Data: 2016-01-22 08:49:39 | |
Autor: J.F. | |
Jaka opona na zapas? | |
UĹźytkownik "Miroo" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:56a1d425$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
ChciaĹbym sprawiÄ sobie "peĹny" zapas na bazie opony wielosezonowej/uniwersalnej. No i mam kĹopot, bo wiÄkszoĹÄ (wszystkie?) takich opon jest kierunkowa, czyli musiaĹbym woziÄ dwa zapasy :) na prawÄ i na lewÄ stronÄ. Debica Navigator sie lapie ? O ile kojarze, to ten rozmiar jeszcze jest. Ale mnie sie wydaje, ze wiekszosc jest obu-kierunkowa. J. |
|
Data: 2016-01-22 09:31:47 | |
Autor: Miroo | |
Jaka opona na zapas? | |
W dniu 2016-01-22 o 08:49, J.F. pisze:
UĹźytkownik "Miroo" napisaĹ w wiadomoĹci grup W popularnym sklepie oponiarskim DÄbica Navigator koĹczy siÄ na indeksie T, a ja wolaĹbym H. Jak tak patrzÄ w w/w sklepie po odfiltrowaniu opon budĹźetowych (nie chciaĹbym, Ĺźeby mi siÄ opona "zwulkanizowaĹa" z bagaĹźnikiem po kilku latach nieuĹźywania), to na oko kierunkowe to: Michelin, Kumho, Kleber, BFGoodrich, Firestone, Dunlop, Goodyear, Pirelli. Czyli pozostajÄ Nokian, Bridgestone, Falken, Vredestein, Hankook. MuszÄ doczytaÄ, moĹźe bÄdzie coĹ w opisach lub komentarzach o bieĹźniku. ps. Kierunkowych jest niestety wiÄcej :) Pozdrawiam |
|
Data: 2016-01-22 10:33:35 | |
Autor: J.F. | |
Jaka opona na zapas? | |
UĹźytkownik "Miroo" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:56a1e931$0$682$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-22 o 08:49, J.F. pisze: Debica Navigator sie lapie ? O ile kojarze, to ten rozmiar jeszcze jest. W popularnym sklepie oponiarskim DÄbica Navigator koĹczy siÄ na indeksie T, a ja wolaĹbym H. Przewidujesz przekraczanie 190 ? to na oko kierunkowe to: Michelin, Kumho, Kleber, BFGoodrich, Firestone, Dunlop, Goodyear, Pirelli. No, np Kumho SOLUS VIER KH21 sprawiaja wrazenie malo kierunkowych http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-solus-vier-kh21-195-65-r15-91-h Podobnie Dunlop http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-4all-seasons-195-65-r15-91-h GY vector 5 http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-vector-5-- 195-65-r15-95-t-xl czy pirelli http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-cinturato-all-season-195-65-r15-91-h J. |
|
Data: 2016-01-22 12:09:49 | |
Autor: Miroo | |
Jaka opona na zapas? | |
W dniu 2016-01-22 o 10:33, J.F. pisze:
No, np Kumho SOLUS VIER KH21 sprawiaja wrazenie malo kierunkowych Jak widzÄ "choinkÄ" na bieĹźniku to wg mnie jest to opona kierunkowa. Kumho jest kierunkowa (jest mowa w filmie), Dunlop teĹź (w opisie), GY teĹź (opis), w Pirelli napisali "kierunkowo uĹoĹźone rowki", wiÄc pewnie teĹź, zwĹaszcza, Ĺźe tam widaÄ dwie "choinki" :) W kaĹźdym razie zostaĹo mi kilka opcji do wyboru, coĹ sobie dopasujÄ. DziÄki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-01-22 19:03:04 | |
Autor: Shrek | |
Jaka opona na zapas? | |
On 22.01.2016 09:31, Miroo wrote:
W popularnym sklepie oponiarskim DÄbica Navigator koĹczy siÄ na indeksie Zamierzasz poginaÄ 200 z róşnymi oponami na jednej osi? Chyba, Ĺźe chcesz kupiÄ 5;) Shrek. |
