Jaka najlepsza karta AGP do odtwarzania film贸w HD?

Data: 2011-10-08 19:22:23
Autor: Mark
Jaka najlepsza karta AGP do odtwarzania film贸w HD?
normalny <normalny@bezadresu.com> w wiadomo艣ci
news:j6pqeg$38l$1news.task.gda.pl napisa艂(a):
Witam!
Chcia艂bym rozbudowa膰 sw贸j komputer tak, 偶eby potrafi艂 odtwarza膰 wszystkie filmy w wysokiej rozdzielczo艣ci - HD. Jak to osi膮gn膮膰?
Moja konfiguracja przedstawia si臋 nast臋puj膮co:
P艂yta - Abit IC7
Procesor - Intel P4
Pami臋膰 RAM - 1024 MB
Karta graficzna - stara karta AGP z 1999 roku
Komputer jest zasilany bardzo dobrym, markowym zasilaczem 420 W.
Jak膮 kart臋 graficzn膮 ze z艂膮czem AGP mo偶ecie z czystym sumieniem
poleci膰?
Radeony z serii HD (s膮 nawet z serii HD 4xxx)

S艂ysza艂em o kartach, kt贸re posiadaj膮 sprz臋towe wsparcie dla film贸w HD.
Jakie macie zdanie na ich temat i jak sprawdz膮 si臋 w mojej sytuacji?
W Twojej systaucji sprawdzi si臋 bardzo dobrze na filmach kodowanych w H264 z u偶yciem profilu DXVA.

Przede wszystkim, zale偶y mi na filmach w wysokiej rozdzielczo艣ci.
Gdyby da艂o si臋 pogra膰, to by艂by to dodatkowy atut.
Co do film贸w to sprawdzi sie dobrze, ale co do gier to w膮skim gard艂em b臋dzie procesor komputera.
--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2011-10-08 20:11:22
Autor: normalny
On 2011-10-08 19:22, Mark wrote:
[...]

Czy te karty, o kt贸rych wspominasz, ca艂kowicie odci膮偶膮 CPU?

Sk膮d mam wiedzie膰, kt贸re filmy s膮 zakodowane z u偶yciem profilu DXVA?
Gdzie m贸g艂bym znale藕膰 takie filmy? Jak du偶o jest takich film贸w?

Czy filmy nagrane za pomoc膮 jakiego艣 telefonu kom贸rkowego lub kamery,
w rozdzielczo艣ci High Definition, te偶 b臋d膮 zakodowane profilem DXVA?

Musz臋 wiedzie膰, czy sprz臋t, o kt贸rym rozmawiamy, spe艂ni oczekiwania.

Chcia艂bym po prostu odtwarza膰 filmy w mo偶liwie najwy偶ej jako艣ci, zar贸wno trailery filmowe dost臋pne na Apple.com, filmy z YouTube,
ale te偶 kodowawne kana艂y satelitarne, za kt贸re op艂acam abonament, dost臋pne za po艣rednictwem platformy cyfrowej CYFRA+ np. CANAL+ HD.

Kt贸ry konkretnie model, z polecanej przez Ciebie serii Radeon HD, b臋dzie najmocniejszy, najszybszy i najbardziej wydajny?

Chce dokona膰, jak najlepszego zakupu.

Pozdrawiam.

Data: 2011-10-09 02:46:33
Autor: Mark
Jaka najlepsza karta AGP do odtwarzania film贸w HD?
normalny <normalny@bezadresu.com> w wiadomo艣ci
news:j6q3nt$vhl$1news.task.gda.pl napisa艂(a):
Czy te karty, o kt贸rych wspominasz, ca艂kowicie odci膮偶膮 CPU?
Obci膮偶enie procesora b臋dzie niedu偶e w granicach kilka - kilkana艣cie procent.

Sk膮d mam wiedzie膰, kt贸re filmy s膮 zakodowane z u偶yciem profilu DXVA?
O tym mo偶na si臋 przekona膰 dopiero po 艣ci膮gni臋ciu filmu.

Gdzie m贸g艂bym znale藕膰 takie filmy?
Torrenty, r贸偶ne fora.

Jak du偶o jest takich film贸w?
Tego nie wiem bo orientuje si臋 jedynie w anime gdzie praktycznie wszystkie filmy je艣li s膮 kodowane w H264 to z u偶yciem profilu DXVA.

Czy filmy nagrane za pomoc膮 jakiego艣 telefonu kom贸rkowego lub kamery,
w rozdzielczo艣ci High Definition, te偶 b臋d膮 zakodowane profilem DXVA?
W przypadku mojej Nokii N8 - tak. Nie wiem jak w przypadku innych telefon贸w.

Musz臋 wiedzie膰, czy sprz臋t, o kt贸rym rozmawiamy, spe艂ni oczekiwania.
Chcia艂bym po prostu odtwarza膰 filmy w mo偶liwie najwy偶ej jako艣ci,
zar贸wno  trailery filmowe dost臋pne na Apple.com, filmy z YouTube,
Hm, w przypadku Apple.com to nie wiem w jakim skopniu korzyszta z DXVA, bo w moim przypadku obci膮偶enie procesora dochodzi艂o momentami do 30% (mam AMD Athlon 64 X2 Dual 4200+)
Za艣 w przypadku YouTube nowy Flash w wersji 10 lub 11.

ale te偶 kodowawne kana艂y satelitarne, za kt贸re op艂acam abonament, dost臋pne za po艣rednictwem platformy cyfrowej CYFRA+ np. CANAL+ HD.
A tu za bardzo ci nie pomog臋, bo nie orientuj臋 si臋 w tym zakresie.

Kt贸ry konkretnie model, z polecanej przez Ciebie serii Radeon HD,
b臋dzie  najmocniejszy, najszybszy i najbardziej wydajny?
Njamocniejsze s膮 karty Radeon HD 4650 lub Radeon HD 4670 (t膮 wersj臋 w przypadku AGP ci臋偶ko jest dosta膰, na Allegro jest tylko jedna z licytacj膮 od 285 z艂).
Ale r贸wnie dobrze do Twoich zastosowa艅 powinny starczy膰 Radeony typu HD 3650 lub HD 3850 - zaoszczedzisz kilkadziesiat z艂otych.

--
Mark
keitaro@pnet.pl

Jaka najlepsza karta AGP do odtwarzania film贸w HD?