Jaka nawigacja do telefonu Android?

Data: 2014-07-21 13:36:59
Autor: Vikku
Jaka nawigacja do telefonu Android?
Do tej pory jezdzilem z nawigacja / mapami w Nokia e72.
I wszystko dziala ok ale ostatnio zauwazylem ze Nokia nie zawsze widzi nowe autostrady czy wideorejestratory.
Jest to pewnie zwiazane z tym, ze Nokia nie aktualizuje juz tych map.

Zastanawiam sie teraz nad jakims rozwiazaniem do mojego drugiego telefonu z androidem. I takie sa moje przemyslenia:
a. instaluje program Automapa (na alledrogo jest chyba po 76 zlotych (140 za 2 lata)
b. do innych zastosowan instaluje OsmAnd Mapy i Nawigacja (mapa offline, idealna do lasu albo na wypad poza granice PL - zeby nie bylo roamingu)
c. instaluje Yanosika (zeby ograniczyc mandaty)

Mam teraz pytania:
a. co sadzicie o takim zestawie do nawigacji
b. czy faktycznie automapa + yanosik sprawia, ze ogranicze ryzyko blednej jazdy albo wpadniecia na fotoradar?
c. OsmAnd Mapy i Nawigacja - co o tym sadzicie do korzystania w samochodzie albo miescie (np. Wroclaw albo w Europie). Aktualne to? Sprawdza sie?

Data: 2014-07-21 16:01:09
Autor: Chris
W dniu 2014-07-21 13:36, Vikku pisze:
Mam teraz pytania:
a. co sadzicie o takim zestawie do nawigacji
b. czy faktycznie automapa + yanosik sprawia, ze ogranicze ryzyko
blednej jazdy albo wpadniecia na fotoradar?

Używam często Yanosik + Automapa zamiennie z innymi które testuję (obecnie panorama firm tomtom czy jakoś tak) i spisuje się to dobrze. Zawsze można wpaść jak ja w Gdańsku gdzie stałem na czerwonym, z prawej wyjechała policja i za 30 sec wpadłem bo zatrzymali się zaraz za górką i mnie złapali :) ale to była max jedna min do reakcji a tego żaden sprzęt nie zmieni nawet CB bo byłem pierwszy :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-07-21 16:07:06
Autor: J.F.
Dnia Mon, 21 Jul 2014 13:36:59 +0200, Vikku napisał(a):
Zastanawiam sie teraz nad jakims rozwiazaniem do mojego drugiego telefonu z androidem. I takie sa moje przemyslenia:
a. instaluje program Automapa (na alledrogo jest chyba po 76 zlotych (140 za 2 lata)

Jest tez wersja Europe ... ale czy nie lepsza osobna nawigacja z winCE ?

b. do innych zastosowan instaluje OsmAnd Mapy i Nawigacja (mapa offline, idealna do lasu albo na wypad poza granice PL - zeby nie bylo roamingu)
c. instaluje Yanosika (zeby ograniczyc mandaty)

Yanosik ma tez nawigacje. Niby kiepska, ale cos tam dziala. Oczywiscie
jest on-line.

a. co sadzicie o takim zestawie do nawigacji
c. OsmAnd Mapy i Nawigacja - co o tym sadzicie do korzystania w samochodzie albo miescie (np. Wroclaw albo w Europie). Aktualne to? Sprawdza sie?

Osmand jest do d*. Nie wiem czy to tylko na wybranych modelach, czy
wszedzie - ale trasy wytycza minutami. To sie nie nadaje do uzytku w
samochodzie. Owszem, mozna sie przelaczyc na routing on-line ... wtedy
chodzi szybko ... ale chyba nie o to chodzi. Do osmanda jest dobra spolecznosciowa mapa UMP
http://download2.ump.waw.pl/osmand/
ktora ... w jednych rejonach aktualnosc ma wzorowa, a w innych ...
amatorski projekt, ma prawo nikt latami nie poprawic.

Ale mapy OSM w Polsce sa porownywalnie dobre, no i zasada ta sama -
gdzies lepiej, gdzies gorzej.
http://openstreetmap.pl/osmand/indexes/
Oczywiscie obie mapy trzeba sobie samemu sciagac co pewien czas.

Tylko co z tego ze mapy dobre, skoro osmand jest do d*

Za to zobacz dwa inne programy - Be-On-Road i Map Factor.
BoR chyba troche lepszy, ale MF ma dziwnie male pliki map ... a nie
widac aby czegos brakowalo.
Mapy biora z OSM, ale kompilacja co pare miesiecy. Wiec mozna
powiedziec ze aktualne.

b. czy faktycznie automapa + yanosik sprawia, ze ogranicze ryzyko blednej jazdy albo wpadniecia na fotoradar?

FR ... ograniczysz. AM ladnie ostrzega przed stacjonarnymi, Yanosik
takze przed ruchomymi. Doszedlem do wniosku ze warto codziennie w
drodze do/z pracy wlaczac, po co sie nadziac na przypadkowy patrol ...

Bledna jazda ... a tu juz roznie bywa. Oczywiscie trzeba cel dobrze
wprowadzic. Dalej ... nawigacja zazwyczaj doprowadzi do celu, wiec
ocenic mozesz jak trase znasz, na poczatku sprawdzasz proponowana
trase (warto), albo jak sobie slad nagrasz i po jezdzie ocenisz.
Bo inaczej to nawet nie wiesz jak glupio cie poprowadzila, tylko
chwalisz ze doprowadzila. Automapa na WinCE ostatnio jakos bardzo dziwnie prowadzi. Nie ufam ..

A dalsza sprawa, ze jak u nas sa alternatywne trasy, to zazwyczaj
naprawde sa alternatywne, czyli trudno powiedziec ze nawigacja zle
wybrala :-)

J.

Data: 2014-07-22 00:28:29
Autor: AL
On 2014-07-21 16:07, J.F. wrote:
[...]

sam jestes do dupy ;)

Osmand Plus + mapy OSM sa OK w wielu krajach Europy.
Teraz jestem w Czarnogorze (na pograniczu z Albania).
Mapy, ktore sie sprawdzaja - to wlasnie OSMand. IGO i Navigon (garmin) rowniez daja rade (choc Osmand ma chyba najdokladniejsze).

