Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jaka opona na zapas?

Jaka opona na zapas?

Data: 2016-01-22 08:49:39
Autor: J.F.
Jaka opona na zapas?
UĹźytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56a1d425$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
Chciałbym sprawić sobie "pełny" zapas na bazie opony wielosezonowej/uniwersalnej. No i mam kłopot, bo większość (wszystkie?) takich opon jest kierunkowa, czyli musiałbym wozić dwa zapasy :) na prawą i na lewą stronę.
Znacie jakąś w miarę markową oponę, która nie jest kierunkowa?

Debica Navigator sie lapie ? O ile kojarze, to ten rozmiar jeszcze jest.

Ale mnie sie wydaje, ze wiekszosc jest obu-kierunkowa.

J.

Data: 2016-01-22 09:31:47
Autor: Miroo
Jaka opona na zapas?
W dniu 2016-01-22 o 08:49, J.F. pisze:
UĹźytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56a1d425$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
Chciałbym sprawić sobie "pełny" zapas na bazie opony
wielosezonowej/uniwersalnej. No i mam kłopot, bo większość
(wszystkie?) takich opon jest kierunkowa, czyli musiałbym wozić dwa
zapasy :) na prawą i na lewą stronę.
Znacie jakąś w miarę markową oponę, która nie jest kierunkowa?

Debica Navigator sie lapie ? O ile kojarze, to ten rozmiar jeszcze jest.

Ale mnie sie wydaje, ze wiekszosc jest obu-kierunkowa.

W popularnym sklepie oponiarskim Dębica Navigator kończy się na indeksie T, a ja wolałbym H.

Jak tak patrzę w w/w sklepie po odfiltrowaniu opon budżetowych (nie chciałbym, żeby mi się opona "zwulkanizowała" z bagażnikiem po kilku latach nieużywania), to na oko kierunkowe to: Michelin, Kumho, Kleber, BFGoodrich, Firestone, Dunlop, Goodyear, Pirelli.

Czyli pozostają Nokian, Bridgestone, Falken, Vredestein, Hankook. Muszę doczytać, może będzie coś w opisach lub komentarzach o bieżniku.

ps. Kierunkowych jest niestety więcej :)

Pozdrawiam

Data: 2016-01-22 10:33:35
Autor: J.F.
Jaka opona na zapas?
UĹźytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56a1e931$0$682$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-22 o 08:49, J.F. pisze:
Debica Navigator sie lapie ? O ile kojarze, to ten rozmiar jeszcze jest.
Ale mnie sie wydaje, ze wiekszosc jest obu-kierunkowa.

W popularnym sklepie oponiarskim Dębica Navigator kończy się na indeksie T, a ja wolałbym H.

Przewidujesz przekraczanie 190 ?

to na oko kierunkowe to: Michelin, Kumho, Kleber, BFGoodrich, Firestone, Dunlop, Goodyear, Pirelli.
Czyli pozostają Nokian, Bridgestone, Falken, Vredestein, Hankook. Muszę doczytać, może będzie coś w opisach lub komentarzach o bieżniku.
ps. Kierunkowych jest niestety więcej :)

No, np Kumho SOLUS VIER KH21 sprawiaja wrazenie malo kierunkowych
http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-solus-vier-kh21-195-65-r15-91-h

Podobnie Dunlop
http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-4all-seasons-195-65-r15-91-h

GY vector 5
http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-vector-5-- 195-65-r15-95-t-xl

czy pirelli
http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-cinturato-all-season-195-65-r15-91-h

J.

Data: 2016-01-22 12:09:49
Autor: Miroo
Jaka opona na zapas?
W dniu 2016-01-22 o 10:33, J.F. pisze:
No, np Kumho SOLUS VIER KH21 sprawiaja wrazenie malo kierunkowych
http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-solus-vier-kh21-195-65-r15-91-h

Podobnie Dunlop
http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-4all-seasons-195-65-r15-91-h

GY vector 5
http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-vector-5-- 195-65-r15-95-t-xl

czy pirelli
http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-cinturato-all-season-195-65-r15-91-h

Jak widzę "choinkę" na bieżniku to wg mnie jest to opona kierunkowa.
Kumho jest kierunkowa (jest mowa w filmie), Dunlop też (w opisie), GY też (opis), w Pirelli napisali "kierunkowo ułożone rowki", więc pewnie też, zwłaszcza, że tam widać dwie "choinki" :)

W każdym razie zostało mi kilka opcji do wyboru, coś sobie dopasuję.
Dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

Data: 2016-01-22 19:03:04
Autor: Shrek
Jaka opona na zapas?
On 22.01.2016 09:31, Miroo wrote:

W popularnym sklepie oponiarskim Dębica Navigator kończy się na indeksie
T, a ja wolałbym H.

