Jaka nagrywarka DVD?

Data: 2017-11-10 18:46:25
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
Witam,

Mam spory kłopot z nagraniem płyty DVD do swojego, nie najnowszego auta.
Mam w samochodzie 2 odtwarzacze. Oba zdemontowałem i mechanicznie
wyczyściłem soczewki. Wyeksperymentowałem, że potrzebuję DVD+R (TDK) bo DVD-R nie będą czytane.

Raz na rok zamawiam płytę DVD z aktualizacjami, Zawsze jest ona czytana perfekcyjnie (GB danych). Te płyty są również nagrywane. Kolor nośnika podobny, niebiesofioletowy. Gdy sklonuję tę płytę - zwalnia, zacina się lub czasem w ogóle nie da się jej odtworzyć. Przy kilku próbach przejdzie, ale to nie satysfakcjonuje. Prędkość nagrywania nie ma znaczenia.

Wniosek z tego jest taki, że jakość nagrania jest kiepska, mimo iż PCty bez problemów ją odtworzą. Używam nagrywarki LG BR-DVD a także w innym kompie - nagrywarki DVD, też LG. Przypuszczam, że problem jest natury sprzętowej. Chyba, że macie inne zdanie.

W związku z tym mam pytanie: jaką nagrywarkę kupić? Opinie typu benchmark.pl rozpływające się nad urokiem frontowego panelu nagrywarki traktuję jako spam.

A może jest "coś", co jeszcze warto zbadać przed zakupem?

Płyty przegrywam pod Nero Burning Rom 2018.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-11 09:35:44
Autor: Mint User
Jaka nagrywarka DVD?
Marek S wrote:
[...]

Sprawdź, czy jak nagrywasz wolniej niż maksymalnie to problem z odczytem zachodzi dalej.

Data: 2017-11-11 17:32:27
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-11 o 09:35, Mint User pisze:

Sprawdź, czy jak nagrywasz wolniej niż maksymalnie to problem z odczytem zachodzi dalej.

Raczej nie ma różnicy. Prawie zawsze jest tak, że jeśli problem występuje to płyta w ogóle nie jest widziana. Czasem po kilku włożeniach uda się ją odczytać. Przy jednej mam tak, że w połowie się wykłada ale czyta to co jest dalej i bliżej. Skopiowanie kopii pomogło.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-12 19:28:36
Autor: Kamil
Jaka nagrywarka DVD?
Użytkownik "Marek S" napisał:

[...]

Nie ma co bić piany. Suma błędów nagrywarki i odtwarzacza = problem. Pisząc błędy nagrywarki mam na myśli niedokładne wypalanie, a nie błędy logiczne.

pzdr

Data: 2017-11-12 19:52:12
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 19:28, Kamil pisze:

Nie ma co bić piany. Suma błędów nagrywarki i odtwarzacza = problem. Pisząc błędy nagrywarki mam na myśli niedokładne wypalanie, a nie błędy logiczne.

Stąd moje założenie, że chyba tylko pomoże zakup dodatkowej nagrywarki DVD skoro "obce" i też nagrywane płyty czyta bez problemów. No chyba, że istnieje jakiś podgatunek płyt DVD-R, które szczególnie dobrze odbijają światło. Wydaje mi się, że już wszystkie marki kupiłem do testów.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-12 19:24:38
Autor: Kamil
Jaka nagrywarka DVD?
Użytkownik "Mint User" napisał:

Sprawdź, czy jak nagrywasz wolniej niż maksymalnie to problem z odczytem zachodzi dalej.

Naucz się cytowania lamerze.

NZPZDR

Data: 2017-11-12 02:17:06
Autor: Marcin Debowski
Jaka nagrywarka DVD?
On 2017-11-10, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:
[...]

A ten problem występuje przy kopiowaniu konkretnych płyty od jednego wydawcy/dostawcy czy wielu różnych płyt z różnych źródeł? Przyszło mi do głowy, że może są one zabezpieczone w ten sposób, że jakiś "bit" jest nagrywany celowo "słabiej" w związku z tym jak robisz kopię to raz ten "bit" jest czytany jako 0 a raz jako 1.

Tak się kiedyś zabezpieczało dyskietki przed kopiowaniem.

--
Marcin

Data: 2017-11-12 14:58:58
Autor: nadir
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-10 o 18:46, Marek S pisze:

[...]

Odtwarzacze CD/DVD potrafią być bardzo humorzaste jeżeli chodzi płyty, które widzą/czytają. Nie sugeruj się marką DVD i kolorem płyty, tylko odczytaj ID płyty, które dostajesz jako aktualizacje, spróbuj zakupić takie same, nagraj materiał na nich i zobacz czy to pomoże.
Tu masz link to artykułu na temat ID płyt:
https://forum.cdrinfo.pl/f45/kto-zrobil-moja-plyte-id-nosnika-co-jest-i-jak-sprawdzic-55259/

Data: 2017-11-12 21:39:39
Autor: nadir
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 20:15, Marek S pisze:

Czy da się wywnioskować z jaką prędkością płyta była nagrywana?

Pewnie można oszacować po ilości błędów ale w 100% prędkości nagrywania, to chyba żaden program nie pokaże?

Data: 2017-11-13 12:12:14
Autor: radekp@konto.pl
Jaka nagrywarka DVD?
Sun, 12 Nov 2017 20:15:51 +0100, w <oua6l9$13i$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

Media code/Manufacturer ID                                     MCC 03RG20

I to jest twoja płyta (MCC).
A Verbatim ma płyty od różnych producentów.

Data: 2017-11-13 17:20:37
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 12:12, radekp@konto.pl pisze:

Media code/Manufacturer ID                                     MCC 03RG20

I to jest twoja płyta (MCC).
A Verbatim ma płyty od różnych producentów.

Nie rozumiem co napisałeś :-)

Co znaczy "moja"? Ja nie mam fabryki płyt przecież.

Po drugie gdy wpiszę w Google w/w frazę, to wszystkie wyniki wyszukiwania wspominają o tym, że producentem jest Verbatim.

https://www.google.pl/search?ei=FMMJWtqHB6eC6QSiiarADA&q=manufacturer+id+mcc+03rg20&oq=manufacturer+id+mcc+03rg20&gs_l=psy-ab.3...0.0.0.22974.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1..64.psy-ab..0.0.0....0.h2rHIdKYb8A

Po trzecie: Verbatim do firma dystrybucyjna w zakresie płyt DVD a nie producent???

Kupiłem te do testów:
http://www.verbatim.net.pl/pl/prod/dvd-r-wide-inkjet-printable-id-brand-43538/

lecz w wersji 50 szt (choć Verbatim nie ma oficjalnie czegoś takiego w ofercie bo jest albo 25 albo 100). Na tej stronie Verbatim pisze, że to jego produkt.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 17:41:30
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?

Nie rozumiem co napisałeś :-)

[...]

Nigdy nie kupię płyty/płyt Verbatim, bo to szmira.

--
animka

Data: 2017-11-13 18:26:33
Autor: Uncle Pete
Jaka nagrywarka DVD?

Nie rozumiem co napisałeś :-)

Co znaczy "moja"? Ja nie mam fabryki płyt przecież.

Ale Verbatim ma. I zgłasza się jako MCC.

Po trzecie: Verbatim do firma dystrybucyjna w zakresie płyt DVD a nie producent???

I to, i to. Jest częścią koncernu Mitsubishi Chemical Company, stąd skrót MCC na płytach, które produkuje sam. Ale także konfekcjonuje(-ował) wszystko co się da - od rewelacyjnych Tayo Yuden do badziewnych Riteków. Kiedyś z grubsza można było zgadnąć co jest w środku po informacji o kraju produkcji. Nie wiem, jak jest teraz.

[...]

Nie pamiętam, aby kiedykolwiek Verbatim przyznawał się do konfekcjonowania płyt innych producentów. Pamiętam natomiast, jak się chwalił opracowaną przez siebie rewelacyjną technologią, a to były płytki made by Tayo Yuden i dokładnie to samo można było kupić z logo TDK i EMTEC (TY prawie nie produkował płytek pod własną nazwą).

Data: 2017-11-13 18:56:04
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?

Nie rozumiem co napisałeś :-)

[...]

Emtec to chyba najlepsze płytki z tych popularnych. Można na nich nagrywać i formatować dane.

--
animka

Data: 2017-11-13 19:16:46
Autor: Czarek
Jaka nagrywarka DVD?

W dniu 13.11.2017 o 18:56, Animka pisze:

Emtec to chyba najlepsze płytki z tych popularnych.