Do routingu offline Osmand wymaga faktycznie mocy obliczeniowej (i to jego wada) - ale na miare szybkim telefonie nie jest to tragiczne. Obecnie mam Z1 compact i Osmand da sie strawic czasowo.  Poprzednio mialem DesireZ i faktycznie mulil.  I to jest JEDYNA wada OSManda.

Automapa to syf jakich malo - mialem na WinCE w aucie (kiedys wersjhe beta na androidzie w telefonie) - teraz mam IGO i Automapy na oczy nie chce widziec (jak dla mnie jeden z gorszych programow w wyznaczaniu trasy routingu).  Moze kiedys Automapa byla OK (jak nie miala konkurenji). Jak masz wybór - to unikajh automapy, wybierz cokolwiek innego - bedzie lepsze :)

Data: 2014-07-22 02:04:37
Autor: J.F.
On 2014-07-21 16:07, J.F. wrote:
Osmand jest do d*.

sam jestes do dupy ;)

Osmand Plus + mapy OSM sa OK w wielu krajach Europy.
Teraz jestem w Czarnogorze (na pograniczu z Albania).
Mapy, ktore sie sprawdzaja - to wlasnie OSMand.

Ale ja nie o mapach, tylko o programie.

[...]

Ile to jest "da sie strawic" ? takie powiedzmy 100km Wroclaw - Jelenia
Gora. I co bedzie jak zjedziesz z zaplanowanej trasy i pojedziesz inna - bo
na moj gust jest tragedia. Trzeba sie zatrzymac i poczekac az sie
doliczy, bo w czasie jazdy nie da rady.

A potem wpisz Wroclaw-Gdansk.
I to jest JEDYNA wada OSManda.

A gdzie tam.
Jedyny program, ktory sobie nie radzi z polskimi znakami i wymaga
polskiej klawiatury. No owszem - jest opcja "po angielsku", wtedy
nawet wyswietla bez polskich liter.

Wyszukiwanie miast ... muli strasznie. Wyszukiwanie jest pelnotekstowe ... hm, moze i zaleta, ale wpisuje
"wroc" a on mi Kąty, Bielany, Kamieniec ... a nie, Wroclaw wysoko na
liscie, nie wiedziec czemu.

Zreszta wszystkich wad nie znam ... bo nie nadaje sie do uzytku, wiec
nie uzywam :-)

[...]

Moze rzecz gustu, ale ja tam AM lubie.
O - kolejna wada osmanda - dynamiczny zoom nie dziala. Lubie miec podglad na wiekszy kawalek trasy, a w osmand albo reczne
sterowanie, albo automatyczny powrot do najwiekszego zblizenia.
AM to robi bardzo dobrze.

J.

Data: 2014-07-22 23:33:30
Autor: AL
On 2014-07-21 16:07, J.F. wrote:
Osmand jest do d*.

[...]

trasy 100-200km to max 3-5 sekund.
Trase ponad 1000km trawil mi ok 30sekund.

I co bedzie jak zjedziesz z zaplanowanej trasy i pojedziesz inna - bo
na moj gust jest tragedia. Trzeba sie zatrzymac i poczekac az sie
doliczy, bo w czasie jazdy nie da rady.

nieprawda - dziala sprawnie.
Nawet na DesireZ nie narzekalem (jedynie przy wyliczaniu tras > 200km)
Teraz to blysk oka ;)

[...]

ma mase uzytecznych POI.
W OSmandzie potrafie szybciej cos sprawdzic i znalezc niz np na IGO na nawigacji w aucie.

Zreszta wszystkich wad nie znam ... bo nie nadaje sie do uzytku, wiec
nie uzywam :-)

eeee, zmien telefon :-P

[...]

testowalem Automape w K-cach. Akurat byly remonty i wiele ulic zamnknietych. Jakbym sluchal tylko automapy to caly czas jezdzilbym w kolko :) (nie znalazlem prostej funkcji typu 'wykrywanie petli').
Mialem czas (Katowice w miare znam) wiec testowalem wielokrotnie i wielokrotnie ta nawigacja zawsze wracala do tego samego wyjscia.

Data: 2014-07-23 02:54:18
Autor: J.F.
Dnia Tue, 22 Jul 2014 23:33:30 +0200, AL napisał(a):
On 2014-07-22 02:04, J.F. wrote:
[...]

A u mnie kilkakrotnie dluzej.

I co bedzie jak zjedziesz z zaplanowanej trasy i pojedziesz inna - bo
na moj gust jest tragedia. Trzeba sie zatrzymac i poczekac az sie
doliczy, bo w czasie jazdy nie da rady.

nieprawda - dziala sprawnie.

No to jestem ciekaw - samsungow nie lubi ? Przeciez  S4 tak wiele
wolniejszy od S4 nie jest.

Nawet na DesireZ nie narzekalem (jedynie przy wyliczaniu tras > 200km)
Teraz to blysk oka ;)

Od wersji 1.7 jest "completly updated routing - fast and precise".
Niestety - nie zauwazam.

Ale - znaczy tez ze bylo zle.

testowalem Automape w K-cach. Akurat byly remonty i wiele ulic zamnknietych. Jakbym sluchal tylko automapy to caly czas jezdzilbym w kolko :) (nie znalazlem prostej funkcji typu 'wykrywanie petli').

A w osmandzie jest ?
Mialem czas (Katowice w miare znam) wiec testowalem wielokrotnie i wielokrotnie ta nawigacja zawsze wracala do tego samego wyjscia.

Tam duzo jednokierunkowych, wiec to chyba normalne.
Ale osmand lepszy ?
AM ma opcje "zablokuj odcinek drogi", to powinno pomoc.
A osmand ? Co ma, zeby nie prowadzic w kolko ?

J.

Data: 2014-07-23 10:01:50
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-07-23 02:54, J.F. pisze:
Dnia Tue, 22 Jul 2014 23:33:30 +0200, AL napisał(a):
(...)
[...]

Nie, to mnie jest normalne i już kiedyś o tym pisałem

Data: 2014-07-23 11:17:47
Autor: J.F.
Dnia Wed, 23 Jul 2014 10:01:50 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Jesli w pewnym punkcie X optymalną trasa jest A, to naturalne jest ze
w pewnym otoczeniu pkt X optymalna trasa jest nadal A. Nawigacja po zjechaniu z trasy powinna wiec nakazac "zawroc".

