Jaka lampka przód cena od 90 do 170zł

Data: 2014-05-30 23:29:08
Autor: ToMasz
Jaka lampka przód cena od 90 do 170zł
W dniu 30.05.2014 12:51, hisjusz pisze:
Chciał bym możliwie mocną lampkę z pojemnym akumulatorem i sensownym
mocowaniem żebym nie musiał podczas podbijania na dziurach zbierać jej z
ziemi. Moje propozycje:

najbardziej podoba mi się taka

http://allegro.pl/latarka-rowerowa-xml-t6-cree-1800lum-czolowa-i4224159790.html
z tego co przytoczyłeś, to jedyna sensowna latarka. Tyle że to przekombinowany produkt. tzn patrz na pierwsze zdjęcie, odbłyśnik jest... pomarszczony, reszta zdjęć - odbłyśnik gładki. 4 baterie 3.7V ale napiecie.... połowa? No tak! bo ogniwa są zlutowane w pary i nawet bym się nie zdziwił gdyby tak czy siak działała z 3.7V. Co z 4 bateriami na głowie? nie jest to przesada?
Reasumując, mam podobną lampkę, z chin, za ok 50% tej ceny, ale baterie wydłubałem z laptopa - to pewniejsze źródło tanich baterii. jeśli chodzi o moc, to mactronic scream która (ma ok 200 lumenów) - swieci znacznie słabiej. jak sobie zaświecisz taką latarką w ucho z 10 cm, - spokojnie wyczujesz ciepło. Co do uchwytu na kierownice - polecam kupić osobno uchwyt do bidonu na kierownice, i zamocować latarkę do niego. może nie elegancko, ale skoro wytrzymuje 0.5kg bidon - to lampę wytrzyma.

ToMasz

Data: 2014-05-31 12:53:51
Autor: hisjusz
[...]

Lepszy gładki czy pomarszczony odbłyśnik?
Wydaje mi się że zawsze ogniwa są zlutowane w pary, wczoraj rozkładałem baterie od notebook Toschiba i ogniwa były połączone w pary po dwa równolegle a następnie 3 takie pary szeregowo połączone ze sobą.
Li-on wymagają sporo elektroniki zabezpieczającej przed wyładowaniem, przeładowaniem powyżej 4.2V -4.3 V to już śmierć ogniwa, maksymalnym prądem poboru.
Nie chce się skupiać za bardzo nad akumulatorem bo wiem z założenia będzie średnio gówniany i te 2h na pełnej mocy będzie świecił.
Latarka Convoy S2 nie podoba mi się ze względu na tylko na jedno ogniwo zasilające, czyli krótki czas święcenia oraz kombinowane mocowanie do kierownicy z którego będzie wypadać. Pomysł ładowania pojedynczych ogniw, pilnowanie o ich transport (żeby coś nie zwarło i nie powstał ogień) średnio mi się podoba.
Jak zbudowałeś bank z ogniw akumulatora do notebooka? Czy ty je poprostu ładujesz pojedynczo w dedykowanej ładowarce?

Data: 2014-05-31 22:40:49
Autor: ToMasz
Jaka lampka przód cena od 90 do 170zł
Lepszy gładki czy pomarszczony odbłyśnik?
nie wiem. Zauważam jednak fakt, że gdybym ja coś sprzedawał, to bym zrobił sam fotki, a najlepiej film. jak facet ma fotki "nieteges" to lampki też będą nieteges? Obsługa nieteges?

Nie chce się skupiać za bardzo nad akumulatorem bo wiem z założenia
będzie średnio gówniany i te 2h na pełnej mocy będzie świecił.
WOW!  2 godziny? policz że lampka pociągnie prawie amper, więc z 4 ogniw 2 godziny będą, ale pytanie czy warto się pakować w aż 4 ogniwa?
(WOW dlatego że mało która lampka potrafi 2 godziny świecić)

Jak zbudowałeś bank z ogniw akumulatora do notebooka? Czy ty je poprostu
ładujesz pojedynczo w dedykowanej ładowarce?
nie mam korka w ahedzie. tamtędy idzie kabel do licznika i tam też jest miejsce docelowe na ogniwa. ta lampka czołówka którą mam, ma taką śmieszną ładowarkę. niestety ładowanie trwa caaaaałą noc a może i dłużej.
inny patent, to pusty powerbank. Kawałek plastiku i elektroniki za 10zł, wkładasz w to 18650 i podłączasz do usb. startuje od 460mA (czyli masz naładowany w 2-3 godziny) i skokowo zminiejsza prąd. można użyć jako pełnoprawny powerbank, a można tylko naładować ogniwo.
Z lenistwa świecę lampą zd11 - która kosztuje ok 30-40zł i jest mocniejsza niż mactronic scream. tylko uwaga na podróby. prawdziwej zd11 nie kupisz w tesko, i do prawdziwej jest "przelotka" (tulejka) pozwalająca wydłużyć lampę tak aby zamiast 3 paluszków zmieściła się 18650.
jak chcesz to Ci nagram film z garażu podziemnego, żeby pokazać jak świecą te lapmpy na tle reflektorów auta :)
ToMasz