Można na nich  nagrywać

A inne do czego służą?

i formatować dane.

Pochwal się jak "formatujesz dane"? ;-)

--
Czarek

Data: 2017-11-13 23:00:46
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 19:16, Czarek pisze:

[...]

Dawno nie korzytam już z nagrywania płytek, bo mam duży dysk oraz malutki dysk 500 GB na USB. który mogę zabrać wszędzie. Pomadto pendrivy.
Jest opcja w programie oraz nawet pod Windows można sformatować. ale nie będę teraz do tego wracała, żeby udowodnić. Po prostu kup płytę EMTEC i przetestuj. Płyty wychodzą juz chyba zmody. Co innego jak musisz nagrać dla kogos jakiś dokument, czy dowód i tej osobie przekazać na płycie.
W Kodaku stworzyli mi zdjęcia na płycie CD-Rom ze slajdów z roku 1977 i nawet super wyszły. a myślałam, że nic z tego raczej nie będzie. Oczywiście przenioslam je do komputera, żeby je mieć pod ręką.

--
animka

Data: 2017-11-15 10:14:35
Autor: radekp@konto.pl
Jaka nagrywarka DVD?
Mon, 13 Nov 2017 19:16:46 +0100, w <oucnj6$ine$1@usenet.news.interia.pl>,
Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> napisał(-a):

> i formatować dane.

Pochwal się jak "formatujesz dane"? ;-)

Podgrzewa płytę i wygina. To oczywiste :)

Data: 2017-11-15 23:46:59
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 10:14, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Szkoda, że Ci jeszcze Nobla za ten wynalazek nie dali.

--
animka

Data: 2017-11-13 19:47:10
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?

Nie rozumiem co napisałeś :-)

Co znaczy "moja"? Ja nie mam fabryki płyt przecież.

Ale Verbatim ma. I zgłasza się jako MCC.

Jasne, ale ja pytam o to co znaczy "moja", jak Radek napisał?
Sformułowanie jakiego użył można zinterpretować, że to ja sobie ją wyprodukowałem w domowej fabryce a nie, że kupiłem w sklepie z logo Verbatima.

Aaaahaaa, ciekawe. Teraz rozumiem - z wyjątkiem tego co Radek napisał w pierwszym zdaniu :-)

[...]

To niedobrze dla mnie. Może okazać się, że kupienie modelu płyty jaki działa na moim odtwarzaczu może okazać się nierealne pomimo iż logo będzie dokładnie to samo.

Ale... to chyba nie o płytę chodzi, jeszcze się upewnię gdy otrzymam zamówienie. Przed chwilą wsadziłem do napędu zeszłoroczną aktualizację, która pięknie czyta się w moim aucie i okazało się, że to zupełnie inny producent DVD-R. W związku z tym jestem prawie pewien, że kwestią nagrywarki jest to czy zapis będzie dobrze czytany na starszym już odtwarzaczu w aucie.  Najwidoczniej są takie, które zapisują z lepszym sygnałem. Sęk w tym, że ciężko dowiedzieć się jaki to model :-(

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 19:56:41
Autor: Uncle Pete
Jaka nagrywarka DVD?
[...]

Też myślę, że to raczej sprawa nagrywarki. Podejrzewam, że może być duży rozrzut w zależności od egzemplarza. Nie sądzę, aby nagrywarki za kilka dych przechodziły rygorystyczną kontrolę jakości. Ale przez ostatnie lata nie miałem wpadek z czymkolwiek, miałem nagrywarki Samsunga i Asusa, ale podobno wszystkie są obecnie mniej więcej jednakowej jakości. Technologia już stara i opanowana.

Data: 2017-11-13 21:58:16
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 20:02, Uncle Pete pisze:

Jeszcze Pioneera miałem, też bez zarzutu.

Mój syn ma Pioneera. Sprawdzę na nim zapis. Podejrzewam, że on raczej się nie wyróżni w jakiś szczególny sposób. To solidna ale standardowa nagrywarka raczej.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 11:57:19
Autor: Adam
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 21:58, Marek S pisze:
[...]

OIDP to nie tyle sprawa producenta (aczkolwiek też ma znaczenie), co sprawa konkretnego modelu i konkretnego firmware nagrywarki.

Najlepiej sprawowały się LG - potrafiły czytać i kopiować w wielu trybach (w tym bit-po-bicie) oraz miały niezłe korekcje sprzętowe. Ale tu uwaga: trzeba patrzeć na model. Ten sam model, ale z inną literą na końcu już mógł mieć zupełnie inne (obcięte) możliwości.

@Marek S:
Jeszcze jedną rzecz sobie przypomniałem: oprócz czyszczenia soczewki z obu stron dobrze jest przeczyścić lustro lub pryzmat oraz oczko lasera, a także zadbać o dobre smarowanie śruby napędowej i czystość całego wózka. Nie dotykamy sprężyn soczewki głównej!

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-11-15 21:03:33
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 11:57, Adam pisze:

[...]

Zerknij na to:

https://pl.aliexpress.com/item/Top-quaity-OPT-2060-optima-2060-OPTIMA-2060A2-DVD-Optical-Pickup-laser-head-for-JVC-Toyota/32382479898.html

W moim czytniku konstrukcja wózka lasera jest bardzo podobna. Szczerze mówiąc nie bardzo wiem co można wyczyścić poza powierzchnią soczewki.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-16 22:45:18
Autor: Adam
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 21:03, Marek S pisze:
[...]

W zasadzie typowy wózek z kompletnym mechanizmem lasera.

W moim czytniku konstrukcja wózka lasera jest bardzo podobna. Szczerze mówiąc nie bardzo wiem co można wyczyścić poza powierzchnią soczewki.

Czyścisz i smarujesz (ale nie zawsze - fosforobrązu się nie smaruje) panewki górne (czewrona i niebieska kropka) oraz smarujesz panewkę napędzaną - dolna, czerwona kropka.
Soczewka wisi na sprężynkach. Pod nią może być laser (do wyczyszczenia) lub lustro i laser z boku.

Nie robiłem tego dawno, a w ogóle przez jakieś 25 lat wyczyściłem chyba nie więcej, niż kilkanaście egzemplarzy.
Jeden egzemplarz (mini-wieża audio) niestety rozkalibrowałem tak, że z trudem załapywał oryginalne płyty, a CDR i CD-RW w ogóle nie widział :(
Wszystkie inne (też wieże, stacjonarne CD, komputerowe - działały znakomicie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-11-17 01:36:41
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-16 o 22:45, Adam pisze:

Soczewka wisi na sprężynkach. Pod nią może być laser (do wyczyszczenia) lub lustro i laser z boku.

Właśnie o ten element mi chodzi. Nie wydłubię przecież soczewki by dostać się pod jej spód :-)

Wózek jeździ perfekcyjnie. Moim zdaniem jedynie optyka może szwankować. Gdy rozkręciłem oba napędy, to miały w sobie mnóstwo bardzo drobnego pyłu w okolicach płyty. Przetarcie metalowych elementów palcem zostawiało sporo syfu na nim. Zresztą gdy przemyłem kiedyś alkoholem izopropylenowym soczewkę, to w ogóle stało się możliwe odtwarzanie płyt DVD. Przed tą czynnością tylko CD(r) czytał.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-17 09:05:10
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD?
W starych dobrych czasach soczewki były szklane, w XXI wieku tandety plastikowe.

Mam płyty (jakieś wadliwie nagrane) których nie czyta nic, fanaście napędów nic nie widzi (a niektóre kompy się zawieszają od samego włożenia płyty).
Ale napęd w Lenowo R61 je czyta.
To różnica pomiędzy techniką amerykańską, a chińską.

-- -- -

Data: 2017-11-17 17:02:49
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-17 o 09:05, ń pisze:

[...]

Ale w tym przypadku nie o to chodzi. Plastik zabrudzi się tak samo pyłem jak i szkło. Chciałbym wyczyścić coś takiego nie tylko z jednej strony - pył zapewne osiadł po obu stronach. No i pytanie jest - jak się dobrać do drugiej strony w takiej, dość typowej konstrukcji wózka jaką przedstawiłem w linku.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-08 13:50:29
Autor: jedrek
Jaka nagrywarka DVD? Czyszczenie lasera, optyki, soczewki, pryzmatu.
"Marek S" news:oun17b$ppn$1node2.news.atman.pl

Ale w tym przypadku nie o to chodzi. Plastik zabrudzi się tak samo pyłem jak i szkło. Chciałbym wyczyścić coś takiego nie tylko z jednej strony - pył zapewne osiadł po obu stronach.