Oczywiscie nawigacje, a przynajmniej AM, wiedza ze kierowca nie
zjezdza bez powodu, i maja opcje "unikaj zawracania". A Osmand ma ?

W trakcie dalszej jazdy mijamy kiedys granice powyzszego obszaru, i
wtedy nawigacja powinna sie przelaczyc na nowa, lepsza trase,
obowiazujaca w nowym obszarze. Ktora czasami moze zawracac do pkt X.
To matematyczny wynik - nawet w osmandzie obowiazuje.

A w centrum Katowic, z uwagi na mnogosc jednokierunkowych, problem
moze byc spotegowany.  Nie ma tak, ze jak skrecisz gdzies w bok, to
potem szybko dojedziesz do celu inna droga.

J.

Data: 2014-07-23 16:27:00
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-07-23 11:17, J.F. pisze:
[...]

Tak, tak, znam te mataczenia jaka to ona świetna i ludzie tylko
głupoty opowiadają.

Oczywiscie nawigacje, a przynajmniej AM, wiedza ze kierowca nie
zjezdza bez powodu, i maja opcje "unikaj zawracania".

Nawigacje tak, nie AM. Znaczy AM może i ma, ale to co tam jest nadaje
się do pchania karuzeli i niestety często powoduje właśnie jazdę
w kółko, a nie wykrywanie czegokolwiek.

A Osmand ma ?

Nie wiem, pisałem o MA i to nie pierwszy raz. Nic się w tej materii
nie zmieniło od lat.

W trakcie dalszej jazdy mijamy kiedys granice powyzszego obszaru, i

.... prowadzi w kółko...

wtedy nawigacja powinna sie przelaczyc na nowa, lepsza trase,

Tak, powinna, ale tego nie robi.

obowiazujaca w nowym obszarze. Ktora czasami moze zawracac do pkt X.
To matematyczny wynik - nawet w osmandzie obowiazuje.

Czasami - coś dużo tych czasami :(

A w centrum Katowic, z uwagi na mnogosc jednokierunkowych, problem
moze byc spotegowany.  Nie ma tak, ze jak skrecisz gdzies w bok, to
potem szybko dojedziesz do celu inna droga.

Tak, ja opisywałem zachowania np. w Bystrzycy Kłodzkiej.
Same kumulacje.

Data: 2014-07-23 17:17:11
Autor: J.F.
Dnia Wed, 23 Jul 2014 16:27:00 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Jakie glupoty, wybierasz np trase najkrotsza, stoisz skrzyzowaniu, no i jedna droga do celu 10 km, druga 12, trzecia 15  czwarta 20 - to
kazda nawigacja ma obowiazek po wjechaniu w druga droge mowic
"zawroc". Przez kilometr.

Oczywiscie nawigacje, a przynajmniej AM, wiedza ze kierowca nie
zjezdza bez powodu, i maja opcje "unikaj zawracania".

Nawigacje tak, nie AM. Znaczy AM może i ma,

Ma, patrz parametry.

ale to co tam jest nadaje
się do pchania karuzeli i niestety często powoduje właśnie jazdę
w kółko, a nie wykrywanie czegokolwiek.

Nie mowie nie. Jesli w powyzszym przykladzie mozna z drugiej drogi
skrecic pare razy i dojechac do punktu poczatkowego - to jesli ten
objazd jest krotszy niz 2 km, to nawigacja powinna wlasnie jego
zaproponowac.

Ale prosze bardzo, niech sobie AM bedzie zla.
Osmand oczywiscie zrobi to lepiej ? A jak inna nawigacja poprowadzi bez petli ?
W trakcie dalszej jazdy mijamy kiedys granice powyzszego obszaru, i
... prowadzi w kółko...
wtedy nawigacja powinna sie przelaczyc na nowa, lepsza trase,
Tak, powinna, ale tego nie robi.

Oczywiscie ze robi. Nawet wczesniej, bo mam ustawione "unikaj zawracania".
Tylko oczywiscie bywa jak wyzej - ze lepsza trasa to petelka do
poczatku. I wtedy pomaga "zablokuj odcinek" ... wiec jak sie blokuje w osmandzie
czy innych nawigacjach ?

obowiazujaca w nowym obszarze. Ktora czasami moze zawracac do pkt X.
To matematyczny wynik - nawet w osmandzie obowiazuje.
Czasami - coś dużo tych czasami :(

Bo od topologii ulic zalezy. W jednym miejscu jest prosto, w innym
petla lepsym rozwiazaniem.
No ale jesli znasz nawigacje, ktora unika prowadzenia po pętli, to sie
pochwal.

[...]

A to napisz jeszcze raz co tam bylo.

No ale nic - sam ostatnio ganie, wpisz trase z wrocka do Karłowa :-(

Co i tak jest lepiej niz Osmand/UMP, ktoremu Karłów cos sie nie
podoba. :-)

J.

Data: 2014-07-23 18:05:53
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-07-23 17:17, J.F. pisze:
[...]

No te, że w kółko prowadzi i w ogóle ma dziwny algorytm wyznaczania
tras. Pisałem o tym (tylko nie na tej grupie). Ty z przekory zawsze
jej broniłeś i robisz to nadal.

Oczywiscie nawigacje, a przynajmniej AM, wiedza ze kierowca nie
zjezdza bez powodu, i maja opcje "unikaj zawracania".

Nawigacje tak, nie AM. Znaczy AM może i ma,

Ma, patrz parametry.

Wiesz, mało mnie interesują opcje do klikania w menu, interesuje mnie
poprawne działanie i mało absorbująca obsługa.

Ale prosze bardzo, niech sobie AM bedzie zla.

Ona jest zła.

Osmand oczywiscie zrobi to lepiej ?

Nie wiem - Osmanda używam tylko na pieszych wycieczkach i w tej
materii wypowiadać się nie zamierzam.

A jak inna nawigacja poprowadzi bez petli ?

Już pisałem, że w porównaniu znakomicie radzi sobie NE oraz TomTom
(iGo też). Jako że dyskusja o Androidzie to NE. Dedykowana TomTom :)

wtedy nawigacja powinna sie przelaczyc na nowa, lepsza trase,
Tak, powinna, ale tego nie robi.

Oczywiscie ze robi. Nawet wczesniej, bo mam ustawione
"unikaj zawracania".

Tak, robi, prowadząc w kółko :)

Tylko oczywiscie bywa jak wyzej - ze lepsza trasa to petelka do
poczatku.

