Jaką lokatę wybrać?

Data: 2009-12-13 22:18:28
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
Witam!

Jestem właśnie po próbach porównania lokat bankowych
korzystając z Internetu, w szczególności z www.comperia.pl.
Nie wiem czy te oferty są celowo tak skonstruowane żeby
trudno je było porównać czy wynika to z mojego braku
doświadczenia, ale nie potrafię wybrać najlepszych lokat
dla siebie.

Chcę ulokować PLN i USD na okres do 6 miesięcy.
Minima podawane przy różnych lokatach spełniam.

Chodzi mi oczywiście o jak najwyższe oprocentowanie oraz
minimalne opłaty na wejściu i wyjściu. Konieczność zerwania
lokaty przed terminem jest mało prawdopodobna, stąd straty
wynikające z ewentualnego zerwania nie są najważniejsze.

Może ktoś mógłby coś podpowiedzieć? Oczywiście decyzja
i odpowiedzialność za tę decyzję będzie tylko moja.
Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-13 22:26:48
Autor: Valdi
Jaką lokatę wybrać?
Data: 2009-12-13 22:34:39
Autor: MarekZ
Jaką lokatę wybrać?
Użytkownik "MaNa" <aNaM@majl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg3mbl$md2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Witam!

[...]

Co do PLN, uważam, że jedyna sensowna opcja obecnie to odpowiednia ilość kont oszczędnościowych w Eurobanku.
http://www.eurobank.pl/produkty,konta,rachunek-oszczednosciowy,23,9.html

Jeśli chcesz się koniecznie zdywersyfikować pomiędzy banki, rozważ ewentualnie dodatkowo na przykład to:
http://www.meritumbank.pl/indywidualni/lokaty/lokata_meritum_kapitalizacja_dzienna#r,main,selectedTab=1904

Reszta raczej nie jest warta uwagi, chyba że chcesz lokować naprawdę duże kwoty, to ewentualnie w ramach dodatkowej dywersyfikacji.

Data: 2009-12-13 23:23:29
Autor: MarekZ
Jaką lokatę wybrać?
Aha i dla odważnych jeszcze Polbank jest.
http://www.polbank.pl/konta-lokaty/konto-mocno-oszczedzajace/index.html

Ale mała kwota, można 3x5000 zł na 6,5% ulokować, a to co powyżej już na 5%, czyli przy wyższych kwotach sprowadza się to do tego samego co w Eurobanku, tylko ewentualnie emocje są dodatkowo gratis. Dodatkowo nie wiem jak tam jest z opłatami za konta i czy trzeba zakładać, musiałbyś się wczytać na stronie albo może ktoś dopowie.

Data: 2009-12-13 23:52:08
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Mam na gorąco 2 pytania do Marka:
1) dlaczego podaną lokatę w Eurobanku uważasz
    za lepszą od podanej w Meritum Banku ?
2) dlaczego podaną lokatę w Polbanku uważasz
    za lokatę dla odważnych - jaki jest w niej haczyk?

Można by jeszcze rozważyć założenie lokaty
np. na 3 miesiące, a potem znowu na 3 miesiące.
Zdaje się, że w OpenFinanse (rachunek w Noble Banku)
byłoby porównywalne z powyższymi, przynajmniej przez
pierwsze 3 miesiące, bo nie wiadomo co będzie potem.

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-14 00:17:48
Autor: MarekZ
Jaką lokatę wybrać?
Użytkownik "MaNa" <aNaM@majl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg3rbb$sb3$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Mam na gorąco 2 pytania do Marka:
1) dlaczego podaną lokatę w Eurobanku uważasz
   za lepszą od podanej w Meritum Banku ?

W Eurobanku (także w Polbanku) masz de facto inwestycję a'vista, czyli pełną płynność środków bez utraty odsetek, za cenę niższego o 0,65% oprocentowania (w stosunku do obecnej oferty Meritum). W każdej chwili możesz przeskoczyć np. na kontrakt 3 lub 4-miesięczny w dowolnym banku, jeśli pojawi się jakaś oferta promocyjna w najbliższym czasie albo po prostu będziesz miał taki kaprys. W Meritum masz kontrakt na z góry ustalony czas bez możliwości modyfikacji w jego trakcie (w szczególności nie możesz go zawrzeć na dowolny okres np. na 6,5 miesiąca). Dla mnie akurat płynność ma kapitalne znaczenie, dla Ciebie może być nawet bez znaczenia, wtedy wybierzesz Meritum albo Open.

2) dlaczego podaną lokatę w Polbanku uważasz
   za lokatę dla odważnych - jaki jest w niej haczyk?

Polbank - nienajlepszy interfejs internetowy, powolność obsługi w oddziałach, brak gwarancji BFG (gdyby już były to ktoś mnie poprawi) a w zamian za to gwarancje w Grecji, która ostatnio ma złą prasę i cholera wie jak bogate państwa będą to rozgrywać, a 6 miesięcy to szmat czasu.

[...]

Pewnie. Tylko pamiętaj, żeby wybierać raczej z ofert "bezbelkowych". Wprawdzie teoretycznie mogą się zdarzyć się takie kurioza, że może sie bardziej oplacać lokata obelkowana niż nieobelkowana, ale w praktyce raczej na to nie natrafisz.

Data: 2009-12-14 02:03:40
Autor: Tomasz Opalski
Jaką lokatę wybrać?
MarekZ <brak@adresu.w.pl> napisał(a): [...]

