Jaka obudowa MediaCenter

Data: 2010-02-03 13:26:58
Autor: Doc
Jaka obudowa MediaCenter
Witam,

Dostałem "w spadku" całkiem przyzwoitego peceta z którym nie specjalnie mam
co zrobić :) I tak sobie pomyślałem, że mogę go zaadoptować do roli
MediaCenterPC. Do wymiany miałbym obudowę na jakiegoś slima lub właśnie
mediacenter. Co szanowni ugrupowicze by mi polecili w obu tych kategoriach?
Wyguglowałem jakiś test obudów i dobrze tam ocenili NOXa, Anteca, AeroCoola
i Tracera (przy czym tego ostatniego skrytykowano w komentarzach za
trwałość).

Osobiście zastanawiałem się nad obudową NOX Live II:
http://www.proline.pl/sklep.php?p=NOX+LIVE+2

Co o niej myslicie? Ewentualnie jakiś elegancki slim bez bajerów.
Oczywiście obudowy grubo powyżej 1000 PLN odpadają :)

I jeszcze jest kwestia systemu (chociaż to trochę NTG). Ale może też mi
doradzicie. W tej chwili jest XP Home i zastanawiałem się nad wymianą na
bardziej dopasowany do roli MediaCenterPC. Ale na jaki?

Pozdrawiam,
--
Doc,
Zawsze dumny, wielkopański, to jest 7 DAK poznański

Data: 2010-02-03 13:35:13
Autor: Kapsel
Jaka obudowa MediaCenter
Wed, 3 Feb 2010 13:26:58 +0100, Doc napisał(a):

Osobiście zastanawiałem się nad obudową NOX Live II:
http://www.proline.pl/sklep.php?p=NOX+LIVE+2

Za taką kasę to bym wziął zwykła obudowę i zamknął kompa w szafce ;]

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-02-03 13:53:14
Autor: zielony bazyliszek
Jaka obudowa MediaCenter
Użytkownik Kapsel napisał:
Wed, 3 Feb 2010 13:26:58 +0100, Doc napisał(a):

Osobiście zastanawiałem się nad obudową NOX Live II:
http://www.proline.pl/sklep.php?p=NOX+LIVE+2

Za taką kasę to bym wziął zwykła obudowę i zamknął kompa w szafce ;]

Nie stac cie i dorabiasz ideologie ;)

A wiesz ile szafka kosztuje? :D

Data: 2010-02-03 14:17:25
Autor: Kapsel
Jaka obudowa MediaCenter
Wed, 03 Feb 2010 13:53:14 +0100, zielony bazyliszek napisał(a):

[...]

Za 5 stów to idzie dostać taką w formie stolika pod TV z różnymi bajerami,
dlatego właśnie nie ogarniam takiego wydatku na samą tylko obudowę... No, ale fakt, nie stać mnie na takie fanaberie ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-02-03 14:10:45
Autor: Doc
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia Wed, 3 Feb 2010 13:35:13 +0100, Kapsel napisał(a):

Wed, 3 Feb 2010 13:26:58 +0100, Doc napisał(a):

Osobiście zastanawiałem się nad obudową NOX Live II:
http://www.proline.pl/sklep.php?p=NOX+LIVE+2

Za taką kasę to bym wziął zwykła obudowę i zamknął kompa w szafce ;]

Dlatego odrzuciłem wszelakie Zalmany, itp. :)

Data: 2010-02-03 13:52:42
Autor: zielony bazyliszek
Jaka obudowa MediaCenter
Użytkownik Doc napisał:

Osobiście zastanawiałem się nad obudową NOX Live II:
http://www.proline.pl/sklep.php?p=NOX+LIVE+2

Co o niej myslicie?

Tez sie zastanaiwalem, chcialem kupic, ale nigdzi enei maja od reki ani nawet nie wiedza kiedy mozna sie spodziewac jak zamowie...

Wiec juz predzej kupie NOX Media 2 - nie ma bajerow, ale widzialem na zywo egzemplarz. Nie kupilem, bo byl obmacany i troche "skiereszowany" przez ogladajacych...

Data: 2010-02-04 11:30:31
Autor: Marx
Jaka obudowa MediaCenter
Ja tam bym sprzedal tego kompa i wtedy myslal jak zlozyc Media Center. Jest bardzo male prawdopodobienstwo ze podzespoly z tego komputera beda sie nadawac do takiego MC. Poczawszy od procesora ktory musi w stanie spoczynku zuzywac malo pradu, poprzez plyte glowna najlepiej ze zintegrowana odpowiednio mocna grafika poprzez dysk twardy, ktory powinien byc cichy i energooszczedny.

Marx

Data: 2010-02-04 18:37:04
Autor: Doc
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia Thu, 04 Feb 2010 11:30:31 +0100, Marx napisał(a):

[...]

Ten komp jest stosunkowo nowy. Składałem go w zeszłym roku - płyta ze
zinegrowanym GeForcem, CoreDuo. Do wymiany byłby dysk i... wlasnie
obudowa. Generalnie to MediaCenter aż tak bardzo nie potrzebuję żeby
kupować nowego kompa. Uznałem tylko, że dobrej ceny za tego starego kompa
nie dostanę a szkoda żeby był niewykorzystany - w tej chwili mam laptopa a
stacjonarkę można powiedzieć, że dostałem w spadku...

Pozdrawiam,
--
mgr inż. Doc, docentos13@wp.pl.na.pohybel.spamerom
Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...

"Jak sobie pomysle, że jestem już inżynierem
 to aż się boję iść do lekarza" - Student Anonim

Data: 2010-02-04 22:32:18
Autor: Q
Jaka obudowa MediaCenter
Co o niej myslicie?

nie podoba mi sie cena i wyglad :)

Ewentualnie jakiś elegancki slim bez bajerów.

cholernie ciezko dostac cos prostego, ladnego
i zeby jeszcze bylo funkcjonalne i tanie;
staralem sie wg cen posortowac,
ale moglo do konca nie wyjsc:

http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=39369
http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=39503

http://www.silentpcreview.com/Antec_ISK300-65
http://www.imperium.net.pl/x-p-76877.html

http://www.proline.pl/sklep.php?p=ANT+NSK1480-EC

http://www.silentpcreview.com/article183-page1.html

http://www.karen.pl/index.php/product/70158/Podzespoly-PC/Obudowy-do-komputerow/Aplus_Cupid_2_miniITX_(90Watt).html
http://www.karen.pl/index.php/product/70157/Podzespoly-PC/Obudowy-do-komputerow/Aplus_Cupid_1_miniITX_(90Watt).html

kurcze, sam nie wiem co wybrac...
przy czym szukam obudowy do 500zl,
na dodatek nie wiem czy pojsc w mITX czy w mATX...

dalej cena zestawu na mITX w stosunku do jego mozliwosci
wyglada slabo?

Data: 2010-02-05 01:29:20
Autor: Michal Lukasik
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia 3.2.2010, Doc napisał(a):

[...]

Może zacznij od podania formatu płyty głównej oraz jakie karty i ile
dodatkowo chcesz tam upchać bo od tego przede wszystkim zależy wybór
obudowy. No i napęd optyczny zakładam, że nie slim.

Osobiście zastanawiałem się nad obudową NOX Live II:
http://www.proline.pl/sklep.php?p=NOX+LIVE+2

O rany jaki wielki klocek. ;D

Co o niej myslicie? Ewentualnie jakiś elegancki slim bez bajerów.
Oczywiście obudowy grubo powyżej 1000 PLN odpadają :)

Jakiś czas temu kolesiowi złożyłem HTPC w tym (sam wybrał i mi też się
podoba - wybór padł na to bo potrzebny był full ATX - z mniejszymi jest
większy wybór) http://www.hardcoreware.net/reviews/review-346-1.htm
- nadal jest moim kolesiem. ;D

I jeszcze jest kwestia systemu (chociaż to trochę NTG). Ale może też mi
doradzicie. W tej chwili jest XP Home i zastanawiałem się nad wymianą na
bardziej dopasowany do roli MediaCenterPC. Ale na jaki?

AFAIK koleś testował kilka systemów opartych o Linuxa - jak go "złapię"
zapytam co wybrał.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-05 15:44:36
Autor: Doc
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia Fri, 5 Feb 2010 01:29:20 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

Może zacznij od podania formatu płyty głównej oraz jakie karty i ile
dodatkowo chcesz tam upchać bo od tego przede wszystkim zależy wybór
obudowy. No i napęd optyczny zakładam, że nie slim.

Płyta mATX. Żadnych kart rozszerzeń - wszystko zintegrowane. HDD - 1
sztuka, w tej chwili stara 80GB Baracuda ATA, z czasem do wymiany na sATA.
Optyka - zwykłe CD-RW. Możliwa wymiana na blue-ray (jak ceny spadną :)

Będę dźwięczny za info.

