Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?

Data: 2010-04-21 11:29:10
Autor: latet
Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
Witam,

Czy możecie mi polecić kartę graficzną, które spełnia następujące wymagania:

- obsługa CUDA, a więc koniecznie nVidia
- chłodzenie pasywne (!!!)
- wydajność 3D i CUDA większa od GF 9600GT
- niewielka prądożerność (technologia nowsza niż 65 nm)

Chcę ją zamontować na płycie Gigabyte GA-EP35-DS4 (chipset Intel P35). Procek tam mam Core 2 Duo E8200.

Jeśli takiej karty jeszcze nie wyprodukowano, to po prostu poczekam. Na razie mam pasywną 9600GT (65nm 512 GDDR3, Gigabyte) i jakoś z tym żyję, choć przydałby się większa wydajność w CUDA (żądny mocy CUDA program to nReveal).

Dzięki,

latet

Data: 2010-04-21 11:44:22
Autor: miab
W dniu 2010-04-21 11:29, latet pisze:
[...]

GT240 GDDR5 z dobrym chłodzeniem w zasadzie tak ma np.Gigabyte GV-N240D5-512I (normalnie jej nie słychać bo wiatrak ma pare % max. obrotów), ale różnica w wydajności nie będzie duża.

miab

Data: 2010-04-21 23:33:35
Autor: latet
[...]

To ta:
http://www.allegro.pl/item915617858_hit_gigabyte_geforce_gt_240_512mb_gddr5_hdmi_sklep.html
No, ale pasywna to ona nie jest :-(

A testy - np. tutaj:
http://www.chip.pl/testy/podzespoly-pc/karty-graficzne/gainward-geforce-gt-240-golden-sample-1024mb-gddr5
pokazują, że wzrost wydajności w stosunku do 9600GT raczej znikomy...

Chyba zadam to samo pytanie ponownie za jakieś pół roku :-)

Dziękuję,

latet

Data: 2010-04-22 02:02:31
Autor: miab
W dniu 2010-04-21 23:33, latet pisze:

> To ta:
> http://www.allegro.pl/item915617858_hit_gigabyte_geforce_gt_240_512mb_gddr5_hdmi_sklep.html >
> No, ale pasywna to ona nie jest :-(

A ci chodziło o pasywną smażącą się w budzie czy cichą?

> A testy - np. tutaj:
> http://www.chip.pl/testy/podzespoly-pc/karty-graficzne/gainward-geforce-gt-240-golden-sample-1024mb-gddr5 >
> pokazują, że wzrost wydajności w stosunku do 9600GT raczej znikomy...

Pisałeś cuś o CUDA !?

miab

Data: 2010-04-22 09:32:32
Autor: latet
> [...]
> No, ale pasywna to ona nie jest :-(
A ci chodziło o pasywną smażącą się w budzie czy cichą?

Chodziło mi o pasywną. I wcale nie musi sie smażyć. Obecnie moja pasywna 9600GT w spoczynku nie przekracza 55C a w ciężkich benchmarkach 80C. Sugerujesz, zę pasywna GT240 grzałaby się znacznie bardziej?

http://www.chip.pl/testy/podzespoly-pc/karty-graficzne/gainward-geforce-gt-240-golden-sample-1024mb-gddr5
> pokazują, że wzrost wydajności w stosunku do 9600GT raczej znikomy...
Pisałeś cuś o CUDA !?

A czy wzrost wydajności w CUDA nie jest proporcjonalny do wzrostu wydajności w 3D?
Chętnie obejrzałbym jakieś testy wydajności CUDA, ale nie znalazłem porównwnia kart, a tylko porównania konkretnych aplikacji działających z i bez CUDA.

latet

Data: 2010-04-23 12:16:08
Autor: Waldek

Użytkownik "latet" <latet@spam.pl> napisał w wiadomości news:hqouk3$6au$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to ogladaj - tu jest dość orientacyjny ranking wydajnosci kart w wykorzystaniu cudaków do obliczen
- w tym wypadku białek

Prosze nie sugerować się  kartami ATI na wykresie - bo to całkiem inna bajka

http://www.techpowerup.com/reviews/Inno3D/GeForce_GTX_275_OC/images/folding.gif

A z nowszej generacji pasywnych kart masz np. Zotaca GT240
wydajnosciowo-cudakowo bedzie zblizony do ~9800GT

Pozdrawiam

Data: 2010-04-25 18:46:20
Autor: latet
Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
http://www.techpowerup.com/reviews/Inno3D/GeForce_GTX_275_OC/images/folding.gif

Dzięki!

A z nowszej generacji pasywnych kart masz np. Zotaca GT240
wydajnosciowo-cudakowo bedzie zblizony do ~9800GT

Ten, jak sądzę?
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Pasywnie_chlodzone_GT220_i_GT240_od_Zotac-25180.html

OK, ale "Zotac"? Co to za firma? W życiu nie słyszałem...

latet

Data: 2010-04-26 09:45:00
Autor: Waldek

Użytkownik "latet" <latet@spam.pl> napisał w wiadomości news:hr1s2j$a48$1inews.gazeta.pl...

Ten, jak sądzę?
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Pasywnie_chlodzone_GT220_i_GT240_od_Zotac-25180.html

OK, ale "Zotac"? Co to za firma? W życiu nie słyszałem...

Firma jak firma - IMHO nie najgorsza ;)
Przeczytaj jeszcze to http://tinyurl.com/2g9mep8

Mimo wszystko ja bym jednak raczej wolał tą
http://www.ceneo.pl/4702389s

Pozdrawiam

Data: 2010-04-26 16:28:51
Autor: latet
Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Pasywnie_chlodzone_GT220_i_GT240_od_Zotac-25180.html

Mimo wszystko ja bym jednak raczej wolał tą
http://www.ceneo.pl/4702389s

A konkretnie dlaczego?
Dziękuję,

latet

Data: 2010-04-26 23:51:18
Autor: Waldeusz

Użytkownik "latet" <latet@spam.pl> napisał w wiadomości news:hr47uk$23l$1inews.gazeta.pl...
[...]

A dlatego ze ma na sobie pamiatki GDDR5, a że "tylko" 512MB ?
- IMHO jest zupełnie wystarczające dla większości ludków
Zaś gdybym musiał na niej "rzeźbić" i było jednak za cieplo/glosno
to ew. można odłączyć ten fyrtaczek i dać oddzielny nawiew - radiatora ma kawałek

Pozdrawiam

Data: 2010-04-21 14:12:47
Autor: gosmo
Użytkownik "latet" <latet@spam.pl> napisał w wiadomości news:hqmggp$26u$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to tylko chyba Ci zostaje 9800GT w wydaniu gigabytea, ale czy warto się przesiadać? Ewentualnie Radek ma coś podobnego, ale chyba nieco słabsze.

Data: 2010-04-21 23:40:17
Autor: latet
Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
No to tylko chyba Ci zostaje 9800GT w wydaniu gigabytea

Chyba ta:
http://www.nokaut.pl/karty-graficzne/gigabyte-gf-9800gt-1024mb-ddr3-256b-d-h-pcie.html#ProductInfo=ProductDescriptions

ale czy warto się > przesiadać?

Nie wiem... o ile wydajniejsze jest 9800GT od 9600GT? Z tego co widzę w sieci, to różnica niekoniecznie jest znacząco odczuwalna.
GT240 też nie powala wydajnością...

Chyba jeszcze za wcześnie na przesiadkę...

latet

Data: 2010-04-22 02:00:29
Autor: knrdz
latet pisze:

Nie wiem... o ile wydajniejsze jest 9800GT od 9600GT? Z tego co widzę w sieci, to różnica niekoniecznie jest znacząco odczuwalna.

112/64=75%

Data: 2010-04-22 08:23:39
Autor: gosmo
Użytkownik "knrdz" <proemld@vagrevn.cy> napisał w wiadomości news:hqo3l4$bt0$1mx1.internetia.pl...
latet pisze:
Nie wiem... o ile wydajniejsze jest 9800GT od 9600GT? Z tego co widzę
w sieci,  to różnica niekoniecznie jest znacząco odczuwalna.
112/64=75%

Faktycznie pomiędzy 9600 GT a 9800 GT różnica jest spora, średnio na poziomie 30%. 75% to jakiś konkretnie wyszukany test, z drugiej strony, trudno znaleźć test, który pokaże coś przeciwnego ;)

Data: 2010-04-22 18:16:34
Autor: Saiko Kila
Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
Proces latet <latet@spam.pl> zwrócił błąd:

[...]

Znaczącą różnicę w CUDA będziesz miał od GTX260 w górę. 9600 GSO który
ma 96 stream processorów jest mocniejszy od zwykłej 9600 GT w niektórych
testach, ale nie we wszystkich (w niektórych jest słabszy) i nie tak
dużo jak można oczekiwać. Od GTX260 jest na tyle słabszy, że gry z CUDA
PhysX szybciej działają kiedy sam GTX je obsługuje niż kiedy 9600 GSO
robi za PhysX. 9800 GT daje kopa w niektórych grach, jakichś trzech, ale
niewielkiego. Programy wideo używają więcej mocy do obliczeń niż gry,
więc zyskają bardziej, ale dopiero od czegoś o wydajności GTX260 będzie
to opłacalne. A tego pasywnego nie ma. I coolera pasywnego też nie ma.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2010-04-21 17:11:07
Autor: Grzegorz Prędki
latet pisze:
[...]

Wybierz sobie cos co Cie zadowala wydajnoscia i zmien chlodzenie na ACCELERO S1 Rev2.

Data: 2010-04-21 23:41:47
Autor: latet
Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
Wybierz sobie cos co Cie zadowala wydajnoscia i zmien chlodzenie na ACCELERO S1 Rev2.

Dzięki, ale samodzielne majsterkowanie to nie moja bajka :)
Latet

Data: 2010-04-22 00:01:08
Autor: Grzegorz Prędki
latet pisze:
Wybierz sobie cos co Cie zadowala wydajnoscia i zmien chlodzenie na ACCELERO S1 Rev2.

Dzięki, ale samodzielne majsterkowanie to nie moja bajka :)

To ja troche nie rozumiem. Chcesz wydajniejsza karte, al emozesz poczekac. Czyli ta karta jest Ci w tym momencie nie potrzebna? Skor MUSISZ miec wieksza wydajnosc to robisz tak jak ja pisze, skoro nie, to w czym masz problem?

Data: 2010-04-22 00:43:43
Autor: latet
[...]

Nie jestem aż taki radykalny w decyzjach :) Mocniejsza karta w CUDA przydałaby mi się, ale jeśli takiej na razie nie ma, to po prostu poczekam.

latet

Data: 2010-04-22 01:13:08
Autor: Grzegorz Prędki
latet pisze:
[...]

Kazda pasywna kart amusi gdzies oddac cieplo. Oddaje je do radiatora. Jesli nie masz czym rozproszyc tej temepratury to jestes w d... Obojetnie czym ja rozporyszysz - woolnoobrotowym wentylem na coolerze GPU czy wentylami w budzie genrujacymi przewiew jakis tam halas bedzie. Moim zdaniem nigdy nie kupisz niczego mocniejszego niz ta Twoja karta z takim chlodzeniem. Pasywne chlodzenie to slepa uliczka.

Data: 2010-04-22 01:45:33
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
Powitanko,

Kazda pasywna kart amusi gdzies oddac cieplo.

To prawda, tylko 30W jest latwiej wyeksportowac radiatorem bez smigla, niz np. 100W.
Skoro nacisk jest na coraz wieksza wydajnosc, to mozna to osiagnac zwiekszajac ilosc tranzystorow w ukladzie i zwiekszajac taktowanie. Oba te zabiegi nieuchronnie prowadza do strat w postaci ciepla. Jedyna droga na poprawienie sytuacji, to zmiana technologii. O ile w prockach cos sie dzieje, 32 nm juz banglaja, to w grafice ciagle jakos o 2 kroki z tylu.
Wiec, jak autor watku, ja tez czekam. Tyle, ze mi na wydajnosci az tak nie zalezy, a bardziej na oszczednosci energii i bezproblemowej pracy.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2010-04-22 09:42:14
Autor: latet
Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
Kazda pasywna kart amusi gdzies oddac cieplo. Oddaje je do radiatora. Jesli nie masz czym rozproszyc tej temepratury to jestes w d...

To teoria. A praktyka jest taka, że co parę lat zmienia się technologia i wychodzą nowe, "okrojone" wersje technologicznie prawie-najnowszych kart graficznych - są słabiej taktowane i chłodzone  pasywnie. I te pasywne, zwykle tanie karty, są w każdej generacji dużo mocniejsze od poprzednich. Zawsze kupowałem tylko takie. Rok temu była to 9600GT. I wtedy wydawała mi się super wydajna (w porównaniu do 8600GT kupionej 2 lata temu) - no i oczywiście nie ma najmniejszych problemów z bezwiatrakowym chłodzeniem.

Bez wątpienia za jakiś czas tanie, bezwiatraczkowe karty będą mocniejsze od mojej 9600GT. Ale najwyraźniej ten czas jeszcze nie nadszedł.

Obojetnie czym ja rozporyszysz - woolnoobrotowym wentylem na coolerze GPU czy wentylami w budzie genrujacymi przewiew jakis tam halas bedzie.

Jakiś tam hałas jest - spowodowany przez 2 wolnoobrotowe wentylatory w budzie. Chłodzą wystarczająco dobrze (zarówno procek C2D E8200, jak i karta GF-9600GT nie mają już swoich wentyli) a hałas ogólny jest dla mnie akceptowalny. Dlatego własnie za żadne skarby nie chcę dodawać kolejnego wiatraka.

latet

Data: 2010-04-22 18:02:08
Autor: Saiko Kila
[...]

Ten czas długo nie nadejdzie, bo taka karta nie jest opracowywana. To co
teraz nvidia wypuszcza ma dużo większe zapotrzebowanie na prąd niż
poprzednicy. I teza o silniejszych kartach pasywnych nowej generacji
jest IMO fałszywa - już od dawna tak się nie stało (u nvidii). Taką mają
koncepcję.

Data: 2010-04-21 18:40:47
Autor: Saiko Kila
[...]

Wyraźnie wydajniejsza w CUDA i jednocześnie pasywna karta istnieje, ale
jest ona modułem do serwera (Tesla M1060), zwykłych takich nie ma. No i
cena jest taka że taniej sobie wybudować blaszaka z dźwiękoszczelną
obudową i odpowiednim wodnym.