 to 80 zł, a gdzie reszta? LED, driver, obudowa?

[...]

Nie tyle szmelc, tylko mają słabe parametry. Nie chodzi wyłącznie o pojemność. Do pewnych zastosowań nadają się jak najbardziej.

Miałem takie dwa ogniwa UltraFire do pierwszych latarek i one przy tamtym poborze mocy dawały radę. Po zmodowaniu latarek przez dobrego człowieka UtraFire nie wydoliły i poszły w odstawkę. Dostałem jednego Panasonica i z demobilu Samsunga.

Potrzebowałem ostatnio dokupić ogniwa na zapas i zaryzykowałem ogniwa Samsunga (prawie identyczne jak to jedno co miałem) od jednego człowieka z Wrocławia po 20 zł. Powiem tak: Dają radę! Zarówno pojemnościowo jak i prądowo.

pozdr
Prot

Data: 2014-06-01 00:04:46
Autor: Marek
W dniu 2014-05-31 01:11, Prot Ogenes pisze:

Potwierdzam, minimum za 4x18650 to 80 zł, a gdzie reszta? LED, driver,
obudowa?

Tak na marginesie: czy możesz wskazać jakie ogniwo (marka/model) 18650 za 20zł, nawet o pojemności 3000mAh ma taką faktyczną pojemność? Nie potrafię kupić takiego ogniwa poniżej 40zł / szt.a będę je potrzebował dokupić.

Nie tyle szmelc, tylko mają słabe parametry. Nie chodzi wyłącznie o
pojemność. Do pewnych zastosowań nadają się jak najbardziej.

No coś Ty! Nie żartuj sobie. Jeśli ogniwo ma napisane 5800mAh a faktycznie ma 500 czy 1000mAh, to jest Twoim zdaniem OK? Ja to nazywam oszustwem (w sensie sprzedawcy) albo szmelcem (w sensie sprzętu), a Ty - ograniczonym zastosowaniem????

Marek

Data: 2014-06-01 12:20:16
Autor: Prot Ogenes
On 2014-06-01 00:04, Marek wrote:
[...]

Takiego o pojemności 3000mAh w tej cenie to ci nie wskażę, ale 2600mAh jak najbardziej. Miałem, wydajnego "Samsunga ICR18650-26C" i obawiałem się właśnie shitu o parametrach z kosmosu, który nie uciągnie moich latarek.

Zaryzykowałem ogniwa po 20 zł "Samsung ICR18650 26F". Z wyglądu identyczne, różowe. O ile moje pierwsze pochodziło z demobilu jakiegoś pakietu, to te nowe są faktycznie nowe.

Namiar wyślę ci pocztą, żeby nie być posądzonym o reklamę i jakiekolwiek związki ze sprzedawcą.

Jeśli chcesz koniecznie zbliżyć się do granicy 3000 mAh, to masz dostepne ogniwa NCR 3100 mAh za 37 zł. Też mam takie jedno i daje radę.

[...]

Nie nie nie. Nie żartuję, chodzi mi o to, że możesz kupić najnormalniejsze ogniwo UtraFire, które ma napisaną realną pojemność 3000mAh, a prądowo nie wydala. Samochodzik nie ruszy, a latarka przełącza się w słabsze tryby. Mniej prądożerne ustrojstwa mogę zasilać za to bez problemu.

Moje UltraFire dostałem klika lat temu razem z latarkami i były sprawdzone przez dostawcę, bo to zaufany człowiek.

pozdr
Prot

Data: 2014-06-01 18:41:19
Autor: Marek
W dniu 2014-06-01 12:20, Prot Ogenes pisze:

Zaryzykowałem ogniwa po 20 zł "Samsung ICR18650 26F". Z wyglądu
identyczne, różowe. O ile moje pierwsze pochodziło z demobilu jakiegoś
pakietu, to te nowe są faktycznie nowe.