Pozdrawiam,

Data: 2010-02-06 01:22:42
Autor: Michal Lukasik
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia 5.2.2010, Doc napisał(a):

Płyta mATX. Żadnych kart rozszerzeń - wszystko zintegrowane. HDD - 1
sztuka, w tej chwili stara 80GB Baracuda ATA, z czasem do wymiany na sATA.
Optyka - zwykłe CD-RW.

Może Thermaltake SD200?
http://uk.thermaltake.eu/product_gallery.aspx?PARENT_CID=C_00001368&id=C_00001369&name=SD200&ov=&ovid=&parent_cp=

Możliwa wymiana na blue-ray (jak ceny spadną :)

Ale nadal nie slim? ;D

Zapomniałem też spytać czy chcesz to z pilotem, może z wyświetlaczem?
I czy wolisz niską, długą obudowę czy raczej jakiegoś cube boxa?

Będę dźwięczny za info.

Nadal szuka. Jest na etapie testowania http://mythbuntu.org/
Jak to wygląda na YouTube http://www.youtube.com/watch?v=b-yNCqj_MXs

Możesz też sam poszukać ;D
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=htpc+linux
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-06 18:08:28
Autor: Doc
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia Sat, 6 Feb 2010 01:22:42 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

[...]

Hmm. Ta jest o tyle ciekawa, że można ją postawić również w pionie. W tej chwili dopiero rodzi mi się koncepcja gdzie to ustawić i takie uniwersalne rozwiązanie ma swoje zalety. Zastanawiam się jedynie jak z CD/DVD podczas pracy w pionie. Są specjalne napędy czy zwykły też się do tego nadaje (nie mam akurat pod ręką stacjonarki coby to sprawdzić)?

Możliwa wymiana na blue-ray (jak ceny spadną :)

Ale nadal nie slim? ;D

A coś ze slimami jest nie tak? W każdym razie nie myślalem o slimie tylko "normalnym" napędzie.

Zapomniałem też spytać czy chcesz to z pilotem, może z wyświetlaczem?
I czy wolisz niską, długą obudowę czy raczej jakiegoś cube boxa?

Jak wyżej napisałem dopiero mam koncepcję na umiejscowienie MC w pokoju. Myślałem przede wszystkim o slimi bo go łatwo wsunąć w szafkę pod TV jak zwykły odtwarzacz. Ale cube boxy też są interesujące. Nie zdecydowałem jeszcze.

Dzięki :)

Pozdrawiam,

Data: 2010-02-07 03:33:50
Autor: Q
Jaka obudowa MediaCenter
Hmm. Ta jest o tyle ciekawa, że można ją postawić również w pionie.

wiekszosc slimow ht mozna stawiac w pionie i poziomie,
o ile nie wszystkie :)

Zastanawiam się jedynie jak z CD/DVD podczas
pracy w pionie.

nie spotkalem takiego dvd, ktory nie pracowalby w pionie

A coś ze slimami jest nie tak? W każdym razie nie myślalem o slimie tylko
"normalnym" napędzie.

do htpc moze bede potrzebowal slima i tu pytanie:
czy one sa bardziej awaryjne?

co do dysku to wsadze 2.5", ale nie wiem
czy brac green'a/dedykowanego do htpc czy "zwyklego"?

Myślałem przede wszystkim o slimi bo go łatwo wsunąć w szafkę pod TV jak
zwykły odtwarzacz. Ale cube boxy też są interesujące. Nie zdecydowałem

cube ma ta wade ze jakkolwiek go postawisz to jest nadal cube
a slim moze byc niski i szeroki albo waski i wysoki :)

Data: 2010-02-07 14:47:06
Autor: Michal Lukasik
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia 6.2.2010, Doc napisał(a):

[...]

Póki nie używasz płytek 80mm to nie powinno być problemów - obecnie
praktycznie wszystkie napędy mogą pracować w pozycji pionowej lub
poziomej.

A coś ze slimami jest nie tak?

Wręcz przeciwnie.

W każdym razie nie myślalem o slimie tylko "normalnym" napędzie.

Slim może pracować w *każdej* pozycji. Możesz użyć mniejszej obudowy. Wadą
jest trochę wyższa cena od napędów 5,25".

[...]

Nie zapominaj o konieczności chłodzenia takiego sprzętu - musi mieć
miejsce na wentylację.