Dodatkowo nie wiem jak tam jest z opłatami za konta i czy trzeba zakładać, musiałbyś się wczytać na stronie albo może ktoś dopowie.
Polbank - Mocno oszczędzające są podpięte do Rachunku podstawowego. Konta bez opłat, ale trzeba je założyć w oddziale i w sumie rzeczywiście cała zabawa ma sens dla 15 K PLN. Eurobank - tu trzeba pamiętać aby po wycofaniu środków zamknąć konto, bo jest bezpłatne jeśli się spełni warunki - średnie wpływy 800 PLN lub średnie saldo powyżej 10 K PLN.

IMHO przewaga lokat jest taka, że jest to kontrakt terminowy, który po zadanym czasie wygasa i nie trzeba śledzić TOiP banku, a zarządzanie kolejnymi ROR&#8217;ami dla nie-hobbystów może być uciążliwe. Chyba że przy okazji autor wątku chciałby zmienić konto podstawowe lub lepiej w sposób świadomy założyć kolejne backupowe. Wówczas z tej dwójki na dziś bym wybrał Eurobank.

Data: 2009-12-14 03:07:44
Autor: argothiel
Jaką lokatę wybrać?
Tomasz Opalski pisze:
[...]

A to prawda że do założenia konta nr 2 i nr 3 w Polbanku potrzebne jest
przelewanie wynagrodzenia z pracy? Znajomy wrócił i ponoć mu coś takiego
powiedzieli, a na grupie się nie spotkałem z takim warunkiem.

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2009-12-14 10:27:57
Autor: paranoix
Jaką lokatę wybrać?
W dniu 2009-12-14 03:07, argothiel pisze:

A to prawda że do założenia konta nr 2 i nr 3 w Polbanku potrzebne jest
przelewanie wynagrodzenia z pracy? Znajomy wrócił i ponoć mu coś takiego
powiedzieli, a na grupie się nie spotkałem z takim warunkiem.

Na podstawie własnych doświadczeń - nieprawda.

Chyba, że coś się zmieniło...

Data: 2009-12-14 10:51:31
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
Bardzo dziękuję za wszystkie rady.

[...]

Czy mógłbyś powyższe wywody nieco rozwinąć? Kompletnie się na tym nie znam.
Wiem, że definicje użytych przez Ciebie pojęć (TOiP banku, ROR&#8217, konto
backupowe - dla mnie całkowicie obcych) pewnie można znaleźć w Internecie,
ale mnie chodzi o podejście wynikające z doświadczenia.

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-14 11:14:06
Autor: Valdi
Jaką lokatę wybrać?
"MaNa" news:hg51vm$2vc$1atlantis.news.neostrada.pl

[...]

TOiP - taryfa opłat i prowizji
ROR - rachunek oszczędnościowo rozliczeniowy (najprościej - konto
główne/podstawowe)
konta backupowe (zależy jak patrzeć) - rachunek oszczędnościowy, na które
przelewasz wolne środki.

Data: 2009-12-14 16:31:17
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
> [...]

główne/podstawowe)
konta backupowe (zależy jak patrzeć) - rachunek oszczędnościowy, na które

Dzięki.

ROR był mi nawet znany, ale zmyliły mnie te dodatkowe znaki. :-)

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-14 18:30:17
Autor: Tomasz Opalski
Jaką lokatę wybrać?
MaNa <aNaM@majl.pl> napisał(a):

[...]

Konata, które polecił Ci Marek, to nie lokaty, a konta oszczędnościowe podpięte do jakiegoś głównego ROR. Obecnie w Polanku konto jest całkowicie darmowe, w Eurobanku darmowe pod warunkami opisanymi wcześniej. Generalnie te konta oszczędnościowe są obecnie jedną z lepszych propozycji na rynku /wysoki % i kapitalizacja dzienna/, nieco niżej niż Meritum i Open Finance, ale maja tą zaletę na lokatami że możesz w dowolnym momencie wycofać z nich środki. Tyle że oferty banków co jakiś czas się zmieniają i ta darmowość może zniknąć, a w przypadku Eurobanku zniknie natychmiast jak wycofasz środki i saldo miesięczne spadnie poniżej 10 tys. PLN. Warto śledzić te zmiany, bo jeśli to przeoczysz, a akurat nie korzystasz z rachunku, na niego nie zaglądasz, może Ci powstać zaległość wynikająca z nieziszczonych opłat i bank może zgłosić zaległość do BIK.
Backupowy ROR, czyli zapasowy, drugi ROR na którym przetrzymujesz część środków na wypadek jakiejś wpadki z głównym ROR - kradzież/zgubienie/uszkodzenie karty, blokada dostępu, awaria bankomatów, bankructwo banku /kto by pomyślał, że to zagrożenie może jeszcze powrócić.../ lub po to aby ad-hoc móc szybko i łatwo skorzystać z jakiejś lepszej oferty vide przerzucanie środków między własnymi rachunkami, do tego banku który ma akurat lepsze oprocentowanie lokat/rachunków oszczędnościowych. Z ciekawości zapytam, w jakim banku masz ROR? --

Data: 2009-12-14 18:35:34
Autor: Tomasz Opalski
Jaką lokatę wybrać?
argothiel <argothiel@interia.niechce.spamu.pl> napisał(a):

A to prawda że do założenia konta nr 2 i nr 3 w Polbanku potrzebne jest
przelewanie wynagrodzenia z pracy? Znajomy wrócił i ponoć mu coś takiego
powiedzieli, a na grupie się nie spotkałem z takim warunkiem.