|
Data: 2016-01-23 05:00:51 | |
Autor: Budzik | |
Jaka opona na zapas? | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
W niektorych krajach nie ma wymogu identycznego bieznika wiec moze to nie jest az tak wazne?W popularnym sklepie oponiarskim Dębica Navigator kończy się na indeksie |
|
Data: 2016-01-23 07:19:35 | |
Autor: Shrek | |
Jaka opona na zapas? | |
On 23.01.2016 06:00, Budzik wrote:
Zamierzasz poginać 200 z różnymi oponami na jednej osi? Chyba, że chceszW niektorych krajach nie ma wymogu identycznego bieznika wiec moze to nie Może właśnie ze względu na zapas? Ale skoro tak się rozczula nad tym zapasaem, to kwestia różnych opon na osi wydaje się byc o wiele bardziej znacząca niż indeks opony. Shrek |
|
Data: 2016-01-23 10:51:24 | |
Autor: ddddddddd | |
Jaka opona na zapas? | |
W dniu 2016-01-23 o 07:19, Shrek pisze:
On 23.01.2016 06:00, Budzik wrote: pytanie jak działa ten indeks - to znaczy kiedy jego przekroczenie może być niebezpieczne. Jedyne co mi przychodzi do głowy to opona może się przegrzać, ale do tego raczej skrajne letnie warunki są potrzebne (choć nigdy nie mierzyłem temperatury opony po przejeździe autostradą) Ja tam zawsze wolę kupić wyższy indeks, szczególnie że np. te 190km/h dla H jest dla obciążenia nominalnego, jak zwiększymy obciążenie to Vmax się zmniejsza. Niestety zimówek do 17" z indeksem większym niż V nie ma- kolejny powód żeby bez potrzeby na zimówkach nie jeździć :) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2016-01-23 11:04:42 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
Jaka opona na zapas? | |
Zamierzasz poginać 200 z różnymi oponami na jednej osi? Chyba, żeW niektorych krajach nie ma wymogu identycznego bieznika wiec moze to http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/indeks-predkosci-wyzszy-lepszy/?id=17 |
|
Data: 2016-01-23 16:07:21 | |
Autor: Shrek | |
Jaka opona na zapas? | |
On 23.01.2016 10:51, ddddddddd wrote:
pytanie jak działa ten indeks - to znaczy kiedy jego przekroczenie może Podejrzewam, że wtedy gdy brakuje zdrowego rozsądku, a i wtedy indeks nie pomoże. A tak na poważnie - nie wiem. Raczej w normalnej eksploatacji się to nie zdarza - w sensie jak ci się uślizgnie to raczej wina twoich umiejętności a w zasadzie ich braku a nie indeksu, a rozpaść się tak po prostu raczej nie rozpadnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to opona może się przegrzać, ale do Od jazdy autostradą to się chyba mniej nagrzewa niż od pałowania w mieście od świateł do świateł. A i tak wtedy to się nagrzewa głównie do felgi, a felga od hamulców;) Ja tam zawsze wolę kupić wyższy indeks. To jeszcze kwestia ceny;) Ale rozmawiamy o zapasie. Shrek. |
|
Data: 2016-01-23 17:10:45 | |
Autor: ddddddddd | |
Jaka opona na zapas? | |
W dniu 2016-01-23 o 16:07, Shrek pisze:
On 23.01.2016 10:51, ddddddddd wrote: no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy, mało kto zadaje sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy się opony o indeksie mniejszym niż H/V (bo przy takich rozmiarach ich nie ma), a jak na chwilę przekroczysz prędkość z indeksu to się nic nie stanie- pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, albo dojdzie kilka innych czynników (nie wiem- temperatura asfaltu, siły boczne itp.) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2016-01-23 18:05:04 | |
