Jaka nagrywarka DVD?

Data: 2017-11-12 19:18:50
Autor: Kamil
Jaka nagrywarka DVD?
Użytkownik "Marek S" napisał:

W związku z tym mam pytanie: jaką nagrywarkę kupić?

To nie sprawa nagrywarki, a odtwarzacza. Zużyty laser nie daje rady czytać płyt "wypalanych" domowym sposobem. Może też firmare zbyt stary.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-12 20:26:15
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 19:18, Kamil pisze:
Użytkownik "Marek S" napisał:

W związku z tym mam pytanie: jaką nagrywarkę kupić?

To nie sprawa nagrywarki, a odtwarzacza. Zużyty laser nie daje rady czytać płyt "wypalanych" domowym sposobem. Może też firmare zbyt stary.

Właśnie kolega nadir polecił mi narzędzie do odczytu danych dysku. Wiele ciekawych informacji można się dowiedzieć. Płyta perfekcyjnie odtwarzana została nagrana softem:

MKISOFS ISO 9660/HFS FILESYSTEM BUILDER & CDRECORD CD-R/D

a model płyty (jak też wyczytałem) to Verbatim DVD-R Silver x16.

a wiec właśnie domowym sposobem była utworzona. No więc chciałbym też umieć nagrać płytę tak aby jak ta w/w nie stwarzała problemów. Zacznę od nabycia dokładnie tego modelu płyty.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-12 21:18:23
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
Użytkownik "Marek S" napisał:

[...]

Przecież Nero pokazuje wszystkie informacje o płycie i nagrywarce.

--
animka

Data: 2017-11-12 21:33:42
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 21:18, Animka pisze:

Przecież Nero pokazuje wszystkie informacje o płycie i nagrywarce.

Chyba tylko jakaś bardzo stara wersja. Nowe już nie albo nie widzę takiej opcji. Używam wersję 2018 Platinum.

Jak w Nero odczytujesz np. producenta płyty DVD oraz jej model?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-12 22:52:17
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 21:33, Marek S pisze:
[...]

Normalnie odczytuję.
Przestałam już korzystać z tej kobyły Nero i mam zainstalowany program, który robi wszystko, jest darmowy i niezły.
Ten program podał mi ktoś na grupie. Program nazywa się Burn Avare Free.

http://www.burnaware.com/download.html

--
animka

Data: 2017-11-13 00:22:16
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-12 o 22:52, Animka pisze:

Normalnie odczytuję.

Gdzie jest ta opcja?
U mnie niczego o płycie nie pokazuje. Okno informacji o płycie wygląda tak:

https://drive.google.com/file/d/160ssRdi_yl_lps3EDh6KVaggBRpqg6Ye/view?usp=sharing

[...]

Właśnie zerknąłem ale nie widzę tu żadnych funkcji do tworzenia płyt Video DVD. Jak w tym sofcie tworzysz taką płytę? Mam na myśli proste zgranie wielu klipów do jednego lub czasem do kilku filmów, utworzenie efektów przejścia miedzy klipami i na koniec zbudowanie menu do poszczególnych filmów i znaczników w nich. Nic wyszukanego nie jest mi potrzebne. Estetyka nie jest mi potrzebna. Mają działać w odtwarzaczu funkcje: poprzednie nagranie / następne / numeryczny wybór filmu / numeryczny wybór znacznika w filmie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 02:41:10
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 00:22, Marek S pisze:
[...]

Może w Windows Media center sprawdż.
Ja sie nie bawię znacznikami. Znaczniki same się polazują pry np. odtwarzaniu filmów.

--
animka

Data: 2017-11-13 16:24:16
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 02:41, Animka pisze:

Może w Windows Media center sprawdż.

Media Center zupełnie nie do tego służy. To głównie dystrybucja i odtwarzanie różnych rodzajów mediów po urządzeniach domowych. Nie ma tam funkcji authoringu.

Nie bardzo widzę możliwość zastąpienia Nero programami o jakich wspominałaś. One nic nie potrafią poza kopiowaniem płyt lub plików na nie.

Ja sie nie bawię znacznikami. Znaczniki same się polazują pry np. odtwarzaniu filmów.

Znaczniki same się pokazują??? Co Ty opowiadasz? :-D Sądzisz, że jak wrzucisz zestaw plików np. MP4 na DVD to powstanie z tego płyta DVD Video możliwa do odtworzenia???

