Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2

Data: 2017-11-25 16:01:59
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Tworzę nowy wątek, tym razem informacyjny, w kontekście do poprzedniego o tym samym tytule. Tylko przypomnę, że miałem ogromny problem z odtwarzaniem nagranych płyt DVD w odtwarzaczach w aucie mimo iż co rok otrzymuje również nagrywaną (w sensie - nie tłoczoną) płytę DVD z aktualizacjami i zawsze wszystko jest ok. Wiedząc, że oba odtwarzacza wymagają DVD-R (nie +R) kupiłem płyty 3 czy 4 producentów. Efekt był taki, że tylko TDK "jakoś" były czytane ale potrafiły się zacinać lub nawet w całości były odrzucane. Inne szły od razu do śmietnika.

Zrobiłem tak, jak ktoś z Was mi doradził. Zainstalowałem program DVD Info Pro w celu odczytania kodów producenta działających płyt. Okazało się, że to Verbatimy Silver. Kupiłem nie te same ale podobne - bo zależało mi na wersji "printable". Skopiowałem DVD z pełną prędkością, zainstalowałem w aucie - chodzi jak burza. Żadnych zacięć, bootuje się natychmiast. Kompilacje Video także bez żadnych niespodzianek.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-27 16:50:35
Autor: Krystek
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-25 16:01, Marek S pisze:
[...]

Nagrywanie z pełną prędkością płyt to nie jest dobry pomysł. Tak ogólnie.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2017-11-28 13:17:24
Autor: Adam
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-27 o 16:50, Krystek pisze:
[...]

DVD zaleca się nagrywać z pełną prędkością (wtedy jest używana pełna moc lasera), natomiast CD zaleca się nagrywać z małą prędkością - pierwsze urządzenia CD-R nie miały możliwości zmiany mocy lasera.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-11-28 23:19:20
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-27 o 16:50, Krystek pisze:

Nagrywanie z pełną prędkością płyt to nie jest dobry pomysł. Tak ogólnie.

Tu bardziej skłaniam się ku opinii Adama. DVD nagrane z pełną prędkością nigdy nie zachowało się u mnie gorzej niż na pół gwizdka.

Druga rzecz, nie twierdzę, że autorytatywna. Gadałem z supportem Nero na ten temat. Oni z kolei twierdzą, że przy DVD nie ma czegoś takiego jak optymalna prędkość nagrywania. Wszystko zależy od płyty i nagrywarki. Producenci jednego i drugiego powinni udostępniać parametry. Szczerze mówiąc ja tego nie zauważyłem aczkolwiek da się czasem uzyskać te informacje zadając pytanie bezpośrednio producentowi. No i w przypadku mojej nagrywarki LG BR/DVD zaleca się właśnie maksymalne prędkości.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-28 15:01:24
Autor: pueblo
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Witaj Marek S, 25 lis 2017 w news:ovc0la$d6d$1node1.news.atman.pl
napisałeś/aś:
Tworze nowy watek, tym razem informacyjny, w kontekscie do
poprzedniego o tym samym tytule. Tylko przypomne, ze mialem ogromny
problem z odtwarzaniem nagranych plyt DVD w odtwarzaczach w aucie
mimo iz co rok

Tak z ciekawości, taki odtwarzać w aucie obsługuje płyty RW? Bo jeśli tak to jest jakaś opcja. Nie wiem czy próbowałeś, bo nie śledziłem tamtego wątku, ale akurat nagrywam taką płytę, więc mi się samo nasunęło.
No ZTCP to nagrywanie/czytanie RW to inna moc, czy długość fali w stosunku do jednorazowych płyt.

Data: 2017-11-28 23:24:14
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-28 o 16:01, pueblo pisze:

Tak z ciekawości, taki odtwarzać w aucie obsługuje płyty RW?

W moim aucie absolutnie nie.

[...]

Nie wiem o co tak naprawdę chodzi ale poza typem płyty DVD-R/DVD+R/DVD-RW (co ma kluczowe znaczenie) to okazuje się, że producent płyty też ma znaczenie i to ogromne.