Autor: Shrek | |
Jaka opona na zapas? | |
On 23.01.2016 17:10, ddddddddd wrote:
Od jazdy autostradą to się chyba mniej nagrzewa niż od pałowania w Ale mówili, czy im się coś działo? I czy aby napewno od temperatury? Zresztą 200 a 400 to spora różnica;) Tak czy inaczej jakbym miał na jednej osi różne opony, to raczej bym starał się 200 nie jechać. Jak kiedyś z ciekwawości sprawdzałem opony po jeżdzie autostradą 200+ to nie były jakoś zauważalnie nagrzane. mało kto zadaje No mój 200 wyciąga (choć trochę mu to zajmuje) a jakoś bardzo się nad tym nie zastanawiałem;) Może dlatego, że nim 200 nie jeżdzę bo i po co z pedałem w podłodze - nikt go z pewnością nie projektował na katowanie na maksymalnych osiągach, więc zdrowe to ani dla auta ani dla kierowcy nie jest. pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h Pewnie nic. Podejrzewam, że na autostradzie nic się nie stanie, a naprawdę ciężkie warunki pracy to opony mają np na górskich serpentynach, jak chcesz sobie poszaleć. A i tam prędzej po prostu wylecisz bo ci przyczepności zabraknie niż miałaby ci opona wybuchnąć;) Jak dla mnie rozważanie indeksu zapasu jeśli miałbaby być inna niż pozostałe (a i to pewnie tylko na początku) jest zajęciem czysto teoretycznym. Jak masz różne opony na osi to zapierdalanie 200+ albo testowanie umiejetności i przyczepności jest kiepskim pomysłem i to nie tylko, a nawet przede wszystkim ze względu na indeks zapasu;) Shrek. |
|
Data: 2016-01-23 19:37:30 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Jaka opona na zapas? | |
W dniu .01.2016 o 18:05 Shrek <1@wp.pl> pisze:
Jak kiedyĹ z ciekwawoĹci sprawdzaĹem opony po jeĹździe autostradÄ 200+ to nie byĹy jakoĹ zauwaĹźalnie nagrzane. Po 100km (wawa - strykĂłw) z przelotowÄ 140-160km/h przy -11st.C opony sÄ letnie (wczoraj sprawdzaĹem :-) ). Hamowania gwaĹtownego nie byĹo, felgi (alumy) zimne. TG |
|
Data: 2016-01-23 19:54:04 | |
Autor: Shrek | |
Jaka opona na zapas? | |
On 23.01.2016 19:37, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .01.2016 o 18:05 Shrek <1@wp.pl> pisze: Ja sprawdzaĹem PoznaĹ - McDonald na A2 - przelotowa staraĹem siÄ jechaÄ 200, ale zdarzaĹo siÄ przekraczaÄ. W lato - opony letnie, ale nie ciepĹe, felgi nie sprawdzaĹem. MoĹźe po prostu jak dotykasz aluminium to czujesz temperaturÄ materiaĹu bo dobrze przenosi ciepĹo, a guma sĹabo. SprawdĹş - moĹźe byĹy letnie zanim ruszyĹeĹ;) A tak na powaĹźnie - to coĹ tam pewnie siÄ nagrzewajÄ , ale nie sÄ dzÄ Ĺźeby od toczenia siÄ bez gwaĹtownych manewrĂłw rozgrzewaĹy siÄ znacznie. Jakby siÄ nagrzaĹy do 50 stopni to byĹyby wyraĹźnie gorÄ ce, a po jeĹşdzie 200km/h przez prawie godzinÄ nic takiego nie zaobserwowĹem. Shrek. |
|
Data: 2016-01-23 19:59:35 | |
Autor: Shrek | |
Jaka opona na zapas? | |
On 23.01.2016 19:54, Shrek wrote:
A tak na powaĹźnie - to coĹ tam pewnie siÄ nagrzewajÄ , ale nie sÄ dzÄ Ĺźeby A jednak podobno siÄ nagrzewajÄ : http://www.oponeo.pl/artykul/temperatura-opony Nie wiem w takim razie czemu nigdy tego nie zaobserwowaĹem. 60 stopni to juĹź caĹkiem gorÄ co w dotyku... MoĹźe ten mcDonald za blisko Poznania i nie zdÄ zyĹa siÄ nagrzaÄ;) Shrek. |
|
Data: 2016-01-23 20:07:33 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Jaka opona na zapas? | |
W dniu .01.2016 o 19:59 Shrek <1@wp.pl> pisze:
http://www.oponeo.pl/artykul/temperatura-opony NagrzewajÄ , nagrzewajÄ - mam taki odruch, Ĺźe na kaĹźdym postoju "w trasie" dotykam opon. W lecie przewaĹźnie sÄ ciepĹe/gorÄ ce (oczywiĹcie przy jeĹşdzie autostradowej) w zimie letnie. Guma caĹy czas pracuje, na oponie masz zawsze odksztaĹcenie (na dole opony) - przy kaĹźdym obrocie koĹa guma musi siÄ odksztaĹciÄ - wpĹywa to na jej temperaturÄ. Im odksztaĹcenie wiÄksze (mniejsze ciĹnienie w oponie) tym temp. bÄdzie wiÄksza. TG |
|
Data: 2016-01-23 20:21:16 | |
Autor: Shrek | |
Jaka opona na zapas? | |
On 23.01.2016 20:07, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .01.2016 o 19:59 Shrek <1@wp.pl> pisze: No dobra - moĹźe rzeczywiĹcie z krĂłtko rÄkÄ trzymaĹem przy oponie, w koĹcu guma nie jest najlepszym przewodnikiem ciepĹÄ . Guma caĹy czas pracuje, na Z drugiej strony jak jedziesz 150 a 200 to tych obrotĂłw jest wiÄcej tylko o 1/4. Tarcie chyba siÄ nie zmienia jak siÄ nie Ĺlizgasz. Im PoczytaĹem o róşnicach w indeksach i wychodzi, Ĺźe nie chodzi o temperaturÄ a o odksztaĹcenia przy wiÄkszych prÄdkoĹciach. Z trzeciej strony chyba rzadko siÄ spotyka coĹ poniĹźej T. Shrek. |
|
Data: 2016-01-23 21:40:47 | |
Autor: Tom N | |
Jaka opona na zapas? | |
Shrek w <news:n80jr0$lt4$1node1.news.atman.pl>:
On 23.01.2016 20:07, Tomasz Gorbaczuk wrote: Z drugiej strony jak jedziesz 150 a 200 to tych obrotów jest więcej tylko o 1/4. Tarcie chyba się nie zmienia jak się nie ślizgasz. Super -- od Poznania do "maka" na A2 przy 200 jest więcej obrotów koła niż przy 150. Zastanawiasz sie czasem co piszesz? -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-01-24 00:02:49 | |
Autor: Shrek | |
Jaka opona na zapas? | |
On 23.01.2016 21:40, (Tom N) wrote:
W dniu .01.2016 o 19:59 Shrek <1@wp.pl> pisze: Nie, nie zastanawiałem się. Założyłem, że każdy się domyśli, że chodzi o obroty w jednostce czasu. Na drugi raz dopiszę, zeby nie urazić twojego purytanizmu. Shrek. |
|
Data: 2016-01-24 06:38:24 | |
Autor: Liwiusz | |
Jaka opona na zapas? | |
W dniu 2016-01-24 o 00:02, Shrek pisze:
On 23.01.2016 21:40, (Tom N) wrote: Nie zapomnij uwzglÄdniÄ teorii wzglÄdnoĹci (to na pewno nie bÄdzie 1/4). -- Liwiusz |
|
Data: 2016-01-23 21:43:55 | |
Autor: ddddddddd | |
Jaka opona na zapas? | |
W dniu 2016-01-23 o 19:59, Shrek pisze:
On 23.01.2016 19:54, Shrek wrote: nagrzewaÄ to siÄ nagrzewajÄ - mam w "rajdĂłwce" semislicki i na mokrym zauwaĹźalnie zaczynajÄ trzymaÄ dopiero po kilku kilometrach - a w dotyku teĹź jakieĹ mocno ciepĹe nie sÄ (mĂłwiÄ o jeĹşdzie cywilnej, bo jeĹźdĹźÄ tym czasem po drogach) -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2016-01-23 19:00:49 | |
Autor: Budzik | |
Jaka opona na zapas? | |
Użytkownik ddddddddd ddddd@fdddd.pl ...