To pytanie odwiecznie zostaje bez odpowiedzi.
Zapewne tylko wtajemniczone jednostki, co zęby przez naście lat zjadły na mechanizmach prowadzących wózek i laserach coś tam wymyśliły, a przeciętny majsterkowicz nawet nie będzie się dotykał aby nie zepsuć tej precyzyjnej mechaniki zawieszenie soczewki.
Nie natknąłem się na jakieś potężne praktyczne opracowanie zaawansowanych prac przy modułach lasera w odtwarzaczach optycznych, gdzie były by pokazane tajniki czyszczenia, regulacji. Nikt tego nawet jak wie nie będzie opracowywał na zewnętrz, bo konkurencja jest niewskazana, prędzej swoją tajemną wiedzę w dzisiejszych czasach zabierze do grobu. Większość opracowań to takie tajne przez poufne - jak nie grzebałeś w tym lata (czyli najpierw zepsułeś kilkanaście laserów, aby na podstawie zepsucia wysnuć konstruktywne wnioski, mieć nowe pomysły doskonalące prace, dla dalszej już naprawczo-reanimacyjnej działalności z laserami) to i tak się nie dowiesz czym to jeść.
Jest jeden drastyczny sposób (jeżeli nie masz nic do stracenia, bo np. dany laser i tak już mało co czyta i nawet jak go pogrzebiesz eksperymentem to niewiele będziesz miał do stracenia). Przy wyłączonym zasilaniu zapsikać dużą ilością izopropanolu (łduża łyżka stołowa) cały zespół z soczewką i pryzmatem pod nim (bo nikt nie pisze, że oprócz spodu soczewki pod nią samą jest jeszcze pryzmat, który też syf (to jest taka mgiełka jak na wewnętrznej stronie przedniej szyby w aucie palacza) z zapylonego powietrza pięknie zbiera i w wyniku elektrostatyki ta mikromgiełka pyłu jaka przykleja się do całego toru prowadzenia światła osłabia tą wiązkę, i najlepiej wypucowana soczewka nie pomoże jak pryzmat cały tą pyłową sadzą obklejony). Tak żeby soczewka wręcz pływała w izopropanolu - wtedy od dołu jest szansa, że ją trochę sam ruch cieczy przemyje oraz oczyści pryzmat (zakładając, że brudów z soczewki nie przeleje na pryzmat zabrudzając go jeszcze bardziej - więc można powtórzyć cykl ze 2-3x. Potrzymać z 10 minut niech tą mgiełkę rozpuści, rozmiękczy, potrząsnąć potem tak zalaną, to co się da z czuciem wydmuchać, zalany wcześniej zespół pozostawić do następnego dnia do całkowitego wyschnięcia, odparowania alkoholu z zakamarków i następnego dnia przeprowadzać próby czy coś pomogło czy już w ogóle umarło.
Od czasu jednak jak większość optyki to tworzywo sztuczne istnieje też ryzyko zmatowienia soczewki (one mają na powierzchni warstwę antyrefleksyjną, którą można nieświadomie zniszczyć alkoholem) od zareagowania tworzywa z alkoholem. Efekt znany dla niektórych okienek z tworzyw przy np wyświetlaczach LCD, gdzie po przemyciu alkoholem okienko-szybka z tworzywa łapała już niezmywalny mat (alkohol reagował z tym tworzywem). A coś szklanego było kompletnie obojętne na ten sam alkohol izopropylowy. Stąd obecne soczewki bezpieczniej czyścić wodą destylowaną - czyli teoretycznie chemicznie obojętną dla takich plastikowych soczewek, żeby potem płaczu nie było.

Data: 2017-12-09 13:20:29
Autor: Marek S
W dniu 2017-12-08 o 13:50, jedrek pisze:

[...]

Też mi się tak wydaje, że temat jest ciężki więc nieco zdziwiłem się, że któryś z kolegów doradził mi czyszczenie z obu stron (nie podając szczegółów jak sam to robi). Cały ten mechanizm bardzo łatwo jest uszkodzić - jak pisałeś. Trafiłem też na informacje, że do tego dochodzi efekt rozkalibrowania. Może się zdarzyć, że po takiej operacji będą czytane CD a DVD już nie. Nie znając mechanizmów kalibracji i nie mając narzędzi (zapewne wymaganych), raczej nie ma sensu zabierać się za głębokie czyszczenie w szczególności, że i tak trzeba do tej czynności rozłożyć napęd na najdrobniejsze elementy (przynajmniej mój). Wydaje mi się, że lepiej wyskoczyć z paru stówek i wstawić nową głowicę w serwisie lub 2x więcej stówek i zmienić napęd.

Całe szczęście, że u mnie dało się przywrócić czytanie DVD - głównie wskutek dedukcji rodzaju potrzebnych płyt a także przemyciu góry soczewki (tu też sporo rozkręcania było konieczne).

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 23:20:40
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
[...]

Mm w komputerze  2 nagrywarki. Obydwie szwankują. Kupiłam nagrywarkę Toshiba na USB  i juz się nie użeram z tamtymi.

--
animka

Data: 2017-11-13 19:49:31
Autor: Uncle Pete
Jaka nagrywarka DVD?
Emtec to chyba najlepsze płytki z tych popularnych. Można na nich nagrywać i formatować dane.

Najczęściej EMTEC to badziewie - konfekcjonowane płytki produkowane przez Ritek. Najbezpieczniej chyba kupować Sony - mają własną fabrykę i nie zauważyłem, żeby konfekcjonowali od innych producentów.

Data: 2017-11-13 23:15:55
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 19:49, Uncle Pete pisze:
[...]

Jednak jak dla mnie to Emtec. Ponagrywalam nowe filmy, zdkęcia czy piosenki na tyh płytach.
Pp zakończeniu nagrywania chyba nie trzeba zamykać sesji, zeby później coś niecos zmieniać. Duzo juz nie pamietam, bo nie praktykuję, ale co nieco w pamięci zostało. Plyty leżą w futerale/saszetce do płyt.
Najgorsze jest to, że mam laser w miniwieży zepsuty. Dorobili mi go Pomocni fachowcy-kretymi z Banku Alior, Jeszcze musiałam im zaplacić za laser, którego nie wymienili, a jeszcze bardziej uszkodzili. Bede miała teraz nauczkę na całe życie. Jak będe miała jakś nadprogramowe pieniądze to laser wynienię u kogoś uczciwego. Zal mi tej super miniwiezy, z super dźwiękiemm, super piosenek na płytach, których w tej miniwieży nie mogę posłuchać .Moge słuchać tylko kaset (ale one sa za krótkie) lub stacji radiowych.

--
animka

Data: 2017-11-14 00:52:12
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 23:15, Animka pisze:
[...]

Chwila, czy w Alior Banku naprawiają odtwarzacze DVD? A co z lodówkami? Mam zepsutą jedną. Czy też mi ją mogą naprawić?

Czy muszę mieć kartę kredytową w tym banku by mi ją naprawili?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 03:24:32
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 00:52, Marek S pisze:
[...]

Jak masz tam konto to możesz wykupić bodajże za 3 zł usługę "pomocni fachowcy" (haha, to jakieś dziady nad dziadami i oszuści -oprócz wizyty lekarskiej w domu oraz odholowania samochodu.
Nie wymienili mi lasera i jeszcze wzięli za niego poienidze, a do wieży wwalili kurz z worka od odlurzacza. Jeszcze będzie im kiedyś ciążko zdychać.

--
animka

Data: 2017-11-15 23:39:41
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 03:24, Animka pisze:
[...]

Nie wymienili mi lasera i jeszcze wzięli za niego pieniądze, a do wieży wwalili kurz z worka od odkurzacza. Jeszcze będzie im kiedyś ciążko zdychać.

Poprawiłam rażące błędy-literówki.

--
animka

Data: 2017-11-15 03:27:37
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
[...]

Za części "które tam niby włożą" musisz zapłacić. Za usługę nie płacisz. Ale i tak nie warto sobie z nimi nerw szarpać.

--
animka

Data: 2017-11-15 10:18:01
Autor: radekp@konto.pl
Jaka nagrywarka DVD?
Mon, 13 Nov 2017 17:20:37 +0100, w <oucgop$3au$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> A Verbatim ma płyty od różnych producentów.

Nie rozumiem co napisałeś :-)

MCC to kod producenta płyty.
Resztę masz wytłumaczoną niżej w wątku.

Data: 2017-11-15 21:14:20
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 10:18, radekp@konto.pl pisze:

Nie rozumiem co napisałeś :-)

MCC to kod producenta płyty.
Resztę masz wytłumaczoną niżej w wątku.