Zamierzasz poginać 200 z różnymi oponami na jednej osi? Chyba, że chcesz kupić 5;)

Shrek.

Data: 2016-01-23 05:00:51
Autor: Budzik
Jaka opona na zapas?
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

W popularnym sklepie oponiarskim Dębica Navigator kończy się na indeksie
T, a ja wolałbym H.

Zamierzasz poginać 200 z różnymi oponami na jednej osi? Chyba, że chcesz kupić 5;)

W niektorych krajach nie ma wymogu identycznego bieznika wiec moze to nie jest az tak wazne?

Data: 2016-01-23 07:19:35
Autor: Shrek
Jaka opona na zapas?
On 23.01.2016 06:00, Budzik wrote:

Zamierzasz poginać 200 z różnymi oponami na jednej osi? Chyba, że chcesz
kupić 5;)

W niektorych krajach nie ma wymogu identycznego bieznika wiec moze to nie
jest az tak wazne?

Może właśnie ze względu na zapas?

Ale skoro tak się rozczula nad tym zapasaem, to kwestia różnych opon na osi wydaje się byc o wiele bardziej znacząca niż indeks opony.

Shrek

Data: 2016-01-23 10:51:24
Autor: ddddddddd
Jaka opona na zapas?
W dniu 2016-01-23 o 07:19, Shrek pisze:
On 23.01.2016 06:00, Budzik wrote:

Zamierzasz poginać 200 z różnymi oponami na jednej osi? Chyba, że chcesz
kupić 5;)

W niektorych krajach nie ma wymogu identycznego bieznika wiec moze to nie
jest az tak wazne?

Może właśnie ze względu na zapas?

Ale skoro tak się rozczula nad tym zapasaem, to kwestia różnych opon na
osi wydaje się byc o wiele bardziej znacząca niż indeks opony.

Shrek

pytanie jak działa ten indeks - to znaczy kiedy jego przekroczenie może być niebezpieczne.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to opona może się przegrzać, ale do tego raczej skrajne letnie warunki są potrzebne (choć nigdy nie mierzyłem temperatury opony po przejeździe autostradą)
Ja tam zawsze wolę kupić wyższy indeks, szczególnie że np. te 190km/h dla H jest dla obciążenia nominalnego, jak zwiększymy obciążenie to Vmax się zmniejsza.
Niestety zimówek do 17" z indeksem większym niż V nie ma- kolejny powód żeby bez potrzeby na zimówkach nie jeździć :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2016-01-23 11:04:42
Autor: Czesław Wiśniak
Jaka opona na zapas?

Zamierzasz poginać 200 z różnymi oponami na jednej osi? Chyba, że
chcesz
kupić 5;)

W niektorych krajach nie ma wymogu identycznego bieznika wiec moze to
nie
jest az tak wazne?

Może właśnie ze względu na zapas?

Ale skoro tak się rozczula nad tym zapasaem, to kwestia różnych opon na
osi wydaje się byc o wiele bardziej znacząca niż indeks opony.

Shrek

pytanie jak działa ten indeks - to znaczy kiedy jego przekroczenie może
być niebezpieczne.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to opona może się przegrzać, ale do
tego raczej skrajne letnie warunki są potrzebne (choć nigdy nie
mierzyłem temperatury opony po przejeździe autostradą)
Ja tam zawsze wolę kupić wyższy indeks, szczególnie że np. te 190km/h
dla H jest dla obciążenia nominalnego, jak zwiększymy obciążenie to Vmax
się zmniejsza.
Niestety zimówek do 17" z indeksem większym niż V nie ma- kolejny powód
żeby bez potrzeby na zimówkach nie jeździć :)

http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/indeks-predkosci-wyzszy-lepszy/?id=17

Data: 2016-01-23 16:07:21
Autor: Shrek
Jaka opona na zapas?
On 23.01.2016 10:51, ddddddddd wrote:

pytanie jak działa ten indeks - to znaczy kiedy jego przekroczenie może
być niebezpieczne.