Czyli generalnie jest tak jak podejrzewałem już dawno: że należy kupować ogniwa wyłącznie dużych znanych producentów. Nie wiedziałem, że Samsung też je robi.

Namiar wyślę ci pocztą, żeby nie być posądzonym o reklamę i jakiekolwiek
związki ze sprzedawcą.

Dziękuję za uprzejmość. Google dał mi już namiar. W międzyczasie odkryłem, że Panasonic robi 3400mAh więc raczej w tą stronę pójdę. Póki co to są najbardziej pojemne na rynku.

[...]

A mierzyłeś pojemności tych ogniw? Bo ja tak. Konkretnie UltrFire 4000mAh dał wynik poniżej 1000mAh. Jak dla mnie to oszustwo / szmelc. Nie chodzi o wydajność prądową nawet.

Moje UltraFire dostałem klika lat temu razem z latarkami i były
sprawdzone przez dostawcę, bo to zaufany człowiek.

To teraz kup sobie Panasonic'a o zbliżonej pojemności i sprawdź, że latarka poświeci 2-3x dłużej. Potem przestań ufać temu człowiekowi :-)

Marek

Data: 2014-06-01 21:31:30
Autor: Prot Ogenes
On 2014-06-01 18:41, Marek wrote:

Dziękuję za uprzejmość. Google dał mi już namiar. W międzyczasie
odkryłem, że Panasonic robi 3400mAh więc raczej w tą stronę pójdę. Póki
co to są najbardziej pojemne na rynku.

To prawda, Panasonic górą, niestety także w kwesti ceny :-)
Dlatego zdecydowałem się kupić 2x taniej o ciut mniejszej pojemności no i zawsze zabieram 1-2 na zapas. A kiedy idę/jadę w parze to większa ilość ogniw lepiej się dystrybuuje :-) Kolejna sprawa jestaka, że te akumulatory się kurewsko długo ładują :-/

[...]

Człowiek jest sprawdzony i zaufanym kolegą, tej opinii nie zmienię :-)
Kiedy brałem od niego pierwsze latarki, były w nich stosunkowo mało prądożerne diodki typu XPG (o ile pamięć mnie nie zawodzi).

Po modyfikacji na diody XML i prądach rzędu 1.4A ładowanych w diodę niestety UltraFire'y nie wydalają prądowo. Jak wspominałem mam teraz Panasonica, Samsunga z demobilu, i dwa 'brand-new' Samsunga.

Róznica pomiędzy Panasonic'iem 3100 a Samsungiem 2600 nie jest aż tak odczuwalna. Czy poświeci mi 2h czy 2h15m, nie robi mi już takiej różnicy. Różnicę odczułbym przy Panasonicu 3400, pewnie tak samo jak 2x wyższą cenę :-)

pozdr
Prot

Data: 2014-06-01 22:14:28
Autor: Marek
W dniu 2014-06-01 21:31, Prot Ogenes pisze:

To prawda, Panasonic górą, niestety także w kwesti ceny :-)

Ale z drugiej strony, nie kupujesz tego co miesiąc więc 10zł na sztuce w tę czy w tamtą... Jak lampka na tym świeci godzinę maksymalnie, to walczy się o każdą Ah.

Dlatego zdecydowałem się kupić 2x taniej o ciut mniejszej pojemności no
i zawsze zabieram 1-2 na zapas.

Słusznie, też tak czynię.

A kiedy idę/jadę w parze to większa
ilość ogniw lepiej się dystrybuuje :-) Kolejna sprawa jestaka, że te
akumulatory się kurewsko długo ładują :-/

Ojjjj tak... Tym bardziej nie zauważysz różnicy miedzy dużą a małą pojemnością - zostawiasz na noc :-D Są ładowarki 2-kanałowe.

Człowiek jest sprawdzony i zaufanym kolegą, tej opinii nie zmienię :-)

To już pod religię podchodzi :-)

[...]