No ok. Chodziło mi tylko o sformułowanie jakiego użyłeś iż jest to "moja" płyta a nie Verbatima :-) MCC to właśnie Verbatim (a konkretnie koncern Mitsubishi coś tam, z którym robią te płyty).

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 14:23:06
Autor: Mirek Ptak
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 20:15, Marek S pisze:
Book Type                                                           DVD-R
Media Type                                                          DVD-R

W pierwszym poście piszesz, że DVD-R nie czyta.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-11-13 17:02:22
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 14:23, Mirek Ptak pisze:

W pierwszym poście piszesz, że DVD-R nie czyta.

Fuck! Pomyliłem się. Jest dokładnie odwrotnie. Czyta wyłącznie DVD-R.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-30 14:27:26
Autor: jedrek
Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro
"nadir" news:5a0853a4$0$661$65785112news.neostrada.pl

Tu masz link to artykułu na temat ID płyt:
https://forum.cdrinfo.pl/f45/kto-zrobil-moja-plyte-id-nosnika-co-jest-i-jak-sprawdzic-55259/

Jest jakiś darmowy odpowiednik tego całego DVDInfoPro
http://www.cdrinfo.pl/download/4112200010
To już odczytanie kilku danych zapisanych na płycie wymaga płatnych programów?
Coś innego te same dane potrafi wydłubać bez opłat?

Data: 2017-11-30 23:33:51
Autor: Marek S
W dniu 2017-11-30 o 14:27, jedrek pisze:

To już odczytanie kilku danych zapisanych na płycie wymaga płatnych programów?

Na to wygląda. Ten DVDInfo jest dobry ale już mi zdechł (7 dni triala).

Coś innego te same dane potrafi wydłubać bez opłat?

Problem jest nawet z płatnymi. Np. Nero wycofał się z prezentowania info o dysku.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-01 08:45:54
Autor: pueblo
Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro
Witaj Marek S, 30 lis 2017 w news:ovq10i$97j$1node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:
Problem jest nawet z platnymi. Np. Nero wycofal sie z prezentowania
info o dysku.

Można ściągnąć to narzędzie Nero o którym wcześniej pisałem - Nero Info Tool, jest free.

Data: 2017-12-01 10:25:12
Autor: radekp@konto.pl
Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro
01 Dec 2017 08:45:54 GMT, w <5a2116c2$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>,
pueblo <nomail@nomail.pl> napisał(-a):

> [...]
> info o dysku.

Można ściągnąć to narzędzie Nero o którym wcześniej pisałem - Nero Info Tool, jest free.

Sprawdziłem darmowy program do nagr. płyt - CDBurnerXP. Przedstawia dane o
płycie.

Data: 2017-12-01 15:37:43
Autor: Marek S
W dniu 2017-12-01 o 09:45, pueblo pisze:

Problem jest nawet z platnymi. Np. Nero wycofal sie z prezentowania
info o dysku.

Można ściągnąć to narzędzie Nero o którym wcześniej pisałem - Nero Info
Tool, jest free.

Ooo! To chyba spoza strony producenta, bo tam go szukałem.

Co ciekawe inna sztandarowa cdrinfo niby udostępnia ten plik, ale nie pobiera się v11 z tego miejsca:

http://www.cdrinfo.pl/download/3164153456

ani z bardziej ryzykownych miejsc jak to:

http://www.programosy.pl/program,nero-infotool.html

Gdzieś go wyhaczyłem w końcu, ale niepokoi mnie to, że producent nic o tym sofcie nie wie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-08 14:00:16
Autor: jedrek
Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro, Nero InfoTool
"Marek S" news:ovrpfq$md7$1node1.news.atman.pl

http://www.programosy.pl/program,nero-infotool.html
Gdzieś go wyhaczyłem w końcu, ale niepokoi mnie to, że producent nic o tym sofcie nie wie.

Te obecnie dostępne wersje to jakieś spuchnięte kobyły.
Zresztą komentarze na stronie jednoznaczne "Zbędny, mułowaty i pamięciowo-żerny program"
Tak samo praktycznie wyglądający program siedział (o czym piszą tam komentujący) w starych programach nagrywających Nero np. w wersji 6.6.0.15
Wyższe niż z linii 6 to już tak samo jakieś spuchnięte kobyły.
Wtedy po instalacji w typowej lokalizacji:
Program Files\Ahead\Nero Toolkit
siedzi sobie mała aplikacja InfoTool.exe o malutkie wadze 512KB (a nie ponad 28MB samej instalki jak proponowane obecne wersje).
Która powinna robić to samo co te kobyły.
Czy ten DVDInfo który testowałeś pokazuje coś więcej niż wskazny Nero-wski InfoTool?

Data: 2017-12-09 13:36:01
Autor: Marek S
W dniu 2017-12-08 o 14:00, jedrek pisze:

Te obecnie dostępne wersje to jakieś spuchnięte kobyły.

Zgadzam się z jednym zastrzeżeniem. Otóż żadne z "małych" programów nie pozwala na authoring DVD. Nero Video tu wydaje się być najtańszą aplikacją do tego celu z gatunku amatorskich. Aczkolwiek nafaszerowaną błędami bo np. zdarza się, że mozolnie ustawione znaczniki rozdziałów nie zapisały się albo próba zweryfikowania błędów menu zawsze kończy się crashem aplikacji albo wyliczona ilość potrzebnego miejsca może być zawyżona nawet o 50% itd.

Reszta aplikacji pakietu nawet nie wiem po co została utworzona.

Czy ten DVDInfo który testowałeś pokazuje coś więcej niż wskazny Nero-wski InfoTool?

DVD Info Pro pokazuje więcej pól zapisanych na płycie. Ale inna aplikacja Nero: Disc Speed też to czyni. Pomijam już przydatność tam zapisanych informacji, która wydaje mi się żadna.

Jest natomiast jedna istotna rzecz: obie aplikacje Nero nie radzą sobie z płytami BR. Wskazują jedynie podtyp płyty (np. BR-DL) i nic więcej.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-01 19:59:39
Autor: pueblo
Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro
Witaj Marek S, 01 gru 2017 w news:ovrvto$3q3$1node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:
Minusem Nero Info Tools jest straszliwa mulowatosc przy odczytywaniu
parametr˘w DVD i tylko DVD. Trwa to wieki. Drugi minus: nie radzi
sobie z plytami BR. Odczytuje  jedynie typ plyty BR-DL itp

Odświeżyłem sobie pamięć, nawet zainstalowałem to Info Tool, i właściwie chodziło mi o Nero Disk Speed. Też pokazuje info o nośniku i jest dużo lżejszy.
W zasadzie to te dodatkowe aplikacje w pakiecie nero mogły działać bez zainstalowanego pakietu Nero. Nawet znalazłem w swoim archiwum tego Disk Speeda wyłuskanego z któregoś z pakietu Nero i te kilka plików waży 5 MB.

Data: 2017-12-01 20:54:43
Autor: Animka
W dniu 2017-12-01 o 17:27, Marek S pisze:
W dniu 2017-12-01 o 09:45, pueblo pisze:

Można ściągnąć to narzędzie Nero o którym wcześniej pisałem - Nero Info
Tool, jest free.

Zainstalowałem i podzielę się uwagami dla innych. Narzędzie jest super, ale tylko dla CD i DVD. Podaje mniej informacji o dysku DVD/CD niż czyni to DVDInfoPro ale te najważniejsze jak kod producenta, pojemność i dopuszczalne prędkości są. Zresztą chyba niczego więcej nie trzeba wiedzieć szczególnie, że  na stronie DVDInfoPro znajduje się informacja iż inne dane są wyświetlane bo można to zrobić ale nie interpretowane gdyż tego się ponoć nie da zrobić.

Minusem Nero Info Tools jest straszliwa mułowatość przy odczytywaniu parametrów DVD i tylko DVD. Trwa to wieki. Drugi minus: nie radzi sobie z płytami BR. Odczytuje  jedynie typ płyty BR-DL itp

BurnAware Free też posiada opcję Informacje o płycie.

--
animka

Data: 2017-12-01 23:12:07
Autor: Marek S
W dniu 2017-12-01 o 20:54, Animka pisze:

BurnAware Free też posiada opcję Informacje o płycie.

Zatem włóż pustą płytę DVD do napędu, odpal BurnAware Free i pokaż, w którym miejscu jest informacja o producencie płyty. Bo ja jej nie widzę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-02 21:47:14
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro
W dniu 2017-12-02 o 00:50, Animka pisze:

http://ifotos.pl/z/qxnnreq/
Nie chce mi się podłączać teraz nagrywarki, ale podrzucan Ci menu-obrazek.