Jeśli coś się zmieniło, to by musiało nastąpić dosłownie na dniach. W listopadzie jednym szagiem małem założone konto główne, 3 oszczędnościowe i złożony wniosek o KK, przy pierwszej bytności w tym banku.  Proponowałbym znajomemu zadzwonić kontrolnie na infolinię, bo to różnie bywa z doradztwem w oddziałach.

Data: 2009-12-15 15:17:29
Autor: argothiel
Jaką lokatę wybrać?
Tomasz Opalski pisze:
[...]

Dzięki, tak właśnie myślałem, że to jakiś błąd w przekazie informacji, zwłaszcza, że w regulaminach też nic takiego nie znalazłem. :)

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2009-12-14 22:23:55
Autor: Feromon
Jaką lokatę wybrać?

Użytkownik "argothiel" <argothiel@interia.niechce.spamu.pl> napisał w wiadomości news:hg46le$b43$1news.onet.pl...
Tomasz Opalski pisze:
[...]

Nieprawda, miesiąc temu zakładałem...

Feromon

Data: 2009-12-15 19:23:04
Autor: glaukonWYTNIJTO
Jakąlokatęwybrać?

> [...]
> przelewanie wynagrodzenia z pracy? Znajomy wrócił i ponoć mu coś takiego
> powiedzieli, a na grupie się nie spotkałem z takim warunkiem.

Chyba mają zalecenie, żeby zniechęcac do zakładania 2. i 3., ale nie mają
realnych narzędzi, jedynie niezobowiązujące kłamstwo i presję emocjonalną :)

Data: 2009-12-14 19:39:53
Autor: Grzegorz Szczepanik
Jaką lokatę wybrać?
Tomasz Opalski pisze:
Eurobank - tu trzeba pamiętać aby po wycofaniu środków zamknąć konto, bo jest bezpłatne jeśli się spełni warunki - średnie wpływy 800 PLN lub średnie saldo powyżej 10 K PLN.

Czy rachunek oszczędnościowy w ramach Eurobanku nie może być podpięty pod konto Standard? Wtedy utrzymanie konta jest chyba nadal bez opłat.

Pozdrawiam,
Grzegorz Szczepanik

Data: 2009-12-14 20:32:22
Autor: Rafał
Jaką lokatę wybrać?
W dniu 09-12-14 19:39, Grzegorz Szczepanik pisze:
Czy rachunek oszczędnościowy w ramach Eurobanku nie może być podpięty
pod konto Standard? Wtedy utrzymanie konta jest chyba nadal bez opłat.

Ale wtedy nie masz serwisu internetowego.

--
Raf

Data: 2009-12-14 11:53:06
Autor: jackyx
Jaką lokatę wybrać?
A może Getin Bank Lokata terminowa z codzienną kapitalizacją 6,4 %.
http://depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html

Data: 2009-12-14 21:02:23
Autor: MarekZ
Jaką lokatę wybrać?
Użytkownik "jackyx" <jkaszka@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eb39598f-4c2d-42f2-a1dd-24d6328dbda5@z41g2000yqz.googlegroups.com...
A może Getin Bank Lokata terminowa z codzienną kapitalizacją 6,4 %.
http://depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html

Po pierwsze jest to lekkie nadużycie ze strony Getin - ta lokata ma w rzeczywistości oprocentowanie 5,18%, a po drugie trzeba zakładać e-Getin, do którego obecnie karta jest płatna (albo trzeba wykonywać nią transakcje bezgotówkowe), a do tego nie można go bezpłatnie zamknąć w ciągu 12 miesięcy od otworzenia. IMO oferta nie warta większego zainteresowania, o ile zna się oferty konkurencji.

Data: 2009-12-14 21:20:50
Autor: Valdi
Jaką lokatę wybrać?
"MarekZ" news:hg656e$jfg$1srv.cyf-kr.edu.pl

Po pierwsze jest to lekkie nadużycie ze strony Getin - ta lokata ma w
rzeczywistości oprocentowanie 5,18%, a po drugie trzeba zakładać e-Getin,

Jesteś o tym przekonany? W opisie lokaty mamy przecież dwie wysokości
oprocentowania - dla tych z pakietem e-getin i pozostałych. Czy do tych
pozostałych zaliczamy ludzi "z ulicy"? :)

Data: 2009-12-14 21:28:06
Autor: MarekZ
Jaką lokatę wybrać?
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg65bs$aqk$1@news.interia.pl...

[...]

No przecież sam zacytowałeś post wcześniej:
5,18% z e-Getinem (odpowiada 6,4% obelkowanemu podanemu przez jackyx) albo 5,02% bez e-Getinu (i to odpowiada 6,2% obelkowanemu). :)

5,02% z kontraktem na 6 miesięcy ma się słabo do 5,05% a'vista w Eurobanku.

Data: 2009-12-14 21:48:02
Autor: Valdi
Jaką lokatę wybrać?
"MarekZ" news:hg66mm$kui$1srv.cyf-kr.edu.pl

[ciach]

Chyba się nie zrozumieliśmy :) Napisałeś w jednym ze swoich poprzednich
postów, że oferta odpada (słusznie) bo trzeba zakładać e-getin. Dla mnie
"rozbicie" danej wysokości oprocentowania lokaty na klientów e-getin i
pozostałych dowodzi (nie jestem o tym przekonany na 100%), że lokatę
bezbelkową może założyć w Getinie klient, który nie posiada u nich konta i
wszedł do oddziału prosto z ulicy.