Mam płyty DVD-R kilku producentów ale tylko od jednego czytane są bezbłędnie. Inne praktycznie w ogóle nie są odczytywane, może z wyjątkiem wspomnianych TDKów.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-29 00:54:01
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-28 o 23:24, Marek S pisze:
Mam płyty DVD-R kilku producentów ale tylko od jednego czytane są bezbłędnie. Inne praktycznie w ogóle nie są odczytywane, może z wyjątkiem wspomnianych TDKów.
To jakie trzeba kupowac DVD+R?
Tak szczerze to moja trzecia nagrywarka Toshiba podłączana po USB nagrywa i odtwarza wszystko. Raczej dlatego, że mało używana i laser ma jeszcze dobry. We wieży mi padł laser (a tak pięknie grała i głośniki dobre) i ściezki przeskakują. Nie mogę tego przeboleć.

--
animka

Data: 2017-11-29 01:17:28
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 00:54, Animka pisze:

To jakie trzeba kupowac DVD+R?
Tak szczerze to moja trzecia nagrywarka Toshiba podłączana po USB nagrywa i odtwarza wszystko.

Moja nagrywarka w komputerze też odtwarza wszystko. Najwyraźniej nie przeczytałaś treści poprzedniego mojego wątku skoro zadajesz to pytanie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-29 18:34:35
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 01:17, Marek S pisze:
[...]

Może przeczytałam, ale tyle wątków-zapytań piszesz.......

--
animka

Data: 2017-11-29 22:19:21
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 18:34, Animka pisze:

Może przeczytałam, ale tyle wątków-zapytań piszesz.......

Wystarczyłoby abyś niniejszy przeczytała. Na samym początku streściłem o co chodziło.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-29 14:32:36
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
[...]

Odtwarzanie nagranego przez siebie dysku to banalne zadanie.
Schody zaczynają się przy odtwarzaniu w innych napędach, zwłaszcza nie komputerowych.

Data: 2017-11-29 18:40:06
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 14:32, z pisze:
[...]

Dopóki laser był ok. to odtwarzała. Miniwieża ma kompakt na górze, podnosi się wieczko do góry.
Gdybym miała nowy laser to może bym się zaparła, rozkręciła tę wieżę i wymieniłabym laser, ale w tej wieży to nawet nie wiem gdzie on jest (czy na wierzchu-pod płytą, czy gdzieś głębiej).

--
animka

Data: 2017-11-30 11:59:03
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 18:40, Animka pisze:
Gdybym miała nowy laser to może bym się zaparła,

Lepiej nie zgłębiaj tego tematu a sprzęt będzie Ci wdzięczny :-)

Data: 2017-11-29 14:37:10
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
A tak z ciekawości
Kto jeszcze używa napędów optycznych w dzisiejszych czasach? :-)

Ja właśnie sobie przypomniałem o tej technologii kiedy zostałem poproszony o zgranie wesela z VHSa :-)

Może kiedyś znajdę trochę czasu na przekopanie kilku pudeł leżących na strychu :-) Taki powrót do lat młodzieńczych :-)

Data: 2017-11-29 16:11:11
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Wolisz np. dołączyć do akt sprawy pendrajwa?

-- -- -
Kto jeszcze używa napędów optycznych w dzisiejszych czasach?

Data: 2017-11-29 18:08:53
Autor: nadir
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 16:11, ń pisze:

Wolisz np. dołączyć do akt sprawy pendrajwa?

A zawartości płyty skopiować na inną i coś dodać lub ująć to już nie można? Bo rozumiem, że chodzi Ci o integralność danych.

Data: 2017-11-30 12:02:00
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 16:11, ń pisze:
Wolisz np. dołączyć do akt sprawy pendrajwa?

O widzisz przypomniało mi się że przy defraudowaniu środków unijnych ;-) w specyfikacji produktów marketingowych umieszczono wersję elektroniczną publikacji czyli pdfa nagranego na płytę

Takie zastosowanie :-)

Data: 2017-11-29 18:44:20
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 14:37, z pisze:
[...]

