Jaka może być największa...

Data: 2016-03-04 21:11:23
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jaka może być największa...
.... różnica dwóch zębatek na korbie, by przerzutka sobie dobrze radziła?
Planuję zrobić sobie napęd 2x9. Pasowałoby mi zmienić zestaw 22/32/44 na dwie zębatki, np. 26/42 lub 26/44. Jak my¶licie - czy przeciętna przerzutka dla Mega9 (np. XT FD-M750) obsłuży różnicę 16 lub nawet 18T?

Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

Data: 2016-03-04 13:16:35
Autor: Rowerex
Jaka może być największa...
W dniu pi±tek, 4 marca 2016 21:11:25 UTC+1 użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
[...]

Kombinacja typu 46-30 jest spotykana w rowerach przełajowych. Mam napęd 2x9 44-30 z jajowat± zębatk± 44, która w maksimum ¶rednicy odpowiada zębatce 46, przerzutkę mam szosow± - przerzutka jest na takiej wysoko¶ci na jakiej byłaby z zębatk± 46. Trzeba trochę uważać przy zmianie biegów - inna sprawa że mam zębatki kompletnie różnych producentów, niekoniecznie pasuj±ce do siebie pod względem zmiany biegów, ale jeżdżę tak od roku 2008 i nie mam zamiaru zmieniać.

44-28 też podobno działa, ale 44-26 to już trzeba by poeksperymentować - w internecie znalazłem, że kto¶ tego używa i mu działa...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-03-04 20:12:42
Autor: Piotr aka dracorp
Jaka może być największa...
Dnia Fri, 04 Mar 2016 21:11:23 +0100, Marcin \"Kenickie\" Mydlak
napisał(a):

... różnica dwóch zębatek na korbie, by przerzutka sobie dobrze radziła?
Planuję zrobić sobie napęd 2x9. Pasowałoby mi zmienić zestaw 22/32/44 na
dwie zębatki, np. 26/42 lub 26/44. Jak myślicie - czy przeciętna
przerzutka dla Mega9 (np. XT FD-M750) obsłuży różnicę 16 lub nawet 18T?

Pozdrawiam
W dokumentacji przerzutki możesz przeczytać o jej pojemności. Jak mnie pamięć nie myli to przednia miała dwie: przód i tył a tylna tylko tył. --
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-04 13:23:22
Autor: Rowerex
Jaka może być największa...
W dniu pi±tek, 4 marca 2016 21:15:47 UTC+1 użytkownik Piotr aka dracorp napisał:
> [...]
> W dokumentacji przerzutki możesz przeczytać o jej pojemno¶ci. Jak mnie pamięć nie myli to przednia miała dwie: przód i tył a tylna tylko tył.

Parametry z dokumentacji producenta, to co¶ co producent gwarantuje. Innych kombinacji producent może nie gwarantować, co nie znaczy, że musz± nie działać - w wielu przypadkach działać będ± i bywa że bez najmniejszego zarzutu...

Np. niektórzy przerabiaj± dwurzędowe przerzutki szosowe pod obsługę trzyrzędowych korb mtb poprzez wypiłowanie ograniczników ruchu - i to też podobno działa...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-03-04 22:14:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jaka może być największa...
napisał(a):

[...]

No tak. W specyfikacji widzę określenie maksymalnej pojemności całkowitej - 22T i między dużą i średnią - 12T. Tylko, że specyfikacja Shimano mówi ogólnie o pojemności.
A tu: http://wrower.pl/sprzet/przerzutki-przednie-shimano-2006-2001,5440.html pojemność mnie interesująca jest opisana jako minimalna. I bądź tu człowieku mądry w piśmie. Chyba się nie dowiem inaczej jak doświadczalnie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2016-03-05 22:57:14
Autor: Wojtek Paszkowski
Jaka może być największa...

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> wrote in message news:nbcq5b$9s1$1mx1.internetia.pl...
[...]

przerzutka jak przerzutka, ale nie zastanawiałe¶ się, jak będzie z komfortem zmiany biegów przy tak dużym przeskoku? Mi kiepsko pasuje redukcja raptem 38-24 - zazwyczaj trzeba przy tej okazji zrzucić o te 3-4 zębatki z tyłu, aby nie było zbyt dużego skoku przełożenia. Do tego zębatki zewnętrzne tak sobie radz± ze współprac± bezpo¶rednio z mał± - ja poradziłem sobie kupuj±c dedykowan± ¶rodkow± 42 (TA Specialites oferuje ¶rodkowe zębatki bodajże do 44z za w miarę zno¶n± cenę).

Sprawdziłbym też na pocz±tku, czy duża zębatka umieszczona na wewnętrznej stronie paj±ka nie będzie kolidować z tylnymi widełkami. U mnie nawet 42z przy suporcie pod linię łańcucha ~47,5mm nie mie¶ciła się w XX-wiecznej stalowej ramie, a te współczesne raczej maj± szersze widły.

pozdr

Jaka może być największa...