Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?

Data: 2011-04-23 13:44:45
Autor: THX
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
Jakie są dobre maszynki elektryczne do mielenia mięsa (i przy okazji innych rzeczy) i dlaczego akurat te?
THX

Data: 2011-04-23 16:37:06
Autor: JK
W dniu 2011-04-23 15:44,  THX pisze:
Jakie są dobre maszynki elektryczne do mielenia mięsa (i przy okazji innych
rzeczy) i dlaczego akurat te?
THX

Nie ma takich. Wszystkie są do dupy.

JK

Data: 2011-04-23 17:22:28
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 23 Apr 2011 13:44:45 +0000 (UTC), THX napisał(a):

Jakie są dobre maszynki elektryczne do mielenia mięsa (i przy okazji innych rzeczy) i dlaczego akurat te?

Zelmer. Bo od lat działa, działa, działa...

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-04-23 19:42:11
Autor: KM

"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:c1.01.3QGyH9$0Gfmike.oldfield.org.pl...
Dnia Sat, 23 Apr 2011 13:44:45 +0000 (UTC), THX napisał(a):

Jakie są dobre maszynki elektryczne do mielenia mięsa (i przy okazji innych
rzeczy) i dlaczego akurat te?

Zelmer. Bo od lat działa, działa, działa...

Nie wiem czy jeszcze jest promocja w Tesco, ale Zelmer byl po ok 180zl .
Oczywiscie nie jest to maszynka na tasme produkcyjna, ale na okazyjne domowe wyroby :)

Pozdrawiam
KM

Data: 2011-04-23 19:53:45
Autor: Damork
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
Na mównicę wtargnął "KM", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

[...]

Okazyjne jak okazyjne, wytrzymuje całkiem sporo :)
Regularnie mielimy różne mięcha dla naszych futrzastych i daje radę
wszystkiemu - szyjom, skrzydłom, nogom... z kośćmi oczywiście. Piszczy, ale
ciągnie. Raz jakiś potworny ochłap owinął się na ślimaku i do tego stopnia
ją zablokował, że strzeliła zębatka przenosząca napęd. Naprawa kosztowała
coś około 4 zł i dalej hula :)

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N

Data: 2011-04-23 20:03:35
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 23 Apr 2011 19:53:45 +0200, Damork napisał(a):

[...]

W mojej niemaldwudziestoletniej maszynce właśnie wymieniłam ślimak i nóż -
kosztowało ok. 40 zł. I dalej hula. Zadne inne urządzenie do mielenia mięsa
mnie absolutnie nie interesuje. Nawet przystawki do Mum'a nie chcę.

Data: 2011-04-23 20:58:24
Autor: JK
W dniu 2011-04-23 19:53, Damork pisze:
[...]

Skrzydlate i futrzaste?! Z kośćmi? Przerabiasz nietoperze na karmę dla psów?

JK

Data: 2011-04-24 13:13:32
Autor: skorka
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
On 23 Kwi, 17:22, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Dnia Sat, 23 Apr 2011 13:44:45 +0000 (UTC), THX napisał(a):

> Jakie są dobre maszynki elektryczne do mielenia mięsa (i przy okazji innych
> rzeczy) i dlaczego akurat te?

Zelmer. Bo od lat działa, działa, działa...

Ja tez ja mam, ale jestem niezadowolona jedynie
z tego, ze noze, ktore do niej dokupuję i sitka zbyt szybko sie tepia.
Wystarczy, ze przemiele kilogram lopatki
ze trzy razy i po nozyku. Owszem ma sile, maszynka pcha
az miazdzy, ale co mi z tego ja miesa wyglada jak pulpa
no i rozne sciegna nie przechodza, grubsze skorki tez.
Takze dzisiejsze nozyki robia z jakiejs 'stali' tepej jak d... weza
przez co wydajnosc maszynki spada

Data: 2011-04-24 23:26:12
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 24 Apr 2011 13:13:32 -0700 (PDT), skorka napisał(a):

Ja tez ja mam, ale jestem niezadowolona jedynie
z tego, ze noze, ktore do niej dokupuję i sitka zbyt szybko sie tepia.
Wystarczy, ze przemiele kilogram lopatki
ze trzy razy i po nozyku. Owszem ma sile, maszynka pcha

Wiesz, je się ostrzy. Poza tym to są sprzęty AGD, a nie do przemysłu
mięsnego...