Podejrzewam, że wtedy gdy brakuje zdrowego rozsądku, a i wtedy indeks nie pomoże. A tak na poważnie - nie wiem. Raczej w normalnej eksploatacji się to nie zdarza - w sensie jak ci się uślizgnie to raczej wina twoich umiejętności a w zasadzie ich braku a nie indeksu, a rozpaść się tak po prostu raczej nie rozpadnie.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to opona może się przegrzać, ale do
tego raczej skrajne letnie warunki są potrzebne (choć nigdy nie
mierzyłem temperatury opony po przejeździe autostradą)

Od jazdy autostradą to się chyba mniej nagrzewa niż od pałowania w mieście od świateł do świateł. A i tak wtedy to się nagrzewa głównie do felgi, a felga od hamulców;)

Ja tam zawsze wolę kupić wyższy indeks.

To jeszcze kwestia ceny;) Ale rozmawiamy o zapasie.

Shrek.

Data: 2016-01-23 17:10:45
Autor: ddddddddd
Jaka opona na zapas?
W dniu 2016-01-23 o 16:07, Shrek pisze:
On 23.01.2016 10:51, ddddddddd wrote:

pytanie jak działa ten indeks - to znaczy kiedy jego przekroczenie może
być niebezpieczne.

Podejrzewam, że wtedy gdy brakuje zdrowego rozsądku, a i wtedy indeks
nie pomoże. A tak na poważnie - nie wiem. Raczej w normalnej
eksploatacji się to nie zdarza - w sensie jak ci się uślizgnie to raczej
wina twoich umiejętności a w zasadzie ich braku a nie indeksu, a rozpaść
się tak po prostu raczej nie rozpadnie.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to opona może się przegrzać, ale do
tego raczej skrajne letnie warunki są potrzebne (choć nigdy nie
mierzyłem temperatury opony po przejeździe autostradą)

Od jazdy autostradą to się chyba mniej nagrzewa niż od pałowania w
mieście od świateł do świateł. A i tak wtedy to się nagrzewa głównie do
felgi, a felga od hamulców;)

no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy, mało kto zadaje sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy się opony o indeksie mniejszym niż H/V (bo przy takich rozmiarach ich nie ma), a jak na chwilę przekroczysz prędkość z indeksu to się nic nie stanie- pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, albo dojdzie kilka innych czynników (nie wiem- temperatura asfaltu, siły boczne itp.)

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2016-01-23 18:05:04
Autor: Shrek
Jaka opona na zapas?
On 23.01.2016 17:10, ddddddddd wrote:

Od jazdy autostradą to się chyba mniej nagrzewa niż od pałowania w
mieście od świateł do świateł. A i tak wtedy to się nagrzewa głównie do
felgi, a felga od hamulców;)

no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to
mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy,

Ale mówili, czy im się coś działo? I czy aby napewno od temperatury? Zresztą 200 a 400 to spora różnica;) Tak czy inaczej jakbym miał na jednej osi różne opony, to raczej bym starał się 200 nie jechać.

Jak kiedyś z ciekwawości sprawdzałem opony po jeżdzie autostradą 200+ to nie były jakoś zauważalnie nagrzane.

mało kto zadaje
sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy
się opony o indeksie mniejszym niż H/V

No mój 200 wyciąga (choć trochę mu to zajmuje) a jakoś bardzo się nad tym nie zastanawiałem;) Może dlatego, że nim 200 nie jeżdzę bo i po co z pedałem w podłodze - nikt go z pewnością nie projektował na katowanie na maksymalnych osiągach, więc zdrowe to ani dla auta ani dla kierowcy nie jest.

pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h
przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, albo
dojdzie kilka innych czynników (nie wiem- temperatura asfaltu, siły
boczne itp.)

Pewnie nic. Podejrzewam, że na autostradzie nic się nie stanie, a naprawdę ciężkie warunki pracy to opony mają np na górskich serpentynach, jak chcesz sobie poszaleć. A i tam prędzej po prostu wylecisz bo ci przyczepności zabraknie niż miałaby ci opona wybuchnąć;)

Jak dla mnie rozważanie indeksu zapasu jeśli miałbaby być inna niż pozostałe (a i to pewnie tylko na początku) jest zajęciem czysto teoretycznym. Jak masz różne opony na osi to zapierdalanie 200+ albo testowanie umiejetności i przyczepności jest kiepskim pomysłem i to nie tylko, a nawet przede wszystkim  ze względu na indeks zapasu;)

Shrek.

Data: 2016-01-23 19:37:30
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Jaka opona na zapas?
W dniu .01.2016 o 18:05 Shrek <1@wp.pl> pisze:


Jak kiedyś z ciekwawości sprawdzałem opony po jeĹździe autostradą 200+ to  nie były jakoś zauwaĹźalnie nagrzane.


Po 100km (wawa - strykĂłw) z przelotową 140-160km/h przy -11st.C opony są  letnie (wczoraj sprawdzałem :-) ). Hamowania gwałtownego nie było, felgi  (alumy) zimne.

TG

Data: 2016-01-23 19:54:04
Autor: Shrek
Jaka opona na zapas?
On 23.01.2016 19:37, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .01.2016 o 18:05 Shrek <1@wp.pl> pisze:


Jak kiedyś z ciekwawości sprawdzałem opony po jeżdzie autostradą 200+
to nie były jakoś zauważalnie nagrzane.


Po 100km (wawa - stryków) z przelotową 140-160km/h przy -11st.C opony są
letnie (wczoraj sprawdzałem :-) ). Hamowania gwałtownego nie było, felgi
(alumy) zimne.

Ja sprawdzałem Poznań - McDonald na A2 - przelotowa starałem się jechać 200, ale zdarzało się przekraczać. W lato - opony letnie, ale nie ciepłe, felgi nie sprawdzałem. Może po prostu jak dotykasz aluminium to czujesz temperaturę materiału bo dobrze przenosi ciepło, a guma słabo. Sprawdź - może były letnie zanim ruszyłeś;)

A tak na poważnie - to coś tam pewnie się nagrzewają, ale nie sądzę żeby od toczenia się bez gwałtownych manewrów rozgrzewały się znacznie. Jakby się nagrzały do 50 stopni to byłyby wyrażnie gorące, a po jeździe 200km/h przez prawie godzinę nic takiego nie zaobserwowłem.

Shrek.

Data: 2016-01-23 19:59:35
Autor: Shrek
Jaka opona na zapas?
On 23.01.2016 19:54, Shrek wrote:

A tak na poważnie - to coś tam pewnie się nagrzewają, ale nie sądzę żeby
od toczenia się bez gwałtownych manewrów rozgrzewały się znacznie. Jakby
się nagrzały do 50 stopni to byłyby wyrażnie gorące, a po jeździe
200km/h przez prawie godzinę nic takiego nie zaobserwowłem.

A jednak podobno się nagrzewają:

http://www.oponeo.pl/artykul/temperatura-opony

Nie wiem w takim razie czemu nigdy tego nie zaobserwowałem. 60 stopni to już całkiem gorąco w dotyku... Może ten mcDonald za blisko Poznania i nie zdązyła się nagrzać;)

Shrek.

Data: 2016-01-23 20:07:33
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Jaka opona na zapas?
W dniu .01.2016 o 19:59 Shrek <1@wp.pl> pisze:


http://www.oponeo.pl/artykul/temperatura-opony

Nie wiem w takim razie czemu nigdy tego nie zaobserwowałem. 60 stopni to  juĹź całkiem gorąco w dotyku... MoĹźe ten mcDonald za blisko Poznania i  nie zdązyła się nagrzać;)


Nagrzewają, nagrzewają - mam taki odruch, Ĺźe na kaĹźdym postoju "w trasie"  dotykam opon. W lecie przewaĹźnie są ciepłe/gorące (oczywiście przy jeĹşdzie  autostradowej) w zimie letnie. Guma cały czas pracuje, na oponie masz  zawsze odkształcenie (na dole opony) - przy kaĹźdym obrocie koła guma musi  się odkształcić - wpływa to na jej temperaturę. Im odkształcenie większe  (mniejsze ciśnienie w oponie) tym temp. będzie większa.


