Jaka mała pralka ?

Data: 2010-08-29 20:58:48
Autor: Alicja.W
Jaka mała pralka ?
Przez 15 lat mieliśmy pralkę Zanussi ok. 60x35 cm i była wystarczająca. Obecnie najmniejsze to chyba 40cm :(   Jaką polecacie z tych mniejszych?

Data: 2010-08-29 21:09:38
Autor: Alicja.W
Jaka mała pralka ?
Dodam, że myślałam o Candy, ok 33 cm, ale ponoć starsznie hałasują... :(    Prawda?
http://www.ceneo.pl/106653s
http://www.ceneo.pl/106546

Data: 2010-08-29 21:13:45
Autor: Gosia
Jaka mała pralka ?

Użytkownik "Alicja.W" <Alicja.W_XXX@hak.pl> napisał w wiadomości news:i5eb9h$njt$1news.onet.pl...
Dodam, że myślałam o Candy, ok 33 cm, ale ponoć starsznie hałasują... :(    Prawda?
http://www.ceneo.pl/106653s
http://www.ceneo.pl/106546

Pracuje cicho, wirowanie słychać, ale jak na 1200 obrotów to uważam, że i tak jest dość cicha.

Data: 2010-08-29 21:55:47
Autor: Chiron
Jaka mała pralka ?

Użytkownik "Alicja.W" <Alicja.W_XXX@hak.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5eb9h$njt$1@news.onet.pl...
Dodam, że myślałam o Candy, ok 33 cm, ale ponoć starsznie hałasują... :(    Prawda?
http://www.ceneo.pl/106653s
http://www.ceneo.pl/106546
Eee tam, nie tak strasznie. Jak stoi w łazience, drzwi są w miarę grube- nie powinna przeszkadzać. Poza tym- tylko podczas wirowania.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-31 09:04:41
Autor: Tomasz O.
Jaka mała pralka ?
[...]

5 lat zachwalałem Candy CSBL 75 (chyba 40 cm głęboka) jak tylko mogłem ale ostatnio jak mi się spalił sterownik to się załamałem. Koszt samych części wyszedł coś koło 800 złotych. Za niewiele większe pieniądze kupiłem w promocji nowego Samsunga z serii Diamond (dokładnego modelu nie pamiętam) z pełnym ubezpieczeniem na 5 lat. Problem tylko w tym że ta jest chyba 40-45 głęboka. Działa ok od około 6 miesięcy.

Tomasz

Data: 2010-08-31 09:35:13
Autor: Chiron
Jaka mała pralka ?

Użytkownik "Tomasz O." <tomasz.okonski@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5i97t$c7a$1@news.onet.pl...
[...]

Nie wiem, czy istnieją teraz zmywarki, pralki- w cenie do 2000zł, które opłaca się naprawiać? Chyba, że sam coś wykombinujesz. Ja miałem Ardo kilka lat temu, i zaraz po gwarancji spaliła mi się płytka sterowania. Wszystkie części były nieoznaczone- więc o jakiejkolwiek samodzielnej naprawie można zapomnieć, a koszt tej płytki z usługą...był prawie taki, jak nowej pralki.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-31 12:31:35
Autor: Tomasz O.
Jaka mała pralka ?
Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i5ibbg$hc8$1news.onet.pl...
[...]

Ja osobiście chciałem to sam naprawić, bo polegało to tylko na wymiani sterownika i jednej wtyczki.  W serwisie pytałem tylko o części, które faktycznie są często nieoznaczone. Na całe szczęście serwisy sprowadzają je po numerze seryjnym danej pralki. Problem jest w tym, że w niewilkim mieście w jakim mieszkam trzeba na takie części czekać około 3 tygodni. Przy poprzedniej awarii, gdy porwała się guma pomiędzy bębnem a obudową tak było. Na całe szczęście udało się na allegro załatwić sprawę w 2 dni.
P.S. Wiele do życzenia pozostawia polityka firm dotycząca sprzedaży częsci zamiennych. W końcu kawałek drukowanej płytki z kilkoma scalakiami  i opornikami z pewnością nie kosztuje tyle kasy. Rozumie, że ma to na celu spowodowanie, że kupuje się nową pralkę ale przecież to jest napędzanie koniunktury konkurencji a nie sobie. Zepsuła się znaczy, że badziew i ide kupić nową ale innego producenta.

Tomasz

Data: 2010-08-31 17:26:03
Autor: Chiron
Jaka mała pralka ?

Użytkownik "Tomasz O." <tomasz.okonski@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5ilbr$emr$1@news.onet.pl...
[...]

Masz rację- jednak firmy prowadzą taką politykę. W dużym mieście (Łódź) na część do zmywarki "Amica" (hydrostat) czekałem 2 tygodnie i kosztował (7 lat temu) 250 zł (bez montażu).  Później padła uszczelka - taka profilowana, "fartuchowa"- tyle samo...no cóż, po prostu: kup nową, kliencie. Tak sobie myślę- zgoda, ja już nie kupiłem zmywarki Amica- tylko Bosha, ale z kolei ktoś inny kupi Amica- i tak to się kręci.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-09-01 09:05:16
Autor: Tomasz O.
Jaka mała pralka ?
Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i5j6ub$v7k$1news.onet.pl...
 i tak to się kręci.
A my za to płacimy.
Dlatego też i w związku z tym, że pralka u mnie docierana jest ostro a i bez senstymentów (żona systematycznie ją przeładowuje) kupiłem ją z obcją ubezpieczenia na 5 lat i mam nadzieję, że po upływie 4,5 roku się rozleci w drobny mak.