Sorki, ale wydaje mi się, że nie bardzo wiesz o czym w ogóle rozmawiamy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 16:32:45
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD?
W pełnych werjsach Nero było Extras - > Disc Info.
Można nawet było czytać płytę bit za bitem (podobnie jak w edytorze hex)
Być może wcześniej trzeba było włączyć zaawansowany ('ekspercki') widok interfejsu programu.

Data: 2017-11-13 17:38:11
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 16:24, Marek S pisze:
[...]

Może i nie wiem.
Mam po prostu odtwarzacz WMP 12 czy Cinema Player, w telewizorze też jakiś, więc nie muszę się o to martwić.

--
animka

Data: 2017-11-13 19:32:12
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 17:38, Animka pisze:

Może i nie wiem.
Mam po prostu odtwarzacz WMP 12 czy Cinema Player, w telewizorze też jakiś, więc nie muszę się o to martwić.

Wątek jest o nagrywaniu płyt DVD (w tym Video) w taki sposób abym mógł to odtworzyć w swoim aucie a nie na Twoim TV.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-13 23:02:54
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 19:32, Marek S pisze:
[...]

Ale w swoim aucie też musisz mieć odtwarzacz do słuchania.

--
animka

Data: 2017-11-14 00:44:49
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 23:02, Animka pisze:

Ale w swoim aucie też musisz mieć odtwarzacz do słuchania.

Czy odtwarzacz DVD nie nadaje się do słuchania muzyki Twoim zdaniem?

Może jestem nieświadomym użytkownikiem takich odtwarzaczy i głównie używam ich do słuchania z prostej przyczyny: obraz klipa znika gdy ruszam autem, a pozostaje jedynie dźwięk - po to aby nie absorbować kierowcy. W miejsce obrazu pojawia się komunikat iż tylko dźwięk będzie odtwarzany do momentu kiedy się nie zatrzymam.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 03:18:43
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 00:44, Marek S pisze:
W dniu 2017-11-13 o 23:02, Animka pisze:

Ale w swoim aucie też musisz mieć odtwarzacz do słuchania.

Czy odtwarzacz DVD nie nadaje się do słuchania muzyki Twoim zdaniem?
Nie wiem jaki tam masz odtwarzacz dvd.

[...]

Tego to ja nie przerabiałam.

--
animka

Data: 2017-11-13 17:48:42
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 16:32, ń pisze:
W pełnych werjsach Nero było Extras - > Disc Info.

Obecnie w pełnej wersji Nero też mam ten składnik.

Można nawet było czytać płytę bit za bitem (podobnie jak w edytorze hex)
Być może wcześniej trzeba było włączyć zaawansowany ('ekspercki') widok interfejsu programu.

Tak, słyszałem już o tym. Pozostaje tylko zapalić świeczkę pożegnalną. :-(

Disc Info w Express jest obecnie tak samo nic nie wart jak w Burning Rom. To dokładnie to samo okno. Zobacz sam:

https://drive.google.com/file/d/1gnJznzJ_uvDJEW54d9nID5m3C3xM92kF/view?usp=sharing

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-14 12:16:42
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 16:24, Marek S pisze:

Sorki, ale wydaje mi się, że nie bardzo wiesz o czym w ogóle rozmawiamy.

Właśnie się zastanawiałem kiedy zauważysz że Animka dużo słyszała i się wiele domyśla. :-)

Też się kiedyś zastanawiałem czy to nie jest gimbazowy troll który specjalnie preparuje te posty i testuje nas tu wszystkich na "enteligencję" ;-)
Może to jakieś badanie naukowe jest?

Data: 2017-11-14 12:32:54
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD?
To taki program.
Dobry, bo polski ;-)

-- -- -
Może to jakieś badanie naukowe jest?

Data: 2017-11-14 15:10:03
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 12:16, z pisze:

Właśnie się zastanawiałem kiedy zauważysz że Animka dużo słyszała i się wiele domyśla. :-)

Spokojnie, zorientowałem się już lata temu - i to dosłownie lata :-) Animkę i jej "porady" chyba zna każdy i to na wielu grupach :-)

Dałem jej szansę wniesienia czegoś wartościowego, nie skorzystała...

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 03:31:23
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 15:10, Marek S pisze:
[...]

A co Ty wartościowego wnosisz. Zadajesz jakiś wyimaginowane pytania i jesteś jak niedouczony dzieciak.