TG

Data: 2016-01-23 20:21:16
Autor: Shrek
Jaka opona na zapas?
On 23.01.2016 20:07, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .01.2016 o 19:59 Shrek <1@wp.pl> pisze:


http://www.oponeo.pl/artykul/temperatura-opony

Nie wiem w takim razie czemu nigdy tego nie zaobserwowałem. 60 stopni
to już całkiem gorąco w dotyku... Może ten mcDonald za blisko Poznania
i nie zdązyła się nagrzać;)


Nagrzewają, nagrzewają - mam taki odruch, że na każdym postoju "w
trasie" dotykam opon. W lecie przeważnie są ciepłe/gorące (oczywiście
przy jeĹşdzie autostradowej) w zimie letnie.

No dobra - może rzeczywiście z krótko rękę trzymałem przy oponie, w końcu guma nie jest najlepszym przewodnikiem ciepłą.

Guma cały czas pracuje, na
oponie masz zawsze odkształcenie (na dole opony) - przy każdym obrocie
koła guma musi się odkształcić - wpływa to na jej temperaturę.

Z drugiej strony jak jedziesz 150 a 200 to tych obrotów jest więcej tylko o 1/4. Tarcie chyba się nie zmienia jak się nie ślizgasz.

Im
odkształcenie większe (mniejsze ciśnienie w oponie) tym temp. będzie
większa.

Poczytałem o różnicach w indeksach i wychodzi, że nie chodzi o temperaturę a o odkształcenia przy większych prędkościach. Z trzeciej strony chyba rzadko się spotyka coś poniżej T.

Shrek.

Data: 2016-01-23 21:40:47
Autor: Tom N
Jaka opona na zapas?
Shrek w <news:n80jr0$lt4$1node1.news.atman.pl>:

On 23.01.2016 20:07, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .01.2016 o 19:59 Shrek <1@wp.pl> pisze:
http://www.oponeo.pl/artykul/temperatura-opony
Nie wiem w takim razie czemu nigdy tego nie zaobserwowałem. 60 stopni
to już całkiem gorąco w dotyku... Może ten mcDonald za blisko Poznania
i nie zdązyła się nagrzać;)

Z drugiej strony jak jedziesz 150 a 200 to tych obrotów jest więcej tylko o 1/4. Tarcie chyba się nie zmienia jak się nie ślizgasz.

Super -- od Poznania do "maka" na A2 przy 200 jest więcej obrotów koła niż
przy 150.

Zastanawiasz sie czasem co piszesz?

--
'Tom N'

Data: 2016-01-24 00:02:49
Autor: Shrek
Jaka opona na zapas?
On 23.01.2016 21:40, (Tom N) wrote:

W dniu .01.2016 o 19:59 Shrek <1@wp.pl> pisze:
http://www.oponeo.pl/artykul/temperatura-opony
Nie wiem w takim razie czemu nigdy tego nie zaobserwowałem. 60 stopni
to już całkiem gorąco w dotyku... Może ten mcDonald za blisko Poznania
i nie zdązyła się nagrzać;)

Z drugiej strony jak jedziesz 150 a 200 to tych obrotów jest więcej
tylko o 1/4. Tarcie chyba się nie zmienia jak się nie ślizgasz.

Super -- od Poznania do "maka" na A2 przy 200 jest więcej obrotów koła niż
przy 150.

Zastanawiasz sie czasem co piszesz?

Nie, nie zastanawiałem się. Założyłem, że każdy się domyśli, że chodzi o obroty w jednostce czasu. Na drugi raz dopiszę, zeby nie urazić twojego purytanizmu.

Shrek.

Data: 2016-01-24 06:38:24
Autor: Liwiusz
Jaka opona na zapas?
W dniu 2016-01-24 o 00:02, Shrek pisze:
On 23.01.2016 21:40, (Tom N) wrote:

W dniu .01.2016 o 19:59 Shrek <1@wp.pl> pisze:
http://www.oponeo.pl/artykul/temperatura-opony
Nie wiem w takim razie czemu nigdy tego nie zaobserwowałem. 60 stopni
to już całkiem gorąco w dotyku... Może ten mcDonald za blisko Poznania
i nie zdązyła się nagrzać;)

Z drugiej strony jak jedziesz 150 a 200 to tych obrotów jest więcej
tylko o 1/4. Tarcie chyba się nie zmienia jak się nie ślizgasz.

Super -- od Poznania do "maka" na A2 przy 200 jest więcej obrotów koła
niĹź
przy 150.

Zastanawiasz sie czasem co piszesz?