Data: 2009-12-14 22:45:43
Autor: Valdi
Jaką lokatę wybrać?
"MarekZ" news:hg6a1h$nol$1srv.cyf-kr.edu.pl

No to teraz jest już wszystko jasne :)

Data: 2009-12-15 14:20:21
Autor: zbooY
Jaką lokatę wybrać?
On 14 Gru, 21:28, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

5,18% z e-Getinem (odpowiada 6,4% obelkowanemu podanemu przez jackyx) albo
5,02% bez e-Getinu (i to odpowiada 6,2% obelkowanemu). :)

5,02% z kontraktem na 6 miesięcy ma się słabo do 5,05% a'vista w Eurobanku.

to w czym gorsza jest jednodniowka Aquariusa Multibanku?
http://www.multibank.pl/dla_ciebie/centrum_oszczedzania/lokaty/jednodniowa

z.

Data: 2009-12-15 23:23:31
Autor: MarekZ
Jaką lokatę wybrać?
Użytkownik "zbooY" <zbooycerz@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4a847844-bf6d-4547-b721-e30923ed7adc@f20g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

We wszystkim (oprocentowanie, powiązanie z rachunkiem oszczędnościowym - kwestia płatnych wypłat z niego, konieczność kupowania oferty Aquarius).

Data: 2009-12-16 03:33:29
Autor: zbooY
Jaką lokatę wybrać?
On 15 Gru, 23:23, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

> [...]

We wszystkim (oprocentowanie, powiązanie z rachunkiem oszczędnościowym -
kwestia płatnych wypłat z niego, konieczność kupowania oferty Aquarius).

oprocentowanie 5% vs 5,18% no, tak gorzej
ale za to nielimitowana liczba lokat - jak ktos ma wiecej trońke to
moze mu sie przydac :-)
ale jedna wyplata jest darmowa a rachunkow oszczednosciowych tez
mozesz miec kilka
oferta Aquarius jest za friko
http://www.multibank.pl/dla_ciebie/multikonta/multimax_aquarius/oplaty_i_oprocentowanie

ogolnie ten co oferuje 5% na dzisiejszym rynku z kapitalizacja
jednodniowa jest ok

tylko Polbank chwilowo placi wieksza premie za ryzyko
z.

Data: 2009-12-16 12:40:16
Autor: MarekZ
Jaką lokatę wybrać?
Użytkownik "zbooY" <zbooycerz@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ddfd406-64a0-4ecc-8c4e-9c41b52ee1ad@z7g2000vbl.googlegroups.com...

ale za to nielimitowana liczba lokat - jak ktos ma wiecej trońke to
moze mu sie przydac :-)
ale jedna wyplata jest darmowa a rachunkow oszczednosciowych tez
mozesz miec kilka

Uważasz, że można mieć kilka albo wręcz nielimitowaną ilość MultiMaxów? Obawiam się, że nie...

oferta Aquarius jest za friko
http://www.multibank.pl/dla_ciebie/multikonta/multimax_aquarius/oplaty_i_oprocentowanie

Ta oferta kosztuje 49,50 albo bodajże 19,50 w tańszej wersji i trzeba się z tej opłaty "zwalniać" obrotami albo utrzymywanym saldem. Bo żeby mieć MultiMax AQ trzeba mieć też zwykły rachunek AQ.

Data: 2009-12-16 13:45:35
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
ogolnie ten co oferuje 5% na dzisiejszym rynku z kapitalizacja
jednodniowa jest ok

Przepraszam, ale nadal nie rozumiem związku pomiędzy codzienną
kapitalizacją a brakiem podatku Belki.
Może ktoś mógłby to prosto wytłumaczyć?

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-16 13:52:12
Autor: glaukonWYTNIJTO
Jakąlokatęwybrać?

Przepraszam, ale nadal nie rozumiem związku pomiędzy codzienną
kapitalizacją a brakiem podatku Belki.
Może ktoś mógłby to prosto wytłumaczyć?

Podatek Belki płacisz, gdy odsetki z lokaty przekroczą 2,49 jednorazowo.

Jeśli odsetki dostajesz codziennie, wtedy masz szanse nie przekroczyc tych 2,49.

Data: 2009-12-16 14:11:39
Autor: MaNa
Jakąlokatęwybrać?
[...]

Bardzo dziękuję. Wygląda to bardzo prosto. :-)
Ale czy ta kwota 2,49 zł od czegoś zależy albo czy jej wysokość jest ogłaszana
na przykład przez Ministerstwo Finansów?

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-16 14:26:43
Autor: witrak()
Jakąlokatęwybrać?
On 2009-12-16 14:11, MaNa wrote:
[...]

Nie. Po prostu podatek od takiej kwoty wychodzi w kwocie poniżej 0.494444...5, więc się zaokrągla do 0 zł.

witrak()

Data: 2009-12-16 18:42:21
Autor: MaNa
Jaką lokatę ... - po wizycie w Eurobanku
Ale czy ta kwota 2,49 zł od czegoś zależy albo czy jej wysokość jest ogłaszana

Nie. Po prostu podatek od takiej kwoty wychodzi w kwocie poniżej 0.494444...5, więc się zaokrągla do 0 zł.

Dzięki, już rozumiem.