Data: 2014-06-01 00:28:45
Autor: Marek
W dniu 2014-05-31 12:53, hisjusz pisze:

Nie chce się skupiać za bardzo nad akumulatorem bo wiem z założenia
będzie średnio gówniany i te 2h na pełnej mocy będzie świecił.

Ha! Optymista!
U mnie na 1 ogniwie UltraFire o nadrukowanej pojemności 4000mAh lampka świeci 20 minut!

Na ogniwie znacznie mniej pojemnym (w/g nadruku) i znacznie droższym - Panasonic 3000mAh - świeci ok 1h.

Jeśli masz średnio gówniane ogniwa, które będą dawały zasilanie na 2h, to sprzedaj mi je :-D

A co do lampki - jestem zwolennikiem lampek z jednym ogniwem, gładkim odbłyśnikiem i regulacją szerokości wiązki. Jasność światła jest potężna, lampka nie jest ciężka więc trudniej wypada z mocowania gdy jedziesz po wertepach. Gładki odbłyśnik daje skupioną wiązkę, marszczony - słabszą i tym samym rozproszoną. Lepiej mieć nad tym kontrolę i mieć możliwość regulacji w postaci gładkiego odbłyśnika, który w trudnym terenie można przestawić na szeroką wiązkę (zoom). Jedno ogniwo szybko się skończy więc trzeba mieć przynajmniej jedno w zapasie.

Marek

Data: 2014-06-02 17:09:39
Autor: rmikke
W dniu niedziela, 1 czerwca 2014 00:28:45 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
W dniu 2014-05-31 12:53, hisjusz pisze:

> Nie chce si� skupia� za bardzo nad akumulatorem bo wiem z za�o�enia
> b�dzie �rednio g�wniany i te 2h na pe�nej mocy b�dzie �wieci�.

Ha! Optymista!

U mnie na 1 ogniwie UltraFire o nadrukowanej pojemno�ci 4000mAh lampka �wieci 20 minut!

Na ogniwie znacznie mniej pojemnym (w/g nadruku) i znacznie dro�szym - Panasonic 3000mAh - �wieci ok 1h.

Ja tam sobie wydłubuję ogniwka no name ze zdechłych baterii
laptopowych i świecą bardzo przyzwoicie.

A co do lampki - jestem zwolennikiem lampek z jednym ogniwem, g�adkim odb�y�nikiem i regulacj� szeroko�ci wi�zki. Jasno�� �wiat�a jest pot�na, lampka nie jest ci�ka wi�c trudniej wypada z mocowania gdy jedziesz po wertepach. G�adki odb�y�nik daje skupion� wi�zk�, marszczony - s�absz� i tym samym rozproszon�. Lepiej mie� nad tym kontrol� i mie� mo�liwo�� regulacji w postaci g�adkiego odb�y�nika, kt�ry w trudnym terenie mo�na przestawi� na szerok� wi�zk� (zoom). Jedno ogniwo szybko si� sko�czy wi�c trzeba mie� przynajmniej jedno w zapasie.

A potem bawisz się w regulację strumienia światła zamiast po prostu jechać.

Dla mnie są dwa dobre rozwiązania. Albo lampka na tyle mocna, że daje
strumień długi i szeroki (wady: dużo żre i oślepia naprzeciwjadących),
albo dwie diody z różną optyką - jedna świeci jak najdalej, druga szeroko.
Drugie rozwiązanie teoretycznie daje możliwość zrobienia lampki bez wad,
ale jeszcze takiej nie widziałem, rozwiązanie najbliższe ideałowi jednak
dawało po oczach jadącym z przeciwka.

Data: 2014-06-03 12:52:16
Autor: Marek
W dniu 2014-06-03 02:09, rmikke pisze:

Ja tam sobie wydłubuję ogniwka no name ze zdechłych baterii
laptopowych i świecą bardzo przyzwoicie.

To dobry kierunek działań. W laptopach dba się o jakość baterii chyba najbardziej :-)

A potem bawisz się w regulację strumienia światła zamiast po prostu jechać.