Nawet prawie nowy magnetowid mam zepsuty. Pewnie robotnik warchoł przy remoncie wyczaił, szperał wszędzie i wsadził tam łapę. Kaseta sie zatrzymuje, wyskakuje, bo o cos zaczepia się taśma. Już pare dobrych kaset zmarnowałam przez to.

--
animka

Data: 2017-11-30 12:03:33
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 18:44, Animka pisze:
[...]

kup sobie drugi na allegro za grosze :-)

Data: 2017-12-01 18:05:46
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-30 o 12:03, z pisze:
[...]

Nie kupię. Chcę ten (mało używany) jaki mam. Jak będę miała za dużo pieniędzy to oddam go do reperacji.

--
animka

Data: 2017-11-29 18:45:13
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 16:11, ń pisze:
Wolisz np. dołączyć do akt sprawy pendrajwa?

Szkoda pieniędzy. To kosztuje!

-- -- -

Data: 2017-11-29 20:33:24
Autor: radekp@konto.pl
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Wed, 29 Nov 2017 14:37:10 +0100, w
<5a1eb809$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> napisał(-a):

A tak z ciekawości
Kto jeszcze używa napędów optycznych w dzisiejszych czasach? :-)

Ja. Backupuje wszystko na BR. A na co mam zgrywać?

Data: 2017-11-29 22:27:24
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 14:37, z pisze:
A tak z ciekawości
Kto jeszcze używa napędów optycznych w dzisiejszych czasach? :-)

Ja używam. Np. rocznie w zdjęciach tworzę ok 40GB danych i zgrywam to na jedną płytę BR jako kopię bezpieczeństwa danego roku. Jaką alternatywę proponujesz?

Dodam tylko, że dysk twardy do niczego nie podłączony, zamknięty w szufladzie biurka stracił swoją zawartość gdy piorun strzelił w dom sąsiada oddalony 50m od mojego.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-30 12:08:14
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 22:27, Marek S pisze:
Dodam tylko, że dysk twardy do niczego nie podłączony, zamknięty w szufladzie biurka stracił swoją zawartość gdy piorun strzelił w dom sąsiada oddalony 50m od mojego.

I miałeś jedną kopię tego dysku?
Ciekawa historia. Co jeszcze padło? Musiało być tego więcej

Jaką masz gwarancję że te płyty kiedyś przeczytasz?

Data: 2017-11-30 13:31:51
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-30 o 12:08, z pisze:

I miałeś jedną kopię tego dysku?
Ciekawa historia. Co jeszcze padło? Musiało być tego więcej

Pełno rzeczy padło. W 2 komputerach karty sieciowe poleciały. Pewnie dlatego, że przewody z TV kablowej po budynku lecą. Dekodery TV też padły. Urządzenie backupujące również. Same komputery przetrwały.

Kopie miałem 3 w sumie: dysk komputera, urządzenie backupujące oraz płyty BR.

Jaką masz gwarancję że te płyty kiedyś przeczytasz?

Taką samą jak dla każdego innego nośnika - czyli żadną. A zyskuję gwarancję, że zapis przetrwa przepięcia, zalania i wyładowania atmosferyczne w pobliżu.

Ale nie odpowiedziałeś na pytanie moje odnośnie tego jaką alternatywę proponujesz? Powiedzmy, że ilość danych na poziomie 1TB.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-30 15:56:55
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-30 o 13:31, Marek S pisze:

Ale nie odpowiedziałeś na pytanie moje odnośnie tego jaką alternatywę proponujesz? Powiedzmy, że ilość danych na poziomie 1TB.

HDD w grubym metalowym sejfie? :-)

Jeśli już bierzemy pod uwagę  takie przypadki to faktycznie HDD w innej lokalizacji. Dzięki za przestrogę zapamiętam sobie :-)

Data: 2017-11-30 17:05:46
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Powinna wystarczyć klatka Faradaya :-o

-- -- -
HDD w grubym metalowym sejfie?

Data: 2017-11-30 17:09:54
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-30 o 17:05, ń pisze:

Powinna wystarczyć klatka Faradaya :-o

Wodoszczelna oczywiście :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-30 17:09:17
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-30 o 15:56, z pisze:

HDD w grubym metalowym sejfie? :-)

Pozwolę sobie sparafrazować wieszcza:

"Kto jeszcze używa napędów magnetycznych w dzisiejszych czasach?" :-D

albo jeszcze inaczej

"Jaką masz gwarancję że te dyski zamknięte w sejfie przeczytasz?" :-D

Jeśli już bierzemy pod uwagę  takie przypadki to faktycznie HDD w innej lokalizacji. Dzięki za przestrogę zapamiętam sobie :-)

A tak już bez tych drobnych uszczypliwości: zapis optyczny póki co jest najbardziej odporny na "znikanie" wskutek różnych sytuacji życiowych. Gdy płyta zostanie zalana, trafi na pole elektryczne/magnetyczne, spadnie na podłogę przy przenoszeniu to nic się jej nie stanie. Do tego jest bardzo pojemna (do 50GB) do domowych i mało-firmowych zastosowań.

Mam płyty CD/DVD/BR sprzed wielu lat. Powiedzmy, że z okolic 2000r najstarsze. Przed momentem sprawdziłem - są czytane bez przeszkód. Nie widzę też kłopotu z przegrywaniem ich co parę lat aby odświeżyć zapis.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-30 21:24:11
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-30 o 17:09, Marek S pisze:
[...]

Ja jestem leniwy i wygodny. A skoro nic nie daje pewności to pozostaje szybki automatyczny backup na kilku nośnikach

Za dużo w życiu się nawku... próbując coś odczytać optycznego czy szarpać się ze starzejącą się nagrywarką

Data: 2017-11-30 23:30:37
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-30 o 21:24, z pisze:

Ja jestem leniwy i wygodny. A skoro nic nie daje pewności to pozostaje szybki automatyczny backup na kilku nośnikach

Super... a potem się zdziwić jak w parę chwil wszystko zniknie ze wszystkich dysków bo np. ktoś używa popularnego w Windows protokołu SMB v1 i akurat wirus mu się  przytrafił.

Albo usługi cloud, gdzie w każdym regulaminie piszą, że wszystko, co tam jest umieszczone jest Twoje ale "my możemy to i to" :-)

Za dużo w życiu się nawku... próbując coś odczytać optycznego czy szarpać się ze starzejącą się nagrywarką

Problem techniczny ze wszystkim może wystąpić. Pamiętam jak SSD padały jak muchy na początku. W zasadzie co miesiąc wymieniałem swój. Albo pamiętam też wtopę Intela z przegrzewającymi się dyskami. Seagate miał również trefną serię. Zapewne o 99.99% innych przypadków nic nie wiem. Zawsze trzeba z czymś walczyć, coś naprawiać, zmieniać konfiguracje itd. Dotyczy to wszelkich technologii. Nic za darmo.

Ja jednak preferuję zapis backupów permanentny oprócz codziennego, łatwego do unicestwienia na nośnikach magnetycznych.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-30 14:57:49
Autor: jedrek
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
"Marek S"
Dodam tylko, że dysk twardy do niczego nie podłączony, zamknięty w szufladzie biurka stracił swoją zawartość gdy piorun strzelił w dom sąsiada oddalony 50m od mojego.

Jak rozumiem był to dysk SSD a nie tradycyjny magnetyczny talerzowiec?

Data: 2017-11-30 17:06:14
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-30 o 14:57, jedrek pisze:

Jak rozumiem był to dysk SSD a nie tradycyjny magnetyczny talerzowiec?

Nie, był to klasyczny Seagate 1TB. Przestał się zgłaszać po podłączeniu.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-01 18:09:12
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-30 o 17:06, Marek S pisze:
W dniu 2017-11-30 o 14:57, jedrek pisze:

Jak rozumiem był to dysk SSD a nie tradycyjny magnetyczny talerzowiec?

Nie, był to klasyczny Seagate 1TB. Przestał się zgłaszać po podłączeniu.