--
animka

Data: 2017-11-15 03:28:59
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
[...]

Tak, Ciebie pierdykowca testuję ;-)

--
animka

Data: 2017-11-16 13:11:38
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 03:28, Animka pisze:
W dniu 2017-11-14 o 12:16, z pisze:
W dniu 2017-11-13 o 16:24, Marek S pisze:

Tak, Ciebie pierdykowca testuję ;-)

Z wiekiem robisz się coraz bardziej jurna :-)

Data: 2017-11-17 19:53:07
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-16 o 13:11, z pisze:
W dniu 2017-11-15 o 03:28, Animka pisze:
W dniu 2017-11-14 o 12:16, z pisze:
W dniu 2017-11-13 o 16:24, Marek S pisze:

Tak, Ciebie pierdykowca testuję ;-)

Z wiekiem robisz się coraz bardziej jurna :-)

Nie znasz takiego potocznego powiedzenia (co prawda nie związanego z tematem) "głowa siwieje, d-pa szaleje"?

--
animka

Data: 2017-11-13 12:10:19
Autor: radekp@konto.pl
Jaka nagrywarka DVD?
Sun, 12 Nov 2017 20:26:15 +0100, w <oua78p$1mj$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> [...]

a wiec właśnie domowym sposobem była utworzona. No więc chciałbym też umieć nagrać płytę tak aby jak ta w/w nie stwarzała problemów. Zacznę od nabycia dokładnie tego modelu płyty.

Nie ma znaczenia, bardziej chodzi o płytę i nagrywarkę.
A pewnie i odtwarzacz już też stary/zużyty.

Data: 2017-11-13 18:04:44
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 12:10, radekp@konto.pl pisze:

Nie ma znaczenia, bardziej chodzi o płytę i nagrywarkę.
A pewnie i odtwarzacz już też stary/zużyty.

Stąd wątek z pytaniem jaką nagrywarkę wybrać skoro moje dwie (BR/DVD oraz DVD obie LG) nie dają rady tak nagrać aby zjechane napędy to czytały. W końcu za każdym razem, co roku kupuję nagraną płytę z bieżącymi aktualizacjami, która czytana jest zawsze perfekcyjnie - więc to się da zrobić. Wiesz, to są gigabajty danych, aktualizacja zajmuje kilkanaście minut więc prędkość odczytu sądzę, że jest zapewne maksymalna.

Wymiana głowic w obu napędach to koszt w lokalnej firmie 800zł. To już wolę kupić dobrą nagrywarkę.

Mało tego - znajomy ma dokładnie to samo auto, z tego samego roku. Problem jest identyczny. Przegrana u mnie płyta działa ale ociężale a czasem w ogóle odmawia współpracy. U niego jest jeszcze gorzej niż u mnie bo nigdy nie czyścił soczewek, a to sporo u mnie pomogło.

Reasumując: skoro dowiedziałem się jaka to płyta, która jest perfekcyjnie odtwarzana to tylko do szczęścia będzie mi brakowało HQ nagrywarki.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-14 12:27:34
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-13 o 18:04, Marek S pisze:
Wymiana głowic w obu napędach to koszt w lokalnej firmie 800zł. To już wolę kupić dobrą nagrywarkę.

Co to za auto?

Przemyśl to jeszcze. Może się okazać że to ślepa uliczka. Szkoda życia :-)
Może łatwiej/taniej jest wymienić radio lub przejść na jakieś inne urządzenie które nie posiada tak archaicznej technologii optycznej.

W dzisiejszych czasach nie ma dobrych urządzeń a już na pewno nie optycznych. Może kiedyś robiono lepsze ale one się zużyły/zestarzały z wiekiem.
To jest loteria

Data: 2017-11-14 15:22:44
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 12:27, z pisze:

Co to za auto?

Merc

Przemyśl to jeszcze. Może się okazać że to ślepa uliczka. Szkoda życia :-)
Może łatwiej/taniej jest wymienić radio lub przejść na jakieś inne urządzenie które nie posiada tak archaicznej technologii optycznej.

Tego się nie da zrobić bo to jest cały system elektroniczny zintegrowany ze wszystkim: nawigacja, USB, 2xDVD, telefon, wzmacniacz w bagażniku podpięty światłowodami a wszystko wkomponowane w deskę rozdzielczą. Jego działanie dostosowuje się do warunków jazdy. Kiedyś tak było, że auta miały po prostu "radio", w które wchodziły kable i pozamiatane. Teraz zmiana "radia" jest równoznaczna ze zrobieniem nowego auta.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 12:01:38
Autor: Adam
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-14 o 15:22, Marek S pisze:
[...]