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-04-24 23:31:49
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 24 Apr 2011 23:26:12 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

[...]

Kilogram łopatki to nie przemysł.
A ostrzenie 1 sitka i 1 noża (za komplet) kosztuje u nas 15-20 złotych.
Paranoja. Kupiłam sobie taką płaską ostrzałkę w Lidl'u i sama ostrzę,
ręcznie. Przy moich masarskich wyczynach wydałabym kupę kasy na to
ostrzenie w punkcie ślusarskim.

Data: 2011-04-25 11:07:14
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 24 Apr 2011 23:31:49 +0200, Ikselka napisał(a):

[...]

No i? Wiesz, takie nożyki do tych przemysłowych też się ostrzy dość często. --
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-04-25 22:37:01
Autor: BQB
W dniu 2011-04-24 23:31, Ikselka pisze:

[...]

Jak może się sitko stępić? O.O
I sitko się ostrzy?

Data: 2011-04-25 22:51:11
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 25 Apr 2011 22:37:01 +0200, BQB napisał(a):

[...]

Jak najbardziej. Tzw "sitko" to też rodzaj noża, krawędzie dziurek muszą
być ostre. Nóż i sitko trą o siebie wzajemnie, identycznie jak ostrza w
nożyczkach. Dobre nożyczki (np krawieckie, fryzjerskie) mają oba ostrza
ostre (sorry za masło maślane). Ostrząc takie nożyczki ostrzy się oba te
ostrza. Tak samo w maszynce do mięsa.

Data: 2011-04-25 23:36:54
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 25 Apr 2011 22:51:11 +0200, Ikselka napisał(a):

[...]

Ja ostrzę sama - mam płaską ostrzałkę, na której ostrzę i nóż, i sitko. Nóż
należy ostrzyć cały jednocześnie, nie każde ramię po kolei, ponieważ on
musi idealnie przylegać do sitka wszystkimi ramionami równocześnie -
inaczej będą luzy. Kładę go ostrzami na powierzchni ostrzałki i kolistymi
ruchami nim poruszam, dociskając mocno do ostrzałki. Można to robić na
arkuszu papieru ściernego, położonego na idealnie płaskiej powierzchni.
Papier ścierny musi być bardzo drobnoziarnisty, do twardych materiałów, nie
taki do drewna. W ten sam sposób ostrzę sitko.
Dobrze jest zwilżyć sitko i nóż podczas ostrzenia.
Naostrzone przedmioty należy wymyć, wysuszyć szybko i natłuścić delikatnie
olejem.

Data: 2011-04-26 00:19:00
Autor: Panslavista
"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:13lx3idyglfip.1n8ryj59mfzx8.dlg40tude.net...
[...]

Do ostrzenia sitka potrzebna jest magnesówka.

Data: 2011-04-26 10:22:58
Autor: Panslavista

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:1qpnv8rboitr7$.v9m0f0uv0l0m.dlg40tude.net...
[...]

No tak, nie napisałem jeszcze, że trzeba znać się na obróbkach.