no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy, mało kto zadaje sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy się opony o indeksie mniejszym niż H/V (bo przy takich rozmiarach ich nie ma), a jak na chwilę przekroczysz prędkość z indeksu to się nic nie stanie- pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, albo dojdzie kilka innych czynników (nie wiem- temperatura asfaltu, siły boczne itp.) No i ciezar... |
|
Data: 2016-01-25 09:34:54 | |
Autor: J.F. | |
Jaka opona na zapas? | |
Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości
Od jazdy autostradą to się chyba mniej nagrzewa niż od pałowania w no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy, mało kto zadaje sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy się opony o indeksie mniejszym niż H/V (bo przy takich rozmiarach ich nie ma), a jak na chwilę przekroczysz prędkość z indeksu to się nic nie stanie- pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, albo Hm, kojarze jeden test szybkich opon, gdzie zalozyli na maszyne i bodajze dwie rozpadly sie ponizej deklarowanej predkosci. To byly jakies wynalazki ... ale co ciekawe to testowali dalej, zamiast od razu dac czerwona kartke. Tylko kto to robil, ADAC ? J. |
|
Data: 2016-02-01 18:15:58 | |
Autor: J.F. | |
Jaka opona na zapas? | |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości no nie wiem, jak w którymś TopGear rozpędzali Veyron'a do 400km/h to mówili że opony wystarczają na 8 minut takiej jazdy, mało kto zadaje sobie takie pytanie, bo w autach osiągających 200km/h raczej nie założy się opony o indeksie mniejszym niż H/V (bo przy takich rozmiarach ich nie ma), a jak na chwilę przekroczysz prędkość z indeksu to się nic nie stanie- pytanie co będzie jak na oponie z indeksem do 190km/h przejedziesz kilkadziesiąt/kilkaset km z prędkością 220km/h, alboHm, kojarze jeden test szybkich opon, gdzie zalozyli na maszyne i bodajze dwie rozpadly sie ponizej deklarowanej predkosci. A propos: https://www.youtube.com/watch?v=lvVf8UZJCrU liczymy ze bylo ponad 240, czy ze w USA nie znaja sie na indeksach predkosci ? J. |
|
Data: 2016-01-23 17:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Jaka opona na zapas? | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
W jakim sensie?Zamierzasz poginać 200 z różnymi oponami na jednej osi? Chyba, żeW niektorych krajach nie ma wymogu identycznego bieznika wiec moze to Skoro chce jechac 190 to indeks jest wazny. Skoro w niektorych krajach nie ma koniecznosci posiadania takiego samego bieznika to widocznie to nie jest wazne. |
|
Data: 2016-01-23 18:18:15 | |
Autor: Shrek | |
Jaka opona na zapas? | |
On 23.01.2016 18:00, Budzik wrote:
Ale skoro tak się rozczula nad tym zapasaem, to kwestia różnych oponW jakim sensie? Przecież piszę - może jest tak właśnie dlatego, żeby można było legalnie pojechać na zapasie. W końcu nie będziesz woził jednego zapasu na lato i jednego zimówek;) Skoro chce zapierdalać to indeks jest oczywiście ważny. A IMHO jeszcze ważniejsze, żeby nie mieć skrajnie różnych opon na jednej osi. A jak już masz różne, bo np na z lewej masz nową zimówkę a z prawej 5 letnią letnią z zapasu, to jakibyś indeks nie miał zapierdalać jest nierozsądnie. IMHO nawet jakbyś miał takie same, ale jedną od 3 lat wożoną w bagażniku na zapasie, to warto wziąć to pod uwagę. Może ważne jest, żeby na zapasie niekoniecznie zapierdalać;) Wszytko