O podobnej wartości merytorycznej byłoby rodzinne zdjęcie podczas obiadu :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-01 23:18:06
Autor: Marek S
W dniu 2017-12-01 o 20:59, pueblo pisze:

Odświeżyłem sobie pamięć, nawet zainstalowałem to Info Tool, i właściwie
chodziło mi o Nero Disk Speed.

Faktycznie coś takiego istniało :-)

Też pokazuje info o nośniku i jest dużo
lżejszy.

Wcale nie, ciut lżejszy. Wersja 11 ma 26.9MB vs 29.2 ;-)
Ale za to jest nieporównywalnie szybszy i podaje informacje o dysku nagrane przez producenta, czego nie robi Nero Tool Info a robi DVD Info Pro. Aczkolwiek średnio przydatne.
--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-01 23:04:43
Autor: pueblo
Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro
Witaj Marek S, 01 gru 2017 w news:ovskf2$h1r$1node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

Wcale nie, ciut lzejszy. Wersja 11 ma 26.9MB vs 29.2 ;-)

To co kiedyś zachomikowałem, jak chcesz to sobie sprawdź:
https://www.dropbox.com/s/syasiybskwkja7h/Nero%20DiscSpeed.zip?dl=0

Data: 2017-12-02 00:35:08
Autor: Marek S
W dniu 2017-12-02 o 00:04, pueblo pisze:

To co kiedyś zachomikowałem, jak chcesz to sobie sprawdź:
https://www.dropbox.com/s/syasiybskwkja7h/Nero%20DiscSpeed.zip?dl=0

Ok ok, któraś z wersji była mniejsza z pewnością.... ale właśnie coś dziwnego odkryłem w Windows. Gdy przejdziemy do aplikacji, to obok każdej jest ilość zajmowanego miejsca. Jest ona znacznie większa od rozmiaru folderu z tą aplikacją. Odinstalowałem już Disk Speed ale mam Info Tool. W folderze  jest 9.3MB a nie 29, jak podałem. WTF?

PS
Nie używam dropboxa gdyż wymaga logowania się w nim. Dysk googlowy jest lepszy do takich celów.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-02 15:37:04
Autor: pueblo
Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro
Witaj Marek S, 02 gru 2017 w news:ovsovg$rdv$1node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:
PS
Nie uzywam dropboxa gdyz wymaga logowania sie w nim. Dysk googlowy
jest lepszy do takich celów.

Nie trzeba się logować, żeby ściągnąć ten plik. W dropboxie są dwa sposoby udostępniania.

Data: 2017-12-02 21:48:21
Autor: Marek S
W dniu 2017-12-02 o 16:37, pueblo pisze:

Nie trzeba się logować, żeby ściągnąć ten plik. W dropboxie są dwa
sposoby udostępniania.

Zmieniłeś go teraz?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-03 14:26:26
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? program DVDInfoPro
W dniu 2017-12-02 o 23:03, pueblo pisze:

Nic nie zmieniałem.

Już rozumiem. Za pierwszym razem wywala na pół ekranu okno zmuszająco / zachęcające do założenia konta. Przy drugim wejściu już go nie ma. Jak tylko je zobaczyłem, to podziękowałem bez wgłębiania się w istotę rzeczy :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-12 19:18:50
Autor: Kamil
Jaka nagrywarka DVD?
Użytkownik "Marek S" napisał:

W związku z tym mam pytanie: jaką nagrywarkę kupić?

To nie sprawa nagrywarki, a odtwarzacza. Zużyty laser nie daje rady czytać płyt "wypalanych" domowym sposobem. Może też firmare zbyt stary.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-12 20:26:15
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 19:18, Kamil pisze:
Użytkownik "Marek S" napisał:

W związku z tym mam pytanie: jaką nagrywarkę kupić?

To nie sprawa nagrywarki, a odtwarzacza. Zużyty laser nie daje rady czytać płyt "wypalanych" domowym sposobem. Może też firmare zbyt stary.

Właśnie kolega nadir polecił mi narzędzie do odczytu danych dysku. Wiele ciekawych informacji można się dowiedzieć. Płyta perfekcyjnie odtwarzana została nagrana softem:

MKISOFS ISO 9660/HFS FILESYSTEM BUILDER & CDRECORD CD-R/D

a model płyty (jak też wyczytałem) to Verbatim DVD-R Silver x16.

a wiec właśnie domowym sposobem była utworzona. No więc chciałbym też umieć nagrać płytę tak aby jak ta w/w nie stwarzała problemów. Zacznę od nabycia dokładnie tego modelu płyty.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-12 21:18:23
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
Użytkownik "Marek S" napisał:

[...]

Przecież Nero pokazuje wszystkie informacje o płycie i nagrywarce.

--
animka

Data: 2017-11-12 21:33:42
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 21:18, Animka pisze:

Przecież Nero pokazuje wszystkie informacje o płycie i nagrywarce.

Chyba tylko jakaś bardzo stara wersja. Nowe już nie albo nie widzę takiej opcji. Używam wersję 2018 Platinum.

Jak w Nero odczytujesz np. producenta płyty DVD oraz jej model?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-12 22:52:17
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 21:33, Marek S pisze:
[...]

Normalnie odczytuję.
Przestałam już korzystać z tej kobyły Nero i mam zainstalowany program, który robi wszystko, jest darmowy i niezły.
Ten program podał mi ktoś na grupie. Program nazywa się Burn Avare Free.

http://www.burnaware.com/download.html

--
animka

Data: 2017-11-13 00:22:16
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 22:52, Animka pisze:

Normalnie odczytuję.

Gdzie jest ta opcja?
U mnie niczego o płycie nie pokazuje. Okno informacji o płycie wygląda tak:

https://drive.google.com/file/d/160ssRdi_yl_lps3EDh6KVaggBRpqg6Ye/view?usp=sharing

[...]

Właśnie zerknąłem ale nie widzę tu żadnych funkcji do tworzenia płyt Video DVD. Jak w tym sofcie tworzysz taką płytę? Mam na myśli proste zgranie wielu klipów do jednego lub czasem do kilku filmów, utworzenie efektów przejścia miedzy klipami i na koniec zbudowanie menu do poszczególnych filmów i znaczników w nich. Nic wyszukanego nie jest mi potrzebne. Estetyka nie jest mi potrzebna. Mają działać w odtwarzaczu funkcje: poprzednie nagranie / następne / numeryczny wybór filmu / numeryczny wybór znacznika w filmie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 02:41:10
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 00:22, Marek S pisze:
[...]

Może w Windows Media center sprawdż.
Ja sie nie bawię znacznikami. Znaczniki same się polazują pry np. odtwarzaniu filmów.

--
animka

Data: 2017-11-13 16:24:16
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 02:41, Animka pisze:

Może w Windows Media center sprawdż.

Media Center zupełnie nie do tego służy. To głównie dystrybucja i odtwarzanie różnych rodzajów mediów po urządzeniach domowych. Nie ma tam funkcji authoringu.

Nie bardzo widzę możliwość zastąpienia Nero programami o jakich wspominałaś. One nic nie potrafią poza kopiowaniem płyt lub plików na nie.

Ja sie nie bawię znacznikami. Znaczniki same się polazują pry np. odtwarzaniu filmów.

Znaczniki same się pokazują??? Co Ty opowiadasz? :-D Sądzisz, że jak wrzucisz zestaw plików np. MP4 na DVD to powstanie z tego płyta DVD Video możliwa do odtworzenia???

Sorki, ale wydaje mi się, że nie bardzo wiesz o czym w ogóle rozmawiamy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 16:32:45
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD?
W pełnych werjsach Nero było Extras - > Disc Info.
Można nawet było czytać płytę bit za bitem (podobnie jak w edytorze hex)
Być może wcześniej trzeba było włączyć zaawansowany ('ekspercki') widok interfejsu programu.

Data: 2017-11-13 17:38:11
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 16:24, Marek S pisze:
[...]

Może i nie wiem.
Mam po prostu odtwarzacz WMP 12 czy Cinema Player, w telewizorze też jakiś, więc nie muszę się o to martwić.

--
animka

Data: 2017-11-13 19:32:12
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 17:38, Animka pisze:

Może i nie wiem.
Mam po prostu odtwarzacz WMP 12 czy Cinema Player, w telewizorze też jakiś, więc nie muszę się o to martwić.

Wątek jest o nagrywaniu płyt DVD (w tym Video) w taki sposób abym mógł to odtworzyć w swoim aucie a nie na Twoim TV.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 23:02:54
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 19:32, Marek S pisze:
[...]