Data: 2011-04-28 14:07:15
Autor: Panslavista

"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4db680ec$0$2506$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Choroba nie pozwala mi pisać długo. A tu trzeba wyjaśnić trochę teorii z obróbki skrawaniem, poruszyć sprawę kątów ostrza oraz kąta przyłożenia. Przejdę więc do wad ostrzenia przez Xlki. Do sitka potrzeba jest magnesówka - szlifierka do powierzchni płaskich z mocowaniem sitka na stole przy pomocy elektromagnesów. Maszyna ta zapewnia równoległość obu stron sitka oraz wysoki stopień gładkości powierzchni.
Na odmianę nożyk jedno czy dwustronny nie jest ostrzony w płaszczyźnie sitka po której ślizga się np. na tłuszczu z mięsa. Ostrzone są płaszczyzny natarcia, a więc potrzebny jest przyrząd do mocowania nożyków z właściwymi kątami oraz szlifierka z wąską tarczą.
Dlaczego nie nadaje się Xlkowe rozwiązanie? Bo nie jest w stanie zapewnić spełnienia w/w warunków. Owszem, ostrze może zmnieszyć miażdżenie produktu, więc jakaś chwilowa poprawa będzie.

Data: 2011-04-28 14:53:39
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 28 Apr 2011 14:07:15 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

Teoria. A praktyka jest taka, że ostrzę po swojemu od 30 lat z dobrym
skutkiem.

Data: 2011-04-28 16:19:06
Autor: Panslavista
"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:u20ymcxppqdw$.15qmxw9xi5fx1$.dlg40tude.net...

Teoria. A praktyka jest taka, że ostrzę po swojemu od 30 lat z dobrym
skutkiem.

Gdy się nie ma co się lubi...

Data: 2011-04-28 16:36:28
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 28 Apr 2011 16:19:06 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

Gdy się potrafi samemu, to ma się wszystko, co się lubi.

Dawać komuś 20 zł za jednorazowe naostrzenie sitka i noża (która to
czynność zajmuje najwyżej kilkadziesiąt sekund) to marnowanie pieniędzy. W
moim przypadku wiąże się to także z wyjazdem do miasta. Po co, kiedy umiem
sama naostrzyć i to na miejscu, w dowolnym momencie.

Data: 2011-04-29 01:07:33
Autor: Dziobak
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?

Użytkownik "Ikselka" napisał

W moim przypadku wiąże się to także z wyjazdem do miasta.

Nie gniewaj się - tak mi sie skojarzyło z tekstem "Salonu Niezależnych"

".. jechała baba do Pucka miasta , po to by kupic przyrząd do ciasta.."

pozdrawiam  :)

Dziobak

Data: 2011-05-02 14:16:57
Autor: THX
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
W niektórych markach maszynek są noże samoostrzące.
BTW jak to działa?

-- -- -

Data: 2011-05-01 13:31:54
Autor: Marek Dyjor
Ikselka wrote:
[...]

jak rzadko sie z tobą zgodzę...

dokładnie tak samo ostrzę sitko i noże

papier do metalu gładka powierzchnia i woda...

Data: 2011-04-25 23:46:42
Autor: Adam Płaszczyca
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
Dnia Mon, 25 Apr 2011 22:37:01 +0200, BQB napisał(a):

Jak może się sitko stępić? O.O
I sitko się ostrzy?

Wbrew pozorom tak. Krawędzie otworów są krawędziami tnącymi.

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-04-25 13:33:46
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 24.04.2011 23:26, Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Konieczność ostrzenia ostrzy co 3 kilogramy mięsa to dla ciebie coś normalnego i prawidłowego??

Data: 2011-04-25 14:17:08
Autor: Dawid
W dniu 2011-04-25 13:33, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Dla niego tak, bo tym gów... handluje, lub ostrzy :-)

Data: 2011-04-25 19:35:00
Autor: Shield
On Mon, 25 Apr 2011 13:33:46 +0200, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
Konieczność ostrzenia ostrzy co 3 kilogramy mięsa to dla ciebie coś normalnego i prawidłowego??

A możecie uświadomić mi czym objawia się stępienie noży? Mam maszynkę bodajże od 3 lat, zmieliła w tym czasie (szacunkowo licząc) z 80 kilogramów mięsa i dalej normalnie mieli, a noże nigdy nie były  ostrzone...