Aha...

I wtedy pomaga "zablokuj odcinek" ... wiec jak sie blokuje w osmandzie
czy innych nawigacjach ?

A to jest potrzebne? :)

Czasami - coś dużo tych czasami :(

Bo od topologii ulic zalezy. W jednym miejscu jest prosto, w innym
petla lepsym rozwiazaniem.

Jasne, szczególnie 3 taka sama :)

No ale jesli znasz nawigacje, ktora unika prowadzenia po pętli, to sie
pochwal.

Jw.

A to napisz jeszcze raz co tam bylo.

Nie prowadzę bloga, wystarczy że jeździłem w kółko :)

To dopiero na na urlopie - ja już z AM zasadniczo nie korzystam, kolega ma i później klnie, ponieważ moja jolka lepiej prowadzi :)

Data: 2014-07-24 02:42:55
Autor: J.F.
Dnia Wed, 23 Jul 2014 18:05:53 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2014-07-23 17:17, J.F. pisze:
A jak inna nawigacja poprowadzi bez petli ?
Już pisałem, że w porównaniu znakomicie radzi sobie NE oraz TomTom
(iGo też). Jako że dyskusja o Androidzie to NE. Dedykowana TomTom :)

To gdzie cie AM poprowadzila w kolko ... i przejedz sie tam z w/w
nawigacjami.

[...]

Jesli w kolko jest lepiej, to oczywiscie tak poprowadzi.
I wtedy pomaga "zablokuj odcinek" ... wiec jak sie blokuje w osmandzie
czy innych nawigacjach ?
A to jest potrzebne? :)

Tak. Bo inaczej ta sama zasada - skoro droga przed toba jest
najlepsza, to nawigacja powinna na nia jak najszybciej wrocic.

A jak widzisz ze tam jest 5km korka, to trzeba ja poinformowac ze
moze wrocic, ale nie wczesniej niz za 5 km.

No ale nic - sam ostatnio ganie, wpisz trase z wrocka do Karłowa :-(
To dopiero na na urlopie - ja już z AM zasadniczo nie korzystam, kolega ma i później klnie, ponieważ moja jolka lepiej prowadzi :)

No coz, ja juz troche okoliczne drogi znam, i jade po swojemy.
A AM sie dostosowuje i dba o szczegoly.

J.

Data: 2014-07-24 07:53:21
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-07-24 02:42, J.F. pisze:
[...]

Jechałem i to zasadniczo zamyka dyskusję.

Tak, robi, prowadząc w kółko :)

Jesli w kolko jest lepiej, to oczywiscie tak poprowadzi.

Jazda w kółko to nie jest lepiej i do niczego nie prowadzi.

I wtedy pomaga "zablokuj odcinek" ... wiec jak sie blokuje w osmandzie
czy innych nawigacjach ?
A to jest potrzebne? :)

Tak.

Ciekawe w jakim celu.

Bo inaczej ta sama zasada - skoro droga przed toba jest
najlepsza, to nawigacja powinna na nia jak najszybciej wrocic.

Widzisz, jakoś w tych które wymieniłem niczego nie muszę klikać
w ten sposób i w kółko nie prowadzą. Nie potrzebuję navi do której
trzeba dorabiać ideologię i jeszcze doktorat zrobić. Jeszcze ja
to pół biedy, ale jak ma z tego żona skorzystać to już w ogóle.
Trasa klik, klik i pojechał.

A jak widzisz ze tam jest 5km korka, to trzeba ja poinformowac ze
moze wrocic, ale nie wczesniej niz za 5 km.

Jest taka funkcja - omiń korek, długość na oko i tyle.

No coz, ja juz troche okoliczne drogi znam, i jade po swojemy.

No to poszedłeś po bandzie.

A AM sie dostosowuje i dba o szczegoly.

Naprawę spróbuj korzystać z czegoś innego, zobaczysz różnicę.
Niestety nic nie ma za darmo.

Data: 2014-07-24 16:18:53
Autor: J.F.
Dnia Thu, 24 Jul 2014 07:53:21 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Ale nie napisales gdzie dokladnie tak jechales.

Tak, robi, prowadząc w kółko :)
Jesli w kolko jest lepiej, to oczywiscie tak poprowadzi.
Jazda w kółko to nie jest lepiej i do niczego nie prowadzi.

Prowadzi, jesli np przypadkowo pojechales zla droga. Albo nieprzypadkowo, tylko np zjechales do toalety.

A poza tym - jestes w jakims punkcie, nawigacja wylicza ze optymalna
trasa prowadzi w kolko, tylko ze ona nic nie wie ze to jest kolko, bo
dla niej to jest juz tylko wycinek kolka. To dlaczego mialaby
prowadzic nieoptymalna droga ?

No owszem, moglaby sprawdzac ze planowana droga to ja juz w tej sesji
jechalem i obliczyc inna ... tylko ktora nawigacja tak robi ?

A potem ja zawracam bo widze swoj blad, a nawigacja uparcie odmawia
poprowadzenia dobra droga, bo tam juz jechalem ... do d* z taka
nawigacja.

[...]

Bo w zadnej z nich chyba nie trafiles na sytuacje ze widzisz korek
przed soba, a w bok droga prowadzi. Zjechac, nie zjechac ?
A jak zjechales ... to co, twoje ulubione nawigacje wybiora calkiem
inna droge do celu ? Durne jakies - dobra nawigacja powinna jak
najszybciej na dobra, czyli pierwotna droge sprowadzic.

Nie potrzebuję navi do której
trzeba dorabiać ideologię i jeszcze doktorat zrobić. Jeszcze ja
to pół biedy, ale jak ma z tego żona skorzystać to już w ogóle.
Trasa klik, klik i pojechał.

No i pojedzie. Chyba ze na remont trafi :-)

A jak widzisz ze tam jest 5km korka, to trzeba ja poinformowac ze
moze wrocic, ale nie wczesniej niz za 5 km.
Jest taka funkcja - omiń korek, długość na oko i tyle.

W Osmandzie, ktorego tak tu chwala, tez jest ?

No coz, ja juz troche okoliczne drogi znam, i jade po swojemy.
No to poszedłeś po bandzie.

