Jaka marka -najmniejsza korozja ?

Data: 2009-09-12 17:19:25
Autor: maanj
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Witam

Czy są jakies informacje gdzies  lub z wiedzy i doswiadczenia
wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje samochody antykorozyjnie?

Pozdrawiam

Data: 2009-09-12 08:23:34
Autor: mw
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Słyszałem że Trabant, z droższych to chyba Ferrari.

Data: 2009-09-12 16:50:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 12 Sep 2009 08:23:34 -0700 (PDT), mw napisał(a):

Słyszałem że Trabant, z droższych to chyba Ferrari.

źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-12 12:47:26
Autor: mw
On 12 Wrz, 17:50, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Sat, 12 Sep 2009 08:23:34 -0700 (PDT), mw napisał(a):

> Słyszałem że Trabant, z droższych to chyba Ferrari.

źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę
hmm ale to nie korozja, tylko grzyb ;-).

Data: 2009-09-12 20:50:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 12 Sep 2009 12:47:26 -0700 (PDT), mw napisał(a):

źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę
hmm ale to nie korozja, tylko grzyb ;-).

owszem, nie - korozja. Sporo trabantów umarło na zwykłą rdzę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-13 02:28:17
Autor: mw
On 12 Wrz, 21:50, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:

> hmm ale to nie korozja, tylko grzyb ;-).

owszem, nie - korozja. Sporo trabantów umarło na zwykłą rdzę.
kurde lipa, zapomniało mi się o ramie, taki ze mnie samochodziarz :-(.
ALe ramę chyba łatwiej zabezpieczyć niż samonośne?

Data: 2009-09-13 11:59:02
Autor: kogutek
> [...]
kurde lipa, zapomniało mi się o ramie, taki ze mnie samochodziarz :-(.
ALe ramę chyba łatwiej zabezpieczyć niż samonośne?
Trabant nie miał ramy. Ramę miała syrena i wartburg. Trabant miał nadwozie
samonośne.  --

Data: 2009-09-13 21:43:05
Autor: Artur Maśląg
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Waldek Godel pisze:
(...)
Kwestia gdzie gniło - resor był poprzecznie dokładnie między kołami. A
gniło częściej bardziej z tyłu.

Gniło i tu i tam.

A od 1988 były już sprężyny śrubowe.

LOL - biorąc pod uwagę, że Trabanta produkowano od 1957 roku, a
zakończono w 1991, to ten 1988 wygląda zwyczajnie śmiesznie
jako argument - szczególnie po tym, jak napisałem, ze zależało
to od modelu i rocznika.

opisuję tylko przypadłości tego auta, takie są fakty i tyle.

Fakty przedstawiasz dość dowolnie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-13 21:44:00
Autor: gruby
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
jesteś gnidą jebaną

Data: 2009-09-14 10:46:22
Autor: Zorka

http://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja

Data: 2009-09-12 21:54:46
Autor: lublex
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:f3k93snvzye5$.dlglepper.institute.com...
Dnia Sat, 12 Sep 2009 08:23:34 -0700 (PDT), mw napisał(a):
Słyszałem że Trabant, z droższych to chyba Ferrari.
źle słyszałeś, trabanty gniją na potęgę

Jaka korozja! Mole, mole zźerają (na potęgę)

pozdr
lublex

Data: 2009-09-12 20:57:50
Autor: Waldek Godel

taka: http://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-12 22:12:43
Autor: lublex
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:rznfza73op7.dlglepper.institute.com...
Dnia Sat, 12 Sep 2009 21:54:46 +0200, lublex napisał(a):
Jaka korozja! Mole, mole zźerają (na potęgę)
taka:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja

A guzik: Bo mole tekturę wtrajały, o... takie mole (chyba):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Molowate

pozdr
lublex

P.S.
W sobotę, piatkowo sie zrobiło...
idę na spacer z psem

Data: 2009-09-12 21:17:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 12 Sep 2009 22:12:43 +0200, lublex napisał(a):

A guzik: Bo mole tekturę wtrajały, o... takie mole (chyba):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Molowate

Tektura nie była elementem nośnym tego auta, ze zdrowego trabanta można
zdjąć wszystkie panele z tektury i auto dalej mogło spokojnie jechać.
Trabant ze zgnitą półramą złamie się w pół.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-12 22:48:52
Autor: Scyzoryk
Jaka marka -najmniejsza korozja ?