Ale w swoim aucie też musisz mieć odtwarzacz do słuchania.

--
animka

Data: 2017-11-14 00:44:49
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 23:02, Animka pisze:

Ale w swoim aucie też musisz mieć odtwarzacz do słuchania.

Czy odtwarzacz DVD nie nadaje się do słuchania muzyki Twoim zdaniem?

Może jestem nieświadomym użytkownikiem takich odtwarzaczy i głównie używam ich do słuchania z prostej przyczyny: obraz klipa znika gdy ruszam autem, a pozostaje jedynie dźwięk - po to aby nie absorbować kierowcy. W miejsce obrazu pojawia się komunikat iż tylko dźwięk będzie odtwarzany do momentu kiedy się nie zatrzymam.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 03:18:43
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 00:44, Marek S pisze:
W dniu 2017-11-13 o 23:02, Animka pisze:

Ale w swoim aucie też musisz mieć odtwarzacz do słuchania.

Czy odtwarzacz DVD nie nadaje się do słuchania muzyki Twoim zdaniem?
Nie wiem jaki tam masz odtwarzacz dvd.

[...]

Tego to ja nie przerabiałam.

--
animka

Data: 2017-11-13 17:48:42
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 16:32, ń pisze:
W pełnych werjsach Nero było Extras - > Disc Info.

Obecnie w pełnej wersji Nero też mam ten składnik.

Można nawet było czytać płytę bit za bitem (podobnie jak w edytorze hex)
Być może wcześniej trzeba było włączyć zaawansowany ('ekspercki') widok interfejsu programu.

Tak, słyszałem już o tym. Pozostaje tylko zapalić świeczkę pożegnalną. :-(

Disc Info w Express jest obecnie tak samo nic nie wart jak w Burning Rom. To dokładnie to samo okno. Zobacz sam:

https://drive.google.com/file/d/1gnJznzJ_uvDJEW54d9nID5m3C3xM92kF/view?usp=sharing

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-14 12:16:42
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 16:24, Marek S pisze:

Sorki, ale wydaje mi się, że nie bardzo wiesz o czym w ogóle rozmawiamy.

Właśnie się zastanawiałem kiedy zauważysz że Animka dużo słyszała i się wiele domyśla. :-)

Też się kiedyś zastanawiałem czy to nie jest gimbazowy troll który specjalnie preparuje te posty i testuje nas tu wszystkich na "enteligencję" ;-)
Może to jakieś badanie naukowe jest?

Data: 2017-11-14 12:32:54
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD?
To taki program.
Dobry, bo polski ;-)

-- -- -
Może to jakieś badanie naukowe jest?

Data: 2017-11-14 15:10:03
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 12:16, z pisze:

Właśnie się zastanawiałem kiedy zauważysz że Animka dużo słyszała i się wiele domyśla. :-)

Spokojnie, zorientowałem się już lata temu - i to dosłownie lata :-) Animkę i jej "porady" chyba zna każdy i to na wielu grupach :-)

Dałem jej szansę wniesienia czegoś wartościowego, nie skorzystała...

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 03:31:23
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 15:10, Marek S pisze:
[...]

A co Ty wartościowego wnosisz. Zadajesz jakiś wyimaginowane pytania i jesteś jak niedouczony dzieciak.

--
animka

Data: 2017-11-15 03:28:59
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
[...]

Tak, Ciebie pierdykowca testuję ;-)

--
animka

Data: 2017-11-16 13:11:38
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 03:28, Animka pisze:
W dniu 2017-11-14 o 12:16, z pisze:
W dniu 2017-11-13 o 16:24, Marek S pisze:

Tak, Ciebie pierdykowca testuję ;-)

Z wiekiem robisz się coraz bardziej jurna :-)

Data: 2017-11-17 19:53:07
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-16 o 13:11, z pisze:
W dniu 2017-11-15 o 03:28, Animka pisze:
W dniu 2017-11-14 o 12:16, z pisze:
W dniu 2017-11-13 o 16:24, Marek S pisze:

Tak, Ciebie pierdykowca testuję ;-)

Z wiekiem robisz się coraz bardziej jurna :-)

Nie znasz takiego potocznego powiedzenia (co prawda nie związanego z tematem) "głowa siwieje, d-pa szaleje"?

--
animka

Data: 2017-11-13 12:10:19
Autor: radekp@konto.pl
Jaka nagrywarka DVD?
Sun, 12 Nov 2017 20:26:15 +0100, w <oua78p$1mj$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> [...]

a wiec właśnie domowym sposobem była utworzona. No więc chciałbym też umieć nagrać płytę tak aby jak ta w/w nie stwarzała problemów. Zacznę od nabycia dokładnie tego modelu płyty.

Nie ma znaczenia, bardziej chodzi o płytę i nagrywarkę.
A pewnie i odtwarzacz już też stary/zużyty.

Data: 2017-11-13 18:04:44
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 12:10, radekp@konto.pl pisze:

Nie ma znaczenia, bardziej chodzi o płytę i nagrywarkę.
A pewnie i odtwarzacz już też stary/zużyty.

Stąd wątek z pytaniem jaką nagrywarkę wybrać skoro moje dwie (BR/DVD oraz DVD obie LG) nie dają rady tak nagrać aby zjechane napędy to czytały. W końcu za każdym razem, co roku kupuję nagraną płytę z bieżącymi aktualizacjami, która czytana jest zawsze perfekcyjnie - więc to się da zrobić. Wiesz, to są gigabajty danych, aktualizacja zajmuje kilkanaście minut więc prędkość odczytu sądzę, że jest zapewne maksymalna.

Wymiana głowic w obu napędach to koszt w lokalnej firmie 800zł. To już wolę kupić dobrą nagrywarkę.

Mało tego - znajomy ma dokładnie to samo auto, z tego samego roku. Problem jest identyczny. Przegrana u mnie płyta działa ale ociężale a czasem w ogóle odmawia współpracy. U niego jest jeszcze gorzej niż u mnie bo nigdy nie czyścił soczewek, a to sporo u mnie pomogło.

Reasumując: skoro dowiedziałem się jaka to płyta, która jest perfekcyjnie odtwarzana to tylko do szczęścia będzie mi brakowało HQ nagrywarki.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-14 12:27:34
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 18:04, Marek S pisze:
Wymiana głowic w obu napędach to koszt w lokalnej firmie 800zł. To już wolę kupić dobrą nagrywarkę.

Co to za auto?

Przemyśl to jeszcze. Może się okazać że to ślepa uliczka. Szkoda życia :-)
Może łatwiej/taniej jest wymienić radio lub przejść na jakieś inne urządzenie które nie posiada tak archaicznej technologii optycznej.

W dzisiejszych czasach nie ma dobrych urządzeń a już na pewno nie optycznych. Może kiedyś robiono lepsze ale one się zużyły/zestarzały z wiekiem.
To jest loteria

Data: 2017-11-14 15:22:44
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 12:27, z pisze:

Co to za auto?

Merc

Przemyśl to jeszcze. Może się okazać że to ślepa uliczka. Szkoda życia :-)
Może łatwiej/taniej jest wymienić radio lub przejść na jakieś inne urządzenie które nie posiada tak archaicznej technologii optycznej.

Tego się nie da zrobić bo to jest cały system elektroniczny zintegrowany ze wszystkim: nawigacja, USB, 2xDVD, telefon, wzmacniacz w bagażniku podpięty światłowodami a wszystko wkomponowane w deskę rozdzielczą. Jego działanie dostosowuje się do warunków jazdy. Kiedyś tak było, że auta miały po prostu "radio", w które wchodziły kable i pozamiatane. Teraz zmiana "radia" jest równoznaczna ze zrobieniem nowego auta.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 12:01:38
Autor: Adam
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 15:22, Marek S pisze:
[...]

Są firmy, które robią m.in. zamienniki oryginalnych jednostek. Niejednokrotnie taki zamiennik miewa możliwości, o których fabryczne "radia" mogą tylko pomarzyć ;)

Przykład:

http://www.zenec.com/products/ego-navi/mercedes-benz/z-e4626/?lang=en

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-11-15 21:19:20
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 12:01, Adam pisze:

Są firmy, które robią m.in. zamienniki oryginalnych jednostek. Niejednokrotnie taki zamiennik miewa możliwości, o których fabryczne "radia" mogą tylko pomarzyć ;)

Tak, masz rację. Oglądałem odpowiedni do mojego aua nawet za jakieś 2 koła plus moduł dodatkowy za chyba 500zł, dla tych, którzy wzmacniacz światłowodem mają podłączony. To:

1. Kupa kasy.
2. Brak gwarancji, że zadziała.
3. Brak jakiejkolwiek gwarancji.
4. Rozwiązuje pół problemu jeśli zadziała bo odtwarzacze są dwa.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 12:37:37
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
[...]