Z mojej dzisiejszej wizyty w Eurobanku wynika, że trzeba założyć konto
główne, które może być typu standard lub on-line.
Dopiero na tej podstawie można założyć do 15 rachunków oszczędnościowych.
Różnica między kontem standard a on-line polega na tym, że konto standard
nie jest oprocentowane, ale też nie wymaga żadnych wpłat. Czyli musi sobie
istnieć, ale nic na nim się nie dzieje. Natomiast w przypadku konta on-line
niezbędne są comiesięczne wpłaty w wysokości 800 zł. Umożliwia ono
podglądania stanu rachunków oszczędnościowych w Internecie.
Raz w miesiącu można w oddziale otrzymać za darmo wyciąg.
Zmiana od nowego roku polega na tym, że tylko pierwsza wypłata w miesiącu
z rachunku oszczędnościowego jest darmowa, każda następna kosztuje
2,95 zł. Wynika z tego, że lepiej założyć więcej rachunków oszczędnościowych,
ale oczywiście bez przesady. Można bezpłatnie przenosić środki pomiędzy
rachunkami oszczędnościowymi.
Zmiany w nowym regulaminie od 19.12 dotyczą opłat za wydawanie dokumentów,
opinii itp., oraz pełnomocnictw.
Wypłata do 30 tys. zł nie wymaga wcześniejszego zgłoszenia w banku.

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-16 14:01:44
Autor: Clegan
On 16 Gru, 18:42, "MaNa" <a...@majl.pl> wrote:
> [...]

Z mojej dzisiejszej wizyty w Eurobanku wynika, że trzeba założyć konto
główne, które może być typu standard lub on-line.
Ciekawe nazewnictwo w tej placówce stosują. Ja zawsze myślałem, że
mogę mieć rachunek bieżący albo ROR, a tu proszę: konto główne
standard :-)

Data: 2009-12-18 11:47:27
Autor: XYZ
On 2009-12-16 23:01, Clegan wrote:
[...]

A możesz wytłumaczyć, czym różni się rachunek bieżący od ROR?

Data: 2009-12-18 12:54:22
Autor: Valdi
Jaką lokatę ... - po wizycie w Eurobanku
"XYZ" news:hgfmk3$i9l$2news.onet.pl

A możesz wytłumaczyć, czym różni się rachunek bieżący od ROR?

Odpowiedź jest bardzo prosta - nazwą! :)

Data: 2009-12-16 23:07:58
Autor: glaukonWYTNIJTO
Jakąlokatę ... - po wizycie w Eurobanku

Natomiast w przypadku konta on-line
niezbędne są comiesięczne wpłaty w wysokości 800 zł.

W razie trudności ze spełnieniem warunku wystarczy wpłacic i zaraz wypłacic.
Sami pracownicy EB polecają to wspaniałe rozwiązanie. Poza tym konto jest
darmowe również wtedy, kiedy masz 10 tys. zł w eurobanku.

Zmiana od nowego roku polega na tym, że tylko pierwsza wypłata w miesiącu
z rachunku oszczędnościowego jest darmowa, każda następna kosztuje
2,95 zł.

Nie trzeba w ogóle wypłacac z rachunku oszczędnościowego, można przesunąc na
podstawowy rachunek i z niego wypłacac. Wydaje mi się, że takie przesuwanie
pozostaje bezpłatne.

Data: 2009-12-16 14:17:35
Autor: witrak()
Jakąlokatęwybrać?
On 2009-12-16 13:52, glaukonWYTNIJTO@op.pl wrote:
Przepraszam, ale nadal nie rozumiem związku pomiędzy codzienną
kapitalizacją a brakiem podatku Belki.
Może ktoś mógłby to prosto wytłumaczyć?

Podatek Belki płacisz, gdy odsetki z lokaty przekroczą 2,49 jednorazowo.

Dokładniej: odsetki z lokaty po zaokrągleniu (czyli powyżej 2,494444... - ilość cyfr "4" zależnie od tego z jaką dokładnością bank liczy podatek).

Data: 2009-12-14 21:12:40
Autor: Valdi
Jaką lokatę wybrać?
"jackyx"

A może Getin Bank Lokata terminowa z codzienną kapitalizacją 6,4 %.
http://depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html

Nie zapominajmy o gwiazdce, która jest podana przy wysokości oprocentowania:

"Lokaty z codziennym naliczaniem i dopisywaniem odsetek do kwoty lokaty,
odsetki stawiane są do dyspozycji wraz z kwotą lokaty w ostatnim dniu okresu
umownego. Lokaty 3-miesięczne o nominalnym oproc. 4,70% (dla każdego) i
4,86% (dla posiadaczy e-GETIN lub jako lokaty internetowe) oraz lokaty
6-miesięczne o nominalnym oproc. 5,02% (dla każdego) i 5,18% (dla posiadaczy
e-GETIN lub jako lokaty internetowe). Dla kwoty lokaty od 1 000 zł do 14 000
zł z uwagi na zaokrąglenie kwoty podatku od dochodów kapitałowych podatek
ten wynosi 0 zł, co oznacza, że inna lokata, od której podatek będzie równy
19% dochodu z odsetek, musiałaby mieć oprocentowanie w wysokości podanej w
odpowiednich pozycjach ww. tabeli, aby uzyskać analogiczny zysk. Klient może
założyć dowolną liczbę lokat."

Data: 2009-12-14 21:44:13
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
Jeszcze raz bardzo dziękuję za wszystkie wiadomości.
Dużo się przy tej okazji uczę.