W BIOS-ie też go nie było widać?

--
animka

Data: 2017-12-01 19:00:47
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-01 o 18:09, Animka pisze:

W BIOS-ie też go nie było widać?

Dokładnie tak. Jakbym niczego nie podłączył.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-01 21:03:30
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-01 o 19:00, Marek S pisze:
W dniu 2017-12-01 o 18:09, Animka pisze:

W BIOS-ie też go nie było widać?

Dokładnie tak. Jakbym niczego nie podłączył.

Weź sobie zainstaluj Everest Ultimate Edition (pl). Ten program wszystko Ci "powie". Nawet poda numery modułów pamięci jeśli Ci to będzie potrzebne.

--
animka

Data: 2017-12-03 14:46:48
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-01 o 21:03, Animka pisze:

Weź sobie zainstaluj Everest Ultimate Edition (pl). Ten program wszystko Ci "powie". Nawet poda numery modułów pamięci jeśli Ci to będzie potrzebne.

W jaki niby sposób jakikolwiek program mógłby przeczytać cokolwiek ze spalonej elektroniki dysku po strzale pioruna????

Sugeruję abyś przed każdą wypowiedzią zastanowiła się nad jej sensem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-03 20:44:16
Autor: Czarek
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2

W dniu 03.12.2017 o 14:46, Marek S pisze:
[...]

Nie wymagaj cudów.

--
Czarek

Data: 2017-12-04 10:34:46
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Programista, który napisał tego bota, robił to po godzinach.

-- -- -
Sugeruję abyś przed każdą wypowiedzią zastanowiła się nad jej sensem.

Data: 2017-12-05 15:37:33
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-04 o 10:34, ń pisze:

Sugeruję abyś przed każdą wypowiedzią zastanowiła się nad jej sensem.

Podobno jesteśmy przed przełomem i sztuczna inteligencja jest tuż tuż. Głębokie uczenia sprawia że programiści już nie wiedzą co dokładnie robi program. Dokładnie tak jak z ludzkim mózgiem.

Czy Animka jest już inteligentna? ;-)
Czy uczestniczymy w eksperymencie naukowym sprawdzającym sztuczną inteligencję w realu...

Data: 2017-12-05 15:51:57
Autor: Stregor
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-05 o 15:37, z pisze:
[...]

Czyżby cytowanie ń sprawiło, że nie zacytowałeś wypowiedzi na którą odpowiadasz? :D

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2017-12-05 19:17:59
Autor: z
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-05 o 15:51, Stregor pisze:
Czyżby cytowanie ń sprawiło, że nie zacytowałeś wypowiedzi na którą odpowiadasz? :D

Tak chciałem w pośpiechu zabłysnąć jakimś tekstem ;-) że niechlujnie podszedłem do zagadnienia cięcia cytatów :-)

Może być?

Data: 2017-12-06 01:40:33
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
[...]

Zapytaj o to swoją żonę. Pewnie dostaniesz tluczkiem w globus.
Sięgasz dalego, a blisko nie widzisz.
Zakochałeś się we mnie robocie?

--
animka

Data: 2017-12-05 16:03:14
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-04 o 10:34, ń pisze:

Programista, który napisał tego bota, robił to po godzinach.

Najciekawsze jest to, że ponoć wyciąłem swoje własne pytanie,  które zadałem otwierając wątek :-D

Z rozważań można pracę naukową utworzyć. :-D Być może rzeczywistość równoległa towarzyszy nam na co dzień a my nie jesteśmy świadomi tego. :-D

Mogłem np. wyciąć swoje pytanie zanim je zadałem :-D :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-06 01:44:02
Autor: Animka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-05 o 16:03, Marek S pisze:
[...]

Powinieneś się zapisać na kurs filozofii. Będziesz miał większy pożytek.

--
animka

Data: 2017-12-06 11:31:13
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Animkę przewidział już Lem, jako maszynę do wrzucania njusów.