Zobacz też ofertę firmy Antec.
http://www.antec.com/Believe_it/product.php?Series=NDI=

BTW. IMO W przypadku tego typu sprzętu o ile wyświetlacz można sobie
darować to pilot to podstawa. Jeśli nie chcesz w niego inwestować i nie
zależy Ci na graniu to przemyśl opcję kupna jakiegoś gotowego rozwiązania,
np. Ellion, Linksys, czy wspomniany w wątku WD.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-06 19:00:46
Autor: Doc
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia Sat, 6 Feb 2010 01:22:42 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

Zapomniałem też spytać czy chcesz to z pilotem, może z wyświetlaczem?

No właśnie zastanawiam się co daje pilot. Jak OS będzie zwykły to chyba
będzie to tylko bajer? Dopiero przy MediaCenter Edition do czegoś
sensownego się nada. Mam rację?
Wyświetlacze podobnie. Bardziej jako średnio potrzebny bajer i to raczej
niezależnie od systemu...

Data: 2010-02-06 01:31:57
Autor: Michal Lukasik
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia 5.2.2010, Doc napisał(a):

Płyta mATX. Żadnych kart rozszerzeń - wszystko zintegrowane. HDD - 1
sztuka, w tej chwili stara 80GB Baracuda ATA, z czasem do wymiany na sATA.
Optyka - zwykłe CD-RW. Możliwa wymiana na blue-ray (jak ceny spadną :)

Przejrzyj to http://www.silverstonetek.com/ mają dużą i ciekawą ofertę.
Później można tego szukać w Polsce, albo zamówić bezpośrednio od nich.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2010-02-07 03:36:48
Autor: Konrad Kosmowski
Jaka obudowa MediaCenter
** Doc <docentos13@wp.pl.die.spamer.die> wrote:

I jeszcze jest kwestia systemu (chociaż to trochę NTG). Ale może też mi
doradzicie. W tej chwili jest XP Home i zastanawiałem się nad wymianą na
bardziej dopasowany do roli MediaCenterPC. Ale na jaki?

7 z Media Center.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-02-07 03:41:42
Autor: Konrad Kosmowski
Jaka obudowa MediaCenter
[...]

Za 500zł to ja bym wolał coś takiego:
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=735

A peceta sprzedać czy przeznaczyć do innych zadań.

Nie za bardzo rozumiem czym to będzie się różniło od tego peceta (nie
wspominasz nic np. o funkcjach PVR, tunerze TV itd. - ten WD tego nie ma, ale
Twój pecet chyba też).

Ten player w sumie nie ma funkcji typowego komputera (co określiłbym w sumie
jako zaletę) tzn. z najważniejszych - nie poprzeglądasz WWW, poza tym jest
wyśmienity (przeglądarka YouTube wymiata).

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-02-07 03:43:44
Autor: Konrad Kosmowski
Jaka obudowa MediaCenter

http://www.youtube.com/watch?v=0ahAkLPlH0U

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-02-07 14:11:12
Autor: Michal Lukasik
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia 7.2.2010, Konrad Kosmowski napisał(a):

[...]

To też jest rozwiązanie. Sam rozważałem zakup tego playera zanim nie
kupiłem TV z już wbudowanym tego typu systemem (do tego WWW, no
i teoretycznie nieskończona możliwość poszerzenia możliwości za pomocą
widżetów).
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-07 14:44:12
Autor: zielony bazyliszek
Jaka obudowa MediaCenter
Użytkownik Konrad Kosmowski napisał:
** Doc <docentos13@wp.pl.die.spamer.die> wrote:

Osobiście zastanawiałem się nad obudową NOX Live II:
http://www.proline.pl/sklep.php?p=NOX+LIVE+2

Co o niej myslicie? Ewentualnie jakiś elegancki slim bez bajerĂłw.  Oczywiście
obudowy grubo powyżej 1000 PLN odpadają :)

Za 500zł to ja bym wolał coś takiego:
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=735

To nie ma wbudowanego dysku czy ma, bo sie nie moge doszukac.

Jak nie ma to czy obraz full hd pojdzie po USB? bez ciecia?

Nie za bardzo rozumiem czym to będzie się różniło od tego peceta (nie
wspominasz nic np. o funkcjach PVR, tunerze TV itd. - ten WD tego nie ma, ale
TwĂłj pecet chyba teĹź).

