Jaka niedroga rama do krosowego roweru 28"?

Data: 2010-10-22 16:41:14
Autor: Krzysiek
Jaka niedroga rama do krosowego roweru 28"?
Witam,

Poszukuję niedrogiej ramy do krosowego roweru na 28" kołach. Mam 188cm
wzrostu, ważę 82kg i wydaje mi się, że powinna mi pasować rama w
rozmiarze 20".

Poszukiwana przeze mnie rama ma zastąpić uszkodzoną 21" ramę z roweru
Northtec Caledon
(http://www.2009.nrowery.pl/pl/cross-2009-opisy/caledon.html). Rower ten
był dla mnie świetny i dzielnie mi służył przez ponad 3 lata i 4500km
(wiem, niedużo), ale w końcu okazało się, że rura podsiodłowa zbyt mocno
wystaje znad spawania z rurą poziomą i ta właśnie wystająca część mi się
odłamała. Odłamany kawałek zespawałem, kupiłem dłuższą sztycę i całość
trzymała się dzielnie kupy przez jakieś 800km, jednak w zeszły weekend
zauważyłem, że na spawie pojawiło się pęknięcie. Rama jest aluminiowa,
więc chyba nadaje się już tylko do zezłomowania.

Bardzo mi zależy, żeby do nowej ramy udało się przenieść jak najwięcej
sprzętu. Z tego co się orientuję, przy wyborze nowej ramy powinienem
zwrócić uwagę na takie parametry:
- średnica rury widelca (w starym rowerze 1 1/8"),
- średnica sztycy (27,2mm),
- rozstaw supportu.

Jak na razie w oko wpadła mi rama Accent Shannon
(http://www.ambike.pl/p/pl/1061/rama+accent+shannon+-+nowosc+2010.html).
Macie jakieś opinie na jej temat? A może możecie mi zaproponować jakiś
inny wybór? Budżet to ~400zł. Bardzo fajnie by było, gdyby rama miała z
tyłu mocowanie do zacisku hamulca tarczowego wewnątrz trójkąta - tak
żeby dało się jeszcze zamocować bagażnik, ale to chyba pozostanie w
sferze marzeń.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2010-10-22 19:06:44
Autor: Mariusz
Jaka niedroga rama do krosowego roweru 28"?
Jesteś pewien, że 20" rama cross przy wzroscie 188cm to nie za mało?

Użytkownik "Krzysiek" <"dthrone[wytnij_to_i_nawiasy]"@interia.pl> napisał w
wiadomości news:4cc1a289$0$22798$65785112news.neostrada.pl...

Data: 2010-10-22 19:33:28
Autor: Krzysiek
W dniu 2010-10-22 19:06, Mariusz pisze:
Jesteś pewien, że 20" rama cross przy wzroscie 188cm to nie za mało?

Prawdę mówiąc - nie. Nie wiem za bardzo jak dobrać rozmiar ramy. Łatwiej
by się było przymierzyć do poskładanego roweru i trochę na nim
przejechać, ale takiej możliwości nie mam, więc liczę na Wasze sugestie :-)

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2010-10-23 20:14:40
Autor: arturbac
Jaka niedroga rama do krosowego roweru 28"?
W dniu 2010-10-22 19:06, Mariusz pisze:
Jesteś pewien, że 20" rama cross przy wzroscie 188cm to nie za mało?

Mam 19" i wzrost 186, i potwierdzam że ze względwów funkcjonalnych np
drugi bidon na podsiodłowej wolałbym większą.

Data: 2010-10-24 21:39:08
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w wiadomości news:i9v8md$u90$1news.task.gda.pl...
[...]

Ja przy 183 śmigam na 21" i co prawda założyłem krótszy mostek, ale poza tym bez zatrzeżeń. Choć następna pewnie będzie 20". Tras powyżej 100 km raczej nie robię, a ważę sporo.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2010-10-22 20:21:18
Autor: Mnicha
Jaka niedroga rama do krosowego roweru 28"?

Jak na razie w oko wpadła mi rama Accent Shannon
(http://www.ambike.pl/p/pl/1061/rama+accent+shannon+-+nowosc+2010.html).
Macie jakieś opinie na jej temat?

Witam, używam od prawie 3 lat Shannona 22", mój wzrost też 188cm i wydaje mi się, że pasuje idealnie. Co do wytrzymałości to ma przejechane około 25kkm, cześć z sakwami (a samemu ważę 100km) i się trzyma, choć mam wątpliwości czy to nadal jednoślad - tylne koło wydaje się być ciut przesunięte wobec osi roweru.
Konstrukcja prawie bez zarzutu, tylni trójkąt wydaje mi się być ciut za krótki - sakwy muszę mieć bardziej z tyłu bagażnika niż poprzedniej, ciasno jest w okolicach przedniej przerzutki - musiałem zrobić małą dziurkę w pełnym błotniku, aby nie zakłócać jej pracy. Ale to niby jest cross, a nie trekking, więc może o to chodzi.
Opona 47mm niby spokojnie wchodzi (pewnie i 2" by weszło), ale obciera mi o błotnik - właśnie przez tą ciasnotę i przesunięcie.
Otwory wywiercone trochę niedbale, ciut pod kątem, a gwinty pokryte spora warstwą lakieru - przez co na początku bałem się je zerwać, co jednak nie nastąpiło.
Napisałbym więc, że z zastrzeżeniami polecam, ale moja pierwsza kupowana rama, nie wiem na co zwracać uwagę.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-10-23 20:08:25
Autor: tms
On 2010-10-22 22:21, Mnichał wrote:

[...]

No to ja podobnie - 187cm, 83kg i 22" crossowa rama (Author Zenith). Uważam że dopasowanie ok. Co do przedniej przerzutki i błotnika to miałem ten sam problem (opony też 47mm) i dlatego zmieniłem przerzutkę na top-swing (obejma dużo niżej na rurze podsiodłowej). Mam również podobne problemy z sakwami - muszę je wieszać możliwie z tyłu i właśnie kombinuję jakieś mocowanie żeby nie przesuwały się do przodu.

Pozdrawiam
tms

Data: 2010-10-24 21:48:14
Autor: Krzysiek
Jaka niedroga rama do krosowego roweru 28"?
Witam,

dzięki za wszystkie odpowiedzi. Kupię ramę 22" i myślę, że będzie w
porządku. Nie mam w rowerze błotników, a opony 42C powinny się spokojnie
pomieścić.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

Jaka niedroga rama do krosowego roweru 28"?