Wcale nie! Można go dostać za ok 37zł.
A tak na marginesie - jeśli ta dioda na baterii 2600 świeci 2h, to w idealnym i nierealnym przypadku prąd czerpie rzędu 1.3A A to z kolei oznacza, że dioda pracuje na jakieś 50% mocy. Pewnie dlatego jest CI obojętna pojemność akumulatora - bo i tak relatywnie długo świeci.

Marek

Data: 2014-06-02 00:17:12
Autor: Prot Ogenes
On 2014-06-01 22:14, Marek wrote:

Ojjjj tak... Tym bardziej nie zauważysz różnicy miedzy dużą a małą
pojemnością - zostawiasz na noc :-D Są ładowarki 2-kanałowe.

Mam dwukanałową. Co z tego, że dwa naraz, nadal kurewsko długo :-)

Człowiek jest sprawdzony i zaufanym kolegą, tej opinii nie zmienię :-)

To już pod religię podchodzi :-)

Nie, zaufanie do kolegi. Nie musi ściemniać, bo niczego mni nie sprzedaje ;-)

[...]

Z tego co pamiętam, to z ciebie niezły matematyk ;-) To policzmy:
19,9 zł Samsung, Panasonic jak twierdzisz 37 zł. Jak by nie liczyć wychodzi stosunek 1,86. No cóż, to nie apteka. Dla mnie to jest prawie 2x tyle jeśli chodzi o cenę. Stosunek pojemności do ceny również wypadnie na korzyść Smasunga.

[...]

Dlaczego nierealnym? Elektronik twierdzi, że puszcza w latarkę z drivera 1.4 w diodę. Akumulator Panasonica 3100 i Samsunga 2600 świecą w okolicach 2h. Nie pamiętam już dokładnych rezultatów dla każdego z ogniw, bo nie uruchamiałem całego projektu badawczego w tej sprawie. Mierzyłem i sumowałem czas świecenia na maxie w ciągu kolejnych przejazdów, bo potrzebowałem mniewj więcej wiedzieć na ile mogę liczyć.

To że w XML'a można władować i 3A to prawda, ale trzeba zapewnić takiemu poborowi prądu odpowiednie warunki. Jeśli moje latarki wykorzystują 50% tego, to nawet dobrze. Dla tych jadących z naprzeciwka :-D

Teraz zdarza się, że rowerzyści po zmroku coś tam do mnie wymachują, gdybym miał 100% to pewnie i kierowcy aut mrugali by "długimi" :-D

pozdr
Prot

Data: 2014-06-02 22:27:18
Autor: Marek
W dniu 2014-06-02 00:17, Prot Ogenes pisze:

Ojjjj tak... Tym bardziej nie zauważysz różnicy miedzy dużą a małą
pojemnością - zostawiasz na noc :-D Są ładowarki 2-kanałowe.

Mam dwukanałową. Co z tego, że dwa naraz, nadal kurewsko długo :-)

Ale w sumie to pół k... mniej :-D

[...]

Rany! Kalkulujesz jakbyś miał 1000zł zainwestować w akumulator. Skoro trzymamy się matematyki, to teraz przelicz jaka jest różnica w cenie obu ogniw. Raz nie pójdziesz do McDonalda i dozbierasz na tą różnicę, kupisz bardziej pojemne ogniwo i zyskasz trochę czasu świecenia.

[...]

Znów matematyka się kłania. Jeśli dioda ciągnie 1.4A przez 2h to zużyte zostanie 1400mA * 2h = 2800mAh. A ile ma Twoja bateria? Czy nie 2600mAh? No chyba, że to perpetuum mobile. Nie wspomnę o tym, że zazwyczaj ogniwa w warunkach rzeczywistych szybciej się rozładują gdyż pojemność wyznacza się przy określonym poborze mocy - zazwyczaj takim, który wykaże większą pojemność.