Może są już tępe a ja nie wiem jaki jest tego objaw?

Data: 2011-04-25 20:54:56
Autor: leku
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?

Może są już tępe a ja nie wiem jaki jest tego objaw?

Jak Ci zacznie nawijać mięso a właściwie różne jego części
(ścięgna , błony) na noże a z sitka będzie wychodzić opornie
pasztet mięsny to szybko dojdziesz do wniosku, że noże są tępe :)

Niestety ostrzenie noży i sitka w domowych warunkach jest
trudne wręcz niemożliwe o czym przekonałem się osobiście :)

pozdrawiam poświątecznie
leku

Data: 2011-04-25 22:34:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.04.2011 20:54, leku pisze:

Niestety ostrzenie noży i sitka w domowych warunkach jest
trudne wręcz niemożliwe o czym przekonałem się osobiście :)

Dawniej chodził po osiedlach w Warszawie taki jeden (no, pewnie było ich kilku na całe miasto ;) ) wołając "noże, nożyczki ostrzę" - zwykle dobrze sobie radzili.

Nie wiem, jak teraz, bo 5 lat temu wyemigrowałem kawałek pod Warszawę, a i wcześniej od paru lat nie słyszałem tego wołania.

Data: 2011-04-25 23:47:36
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 25 Apr 2011 20:54:56 +0200, leku napisał(a):

Niestety ostrzenie noży i sitka w domowych warunkach jest
trudne wręcz niemożliwe o czym przekonałem się osobiście :)

Cholera, dobrze, że ja o tym nie wiem i ostrzę sobie sam..

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-04-24 16:24:12
Autor:
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?

Zelmer. Bo od lat działa, działa, działa...

Popieram. Moja też działa i działa. Dodatkowo do maszynki można kupić przystawki do cięcia warzyw (przydatne np. przy robieniu przetworów lub większej ilości surówek).

D.

Data: 2011-04-24 17:48:47
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 24 Apr 2011 16:24:12 +0200, dorstoantyspamowo@op.pl napisał(a):

Popieram. Moja też działa i działa. Dodatkowo do maszynki można kupić przystawki do cięcia warzyw (przydatne np. przy robieniu przetworów lub większej ilości surówek).

Jeszcze podpowiem, że przystawki od najnowszych maszynek pasują do
najstarszych i vice versa.

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-04-24 18:29:02
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 24 Apr 2011 17:48:47 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

[...]

O właśnie, szatkownicę kupiłam nową. Nową tylko dlatego, że w poprzednią
wkręciłam łopatkę silikonowo-metalową, której ani wyjąć :-)

PS. Jakby tak któryś Zelmer miał wsteczny bieg...

Data: 2011-04-24 20:27:52
Autor: Marek Dyjor

napisał(a):

[...]

można by z mielonki zrobić kotlety schabowe i gulasz wołowy :)

albo z przecieru pomidorowego pomidory.

Data: 2011-04-24 20:50:05
Autor: Piotrek_P
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?

PS. Jakby tak któryś Zelmer miał wsteczny bieg...

można by z mielonki zrobić kotlety schabowe i gulasz wołowy :)

albo z przecieru pomidorowego pomidory.

reverseengineering hehe ;-)

Pozdrawiam
PP

Data: 2011-04-24 23:22:57
Autor: Ikselka

napisał(a):

[...]

Zartujesz sobie? To przestań. Inne mają: http://tiny.pl/hdbqg
Przydaje się, kiedy się coś w maszynce zaklinuje.

Data: 2011-04-25 21:32:25
Autor: Dziobak
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?

Użytkownik "Ikselka"  napisał

Zartujesz sobie? To przestań. Inne mają: http://tiny.pl/hdbqg
Przydaje się, kiedy się coś w maszynce zaklinuje.

