Jaka piasta do górala pod sakwy?

Data: 2010-11-08 20:52:12
Autor: Rafał Wawrzycki
Jaka piasta do górala pod sakwy?
Witam!

Tak jakiś czas temu rozkręciłem górala i się okazało, że tylna piasta (Deore XT FH-M765) ma dosyć sporego, bo około centymetrowego wżera. Dużo nie przejechała, bo ledwie z dziesięć tysięcy, ale głównie z sakwami. Chyba dzięki temu zraziłem się do piast z nieuszczelnionymi kulkami. Może zaproponujecie coś na maszynach, niekoniecznie szitmano? Koło będzie jeździło głównie z sakwami w terenie, więc raczej coś mocniejszego by się przydało. Na razie pozostaję przy v-kach, więc opcja tarczy może być, ale nie musi. Myślałem o Dangerous Mike Bill.
Co wy na to? Może coś innego? Gdyby udało się zachować wysokość kołnierza piasty, byłoby super - kupiłem szprychy na podmiankę przed znalezieniem wżera ;)

A skoro jesteśmy przy Dangerous Mike-u - sypnął mi się szybkozamykacz w przedniej pieście. Muszę wymienić na taki sam, czy będzie pasować cokolwiek do przedniej piasty mtb? --
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2010-11-08 21:12:49
Autor: Dominik Mirowski
Jaka piasta do górala pod sakwy?
Rafał Wawrzycki wyklepał(a) :

[...]

Poszukaj sobie FH-MC18 albo FH-RM60 - wytrzymają po 20k :)
--
Dominik

Data: 2010-11-08 23:15:25
Autor: Rafał Wawrzycki
Jaka piasta do górala pod sakwy?
Dnia 08 lis 2010 w liście [news:ib9lli$ql$1opal.futuro.pl] Dominik
Mirowski [spam.trap@ipv4.pl] napisał(a):
Poszukaj sobie FH-MC18 albo FH-RM60 - wytrzymają po 20k :)

Ło matko! Bez przesady ;)

Data: 2010-11-09 00:27:30
Autor: #:-) gps
W dniu 2010-11-08 20:52, Rafał Wawrzycki pisze:
[...]

Jeżdżę na Novatecach, 4 maszyny tył, 2 przód (kołą 26"). Uważam że stosunek cena jakość jest bardzo dobra. Co prawda miałem kiedyś przygodę z jedną z zapadek, akurat na samym początku długiej wyprawy przestała zaskakiwać, co dawało wpieniający efekt pustego ruchu korby zanim zaskoczyły dwie zdrowe zapadki. Ale na plus mogę powiedzieć, że 4500 km mimo tego przejechałem. W Hiszpanii, gdzie chciałem dokonać wymiany, Novatec był zupełnie nieznany, więc wymiana nastąpiła dopiero po powrocie. Podsumowując - niezawodne, a nawet jak zawodne, to niezawodne :-].
Nie mam pojęcia, czy z Twoimi szprychami da się je pożenić.
Do okresu błędów i wypaczeń (=polegania na piastach Shimano) już nie ma powrotu, bo to g*wno jednosezonowe (przynajmniej u mnie).

#:-)
gps

Data: 2010-11-09 16:24:55
Autor: Rafał Wawrzycki
Jaka piasta do górala pod sakwy?
Dnia 09 lis 2010 w liście [news:iba113$njn$1news.onet.pl] #:-) gps
[gpsgpsgps@poczta.onet.pl] napisał(a):
Jeżdżę na Novatecach, 4 maszyny tył, 2 przód (kołą 26"). Uważam że
stosunek cena jakość jest bardzo dobra.

Również rozważam, zniechęciła mnie jeno analiza piasty ostrokołowej Novateca - toporna i brzydka. No ale może z górskimi jest lepiej. Jeszcze się przyjrzę...

Do okresu błędów i wypaczeń
(=polegania na piastach Shimano) już nie ma powrotu, bo to g*wno
jednosezonowe (przynajmniej u mnie).

Zgadzam się w pełni jeżeli chodzi o nowe modele. Za to niektóre sprzęty sprzed lat są czasem nie do zajechania. Tylko dostać ciężko.

Data: 2010-11-09 08:02:53
Autor: Menel
Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał(a):
[...]

Droga życiowa podobna i właśnie przeszedłem na DT 370 więc opinia po 10kkm gdzieś za rok :)

Data: 2010-11-09 08:05:48
Autor: bans
Jaka piasta do górala pod sakwy?
W dniu 2010-11-08 20:52, Rafał Wawrzycki pisze:

ma dosyć sporego, bo około centymetrowego wżera.

"Ma dosyć spory, bo około centymetrowy wżer." "Wżer" występuje tu w bierniku, a nie dopełniaczu!

O jak mnie wkurza to gadanie a'la Kiepscy - na początku to bawiło, ale widzę, że niektórzy już nie pamiętają, jak jest poprawna forma :/

--
bans

Data: 2010-11-09 10:32:00
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2010-11-09 08:05, bans pisze:
[...]

Jak piorun z jasnego nieba :D

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-11-09 11:59:10
Autor: #:-) gps
[...]

hmmm, no wiesz... a jak byś powiedział, pardon my French, "ma długi ok. centymetrowy kutas"?

#:-)))))))))))))
gps

Data: 2010-11-09 16:26:58
Autor: Rafał Wawrzycki
Jaka piasta do górala pod sakwy?
Dnia 09 lis 2010 w liście [news:ibas5p$m8r$1mx1.internetia.pl] bans
[goc@o2.pl] napisał(a):
"Ma dosyć spory, bo około centymetrowy wżer." "Wżer" występuje tu
w bierniku, a nie dopełniaczu!

Przyznam, że zrobiłem ten błąd celowo ;)
Oczywiście masz rację.

Data: 2010-11-09 16:30:06
Autor: Coaster
[goc@o2.pl] napisał(a):

"Ma dosyć spory, bo około centymetrowy wżer." "Wżer" występuje tu
w bierniku, a nie dopełniaczu!

Przyznam, że zrobiłem ten błąd celowo ;)
Oczywiście masz rację.

A nie masz moze 'wzera w konusa w pedala w rowera'? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-11-09 17:05:57
Autor: Rafał Wawrzycki
Dnia 09 lis 2010 w liście [news:ibbpfo$qo8$1news.supermedia.pl] Coaster [manypeny@mac.com] napisał(a):

A nie masz moze 'wzera w konusa w pedala w rowera'? ;-)

Hehe, mnie najbardziej drażni jak widzę "moje pedała" ;)

Data: 2010-11-09 21:49:16
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2010-11-09 17:05, Rafał Wawrzycki pisze:
Dnia 09 lis 2010 w liście [news:ibbpfo$qo8$1news.supermedia.pl]
Coaster [manypeny@mac.com] napisał(a):

A nie masz moze 'wzera w konusa w pedala w rowera'? ;-)

Hehe, mnie najbardziej drażni jak widzę "moje pedała" ;)

A mnie "tylnia przerzutka"...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki