Jaka pamięć do serwera IBM x225 Xeon

Data: 2010-11-25 11:35:39
Autor: Skrzekacz
Jaka pamięć do serwera IBM x225 Xeon
Mam dołozyć pamięć do serwera IBM x225 Xeon . Obecnie jest tam wsadzone 4x512MB Ramu zakupiona od IBM razem z zakupem serwera. Myślałem o zakupieniu 2x1GB ECC  (wiem ze na 32-bitowym systemie bedzie coś koło 3,5GB) tylko teraz pytania:

1. Teraz są wstawione moduły dedykowane do tego modelu serwera. Czy mogę kupić niededykowane pamięci ECC i będą współpracować z serwerem (o ile bedą o podobnych parametrach jak te które teraz tam pracują).
2. Czy mam oczekiwać ewentualnie jakiś innych niespodzianek przy wymianie pamięci.

Z góry dziekuję za odpowiedź.

Data: 2010-11-25 11:45:02
Autor: Mariusz Kruk
Jaka pamięć do serwera IBM x225 Xeon
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Skrzekacz"
1. Teraz są wstawione moduły dedykowane do tego modelu serwera. Czy mogę kupić niededykowane pamięci ECC i będą współpracować z serwerem (o ile bedą o podobnych parametrach jak te które teraz tam pracują).

Niekoniecznie. Może, a może nie. Sprzęt firmowy potrafi miewać dziwne
narowy. W szczególności...

2. Czy mam oczekiwać ewentualnie jakiś innych niespodzianek przy wymianie pamięci.

.... bez upgrade'u biosu może nie zobaczyć większych pamięci. (miałem to
niedawno grane na x336 bodajże).
Najlepiej byłoby jakbyś mógł wypożyczyć pamięci na próbę.

--

Data: 2010-11-26 07:51:29
Autor: Yakhub
Dnia Thu, 25 Nov 2010 11:35:39 +0100, Skrzekacz napisał(a):

[...]

Niestety, potwierdzę to, co napisał kolega Mariusz - to jest loteria. Z
moich obserwacji, zauważyłem, że częściej nie działa, niż działa.

--
Yakhub

Jaka pamięć do serwera IBM x225 Xeon