No coś Ty! Chyba masz złe doświadczenia. Ja używam podobnej konstrukcji do tej:

http://hobbyhouse.pl/pol_pl_Lampki-rowerowe-zoom-CREE-XP-E-PO-7039-3648_3.jpg

Jednym ruchem w trakcie jazdy ustawiasz sobie bez problemu to co potrzebujesz w danej chwili. Na asfalcie wysuwasz do przodu aby lampka świeciła daleko, w terenie, na dziurawkach zmieniasz kąt na szeroki. Żadna filozofia. Nie trzeba kombinować. W sekundę masz to co potrzebujesz.

[...]

Raczej nie ma rozwiązań idealnych. Niedawno poruszyłem ten temat tu na forum. Lampki i tak świecą tam gdzie kierownica im "każe". Jeśli jedziesz slalomem po jakiś podeszczowych muldach to nie widzisz co jest z przodu. Jazda staje się mocno niefajna. Wtedy lepiej dać jedną blisko i szeroko a drugą lampkę na kasku.

Marek

Data: 2014-06-05 16:12:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 3 Jun 2014, Marek wrote:

W dniu 2014-06-03 02:09, rmikke pisze:

A potem bawisz się w regulację strumienia światła zamiast po prostu jechać.

No coś Ty! Chyba masz złe doświadczenia.

  Ja też mam (złe).
  Albo inaczej: pewnie przez to, że mam porównanie ;)

Ja używam podobnej konstrukcji do tej:

http://hobbyhouse.pl/pol_pl_Lampki-rowerowe-zoom-CREE-XP-E-PO-7039-3648_3.jpg

  Wygląda identycznie jak jedna z moich.
  Dobrze widzę, że to model w którym głowica się swobodnie przesuwa, BEZ
gwintu?

Jednym ruchem w trakcie jazdy ustawiasz sobie bez problemu to co potrzebujesz w danej chwili.

  W trakcie jazdy i jednym ruchem na typowej drodze, to sobie ustawiam
zawsze nie tak :) Po prostu, przy typowo występujących wstrząsach, jak
dla mnie celne ustawienie pożądanego kąta jest marne.

Na asfalcie wysuwasz do przodu aby lampka świeciła daleko

  Ujmę to tak: nie powiem że się nie da.
  Szczególnie:

terenie, na dziurawkach zmieniasz kąt na szeroki.

....przezoomować do oporu (na szeroki) jest relatywnie łatwo.

  Ale jak dla mnie, w rachubę wchodzi tylko coś zbliżonego do tego:
http://images48.fotosik.pl/748/0e683a818d031a25.jpg
...zdjęcie z tej aukcji dla porządku (nie jestem powiązany itede,
pierwsze które odpowiadało konstrukcji):
http://allegro.pl/latarka-zoom-cree-q5-led-2800lm-uchwyt-rowerowy-i4270951148.html
....przy czym wyraźnie zaznaczam, ze to NIE JEST taka lampka jak moja (mam
18650 a nie 2xR3, pierścień do regulacji u mnie jest mniej masywny itp).

  Idzie o ideę: zoom musi być oparty na gwincie, dokładność regulacji przez
obrót jest BEZ porównania lepsza (w zamian przy w miarę wygodnym łapaniu,
jednego ruchu może braknąć na przezoomowanie od końca do końca).

Żadna filozofia. Nie trzeba kombinować.

  Ale z zoomem opartym o gwint jest znacznie łatwiej ;)

Raczej nie ma rozwiązań idealnych.

  Prawda.
  Ale "zoom z gwintem" IMO może przegrać z "zoomem suwanym" tylko w przypadku
konieczności rozszerzenia wiązki światła do oporu w ułamku sekundy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-05 17:04:47
Autor: Marek
Jaka lampka przód cena od 90 do 170zł

  Wygląda identycznie jak jedna z moich.
  Dobrze widzę, że to model w którym głowica się swobodnie przesuwa, BEZ
gwintu?

Tak, choć nie aż tak swobodnie. Stawia pewien opór.

  W trakcie jazdy i jednym ruchem na typowej drodze, to sobie ustawiam
zawsze nie tak :) Po prostu, przy typowo występujących wstrząsach, jak
dla mnie celne ustawienie pożądanego kąta jest marne.

Ja to robię tak: kładę dłoń na lampce i palcami reguluję kąt. Żadne wyboje nie utrudniają mi regulacji wtedy.

[...]