Nooo i na pececie mozna pograc w gry :)

Data: 2010-02-07 14:17:05
Autor: Michal Lukasik
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia 7.2.2010, zielony bazyliszek napisał(a):

To nie ma wbudowanego dysku czy ma, bo sie nie moge doszukac.

Nie ma.

Jak nie ma to czy obraz full hd pojdzie po USB? bez ciecia?

Sam bawiłem się tym tylko kilkanaście minut w sklepie i nie stwierdziłem
problemu (sprawdziłem kilka trailerów z pendrive). Nie widziałem, też by
ktoś z użytkowników narzekał na forach czy grupach dyskusyjnych.

Nooo i na pececie mozna pograc w gry :)

No niestety, ale jakby kupić coś z przeglądarką WWW, to w proste gierki we
flashu IMO da się. ;D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2010-02-07 14:48:35
Autor: zielony bazyliszek
Jaka obudowa MediaCenter
[...]

No i jak z polskimi napisami?

Data: 2010-02-08 08:58:07
Autor: Doc
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia Sun, 7 Feb 2010 03:41:42 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

Za 500zł to ja bym wolał coś takiego:
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=735

Urządzenie ciekawe. Tyle, że jak chyba bym nie dał za niego 500 PLN :)

A peceta sprzedać czy przeznaczyć do innych zadań.

Sprzedając nie uzyskam takiej kwoty jak bym chciał.

A inne zadania?
- internet? (mam już lapa, który do tego służy. Zresztą rola MC nie
przezkadza w korzystaniu z netu)
- serwer plików? (korzystam z dużego dysku zewnętrznego, zresztą odkryłem,
że do mojego lapa mogę włożyć drugi dysk. Czyli nie potrzebuję czegoś
takiego)
- stacja graficzna/CAD? (mam to w pracy, w domu to już przesada)
- komputer do grania? (nie gram tak dużo)

Jakieś inne pomysły?

Nie za bardzo rozumiem czym to będzie się różniło od tego peceta (nie
wspominasz nic np. o funkcjach PVR, tunerze TV itd. - ten WD tego nie ma, ale
Twój pecet chyba też).

Puki co myslałem o zwykłym podłaczeniu kompa do telewizora jedynie jako
odtwarzacz filmów/muzyki. Ale racja - tuner TV znacznie rozszerzy jego
możliwości.

Pozdrawiam,

Data: 2010-02-08 22:43:57
Autor: MarcinCz
Jaka obudowa MediaCenter
Dnia Mon, 8 Feb 2010 08:58:07 +0100, Doc napisał(a):

Jakieś inne pomysły?
Też kiedyś "opętała" mnie wizja htpc, ale po miesiącach googlania za
odpowiędnią obudową, płytą, zasilaczem, chłodzeniem, procesorem z niskim
poborem mocy, itp. itd. natrafiłem na coś podobnego co sugerował
przedpiśca:
http://www.yooki.pl/index.php?d=szukaj&szukaj=PLAYON!&x=18&y=7&szukaj_opis=1 i jeżeli fundusze i małżonka pozwoli zakupię... ;) --
Marcin

Data: 2010-02-09 10:59:07
Autor: Marx
Jaka obudowa MediaCenter
Nie wiem jaka funkcje ma spelniac taka kostka multimedialna, ale np Ferguson Ariva to cena ok 350zl + HDD, a za ta cene jest pelnoprawny tuner satelitarny + komputer na linuxie
Marx

Data: 2010-02-09 13:37:19
Autor: zielony bazyliszek
Jaka obudowa MediaCenter
Użytkownik Marx napisał:
Nie wiem jaka funkcje ma spelniac taka kostka multimedialna, ale np Ferguson Ariva to cena ok 350zl + HDD, a za ta cene jest pelnoprawny tuner satelitarny + komputer na linuxie

Ten?

http://www.fergusonsklep.pl/25852,Ferguson-Ariva-100-z-Kablem-HDMI-1.8m-GRATIS!.html

szkoda,z e port USB ma za klapka, i jak sie podepinei HDD to ta klapka bedzie otwarta, bleeee...

Data: 2010-02-10 08:39:25
Autor: Marx
Jaka obudowa MediaCenter
W dniu 2010-02-09 13:37, zielony bazyliszek pisze:
Użytkownik Marx napisał:
[...]

jest kilka innych modeli, ale drozszych, moze USB maja inaczej
jesli tylko taki problem masz, to lepiej doloz te 500zl... ;)
Marx

Jaka obudowa MediaCenter