Jaką nawigację GPS polecacie.

Data: 2010-09-05 11:15:44
Autor: BearBag
Jaką nawigację GPS polecacie.
Pomijając cały ten offtop mieniący się niżej i odsyłanie na inne
martwe grupy poleci ci TomToma bo przetestowalem już wszystko i po
prostu jest najlepszy.
Szybki, prosty i czytelny interfejs. Dobra mapa i nie robi błedów albo
robi je bardzo rzadko przy wytyczaniu nawet bardzo skomplikowanych
tras. Wcale nie jest dużo mniej dokładna od AM która ma tylko w
reklamie 99% pokrycia. Prawie codziennie napotykałem wioske ktora na
automapie nie miała żadnego adresu. Do tego często głupieje i wysyła
cie niesamowitymi objazdami mimo prostej drogi do celu. TT naprawde
wypada dużo lepiej.

Data: 2010-09-05 23:17:45
Autor: Cavallino
Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:2cfec548-cab3-434f-b721-073296751c72t2g2000yqe.googlegroups.com...
Pomijając cały ten offtop mieniący się niżej i odsyłanie na inne
martwe grupy poleci ci TomToma bo przetestowalem już wszystko i po
prostu jest najlepszy.

Najgorszy.

Szybki, prosty i czytelny interfejs.

Nie prosty, tylko prostacki i nie czytelny, tylko prymitywny.
Fajne to było, ale naście lat temu.
Od tego czasu wygląd się nie zmienił, a gusta większości ludzi i owszem.

Data: 2010-09-06 09:54:09
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-09-05 23:17,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Czego Ci tam brakuje? - skórek, animowanych ikonek, a może jakiejś funkcjonalności?

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-09-06 10:08:43
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:

Szybki, prosty i czytelny interfejs.

Nie prosty, tylko prostacki i nie czytelny, tylko prymitywny.
Fajne to było, ale naście lat temu.
Od tego czasu wygląd się nie zmienił, a gusta większości ludzi i owszem.

Czego Ci tam brakuje?

Wyrzucenia tego interfejsu do kosza w całości i zastąpienia go nowym.
Pudrowanie syfa skórkami nic nie pomoże, dopóki nie zmieni się idea.

Data: 2010-09-06 10:52:17
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-09-06 10:08,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Czyli nic nie brakuje, tylko forma nie taka jak trzeba?

Data: 2010-09-06 11:00:14
Autor: Cavallino
[...]

Czyli nic

Nie - czyli wszystko.
To mniej więcej tak, jak stylistyka Golfa.
Co mi po jego dodatkowym wyposażeniu, skoro tym autem nie mógłbym jeździć, bo nie trawię tego jak wygląda?

Bravo czy Giuliettą to on nigdy nie będzie, więc w wyposażeniu może sobie mieć cokolwiek.

Data: 2010-09-06 11:58:06
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-09-06 11:00,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Co mi po jego dodatkowym wyposażeniu, skoro tym autem nie mógłbym
jeździć, bo nie trawię tego jak wygląda?

Czyli jednak forma :) - z tym nie powalczę :)

Data: 2010-09-06 12:16:57
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:i62dv6$utt$1news.onet.pl...
[...]

Też mi się tak wydaje.

Data: 2010-09-06 00:54:26
Autor: J_K_K
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Jaką wersję mapy miałeś ?

Do tego często głupieje i wysyła
cie niesamowitymi objazdami mimo prostej drogi do celu.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
A jakie drogi sobie poblokowałeś i jakie trasy ustawiłeś ?

Pzdr

JKK

Data: 2010-09-06 10:56:53
Autor: Plumpi
Jaką nawigację GPS polecacie.
Użytkownik "J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:i6172p$m45$1speranza.aioe.org...

Jaką wersję mapy miałeś ?

Do tego często głupieje i wysyła
cie niesamowitymi objazdami mimo prostej drogi do celu.