Marku, w Twojej pierwszej odpowiedzi wspomniałeś:
Reszta raczej nie jest warta uwagi, chyba że chcesz lokować
naprawdę duże kwoty, to ewentualnie w ramach dodatkowej
dywersyfikacji.
Moje kwoty z pewnością nie są duże (zresztą trzeba by wpierw
zdefiniować co to jest duża kwota :-), ale myślę, że dalsza
dywersyfikacja w moim przyoadku byłaby wskazana.
Co zatem radziłbyś jako kolejny wybór, po tych już omówionych?

Pozdrawiam
MaNa.

Data: 2009-12-14 22:31:46
Autor: MarekZ
Jaką lokatę wybrać?
Użytkownik "MaNa" <aNaM@majl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg68nd$lb2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

A co jest powodem do dalszej dywersyfikacji (jeżeli wolno zapytać)? Nie znam raczej innych dobrych ofert na rynku w ramach oferty standardowej, może ktoś inny coś zaproponuje.

Czy mówimy o kwotach powyżej pół miliona złotych? Bo to by trochę mogło zmienić wybory, tzn. można by myśleć o poszukiwaniu sensownej oferty typu personal/private w pl albo rozważyć oferty banków zagranicznych.

Data: 2009-12-14 23:03:47
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
[...]

Od czasu do czasu trafiam w TV na programy dotyczące inwestowania
i dywersyfikacja jest powtarzana jako główna zasada.

Nie znam raczej innych dobrych ofert na rynku w ramach oferty standardowej, może ktoś inny coś zaproponuje.
Dzięki dyskusji w tym wątku już trochę wiem na co zwracać uwagę. Ale sugestia
kogoś doświadczonego byłaby bardzo pożądana. :-)

Czy mówimy o kwotach powyżej pół miliona złotych?
Dobrze by było, ale niestety nie. Przy takiej kwocie priorytetem byłby zakup
mieszkania, a nie inwestowanie.

Bo to by trochę mogło zmienić wybory, tzn. można by myśleć o poszukiwaniu sensownej oferty typu personal/private w pl albo
rozważyć oferty banków zagranicznych.
A przy okazji, na które banki zagraniczne w ogóle warto zwrócić uwagę?

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-14 23:10:23
Autor: MarekZ
Jaką lokatę wybrać?
Użytkownik "MaNa" <aNaM@majl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg6dck$on0$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Od czasu do czasu trafiam w TV na programy dotyczące inwestowania
i dywersyfikacja jest powtarzana jako główna zasada.

Ale to ma sens przy inwestycjach ryzykownych. Lokaty bankowe takimi nie są. Nadmierna dywersyfikacja spowoduje tylko podwyższoną kłopotliwość tego wszystkiego.

A przy okazji, na które banki zagraniczne w ogóle warto zwrócić uwagę?

Zależy od oczekiwań i celów oraz ilości środków w dyspozycji. Na pewno nie jest to temat na jeden czy kilka postów.

Data: 2009-12-15 10:03:19
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
[...]
Rozumiem.

A przy okazji, na które banki zagraniczne w ogóle warto zwrócić uwagę?
Zależy od oczekiwań i celów oraz ilości środków w dyspozycji.
Na pewno nie jest to temat na jeden czy kilka postów.
OK. To było tylko pytanie "przy okazji", bo wspomniałeś o bankach
zagranicznych.

Właśnie w wiadomościach podano o załamaniu się finansów w Grecji.
To tak a' propos Twojej uwagi na temat Polbanku.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
MaNa

Data: 2009-12-16 00:09:26
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
Po przeanalizowaniu wszystkich odpowiedzi zdecydowanie
wybieram radę Marka i założę konto/konta w Eurobanku.
Moja wątpliwość dotyczy jeszcze 2 spraw:
- Marek pisał żeby wybierać raczej z ofert "bezbelkowych",
  a wydaje mi się, że te 5,05 % to oprocentowanie zmienne
  od którego trzeba będzie zapłacić podatek Belki
  (pamiętam przy tym o radzie Tomasza, żeby zamknąć konto
   po wycofaniu środków oraz żeby śledzić ewentualne zmiany)
- na stronie Eurobanku podany jest regulamin konta w 2 wersjach
  do 18 12. i od 19.12. Nie potrafię wyłowić różnicy, a co za tym
  idzie nie wiem czy korzystniej założyć konto np. jutro czy w piątek
Jeśli ktoś wie na czym polega zmiana, to bardzo proszę o informację.

Nadal nie wiem gdzie wpłacić USD tak by wycofując je nie stracić
odsetek i żeby nie płacić za konto.

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-16 00:12:37
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?

Użytkownik "MaNa" <aNaM@majl.pl> napisał w wiadomości news:hg95jm$5es$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]
Przepraszam, pomyliło mi się. Trzeba by to zrobić w sobotę.
Nie wiem czy Eurobank jest otwarty w soboty.

Data: 2009-12-16 00:25:11
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
[...]
  założyć konto np. jutro czy w sobotę.
[...]

P.S. Wg Internetu są oddziały Eurobanku otwarte w soboty.

Data: 2009-12-15 23:38:13
Autor: jackyx
Jaką lokatę wybrać?

P.S. Wg Internetu s oddzia y Eurobanku otwarte w soboty.

Koło mnie punkt Eurobanku otwarty jest w soboty i w niedziele, ale nie
przyjmuje i nie wypłaca większych kwot w te dni.