Ja się z tym pogodziłem że przy zmianie samochodu
  (używanego na używany ;-)  to ważne w tym kontekście)
jego "radio" nie będzie mi odpowiadało jakością czy funkcjonalnością. A na pewno nawigację będzie można sobie wsadzić. :-)
Od razu szukam alternatyw. A jeśli jest to trudne to poważnie rozważam odstąpienie od transakcji.
Samochód ma mnie cieszyć a nie być powodem irytacji.
Stary napęd optyczny w starym samochodzie?
To nie ma prawa działać :-)

PS. Już lepsze kasety i ten klimat :-)

Data: 2017-11-15 21:29:48
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 12:37, z pisze:

[...]

Tak, to prawda. Ale nie jest aż tak źle. Zawsze miałem wyfisiowany sprzęt audio w autach, w których można było go jeszcze wstawiać. Ale żaden nie grał tak dobrze jak fabryczny w bieżącym aucie. Zresztą jak patrzę po droższych autach, to trudno trafić na kiepskie brzmienie sprzętu audio/video. Czasy się zmieniają.

Z tymi alternatywami często jest tak, że kosztują fortunę nierzadko, a czasem więcej niż samo auto :-D Odpuściłem sobie więc i preferuję dopłacić do auta.

A co do moich perypetii to nie radzę sobie jedynie z własnoręcznym przygotowaniem DVD z danymi. Video w drugim odtwarzaczu działa raczej dobrze. Tylko ten #1 jest przeznaczony do danych. Jeśli ktoś inny nagra DVD z danymi - jest perfekcyjnie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-16 13:08:32
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 21:29, Marek S pisze:

[...]

Masz farta :-) Przy moim pechu i z wiekiem zanikającej cierpliwości rzuciłbym to nagrywanie dawno w cholerę :-)

Zaraz ... Tobie chodzi  o 2 samochody a zamawiasz jedną płytę? ;-)
jaka to jest oszczędność że tak się zapytam?

Data: 2017-11-17 01:28:28
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-16 o 13:08, z pisze:

Zaraz ... Tobie chodzi  o 2 samochody a zamawiasz jedną płytę? ;-)

Nawet 3 podobne :-)

jaka to jest oszczędność że tak się zapytam?

A to jak się trafi. Nagrywana ok 400zł a oryginał 1200zł.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-02 10:31:41
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-17 o 01:28, Marek S pisze:
A to jak się trafi. Nagrywana ok 400zł a oryginał 1200zł.

I na prawdę ta funkcjonalność jest warta tych pieniędzy?

Co prócz nawigacji która pewnie lepsza/aktualniejsza będzie z byle smartfona za darmo tam się jeszcze aktualizuje?

Data: 2017-12-02 22:07:31
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-02 o 10:31, z pisze:

[...]

Aktualizuje się cały firmware systemu multimedialnego, zegarów i cholera wie czego jeszcze.

Co do "lepszości" nawigacji Googlowej miałbym spore wątpliwości. Zależy co kto ceni. Bezdyskusyjnie same mapy są lepsze. Ale nawigacja Googlowa:

- Nie wyświetli mi się na zegarach auta więc muszę gapić się w mały, ale mimo to zasłaniający widoczność i zmuszający do odwracania wzroku w inną stronę niż się jedzie monitorek. Raz już miałem stłuczkę z tego powodu więc choćby dlatego jej używać nie będę. Ale są inne jeszcze powody.

- Nie dostosuje swojej głośności do poziomu szumu w kabinie (deszcz, duża prędkość i inne).

- Nie ściszy muzyki w trakcie zapowiedzi.

- Nie zamilknie ograniczając się do pokazywania kierunku jazdy gdy gadam przez telefon.

- Nie posiada zewnętrznej anteny GPS więc często traci zasięg. Ta wbudowana chyba tylko w tunelach go traciła.

- Nie współpracuje z przyciskami na kierownicy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-03 11:34:16
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
Wybacz ale jak chce się mieć takie luksusy to trzeba bulić. :-)

Są tańsze i wcale nie mniej wygodne rozwiązania.
Ostatnio ujeżdżam OsmAndroid na starym tablecie. Jak się oszczędza to można trochę pokombinować z umiejscowieniem ekranu i pogodzić się pewnymi niedogodnościami.

Technika tak szybko się rozwija że uwiązania się do jednego konkretnego rozwiązania bym nie zdzierżył :-)

Data: 2017-12-03 14:43:47
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-03 o 11:34, z pisze:

Wybacz ale jak chce się mieć takie luksusy to trzeba bulić. :-)

Okazuje się, że wcale nie. A algorytm tego jest banalny. Za pomocą DVDInfoPro w okresie triala wygrzebałem kod producenta płyt, które są bez problemu czytane w tych odtwarzaczach. Kupiłem te Verbatimy (jak się okazało) i nie mam żadnych problemów z odczytem. Utworzyłem nawet wątek o podobnym tytule "cz. 2", o którym wiesz, bo go komentowałeś :-)

Jak później się okazało to Nero Speed Test i Nero Info Tool za darmo robią to samo - tylko trzeba poszukać w archiwach bo Nero nie przyznaje się do tych produktów już.

Są tańsze i wcale nie mniej wygodne rozwiązania.
Ostatnio ujeżdżam OsmAndroid na starym tablecie. Jak się oszczędza to można trochę pokombinować z umiejscowieniem ekranu i pogodzić się pewnymi niedogodnościami.

Nie ma takiej opcji moim zdaniem. Gdy szyba w aucie jest długa pod dużym skosem, to cokolwiek przylepisz do niej, to zajmie sporą część widoku. Przylepienie na wprost kierownicy to szaleństwo. Niczego bym nie widział. Przylepienie z boku = stłuczka / inne niebezpieczne sytuacje prędzej czy później.

Jakbym miał Jelcza to pewnie problem by zniknął :-D

Technika tak szybko się rozwija że uwiązania się do jednego konkretnego rozwiązania bym nie zdzierżył :-)

Zmieniasz auto - zmienia się rozwiązanie. Gdy zdążysz się przyzwyczaić to zaraz masz inaczej. Czy to dobrze - czasem tak a czasem nie. W temacie nawigacji, o jakim gadamy, to obecne rozwiązanie jakie mam jest moim zdaniem prawie idealne. Nie angażuje uwagi kierowcy. "Prawie" bo wolałbym mieć nawigację Google w sensie map i całą resztę w sensie funkcjonalności. Niestety producenci zawsze będą robili pod górę bo po co masz mieć coś za darmo skoro można z kieszeni klienta wyciągnąć np. 7000zł za to samo.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-03 23:00:34
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-03 o 14:43, Marek S pisze:
Nie ma takiej opcji moim zdaniem. Gdy szyba w aucie jest długa pod dużym skosem,

Ciach
Pozostaniemy na swoich stanowiskach :-) Zaznaczę tylko że czepianie nawigacji do szyby to wiocha nie wspominając o bezpieczeństwie.
Tematu legalności tych płyt nie będę tu poruszał bo mi się nie chce ;-)
Pozdro

Data: 2017-12-04 12:21:31
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-03 o 23:00, z pisze:

Zaznaczę tylko że czepianie nawigacji do szyby to wiocha nie wspominając o bezpieczeństwie.

Hmmm... no to mnie zaciekawiłeś. Faktem jest, że nie zaglądam do cudzych aut aby zobaczyć jak inni to robią, ale ilekroć taksówką jechałem lub przypadkiem zobaczyłem u kogoś w aucie, to nigdy jeszcze nie spotkałem się z innym sposobem montażu. Więc muszę spytać: jaki jest niewiochowaty sposób instalowania nawigacji typu smartfonopodobnego?

Tematu legalności tych płyt nie będę tu poruszał bo mi się nie chce ;-)

W końcu wiadomo o co chodzi :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-04 16:06:39
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-04 o 12:21, Marek S pisze:
jaki jest niewiochowaty
sposób instalowania nawigacji typu smartfonopodobnego?

Pokazałbym jak to zrobiłem w yarisie ale się wstydzę :-)

Data: 2017-12-05 15:57:08
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-04 o 16:06, z pisze:

Pokazałbym jak to zrobiłem w yarisie ale się wstydzę :-)

Nie, no dawaj :-)
Włożyłeś kij w mrowisko, to teraz pochwal się :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-08 14:13:11
Autor: jedrek
Jaka nagrywarka DVD?
"Marek S" news:oulaff$1ul$1node1.news.atman.pl
A to jak się trafi. Nagrywana ok 400zł a oryginał 1200zł.