Są firmy, które robią m.in. zamienniki oryginalnych jednostek. Niejednokrotnie taki zamiennik miewa możliwości, o których fabryczne "radia" mogą tylko pomarzyć ;)

Przykład:

http://www.zenec.com/products/ego-navi/mercedes-benz/z-e4626/?lang=en

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-11-15 21:19:20
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 12:01, Adam pisze:

Są firmy, które robią m.in. zamienniki oryginalnych jednostek. Niejednokrotnie taki zamiennik miewa możliwości, o których fabryczne "radia" mogą tylko pomarzyć ;)

Tak, masz rację. Oglądałem odpowiedni do mojego aua nawet za jakieś 2 koła plus moduł dodatkowy za chyba 500zł, dla tych, którzy wzmacniacz światłowodem mają podłączony. To:

1. Kupa kasy.
2. Brak gwarancji, że zadziała.
3. Brak jakiejkolwiek gwarancji.
4. Rozwiązuje pół problemu jeśli zadziała bo odtwarzacze są dwa.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-15 12:37:37
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
[...]

Ja się z tym pogodziłem że przy zmianie samochodu
  (używanego na używany ;-)  to ważne w tym kontekście)
jego "radio" nie będzie mi odpowiadało jakością czy funkcjonalnością. A na pewno nawigację będzie można sobie wsadzić. :-)
Od razu szukam alternatyw. A jeśli jest to trudne to poważnie rozważam odstąpienie od transakcji.
Samochód ma mnie cieszyć a nie być powodem irytacji.
Stary napęd optyczny w starym samochodzie?
To nie ma prawa działać :-)

PS. Już lepsze kasety i ten klimat :-)

Data: 2017-11-15 21:29:48
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 12:37, z pisze:

[...]

Tak, to prawda. Ale nie jest aż tak źle. Zawsze miałem wyfisiowany sprzęt audio w autach, w których można było go jeszcze wstawiać. Ale żaden nie grał tak dobrze jak fabryczny w bieżącym aucie. Zresztą jak patrzę po droższych autach, to trudno trafić na kiepskie brzmienie sprzętu audio/video. Czasy się zmieniają.

Z tymi alternatywami często jest tak, że kosztują fortunę nierzadko, a czasem więcej niż samo auto :-D Odpuściłem sobie więc i preferuję dopłacić do auta.

A co do moich perypetii to nie radzę sobie jedynie z własnoręcznym przygotowaniem DVD z danymi. Video w drugim odtwarzaczu działa raczej dobrze. Tylko ten #1 jest przeznaczony do danych. Jeśli ktoś inny nagra DVD z danymi - jest perfekcyjnie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-16 13:08:32
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-15 o 21:29, Marek S pisze:

[...]

Masz farta :-) Przy moim pechu i z wiekiem zanikającej cierpliwości rzuciłbym to nagrywanie dawno w cholerę :-)

Zaraz ... Tobie chodzi  o 2 samochody a zamawiasz jedną płytę? ;-)
jaka to jest oszczędność że tak się zapytam?

Data: 2017-11-17 01:28:28
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-16 o 13:08, z pisze:

Zaraz ... Tobie chodzi  o 2 samochody a zamawiasz jedną płytę? ;-)

Nawet 3 podobne :-)

jaka to jest oszczędność że tak się zapytam?

A to jak się trafi. Nagrywana ok 400zł a oryginał 1200zł.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-02 10:31:41
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-11-17 o 01:28, Marek S pisze:
A to jak się trafi. Nagrywana ok 400zł a oryginał 1200zł.

I na prawdę ta funkcjonalność jest warta tych pieniędzy?

Co prócz nawigacji która pewnie lepsza/aktualniejsza będzie z byle smartfona za darmo tam się jeszcze aktualizuje?

Data: 2017-12-02 22:07:31
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-02 o 10:31, z pisze:

[...]

Aktualizuje się cały firmware systemu multimedialnego, zegarów i cholera wie czego jeszcze.