musisz mieć napisane w paragrafach i numerkach producenta, czy lepiej samemu pomyśleć? Zawsze jedziesz tyle co na znaku, czy jak nie ma znaku i jest zakręt to zwalniasz jak trzeba, a nie "wolno 90", to jazda? Bo to co piszesz to właśnie skoro w niezabudowanym jest 90, to skoro przed zakrętem nie ma znaku, to znaczy że hamowanie przed nim widocznie nie jest takie ważne - jakby było to by znak postawili. A potem narzekanie, że znaków nasrane, bo niby muszą być, bo bez nich ludzie by się pozabijali. Jak widzę zakręt to zwalniam ile trzeba, nawet jak znaku nie ma. Jak mam różne opony na osi to też nie jadę tyle co na oponie napisane. Shrek. |
|
Data: 2016-01-23 19:00:49 | |
Autor: Budzik | |
Jaka opona na zapas? | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Przecież piszę - może jest tak właśnie dlatego, żeby można było legalnie pojechać na zapasie. W końcu nie będziesz woził jednego zapasu na lato i jednego zimówek;)Alez oczywiscie. Wszytko musisz mieć napisane w paragrafach i numerkach producenta, czy lepiej samemu pomyśleć? Zawsze jedziesz tyle co na znaku, czy jak nie ma znaku i jest zakręt to zwalniasz jak trzeba, a nie "wolno 90", to jazda? Bo to co piszesz to właśnie skoro w niezabudowanym jest 90, to skoro przed zakrętem nie ma znaku, to znaczy że hamowanie przed nim widocznie nie jest takie ważne - jakby było to by znak postawili. A potem narzekanie, że znaków nasrane, bo niby muszą być, bo bez nich ludzie by się pozabijali. No co ty... :) |
|
Data: 2016-01-23 20:12:21 | |
Autor: Shrek | |
Jaka opona na zapas? | |
On 23.01.2016 20:00, Budzik wrote:
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ... No więc IMHO warunek niezapierdalania z różnymi kapciami na osi dochodzi do głosu znacznie wcześniej niż indeks opony (chyba rzadko trafia się coś poniżej T, co daje 190?). Czyli kwestia indeksu jest... no teoretyczna dość. Jak widzę zakręt to zwalniam ile trzeba, nawet jak znaku nie ma. Jak mam To czemu uważasz, że skoro nie ma zakazu jazdy na różnych kapciach , to znaczy że powody żeby mieć dwa takie same kapcie na jednej osi są mało istotne? Zresztą w kontekście jazdy 200+, to jest ona nielegalna w większości krajów, a tam gdzie można, to zwykle nie można, albo się nie bardzo da, więc powoływanie się na przepisy jest bezcelowe w tej dyskusji:P NIe ma wymogu, bo byś legalnie na zapasie nie mógł zjechać do gumiarza. BTW - w Polsce jest taki wymóg? Shrek |
|
Data: 2016-01-23 21:00:47 | |
Autor: Budzik | |
Jaka opona na zapas? | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Piszac oczywiscie miałem na mysli twoja uwage o zdecydowanie roznym zuzyciu opon.Przecież piszę - może jest tak właśnie dlatego, żeby można byłoAlez oczywiscie. Bo tak jak napisałem powyzej, wazny jest nie tyle bieznik co jego zuzycie.Jak widzę zakręt to zwalniam ile trzeba, nawet jak znaku nie ma. Jak Jak masz jedna nówkę a drugą gdzie bieznik został ci 4-5mm to wtedy rzeczywiscie trzeba bardziej uwazac. Zresztą w kontekście jazdy 200+, to jest ona nielegalna w większości krajów, a tam gdzie można, to zwykle nie można, albo się nie bardzoAle moze on chce miec opony o vmax 190 bo chce jezdzic 150? No wiesz - Indeks to jednak wartosc maks. NIe ma wymogu, bo byś legalnie na zapasie nie mógł zjechać do Co do zasady - masz miec taki sam bieznik. Nie wiem czy jest jakis wyjątek dotyczący zapasu, ale pewnie tak, skoro mozna na dojazdówce jechac. |
|