Taka prawda. Mam jechac np do Szczecina, to sie nie bede nawigacji
pytal jak wyjechac z Wrocka. Wiem jak sie jedzie do Zielonej Gory.
Nawigacja ma swoja koncepcje, ja swoja, i doceniam to ze szybko
przelicza trase po kazdym skrecie niezgodnym z jej koncepcja (*).
Osmand tego nie potrafi, przynajmniej nie u mnie.

Owszem, czasem bywa zgubne - trzeba jednak pokonac lenistwo i wpisac
punkty posrednie, a nie w paru wezlach uparcie z nia walczyc.
Czasem warto jednak popatrzec co proponuje - mozna odkryc nowe drogi
:-)

(*) glupia sprawa - po pewnym czasie sie okazuje ze AM proponuje to co
sam bym wybral. I nie wiem - zapamietuje moje preferencje drog,
zapisuje sobie rzeczywista predkosc, czy to nowsza mapa, albo inna
godzina i inne spodziewane korki ...

A AM sie dostosowuje i dba o szczegoly.
Naprawę spróbuj korzystać z czegoś innego, zobaczysz różnicę.

Do niedawna bylem zadowolony. Teraz jakos dziwnie prowadzi.

Ale temat o Androidzie ... nie, zdecydowanie Osmand nie dziala.

J.

Data: 2014-07-24 17:09:10
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-07-24 16:18, J.F. pisze:
[...]

Wystarczająco dokładnie i jak pisałem bloga nie prowadzę,
a takie zachowania nie były po raz pierwszy zaobserwowane.

[...]

Standardowe sprowadzanie sprawy do absurdy - nie piszę
w wyprawach do toalety i zawracaniu, tylko o jeździe
w kółko.

[...]

No tak, kółko to nie kółko tylko wycinek koła :)

No owszem, moglaby sprawdzac ze planowana droga to ja juz w tej sesji
jechalem i obliczyc inna ... tylko ktora nawigacja tak robi ?

Nie prowadzę badań do pracy doktorskiej w tej materii. Dla mnie
wystarczające są zaobserwowane efekty działań nawigacji, które są
powtarzalne (w pewnym zakresie oczywiście).

[...]

Bzdury Waść opowiadasz - przecież pisałem wcześniej (co nawet
zacytowałeś), że jest funkcja "omiń korek", a nie żadne "zablokuj odcinek".

A jak zjechales ... to co, twoje ulubione nawigacje wybiora calkiem
inna droge do celu ?

Nie całkiem inną, a inną i korek zasadniczo ominą.

Durne jakies - dobra nawigacja powinna jak
najszybciej na dobra, czyli pierwotna droge sprowadzic.

Nie są durne i potrafią zrealizować swe funkcje zadziwiająco
lepiej od AM.

Trasa klik, klik i pojechał.

No i pojedzie. Chyba ze na remont trafi :-)

Najczęściej o tym remoncie wie, bądź algorytm omijania/zmiany
trasy ma lepszy od AM. To też już kiedyś opisywałem :)

Jest taka funkcja - omiń korek, długość na oko i tyle.

W Osmandzie, ktorego tak tu chwala, tez jest ?

To onych zapytaj -jak już pisałem, że na temat jego algorytmów
wyznaczania tras się nie wypowiadam.

[...]

Skoro się nie będziesz pytał, to jaki sens ma taka dyskusja?

Naprawę spróbuj korzystać z czegoś innego, zobaczysz różnicę.

Do niedawna bylem zadowolony. Teraz jakos dziwnie prowadzi.

AM od dawna prowadzi dziwnie i śmiem twierdzić że w tej materii wiele
się nie zmieniło - no chyba że na gorsze :P

Ale temat o Androidzie ... nie, zdecydowanie Osmand nie dziala.

Zacytuję sam siebie:

Data: 2014-07-24 17:26:17
Autor: J.F.
Dnia Thu, 24 Jul 2014 17:09:10 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Skoro takis madry, to pokaz gdzie ci AM _zaplanuje_ trase w kolko.

Ona cie moze poprowadzic w kolko, jesli zjedziesz z zaplanowanej
trasy. Tylko ze wtedy ten kawalek ktory przejechales, to jest to co
wycinamy z tego kola.

Ale tak to imo dzialaja wszystkie nawigacje.

[...]

Przeciez to to samo :-)

A jak zjechales ... to co, twoje ulubione nawigacje wybiora calkiem
inna droge do celu ?
Nie całkiem inną, a inną i korek zasadniczo ominą.

A jak dlugi ten korek ?

Trasa klik, klik i pojechał.
No i pojedzie. Chyba ze na remont trafi :-)
Najczęściej o tym remoncie wie,

Ale to jakies on-line. O tej przewadze nie dyskutujemy.
Zreszta i AM ma elementy on-line, ale o tym sie nie wypowiem, bo nie
uzywalem.

bądź algorytm omijania/zmiany
trasy ma lepszy od AM. To też już kiedyś opisywałem :)

Ale konkretnego miejsca podac nie chcesz.

Jest taka funkcja - omiń korek, długość na oko i tyle.
W Osmandzie, ktorego tak tu chwala, tez jest ?
To onych zapytaj -jak już pisałem, że na temat jego algorytmów
wyznaczania tras się nie wypowiadam.

O a tym dyskusja. Dlugi jest ... tak dlugi ze sie do niczego nie nadaje :-)

[...]

Tez juz swoje lata masz i pewnie podobnie decydujesz ..

[...]

IMO - prowadzil w miare dobrze. Ale sie zmienilo na gorsze :-(

J.

Data: 2014-07-24 18:56:57
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-07-24 17:26, J.F. pisze:
Dnia Thu, 24 Jul 2014 17:09:10 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
(...)
No tak, kółko to nie kółko tylko wycinek koła :)

Skoro takis madry, to pokaz gdzie ci AM _zaplanuje_ trase w kolko.

Pisałem już.

Ona cie moze poprowadzic w kolko, jesli zjedziesz z zaplanowanej
trasy. Tylko ze wtedy ten kawalek ktory przejechales, to jest to co
wycinamy z tego kola.

Ale tak to imo dzialaja wszystkie nawigacje.

Hmmm, skoro źle wyznaczyła i jest problem, to raczej niekoniecznie
tak działają wszystkie nawigacje.

Bzdury Waść opowiadasz - przecież pisałem wcześniej (co nawet
zacytowałeś), że jest funkcja "omiń korek", a nie żadne "zablokuj odcinek".