Data: 2009-12-16 09:09:54
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
P.S. Wg Internetu s oddzia y Eurobanku otwarte w soboty.
Koło mnie punkt Eurobanku otwarty jest w soboty i w niedziele, ale nie
przyjmuje i nie wypłaca większych kwot w te dni.
Dzięki. Już wiem, że jest otwarty taki punkt nawet niedaleko od mojego
miejsca zamieszkania.
Muszę teraz porównać regulaminy do 18.12 i od 19.12 i zobaczyć,
czy zmiany są dla mnie istotne, a jeśli tak, to kiedy będzie dla mnie
korzystniej to konta lub konta założyć.

Przepraszam za wysłanie poprzednio 3 prawie takich samych wiadomości,
ale w neostradzie, z której korzystam, nie ma możliwości usunięcia
niepotrzebnie wysłanych wiadomości.

Muszę jeszcze podjąć decyzję co do umieszczenia USD. Wiem już,
że należy zwrócić uwagę na:
- nietracenie odsetek w razie konieczności wcześniejszego wycofania środków
- niepłacenia za konto
Nie wiem natomiast czy zasada, o której poinformował mnie glaukon (przy okazji
bardzo dziękuję), że dopóki codzienne odsetki na koncie oszczędnościowym
nie przekroczą 2,50 zł (przeliczone na USD?), to nie będę płacić podatku Belki.

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-16 01:39:22
Autor: Clegan
Jaką lokatę wybrać?
On 16 Gru, 09:09, "MaNa" <a...@majl.pl> wrote:
> [...]
> przyjmuje i nie wypłaca większych kwot w te dni.

Dzięki. Już wiem, że jest otwarty taki punkt nawet niedaleko od mojego
Punkt punktowi nierówny. Otóż część punktów EuroB w ogóle nie prowadzi
obsługi kasowej (czyli nie nie ma kasy żeby wpłacić gotówkę - trzeba
korzystać z wpłatomatu do którego z kolei niezbędna jest karta); część
prowadzi obsługę kasową ale tylko poniedziałek-piątek, część zaś
prowadzi ją bez żadnych udziwnień.

Data: 2009-12-16 11:28:32
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
[...]
Zakres usług świadczonych w sobotę jest ważny dla mnie tylko wtedy
gdy regulaminy do 18.12 i od 19.12 różnią się w sprawach mnie dotyczących.
Próba porównywania paragrafu po paragrafie nic nie dała.
Muszę wybrać się dzisiaj do takiego punktu i zapytać o różnice, a w przypadku
gdy będą dla mnie ważne to także o zakres usług w soboty. Mam nadzieję,
że uzyskam wyczerpującą informację.

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-16 09:15:31
Autor: Valdi
Jaką lokatę wybrać?
"MaNa" news:hg961a$j9k$1atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Nie do końca dobrze rozumujesz :) Oprocentowanie zmiennie polega na tym, że
z dnia na dzień % na twoim rachunku oszczędnościowym w eurobanku może zostać
obniżony bądź podwyższony. Skutkuje to tym, że w przypadku obniżki kwota
wolna od belki się zwiększa, zaś w przypadku podwyżki % na koncie
oszczędnościowym, kwota jaką możemy na niej trzymać by nie zapłacić belki
maleje (jeżeli ją przekroczysz zapłacisz podatek).

Nadal nie wiem gdzie wpłacić USD tak by wycofując je nie stracić
odsetek i żeby nie płacić za konto.

Na lokatę, którą możesz założyć bez konieczności równoczesnego zakładania
rachunku, któremu powierzasz swoje USD - może getin?

P.S. Wg Internetu są oddziały Eurobanku otwarte w soboty.

Są nawet takie oddziały eurobanku, które pracują w niedziele :)

Data: 2009-12-16 09:59:43
Autor: MaNa
Jaką lokatę wybrać?
[...]
Dzięki za to wyjaśnienie.
Czy te zasady (np. kwota graniczna 18 000 zł w Eurobanku) określa każdy bank
dla siebie, czy są jakiś ogólne przepisy odnośnie warunków zwolnienia z podatku
Belki?

[...]
Z rozważań dotyczących wyższości kont nad lokatami wynika, że chyba lepsze
byłoby konto analogiczne do tego złotówkowego w Eurobanku. Istnieje coś takiego?
Jeśli lokata to maksymalnie na 6 miesięcy.

Pozdrawiam
MaNa

Data: 2009-12-16 10:11:05
Autor: Valdi
Jaką lokatę wybrać?
"MaNa" news:hga870$l6v$1nemesis.news.neostrada.pl

[...]

Nie określa tego bank ale oprocentowanie lokaty/rachunku oszczędnościowego.
Im wyższe tym mniejsza kwota jaka zwalnia nas z belki, im niższe
oprocentowanie tym kwota wyższa.

[...]

Masz na myśli konto oszczędnościowe w USD? Może się mylę ale takich
produktów (stricte oszczędnościowych) na rynku nie ma. Po za tym w przypadku
USD kosmicznego % na lokatach/rachunku nie dostaniejsz.
Jeżeli planujesz mieć ciągły dostęp do swoich zielonych to chyba najlepiej
zainteresować się tym produktem:

http://indywidualni.bzwbk.pl/konta/walutowe/dolar-usd/konto-walutowe-w-dolarach-amerykanskich-usd.html

a do tego:
http://indywidualni.bzwbk.pl/oszczednosci-i-inwestycje/lokaty/terminowa-walutowa/lokata-terminowa-walutowa.html

http://indywidualni.bzwbk.pl/oszczednosci-i-inwestycje/lokaty/overnight/lokata-overnight.html

Data: 2009-12-16 10:16:13
Autor: MarekZ
Jaką lokatę wybrać?
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hga6nv$v7g$1@news.interia.pl...