Jaka korozja! Mole, mole zźerają (na potęgę)

najzwyklejsza. Cała rama jest metalowa i słabo zabezpieczona. Karoseria nie zardzewieje ale elementy nośne tak.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-09-12 18:39:59
Autor: nadir
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Mam GAZ-a 69 z 1959 roku, korozja i owszem miejscami na nim jest, ale nigdzie na wylot, tylko małe plamki, którymi sobie nawet głowy nie zawracam.
Nadwozie i podwozie jakoś specjalnie nie jest i nie było zabezpieczone, żadnych ocynków czy innych powłok antykorozyjnych, tylko minia i jakaś farba w kolorze khaki.

Data: 2009-09-12 19:25:23
Autor: scob
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
chcesz kupić stary samochód? to porozglądaj się po ulicach.
Rankingi i porady nic ci nie dadzą jeśli chodzi o samochody nowe - te dopeiro zaczną rdzewieć :P

ja - będę monotematyczny: audi od 1986 DO 1999 roku :) - samochody bez śladu korozji (pod warunkiem oryginalnych powłok)

Data: 2009-09-12 20:08:27
Autor: maanj

Użytkownik "scob" <scob123@321tlen.pl> napisał w wiadomości news:h8glin$tas$1mx1.internetia.pl...
chcesz kupić stary samochód? to porozglądaj się po ulicach.

generalnie mnie to interesuje :)

Data: 2009-09-12 21:26:49
Autor: złoty
maanj pisze:

Użytkownik "scob" <scob123@321tlen.pl> napisał w wiadomości news:h8glin$tas$1mx1.internetia.pl...
chcesz kupić stary samochód? to porozglądaj się po ulicach.

generalnie mnie to interesuje :)

...nie wiem co, z jakich roczników i za jakie pieniądze zamierzasz kupić. Ogólnie zatem odpowiadając: najlepsza jakość blachy/zabezpieczenia antykorozyjnego wg mnie była w citroenach (ale dopiero powyżej '92).. zwłaszcza xantii. Jeśli to auto nie było bite/topione/zarysowane .. to raczej "nie ma prawa" być rdzy na karoserii. Drugie miejsce przyznałbym P306. Troszkę gorzej - choć to zależne od rocznika i modelu - wypada audi, lecz też nie jest źle (o ile oczywiście uda Ci się trafić audi bezwypadkowe, co jest równie trudne jak trafienie bezwypadkowego VW). Słabo (mocno uogólniając) jest z tym w ......
Nie - nie powiem bo mnie tu " zjedzą"  ;)

Szukaj raczej z lakierem typu "metalic" bądź "zwykły" lecz pokryty dodatkowo "bezbarwnym". Zawsze to troszkę lepiej zabezpiecza.
Podkreślam: to jest tylko moja opinia, ktoś inny może mieć zupełnie odmienną.
Radziłbym bardziej doprecyzować pytanie..

pzdr
A.

Data: 2009-09-12 20:17:33
Autor: AL
maanj pisze:
[...]

nie widzialem wspolczesnego citroena z jakim elementem skorodowanych (zakladam, ze nie walony). Gwarancja na perforacje 12 lat od wielu lat (przynajmniej w Xsarze z 2000 roku juz mialem).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-12 11:24:25
Autor: BearBag
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Audi, tak do 96,97roku, zwlaszcza modele typu B4, nie do "zarudzenia",
chyba ze walone.

Data: 2009-09-13 11:23:19
Autor: maanj

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:h8gojp$mf0$1inews.gazeta.pl...
maanj pisze:
[...]

Pytanie zadalem pod katem kupna auta ok 2000-2002 cena do okolo 20 tys
wlasnie odpowiedz ktore auta maja 12 lat na perforacje bardzo jest pomocna
czyli pierwszy to citroen ktore nastepne?

Data: 2009-09-13 12:01:52
Autor: Pa_blo

Użytkownik "maanj" <aniulat@op.pl> napisał w wiadomości news:h8idl6$k4b$1news.onet.pl...

Pytanie zadalem pod katem kupna auta ok 2000-2002 cena do okolo 20 tys
wlasnie odpowiedz ktore auta maja 12 lat na perforacje bardzo jest pomocna
czyli pierwszy to citroen ktore nastepne?