Przeciez to to samo :-)

Zdecydowanie nie.

Nie całkiem inną, a inną i korek zasadniczo ominą.

A jak dlugi ten korek ?

Przecież pisałem, że na "oko" się to określa i działa.

Najczęściej o tym remoncie wie,

Ale to jakies on-line. O tej przewadze nie dyskutujemy.

Litości - dyskusja jest o nawigacji na Androida i te z definicji
mają funkcjonalność on-line. Jak nie mają to lipa. Czasy się proszę
kolegi zmieniły i należy jednak korzystać z dobrodziejstw cywilizacji.
Oczywiście nie w ciemno.

Zreszta i AM ma elementy on-line, ale o tym sie nie wypowiem, bo nie
uzywalem.

A ja myślałem, że jednak piszesz o doświadczeniach z AM + LiveDrive itd.
W końcu mowa o nawigacjach na Androida, a nie dedykowanych Win CE.
Znaczy jak zwykle piszesz nie na temat :P

bądź algorytm omijania/zmiany
trasy ma lepszy od AM. To też już kiedyś opisywałem :)

Ale konkretnego miejsca podac nie chcesz.

Podawałem.

To onych zapytaj -jak już pisałem, że na temat jego algorytmów
wyznaczania tras się nie wypowiadam.

O a tym dyskusja.

Nieprawda - zareagowałem na Twoje twierdzenia o AM, a nie
OsmAnd. Podałem lepsze (IMHO) rozwiązanie. Na Androida.
Pisałem też, że nie za darmo.

[...]

Zdziwisz się, ale nie. Nauczyłem się wierzyć dobrej nawigacji.
Moja lepsza połowa od dawna twierdziła, że przez to że oczywiście
wiem lepiej, prowadzę w korek, zamiast się słuchać jolki.
Cóż począć - żonka miała rację, a ja się musiałem nauczyć
jeździć zgodnie ze wskazówkami, a nie uważać, że wiem lepiej.
Oczywiście nie bezkrytycznie, niemniej racja leży po stronie
mojej żony :)

AM od dawna prowadzi dziwnie i śmiem twierdzić że w tej materii wiele
się nie zmieniło - no chyba że na gorsze :P

IMO - prowadzil w miare dobrze. Ale sie zmienilo na gorsze :-(

Podtrzymuję swoją opinię.

Data: 2014-07-24 20:23:45
Autor: J.F.
Dnia Thu, 24 Jul 2014 18:56:57 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

W Bystrzycy ? Malo dokladnie.

[...]

Masz trase wyznaczona, ale zjezdzasz z niej. Nawigacja wyznacza nowa.
Ta nowa moze prowadzic "w kolko" do punktu pierwotnego zjazdu. Ale wyznaczona zostala juz poza tym punktem, wiec nie ma calego kolka.

Tylko jeszcze prosze o przyklad nawigacji, ktora robi inaczej, patrzy sie wstecz jak kierowca jechal i unika kolek ... Mozesz tez pokazac nawigacje ktora wyznacza trase z kolkami.
Bardzo ciekawy to program musi byc.

Tylko nie mow ze AM w Bystrzycy - konkrety prosze - skad i dokad.

Najczęściej o tym remoncie wie,
Ale to jakies on-line. O tej przewadze nie dyskutujemy.
Litości - dyskusja jest o nawigacji na Androida i te z definicji
mają funkcjonalność on-line.

Nie, z definicji to nie.

Jak nie mają to lipa. Czasy się proszę
kolegi zmieniły i należy jednak korzystać z dobrodziejstw cywilizacji.

Milosciwie panujaca Unia jeszcze nam nie calkiem oplat za transfer w
roamingu obciela.

[...]

Pisalem od poczatku o czym pisze, ty sie jak zwykle klocisz nie na
temat :-P

bądź algorytm omijania/zmiany
trasy ma lepszy od AM. To też już kiedyś opisywałem :)
Ale konkretnego miejsca podac nie chcesz.
Podawałem.

"Bystrzyca" to co prawda jest dokladniej niz "Warszawa"
ale nadal g* warte. Co, mam wpisac dowolna trase przez Bystrzyce i zobacze kolka ?

Nieprawda - zareagowałem na Twoje twierdzenia o AM, a nie
OsmAnd. Podałem lepsze (IMHO) rozwiązanie. Na Androida.
Pisałem też, że nie za darmo.

Naviexpert i tomtom ? No to sprawdzmy, trasa z Wroclaw ul Legnicka 19 do Opolska 19B
https://www.google.com/maps/dir/51.1127336,17.017463/Opolska+19B,+Wroc%C5%82aw,+Polska/@51.1125524,17.0188169,16z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x470fc2c6a9ae3a53:0xb8703dea95a1d2d3!2m2!1d17.0789781!2d51.0781631!3e0
https://goo.gl/maps/M9wtv

Poczatek nas interesuje.

Legnicka ma dwie jezdnie i 19 po zlej stronie lezy. Google widac jak prowadzi. A AM proponuje kolko przez Srodkowa i Rybacka. Co jest imo lepszym
rozwiazaniem, szczegolnie w godzinach szczytu. A NE i TT co proponuje ?

Bo jesli proponuja przez Srodkowa, to ... zaczynam hen wysoko na koncu Rybackiej 24. Ale skret w lewo w Legnicka niemozliwy, wypadek, musze skrecic w
prawo. I mowisz ze nie zapetla sie ?
[...]

No coz, znalem podobnego Niemca, tez mowil ze najlepiej wierzyc
nawigacji. Ale potem sie spoznil godzine, bo najpierw wypadek (co prawda nie mial
szans, swieza sztuka), a potem korki ... i nastepnym razem spytal
doswiadczonych ludzi.

Ci jak sie okazalo tez go wprowadzili w korki ... po prostu w piatek
po poludniu zadna nawigacja w Niemczech nie pomoze :-)

AM od dawna prowadzi dziwnie i śmiem twierdzić że w tej materii wiele
się nie zmieniło - no chyba że na gorsze :P
IMO - prowadzil w miare dobrze. Ale sie zmienilo na gorsze :-(
Podtrzymuję swoją opinię.

No coz - patrz wyzej, lepsza petelka 350m, czy dwa razy po kilometrze?

Ale to google, czekam na informacje jak to te "lepsze" policza ... J.