Masz na myśli konto oszczędnościowe w USD? Może się mylę ale takich
produktów (stricte oszczędnościowych) na rynku nie ma. Po za tym w przypadku
USD kosmicznego % na lokatach/rachunku nie dostaniejsz.

Są, tyle że mają mało sensu, np. OKO w USD w ING. 0,25% rocznie. :)

Data: 2009-12-16 12:04:36
Autor: Valdi
Jaką lokatę wybrać?
"MarekZ" news:hga82n$3il$1srv.cyf-kr.edu.pl

Są, tyle że mają mało sensu, np. OKO w USD w ING. 0,25% rocznie. :)

Mea culpa :) Po rozstaniu się z nimi kilka dni temu kompletnie zapomniałem o
ich ofercie :)

Data: 2009-12-16 00:14:50
Autor: glaukonWYTNIJTO
Jakąlokatęwybrać?

- Marek pisał żeby wybierać raczej z ofert "bezbelkowych",
  a wydaje mi się, że te 5,05 % to oprocentowanie zmienne
  od którego trzeba będzie zapłacić podatek Belki

Nie zapłacisz podatku, dopóki codzienne odsetki na koncie oszczędnościowym nie
przekroczą 2,50 zł. Przy obecnym oprocentowaniu 5,05 możesz wpłacic np. 17,5
tys. i będzie OK. Takich kont możesz założyc 15.

Data: 2009-12-16 11:55:24
Autor: Robert Kois
Jaką lokatę wybrać?
Dnia Wed, 16 Dec 2009 00:09:26 +0100, MaNa napisał(a):

- na stronie Eurobanku podany jest regulamin konta w 2 wersjach
  do 18 12. i od 19.12. Nie potrafię wyłowić różnicy, a co za tym
  idzie nie wiem czy korzystniej założyć konto np. jutro czy w piątek

Bez znaczenia. Od 19.12 i tak będzie cię obowiązywał nowy regulamin.

--
Kojer

Data: 2009-12-15 19:17:55
Autor: glaukonWYTNIJTO
Jakąlokatęwybrać?

> A przy okazji, na które banki zagraniczne w ogóle warto zwrócić uwagę?

Zależy od oczekiwań i celów oraz ilości środków w dyspozycji. Na pewno nie jest to temat na jeden czy kilka postów.

Ale to bardzo ciekawa sprawa. Czy, powiedzmy, dla 100 tys. zł można znaleźc w
zachodniej Europie lokatę lepszą niż u nas?

A ukraińskie banki dają 15%-20% na dolkach rocznie ;)

Data: 2009-12-15 23:25:53
Autor: MarekZ
Jakąlokatęwybrać?
Użytkownik <glaukonWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7b19.00000027.4b27d2d3@newsgate.onet.pl...

Ale to bardzo ciekawa sprawa. Czy, powiedzmy, dla 100 tys. zł można znaleźc w
zachodniej Europie lokatę lepszą niż u nas?

Oczywiście że tak, nawet dla niższych kwot można. Naturalnie nie w PLN.

Data: 2009-12-16 00:04:10
Autor: glaukonWYTNIJTO
Jakąlokatęwybrać?

Oczywiście że tak, nawet dla niższych kwot można. Naturalnie nie w PLN.

Można dostac 5,05% netto dla depozytu w euro na tradycyjnej lokacie? Możesz dac
przykład jakiegoś dobrego depozytu obecnie? Nie wiem już dlaczego, ale byłem
przekonany, że to u nas są wysokie procenty.

Data: 2009-12-16 00:18:58
Autor: MarekZ
Jakąlokatęwybrać?
Użytkownik <glaukonWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7b19.00000050.4b2815ea@newsgate.onet.pl...

Oczywiście że tak, nawet dla niższych kwot można. Naturalnie nie w PLN.

Można dostac 5,05% netto dla depozytu w euro na tradycyjnej lokacie?

Nie, nie można. Stawki dla EUR porównuj a nie teleportuj się między walutami. :)

Możesz dac przykład jakiegoś dobrego depozytu obecnie?

Nie chcę w Internecie ujawniać w jakich bankach trzymam środki z przyczyn, których łatwo się domyśleć. Ale bez problemu znajdziesz standardowe oferty do 1,5% brutto dla a'vista, do 3,5% brutto na lokatach oraz oferty specjalne nawet do 8-10% brutto dla ograniczonych kwot i terminów (różnego rodzaju krótkie "lokaty powitalne" przy zakładaniu konta itp.). Przy wyższych kwotach można gdzieniegdzie donegocjować jeszcze z 0,75% do ofert standardowych. Ofert private nie miałem jeszcze okazji przetestować. To na terenie EU. Banki "egzotyczne" to wiadomo - inne zalety i inne zasady. Islandia, Norwegia itd - inne waluty.

Nie wiem już dlaczego, ale byłem
przekonany, że to u nas są wysokie procenty.

I miałeś rację. Tylko zobaczymy ile te PLN będą za rok warte z odsetkami w stosunku do ich dzisiejszej wartości w EUR.

Data: 2010-01-28 20:32:40
Autor: johnzestanow
Jaką_lokatę_wybrać?

ja ulokowałem moje oszczędności na lokacie w Eurobanku :) oprocentowanie w wysokości 5,3 % wydaje mi się być korzystnym :) a wszystkie formalności są naprawdę przyjane więc warto

Jaką lokatę wybrać?