Tomasz

Data: 2010-09-04 12:59:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka mała pralka ?

"Chiron" i5j6ub$v7k$1@news.onet.pl

"fartuchowa"- tyle samo...no cóż, po prostu: kup nową, kliencie. Tak sobie myślę- zgoda, ja już nie kupiłem zmywarki Amica- tylko Bosha, ale z kolei ktoś inny kupi Amica- i tak to się kręci.

Łatwiej dogadać się z mądrym konkurentem (skoro produkuje -- jest
mądry) niż z głupim (skro psuje -- jest głupi) klientem.

Ponoć nawet żołnierze na froncie (na przykład I wojny światowej)
łatwiej znajdowali wspólny język z żołnierzami przeciwnej armii
niż ze swoimi cywilami. :) (co ponoć sprzyjało szybszemu
kończeniu konfliktu)

Data: 2010-09-04 12:54:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka mała pralka ?

"Chiron" i5ibbg$hc8$1@news.onet.pl

Nie wiem, czy istnieją teraz zmywarki, pralki- w cenie do 2000zł, które opłaca się naprawiać? Chyba, że sam coś wykombinujesz. Ja miałem Ardo kilka

Istnieją. Mądry serwisant wymienia przegrzany przekaźnik na ,,płytce
elektroniki'' zamiast całej ,,elektroniki''. Przekaźnik taki kosztuje
2 złote, :) cała usługa (wraz z dojazdem i przekaźnikiem oraz diagnozą
a także z gwarancją pisemną) 50 złotych... Cała nowa pralka?... Hm...
Samo poszukiwanie nowej pralki kosztuje więcej niż te 50 złotych...
Nową pralkę trzeba od nowa podłączać, być może trzeba coś zmieniać
w orurowaniu czy meblowaniu...

Szczotki (firmowe) to koszt 20 złotych.

Ale grzałki mogą być drogie -- na przykład około 70 złotych.

Opłacalność zależy od tego, co uległo uszkodzeniu. Jeśli ktoś z upodobaniem
ładuje 7 kg do pralki o ,,nośności'' 5 kg (a małe pralki kiedyś bywały jeszcze
mniej pojemne) to po 5 latach być może nie ma co zbierać z takiej pralki, a jeśli
ktoś dbał o pralkę, to i po 15 latach częstego prania (ja mam raczej problem
z suszeniem -- suszenie trwa!!!) pralka nadaje się nadal do eksploatowania...

Postscriptum: Można taniej kupić takie przekaźniki? Może i tak. :)
              Ja się cieszę. :)

Data: 2010-09-04 13:07:55
Autor: Ikselka
Jaka mała pralka ?
Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:54:09 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Mądry serwisant wymienia przegrzany przekaźnik na ,,płytce
elektroniki'' zamiast całej ,,elektroniki''.

W dzisiejszym świecie to nie jest mądry serwisant - mądrość zastąpiona
została tanim sprytem i drogim kiwaniem klienta na kasę :-(((

Data: 2010-09-04 14:44:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka mała pralka ?

"Ikselka" 1nqgbffl0sqy9$.1uld4hw2djpqc$.dlg@40tude.net

W dzisiejszym świecie to nie jest mądry serwisant - mądrość zastąpiona
została tanim sprytem i drogim kiwaniem klienta na kasę :-(((

Mądry wie, że żyje z tego, co mu klient zapłaci, więc dba
o klienta. Głupiec (schizofreniczny) zapomina o tym, że
jeśli dobije klienta, umrze z głodu. :)

Data: 2010-08-29 21:10:38
Autor: Gosia
Jaka mała pralka ?
Użytkownik "Alicja.W" <Alicja.W_XXX@hak.pl> napisał w wiadomości news:i5eal8$lrt$1news.onet.pl...
Przez 15 lat mieliśmy pralkę Zanussi ok. 60x35 cm i była wystarczająca. Obecnie najmniejsze to chyba 40cm :(   Jaką polecacie z tych mniejszych?

Candy.
Im wyższe obroty, tym lepiej.

Data: 2010-08-29 21:56:43
Autor: Chiron
Jaka mała pralka ?

Użytkownik "Gosia" <mbargiela@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5ebbh$npp$1@news.onet.pl...
[...]

Lepiej? Dla pranych rzeczy też? Pościel i ręczniki wiruję na 2500 obrotów, a resztę- wcale albo na 400

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-29 22:10:25
Autor: Alicja.W
Jaka mała pralka ?
OK, dzięki za wypowiedzi! Czy wiecie czym tak naprawdę różnią się te modele Candy o głębokości 33 cm?
CY2 104,  CY 104 TXT,  Hliday 1003 TL itd.
Który z tych modeli wg Was jest najlepszy?

Jaka mała pralka ?