Świetnie... kolejna latarka na diodzie, która nie istnieje Q5. Przynajmniej forma Cree o tym nie została poinformowana :-) A do tego ponad 2x jaśniejsza od najjaśniejsze diody Cree. Ehhh...

Ale to na marginesie. Co do konstrukcji, w poprzednim rowerze miałem obrotową. Osobiście nawet się nie zastanawiałem, która lepsza aż do tego wątku :-)

  Idzie o ideę: zoom musi być oparty na gwincie, dokładność regulacji przez
obrót jest BEZ porównania lepsza (w zamian przy w miarę wygodnym łapaniu,
jednego ruchu może braknąć na przezoomowanie od końca do końca).

Hmmm... serio... nigdy na to nie zwróciłbym uwagi. Bezmyślnie zawsze ustawiałem to co potrzebuję w danej chwili.

  Ale "zoom z gwintem" IMO może przegrać z "zoomem suwanym" tylko w
przypadku
konieczności rozszerzenia wiązki światła do oporu w ułamku sekundy.

Łoł... takich potrzeb to nie miewam :-) Aż tak szybko nie jeżdżę po ciemku :-)

Marek

Data: 2014-06-05 22:10:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Jun 2014, Marek wrote:

[...]

  Forma Cree pewnie uformowała bin Q5, a marketingowiec popełnił
niewybaczalny błąd, nie twierdząc że to Q9 ;)

A do tego ponad 2x jaśniejsza od najjaśniejsze diody Cree. Ehhh...

  Coż :>
  Ale jak zaznaczyłem, to nie mój model :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-06 00:58:35
Autor: Marek
[...]

Wiem... ale nie mogłem się powstrzymać od komentarza. Allegro pełne jest latarek z diodami Cree o nieistniejących nazwach modeli oraz o niebywałej mocy światła sięgającej wielu tysięcy lumenów. W dodatku mało kto wie, że jasność świecenia diody to nie tylko sama dioda ale i sterownik do niej. Mam dwie latarki z tą sama diodą ale jedna pobiera 1.6A a druga zaledwie 1A. W/g reklamy ta druga jest 2x jaśniejsza. Nie rozumiem takiej polityki sprzedających, a raczej ich dostawców - bo sprzedawca nie wie co sprzedaje. To wszystko jakieś chore. Zaryzykuje twierdzenie, że większość tego typu latarek w ofercie Allegro jest jawnym oszustwem.

Marek

Data: 2014-06-11 19:37:04
Autor: Titus Atomicus
Jaka lampka przód cena od 90 do 170z ł
Witam,

A ja, po tym jak zakosili mi felerna 'Meride DeOne' na jedna bateryjke AA, kupuje Maglite Mini LED 2xAA. Zdaje sie ze bedzie pasowala do uchwytu.
Cena 95zl

Do miasta oczywiscie.

A do turystyki - tylko rozwiazania dynamowe.
--
TA

Data: 2014-06-03 17:48:39
Autor: Maciek
Jaka lampka przód cena od 90 do 170zł
Lepszy gładki czy pomarszczony odbłyśnik?

Różnica w odbłyśnikach jest następująca (oprę się na latarkach z pojedynczą diodą) :

- gładki odbłyśnik (tzw. SMO) zazwyczaj z tego co się spotykałem stosowali w latarkach mających dawać snop światła wąski ale za to mających duży zasięg (szperaczach). Do tego latarki często nie był pozbawiony artefaktów (np. dodatkowe koła w obszarze oświetlania). Podsumowując na rower nie bardzo. Jeden wąski mocny punkt, boki niedoświetlone.

- skórka pomarańczy (tzw. OP) daje szerszy punkt i dużo łagodniejsze przejście na boki, większy obszar doświetlenia (kosztem odległości). Według mnie jest o wiele lepsza na rower. Zwłaszcza, że przy diodach xml latarka z takim odbłyśnikiem spokojnie zaświeci daleko a blisko będzie wystarczająco szeroko i bez artefaktów.

Widziałeś w ogóle jak świeci dioda XML z rozsądnym sterownikiem? Według mnie jest wystarczająca, jest naprawdę jasno. Zżera w okolicach 2,7A czyli 1 ogniwo np. 18650 z pojemnością 2800mAh wystarczy na około godzinę świecenia. Nie mówiąc już o tym jak to się wszystko grzeje.

Ogólnie na rower szukałbym OP z diodą XML w ciepłej tonacji światła (przyjemniejsze dla oka niż zimne). Czyli ta 1 opcja z linku mogłaby być pod warunkiem dobrego sterownika.

Jaka lampka przód cena od 90 do 170zł