Nie, nie zastanawiałem się. Założyłem, że każdy się domyśli, że chodzi o
obroty w jednostce czasu. Na drugi raz dopiszę, zeby nie urazić twojego
purytanizmu.

Nie zapomnij uwzględnić teorii względności (to na pewno nie będzie 1/4).

--
Liwiusz

Data: 2016-01-23 21:43:55
Autor: ddddddddd
Jaka opona na zapas?
W dniu 2016-01-23 o 19:59, Shrek pisze:
On 23.01.2016 19:54, Shrek wrote:

A tak na poważnie - to coś tam pewnie się nagrzewają, ale nie sądzę żeby
od toczenia się bez gwałtownych manewrów rozgrzewały się znacznie. Jakby
się nagrzały do 50 stopni to byłyby wyrażnie gorące, a po jeździe
200km/h przez prawie godzinę nic takiego nie zaobserwowłem.

A jednak podobno się nagrzewają:

http://www.oponeo.pl/artykul/temperatura-opony

Nie wiem w takim razie czemu nigdy tego nie zaobserwowałem. 60 stopni to
już całkiem gorąco w dotyku... Może ten mcDonald za blisko Poznania i
nie zdązyła się nagrzać;)

nagrzewać to się nagrzewają - mam w "rajdówce" semislicki i na mokrym zauważalnie zaczynają trzymać dopiero po kilku kilometrach - a w dotyku też jakieś mocno ciepłe nie są (mówię o jeździe cywilnej, bo jeżdżę tym czasem po drogach)

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2016-01-23 19:00:49
Autor: Budzik
Jaka opona na zapas?
Użytkownik ddddddddd ddddd@fdddd.pl ...

no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy, mało kto zadaje sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy się opony o indeksie mniejszym niż H/V (bo przy takich rozmiarach ich nie ma), a jak na chwilę przekroczysz prędkość z indeksu to się nic nie stanie- pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, albo dojdzie kilka innych czynników (nie wiem- temperatura asfaltu, siły boczne itp.)

No i ciezar...

Data: 2016-01-25 09:34:54
Autor: J.F.
Jaka opona na zapas?
Użytkownik "ddddddddd"  napisał w wiadomości
Od jazdy autostradą to się chyba mniej nagrzewa niż od pałowania w
mieście od świateł do świateł. A i tak wtedy to się nagrzewa głównie do
felgi, a felga od hamulców;)

no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy, mało kto zadaje sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy się opony o indeksie mniejszym niż H/V (bo przy takich rozmiarach ich nie ma), a jak na chwilę przekroczysz prędkość z indeksu to się nic nie stanie- pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, albo

Hm, kojarze jeden test szybkich opon, gdzie zalozyli na maszyne i bodajze dwie rozpadly sie ponizej deklarowanej predkosci.
To byly jakies wynalazki ... ale co ciekawe to testowali dalej, zamiast od razu dac czerwona kartke.

Tylko kto to robil, ADAC ?

J.

Data: 2016-02-01 18:15:58
Autor: J.F.
Jaka opona na zapas?
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "ddddddddd"  napisał w wiadomości
no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy, mało kto zadaje sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy się opony o indeksie mniejszym niż H/V (bo przy takich rozmiarach ich nie ma), a jak na chwilę przekroczysz prędkość z indeksu to się nic nie stanie- pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, albo
Hm, kojarze jeden test szybkich opon, gdzie zalozyli na maszyne i bodajze dwie rozpadly sie ponizej deklarowanej predkosci.
To byly jakies wynalazki ... ale co ciekawe to testowali dalej, zamiast od razu dac czerwona kartke.

A propos:
https://www.youtube.com/watch?v=lvVf8UZJCrU

liczymy ze bylo ponad 240, czy ze w USA nie znaja sie na indeksach predkosci ?

J.

Data: 2016-01-23 17:00:48
Autor: Budzik
Jaka opona na zapas?
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Zamierzasz poginać 200 z różnymi oponami na jednej osi? Chyba, że
chcesz kupić 5;)

W niektorych krajach nie ma wymogu identycznego bieznika wiec moze to
nie jest az tak wazne?

Może właśnie ze względu na zapas?

Ale skoro tak się rozczula nad tym zapasaem, to kwestia różnych opon
na osi wydaje się byc o wiele bardziej znacząca niż indeks opony.

W jakim sensie?
Skoro chce jechac 190 to indeks jest wazny.
Skoro w niektorych krajach nie ma koniecznosci posiadania takiego samego bieznika to widocznie to nie jest wazne.