Data: 2017-12-05 23:10:06
Autor: Roman Tyczka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
On Sun, 3 Dec 2017 20:44:16 +0100, Czarek wrote:

[...]

Nie zwróciliście uwagi, że tam był dopisek (pl)! Te dwie literki są
kluczowe, tylko ta wersja potrafi odczytywać spalone dyski, żadna inna. To
fundamentalna różnica, lecz ta wiedza jest mocno elitarna, zatem...
nie hejtujcie tylko się dokształćcie nieuki, o!

:-)

Roman Tyczka

Data: 2017-12-06 00:26:32
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-05 o 23:10, Roman Tyczka pisze:

[...]

Nie zgadzam się nieuku! :-D

Wersja BR czyta spalone dyski (BR od burned). A gdy wystąpił przy tym płomień, to należy użyć wersję FL (czyli flame) lub też SM (od smoke) :-D

Te wersje softu rozpoznają cechy dysku po smrodzie spalenizny. W końcu powszechnie wiadomo, że spalony 1TB danych wytworzy inny smród niż 1GB. Z pewnością spalone JPGi również śmierdzą inaczej niż dokumenty Word'a :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-06 11:54:34
Autor: Stregor
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
[...]

Smród palonego JPGa jest zależny od tego, co JPG przedstawiał. Wszyscy wiedzą, że palone na przykład zdjęcie drewna śmierdzi inaczej niż... ten... na przykład zdjęcie oceanu omywającego rajską wyspę

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2017-12-06 12:04:44
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Spytaj Bolka co czuł paląc swoje akta.

-- -- -
Wszyscy wiedzą, że palone na przykład zdjęcie drewna śmierdzi inaczej niż... ten... na przykład

Data: 2017-12-06 13:13:03
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-06 o 11:54, Stregor pisze:

Smród palonego JPGa jest zależny od tego, co JPG przedstawiał. Wszyscy wiedzą, że palone na przykład zdjęcie drewna śmierdzi inaczej niż... ten... na przykład zdjęcie oceanu omywającego rajską wyspę

Weź pod uwagę jeszcze wpływ kompresji JPG :-D :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-06 17:30:53
Autor: Adam
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-06 o 13:13, Marek S pisze:
[...]

Mocno kompresowane dłużej się palą.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-12-07 09:10:24
Autor: radekp@konto.pl
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Wed, 6 Dec 2017 17:30:53 +0100, w <p095vs$17j$1@usenet.news.interia.pl>, Adam
<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Mocno kompresowane dłużej się palą.

Palą się tak samo, ale w wyższej temperaturze.

Data: 2017-12-06 21:25:07
Autor: Roman Tyczka
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
On Wed, 6 Dec 2017 11:54:34 +0100, Stregor wrote:

[...]

Spalony ocean...że ten tego ten... a kolega co pali jeśli wolno spytać? ;-)

Data: 2017-12-07 13:40:54
Autor: Stregor
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-06 o 21:25, Roman Tyczka pisze:
[...]

JPGi... zielone takie

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2017-12-07 16:48:32
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Byle nie zaciągał ;-)

Data: 2017-11-30 09:25:03
Autor: ń
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
Nie, chodzi mi o koszt nośnika.
Pendrajwów po 50 gr/szt. jeszcze nie widziałem, a prezentów urzędom / sądom / policji robić nie zamierzam.

-- -- -

Data: 2017-11-29 22:38:03
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-11-29 o 19:13, pueblo pisze:

Ale pamiętam też że nagrywarka też miała znaczenie. Miałem całkiem
dobrego Teaca który palił i czytał wszystko i co najważniejsze jego
wypalanki nie sprawiały problemu w innych sprzętach, a płytki z tańszych
napędów czasami tak.

Owszem, nagrywarka ma znaczenie ale kłopot w tym, że gdy porównujesz benchmarki wszelkich maści nagrywarek to ta dobra to np. taka, która najczęściej się sprzedaje. I to nie żart! Trafiłem na takie bzdury na benchmarkowym portalu czy w artykule w piśmie komputerowym. Nigdzie nie trafiłem na rzetelne testy funkcjonalności / jakości wypalania. W konsekwencji nie sposób dowiedzieć się co szwankuje gdy nagrywana płyta nie jest czytana na innym sprzęcie, a w szczególności gdy na tym innym konkretnym sprzęcie mi zależy. Taka była geneza mojego wątku.

