Jaka opona semi slick?

Data: 2012-11-17 17:02:23
Autor: arek333
Jaka opona semi slick?
Ostatnio trapi mnie pech i non stop lapie "gumy".Przyjzalem sie swojej oponie obecnej i jest ona juz dosc mocno styrana. Moze zaczne od poczatku.Obecnie siedzi oponka  najtansza Kendy semi slick, przejechane na niej okolo 6 tysiecy. Rower to Trek 4300 , jazda 80 % asfalty 20 % lesne dukty w miare ubite.Roczne przebiegi to tak mi wychodzą ok 3 tysiecy km.Jazda spokojna turystyczna bez szalenstw. Poogladalem oponki Schwalbe ale jest ich taka masa ze ja jako laik nie bardzo moge sie polapac.Wiec prosze o porade.Generalnie kolo to 26 cali , obecnie siedzi Kenda 26 x 1,95. W katalogu Schwalbe widze jedynie 26x1,75 a potem 2,0. 2.0 to ciut za gruba dla mnie .Czy 1,75 wejdzie spoko na  kolo od mojego Treka? Wiem ze czym "cieniej" tym mniejsze opory i na tym raczej by mi zalezalo. Przygladalem sie oponkom z serii Marathon ale jest ich sporo typow. Powiedzmy , że oponka ma byc z jakas  ochrona przebiciowa, cenowo powiedzmy do 100zl i semi slick. Ktora wybrac?

Data: 2012-11-17 08:55:55
Autor: Ignac
Jaka opona semi slick?
W dniu sobota, 17 listopada 2012 17:02:23 UTC+1 użytkownik arek333 napisał:

Ostatnio trapi mnie pech i non stop lapie "gumy".

Bo producentom marketing zabrania wyprodukować oponę tanią i w miarę
odporną na przebicia,nie wystarczy im ,że zużywamy to ich badziewie
musimy jeszcze kapcie łapać najlepiej seriami,w zwiazku z tym musimy
im pomóc i wyprodukować se opony odporne na przebicia.

Robi się to tak.Masz stare detki zapewne(z którymi i tak nie ma co zrobić),
więc wycinasz z nich równej szerokości paski takiej jak szerokośc bieżnika.
możesz użyć do tego dętek większych lub mniejszych od posiadanej opony,nie
ma to znaczenia,potrzebujesz jeszcze ze 3 tubki(na 2 koła) kleju butaprenu.
Następnie smarujesz po odtłuszczeniu oponę od środka i wycięte paski z
dętki,odczekujesz standardowo chwile i przyklejasz te paski od wewnątrz do opony równiutko na jej środku,czyli po drugiej stronie bieżnika.
Wyklejasz tak jedną warstwę na około,potem drugą,trzecią,czwartą,a nawet
piątą.Ja do opon szerokośći 28 mm wkleiłem 3 warstwy (1 warstwa=1mm),
oczywiście zakładana dętka musi być kompatybilna do opony,jeżeli się przyklei 5 warstw to trzeba wsadzić odpowiednio węższą dętke i gotowe.  Pomysł jest świeży i w tym sezonie nie złapałem ani jednego kapcia.
Sam się nie mogę nadziwć co za k**wa patent.
Maksymalną prędkośc jaką osiągnąłem na tych oponach to 70 km/h
Oczywiście po zużyciu się bieżnika opony bez problemu odklejamy wkładkę
w całości i po oczyszczeniu/odtłuszczeniu wklejamy do opony nowej,nie po to napracowaliśmy się przy jej produkcji.

Data: 2012-11-17 18:36:47
Autor: mbut
Jaka opona semi slick?
W dniu 12-11-17 17:55, Ignac pisze:
[...]

Pomysł może nie jest zły, ale ja kupuję takie oponki, które są już odporne na przebicia.

Data: 2012-11-17 18:54:53
Autor: szufla
Jaka opona semi slick?
Sam się nie mogę nadziwć co za k**wa patent.

Musiales sie z tym strasznie pierd...ć. Nastepnym razem poprostu wytnij sobie kawalek blachy. :)

sz.

Data: 2012-11-20 03:19:54
Autor: pabloeldiablo333
Jaka opona semi slick?
W dniu sobota, 17 listopada 2012 17:55:55 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

Sam się nie mogę nadziwć co za k**wa patent.

Może w ogóle zamiast dętek wstrzykuj przez otwór na wentyl piankę rozprężną...

Pzdr.,
pablo

Data: 2012-11-20 08:19:01
Autor: ikov
Jaka opona semi slick?

Ja do opon szerokośći 28 mm wkleiłem 3 warstwy (1 warstwa=1mm),
oczywiście zakładana dętka musi być kompatybilna do opony,jeżeli się
przyklei 5 warstw to trzeba wsadzić odpowiednio węższą dętke i gotowe.

Dodaj jeszcze kilka warstw to nie będziesz musiał wkładać dętek, a pełna opona, nie dość że będzie niewrażliwe na przebicia, to po rozpędzeniu może robić za koło zamachowe :)

Data: 2012-11-17 17:32:38
Autor: mbut
Jaka opona semi slick?
W dniu 12-11-17 17:02, arek333 pisze:
[...]

droższa oponka

http://www.roweroteka.pl/Opona_Schwalbe_Marathon_Plus_MTB_26x175-1268.html

i tania oponka

http://www.nokaut.pl/opony-detki/opona-schwalbe-smart-sam-28x1-75-performance.html

Ja osobiście i nie tylko ja, ale ludzie bardzo zachwalają te oponki
Jeżdzę na tej samej marki tylko  inny wymiar 26x2,1 i bardzo sobie ją chwalę. Ona jest bardziej jako uniwersalna.

Data: 2012-11-17 20:16:40
Autor: Igor
Jaka opona semi slick?
Tako rzecze arek333:
Ostatnio trapi mnie pech i non stop lapie "gumy".Przyjzalem sie swojej oponie obecnej i jest ona juz dosc mocno styrana. Moze zaczne od poczatku.Obecnie siedzi oponka  najtansza Kendy semi slick, przejechane na niej okolo 6 tysiecy. Rower to Trek 4300 , jazda 80 % asfalty 20 % lesne dukty w miare ubite.Roczne przebiegi to tak mi wychodzÂą ok 3 tysiecy km.Jazda spokojna turystyczna bez szalenstw. Poogladalem oponki Schwalbe ale jest ich taka masa ze ja jako laik nie bardzo moge sie polapac.Wiec prosze o porade.

Też miałem problem z ciągłym przebijaniem i kupiłem Schwalbe Marathon.
Po prostu Marathon, nie Marathon Plus, Tour itp. Od tego czasu ani razu
nie złapałem gumy. Z tego co sprawdziłem ta opona jest kompromisowa - są
lżejsze, ale delikatniejsze, są pancerne ale ważą kilogram itp.

Generalnie kolo to 26 cali , obecnie siedzi Kenda 26 x 1,95. W katalogu Schwalbe widze jedynie 26x1,75 a potem 2,0. 2.0 to ciut za gruba dla mnie .Czy 1,75 wejdzie spoko na  kolo od mojego Treka?

Tu nie pomogę, kupiłem 2 cale.

Igor

Jaka opona semi slick?