Data: 2014-07-24 21:11:44
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-07-24 20:23, J.F. pisze:
[...]

Pisałem też dokładniej i nie tylko o Bystrzycy Kłodzkiej.

Tylko jeszcze prosze o przyklad nawigacji, ktora robi inaczej,
patrzy sie wstecz jak kierowca jechal i unika kolek ...

Podałem Ci przykłady nawigacji, które w tych samych warunkach
prowadziły poprawnie, a nie w kółko.

Ale to jakies on-line. O tej przewadze nie dyskutujemy.
Litości - dyskusja jest o nawigacji na Androida i te z definicji
mają funkcjonalność on-line.

Nie, z definicji to nie.

Skoro nie, to nie bardzo jest o czym deliberować.

Jak nie mają to lipa. Czasy się proszę
kolegi zmieniły i należy jednak korzystać z dobrodziejstw cywilizacji.

Milosciwie panujaca Unia jeszcze nam nie calkiem oplat za transfer w
roamingu obciela.

Normalnie straszne. Chcesz mieć dobrze to zapłać. Już pisałem, że za
darmo to nic nie ma.

[...]

Mylisz się - napisałem o AM, ja się to tego wpisu odniosłem, okazuje
się że masz tylko doświadczenie z jakąś starą AM bez Livedrive i nie masz doświadczenia w zakresie innych płatnych nawigacji korzystających
z informacji on-line.

"Bystrzyca" to co prawda jest dokladniej niz "Warszawa"
ale nadal g* warte.

Spoko, tam samo warte jak Twoje dywagacje o Katowicach :P

Co, mam wpisac dowolna trase przez Bystrzyce i zobacze kolka ?

Tak wpisz sobie, może być przez Hradec Kralove :)

Nieprawda - zareagowałem na Twoje twierdzenia o AM, a nie
OsmAnd. Podałem lepsze (IMHO) rozwiązanie. Na Androida.
Pisałem też, że nie za darmo.

Naviexpert i tomtom ?

Jednak pamiętasz.

No coz, znalem podobnego Niemca, tez mowil ze najlepiej wierzyc
nawigacji.

Niczego takiego nie napisałem - to jak zwykle Twoje sprowadzanie sprawy
do absurdu.

[...]

To Twoja prywatna opinia i możesz się jej trzymać. Niczego to jednak
nie zmienia w zakresie złego prowadzenia przez AM.

Ale to google, czekam na informacje jak to te "lepsze" policza ...

Kup i sprawdź. Możesz też pożyczyć.

Data: 2014-07-24 22:11:12
Autor: J.F.
Dnia Thu, 24 Jul 2014 21:11:44 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

W tym watku ? Czy kiedys tam, nie wiadomo gdzie.

"Bystrzyca" to co prawda jest dokladniej niz "Warszawa"
ale nadal g* warte.
Spoko, tam samo warte jak Twoje dywagacje o Katowicach :P

Katowice to pametam ze maja mnostwo jednokierunkowych.
W takich warunkach "prowadzenie w kolko" ma wieksze szanse
wystapienia.

[...]

Sprawdzilem.

No coz, znalem podobnego Niemca, tez mowil ze najlepiej wierzyc
nawigacji.
Niczego takiego nie napisałem - to jak zwykle Twoje sprowadzanie sprawy
do absurdu.

No jak, pisales ze zona miala racje.
Z tym sie akurat nie kloce, dobra nawigacja on-line powinna liczyc
lepiej.

[...]

Nie, to doswiadczenie :-)

Niczego to jednak nie zmienia w zakresie złego prowadzenia przez AM.
Ale to google, czekam na informacje jak to te "lepsze" policza ...

Kup i sprawdź. Możesz też pożyczyć.

Tak trudno siegnac po telefon i wpisac dwa adresy ?

Ale NE ma 7 dni darmo ... no i wyznacza tak jak google. Wiec nie
pokaze jak prowadzi w kolko, albo musze pomyslec nad innym przykladem.

Za to mozemy podyskutowac nad tym ktory lepiej prowadzi.

Ale tak z ciekawosci wpisuje kolejna ulice, startujemy z Mlodych
Technikow 1. Prowadzi objazdem na polnoc ... zaraz, to czemu nie
zaproponowal poprzednio takiego objazdu ? Aaa, bo skrzyzowanie z MT ma rozpisane jako trojkacik z dwoch
jednokierunkowych ulic. http://traffic.naviexpert.pl?ts=s&qs=M%C5%82odych%20Technik%C3%B3w%201,%20Wroc%C5%82aw,%20Polska&cp=51.113060266153006,17.011899948120117,18&aml=tp&ai=681249551

A ten "trojkacik" wyglada w rzeczywistosci tak:
https://www.google.com/maps/place/M%C5%82odych+Technik%C3%B3w,+Wroc%C5%82aw,+Polska/@51.1161624,17.0127326,49m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x470fe9fd6be5dadf:0xa278819a6e0af33e

Wystarczy podac MT 5 i wyprowadzi na poludnie,z powrotem na Legnicka.
 Tylko jak podac - robie edycje trasy, poprawiam nr - nie znaleziono.
Trzeba wpisac od nowa. Co za zlom. No ale jak na program dzialajacy
jeszcze na dumbfonach to calkiem dobry.

J.

Data: 2014-07-24 22:25:59
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-07-24 22:11, J.F. pisze:
[...]

Ty wiesz gdzie :)

Naviexpert i tomtom ?
Jednak pamiętasz.

Sprawdzilem.

Widzisz, czasem warto :P
Czasem Ci się zdarza :)

[...]

Pamiętasz jeszcze w czym miała rację?

Z tym sie akurat nie kloce, dobra nawigacja on-line powinna liczyc
lepiej.

No i o takich zasadniczo dyskusja się zaczęła - zerknij na post otwarcia:
1. AM + Yanosik (on-line, Android)
2. "do innych zastosowan instaluje OsmAnd Mapy i Nawigacja (mapa offline, idealna do lasu albo na wypad poza granice PL - zeby nie bylo roamingu) "

To Twoja prywatna opinia i możesz się jej trzymać.

Nie, to doswiadczenie :-)

Nie, prywatna opinia, która niczego nie zmienia w zakresie złego prowadzenia przez AM.

Kup i sprawdź. Możesz też pożyczyć.

Tak trudno siegnac po telefon i wpisac dwa adresy ?