Co do "lepszości" nawigacji Googlowej miałbym spore wątpliwości. Zależy co kto ceni. Bezdyskusyjnie same mapy są lepsze. Ale nawigacja Googlowa:

- Nie wyświetli mi się na zegarach auta więc muszę gapić się w mały, ale mimo to zasłaniający widoczność i zmuszający do odwracania wzroku w inną stronę niż się jedzie monitorek. Raz już miałem stłuczkę z tego powodu więc choćby dlatego jej używać nie będę. Ale są inne jeszcze powody.

- Nie dostosuje swojej głośności do poziomu szumu w kabinie (deszcz, duża prędkość i inne).

- Nie ściszy muzyki w trakcie zapowiedzi.

- Nie zamilknie ograniczając się do pokazywania kierunku jazdy gdy gadam przez telefon.

- Nie posiada zewnętrznej anteny GPS więc często traci zasięg. Ta wbudowana chyba tylko w tunelach go traciła.

- Nie współpracuje z przyciskami na kierownicy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-03 11:34:16
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
Wybacz ale jak chce się mieć takie luksusy to trzeba bulić. :-)

Są tańsze i wcale nie mniej wygodne rozwiązania.
Ostatnio ujeżdżam OsmAndroid na starym tablecie. Jak się oszczędza to można trochę pokombinować z umiejscowieniem ekranu i pogodzić się pewnymi niedogodnościami.

Technika tak szybko się rozwija że uwiązania się do jednego konkretnego rozwiązania bym nie zdzierżył :-)

Data: 2017-12-03 14:43:47
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-03 o 11:34, z pisze:

Wybacz ale jak chce się mieć takie luksusy to trzeba bulić. :-)

Okazuje się, że wcale nie. A algorytm tego jest banalny. Za pomocą DVDInfoPro w okresie triala wygrzebałem kod producenta płyt, które są bez problemu czytane w tych odtwarzaczach. Kupiłem te Verbatimy (jak się okazało) i nie mam żadnych problemów z odczytem. Utworzyłem nawet wątek o podobnym tytule "cz. 2", o którym wiesz, bo go komentowałeś :-)

Jak później się okazało to Nero Speed Test i Nero Info Tool za darmo robią to samo - tylko trzeba poszukać w archiwach bo Nero nie przyznaje się do tych produktów już.

Są tańsze i wcale nie mniej wygodne rozwiązania.
Ostatnio ujeżdżam OsmAndroid na starym tablecie. Jak się oszczędza to można trochę pokombinować z umiejscowieniem ekranu i pogodzić się pewnymi niedogodnościami.

Nie ma takiej opcji moim zdaniem. Gdy szyba w aucie jest długa pod dużym skosem, to cokolwiek przylepisz do niej, to zajmie sporą część widoku. Przylepienie na wprost kierownicy to szaleństwo. Niczego bym nie widział. Przylepienie z boku = stłuczka / inne niebezpieczne sytuacje prędzej czy później.

Jakbym miał Jelcza to pewnie problem by zniknął :-D

Technika tak szybko się rozwija że uwiązania się do jednego konkretnego rozwiązania bym nie zdzierżył :-)

Zmieniasz auto - zmienia się rozwiązanie. Gdy zdążysz się przyzwyczaić to zaraz masz inaczej. Czy to dobrze - czasem tak a czasem nie. W temacie nawigacji, o jakim gadamy, to obecne rozwiązanie jakie mam jest moim zdaniem prawie idealne. Nie angażuje uwagi kierowcy. "Prawie" bo wolałbym mieć nawigację Google w sensie map i całą resztę w sensie funkcjonalności. Niestety producenci zawsze będą robili pod górę bo po co masz mieć coś za darmo skoro można z kieszeni klienta wyciągnąć np. 7000zł za to samo.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-03 23:00:34
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-03 o 14:43, Marek S pisze:
Nie ma takiej opcji moim zdaniem. Gdy szyba w aucie jest długa pod dużym skosem,

Ciach
Pozostaniemy na swoich stanowiskach :-) Zaznaczę tylko że czepianie nawigacji do szyby to wiocha nie wspominając o bezpieczeństwie.
Tematu legalności tych płyt nie będę tu poruszał bo mi się nie chce ;-)
Pozdro

Data: 2017-12-04 12:21:31
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-03 o 23:00, z pisze:

Zaznaczę tylko że czepianie nawigacji do szyby to wiocha nie wspominając o bezpieczeństwie.