A juz myslalem, ze dobrze doradze ale chyba sie nie zalapuje na te kryteria :)

http://skroc.pl/055c

Picasso

Data: 2009-09-12 23:01:03
Autor: The One
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Astra II.
Astra I gniła ekstremalnie szybko. Więc się skurwiele zawzieli i zrobili obustronny ocynk na całą karoserię. Od najstarszych egzemplarzy (98) jeśli nie stuknięty to nie znajdziesz  ani kropeczki korozji.

Data: 2009-09-13 09:02:21
Autor: scob

Użytkownik "The One" <plum@bum.pl> napisał w wiadomości news:h8h262$98l$1news.onet.pl...
Astra II.
Astra I gniła ekstremalnie szybko. Więc się skurwiele zawzieli i zrobili obustronny ocynk na całą karoserię.

i wyobrażasz sobie, że są producenci, którzy robią obustronny ocynk od 1985 roku? :-)

Data: 2009-09-13 12:34:01
Autor: MM
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Dnia 12-09-2009 o 23:01:03 The One <plum@bum.pl> napisał(a):

Astra II.
Astra I gniÂła ekstremalnie szybko. WiĂŞc siĂŞ skurwiele zawzieli i zrobili
obustronny ocynk na ca³¹ karoseriĂŞ. Od najstarszych egzemplarzy (98)  jeÂśli
nie stukniĂŞty to nie znajdziesz  ani kropeczki korozji.

u mnie jest taka w rodzinie '98, nie byla stuknieta (chyba ze byla jeszcze  przed wjazdem do salonu), a rdza jest na tylnich blotnikach i na masce.

Data: 2009-09-14 11:01:17
Autor: bratPit[pr]
[...]

polecam do poczytania fora Astry,
Astra G niestety gnije na tylnych nadkolach, w okolicach wlewu paliwa, na łączeniach progów,

brat

Data: 2009-09-14 18:31:28
Autor: JanuSz
The One pisze:
[...]

Widziałem puknięte Astry II, w których pod popękaną farbą nie było cynku i rdzewiały w tempie wyścigowym.

Data: 2009-09-14 19:29:31
Autor: J_K_K

Użytkownik "JanuSz" <jsep1@poczta.NO-SPAMonet.pl> napisał w wiadomości news:h8lr4u$14j$1news.onet.pl...
jeśli nie stuknięty to nie znajdziesz  ani kropeczki korozji.

Widziałem puknięte Astry II, w których pod popękaną farbą nie było cynku i rdzewiały w tempie wyścigowym.

Znaczy - widziałeś puknięte po raz 2-gi, albo któryś tam ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-13 09:41:07
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
Witam serdecznie.

[...]
Lotus Elise, Exige i pochodne, Opel Speedster/Speedster Turbo/VX220
Aluminiowy korpus i powłoki z włókien.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2009-09-13 11:26:06
Autor: WIHEDCNF
Jaka marka -najmniejsza korozja ?

Użytkownik "maanj"

[...]

audi A8

Data: 2009-09-16 01:19:42
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 12 Sep 2009 17:19:25 +0200, maanj napisał(a):

wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje samochody antykorozyjnie?

Trabant. --
     ___________ (R)

Data: 2009-09-16 10:15:04
Autor: WIHEDCNF
Jaka marka -najmniejsza korozja ?

Użytkownik "Adam Płaszczyca"

wiecie jaka marka lub dokladniej jaki model cieszy sie najdluzsza
odpornoscia na
korozje nadwozia, podwozia - ktora marka najlepiej zabezpiecza swoje
samochody antykorozyjnie?

Trabant.

Czy przed napisaniem kolejnej "mądrości" byłbyś łaskawy przeczytać choćby ze 3 pierwsze posty w wątku na który odpowiadasz?

Data: 2009-09-16 10:54:09
Autor: kogutek
> [...]

Czy przed napisaniem kolejnej "mądrości" byłbyś łaskawy przeczytać choćby ze 3 pierwsze posty w wątku na który odpowiadasz?
Się czepiasz. Może on tylko pisać umie. --

Data: 2009-09-16 15:31:04
Autor: Qlfon
maanj pisze:
[...]

a moze DeLorean?

--
Qlfon, Kraków

Data: 2009-09-17 10:31:24
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaka marka -najmniejsza korozja ?
a moze DeLorean?
Ramy od Lotusa są ponoć słabo zabezpieczone. Zwykła stal, powlekana tworzywem.
Niestety powłoki nie są ponoć zbyt szczelne i koroduje...
Albo mi się już wszystko pomieszało?