Cóż, nie kupiłem nawigacji by sobie robić eksperymenty przed ekranem
komputera, tylko po to by mnie prowadziła dobrze w czasie jazdy,
w zależności od warunków, godziny itd.

Ale NE ma 7 dni darmo ... no i wyznacza tak jak google. Wiec nie
pokaze jak prowadzi w kolko, albo musze pomyslec nad innym przykladem.

LOL

Za to mozemy podyskutowac nad tym ktory lepiej prowadzi.

Wiesz, od dyskusji to mnie nie poprowadzi lepiej - ja to weryfikuję
IRL, w konkretnych warunkach.

Data: 2014-07-24 23:31:19
Autor: J.F.
Dnia Thu, 24 Jul 2014 22:25:59 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

W tym, ze trzeba sluchac Jolki :-)

[...]

Zebys choc napisal ze nie chce ci sie schodzic do garazu ... a i tak
bym nie uwierzyl, bo przeciez NE w telefonie :-P

Za to mozemy podyskutowac nad tym ktory lepiej prowadzi.
Wiesz, od dyskusji to mnie nie poprowadzi lepiej - ja to weryfikuję
IRL, w konkretnych warunkach.

No to masz konkretne warunki, Legnicka 19, a chcemy jechac na Opolska.

Mozna dwa razy po kilometrze glowna, mozna 150m osiedlowa ... co
lepiej ?
A nie, przepraszam, na koncu tej glownej swieci S3, wiec NE zawraca w
Braniborska, dalej Kosciuszki ... a niech sp* z taka trasa.
Wystarczy przestawic start o 50m, na Srodkowa 1, i juz sie robi 2km i
2 minuty mniej, wiec czemu sam nie skreca ? o, dwa dalsze testy ... cos mu sie odwidzialo, juz nie chce przez
Braniborska, tylko zawraca przed nia ... ale tam drugi S-3 swieci i
nie wolno :-)
A i znalazla sie krotsza droga, trzeba wlaczyc alternatywne trasy, to
poprowadzi przez Srodkowa. Tylko czemu to sie nazywa "Glownymi
drogami" ? A pierwsza trasa "Omija korki" - 23:00, jakie korki ?

A Ty NE polecasz, bo swietnie dziala i nie petli ?

J.

Data: 2014-07-25 09:12:58
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-07-24 23:31, J.F. pisze:
[...]

Tak, ale nie bezkrytycznie.

Zebys choc napisal ze nie chce ci sie schodzic do garazu ... a i tak
bym nie uwierzyl, bo przeciez NE w telefonie :-P

Który leży w samochodzie :P

Data: 2014-07-24 18:54:30
Autor: Trybun
[...]

Jeżeli nie zależy Ci na kasie, to oczywiście nie ma sensu bawić sie w darmowe programy typu OsmAnd do nawigacji drogowej. Jeżeli zależy, a jesteś fgotów pogodzić się z tymi wszystkimi ograniczeniami darmowego programu, to OsmAnd jest jedną z najlepszych darmowych nawigacji. Zaprzągnięcie go do pracy w duecie z Yanosikiem to dobry pomysł. Warto także zamiast Yanosika wypróbować "Ryśka". Jest to lekki program pozbawiony możliwości nawigowania, ale za to bardzo dobrze ostrzega przed FR, patrolami, zdarzeniami na drodze itd.

Data: 2014-07-25 00:11:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka nawigacja do telefonu Android?

"Trybun" 53d13a38$0$2353$65785112@news.neostrada.pl

programu, to OsmAnd jest jedną z najlepszych darmowych nawigacji.

IMO jest lepszą:

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapfactor.navigator&hl=pl

Ja mam masę nawigacji -- ale dla mnie ważna jest mapa, nie nawigacja.
Z map najlepsza jest wg mnie RMaps, później Orux. Była fajna MapDroid,
ale od dawna ma nieaktualne mapy.

Data: 2014-07-25 15:32:14
Autor: Trybun
[...]

Tak prawdę pisząc to wypróbowałem już wszystkie darmoawe (i platne, w wersji demo) nawigacje z Google Play. OsmAnd jedyne czym się wyróżnia od innych darmowych nawigacji to możliwość używania mapy na której są zaznaczone prawie wszystkie drogi w Polsce. Jaka to mapa to już wielokrotnie pisałem na tej grupie. Niestety nie można tej mapy użyawć także w dość dobrym, polecanym przez Ciebie programie Mapfactor.

Data: 2014-07-25 17:08:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka nawigacja do telefonu Android?

"Trybun" 53d25c55$0$2366$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Więc napisz raz jeszcze. UMP-pcPL?

Niestety nie można tej mapy użyawć także w dość dobrym, polecanym przez Ciebie programie Mapfactor.

IMO Mapfactor korzysta tylko z dwóch źródeł
map -- płatnego TomTom i bezpłatnego Osm.

Być może jest jakiś prosty sposób na zapis Osm w formacie
używanym przez Mapfactor i z rozszerzeniem MCA.

Data: 2014-07-27 08:42:59
Autor: Trybun
[...]

Nie, nie napiszę;-) , ale istotnie chodzi o tą mapę.

[...]

Tak, gdyby to było odwrotnie - tom tom darmowy a OSM płatny to pewnie bym nawet nie szukał innych nawigacji... Ale że tak nie jest to Mapfactor byłby w moim telefonie tylko zbędnym, zajmującym niepotrzebnie miejsce - balastem..

Pewnie jest, ale jak dla mnie obsługa takich programów jak "Mapcreator", konwertującymi różne mapy pod konkretne systemy/programy, jest zbyt zaawansowana. Próbowałem z UMP, zrobić ją zdatną do użytku pod Be-On-Road, ale nic z tego nie wyszło.

Data: 2014-07-27 16:53:25
Autor: Mario
W dniu 24.07.2014 18:54, Trybun pisze:
[...]

darmowe programy typu OsmAnd do nawigacji drogowej. JeĹźeli zaleĹźy, a
jesteś fgotów pogodzić się z tymi wszystkimi ograniczeniami darmowego
programu, to OsmAnd jest jedną z najlepszych darmowych nawigacji.

Ostatnio na wyjazd za granicę zainstalowałem sobie NavFree. Całkiem sensowna. Mapy za free na wszystkie kraje.

MD

Jaka nawigacja do telefonu Android?