Hmmm... no to mnie zaciekawiłeś. Faktem jest, że nie zaglądam do cudzych aut aby zobaczyć jak inni to robią, ale ilekroć taksówką jechałem lub przypadkiem zobaczyłem u kogoś w aucie, to nigdy jeszcze nie spotkałem się z innym sposobem montażu. Więc muszę spytać: jaki jest niewiochowaty sposób instalowania nawigacji typu smartfonopodobnego?

Tematu legalności tych płyt nie będę tu poruszał bo mi się nie chce ;-)

W końcu wiadomo o co chodzi :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-04 16:06:39
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-04 o 12:21, Marek S pisze:
jaki jest niewiochowaty
sposób instalowania nawigacji typu smartfonopodobnego?

Pokazałbym jak to zrobiłem w yarisie ale się wstydzę :-)

Data: 2017-12-05 15:57:08
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-04 o 16:06, z pisze:

Pokazałbym jak to zrobiłem w yarisie ale się wstydzę :-)

Nie, no dawaj :-)
Włożyłeś kij w mrowisko, to teraz pochwal się :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-08 14:13:11
Autor: jedrek
Jaka nagrywarka DVD?
"Marek S" news:oulaff$1ul$1node1.news.atman.pl
A to jak się trafi. Nagrywana ok 400zł a oryginał 1200zł.

Czy dobrze rozumiem, że tą płytę co zamawiasz do auta to już nie jest "oryginał"? :)
Czy raczej każdy ten oryginał to zwykłe smażona płyta, a nie jakieś tłoczenie?
Skąd ta różnica 400 a 1200zł?
Jedna płytka oryginalna 1200zł, a 400zł to u kogo? Jakaś kopia zrobiona z oryginału?
A to nie może być 1 płytka i będziesz latał z jedną płytką do każdego auta?
To co wgrasz, aktualizujesz tą płytką w aucie jakoś ulega zgubieniu (np. po wymontowaniu akumulatora)? Nie można jedną płytką na jednym parkingu obu aut zaktualizować i zapomnieć o płycie? (zaktualizowałem, wrzucam płytkę do szuflady, zapominam o jej istnieniu) Do czego ona więcej służy? Ciągle musisz jej do czegoś używać?
Z jakich map korzysta ta nawigacja, bo bym sobie porównał co wartają te mapy jeżeli chodzi o Polskę :)

Data: 2017-12-09 14:05:12
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
W dniu 2017-12-08 o 14:13, jedrek pisze:

Czy dobrze rozumiem, że tą płytę co zamawiasz do auta to już nie jest "oryginał"? :)

Dokładnie tak :-) I właśnie o tym od samego początku piszę: nagrywana płyta "u kogoś" jest czytana wyśmienicie a ja na swoim sprzęcie nie potrafiłem tego uczynić. Aczkolwiek już potrafię, co opisałem w innym wątku o prawie takim samym tytule.

Skąd ta różnica 400 a 1200zł?

Ponieważ płyta ma logo Mercedesa. Jak powszechnie wiadomo, najcenniejszym elementem jakiegokolwiek produktu jest logotyp. Koszty produkcji stanowią dużo mniejszą część ceny.

Jedna płytka oryginalna 1200zł, a 400zł to u kogo? Jakaś kopia zrobiona z oryginału?

Pewnie tak.

A to nie może być 1 płytka i będziesz latał z jedną płytką do każdego auta?

Nie, ponieważ tylko soft jest raz czytany. Mapy nawigacyjne są na bieżąco.

[...]

Tego nie wiem. Generalnie są one ok ale szału nie ma. W miastach raczej nie zdarzyło mi się aby nie doprowadziły mnie one pod żądany numer domu. Ale z drugiej strony, jakieś 3 lata temu pociągnięto w pobliżu mojego miejsca zamieszkania ulicę łączącą osiedla 2 miast. Nie jest to żadna podrzędna dróżka lecz codziennie zakorkowana dużą ilością aut jezdnia. Na mapach wciąż jej brak. W Googlach pojawiła się już dawno.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-14 15:45:52
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD?
Jeszcze w uzupełnieniu do poprzedniego. Otóż istnieje możliwość wymiany samego napędu DVD ale kosztuje on ok 1000zł x2  i nie ma gwarancji, że to pomoże. Komuś pisałem, że wymiana samej głowicy u elektronika samochodowego to 400zł x2 a efekt również może być żaden. Wątpię by poprzedni właściciel auta słuchał muzy od rana do nocy aby udało się zajeździć optykę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Jaka nagrywarka DVD?