E tam.
Ja Jeżdżę z AM i TT. Nierzadko AM wyprowadza mnie w pole, jakieś polne dróżki, skąd trudno wyjechać. Wtedy odpalam TT i wyprowadza mnie z tego bagna na normalną, najkrótszą drogę. Niestety TT mam jeszcze ze starymi, małodokładnymi mapami, dlatego używam go sporadycznie, bo AM dokładniejsza.
Ustawienia tras AM to totalne nieporozumienie. Takie samo jest wyszukiwanie objazdów.
TT nie ma tych problemów, choć przyznam, że sam interface mógłby być bardziej przejżysty, ale da się do niego przystosować.
Jak do tej pory miałem okazję testować AM, TT i Garmina. Z tych trzech zdecydowanie TT wypada najlepiej jeżeli chodzi o nawigowanie i ustalanie tras, choć zdarzały mu się dziwne błędy np. prowadzenie w kółko przed celem tzn. prowadził mnię drogami po osiedlu dookoła celu nie mogąc do niego trafić. AM także się przytrafiały podobne historie. Garmina niestety testowałem zbyt krótko (nawigacja pożyczona na 3 dłuższe trasy), ale poza dobrej jakości dźwiękiem w ogóle mi nie przypadł do gustu.

Data: 2010-09-06 14:01:08
Autor: J_K_K
Użytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisał w wiadomości news:i62act$lm3$1news.onet.pl...

Ja Jeżdżę z AM i TT. Nierzadko AM wyprowadza mnie w pole, jakieś polne dróżki, skąd trudno wyjechać.

A wyłączyłeś sobie drogi gruntowe ?
Jak nie, to w połączeniu z trasą najkrótszą
prowadzi zgodnie z algorytmem.

TT pewnie ma mniej dokładną mapę,
gdzie gruntowe w ogóle nie istnieją ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-09-06 14:40:05
Autor: Plumpi
Użytkownik "J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:i62l5o$pbe$1speranza.aioe.org...

Ja Jeżdżę z AM i TT. Nierzadko AM wyprowadza mnie w pole, jakieś polne dróżki, skąd trudno wyjechać.

A wyłączyłeś sobie drogi gruntowe ?

Problem w tym, że nie ma takiej opcji.
Jest natomiast opcja ustawiania największego możliwego objazdu jaki można wykonać, aby pominąć drogę gruntową.
Przykładowo ustawimy 30km, a program wyliczy, ze nadrobimy 31km to poprowadzi nas drogą gruntową. Problem jest w tym, że AM jakoś sumuje te gruntówki i bywa, że potrafi wytyczyć trasę i 50km dłuższą i gdzieś tam poprowadzić odcinkiem gruntówki wpuszczając w bagno (i to dosłownie). Nie dość, że i tak nadrobimy to do tego "wpuści nas w maliny" :)

Jak nie, to w połączeniu z trasą najkrótszą
prowadzi zgodnie z algorytmem.

TT pewnie ma mniej dokładną mapę,
gdzie gruntowe w ogóle nie istnieją ;-)

Nie, nie, nie. TT po prostu omija wszystkie gruntowe jeżeli mu każemy pomijać.

Data: 2010-09-06 15:00:28
Autor: J_K_K
Użytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisał w wiadomości news:i62nfd$s90$1news.onet.pl...
Użytkownik "J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:i62l5o$pbe$1speranza.aioe.org...

A wyłączyłeś sobie drogi gruntowe ?

Problem w tym, że nie ma takiej opcji.

??
Aż sprawdziłem w starej nawigacji żony:
(osobiście wolę GP Mapę / MapęMap)

Ustawienia / Trasy / 3 ekran
Pomijaj drogi o klasie (i gorsze):
Gruntowa utrzymana.

Przy okazji - do autora wątku:
Jest opcja zapisz / pokaż i ODTWÓRZ ślad :-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-09-09 19:00:47
Autor: radekp@konto.pl
Jaką nawigację GPS polecacie.
Mon, 6 Sep 2010 10:56:53 +0200, w <i62act$lm3$1@news.onet.pl>, "Plumpi"
<plumpix@onet.pl> napisał(-a):

Ustawienia tras AM to totalne nieporozumienie

Myślę, że problem raczej tkwi w użytkowniku.
Akurat AM umożliwia bardzo dokładną personalizację preferencji trasy.
Nawet zbyt mocną i potem są problemy :).

A routing w AM akurat jest całkiem niezły.

Jaką nawigację GPS polecacie.