Nim Ci sie zaklinuje i rewers mógłby się przydać to juz tego chłamu nie będzie; nie jestem fanem chińskiego Zelmera ale maszynki są nasze polskie, z tym że wybrałbym tan starszy , kanciasty model - nie do z***   :)

pozdrawiam

Dziobak

Data: 2011-04-25 23:46:07
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 25 Apr 2011 21:32:25 +0200, Dziobak napisał(a):

Nim Ci sie zaklinuje i rewers mógłby się przydać to juz tego chłamu nie będzie; nie jestem fanem chińskiego Zelmera ale maszynki są nasze polskie, z tym że wybrałbym tan starszy , kanciasty model - nie do z***   :)

Róznica wyłącznie w obudowie. W środku te same bebechy.

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-04-29 01:03:10
Autor: Dziobak
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał

> Róznica wyłącznie w obudowie. W środku te same bebechy.

Przekładnia tak - ale teżnie do końca ale jeżeli chodzi o silnik to istnieją dwie możliwości:

Albo ładują do starej obudowy nowy silnik prądu stałego
w co śmiem wątpić.

Albo , wybacz waszmość , konfabulujesz.

pozdrawiam

Dziobak

Data: 2011-04-24 23:28:56
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 24 Apr 2011 23:25:46 +0200, Veronika napisał(a):

[...]

Jaki masz model? - jeśli w końcu kupię nową maszynkę, to na pewno Zelmer z
wstecznym.

Data: 2011-04-24 23:36:13
Autor: Veronika

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:w0cjh12vaxsd.wmzbinvgohli$.dlg40tude.net...
[...]

A taki:
http://www.ceneo.pl/1576565s

Data: 2011-04-24 23:42:49
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 24 Apr 2011 23:36:13 +0200, Veronika napisał(a):

[...]

Fajna. Może sobie kupię. No i widzisz, przy okazji i ja skorzystałam, i
wątkodawca - zapewne :-)

Data: 2011-04-28 10:32:55
Autor: jagr
[...]

No właśnie - jak to z tymi szatkownicami jest?
W Ceneo ktoś napisał, że się szatkownica zapycha i trzeba stale ją oczyszczać.
Poza tym podobno "urobek" spada nie tam, gdzie trzeba.
W Cenaeo są jakieś dwa rodzaje szatkownic.
Może jest tak, że jedne są lepsze a drugie gorsze?
Warto ją kupić?
Bo maszynkę do mięsa zamówiłem i mam dostać.

Data: 2011-04-28 12:43:25
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 28 Apr 2011 10:32:55 +0200, jagr napisał(a):

[...]

Zapycha się, jeśli używa jej ktoś bez podstawowej dozy pomyślunku. Trzeba
mieć silikonową łopatkę (czy raczej gumową, tzn taką z miękką końcówką) -
podczas szatkowania aby zapobiec zapchaniu się bębna wewnątrz, nalezy
wygarniać tą łopatką kolistymi ruchami z wnętrza bębna szatkownicy startą
zawartość - do podstawionej miski. Nie jest to niebezpieczne, bo od środka
ścianki są gładkie, nic się nie może stać. To tylko kwestia wprawy, aby
zgrać się z urządzeniem, chwila obserwacji i już się wie, o co chodzi. jak
dla mnie - świetne urządzenie.

Owszem, łopatkę wkręciłam, bo zrobiłam coś, czego z żadną maszynką robić
nie nalezy - usiłowałam popchnąć łopatką kawałeczek marchewki od góry, w
podajniku, podczas pracy maszynki. No i wciągnęo łopatkę, najpierw tę
miękką cześć, a potem trzonek, wszystko się zaklinowało - na szczęście
szybko wyłączyłam i nie zdążyłam spalić silnika.

Data: 2011-04-28 13:00:01
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 28 Apr 2011 12:43:25 +0200, Ikselka napisał(a):

Może jest tak, że jedne są lepsze a drugie gorsze?
Warto ją kupić?