Dlatego cieszę się, że udało się za pośrednictwem programu wydłubującego info z dysków uzyskać sukces. Byłem przekonany, że to moja nagrywarka jest do bani :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-06 10:59:15
Autor: knrdz
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 29.11.2017 o 22:38, Marek S pisze:

[...]

cdrinfo.pl

konsekwencji nie sposób dowiedzieć się co szwankuje gdy nagrywana płyta
nie jest czytana na innym sprzęcie, a w szczególności gdy na tym innym
konkretnym sprzęcie mi zależy. Taka była geneza mojego wątku.

Tamże, zwłaszcza subforum poświęcone nośnikom. Po wypaleniu płyty, zwłaszcza jeśli pochodzi z nowej partii wartą ją przetestować np. w Nero CD-DVD Speed (test "jakość dysku", większość nagrywarek i czytników tę funkcję obsługuje).

Dlatego cieszę się, że udało się za pośrednictwem programu wydłubującego
info z dysków uzyskać sukces. Byłem przekonany, że to moja nagrywarka
jest do bani :-)

Wraz z ceną znacznie spadła też jakość nagrywarek, to samo dotyczy nośników - dzisiejsze Verbatimy to loteria, 10 lat temu można było kupować Verbatimy czy Sony w ciemno i mieć pewność uzyskania dobrej jakości nagrania. Dziś z w miarę dostępnych i niedrogich nośników DVD pewność przyzwoitej jakości zapewnia chyba jedynie HP DVD+R:
https://forum.cdrinfo.pl/f28/hp-dvd-r-mid-cmcmagm01-made-tajwan-94674/

Data: 2017-12-06 15:07:01
Autor: Marek S
Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
W dniu 2017-12-06 o 10:59, knrdz pisze:
Nigdzie nie
trafiłem na rzetelne testy funkcjonalności / jakości wypalania. W

cdrinfo.pl

Tam też zaglądałem. Może najbardziej dokładne informacje tam znajdziemy, ale na poziomie bardziej niż podstawowym jeśli chodzi o sztukę nagrywania zwykłych DVD. Mnie interesował problem jak w wątku otwierającym. Nie znalazłem tam instrukcji na co należy zwracać uwagę krok po kroku by rozwikłać przyczynę problemu.

Tu chwilę pogadałem i dowiedziałem się więcej i w dodatku rozwiązałem problem, którego przyczyną wcale nie była nagrywarka ani sposób nagrywania.

[...]

U mnie to niestety nie działa. Sprawdziłem na 3 kompach z W10 i z różnymi nagrywarkami. Po kliknięciu dysk zaczyna się kręcić, przyspiesza, zwalnia i koniec testu. Żadnych wyników.

Wraz z ceną znacznie spadła też jakość nagrywarek,

Tyle tylko, że ja za swoją dałem kiedyś z 400zł. Obecnie kosztuje ona na A 265zł. Nie wiem czy ma to odniesienie do jakości ale cena jest sugestywna.

to samo dotyczy nośników - dzisiejsze Verbatimy to loteria, 10 lat temu można było kupować Verbatimy czy Sony w ciemno i mieć pewność uzyskania dobrej jakości nagrania.

Racja. Dlatego zadziałało podejście w stylu odczytaj ID producenta płyty, która działa i kup takie same.

Dziś z w miarę dostępnych i niedrogich nośników DVD pewność przyzwoitej jakości zapewnia chyba jedynie HP DVD+R:
https://forum.cdrinfo.pl/f28/hp-dvd-r-mid-cmcmagm01-made-tajwan-94674/

Niestety -R potrzebuję. Verbatim jako jedyny zadziałał w sposób pewny u mnie. TDK tylko w 1 napędzie i to czasem chimerycznie. Inne w ogóle nie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2