Sorki, ale dość kiepskimi fachowcami się otaczasz :-)

To że w XML'a można władować i 3A to prawda, ale trzeba zapewnić takiemu
poborowi prądu odpowiednie warunki. Jeśli moje latarki wykorzystują 50%
tego, to nawet dobrze. Dla tych jadących z naprzeciwka :-D

Ok, to było tylko informacyjnie. Osobiście mając taką diodę wolałbym mieć możliwość korzystania z niej w pełni i ograniczania mocy gdy nie potrzebuje dalekiego zasięgu. No i sam tak właśnie wybrałem.

A co do UltraFire, to nie jest prawdą, że mają kiepską wydajność prądową. Spokojnie dają 3A. Tylko mają o 50-75% niższą pojemność niż deklarowana.

Marek

Data: 2014-06-03 01:00:07
Autor: Prot Ogenes
On 2014-06-02 22:27, Marek wrote:
[...]

To nie jest kwestia konkretnj wartości w zł, to jest kwestia, że nie chcę płacić blisko dwukrotnie więcej za zaledwie kilkanaście % pojemności więcej.

[...]

Nie, ja piszę "mniej więcej" 2h, a ty od razu podstawiasz to do równania. Nie napisałem nigdzie, że (moje) latarki działają dokładnie 2h, przy 1.4A. Napisałem, że mniej więcej działają około 2h, i to sie wpisuje w założenia, akumulator 2600, prąd 1.4 A, akuratnie niecałe 2h

> Sorki, ale dość kiepskimi fachowcami się otaczasz :-)

Pozwól, że osobistych wycieczek pod adresem moich przyjaciół nie skomentuję.

[...]

Jak to jest UltraFire taki jak z linkowanego filmiku, to nie będzie miał ani jednego, ani drugiego :-)

Grunt, że ja jestem zadowolony, ale niestety mam wrażenie, że ty będziesz szukał nadal świętego Graal'a :-)

Amen

pozdr
Prot

Data: 2014-06-03 12:34:54
Autor: Marek
W dniu 2014-06-03 01:00, Prot Ogenes pisze:

[...]

Nie zdziwiłbym się gdyby to była w dodatku zupełnie inna technologia niż Li-Ion.

A te co mam to są inne:
http://imagizer.imageshack.us/a/img593/5093/4jd6.jpg

Grunt, że ja jestem zadowolony, ale niestety mam wrażenie, że ty
będziesz szukał nadal świętego Graal'a :-)

A pewnie, że tak. Cenię sobie wygodę zamiast wiadra akumulatorów jakie musiałbym zabierać ze sobą. Pojawiają się pojemniejsze, to je wybieram.

Marek

Data: 2014-06-02 22:28:29
Autor: ToMasz
Jaka lampka przód cena od 90 do 170zł
raz zdarza się, że rowerzyści po zmroku coś tam do mnie wymachują,
gdybym miał 100% to pewnie i kierowcy aut mrugali by "długimi" :-D

tak. to mogę potwierdzić. jak się zaświeci lampką która "bierze" coś koło ampera, to przechodnie na DDR tylko przeklinają.

Tyle że ja podchodzę do sprawy z drugiej strony. jak mam "dać" za nowe ogniwo coś koło 4 dych, to wolę kupić stare, sprawdzone z połową mocy za 1 dychę. Czyli używane przezemnie akumulatorki mają coś koło 2Ah a minimum 1.8.
To samo z lampami. wolę zd11 za 30zł niż "firmówkę" za 3 razy tyle. różnicy w świeceniu raczej nie widać.
co do ładowarek. znowu tanich. są dostępne "power banki" do których wkłada się 18650. power bank kosztuje coś koło dychy, może 15zł w polsce, a przy starcie pobiera prawi pół ampera, co by wróżyło koniec ładowania po 3-4 godzinach.

ToMasz

Jaka lampka przód cena od 90 do 170zł