Miałam taką: http://tiny.pl/hdzfg
Kupiłam taką: http://www.letto.pl/index.php?products=product&prod_id=69
Też jest dobra, tylko jakby mniej masywna, tj ścianki ma jakby cieńsze.
Kupisz wszystkie szatkownice w Allegro. Taniej niż w sklepach
internetowych.

Data: 2011-04-28 14:51:53
Autor: jagr

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1g5dhodo2q3e9.rwb3lfy717ye$.dlg40tude.net...
[...]

Najpierw wypróbuję maszynkę (jeszcze jej nie widziałem), a potem zastanowię się nt szatkownicy.
Dzięki.

Data: 2011-04-28 17:23:13
Autor:
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?

No właśnie - jak to z tymi szatkownicami jest?
W Ceneo ktoś napisał, że się szatkownica zapycha i trzeba stale ją oczyszczać.

Zapchać się raczej nie da, bo wyjście jest bardzo szerokie, ale warto pomagać wypadaniu warzyw tak, jak napisała Ikselka (ja wygarniam łyżką - po prostu wsadzam w środek na chwilkę i samo wylatuje). Dla mnie rzecz bardzo przydatna, np. do mizerii w lecie (dużo ogórków muszę skroić, by wszystkich zadowolić), do robienia tartych ziemniaków na placki ziemniaczane, no i do szatkowania warzyw na przetwory.

D.

Data: 2011-04-28 18:27:46
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 28 Apr 2011 17:23:13 +0200, dorstoantyspamowo@op.pl napisał(a):

Zapchać się raczej nie da, bo wyjście jest bardzo szerokie, ale warto pomagać wypadaniu warzyw tak, jak napisała Ikselka (ja wygarniam łyżką - po prostu wsadzam w środek na chwilkę i samo wylatuje).

Dokładnie.

Dla mnie rzecz bardzo przydatna, np. do mizerii w lecie (dużo ogórków muszę skroić, by wszystkich zadowolić), do robienia tartych ziemniaków na placki ziemniaczane, no i do szatkowania warzyw na przetwory.

....i na surówki :-)

Mam ochotę dokupić sobie też wyciskarkę, młynek i cytrusiarkę, mam nadzieję
ze można gdzieś kupić je osobno, takie jak tu w komplecie:
http://www.juka.pl/cena,5437,maszynka_do_miesa_986.80_z_szatkownica___cytrusiarka___wyciskarka_i_mlynkiem_kolor_:_symbio.html
Wyciskarka jest dobra do przecieru pomidorowego oraz do wyciskania winogron
na wino...

Data: 2011-04-30 10:37:10
Autor:
[...]

O kurczę, nie wiedziałam, że takie coś istnieje. Dzięki za linka, też będę szukać :-D. Jeszcze mi się marzy taka przystawka, która będzie robić sok z marchwi :-).

D.

Data: 2011-04-29 11:03:34
Autor: jagr
Użytkownik <dorstoantyspamowo@op.pl> napisał w wiadomości

[...]

Wczoraj przyszła maszynka.
Żona mnie ochrzaniła, że toto kupiłem.
Ale nic. Dziś zamówiłem szatkownicę.  :-)
Nie boję się żony, bo nie bije.  Tylko gada.  :-)

Data: 2011-04-30 18:19:29
Autor: THX
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
To zupełnie na odwrót, niż moja pralka i sokowirówka ;-)

-- -- -

Nie boję się żony, bo nie bije.
Tylko gada.

Data: 2011-04-30 18:17:36
Autor: THX
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
Mniej więcej tak, jak Ford Granada...

-- -- -

Data: 2011-05-01 19:08:25
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 30 Apr 2011 18:17:36 +0000 (UTC), THX napisał(a):

Mniej więcej tak, jak Ford Granada...

Noo... Dwa lata temu sprzedałem, z tego co wiem dalej jeździ ;)

--
 _______/ /_     GG: 3524356

Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?