Czy dobrze rozumiem, że tą płytę co zamawiasz do auta to już nie jest "oryginał"? :)
Czy raczej każdy ten oryginał to zwykłe smażona płyta, a nie jakieś tłoczenie?
Skąd ta różnica 400 a 1200zł?
Jedna płytka oryginalna 1200zł, a 400zł to u kogo? Jakaś kopia zrobiona z oryginału?
A to nie może być 1 płytka i będziesz latał z jedną płytką do każdego auta?
To co wgrasz, aktualizujesz tą płytką w aucie jakoś ulega zgubieniu (np. po wymontowaniu akumulatora)? Nie można jedną płytką na jednym parkingu obu aut zaktualizować i zapomnieć o płycie? (zaktualizowałem, wrzucam płytkę do szuflady, zapominam o jej istnieniu) Do czego ona więcej służy? Ciągle musisz jej do czegoś używać?
Z jakich map korzysta ta nawigacja, bo bym sobie porównał co wartają te mapy jeżeli chodzi o Polskę :)

Data: 2017-12-09 14:05:12
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-08 o 14:13, jedrek pisze:

Czy dobrze rozumiem, że tą płytę co zamawiasz do auta to już nie jest "oryginał"? :)

Dokładnie tak :-) I właśnie o tym od samego początku piszę: nagrywana płyta "u kogoś" jest czytana wyśmienicie a ja na swoim sprzęcie nie potrafiłem tego uczynić. Aczkolwiek już potrafię, co opisałem w innym wątku o prawie takim samym tytule.

Skąd ta różnica 400 a 1200zł?

Ponieważ płyta ma logo Mercedesa. Jak powszechnie wiadomo, najcenniejszym elementem jakiegokolwiek produktu jest logotyp. Koszty produkcji stanowią dużo mniejszą część ceny.

Jedna płytka oryginalna 1200zł, a 400zł to u kogo? Jakaś kopia zrobiona z oryginału?

Pewnie tak.

A to nie może być 1 płytka i będziesz latał z jedną płytką do każdego auta?

Nie, ponieważ tylko soft jest raz czytany. Mapy nawigacyjne są na bieżąco.

[...]

Tego nie wiem. Generalnie są one ok ale szału nie ma. W miastach raczej nie zdarzyło mi się aby nie doprowadziły mnie one pod żądany numer domu. Ale z drugiej strony, jakieś 3 lata temu pociągnięto w pobliżu mojego miejsca zamieszkania ulicę łączącą osiedla 2 miast. Nie jest to żadna podrzędna dróżka lecz codziennie zakorkowana dużą ilością aut jezdnia. Na mapach wciąż jej brak. W Googlach pojawiła się już dawno.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-14 15:45:52
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
Jeszcze w uzupełnieniu do poprzedniego. Otóż istnieje możliwość wymiany samego napędu DVD ale kosztuje on ok 1000zł x2  i nie ma gwarancji, że to pomoże. Komuś pisałem, że wymiana samej głowicy u elektronika samochodowego to 400zł x2 a efekt również może być żaden. Wątpię by poprzedni właściciel auta słuchał muzy od rana do nocy aby udało się zajeździć optykę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 12:13:32
Autor: radekp@konto.pl
Jaka nagrywarka DVD?
Fri, 10 Nov 2017 18:46:25 +0100, w <ou4olk$39e$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

W związku z tym mam pytanie: jaką nagrywarkę kupić? Opinie typu benchmark.pl rozpływające się nad urokiem frontowego panelu nagrywarki traktuję jako spam.

Np. Pioneer.

Data: 2017-11-14 01:02:04
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 12:13, radekp@konto.pl pisze:

Np. Pioneer.

Który model? Na cdrinfo wyczytałem, że Pioneer les bliźniakiem LG. Ten sam sprzęt lecz soft jedynie inny. Tak więc wypalony obraz zapisu wydaj mi się być identyczny. W końcu liczy się moc lasera albo niższa prędkość zapisu niż to zapisano w INFO płyty DVD.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 10:22:04
Autor: radekp@konto.pl
Jaka nagrywarka DVD?
Tue, 14 Nov 2017 01:02:04 +0100, w <oudbpt$td1$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

Który model? Na cdrinfo wyczytałem, że Pioneer les bliźniakiem LG. Ten sam sprzęt lecz soft jedynie inny. Tak więc wypalony obraz zapisu wydaj mi się być identyczny. W końcu liczy się moc lasera albo niższa prędkość zapisu niż to zapisano w INFO płyty DVD.

Być może, ja akurat kupowałem nagrywarkę BR Pioneera :)

Podejrzewam bardziej, że problem masz z odtwarzaczem/ami w autach niż z
nagrywarką. Stare napędy mają często kłopoty z nowymi płytami.

Raczej zrób rajd po znajomych z nagrywarkami -- może jakaś kombinacja
płyta+nagrywarka zadziała :)

PS. Po co klonujesz skoro oryginał Tobie działa w aucie?

Data: 2017-11-15 11:41:26
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD?
Kiedyś próbowałem sklonować płytę do nawigacji (żeby oryginał bezpiecznie trzymać w domu), nie dało się, ponoć jakaś metoda "słabych bitów" (program rozpoznawał, że brak oryginału).

-- -- -
Po co klonujesz skoro oryginał Tobie działa w aucie?

Data: 2017-11-15 12:51:05
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?

"Raz na rok zamawiam płytę DVD z aktualizacjami, Zawsze jest ona czytana perfekcyjnie"

To po co ją tak oszczędzać jak co roku nowa przychodzi. Przecież czas zapier...

Zapewne wielu dyskutantów tak jak ja pomyślało że zamawia obraz iso i musi sobie sam wypalić :-)

PS. Wiem... A co z muzyką CD? Trzeba kombinować. Może AUX (jak nie ma to dorobić), może jako zmieniarka...

Data: 2017-11-15 21:30:54
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 10:22, radekp@konto.pl pisze:

PS. Po co klonujesz skoro oryginał Tobie działa w aucie?

Bo wyjdzie taniej :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 11:14:24
Autor: 1634Racine
Jaka nagrywarka DVD?
Marek S w news:ou4olk$39e$1node2.news.atman.pl
[...]

sklonuj plyte do iso (ew. bin) softem tej klasy -- > https://www.dvdfab.cn/hd-decrypter.htm?trackID=downloadpage
nastepnie wypal z tego pliku plyte tym  np. softem -- > ImgBurn, albo tym -> http://infrarecorder.org/
jesli nadal bedzie kiepski efekt, to winny jest czytnik, albo kiepska seria plyt do palenia, nalezy po prostu kupic jedna taka, druga smaka, a trzecia jeszcze inna...
cudow nie ma, jesli to nie jest kwestia zabezpieczenia plyty oryg. (a dvdfab swietnie to zdejmie) i czytnik czyta *bez* *problemu* inne palone domowo plyty, w dodatku te konkretna, oryginalna czyta, to musi ktoras sklonowana w koncu takze czytac.

Data: 2017-11-15 21:34:39
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 11:14, 1634Racine pisze:

sklonuj plyte do iso (ew. bin) softem tej klasy -- >

Ok, spróbuję. Dzięki :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 15:37:13
Autor: jedrek
Jaka nagrywarka DVD?
"Marek S" news:ou4olk$39e$1node2.news.atman.pl

Raz na rok zamawiam płytę DVD z aktualizacjami

Czego dotyczą te aktualizacje? To jakiś soft do auta czy co?

Spróbuj pociągnąć palnikiem asusa
https://bitcomputer.pl/pl/p/ASUS-DRW-24D5MT-BLACK-SATA-NAGRYWARKA-OEM/39113
cena dziś już niewielka, a wolę asusa niż jakieś tam LG czyli dawne Gold Star.

Data: 2017-11-15 21:33:44
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 15:37, jedrek pisze:

Czego dotyczą te aktualizacje? To jakiś soft do auta czy co?

Nawigacja + firmware systemów multimedialnych.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 23:56:31
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 21:33, Marek S pisze:
W dniu 2017-11-15 o 15:37, jedrek pisze:

Czego dotyczą te aktualizacje? To jakiś soft do auta czy co?

Nawigacja + firmware systemów multimedialnych.

Nie wjedź tylko do jakiejś rzeki ;-)

--
animka

Jaka nagrywarka DVD?