Data: 2016-01-23 18:18:15
Autor: Shrek
Jaka opona na zapas?
On 23.01.2016 18:00, Budzik wrote:

Ale skoro tak się rozczula nad tym zapasaem, to kwestia różnych opon
na osi wydaje się byc o wiele bardziej znacząca niż indeks opony.

W jakim sensie?
Skoro chce jechac 190 to indeks jest wazny.
Skoro w niektorych krajach nie ma koniecznosci posiadania takiego samego
bieznika to widocznie to nie jest wazne.

Przecież piszę - może jest tak właśnie dlatego, żeby można było legalnie pojechać na zapasie. W końcu nie będziesz woził jednego zapasu na lato i jednego zimówek;)

Skoro chce zapierdalać to indeks jest oczywiście ważny. A IMHO jeszcze ważniejsze, żeby nie mieć skrajnie różnych opon na jednej osi. A jak już masz różne, bo np na z lewej masz nową zimówkę a z prawej 5 letnią letnią z zapasu, to jakibyś indeks nie miał zapierdalać jest nierozsądnie. IMHO nawet jakbyś miał takie same, ale jedną od 3 lat wożoną w bagażniku na zapasie, to warto wziąć to pod uwagę. Może ważne jest, żeby na zapasie niekoniecznie zapierdalać;)

Wszytko musisz mieć napisane w paragrafach i numerkach producenta, czy lepiej samemu pomyśleć? Zawsze jedziesz tyle co na znaku, czy jak nie ma znaku i jest zakręt to zwalniasz jak trzeba, a nie "wolno 90", to jazda? Bo to co piszesz to właśnie skoro w niezabudowanym jest 90, to skoro przed zakrętem nie ma znaku, to znaczy że hamowanie przed nim widocznie nie jest takie ważne - jakby było to by znak postawili. A potem narzekanie, że znaków nasrane, bo niby muszą być, bo bez nich ludzie by się pozabijali.

Jak widzę zakręt to zwalniam ile trzeba, nawet jak znaku nie ma. Jak mam różne opony na osi to też nie jadę tyle co na oponie napisane.

Shrek.

Data: 2016-01-23 19:00:49
Autor: Budzik
Jaka opona na zapas?
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Przecież piszę - może jest tak właśnie dlatego, żeby można było legalnie pojechać na zapasie. W końcu nie będziesz woził jednego zapasu na lato i jednego zimówek;)

Skoro chce zapierdalać to indeks jest oczywiście ważny. A IMHO jeszcze ważniejsze, żeby nie mieć skrajnie różnych opon na jednej osi. A jak już masz różne, bo np na z lewej masz nową zimówkę a z prawej 5 letnią letnią z zapasu, to jakibyś indeks nie miał zapierdalać jest nierozsądnie. IMHO nawet jakbyś miał takie same, ale jedną od 3 lat wożoną w bagażniku na zapasie, to warto wziąć to pod uwagę. Może ważne jest, żeby na zapasie niekoniecznie zapierdalać;)

Alez oczywiscie.

Wszytko musisz mieć napisane w paragrafach i numerkach producenta, czy lepiej samemu pomyśleć? Zawsze jedziesz tyle co na znaku, czy jak nie ma znaku i jest zakręt to zwalniasz jak trzeba, a nie "wolno 90", to jazda? Bo to co piszesz to właśnie skoro w niezabudowanym jest 90, to skoro przed zakrętem nie ma znaku, to znaczy że hamowanie przed nim widocznie nie jest takie ważne - jakby było to by znak postawili. A potem narzekanie, że znaków nasrane, bo niby muszą być, bo bez nich ludzie by się pozabijali.

Jak widzę zakręt to zwalniam ile trzeba, nawet jak znaku nie ma. Jak mam różne opony na osi to też nie jadę tyle co na oponie napisane.

