Jaka może być największa...

Data: 2016-03-05 22:57:14
Autor: Wojtek Paszkowski
Jaka może być największa...

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> wrote in message news:nbcq5b$9s1$1mx1.internetia.pl...
... różnica dwóch zębatek na korbie, by przerzutka sobie dobrze radziła?
Planuję zrobić sobie napęd 2x9. Pasowałoby mi zmienić zestaw 22/32/44 na dwie zębatki, np. 26/42 lub 26/44. Jak myślicie - czy przeciętna przerzutka dla Mega9 (np. XT FD-M750) obsłuży różnicę 16 lub nawet 18T?

przerzutka jak przerzutka, ale nie zastanawiałeś się, jak będzie z komfortem zmiany biegów przy tak dużym przeskoku? Mi kiepsko pasuje redukcja raptem 38-24 - zazwyczaj trzeba przy tej okazji zrzucić o te 3-4 zębatki z tyłu, aby nie było zbyt dużego skoku przełożenia. Do tego zębatki zewnętrzne tak sobie radzą ze współpracą bezpośrednio z małą - ja poradziłem sobie kupując dedykowaną środkową 42 (TA Specialites oferuje środkowe zębatki bodajże do 44z za w miarę znośną cenę).

Sprawdziłbym też na początku, czy duża zębatka umieszczona na wewnętrznej stronie pająka nie będzie kolidować z tylnymi widełkami. U mnie nawet 42z przy suporcie pod linię łańcucha ~47,5mm nie mieściła się w XX-wiecznej stalowej ramie, a te współczesne raczej mają szersze widły.

pozdr

Jaka może być największa...