No co ty... :)

Data: 2016-01-23 20:12:21
Autor: Shrek
Jaka opona na zapas?
On 23.01.2016 20:00, Budzik wrote:
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Przecież piszę - może jest tak właśnie dlatego, żeby można było legalnie
pojechać na zapasie. W końcu nie będziesz woził jednego zapasu na lato i
jednego zimówek;)

Skoro chce zapierdalać to indeks jest oczywiście ważny. A IMHO jeszcze
ważniejsze, żeby nie mieć skrajnie różnych opon na jednej osi. A jak już
masz różne, bo np na z lewej masz nową zimówkę a z prawej 5 letnią
letnią z zapasu, to jakibyś indeks nie miał zapierdalać jest
nierozsądnie. IMHO nawet jakbyś miał takie same, ale jedną od 3 lat
wożoną w bagażniku na zapasie, to warto wziąć to pod uwagę. Może ważne
jest, żeby na zapasie niekoniecznie zapierdalać;)

Alez oczywiscie.

No więc IMHO warunek niezapierdalania z różnymi kapciami na osi dochodzi do głosu znacznie wcześniej niż indeks opony (chyba rzadko trafia się coś poniżej T, co daje 190?). Czyli kwestia indeksu jest... no teoretyczna dość.

Jak widzę zakręt to zwalniam ile trzeba, nawet jak znaku nie ma. Jak mam
różne opony na osi to też nie jadę tyle co na oponie napisane.

No co ty... :)

To czemu uważasz, że skoro nie ma zakazu jazdy na różnych kapciach , to znaczy że powody żeby mieć dwa takie same kapcie na jednej osi są mało istotne?

Zresztą w kontekście jazdy 200+, to jest ona nielegalna w większości krajów, a tam gdzie można, to zwykle nie można, albo się  nie bardzo da, więc powoływanie się na przepisy jest bezcelowe w tej dyskusji:P

NIe ma wymogu, bo byś legalnie na zapasie nie mógł zjechać do gumiarza. BTW - w Polsce jest taki wymóg?

Shrek

Data: 2016-01-23 21:00:47
Autor: Budzik
Jaka opona na zapas?
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Przecież piszę - może jest tak właśnie dlatego, żeby można było
legalnie pojechać na zapasie. W końcu nie będziesz woził jednego
zapasu na lato i jednego zimówek;)

Skoro chce zapierdalać to indeks jest oczywiście ważny. A IMHO
jeszcze ważniejsze, żeby nie mieć skrajnie różnych opon na jednej
osi. A jak już masz różne, bo np na z lewej masz nową zimówkę a z
prawej 5 letnią letnią z zapasu, to jakibyś indeks nie miał
zapierdalać jest nierozsądnie. IMHO nawet jakbyś miał takie same,
ale jedną od 3 lat wożoną w bagażniku na zapasie, to warto wziąć to
pod uwagę. Może ważne jest, żeby na zapasie niekoniecznie
zapierdalać;)
Alez oczywiscie.

No więc IMHO warunek niezapierdalania z różnymi kapciami na osi
dochodzi do głosu znacznie wcześniej niż indeks opony (chyba rzadko
trafia się coś poniżej T, co daje 190?). Czyli kwestia indeksu jest...
no teoretyczna dość.

Piszac oczywiscie miałem na mysli twoja uwage o zdecydowanie roznym zuzyciu opon.

Jak widzę zakręt to zwalniam ile trzeba, nawet jak znaku nie ma. Jak
mam różne opony na osi to też nie jadę tyle co na oponie napisane.

No co ty... :)

To czemu uważasz, że skoro nie ma zakazu jazdy na różnych kapciach ,
to znaczy że powody żeby mieć dwa takie same kapcie na jednej osi są
mało istotne?

Bo tak jak napisałem powyzej, wazny jest nie tyle bieznik co jego zuzycie.
Jak masz jedna nówkę a drugą gdzie bieznik został ci 4-5mm to wtedy rzeczywiscie trzeba bardziej uwazac.

Zresztą w kontekście jazdy 200+, to jest ona nielegalna w większości krajów, a tam gdzie można, to zwykle nie można, albo się  nie bardzo
da, więc powoływanie się na przepisy jest bezcelowe w tej dyskusji:P

Ale moze on chce miec opony o vmax 190 bo chce jezdzic 150?
No wiesz - Indeks to jednak wartosc maks.

NIe ma wymogu, bo byś legalnie na zapasie nie mógł zjechać do
gumiarza. BTW - w Polsce jest taki wymóg?

Co do zasady - masz miec taki sam bieznik.
Nie wiem czy jest jakis wyjątek dotyczący zapasu, ale pewnie tak, skoro mozna na dojazdówce jechac.

Jaka opona na zapas?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona